• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksesä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Onkohan täällä jo suurasiakkaita, joilla on monta casea menossa? Nythän halvoista Asrock-emolevyistä, Lenovo Legion -kannettavista ja nyt DNA:n iPhone 12 Mineistä saisi kuukauden sisään kolme.

Siinä sitten naama peruslukemilla selitetään, että missään näissä ei ollut hintavirhe ja minun kuuluu saada kaikki nuo tuotteet. Niitäkin tilasin parikymmentä, kun on iso perhe.
 
Onkohan täällä jo suurasiakkaita, joilla on monta casea menossa? Nythän halvoista Asrock-emolevyistä, Lenovo Legion -kannettavista ja nyt DNA:n iPhone 12 Mineistä saisi kuukauden sisään kolme.

Siinä sitten naama peruslukemilla selitetään, että missään näissä ei ollut hintavirhe ja minun kuuluu saada kaikki nuo tuotteet. Niitäkin tilasin parikymmentä, kun on iso perhe.
Oli Lenovon arpa vetämässä, mielestäni se ei ollut selvä hintavirhe ja peruinkin tilauksen itse sen jälkeen kun olin käynyt konetta fyysisesti hipelöimässä paikallisessa liikkeessä ja todennut että ei ole minun kone tämä Legion sarja.
Nyt sitten Iphone mini tilattu 1 kpl pukin pussiin korvaamaan 4-vuotta vanha iphone X.
Tämä sen sijaan on kyllä selvemmin ehkä hintavirhe, mutta vanhaa poistuvaa mallia tämäkin on joten ei ole mahdotonta että tulevan syksyn varastojen tyhjennykset menee muillakin myyjillä lähelle samaa hintaa.
 
Oli Lenovon arpa vetämässä, mielestäni se ei ollut selvä hintavirhe ja peruinkin tilauksen itse sen jälkeen kun olin käynyt konetta fyysisesti hipelöimässä paikallisessa liikkeessä ja todennut että ei ole minun kone tämä Legion sarja.
Nyt sitten Iphone mini tilattu 1 kpl pukin pussiin korvaamaan 4-vuotta vanha iphone X.
Tämä sen sijaan on kyllä selvemmin ehkä hintavirhe, mutta vanhaa poistuvaa mallia tämäkin on joten ei ole mahdotonta että tulevan syksyn varastojen tyhjennykset menee muillakin myyjillä lähelle samaa hintaa.

Ei ollut tarkoitus syyllistää ketään, kunhan vaan ääneen mietin, mitä siellä KKV:ssä mietittäisiin, jos näitä ihmisiä olisi, joille sattuu nyt kaikki hintavirheet kasautumaan :)

Tässä on hyvät mahdollisuudet saada tuo tuote.
  1. Mainoksessa oli tarjouskampanja. Tarjouskampanjassa hinta voi olla halpa. Ainoastaan tuosta normaalihinnasta olisi valveutunut kuluttaja ehkä nähnyt, että meni ehkä numerot väärinpäin, mutta olisiko se pitänyt nähdä?
  2. Mainoksessa ei ollut puhetta "rajoitettu erä". Tämä on aika fataalia, jos vetoavat siihen, että "on loppu". Kuluttaja voi tehdä kateostoksen, ostaa jostain muualta korkeampaan hintaan ja laskuttaa DNA:ta. Kannattaa kuitenkin kuluttajaneuvojaan ensin olla yhteydessä, että varmasti onnistuu näin.
  3. Jotkut saivat tällä hinnalla. Näitä myytiin osana tätä kampanjaa. Se on eriarvoista kohtelua, jos toiset saa ja toiset eivät.

Kannattaa tämä käydä KKV:n kanssa läpi, mutta tässä on mielestäni hyvät mahdollisuudet saada tuo. Myös tuo kannattaa lukea läpi:

Enpä halua iPhonea itse, mutta jos nyt parinsadan säästö kiinnostaa, niin kannattaa toki asiaa viedä eteenpäin.
 
