• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

  • Hyvää joulua!

    Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>

    SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Kuluttajariitalautakunta suosittaa ja jos yritys sitä ei noudata niin ainoa tie on oikeuteen lähteminen,jonka lopputulos voi olla mitä tahansa.

Isot firmat ainakin noudattaa noiden suosituksia. Pitäisköhän lähteä raastupaan,kun oi toi oikeusturvavakuutuskin. Kai tuolla kuluttajariitalautakunnassa jonkinlaisia asiantuntijoita on, voisi pohjata niiden päätökseen tuolla oikeudessa.
 
Isot firmat ainakin noudattaa noiden suosituksia. Pitäisköhän lähteä raastupaan,kun oi toi oikeusturvavakuutuskin. Kai tuolla kuluttajariitalautakunnassa jonkinlaisia asiantuntijoita on, voisi pohjata niiden päätökseen tuolla oikeudessa.
Jep, ainakin CDON on noudattanut ruotsalaisena yrityksenä ja kummastuttaa jos Komplett ei noudattaisi. Jos ne ovat ylipäätänsä osallistuneet kuluttajariitalautakunnan prosessiin niin kuvittelisi heidän myös kunnioittavan päätöstä. Varsinkin jos on tulevaisuuden suunnitelmia jatkaa verkkokauppatoimintaa Suomessa, niin on imagolle vähän parempaa jos ei ole alkuunsa jossain mustalla listalla. Muistaakseni CDON toimitti aikoinaan niitä parinsadan telttoja muutamilla kympeillä ja melkein tonnin näyttöjä parilla sadalla. CDON myös yritys, jonka olen nähnyt vähän hankalana toimijana ja jossa asiakaspalvelu ei pelaa niin hyvin.

Vaikka kuluttajariitalautakunnan päätös on vain suositus, niin kyllähän se antaa hyvän pohjan käräjäoikeuden päätökselle. Olisi kiva tietää kuinka usein käräjäoikeus on tullut toiseen päätökseen kuin kuluttajariitalautakunta. Tulee yritykselle nopeasti kalliiksi lähteä käräjöimään yhden hullun suomalaisen kanssa, kuin myydä soundbar parille valittaneelle (voisi kuvitella ettei kauhean moni ole valittanut kuluttajariitalautakuntaan).
 
Komplettin chatti ohjeisti perjantaina ottamaan yhteyttä kundombud@komplett.se . Sinne diaarinumeron kanssa rustailin englanniksi diaarinumeron kera tilanteen ja "tilauspyynnön". Varmaan sielläkin tilanne tiedossa, kun olivat vastineen toisella kotimaisella Kuluttajariitalautakuntaan antaneet. Odotellaan ja tarvittaessa selvitellään kattaako oikeusturvavakuutus käräjöinnit. :tup: Mutta äkkiseltään tuntuis, että noudattavat KRL:n suositusta jos ei ole kyse isosta määrästä soundbareja.
 
Onkohan tuo soundbar-keissi päässyt jollekin ohituskaistalle jos siinä oli paljon väkeä hakemassa hyvitystä? Vai onko KRILin käsittelyajat oikeasti tippuneet noin paljon että saa alle vuodessa (tarjous oli 8.6.2018) päätöksen? Olen oikeasti yllättynyt siitä että tuo tuli edes tämän vuoden puolella.

Mutta selvä keissihän tuo oli alusta saakka, vaikka tälläkin foorumilla ties miten monet yrittivät vakuuttaa että "antakaa nyt vaan sen Komplettin kairata teitä kuivana kakkoseen".
 
Harmillistahan tuossa on vain se, että Komplett ehti sulkea verkkokauppatoimintansa Suomessa ennenkuin nuo KRILin päätökset saatiin. Vaikka yritys onkin vielä selvitystilassa, eikä siis täysin lopettanut niin onko sillä merkitystä Komplettille päätykö se mustalle listalle vai ei? Komplettbank taitaa edelleen toimia Suomessa, mutta vaikuttaako se sen toimintaan millään tavalla vaikka ovatkin sisaryhtiöitä eli kuuluvat samaan konserniin.
 
nkwsk sanoi:
Varmaan sielläkin tilanne tiedossa, kun olivat vastineen toisella kotimaisella Kuluttajariitalautakuntaan antaneet.

