Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuolloinhan just kannattais kun käsittelyjonot on lyhentyneet.Kohta ei ehkä enää kannata valittaa joka soundbarista kuluttajariitalautakuntaan:
KSML: Valitus kuluttajariitalautakuntaan saattaa muuttua maksulliseksi
Itsellä ollut useamman tonnin juttu tuolla kohta vuoden kiinni, kun niillä on kiire käsitellä jotain tarjouksista nillittäjien juttuja, kun ei kuluttaja saanut kahta euroa säästää. Ei mikään ihme että tulisi maksulliseksi niin tuollaiset muutaman euron jutut jää laittamatta sinne.Tuolloinhan just kannattais kun käsittelyjonot on lyhentyneet.
Itsellä ollut useamman tonnin juttu tuolla kohta vuoden kiinni, kun niillä on kiire käsitellä jotain tarjouksista nillittäjien juttuja, kun ei kuluttaja saanut kahta euroa säästää. Ei mikään ihme että tulisi maksulliseksi niin tuollaiset muutaman euron jutut jää laittamatta sinne.
Suosittelen luopumaan tuosta Digishopin jutusta.
Pistin samantien 100 tilaukseen. Kyllähän nuo voi kaupitella eteenpäin. Sinänsä selkeä juttu kun on mustaa valkoisella niin eivät voi edes perua tuota syntynyttä sopimusta enää. Varmistin asian juristiltani.
Ei tuo alennus ainakaan minun mielestäni ole niin suuri, että kuluttaja voisi olettaa virheen mahdollisuuden olevan ilmeinen. Kysessä on noin 33 %:n alennus, joka ei ole markkinoinnin standardeillakaan edes kovin suuri. Tietenkin riippuu paljon tuoteryhmästä, mutta pääsääntöisesti.Törmäsin itsekin hintavirheeseen, jätän tiedot hieman anonyymeiksi. Mitä arvon raati on mieltä tämmöisestä tilanteesta:
Ostin tuotteen A hintaan 330 euroa kaupasta Y. Tuote A ei ole uusin malli, vaan vuonna 2017 julkaistu. Tuo hinta on hieman kalliimpi, kuin mitä hintaseuranta näyttää viime kesän halvimmiksi hinnoiksi. Tällä hetkellä halvin hinta verkossa on 390e.
Nyt kauppa laittoi viestin, että kyseessä oli hintavirhe, ja oikea hinta olisikin 460 euroa. Tuota uusinta mallia myydään jopa kyseisessä kaupassa halvemmalla.
KKV:n mukaan myyjä on vastuussa hintatiedoista, ja hinta on sitova ellei virhe ole niin selvä, että asiakkaan olisi se pitänyt ymmärtää. Mielestäni hinta ei tässä tapauksessa ollut tosiaankaan selvästi virheellinen, ja kantani ilmaisin myös kaupalle.
Tuossa ei siis mainostettu mitään alennusta, joten en tiennyt mikä hinnan pitäisi tässä kaupassa olla, ja vertasin vain toisessa kaupassa tarjolla olevaan tuotteeseen. Näiden ero siis vain oli 330 vs 390e. Ja hinta.fi tosiaan näyttää, että lokakuussa tuotteen alin hinta on (jossain kaupassa) ollut samainen 330e, niin vaikea tuosta oli päätellä.Ei tuo alennus ainakaan minun mielestäni ole niin suuri, että kuluttaja voisi olettaa virheen mahdollisuuden olevan ilmeinen. Kysessä on noin 33 %:n alennus, joka ei ole markkinoinnin standardeillakaan edes kovin suuri. Tietenkin riippuu paljon tuoteryhmästä, mutta pääsääntöisesti.
Mitä pohtimista tuossa sitten edes on, jos saman saa muualta halvemmalla? Vai tarkoititko, että muualta saa halvemmalla kuin mitä tuonne liikkeeseen pitäisi maksaa heidän ovh-hinnalla?Pitää vielä miettiä mitä teen, mutta ainakaan lisää äyrejä ei siihen suuntaan lähde, kun "oikeilla" hinnoilla kyseistä tuotetta löytyy selvästi edullisemminkin.