Mainoksessa ei ollut puhetta "rajoitettu erä". Tämä on aika fataalia, jos vetoavat siihen, että "on loppu". Kuluttaja voi tehdä kateostoksen, ostaa jostain muualta korkeampaan hintaan ja laskuttaa DNA:ta. Kannattaa kuitenkin kuluttajaneuvojaan ensin olla yhteydessä, että varmasti onnistuu näin.
En tilannut, halunnut saati pahoittanut mieltäni mutta kyllähän tuossa mainoksessa mainitaan että rajoitettu erä :hmm:
 
onnea niille jotka sai DNA iphone12 minin. Hyvät tarjoukset keskustelussa sanottiin että hintavirhe. Epäilen tätä kun koko päivän myivät. Oli vaan pirun hyvä tarjous :thumbsup:
 
En tilannut, halunnut saati pahoittanut mieltäni mutta kyllähän tuossa mainoksessa mainitaan että rajoitettu erä :hmm:

Juu, en ole kuluttujaneuvoja ja heiltä kannattaa kysyä ensin. En kyllä itse nähnyt tuota mainintaa, mutta en alkuperäistä Hesarin ilmoitusta ole nähnyt kuin kuvana ketjussa. Ehkä se siellä oli pienellä präntillä.

En minäkään tätä tilannut. Lenovo oli tilauksessa, mutta paljon mieluummin käytän pöytäkonetta.

Jos haluaisin iPhonen, niin nyt lähtisin käymään Helsingin liikkeitä läpi. Mutta minulla on ½ vuotta vanha Android, enkä nyt halua vaihtaa.
 
Eikö tuo iphone 12 mini nyt ollut selkeä hintavirhe kun sitä hesarin kuvaa katsoi? Selkeästi oli mennyt iphone SE:n ja 12 minin hinnat väärin päin.
 
Miniähän myytiin jo monta kuukautta sitten hintaan 499€ verkkokaupassa, jolloin olisin itsekin sen saanut. Sikäli tuo ei mikään täysin poikkeuksellinen hinta ollut.

Varmaan hintavirhe silti, kun ovh väärin.
 
Minkä takia DNA kikkailee noilla myymäläsaldoilla eikä vaan oikaise tuota mainosta, että ”Lehteen oli tullut väärä hinta, oikea hinta 599€. Pahoittelut.”
 
Eihän tuossa mainoksessa ollut mitään päivämäärää mihin asti voimassa (pl. Pinkit päivät)? Jos maanantaina käy kysymässä paikallisessa varastosaldoa, täytyykö myydä edelleen tuolla 399€, jos löytyy?
 
Minkä takia DNA kikkailee noilla myymäläsaldoilla eikä vaan oikaise tuota mainosta, että ”Lehteen oli tullut väärä hinta, oikea hinta 599€. Pahoittelut.”

Koska ne on velvoitettua myymään siihen hintaan. Jokaisesta myydystä puhelimesta otetaan kunnolla pataan, joten parempi ottaa saldoilta pois. Kyseessä ei ole poikkeuksellisen halpa tuote mistä ns. perustallaaja sitä pystyy päättelemään.

Silti olet oikeutettu samaan tuotteen tuohon tarjoushintaan tai vastaavan tuotteen samaan hintaan, vaikka se olisi myymälästä loppu. Kaikki riippuu ihan siitä kuinka paljon haluat nähdä vaivaa.
 
Kyllähän noita löytyy näköjään myymälöistä ja chatti selittää että kyllä ne on loppu ja myymälöistä voi löytyä asiakaspalautuksia tms. Mitkä ei näy saldoilla :lol:
 
Kyllähän noita löytyy näköjään myymälöistä ja chatti selittää että kyllä ne on loppu ja myymälöistä voi löytyä asiakaspalautuksia tms. Mitkä ei näy saldoilla :lol:
Riippuu niin paljon myyjästä. Toinen sanoo, että ei löydy ja toinen voi myydä tarjoushinnalla.
 