Chattiaspako tuon tiesi kertoa, vai mitä kautta kuulit?
 
Päätös tuli komplett.fi / Sony HT-ST5000 casesta ja kuluttajariitalautakunta suosittaa, että "Komplett Services Finland Oy toimittaa nkwsky Sony HT-ST5000 Soundbar-kaiutinjärjestelmän 249eurolla". Laitoin asiaa komplett.se:n suuntaan eteenpäin, saa nähdä mitä vastaavat:tup:

Tästä on varmaan turha lähteä kitisemään jos ei aikanaan tehnyt valitusta?

Itsekkin tilasin silloin ja hyväksyin vain perumisen...
 
On se tiedossa, koska kaveri sai helmikuussa Ruotsin-päästä vastineen KRIL:n vastauspyyntöön.
Hyvä juttu. Se on siis ruottin konttorilla tiedossa, eivätkä ole tyytyneet olkaa kohauttamaan kerran ovat vastineitakin laatineet. Toivoa siis sopii, että myös kunnioittavat annettua päätöstä.
 
Kuluttajariitalautakunta suosittaa ja jos yritys sitä ei noudata niin ainoa tie on oikeuteen lähteminen,jonka lopputulos voi olla mitä tahansa.
99% tapauksista oikeus hyväksyy kuluttajaviranomaisen näkemyksen. Lisäksi kuluttajaviranomainen voi viedä tapauksen oikeuteen.
 
99% tapauksista oikeus hyväksyy kuluttajaviranomaisen näkemyksen.

Varmasti usein päätyykin puoltamaan KRIL:n ratkaisua mutta on tuo oikeuteen lähteminen silti monelle aika iso kynnys vs. kuluttajaneuvoja/kuluttajariitalautakunta, jotka hoituvat vielä helposti ja melko pienellä vaivalla. Mitä jos satutkin olemaan siinä 1%:ssa, jolloin kantaasi ei puolleta?
 
Varmasti usein päätyykin puoltamaan KRIL:n ratkaisua mutta on tuo oikeuteen lähteminen silti monelle aika iso kynnys vs. kuluttajaneuvoja/kuluttajariitalautakunta, jotka hoituvat vielä helposti ja melko pienellä vaivalla. Mitä jos satutkin olemaan siinä 1%:ssa, jolloin kantaasi ei puolleta?

Hankala kuvitella, että Komplett lähtisi käräjile eli siinä vaiheessa, kun vireilletuloasiakirjat läsähtää näppiin, niin uskoisin kyllä, että alkaa soundbar liikahtamaan. Aika harva tuosta varmaan lähtee silti käräjille asti, jos Ruotsin-Komplettista kieltäydyttäisiinkin toimittamasta.
 
Niin olisikohan ryhmäkanne paikallaan sitten jos Ruotsin Komplett ei halua kaiuttimia toimittaa:

Ryhmäkanne
Ryhmäkanne on mahdollinen esimerkiksi kulutustavaran virhettä tai sopimusehtojen tulkintaa koskevissa riidoissa. Myös sijoitustuotteiden ja vakuutusten, esimerkiksi eläkevakuutusten, säästöhenkivakuutusten ja rahasto-osuuksien myyntiä ja markkinointia koskevat kuluttajan ja elinkeinonharjoittajan väliset riidat kuuluvat lain soveltamisalaan. Ryhmäkanteiden käsittely on keskitetty 1.1.2019 lukien Helsingin käräjäoikeuteen.

Asian käsittely ryhmäkanteena edellyttää, että usealla henkilöllä on samaa vastaajaa koskeva vaatimus, joka perustuu samoihin tai samankaltaisiin seikkoihin. Kuluttaja-asiamies nostaa ryhmäkanteen ja toimii ryhmän edustajana. Oikeudenkäyntikulut eivät tule ryhmän jäsenten maksettaviksi, vaan ne maksaa joko kantaja eli kuluttaja-asiamies tai vastaaja.