Jep, siis on edullisempi muualla nyt kun korjasivat hinnan. Virheellisellä hinnalla olisin säästänyt.Mitä pohtimista tuossa sitten edes on, jos saman saa muualta halvemmalla? Vai tarkoititko, että muualta saa halvemmalla kuin mitä tuonne liikkeeseen pitäisi maksaa heidän ovh-hinnalla?
Aiheesta sen verran, että ei tuo kyllä sellainen tarjous noiden antamiesti tietojen perusteella ole, että asiakkaan olisi pitänyt tajuta olevan hintavirhe, mutta se on sitten eri asia saako tuota koskaan edistettyä vaikka kuinka asian eteenpäin veisikin.
Tuossa ei siis mainostettu mitään alennusta, joten en tiennyt mikä hinnan pitäisi tässä kaupassa olla, ja vertasin vain toisessa kaupassa tarjolla olevaan tuotteeseen. Näiden ero siis vain oli 330 vs 390e. Ja hinta.fi tosiaan näyttää, että lokakuussa tuotteen alin hinta on (jossain kaupassa) ollut samainen 330e, niin vaikea tuosta oli päätellä.
Sainkin jo liikkeeltä vastauksen, että muut olivat ymmärtäneet tilanteen ja "osanneet epäillä virhettä hinnassa", joten eivät tee minun kohdalla poikkeusta ja vaihtoehdot on laittaa joko 130e lisää massia tiskiin tai perua kauppa. Sinänsä huvittavaa, että enemmän epäilisin hintavirhettä tässä tapauksessa, kun edellisen generaation prosessorista pyytävät enemmän, kuin uusimmasta. Varsinkin, kun AMD on äskettäin lyönyt korttinsa pöytään ja Intelin hintoihin on povattu laskua
Pitää vielä miettiä mitä teen, mutta ainakaan lisää äyrejä ei siihen suuntaan lähde, kun "oikeilla" hinnoilla kyseistä tuotetta löytyy selvästi edullisemminkin.
Joo, olihan tuossa todella hyvä hinta tarjolla, mutta tosiaan kun kävi mielessä, että on vanhempi malli, AMDn julkistukset, ja fakta, että tuota prosessoria on 2kk sitten myyty tähän hintaan, niin kaikki vaikutti ihan loogiselta. Samassa kaupassa oli myös viikonlopputarjouksessa i5 9600K hintaan about 250e, niin tällöin vanhempi 8700K hintaan 330e ei munkaan mielestä ole mikään ilmeinen hinnottelumoka.Juu, ymmärsin kyllä, että se ei ollut alessa. Kunhan vain havainnollistin prosentuaalista eroa hinnoissa.
Tuossa viestini lopussa jo vähän viittasinkin siihen, että tuonkin suuruinen alennus (käytän tätä sanaa, vaikka se ei varsinaisesti ollutkaan alennuksessa), voi joskus olla sellainen, joka asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää olleen virheellinen. Ymmärtääkseni prossuja on melko harvoin alennusmyynneissä tai jos on, niin joku 5 % tjsp. Ainakaan allekirjoittanut ei ole nähnyt. Mutta sitten tullaan kuitenkin siihen kysymykseen, että sen hintavirheen pitäisi olla ilmeinen. Ilmeisen virhellisenä hintaa ei mielestäni voi pitääoä.
Oletko kohtalotoveri, kun tunnut tietävän mistä puljusta on kyse?Tuo sama pulju harjoittanut tuota "hintavirheeseen" vetoamista jo vuosikausia. Ehkä hyvä että joku veisi asian pidemmällekkin niin voisivat ottaa tosissaan ja ehkä korjata asioita ettei "hintavirheitä" enää sattuisi niin usein.
Miksi sitä muuten tarvitsee edes salailla?Oletko kohtalotoveri, kun tunnut tietävän mistä puljusta on kyse?
Minä ainakin olin tuon prossutarjouksen missannut ja ketjua tulee kuitenkin vilkuiltua lähes päivittäin. Varmaan mennyt ohi, kun en ole uutta prossua juuri nyt katsellut.Eiköhän kaikki tarjousketjua seuraavat taida tietää mistä puljusta ja tuotteesta on kyse.
Juu, tästä kyse. En vain halunnut alkaa heti sitä huutelemaan, kun en ollut aivan varma mikä olisi se "raja" milloin pitää ymmärtää hinnan olevan virheellinen tai mikä yrityksen vastuu näihin on.Minä ainakin olin tuon prossutarjouksen missannut ja ketjua tulee kuitenkin vilkuiltua lähes päivittäin. Varmaan mennyt ohi, kun en ole uutta prossua juuri nyt katsellut.
Oletettavasti tämän(kin) ketkuilun takana on Tietokonekauppa.fi verkkokauppa ja myymälä Turku
En nyt tiedä onko tämän firman kanssa mitenkään mahdottoman paljon näitä tilanteita, mutta ko. liikkeellä on oma ketju foorumilla ja siellä on kaikenlaista kommenttia mm. tilausten venymisistä ja muistakin miinusmerkkisistä seikoista. Niihin sitten päälle tällaiset änkyröinnit kuluttajansuojaa vastaan, niin ei hirveästi innosta tilaaminen tai asiakaspalvelun hehkutus.Onko tästä kaupasta sitten enemmänkin tämmöisiä kokemuksia, kun moni tuntuu puhuvan monikossa ketkuiluista tämän lafkan kanssa?
matkahuolto.fi posti.fi vr.fi Riittääkö?
Mut edes jos rahat ei mene mihinkään ne ei sun käytettävissä kaikki ne päivät. Ja jos esmes monilla on sama tarjous samaan rajoitettuun aikaan ja sä maksoit RDE ja vääntö alkoi kyllä saat rahat takais mut ei tarjoustuote toisesta kaupasta.
matkahuolto.fi posti.fi vr.fi Riittääkö?
Mut edes jos rahat ei mene mihinkään ne ei sun käytettävissä kaikki ne päivät. Ja jos esmes monilla on sama tarjous samaan rajoitettuun aikaan ja sä maksoit RDE ja vääntö alkoi kyllä saat rahat takais mut ei tarjoustuote toisesta kaupasta.
EDIT: @moderit voitte poistaa
Parin sähköpostin jälkeen tilanne on se, että vetoavat kun joku muu on ymmärtänyt kyseessä olevan hintavirhe (sen jälkeen, kun se on heille sähköpostitse kerrottu), niin se olisi pitänyt selvästi muidenkin tajuta koska hinta on "selvästi" alle markkinatason. Ei auttanut, vaikka yritin argumentoida heidän hintaeron Giganttiin verrattuna olleen sama (330e vs 389e), kuin se on nyt toisinpäin (389e vs 459e), totesivat vain samaa. Hintaerosta olisi pitänyt tajuta hintavirhe. Ja koska muut olivat asian "ymmärtäneet", niin eivät voi toimia muutoin minunkaan kanssa.Törmäsin itsekin hintavirheeseen, jätän tiedot hieman anonyymeiksi. Mitä arvon raati on mieltä tämmöisestä tilanteesta:
Ostin tuotteen A hintaan 330 euroa kaupasta Y. Tuote A ei ole uusin malli, vaan vuonna 2017 julkaistu. Tuo hinta on hieman kalliimpi, kuin mitä hintaseuranta näyttää viime kesän halvimmiksi hinnoiksi. Tällä hetkellä halvin hinta verkossa on 390e.
Nyt kauppa laittoi viestin, että kyseessä oli hintavirhe, ja oikea hinta olisikin 460 euroa. Tuota uusinta mallia myydään jopa kyseisessä kaupassa halvemmalla.
KKV:n mukaan myyjä on vastuussa hintatiedoista, ja hinta on sitova ellei virhe ole niin selvä, että asiakkaan olisi se pitänyt ymmärtää. Mielestäni hinta ei tässä tapauksessa ollut tosiaankaan selvästi virheellinen, ja kantani ilmaisin myös kaupalle.