Tänään löytyi iPhone 12 miniä vielä monessa värissä paikallisesta liikkeestä. Lyhyen puhelun jälkeen laite lähti mukaan hintaan 399€, vaikka näköjään hinta on nyt korjattu mainontaan.
Pidetään iphone keskustelu tosiaan tässä langassa.

Myyntipalvelusta ei saanut millään enää 399€, kun itse soitin äsken.
 
Siis näitäkö saanut nyt ihan myyntipalvelun kautta?
Vaikka vielä viikonloppuna oli kaikki loppuunmyyty :D

Siis paikallisesta liikkeestä kävin heti aamulla kysymässä onko heillä tätä mallia vielä varastossa. Kun hän toi eri värejä esille, kerroin vasta tästä tarjouksesta, jolloin myyjä soitti johonkin ja myi sitten hintaan 399€. Tuskin enää pelkän puhelimen/chatin kautta saa. Jos liikkeissä on vielä varastoja, saattavat hyvinkin myydä.
 
tuohan on selvästi piilotettu verkkokaupasta viikonlopun ajaksi, kun nyt on varastot taas pullollaan, eli ei nyt niin reilusti ole myyty tarjoushinnalla kuin alunperin vaikutta, vaan ne pakolliset myynnit tehty myymälässä niille ketkä on sattunut paikanpäälle eksymään verkkokaupan nollasaldoilla :D
 
tuohan on selvästi piilotettu verkkokaupasta viikonlopun ajaksi, kun nyt on varastot taas pullollaan, eli ei nyt niin reilusti ole myyty tarjoushinnalla kuin alunperin vaikutta, vaan ne pakolliset myynnit tehty myymälässä niille ketkä on sattunut paikanpäälle eksymään verkkokaupan nollasaldoilla :D

Näköjään tuonne nettisivuille on nyt ilmestynyt teksti, jossa kerrotaan virheestä hinnassa. Onkohan tällainen nyt miten pitävä muutos riitatilanteissa, kun kerran puhelimia on myyty hinnalla 399€ lauantaista lähtien ja vielä tänäänkin?
 
Eivät ainakaan minulle enää Kuopion kivijalassa myyneet miniä mainoshinnalla, lapun olivat ovelle tulostaneet että hintavirhe ja sillä heidän mukaansa asia kuittaantuu. En sitten tiedä minne puhelu pitäisi soittaa että saisi vielä puljattua :D
Kai otit kuvan lapusta niin voi sitten käyttää jatkotoimenpiteissä?
 
Esim. DNA Myyrmannissa hyvin puhelinta saatavilla hintaa 599€. Kans sama lappu ovella.
Eilen vielä möivät 399 hintaan ja hyvin oli puhelinta varastossa vain eivät näkyneet muiden pks liikkeiden saldolla eilen.

edit, mullehan möivät tämän puhelimen la chatin kautta ja myöhemmin soittelivat perään että olikin loppuneet ja pahoittelivat tilannetta. Rekla tästä tapahtumasta vetämässä, mutta tuskin edes viittivät vastata:cautious:
 
Viimeksi muokattu:
Esim. DNA Myyrmannissa hyvin puhelinta saatavilla hintaa 599€. Kans sama lappu ovella.
Eilen vielä möivät 399 hintaan ja hyvin oli puhelinta varastossa vain eivät näkyneet muiden pks liikkeiden saldolla eilen.

edit, mullehan möivät tämän puhelimen la chatin kautta ja myöhemmin soittelivat perään että olikin loppuneet ja pahoittelivat tilannetta. Rekla tästä tapahtumasta vetämässä, mutta tuskin edes viittivät vastata:cautious:
Mihin osoitteeseen pistit reklan? DNAn nettisivuilta ei löydy osoitetta tai palvelut on pois käytöstä.
 
Esim. DNA Myyrmannissa hyvin puhelinta saatavilla hintaa 599€. Kans sama lappu ovella.
Eilen vielä möivät 399 hintaan ja hyvin oli puhelinta varastossa vain eivät näkyneet muiden pks liikkeiden saldolla eilen.

edit, mullehan möivät tämän puhelimen la chatin kautta ja myöhemmin soittelivat perään että olikin loppuneet ja pahoittelivat tilannetta. Rekla tästä tapahtumasta vetämässä, mutta tuskin edes viittivät vastata:cautious:
-> tuli pahoittelut ja ohjasivat myymälään ostamaan 599€ hintaan
 
Millainen prosessi on odotettavissa, kun ostin Verkkokauppa.comilta 70" television Postin express toimituksena ja Posti on onnistunut hukkaamaan noin pienen ja siron lähetyksen?
Ongelmana on se, että tarvitsen tv:tä näytöksi huomenna.
 
Millainen prosessi on odotettavissa, kun ostin Verkkokauppa.comilta 70" television Postin express toimituksena ja Posti on onnistunut hukkaamaan noin pienen ja siron lähetyksen?
Sinä vittuilet verkkikselle ja verkkis vittuilee postille. KAupan ongelma jos kuljetusfirma hukkaa asioita
Ongelmana on se, että tarvitsen tv:tä näytöksi huomenna.
Haet paikallisesta gigantista toisen siksi aikaa että saat verkkiksen paketin. 50 päivän palautusaika on telkkareilla tosi lepposa. Sanot vaan että ei sopinu kukkaruukun väriin (ei tartte sanoa mitään)
 
Sinä vittuilet verkkikselle ja verkkis vittuilee postille. KAupan ongelma jos kuljetusfirma hukkaa asioita

Haet paikallisesta gigantista toisen siksi aikaa että saat verkkiksen paketin. 50 päivän palautusaika on telkkareilla tosi lepposa. Sanot vaan että ei sopinu kukkaruukun väriin (ei tartte sanoa mitään)
Ilmeisesti Powerilla toimii vastaavasti?
 
Palautin tuotteen jonka postikulut olivat ostaessa 35e. Palauttamisen maksoin toki itse, mutta firma ei palauttanut alkuperäisiä toimituskuluja. Menikö oikein?
 
Palautin tuotteen jonka postikulut olivat ostaessa 35e. Palauttamisen maksoin toki itse, mutta firma ei palauttanut alkuperäisiä toimituskuluja. Menikö oikein?
Meni oikein, jos ei ostaessa ole luvattu maksutonta palautusta. Se kun on nykyään vapaaehtoinen lisäpalvelu, jota ei tarvitse myöntää.
 
Palautin tuotteen jonka postikulut olivat ostaessa 35e. Palauttamisen maksoin toki itse, mutta firma ei palauttanut alkuperäisiä toimituskuluja. Menikö oikein?

Jos yritys ei ole etukäteen sitoutunut maksamaan palautuksen postikuluja, niin kyllä, meni oikein.

 
Kysymys koski alkuperäisiä toimituskuluja, ei palautuksen toimituskuluja. Alkuperäiset toimituskulut on aina palautettava.
 
Kysymys koski alkuperäisiä toimituskuluja, ei palautuksen toimituskuluja. Alkuperäiset toimituskulut on aina palautettava.

Hyvä korjaus, tuli luettua liian huolimattomasti itse.

Tosin tuo alkuperäisten toimituskulujen korvaaminen ei ole ihan noin yksioikoinen asia, nimittäin:
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038#L6P17 sanoi:
Elinkeinonharjoittajan on viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuaan palautettava kuluttajalta saadut suoritukset lukuun ottamatta ylimääräisiä kustannuksia, jotka ovat aiheutuneet kuluttajan valitsemasta muusta kuin elinkeinonharjoittajan tarjoamasta edullisimmasta vakiotoimitustavasta.

Eli jos tuossa oli kyseessä edullisimman vakiotoimitustavan kustannukset, niin silloin ne tulisi palauttaa. Muutoin ei. Tulkitsen että tuolloin kuitenkin pitäisi palauttaa ne halvimman vakiotoimitustavan mukaiset kustannukset, koska nehän ei ole "ylimääräisiä kustannuksia".
 
Viimeksi muokattu:
Kysymys koski alkuperäisiä toimituskuluja, ei palautuksen toimituskuluja. Alkuperäiset toimituskulut on aina palautettava.
Jaa juu, huonosti luettu itseltäni.
Kaikki asiakkaalta veloitetut maksut on tosiaan aina palautettava, mikäli edullisin toimitustapa on valittu.
 
Jaa juu, huonosti luettu itseltäni.
Kaikki asiakkaalta veloitetut maksut on tosiaan aina palautettava, mikäli edullisin toimitustapa on valittu.
Kiitos vastauksista, näin ajattelenkin asian olevan! Oli halvin ja ihan perustoimitus, joten pitää ryhtyä vääntämään asiasta. Kaiken lisäksi tavara oli huonompi kuntoinen kun oli luvattu.
 
Palautin tuotteen jonka postikulut olivat ostaessa 35e. Palauttamisen maksoin toki itse, mutta firma ei palauttanut alkuperäisiä toimituskuluja. Menikö oikein?

Alkuperäiset toimituskulut on myös palautettava, tai mikäli valitsit halvinta tarjottua kalliimman toimitustavan, heidän ei tarvitse palauttaa halvimpia toimituskuluja ylittävää osuutta toimituskuluista.

Esimerkki1:
Halvin toimitustapa: ilmainen toimitus pakettiautomaattiin
Asiakas valitsee kuitenkin Postin kotiinkuljetus klo 19-21 joka maksaa 25 euroa.
Myyjän ei tarvitse palauttaa toimituskuluja ensinkään koska tarjolla olisi ollut ilmainenkin toimitustapa.

Esimerkki2:
Halvin toimitustapa: Postin pakettiautomaatti 5 euroa jonka asiakas valitsee.
Tällöin 5 euron toimituskulut palautettava.
 
Meni oikein, jos ei ostaessa ole luvattu maksutonta palautusta. Se kun on nykyään vapaaehtoinen lisäpalvelu, jota ei tarvitse myöntää.
Et tainnut nyt ihan ymmärtää mistä postikuluista oli kyse. :D
 
Kuinka on kun tilasin Powerilta koneen laskulla ja kuitissa ei ole mitään mainintaa laskutuslisästä, mutta Walley laittoi laskuun 5 € lisän.
Niin eikö summan pitäisi olla se mitä kuitissa lukee vai voiko ne periä sen jälkikäteen.
 
Kuinka on kun tilasin Powerilta koneen laskulla ja kuitissa ei ole mitään mainintaa laskutuslisästä, mutta Walley laittoi laskuun 5 € lisän.
Niin eikö summan pitäisi olla se mitä kuitissa lukee vai voiko ne periä sen jälkikäteen.
Kyllä se laskutuslisä mainitaan siinä kohtaa kun menee hyväksymään laskua:
Näyttökuva 2021-10-27 200531.png
 
Tilauksesta on yli puoli vuotta, niin en muista oliko laskun vaihtoehdossa laskutuslisä ja kun kuitissa ei ole mainintaa siitä.
Ainakin muissa tilauksissa kuitissa on koko summa laskutuslisä mukaanlukien.
 
Alkuperäiset toimituskulut on myös palautettava, tai mikäli valitsit halvinta tarjottua kalliimman toimitustavan, heidän ei tarvitse palauttaa halvimpia toimituskuluja ylittävää osuutta toimituskuluista.

Esimerkki1:
Halvin toimitustapa: ilmainen toimitus pakettiautomaattiin
Asiakas valitsee kuitenkin Postin kotiinkuljetus klo 19-21 joka maksaa 25 euroa.
Myyjän ei tarvitse palauttaa toimituskuluja ensinkään koska tarjolla olisi ollut ilmainenkin toimitustapa.

Esimerkki2:
Halvin toimitustapa: Postin pakettiautomaatti 5 euroa jonka asiakas valitsee.
Tällöin 5 euron toimituskulut palautettava.

Ei palauttanut toimituskuluja (32,50€, halvin mitä heillä oli). Kysyin miksi näin, vastaus oli " koska lähettäminen maksoi meille enemmän kuin hinnastossamme oleva hinta on".

Pitänee kääntyä kkv:n puoleen asiassa. Kuitenkin suht isosta summasta kyse, varsinkin kun maksoin palautuksen (joka kuuluikin minulle).
 
Ei palauttanut toimituskuluja (32,50€, halvin mitä heillä oli). Kysyin miksi näin, vastaus oli " koska lähettäminen maksoi meille enemmän kuin hinnastossamme oleva hinta on".

Pitänee kääntyä kkv:n puoleen asiassa. Kuitenkin suht isosta summasta kyse, varsinkin kun maksoin palautuksen (joka kuuluikin minulle).
Olisi hyvä myös kuulla mistä firmasta on kysymys, kun joku muu varmaan miettii sama asiaa heidän kanssaan
 
Ei palauttanut toimituskuluja (32,50€, halvin mitä heillä oli). Kysyin miksi näin, vastaus oli " koska lähettäminen maksoi meille enemmän kuin hinnastossamme oleva hinta on".

Pitänee kääntyä kkv:n puoleen asiassa. Kuitenkin suht isosta summasta kyse, varsinkin kun maksoin palautuksen (joka kuuluikin minulle).

Vastaa niille vielä kerran, että siitä huolimatta toimituskulut tulee palauttaa, koska laki vaatii korvaamaan toimituskulut takaisin edullisimman asiakkaalle saatavilla olevan toimituskulun mukaisesti. Ainoastaan jos asiakas itse valitsee kalliimman tavan ei erotusta tarvitse maksaa. Se että halvin tarjolla oleva toimitustapa on myyjän mielestä "kallis" ei siirrä kuluja asiakkaalle. Jos halvin tarjolla oleva toimitus on 32 euroa niin sitten on palautettava 32 euroa.

Sitten jos ei vieläkään kelpaa niin kuluttajaneuvojaan yhteyttä ja firman nimi tänne niin tiedetään välttää näitä kusettajia.

Suora lainaus, KSL, luku 6, §17

Elinkeinonharjoittajan on viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuaan palautettava kuluttajalta saadut suoritukset lukuun ottamatta ylimääräisiä kustannuksia, jotka ovat aiheutuneet kuluttajan valitsemasta muusta kuin elinkeinonharjoittajan tarjoamasta edullisimmasta vakiotoimitustavasta.
 
Muovikassin palauttamisesta kokemuksia.
Mikäs siinä oikein on kun palautin käyttämättömän tuotteen XXL:ään heiltä ostetussa muovikassissa, niin se tuote kelpasi, mutta sitä muovikassia eivät suostuneet ottamaan takaisin? Ihan oli muovipussi samassa kunnossa kuin ostettaessa.

Toinen ihmetys oli, ettei saanut rahoja kun ei ollut juuri sitä maksukorttia mukana, jolla tuote oli maksettu. Käteistä heillä myyjän mukaan on, mutta sen antaminen olisi rahanpesua. Rahanpesuhomman ymmärtäisin muuten, mutta kun ottivat henkilötietonikin ylös palautustilanteessa. Vaihtoehdot: Lahjakortti tai hakea kotoa maksukortti (valitsin jälkimmäisen).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
254 905
Viestejä
4 434 703
Jäsenet
73 428
Uusin jäsen
PBL

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom