Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En tilannut, halunnut saati pahoittanut mieltäni mutta kyllähän tuossa mainoksessa mainitaan että rajoitettu erä![]()
Aha, jos näin sit pisteet DNA:lle että yleensä näitä möivät eränloppuunEikö tuo iphone 12 mini nyt ollut selkeä hintavirhe kun sitä hesarin kuvaa katsoi? Selkeästi oli mennyt iphone SE:n ja 12 minin hinnat väärin päin.
399e joka oikeasti oli tarkoitus olla iPhone SE:n hinta ja minin 599ePaljonko 12minillä oli hintaa?
Minkä takia DNA kikkailee noilla myymäläsaldoilla eikä vaan oikaise tuota mainosta, että ”Lehteen oli tullut väärä hinta, oikea hinta 599€. Pahoittelut.”
Riippuu niin paljon myyjästä. Toinen sanoo, että ei löydy ja toinen voi myydä tarjoushinnalla.Kyllähän noita löytyy näköjään myymälöistä ja chatti selittää että kyllä ne on loppu ja myymälöistä voi löytyä asiakaspalautuksia tms. Mitkä ei näy saldoilla![]()
Pidetään iphone keskustelu tosiaan tässä langassa.Tänään löytyi iPhone 12 miniä vielä monessa värissä paikallisesta liikkeestä. Lyhyen puhelun jälkeen laite lähti mukaan hintaan 399€, vaikka näköjään hinta on nyt korjattu mainontaan.
Siis näitäkö saanut nyt ihan myyntipalvelun kautta?
Vaikka vielä viikonloppuna oli kaikki loppuunmyyty![]()
Lyhyt puhelu sinulta johonkin vaiko sinun vaatiessa 399, asiakaspalvelija soitellut ohjeita?
tuohan on selvästi piilotettu verkkokaupasta viikonlopun ajaksi, kun nyt on varastot taas pullollaan, eli ei nyt niin reilusti ole myyty tarjoushinnalla kuin alunperin vaikutta, vaan ne pakolliset myynnit tehty myymälässä niille ketkä on sattunut paikanpäälle eksymään verkkokaupan nollasaldoilla![]()
Kai otit kuvan lapusta niin voi sitten käyttää jatkotoimenpiteissä?Eivät ainakaan minulle enää Kuopion kivijalassa myyneet miniä mainoshinnalla, lapun olivat ovelle tulostaneet että hintavirhe ja sillä heidän mukaansa asia kuittaantuu. En sitten tiedä minne puhelu pitäisi soittaa että saisi vielä puljattua![]()
Mihin osoitteeseen pistit reklan? DNAn nettisivuilta ei löydy osoitetta tai palvelut on pois käytöstä.Esim. DNA Myyrmannissa hyvin puhelinta saatavilla hintaa 599€. Kans sama lappu ovella.
Eilen vielä möivät 399 hintaan ja hyvin oli puhelinta varastossa vain eivät näkyneet muiden pks liikkeiden saldolla eilen.
edit, mullehan möivät tämän puhelimen la chatin kautta ja myöhemmin soittelivat perään että olikin loppuneet ja pahoittelivat tilannetta. Rekla tästä tapahtumasta vetämässä, mutta tuskin edes viittivät vastata![]()
palvelu@dna.fiMihin osoitteeseen pistit reklan? DNAn nettisivuilta ei löydy osoitetta tai palvelut on pois käytöstä.
juu, tähän laitoin
-> tuli pahoittelut ja ohjasivat myymälään ostamaan 599€ hintaanEsim. DNA Myyrmannissa hyvin puhelinta saatavilla hintaa 599€. Kans sama lappu ovella.
Eilen vielä möivät 399 hintaan ja hyvin oli puhelinta varastossa vain eivät näkyneet muiden pks liikkeiden saldolla eilen.
edit, mullehan möivät tämän puhelimen la chatin kautta ja myöhemmin soittelivat perään että olikin loppuneet ja pahoittelivat tilannetta. Rekla tästä tapahtumasta vetämässä, mutta tuskin edes viittivät vastata![]()
Sinä vittuilet verkkikselle ja verkkis vittuilee postille. KAupan ongelma jos kuljetusfirma hukkaa asioitaMillainen prosessi on odotettavissa, kun ostin Verkkokauppa.comilta 70" television Postin express toimituksena ja Posti on onnistunut hukkaamaan noin pienen ja siron lähetyksen?
Haet paikallisesta gigantista toisen siksi aikaa että saat verkkiksen paketin. 50 päivän palautusaika on telkkareilla tosi lepposa. Sanot vaan että ei sopinu kukkaruukun väriin (ei tartte sanoa mitään)Ongelmana on se, että tarvitsen tv:tä näytöksi huomenna.
Ilmeisesti Powerilla toimii vastaavasti?Sinä vittuilet verkkikselle ja verkkis vittuilee postille. KAupan ongelma jos kuljetusfirma hukkaa asioita
Haet paikallisesta gigantista toisen siksi aikaa että saat verkkiksen paketin. 50 päivän palautusaika on telkkareilla tosi lepposa. Sanot vaan että ei sopinu kukkaruukun väriin (ei tartte sanoa mitään)
Pikaisesti kattojen näytti olevanIlmeisesti Powerilla toimii vastaavasti?
Meni oikein, jos ei ostaessa ole luvattu maksutonta palautusta. Se kun on nykyään vapaaehtoinen lisäpalvelu, jota ei tarvitse myöntää.Palautin tuotteen jonka postikulut olivat ostaessa 35e. Palauttamisen maksoin toki itse, mutta firma ei palauttanut alkuperäisiä toimituskuluja. Menikö oikein?
Palautin tuotteen jonka postikulut olivat ostaessa 35e. Palauttamisen maksoin toki itse, mutta firma ei palauttanut alkuperäisiä toimituskuluja. Menikö oikein?
Kysymys koski alkuperäisiä toimituskuluja, ei palautuksen toimituskuluja. Alkuperäiset toimituskulut on aina palautettava.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038#L6P17 sanoi:Elinkeinonharjoittajan on viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuaan palautettava kuluttajalta saadut suoritukset lukuun ottamatta ylimääräisiä kustannuksia, jotka ovat aiheutuneet kuluttajan valitsemasta muusta kuin elinkeinonharjoittajan tarjoamasta edullisimmasta vakiotoimitustavasta.
Jaa juu, huonosti luettu itseltäni.Kysymys koski alkuperäisiä toimituskuluja, ei palautuksen toimituskuluja. Alkuperäiset toimituskulut on aina palautettava.
Kiitos vastauksista, näin ajattelenkin asian olevan! Oli halvin ja ihan perustoimitus, joten pitää ryhtyä vääntämään asiasta. Kaiken lisäksi tavara oli huonompi kuntoinen kun oli luvattu.Jaa juu, huonosti luettu itseltäni.
Kaikki asiakkaalta veloitetut maksut on tosiaan aina palautettava, mikäli edullisin toimitustapa on valittu.
Palautin tuotteen jonka postikulut olivat ostaessa 35e. Palauttamisen maksoin toki itse, mutta firma ei palauttanut alkuperäisiä toimituskuluja. Menikö oikein?
Et tainnut nyt ihan ymmärtää mistä postikuluista oli kyse.Meni oikein, jos ei ostaessa ole luvattu maksutonta palautusta. Se kun on nykyään vapaaehtoinen lisäpalvelu, jota ei tarvitse myöntää.
![]()
Oikeus ilmaiseen palautukseen verkkokaupassa loppuu
Oikeus verkkokauppaostosten ilmaiseen palautukseen loppuu kuluttajansuojalain muutoksen myötä. Ostoksen saa jatkossakin perua, mutta palautuksen maksaja ei enää automaattisesti ole kauppias. Ilmainen palautus on 13.6.2014 alkaen verkkokaupan vapaaehtoista asiakaspalvelua, ei enää kuluttajan...yle.fi
Kyllä se laskutuslisä mainitaan siinä kohtaa kun menee hyväksymään laskua:Kuinka on kun tilasin Powerilta koneen laskulla ja kuitissa ei ole mitään mainintaa laskutuslisästä, mutta Walley laittoi laskuun 5 € lisän.
Niin eikö summan pitäisi olla se mitä kuitissa lukee vai voiko ne periä sen jälkikäteen.
Alkuperäiset toimituskulut on myös palautettava, tai mikäli valitsit halvinta tarjottua kalliimman toimitustavan, heidän ei tarvitse palauttaa halvimpia toimituskuluja ylittävää osuutta toimituskuluista.
Esimerkki1:
Halvin toimitustapa: ilmainen toimitus pakettiautomaattiin
Asiakas valitsee kuitenkin Postin kotiinkuljetus klo 19-21 joka maksaa 25 euroa.
Myyjän ei tarvitse palauttaa toimituskuluja ensinkään koska tarjolla olisi ollut ilmainenkin toimitustapa.
Esimerkki2:
Halvin toimitustapa: Postin pakettiautomaatti 5 euroa jonka asiakas valitsee.
Tällöin 5 euron toimituskulut palautettava.
Olisi hyvä myös kuulla mistä firmasta on kysymys, kun joku muu varmaan miettii sama asiaa heidän kanssaanEi palauttanut toimituskuluja (32,50€, halvin mitä heillä oli). Kysyin miksi näin, vastaus oli " koska lähettäminen maksoi meille enemmän kuin hinnastossamme oleva hinta on".
Pitänee kääntyä kkv:n puoleen asiassa. Kuitenkin suht isosta summasta kyse, varsinkin kun maksoin palautuksen (joka kuuluikin minulle).
Ei palauttanut toimituskuluja (32,50€, halvin mitä heillä oli). Kysyin miksi näin, vastaus oli " koska lähettäminen maksoi meille enemmän kuin hinnastossamme oleva hinta on".
Pitänee kääntyä kkv:n puoleen asiassa. Kuitenkin suht isosta summasta kyse, varsinkin kun maksoin palautuksen (joka kuuluikin minulle).
Elinkeinonharjoittajan on viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuaan palautettava kuluttajalta saadut suoritukset lukuun ottamatta ylimääräisiä kustannuksia, jotka ovat aiheutuneet kuluttajan valitsemasta muusta kuin elinkeinonharjoittajan tarjoamasta edullisimmasta vakiotoimitustavasta.
Rahanpesuhomman ymmärtäisin muuten, mutta kun ottivat henkilötietonikin ylös palautustilanteessa.
Hyvä pointti! Eivät vaatineet.Vaativatko henkkaria htietojrn varmistamiseks? Jos ei...![]()
Toinen ihmetys oli, ettei saanut rahoja kun ei ollut juuri sitä maksukorttia mukana, jolla tuote oli maksettu.
Mutta onko se LAILLISTA?
Saahan kuka tahansa kuittia vastaan sen lahjakortinkin? Eli onko KKVssä maininta että vain alkuperäisellä maksuvälineellä palautus tai sitten lahjakortti? Ei vaikuta muhun kun maksan kaiken käteisellä.
Saahan kuka tahansa kuittia vastaan sen lahjakortinkin? Eli onko KKVssä maininta että vain alkuperäisellä maksuvälineellä palautus tai sitten lahjakortti? Ei vaikuta muhun kun maksan kaiken käteisellä. Ja miksi ne rahat pitäisi alkuperäiselle ostajalle siis mennä, kyllähän tavara on voinut jo päivässä parissa vaihtaa omistajaa?
Yrityksen on palautettava maksut samalla maksutavalla, jota kuluttaja on käyttänyt. Maksun palauttamisesta ei saa aiheutua kuluttajalle kustannuksia. Palautus voidaan tehdä muulla tavoin, kuten lahjakortilla, vain kuluttajan suostumuksella.