Kyllä sinä ihan oikealla asialla olet, eli ei siinä mielessä ainakaan tarvitse potea huonoa omatuntoa. Olisi moinen ottanut päähän itseänikin, vaikka ei monesta kympistä rahallisesti kyse olekaan.Tulee jo olo, että olenkohan vähän liiankin pikkumainen, kun en vain anna asian olla. Mutta toisaalta ärsyttää, kun ostin jo vähän paremman emolevyn sen takia, kun ajattelin säästäväni prosessorin hankinnassa
Ja vielä päivitys tilanteeseen, kysyin asiaa kuluttajaneuvonnasta. Tässä ei puhelimessa olleen neuvojan mielestä todellakaan ollut kyseessä semmoinen hintavirhe, että asiakkaan olisi tämä pitänyt ymmärtää. Käytännössä ohjeisti tekemään noin, kuin @edup sanoi. Osta muualta ja vaadi hyvityksenä hintojen erotusta, ja jos eivät suostu niin kuluttajariitalautakunta voi ottaa asian käsittelyyn.
Tulee jo olo, että olenkohan vähän liiankin pikkumainen, kun en vain anna asian olla. Mutta toisaalta ärsyttää, kun ostin jo vähän paremman emolevyn sen takia, kun ajattelin säästäväni prosessorin hankinnassa
Onnea vaan tappeluun, en usko että liikettä kiinnostaa ollenkaan. Parasta vaan hyväksyä se, että nyt jäi tuote saamatta.Niin ja siis tuossa Aquatuning-casessa tuli heiltä tilausvahvistus, jossa luki että pyrkivät lähettämään tuotteen mahdollisimman pian. Tilausvahvistus tuli 30.12.2018 ja sitten tuo viesti etteivät voikaan toimittaa tuotetta tuli 7.1.2019. Eikö tilausvahvistus olekaan "sopimus" myyjän ja ostajan välillä?
Kannattaa kysyä sieltä valmistajalta jos pistävät vaikka ups laput sulle niin ei mitään.Seasonicin poweri hajosi ja Jimm's ilmoitti että pitää itse lähettää valmistajalle Saksaan. Paljonkohan nuo palautuskulut mahtaa olla?
Sit melkein kysyisin jimmyltä kun heillä on ilmainen palautus. Nykyäänhän lain mukaan sen ei enää tarvitse olla ilmaista.Who is responsible for the shipping cost?
The customer is responsible for paying the costs of shipping when returning their product(s) to Seasonic.
Support
Aattelin että jollain olisi ollut asiasta kokemusta..
Sit melkein kysyisin jimmyltä kun heillä on ilmainen palautus.
Mitäs sieltä jimmyltä kysyy, kun tuossa sanottiin jo "Seasonicin poweri hajosi ja Jimm's ilmoitti että pitää itse lähettää valmistajalle Saksaan.". Ja muutenkin Jimms ilmoittaa kyllä aika selkeästi tuosta kuviosta noissa Seasonicin powerien tuotesivuilla " *10 vuoden takuussa ensimmäiset kolme vuotta takuuvaihto tapahtuu normaalisti Jimm'sin kautta ja seuraavat vuodet suoraan Seasonic Europen kautta. Takuuvaihdossa Seasonicin kautta asiakas maksaa toimituskulut Saksaan Seasonicille. Tuotteen palautuskulut asiakaalle maksaa Seasonic."
Mutta eikös se toimituskulu sitten käytännössä mene Postin hinnaston mukaan, minkä voi tarkistaa netistä. Ellei sitten lähetä muun toimijan kautta. Jos paketti mahtuu mitoiltaan M-kokoiseen smarttiluukkuun niin näyttäisi maksavan 26,90€ tuo lähetys Saksaan.
Onko normaalia että saattaa kestää parikin viikkoa kun saapi uuden / korjatun näyttiksen takuusta?
Itselläni kun poksahti tuo rx580, ja tänään lähetin sen tietokonekauppaan, niin sanoi että pari viikkoa saattaapi mennä. ( Testaavat ensin itse, ja sitten menee tukkuun joka päättää tuleeko uusi vai korjattu versio).
Siinäpä ollaa sit pari viikkoa ilman konetta. Ketuttaa vaan kun oli jo viikon odottamassa virtalähettä, ja alle päivän päästä meni sitten kipinöinnin kera tämä näyttis..
Onko normaalia että saattaa kestää parikin viikkoa kun saapi uuden / korjatun näyttiksen takuusta?
Itselläni kun poksahti tuo rx580, ja tänään lähetin sen tietokonekauppaan, niin sanoi että pari viikkoa saattaapi mennä. ( Testaavat ensin itse, ja sitten menee tukkuun joka päättää tuleeko uusi vai korjattu versio).
Siinäpä ollaa sit pari viikkoa ilman konetta. Ketuttaa vaan kun oli jo viikon odottamassa virtalähettä, ja alle päivän päästä meni sitten kipinöinnin kera tämä näyttis..
Onko normaalia että saattaa kestää parikin viikkoa kun saapi uuden / korjatun näyttiksen takuusta?
Itselläni kun poksahti tuo rx580, ja tänään lähetin sen tietokonekauppaan, niin sanoi että pari viikkoa saattaapi mennä. ( Testaavat ensin itse, ja sitten menee tukkuun joka päättää tuleeko uusi vai korjattu versio).
Siinäpä ollaa sit pari viikkoa ilman konetta. Ketuttaa vaan kun oli jo viikon odottamassa virtalähettä, ja alle päivän päästä meni sitten kipinöinnin kera tämä näyttis..
Onko kellään kokemuksia Fat Pipen mailojen/lapojen hajoamisesta ja niiden korvauksista? Onko noissa myyjällä jonkinnäköistä virhevastuuta vai onko korvaava tuote tai rahan palautus valmistajan vastuulla? Voikohan noista vaatia rahoja takasi tai uutta tuotetta tilalle jos esimerkiksi 120e:n keppi katkeaa 3kk käytön jälkeen tai lapa halkeaa viikossa? Alkaa tulla jo kalliiksi tämä touhu, mutta noilla kepeillä on sen verran mukava pelata, etten mielellään merkkiäkään vaihtaisi
Onko kellään kokemuksia Fat Pipen mailojen/lapojen hajoamisesta ja niiden korvauksista? Onko noissa myyjällä jonkinnäköistä virhevastuuta vai onko korvaava tuote tai rahan palautus valmistajan vastuulla? Voikohan noista vaatia rahoja takasi tai uutta tuotetta tilalle jos esimerkiksi 120e:n keppi katkeaa 3kk käytön jälkeen tai lapa halkeaa viikossa? Alkaa tulla jo kalliiksi tämä touhu, mutta noilla kepeillä on sen verran mukava pelata, etten mielellään merkkiäkään vaihtaisi
Olen oman viidakkomiekkailu-uran, elikkäs harrastesäbän pelaamisen aikana nähnyt n. 9 varresta lyönnin/lommon takia katkennutta mailaa ja ehkä korkeintaan yhden lavasta hajonneen mailan. Lapa hajoaa oman kokemuksen mukaan vain loppuun kuluneena ja päälle astuessa.
Varteen syvän osuman saanut maila taasen saattaa hajota kevyestäkin väännöstä kun sille päälle sattuu.
Hei,
Ostin teidän B stokista seuraavan lankun tilausnumerolla: Tilaus --------
Asus ROG STRIX Z390-F GAMING Intel Z390 LGA1151 ATX-emolevy 249,90 €
Kysyin onko tuotteessa mitään vikaa, kun ei ole mitään selostetta ja sain vastaukseksi, että kyseessä on uusi tai poistoon menossa oleva tuote. Olen hiukan hämilläni kun kone kerkesi olla noin kaksiviikkoa kokoamisen jälkeen, jonka jälkeen tänään alkoi tulla artifakteja. Kuvittelin ensimmäiseksi, että nyt uusi RTX 2080 TI petti, mutta kun vaihdoin tilalle 1070 FTW kortin joka ”vanhassa koneessa” oli todettu edelleen toimivaksi, yllätyin kun kone ajurien uudelleen asennuksen jälkeenkin puskee artifakteja. Tämän jälkeen ajattelin, että eihän tuo nyt hemmetti näyttiksestä voi olla kiinni kun molemmat näyttikset reagoi liki samoin ja päätin kokeilla vielä alempaa PCI-E slottia. Kone lähti rokkaamaan ja toimii nyt sitten x aikaa. Mielestäni tuote on kuitenkin viallinen – sen ollessaan viallinen vaikka vain yksi PCI-E slotti olisi rikki.
Em omien testien perusteella uskallan väittää emolevyä vialliseksi ja valitettavasti tuo 30pv palautusoikeus on mennyt jo umpeen kun kasaamiseen meni niin kauan. Miten minun kannattaa tämänlaisessa tilanteessa edetä ja paljonkohan maksaisi teillä suunnilleen vaihtaa emolevy jos takuukin koneen toteaa em tavalla vialliseksi? Onnistuuko tuollainen esim odottaessa? Koska itse olen estynyt toimittamaan lankkua työmatkan takia seuraavat 5vkoa pelkästään huoltoon, niin onko siis mahdollista tuoda koko kone paikanpäälle ja saada moinen hinta arvio vaihtotyöstä.. Miten teillä asennetaan CPU cooleri takaisin paikalleen kun nyt on nestemetallia Corsairin H150i:n ja HS välissä? Pitääkö tuo tajuta pyytää erikseen myös? (Thermal Grizzly Conductonaut -nestemetalli, 1 g 11,90 €). Aijempi windows 10 on myös vissiin sidottu MB/CPU/SSD:hen, joten joudun hankkimaan taas uuden windowsin myös?
jos oikea osoite olisi ollut huolto@verkkokauppa.com, niin voisitko lähettää edelleen sinne.
Kiitos
----- ----- -----
Hei,
Koneen voi toimittaa huoltoomme tarkistettavaksi. Mikäli emolevy on takuunalaisesti viallinen, työstä ei veloiteta. Mutta emolevyä emme voi vaihtaa suoraan uuteen, koska se on ostettu Outletin kautta. Eli viallinen emolevy menee hyvitykseen ja hyvityssumman voi käyttää toisen emolevyn hankintaan.
Valitettavasti vianetsintää emme voi suorittaa odottaessa, vaan menee työjonon mukaan. Prosessorin asennuksessa käytämme tavanomaista prosessoritahnaa. Mikäli haluat tuota nestemetallia väliin, niin toimita myös sitä ja mainitse siitä huollon asiakaspalvelulle.
Onko Windows 10 retail vai oem versio? Retailin voi asentaa toiselle emolevylle. OEM version saa käsittääkseni toimimaan siten, jos sitoo Windows lisenssin Live tiliinsä, eli kirjautuu Windowsiin live tilillä. Tästä en tosin ole täysin varma.
Hei,
Vaikuttaisi olevan näytönohjainvikaa. Kone toimii testiohjaimella (RTX2080) ongelmitta ja kun näytönohjainta testaa toisessa kokoonpanossa, tulee grafiikkavirheitä. Näytönohjain oli ilmeisesti muualta ostettu?
Päätös tuli komplett.fi / Sony HT-ST5000 casesta ja kuluttajariitalautakunta suosittaa, että "Komplett Services Finland Oy toimittaa nkwsky Sony HT-ST5000 Soundbar-kaiutinjärjestelmän 249eurolla". Laitoin asiaa komplett.se:n suuntaan eteenpäin, saa nähdä mitä vastaavat
Päätös tuli komplett.fi / Sony HT-ST5000 casesta ja kuluttajariitalautakunta suosittaa, että "Komplett Services Finland Oy toimittaa nkwsky Sony HT-ST5000 Soundbar-kaiutinjärjestelmän 249eurolla". Laitoin asiaa komplett.se:n suuntaan eteenpäin, saa nähdä mitä vastaavat
Kyllä sellainen yritys on vieläkin olemassa, eli eivät ole ajaneet sitä alas. Verkkokauppatoiminta on virallisesti loppunut Suomessa mutta ei sen pitäisi olla este tällaisten asioiden hoitamiselle.Sama päätös tuli mullekkin. Täytyy odotella mitä sulle vastaavat. Tollaista komplett services finland oy:tä ei taida olla enään olemassakaan? Heittäytyvät varmaan tietämättömiksi riikinruotsalaisiksi.