Saisko linkkiä mistä saan 850 euroon 3060 sekä 144hz näytöllisen 16gb ramilla
Jos olet seurannut mitä olen kirjoittanut ja ajanut takaa niin tämä ei ole se pointti tässä Lenovo casessa.
Olen myös maininnut että eri valmistajilta, kaupoista jne on saanut erilaisilla konffeilla. Viesti mitä lainasit niin huom en sanonut että 3060+144+16GB saa 850€ vaan sanoin, että 3060 on saanut ~850€ hintaan.
Mutta heitetään nyt nopeasti löydetty esimerkki vaikka:
www.power.fi
Tuossa alle 950€ nyt RTX 3060, 144Hz näyttö, 16 GB RAM ja vielä jopa 512GB NVMe levy. Powerissa/Gigantissa on ollut milloin mitäkin 5v takuu / -20% yms kamppiksia, esim.
www.power.fi
oli muistaakseni -20% kamppiksessa eli hintaa jäi
919€, tuossa on jo sitten merkittävästi parempi näyttökin.
"Mopoin" legion 120Hz näytöllä oli myös muistaakseni tarjouksessa, meni johonkin 800€ hinta silloin 3060.
Toki tässä ei sitten enää ole muistia kuin 8GB
Se pointti on siinä, että voidaanko sanoa että Lenovossa on ollut hintavirhe n. ~650€ hinnalla?
Jos 919€ on saanut Lenovon toista konetta, jossa
RTX 3060 (35-40% nopeampi kuin 2060)
5600H prosessori (parempi kuin tämän päivän kamppis)
165Hz näyttö, FreeSync/GSync tuella
uudemmat jäähyratkaisut (hiljaisempi)
512GB NVMe (tänään tarjouksessa olleessa 256GB?)
Parempi takuu, hyvin mahdollista että oli Powerin 5v kamppis myös tuolloin vielä.
Jos tuota konetta sai
919€ ja tämän päivän konetta vaikka
650€ (ilman windows yms kikkailua)
, voidaanko me ajatella 919€-650€ =
269€ ylläolevien osien arvoksi?
Mun vastaukseni on että kyllä, (peli)kannettavissa yleensä kolme kalleinta osaa on prosessori, näytönohjain ja näyttö.
Verrattaessa tämän päivän tarjouksessa olevaan koneeseen, ylläolevassa 919€ kamppiksessa näytönohjain ja näyttö on merkittävästi parempi, prosessori vastaava tai parempi. Ja tallennustilaa myös tuplasti enemmän.
Minä en siis näe että Lenovo voisi kenenkään tilauksia ruveta perumaan vetoamalla hintavirheeseen kun ottaa huomioon ylläolevan. Eikö heidän mielestä ylläolevat muutokset ole 269€ arvoisia?