Ryhmäkanne on mahdollinen esimerkiksi kulutustavaran virhettä tai sopimusehtojen tulkintaa koskevissa riidoissa. Myös sijoitustuotteiden ja vakuutusten, esimerkiksi eläkevakuutusten, säästöhenkivakuutusten ja rahasto-osuuksien myyntiä ja markkinointia koskevat kuluttajan ja elinkeinonharjoittajan väliset riidat kuuluvat lain soveltamisalaan.
 
Tästä on varmaan turha lähteä kitisemään jos ei aikanaan tehnyt valitusta?

Itsekkin tilasin silloin ja hyväksyin vain perumisen...

Veikkaan että kaatuu siihen että yritys ei toimita tavaroita suomeen.
Tuskin mikään kuluttaja-asiamies voi pakottaa ruotslaisyritystä toimittamaan suomeen, vaikka joskus olisi ollutkin toimintaa suomessa.

Sitäpaitsi kyseinen yritys on lopettanut toimintansa, ruotsin firma on eri firma.
Eiköhän yrityksen toiminnan loppuminen ole käytännössä monessa ehdossa mainittu ylivoimainen este.
upload_2019-4-3_14-39-46.png
 
Viimeksi muokattu:
Veikkaan että kaatuu siihen että yritys ei toimita tavaroita suomeen.
Tuskin mikään kuluttaja-asiamies voi pakottaa ruotslaisyritystä toimittamaan suomeen, vaikka joskus olisi ollutkin toimintaa suomessa.

Sitäpaitsi kyseinen yritys on lopettanut toimintansa, ruotsin firma on eri firma.
Eiköhän yrityksen toiminnan loppuminen ole käytännössä monessa ehdossa mainittu ylivoimainen este.
upload_2019-4-3_14-39-46.png

Sopimustekstissä ylivoimaisella esteellä tarkoitetaan jotain ihan muuta kuten lakkoa, liikekannallepanoa tms.
 
Veikkaan että kaatuu siihen että yritys ei toimita tavaroita suomeen.
Tuskin mikään kuluttaja-asiamies voi pakottaa ruotslaisyritystä toimittamaan suomeen, vaikka joskus olisi ollutkin toimintaa suomessa.

Sitäpaitsi kyseinen yritys on lopettanut toimintansa, ruotsin firma on eri firma.
Eiköhän yrityksen toiminnan loppuminen ole käytännössä monessa ehdossa mainittu ylivoimainen este.
upload_2019-4-3_14-39-46.png

Se että Suomen tytäryhtiö lopettaa toimintansa ei tarkoita sitä että emoyhtiö voisi pakoilla vastuuta, varsinkin jos joku homman jaksaa käräjille asti viedä.
 
Jep, ainakin CDON on noudattanut ruotsalaisena yrityksenä ja kummastuttaa jos Komplett ei noudattaisi. Jos ne ovat ylipäätänsä osallistuneet kuluttajariitalautakunnan prosessiin niin kuvittelisi heidän myös kunnioittavan päätöstä. Varsinkin jos on tulevaisuuden suunnitelmia jatkaa verkkokauppatoimintaa Suomessa, niin on imagolle vähän parempaa jos ei ole alkuunsa jossain mustalla listalla. Muistaakseni CDON toimitti aikoinaan niitä parinsadan telttoja muutamilla kympeillä ja melkein tonnin näyttöjä parilla sadalla. CDON myös yritys, jonka olen nähnyt vähän hankalana toimijana ja jossa asiakaspalvelu ei pelaa niin hyvin.

Vaikka kuluttajariitalautakunnan päätös on vain suositus, niin kyllähän se antaa hyvän pohjan käräjäoikeuden päätökselle. Olisi kiva tietää kuinka usein käräjäoikeus on tullut toiseen päätökseen kuin kuluttajariitalautakunta. Tulee yritykselle nopeasti kalliiksi lähteä käräjöimään yhden hullun suomalaisen kanssa, kuin myydä soundbar parille valittaneelle (voisi kuvitella ettei kauhean moni ole valittanut kuluttajariitalautakuntaan).
Ei on että cdon toimittaa tilauksia suomeen, komplett.se ei toimita.
Ihailtavaa tarmoa antaa rahoja ruotsalaisille kun olisikin rahojen saamapuolella.
 
Viimeksi muokattu:
Kyselin uudemman kerran tämän hetken tilannetta, kun vastausta ei kuulunut ja seuraavanlaista vastausta tuli:

"Hi!

Sorry for the late reply. We are currently investigating this issue. Komplett.fi is defunct and no longer operating. We are looking into if and how we will resolve this issue. I will get back to yo as soon as we have a solution"

Hyvä juttu, kun ei "vaatimukset" lentäneet suoralta kädeltä roskiin vaan asiaa mietitään sielläkin päässä. :tup: Musta lista tai kuluttajariitalautakunnan suositus ei ainakaan tässä tapauksessa kovinkaan suurena pelotteena tai pakottavana tekijänä toimi, kun Suomessa ei heillä ole kuin pankkitoimintaa. Oikeustapauksissa käsittääkseni vastuut lankeaa Komplett Services Sweden AB:n / Komplett Groupin niskoille, kun tilaushetkellä toimintaa on ollut Suomessa ja silloin mennään Suomen kuluttajalainsäädännön mukaan. Uskon, että tässä ratkaisevana tekijänä on se millaisen määrän soundbareja Komplett joutuisi tämän myötä toimittamaan. Jos kyse on suuresta määrästä, niin sitten varmaan ovat noudattamatta suositusta ja käräjöivät muutaman hullun (allekirjoittanut:D) kanssa. Jos kyse on muutamista soundbareista niin varmaan menevät sitten suosituksen mukaan, kun ei suurta persnettoa tule eikä siten kannata riitelemään lähteä.
 
Kyselin uudemman kerran tämän hetken tilannetta, kun vastausta ei kuulunut ja seuraavanlaista vastausta tuli:

"Hi!

Sorry for the late reply. We are currently investigating this issue. Komplett.fi is defunct and no longer operating. We are looking into if and how we will resolve this issue. I will get back to yo as soon as we have a solution"

Hyvä juttu, kun ei "vaatimukset" lentäneet suoralta kädeltä roskiin vaan asiaa mietitään sielläkin päässä. :tup: Musta lista tai kuluttajariitalautakunnan suositus ei ainakaan tässä tapauksessa kovinkaan suurena pelotteena tai pakottavana tekijänä toimi, kun Suomessa ei heillä ole kuin pankkitoimintaa. Oikeustapauksissa käsittääkseni vastuut lankeaa Komplett Services Sweden AB:n / Komplett Groupin niskoille, kun tilaushetkellä toimintaa on ollut Suomessa ja silloin mennään Suomen kuluttajalainsäädännön mukaan. Uskon, että tässä ratkaisevana tekijänä on se millaisen määrän soundbareja Komplett joutuisi tämän myötä toimittamaan. Jos kyse on suuresta määrästä, niin sitten varmaan ovat noudattamatta suositusta ja käräjöivät muutaman hullun (allekirjoittanut:D) kanssa. Jos kyse on muutamista soundbareista niin varmaan menevät sitten suosituksen mukaan, kun ei suurta persnettoa tule eikä siten kannata riitelemään lähteä.


Eiköhän Ruotsin lait ole samansisältöiset kuin Suomen, kun molemmat vielä EU-maitakin.
 
Eiköhän Ruotsin lait ole samansisältöiset kuin Suomen, kun molemmat vielä EU-maitakin.

Ei välttämättä. EU-direktiivit antavat kehikon, jossa lainsäädäntö pitää säätää ja jota pitää noudattaa. EU-asetukset ovat suoraan sovellettavaa oikeutta.
 
"Hi!

Sorry for the late reply. We are currently investigating this issue. Komplett.fi is defunct and no longer operating. We are looking into if and how we will resolve this issue. I will get back to yo as soon as we have a solution"

Onkohan alleviivattu if typo ja pitäisi olla oikeasti it? Muuttaa lausetta aika huomattavasti.
 
Onkohan alleviivattu if typo ja pitäisi olla oikeasti it? Muuttaa lausetta aika huomattavasti.

En ainakaan olettaisi typoksi. Kyseinen virke myös olisi varsin outo ja kömpelö, jos siinä olisi ifin sijaan it.

Eli tuo tarkoittaa: "Pohdimme, että korjaammeko asian ja jos, niin miten". Eli jätetään täysin auki, onko luvassa mitään konkreettisia toimia.
 
En ainakaan olettaisi typoksi. Kyseinen virke myös olisi varsin outo ja kömpelö, jos siinä olisi ifin sijaan it.

Eli tuo tarkoittaa: "Pohdimme, että korjaammeko asian ja jos, niin miten". Eli jätetään täysin auki, onko luvassa mitään konkreettisia toimia.

Kyllä minäkin mietin että onko typo vai ei. Ja eikös "looking into <jotain>" ole ihan yleinen sanonta? Jolloin "it" olisi ihan looginen sana siellä, koska se viittaa aiempaan.

Lopputulema ei juuri muuttuisi sinun tulkinnasta, mutta ajatus olisi "Pohdimme asiaa ja miten ratkaisemme sen". Myös tuo jättäisi auki vaihtoehdon, että ratkaisevat asian pesaisemalla vain kätensä.

Nämä pohdinnat viiden pennin englanninkielentaidolla.
 
Onhan se nyt ihan ilmiselvää ettei hinnan ollut tarkoitus olla 169€. Surkea korjaus yritys kun aluksi myivät hintaan 69€, että muka 1 unohtui edestä.

En tosiaan usko että alehinnan piti olla 169 euroa kun se on varmastikin se normihinta tuotteelle jimmyllä, nyt myydään kesä"tarjouksena" samalla hinnalla ku normaalisti. Vai meinaako he nyt tosiaan että sitten 1000 wattisesta unohtui myös ykkönen eli 179 euroa ja 850 wattisesta unohtui myös ykkönen edestä ja hinta nyt 189 euroa.. (ps. 850 wattinen hinta on nyt 154€)
 
Viimeksi muokattu:
En tosiaan usko että alehinnan piti olla 169 euroa kun se on varmastikin se normihinta tuotteelle jimmyllä, nyt myydään kesä"tarjouksena" samalla hinnalla ku normaalisti. Vai meinaako he nyt tosiaan että sitten 1000 wattisesta unohtui myös ykkönen eli 179 euroa ja 850 wattisesta unohtui myös ykkönen edestä ja hinta nyt 189 euroa.. (ps. 850 wattinen hinta on nyt 154€)

Jimmsin puolesta tämähän kuulostaa lähinnä asiakkaan kusetukselta ja vedätykseltä. Varsinkin kun tähän liittää sieltä saadun kalastelusähköpostin, että käykö tilaajalle, että nostammekin hintaa satasella ennen toimitusta. Aivan käsittämätöntä, että yritys edes kysyy tuollaista asiakkaalta.

Jimssin vastaus:
"Vedoten takuu- ja toimitusehtoihimme pidätämme oikeutemme muuttaa tuota virheellistä hintaa ja tiedustelemme vahvistustanne tuolle hintamuutokselle 169.90 euroon ennen tilauksen toimitusta?
Voitte ilmoittaa suostuvanne tuohon muutokseen vastaamalla tähän viestiin."

Tuohan on kalastelua pahimmillaan.
 
Jimmsin puolesta tämähän kuulostaa lähinnä asiakkaan kusetukselta ja vedätykseltä. Varsinkin kun tähän liittää sieltä saadun kalastelusähköpostin, että käykö tilaajalle, että nostammekin hintaa satasella ennen toimitusta. Aivan käsittämätöntä, että yritys edes kysyy tuollaista asiakkaalta.

Jimssin vastaus:
"Vedoten takuu- ja toimitusehtoihimme pidätämme oikeutemme muuttaa tuota virheellistä hintaa ja tiedustelemme vahvistustanne tuolle hintamuutokselle 169.90 euroon ennen tilauksen toimitusta?
Voitte ilmoittaa suostuvanne tuohon muutokseen vastaamalla tähän viestiin."

Tuohan on kalastelua pahimmillaan.
Särähti myös silmään. En ole vastaavissa tilanteissa moista kysymystä ennen kuullut.
 
Nyt tuli ilmoitus jimmsin hinnoiteluvirheestä (hx1200). Ikävä homma. Jatketaanhan asian puintia kaupankäynnin kiistatilanteena sille tarkoitetussa ketjussa:
Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.) ?
Oma vetoomus laitettu Jimms:lle. Toivotaan että pelikone saisi viimein uuden voimanlähteen. Oliko tuosta nyt kokemuksia, että voiko vedota kaverin tekemään kuluttajariitalautakunnan päätöksen vai tuleeko jokaisen asianomaisen tehdä oma valituksensa?
 
Kyllähän toi nyt oli vaan äkkipelastus et nyt joku kämmi kävi kun kolme virtalähdettä oli hinnoiteltu 1200w 69€ 1000w 79€ 850w 89€, kukaan ei vaan tilannu sitä 850w.. jonka takia sen hinta voitiin nostaa vähin äänin 154€. Mutta siis tosiaan esim. proshopilla on "oikeat" corsairin kesäkampanjan alehinnat eli 1000w 135€, 1200w 145€, ja 850wattista ei tainnut edes olla kyseisellä sivustolla. Eli voiko joku kertoa minkä takia jimmy luokittelee pienemmän wattimääräisen virtalähteen arvokkaampana kuin isomman? (joka on siis samaa sarjaa)
 
Verkkokauppa.comin huolto on suorastaan surullisen kuuluisa. Todennäköisesti löytävät televisiosta jonkun naarmun johon vedoten eivät suostu televisiota korjaamaan.
Tämä asiahan lopulta päättyi niin että soittelin tunnin välein heidän aspaan josko saataisiin homma rokkaamaan ja kolmannella kerralla vastasi joku joka tiesi asioista. Hän kertoi että huolto oli unohtanut hoitaa tuon loppuun ja klikutteli siinä vartin puhelun aikana hyvitykset tililleni. Tuo olisi kuulemma pitänyt olla jo hoidettuna huollon toimesta ennen kuin vanha haetaan. :facepalm:
 
Mun on vielä pakko, koska mun on vaikea uskoa tätä Jimmysedän kusetusta joten otin meille kuvakaappauksesta huikeasta kesäkampanja tarjouksesta!
Mua ei mikään muu vituta kun kusettaminen, ois sanonu rehellisesti että nyt on mennyt harjoittelijalla hinnat sekaisin ja olisin ollut että "ok".
jimmynterveiset.PNG

jimmysedankesatarjous.png

Corsair HX1000 - Hintaseuranta | Hinta.fi

Miten meni niinku omasta mielestä @Jimm's

Update:
Huomasin että päivää ennen kesäkampanjaa hintaa oli nostettu tonne 216 euroon, eli teoriassa tuo uuusikin hinta on tarjous siihen nähden..
kusettaja.png
 
Viimeksi muokattu:
No pitäisikö sitten vaan peruttaa tuo jimms hx1200 tilaus vai onko tälle tapahtumassa jotain. Aikooko joku vaatia sitä siihen 69,90€ hintaan?
 
Miksiköhän itsellä ei näytä tuota tapahtunutta hinnankorotusta hinta.fi graafi?
 
No pitäisikö sitten vaan peruttaa tuo jimms hx1200 tilaus vai onko tälle tapahtumassa jotain. Aikooko joku vaatia sitä siihen 69,90€ hintaan?
Joo. Ellei jaksa alkaa uhkailemaan kuluttajasuojalailla ja myös tehdä asialle jotakin.

Tässä saamani vastaus pyyntöön saada tuo poweri:
"Katsomme, että tällä ilmoituksellanne ette hyväksy tuota oikeaa tarjoushintaa ja peruutamme tilauksenne.


Pahoittelumme vielä kerran Teille aiheutunutta ylimääräistä vaivaa."
 
Tiivistäkääs joku asiaa tarkemmin seuraamattomalle, että mikä tuossa Jimmsin poweritapauksessa on niin erikoista, että siinä on enää mitään keskusteltavaa? Hintavirhe oli kuitenkin täysin ilmiselvä.
 
Tiivistäkääs joku asiaa tarkemmin seuraamattomalle, että mikä tuossa Jimmsin poweritapauksessa on niin erikoista, että siinä on enää mitään keskusteltavaa? Hintavirhe oli kuitenkin täysin ilmiselvä.
Päivää ennen tarjoushintoja nostettu hinta sinne 216€ ja laskettu siitä sitten tuohon nykyiseen "tarjoushintaan" joka on kalliimpi kuin monessa muussa kaupassa. Lisäksi tuo "hintavirhe" eli ykkönen jäänyt hinnan edestä pois.
Hinnoittelu muutenkin aika erikoinen, eli 850w on noista 1kw ja 1.2kw powereista kallein.
 
Viimeksi muokattu:
Teillä täytyy olla puhtaampaa peliä :D Laitoin Fat Pipelle sähköpostia. Soittivat muutaman tunnin päästä ja kehottivat lähettämään rikkoutuneet tuotteet matkahuollon kautta. Meni noin viikko niin sama paketti tuli takasi. Kallein varsi (ainut selkeästi uudennäkönen varsi paketista) oli vaihdettu uuteen ja paketissa oli myös 5 uutta lapaa. Reilun parin sadan hyöty siis :) Erinomaista palvelua.

Periaatteena kuulemma on, että mikäli varsi katkeaa tai lapa halkeaa ilman, että siinä näkyy paljoa pelaamisen jälkiä (iskuja) niin se kyllä vaihdetaan uuteen. Näinhän sen pitääkin olla. Saatiin kalleimman kepin katkeaminen videollekkin. Aivan mitättömästä kontaktista se hajosi ja olisikin ollut kumma jos tuosta ei olisi mitään korvattu.

Kiitokset Fat Pipelle!
Fat Pipellä on kyllä loistavaa asiakaspalvelua.
Itsellä menee lapoja 6-10 kaudessa, lähetän nuo sitten kerralla tehtaalle ja saan yleensä uudet lavat niiden tilalle, jotka on minimaalisesti käytettynä rikkoutuneet (yleensä n. 80% vaihtuu uuteen). Myös kaksi Raw -vartta on mennyt gripin alta poikki, niin olen saanut hetkessä uudet tilalle.
 
Päivää ennen tarjoushintoja nostettu hinta sinne 216€ ja laskettu siitä sitten tuohon nykyiseen "tarjoushintaan" joka on kalliimpi kuin monessa muussa kaupassa. Lisäksi tuo "hintavirhe" eli ykkönen jäänyt hinnan edestä pois.
Hinnoittelu muutenkin aika erikoinen, eli 850w on noista 1kw ja 1.2kw powereista kallein.
Hintojen pumppaaminen ennen tarjouksia on tietenkin ikävää, mutta pohjimmiltaan kyse oli kaiketi siitä hintavirheestä, joka tosiaan oli niin ilmiselvä, ettei siihen pitäisi kenelläkään olla mitään nokankoputtamista.

Ja muilta osin hinnoittelu saa liikkeellä olla ihan niin erikoinen kuin haluavat.
 
Hintojen pumppaaminen ennen tarjouksia on tietenkin ikävää, mutta pohjimmiltaan kyse oli kaiketi siitä hintavirheestä, joka tosiaan oli niin ilmiselvä, ettei siihen pitäisi kenelläkään olla mitään nokankoputtamista.

Ja muilta osin hinnoittelu saa liikkeellä olla ihan niin erikoinen kuin haluavat.
Koputtamista tai ei, mutta eiköhän tuonkin tuotteen saa tuolla hintavirhehinnalla, mikäli asiasta haluaa vääntää. Itse olen ihan tyytyväinen että Jimms ilmoitti asiasta nopesti ja rahatkin palautuivat.

Mieluusti silti olisi "hyvityksenä" voinut ottaa vaikka jonkun muun powerin pienellä alella tms. mutta nämä nyt on näitä asiakaspalvelun parantamisen asioita, joihin ei tässä tapauksessa Jimms:ltä panostettu
 
Mulle tuli tuo 69e HX1200 ja hyvin suttaa. :tup:

Vois myydäjutkuttaa ja ottaa profitilla muutaman lootan ilmaista bissee. :kippis:

PsTxLOkm.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Mulle tuli tuo 69e HX1200 ja hyvin suttaa. :tup:

Vois myydäjutkuttaa ja ottaa profitilla muutaman lootan ilmaista bissee. :kippis:
Mitenkäs tuo meni läpi, jos siis oli ihan tosi juttu eikä vaan kiusantekoa? Hieno juttu joka tapauksessa jos onnistui :cigar2:
 
Infocare/Viewsonic sekoilua....

Eli hommasin uuen näytön saksan amazonista, viewsonicin. Noh, huomasin aika pian, että näytössä on jokin roska tms paneelin välissä. Ajattelin, että turha tässä amazonia on vaivata.

Tiistai:
Laitoin suoraan Viewsonicin euroopan supportiin viestiä ja sieltä ilmoitettiin jouhevasti muutaman mailin jälkee, että OK, tämä menee vaihtoon, DOA tapaus.

Keskiviikko:
Saan Infocarelta teksiviestin, että minulle on avattu huoltotapaus ja kuriiri ottaa yhteyttä. Mitään tarkempaa infoa pakkauksesta, vikakuvauksen toimittamisesta, kuitista ei annettu. Eikä myöskään sitä, tuoko kuriiri uuden näytön samalla, kun vie vanhan pois (näin Asus hoiti asian vuosia sitten). Kuriiri soitti ja tiedusti sopivaa aikaa samalle päivälle, hänen mukaansa kyseessä on pelkkä haku. Sanoin, soitan ensin infocarelle selvittääkseni yllä mainittuja asioita ja lykkäsin kuriirin ajan perjantaille klo 17-19.

Torstai:
Saan Infocaren vihdoin kiinni palvelunumerosta ja saan vastauksia kysymyksiini. Daami puhelimessa sanoo, että uutta näyttöä ei minulle tilata, ennenkuin vanhan vika on todettu. Selvä, ollaan sitten ilman näyttöä määrittelemättömän ajan.

Perjantai:
Kuriirista ei kuulu mitään, ei soittoa, ei käyntiä. Minulla ei myöskään ole mitään käryä, minkä firman kuriiripalvelu on tässä tapauksessa käytössä. Alkaa ketuttaa huolella.

Maanantai:
Tullessani töistä kotiin, postiluukun alla nököttää UPS:n saapumisilmoitus. Katson lähetyskoodin ja kyseessä on noin 8 kg:n paketti hollannista. Katson näyttöni bruttopainon, ja se on paketin mukaan 8.1kg. Haen paketin noutopisteessä (onneksi muutaman korttelin päässä) ja tosiaan uusi näyttöhän se on, Viewsonicin itse lähettämä.

Samalla nyt on siis tilanne, että kukaan ei ole ollut minuun yhteydessä vanhan näytön pois viemiseksi. Enkä aio mitään elettä tehdä enää asian eteen. Infocare saa itse tajuta mokansa tai käyttämänsä kuuriiripalvelun mokan.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 756
Viestejä
4 556 671
Jäsenet
75 052
Uusin jäsen
akaboele

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom