• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Infocare/Viewsonic sekoilua....
Samalla nyt on siis tilanne, että kukaan ei ole ollut minuun yhteydessä vanhan näytön pois viemiseksi. Enkä aio mitään elettä tehdä enää asian eteen. Infocare saa itse tajuta mokansa tai käyttämänsä kuuriiripalvelun mokan.

Huoli pois, kyllä ne sen vanhan hakevat pois. Virheellisestä tiedosta huolimatta (jälleen asiakaspalvelussa ei ollut tietoa miten asia hoidetaan) tuohan meni ihan mallikkaasti :)
 
Joo pääasia, että uus näyttö on pyödällä ja tällä kertaa ei virheitä.

EDIT: salaa toivon, että unohtaa koko keissin :cigar2:
 
Tiivistäkääs joku asiaa tarkemmin seuraamattomalle, että mikä tuossa Jimmsin poweritapauksessa on niin erikoista, että siinä on enää mitään keskusteltavaa? Hintavirhe oli kuitenkin täysin ilmiselvä.

Hintojen pumppaaminen ennen tarjouksia on tietenkin ikävää, mutta pohjimmiltaan kyse oli kaiketi siitä hintavirheestä, joka tosiaan oli niin ilmiselvä, ettei siihen pitäisi kenelläkään olla mitään nokankoputtamista.

Ja muilta osin hinnoittelu saa liikkeellä olla ihan niin erikoinen kuin haluavat.

En jaksais enempää vääntää mut jos katoit ollenkaan mun linkittämää kuvaa niin Jimmsin normi hinta powerille on ollut koko maaliskuun ja huhtikuun 169 euroa, kampanjan aikana alehinta on 179 euroa. ps. ei hinnoittelu saa olla ihan miten haluaa jos tuotetta mainostetaan aletuotteena! Johan meidän rakas suomisoffa sen takia laitettiin nippuun ja pakettiin!

EDIT: Kautium hei nyt valot päälle! 10 euron hinnan nosto ALEKAMPANJAN aikana on jo itsessään hintavirhe! Tässä ollaan enemmän ihmeissään Jimmyn kusetus selityksestä että hinnoista jäi ykkönen hinnan edestä pois! Nyt "korjatulla" hinnoittelulla ei ole mitään järkeä käytännössä huonompi virtalähde on kalliimpi kuin parempi! ja samat virtalähteet maksaa enemmän alekampanjan aikana kuin päivää ennen sitä!
 
Viimeksi muokattu:
En jaksais enempää vääntää mut jos katoit ollenkaan mun linkittämää kuvaa niin Jimmsin normi hinta powerille on ollut koko maaliskuun ja huhtikuun 169 euroa, kampanjan aikana alehinta on 179 euroa. ps. ei hinnoittelu saa olla ihan miten haluaa jos tuotetta mainostetaan aletuotteena! Johan meidän rakas suomisoffa sen takia laitettiin nippuun ja pakettiin!
Ei tässä mistään tarvitse vääntää. Minä en vain ymmärrä, että oliko siis se ongelma siinä, että on koettu mielipahaa tuotteen hinnan nostosta ennen alennuskampanjaa, vai siitä että tuotteessa oli hintavirhe ja sen hinnaksi oli laitettu 169€ sijaan 69€? Nämä ovat kuitenkin ihan eri asioita. Jos ensimmäinen, niin siitä voi tehdä ilmoituksen kuluttaja-asiamiehelle, joka sitten vie asiaa eteenpäin jos kokee tarpeelliseksi. Eihän tuollainen oikein ole, mutta se ei siltikään edellytä liikettä tekemään kuluttajan suuntaan mitään peliliikkeitä.

Jälkimmäisen osalta taas hinnassa oli niin päivänselvä virhe, ettei Jimmsillä ole mitään velvollisuutta myydä tuotetta sillä hinnalla. Se on eri asia, jos haluavat hyvää hyvyyttään niin tehdä.
 
Järjestään näissä hintavirheissä vaan kuluttajaneuvonta ja KRIL:n päätökset asettuvat kuluttajan puolelle. Tämä on monta kertaa jo nähty. Tässäkään tapauksessa hintavirhe ei ole sellainen, että kuluttajan pitäisi se huomata.

Tosiasia on, että verkkokaupoilla on suuri vastuu näiden mainoskamppisten ja tarjousten kanssa. Ennen pitkää kuluttajilla hämärtyy käsitys että mihin tarjoukseen voi enää luottaa, kun hyvistä tarjouksista joka kymmenes on hintavirhe. Ei se "hintavirhe" voi olla joka kerta se vapaudut-vankilasta kortti.

Tässäkin tapauksessa suositus tulee olemaan se, että Jimms myisi powerin tuolla hinnalla, jos asian vie eteenpäin.
 
Mulle tuli tuo 69e HX1200 ja hyvin suttaa. :tup:

Vois myydäjutkuttaa ja ottaa profitilla muutaman lootan ilmaista bissee. :kippis:

PsTxLOk.jpg
Tätä en nielemättä pasko, kuvaa kuitista, tai nurkkaan häpeämään :facepalm:
 
Tässäkään tapauksessa hintavirhe ei ole sellainen, että kuluttajan pitäisi se huomata.
No jaa, minun mielestäni taas virhe ei voi paljon tuota selvempi olla. Vaan eipä siinä, vääntäkää ja taistelkaa "eduistanne", jos haluatte ja koette sen tarpeelliseksi.
 
Se lienee sinun subjektiivinen näkemyksesi. Asiaan vihkitymättömälle se ei välttämättä niin selkeästi hintavirheeltä vaikuta, itse en ole powereiden hintaa seuraillut - noin äkkiseltään arvioisin (henk koht) että jossain satasen hintaluokassa ja alle powereiden hinnat pyörii.
 
169e vs 69e ei ole todellakaan mikään "päivänselvä virhe", kuten kuluttajariitalautakunnan lukuisista esimerkeistä voi päätellä.

Ei ollut päivänselvä virhe myöskään Sonyn soundbar 250e:lla, vaikka piti olla 999e. Ei ole tokikaan sama asia alekoodeineen, mutta esimerkkejä löytyy paljon.

Jos tuotetta mainostetaan aletuotteena niin se painaa entistä enemmän vaakakuppia kuluttajan suuntaan. Ihan oikein, että noita viedään eteenpäin.

Minun käsittääkseni edes 90% alennusta on hankala väittää hintavirheeksi jos etusivulla mainostettaisiin erikois-super-hyper-tarjousta. Sehän se päivänselvä virhe on jos mainospuheiden jälkeen tuotteen hinta olisi sama kuin kilpailijoilla tai sama kuin heillä itsellä viikko sitten.
 
169e vs 69e ei ole todellakaan mikään "päivänselvä virhe", kuten kuluttajariitalautakunnan lukuisista esimerkeistä voi päätellä.

Ei ollut päivänselvä virhe myöskään Sonyn soundbar 250e:lla, vaikka piti olla 999e. Ei ole tokikaan sama asia alekoodeineen, mutta esimerkkejä löytyy paljon.

Jos tuotetta mainostetaan aletuotteena niin se painaa entistä enemmän vaakakuppia kuluttajan suuntaan. Ihan oikein, että noita viedään eteenpäin.

Minun käsittääkseni edes 90% alennusta on hankala väittää hintavirheeksi jos etusivulla mainostettaisiin erikois-super-hyper-tarjousta. Sehän se päivänselvä virhe on jos mainospuheiden jälkeen tuotteen hinta olisi sama kuin kilpailijoilla tai sama kuin heillä itsellä viikko sitten.

Niin paitsi että se hinta on nyt Jimmyllä tarjouskampanjan aikana enemmän kuin päivää ennen..
 
No jaa, minun mielestäni taas virhe ei voi paljon tuota selvempi olla. Vaan eipä siinä, vääntäkää ja taistelkaa "eduistanne", jos haluatte ja koette sen tarpeelliseksi.
Päivänselvä huijaushan tuo on jos päivää ennen "tarjousta" hinta nostetaan maksimeihin ja sitten laitetaan "tarjoukseen", joka ei ole edes mikään hyvä tarjous, mutta saadaanpahan näyttämään siltä että nyt on hinnasta viilattu mukava osuus pois vaikka todellisuudessa "tarjoushinta" on korkeampi kuin ennen...

Eikö muka tuollainen toiminta ole jo kusetusta?
 
  • Tykkää
Reactions: oma
Päivänselvä huijaushan tuo on jos päivää ennen "tarjousta" hinta nostetaan maksimeihin ja sitten laitetaan "tarjoukseen", joka ei ole edes mikään hyvä tarjous, mutta saadaanpahan näyttämään siltä että nyt on hinnasta viilattu mukava osuus pois vaikka todellisuudessa "tarjoushinta" on korkeampi kuin ennen...

Eikö muka tuollainen toiminta ole jo kusetusta?
Olenko jossakin viestissä jollakin tavalla ilmaissut, että tuo hintojen tarkoituksellinen pumppaaminen ei olisi väärin? Jos olet saanut sellaisen kuvan, niin oikaistaan tässä nyt rautalangan kanssa, että kyllä se on ehdottomasti väärin ja siitä on kuluttaja-asiamiehelläkin ihan selkeä linjaus. Sitä käytetään uhkauksista huolimatta jatkuvasti hyväksi.

Sillä ei ole kuitenkaan mitään tekemistä hintavirheiden kanssa.
 
Mielestäni hintavirheen perusteluksi riittää ihan myyjän ilmoitus. Perustelut: tuskin yksikään kauppa markkinoi tuotteita halvalla, sitten peruu tai nostaa hintaa tilausten jälkeen helppoja kauppoja saadakseen. Tai tuodakseen ihmisiä sivuille. Jokainen kauppias tietää huonon PR:n hinnan ja kuinka paljon pitää tehdä korvatakseen yksi huono kokemus. Lisäksi kuluttajarajapinnassa työskennelleenä tiedän että virheistä syntyvää selittelyn ja työn määrää ei jaksa kukaan. Toisin sanoaen, Jimms ei tästä hyödy mitään ja tämä vaikuttaa monien hieman ahneasti toiveikkaiden harrastajien mielipiteeseen heistä.

Itse tilasin molempiin koneisiin (olisi jo aika vaihtaa ennen kuin poksahtavat) vaikka hintavirheeksi arvelin, tilasin samalla vähän muuta sälää (tuulettimia), maksoin sunnuntaina suoralla verkkopankkimaksulla 193e. Sain ilmoituksen hintavirheestä, ilmoitin peruuttavani koko tilauksen, saanen rahat takaisin 1-5 pankkipäivässä. En ole katkera, tästä kaikesta koitui itselle vaivaa vähemmän kuin tämän postauksen kirjoituksesta, Jimmsille huomattavasti enemmän.

Summattuna: Paska juttu, mutta näitä sattuu paremmissakin piireissä.
 
On tää kyllä huvittava ketju, ensin tarjous ketjussa porukka ihan innoissaan huutaa löytäneensä potentiaalisen hintavirheen ja sen jälkeen koko foorumi tilaa varaston tyhjäksi. Sit jos myyjä vetoaa hinta virheeseen, niin itketään porukalla vääryyden perään ja otetaan yhteyttä kuluttajariitakuntaan. Muutenkin tuntuu olemaan suhteellisuuden taju hukassa sen suhteen millaiset katteet elektroniikan myynnissä on, ei kukaan myy jatkuvasti valikoimassa olevia tuotteita noin isoilla alennuksilla ellei ole jostain syystä pakko päästä niistä eroon.
 
b7549e7f39968577005632b3ccf72414.png


Saman HX1200 powerin sai Amazonista viime vuoden puolella 113€ hintaan. Kyseessä kuitenkin suht vanha virtalähde jo, ja uudempaa mallia jo tarjolla (HX1200i), niin ei toi mun silmissä mitenkään erityisen ilmiselvä hintavirhe oo toi 69€ hinta. Katoin sitä hetken Jimmsin sivuilla kun se tuli, eikä ainakaan siinä vaiheessa heränny ajatusta et siinä ois joku moka sattunu.

Et jos vaan jaksaa ruveta vääntää asiasta niin eiköhän sieltä tuu päätös ettei se ilmiselvä hintavirhe ole. Hinta nyt ei kuitenkaan 6,90€ ollu, millon sitä ois voinu ilmiselväks sanoa.

Saihan porukka aikanaan CDONilta ne Acerin X34P:t hintaan 349€, kun normihinta oli jotain 1200€. Pojat vaan pisti aleprosentin päin helvettiä ja lähti vähän halvemmalla sit. Toki asiasta kuluttajalautakunnan kanssa väännettiin :kahvi:
 
Saihan porukka aikanaan CDONilta ne Acerin X34P:t hintaan 349€, kun normihinta oli jotain 1200€. Pojat vaan pisti aleprosentin päin helvettiä ja lähti vähän halvemmalla sit. Toki asiasta kuluttajalautakunnan kanssa väännettiin :kahvi:

Ihan oikein että saivat. Kuukausia etukäteen hehkutetaan että tulee olemaan vuosisadan kovimmat bf tarjoukset ja sitten ainut oikeasti kova tarjous onkin ”hintavirhe” :facepalm:
 
Tottakai se on aina hintavirhe jos myyjä hinnottelee virheellisesti. Kuluttajariitalautakunnan mielestä myyjä on kuitenki vastuussa hintavirheistä. Tarvitaan melkoiset perustelut, että kuluttajan pitäisi ymmärtää hinnan virheellisyys. Hyvä kun tarjousbuumien hinnoitteluissa on myös vastuuta.

Onhan tuo Jimssin hommaki melkosta sähellystä. "Sori, tämän ei pitänyt olla tarjous, vaan tässä piti ainoastaan lukea: tarjous".
 
Onko kukaan saanut vastineita Komplettilta soundbar-asiaan? Kolme viikkoa kulunut nyt siitä kun sinne tuli yhteyttä otettua.
 
Onko kukaan saanut vastineita Komplettilta soundbar-asiaan? Kolme viikkoa kulunut nyt siitä kun sinne tuli yhteyttä otettua.

Mulle tuli sähköpostia 17.4., saman sisältöinen viesti kuin nkwskylle. Mitään muuta ei ole kuulunut.


Kyselin uudemman kerran tämän hetken tilannetta, kun vastausta ei kuulunut ja seuraavanlaista vastausta tuli:

"Hi!

Sorry for the late reply. We are currently investigating this issue. Komplett.fi is defunct and no longer operating. We are looking into if and how we will resolve this issue. I will get back to yo as soon as we have a solution"
 
Joo pääasia, että uus näyttö on pyödällä ja tällä kertaa ei virheitä.

EDIT: salaa toivon, että unohtaa koko keissin :cigar2:

Itsellä oli lähes vastaava tapaus, paitsi näyttö ostettu suomesta. Roska Viewsonic näytön sisällä. DOA tapauksena lähti eteenpäin ja Infocaresta ilmoitettiin että kyseinen malli on loppu koko Euroopasta ja heti kun tehtaalta niitä saa niin tulee. Kaksi kuukautta sain odotella, niin tuli sitten postissa suoraan ViewSonicilta uusi näyttö tilalle. Lupasivat hyvityksenä vuoden lisää takuuaikaa. Samoin se vanha näyttö oli uuden näytön saapumisen jälkeen melkein pari-kolme kuukautta odottamassa noutoa Infocarelle. Kyllä ne sen hakee, mutta voi mennä yllättävän pitkään.
 
Itsellä oli lähes vastaava tapaus, paitsi näyttö ostettu suomesta. Roska Viewsonic näytön sisällä. DOA tapauksena lähti eteenpäin ja Infocaresta ilmoitettiin että kyseinen malli on loppu koko Euroopasta ja heti kun tehtaalta niitä saa niin tulee. Kaksi kuukautta sain odotella, niin tuli sitten postissa suoraan ViewSonicilta uusi näyttö tilalle. Lupasivat hyvityksenä vuoden lisää takuuaikaa. Samoin se vanha näyttö oli uuden näytön saapumisen jälkeen melkein pari-kolme kuukautta odottamassa noutoa Infocarelle. Kyllä ne sen hakee, mutta voi mennä yllättävän pitkään.

Näyttö haettiin viime viikon torstaina. Eli hommat nyt hoidettu kaikkinensa.
 
Onko kukaan saanut vastineita Komplettilta soundbar-asiaan? Kolme viikkoa kulunut nyt siitä kun sinne tuli yhteyttä otettua.
Tänään tullut vastaus:

Hej

Hopefully we will have an answer for you by the end of this week.
Ha en fortsatt trevlig dag!
 
Onko kellään kokemusta kun pitäis kerran paikallaan käynyt m.2 970 evo plus palauttaa että minlälainem arvon alenema yleensä tämmösissä tilanteissa tulee vai onko järkevämpi vaan laittaa myyntiin?
 
Onko kellään kokemusta kun pitäis kerran paikallaan käynyt m.2 970 evo plus palauttaa että minlälainem arvon alenema yleensä tämmösissä tilanteissa tulee vai onko järkevämpi vaan laittaa myyntiin?

Mikä kauppa kyseessä? Kuvailusi perusteella ei pitäisi tapahtua minkäänlaista arvonalenemaa.
 
Mikä kauppa kyseessä? Kuvailusi perusteella ei pitäisi tapahtua minkäänlaista arvonalenemaa.
Jimmsiltä ostettu. Palautusta koskevassa sähköpostissa lukee näin:

Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön, mutta ostajalla on kuitenkin oikeus avata pakkaus ja tutustua tuotteeseen. Tuotepakkaus on avattava siististi, alkuperäiset pakkaus- ja suojamateriaalit säilyttäen. Mikäli tuotteen mukana on toimitettu kaupanpäällisiä tuotteita (esim. pelikupongit yms.), tulee ne myös palauttaa. Jos kaupanpäällisiä tuotteita ei palauteta, pidätämme oikeuden vähentää niiden arvon hyvitettävän tuotteen hinnasta.
Tietokoneen komponentit kuten näytönohjain, muistikammat, emolevy yms. katsotaan käyttöönotetuksi kun ne on asennettu kokoonpanoon. Mikäli näin on tehty, asiakas on vastuussa mahdollisesta tuotteen arvon alentumisesta. Televisioita ja monitoreja voi kokeilla muutaman tunnin ajan.

Eli periaatteesa käyttöönotettu mutta omasta mielestä ei kyllä arvo ole alentunut.

Taidampa laittaa menemään takaisin. Kaippa nuo ilmottaa jos meinaavat että ei voi kaikkia euroja palauttaa.

Lähetetty minun LM-G710 laitteesta Tapatalkilla
 
Jimmsiltä ostettu.
Eli periaatteesa käyttöönotettu mutta omasta mielestä ei kyllä arvo ole alentunut.

Taidampa laittaa menemään takaisin. Kaippa nuo ilmottaa jos meinaavat että ei voi kaikkia euroja palauttaa.
Ainahan voit laittaa kyselyä Jimmsin ketjuun täällä TechBBS puolella. Eiköhän kyseessä ole kuitenkin tilanne mikä koskettaa luultavasti aika montaa potentiaalista asiakasta.

KRIL ratkaisuista löytyy kuitenkin seuraava kohta:
Kuluttaja oli asentanut prosessorin tietokoneen osaksi ja koekäyttänyt sitä. Kuluttajariitalautakunta katsoi, että asentaminen ei sellaisenaan osoita, että prosessori olisi otettu kuluttajansuojalain tarkoittamalla tavalla käyttöön vaan oli edellytyksenä sille, että tuotteen toimintaa oli voitu kokeilla. Säännöksen perustelujen mukainen samaan tapaan kokeilu kuin liiketiloissa ei rajoita kokeiluoikeutta niin, ettei sitä olisi lainkaan
(KRIL 1718/32/2009)

Toki prosessorin yhteensopivuuskoekäyttö ei ole täysin vastaava kuin tallennusmedian, mutta ei sen tallennusmediankaan toimivuutta tai yhteensopivuutta voi asentamatta todeta.

Jos olet oikeasti käsitellyt tuotetta varoen eikä siinä näy käytön jälkiä, niin mielestäni ei ole yhtään mitään syytä olla palauttamatta kaikkia rahoja. Eikä Jimms edes tietäisi asiasta yhtään mitään, ellet sitä kertoisi heille.
 
SSD:t ovat vähän poikkeuksellisia koska ne kuluu käytössä ja SMART logittaa peruuttamattomasti kaiken. Jos levylle on ehditty kirjoittaa mitään, tulisi se ennen myyntiin laittamista low-level formatoida, mikä näkyy SMARTeissa niin ylimääräisinä käyttötunteina kuin kirjoituksinakin, joista seuraava ostaja ei välttämättä ole kovin tyytyväinen. Kerran käyttöönotettua levyä ei voi saada täysin uutta vastaavaksi, mikä kaupan puolesta voi olla peruste alennetulle hinnalle palautuksen yhteydessä. Tai voi olla olematta, asia selviää vain kysymällä tai kokeilemalla.
 
Tänään tullut vastaus:

Hej

Hopefully we will have an answer for you by the end of this week.
Ha en fortsatt trevlig dag!
Päivitystä tänään :)

Hej

We are working as fast as possible on fixing this. Our preliminary solution is that we will supply you with the product shortly, we are just working out the logistics as Komplett.fiis not operating anymore.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Med vänliga hälsningar
Jesper, Customer Coordinator
Komplett Services Sweden AB
 
Päivitystä tänään :)

Hej

We are working as fast as possible on fixing this. Our preliminary solution is that we will supply you with the product shortly, we are just working out the logistics as Komplett.fiis not operating anymore.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Med vänliga hälsningar
Jesper, Customer Coordinator
Komplett Services Sweden AB
Mikä tapaus tämä olikaan?
 
Nyt tuli viestiä siihen sähköpostiin, josta alunperin tilaus oli tehty ja jolla olin alunperin reklamaation tehnyt. Eikun Soundbaria maksuun maksutietojen saavuttua ja tv-tasoa raivaamaan :kippis:
 
Jeps. Tännekin tuli viesti, jossa pyydettiin osoitetiedot ja vahvistus, että haluaa ostaa sen soundbarin hintaan 249e. Seuraavaksi toimittavat laskun ja sitten lähettävät tuotteen.

Harmi vaan kun tuolle oli aikoinaan tarvetta, mutta olohuonetta koristaa jo Klipschin aktiivikaiuttimet ja subbari (täältä bongatusta hyvästä tarjiuksesta). Enää tuolle soundbarille ei ole muuta tarvetta kuin netota muutama satku myymällä se.

Tässä on kyllä hyvä esimerkki niille, jotka olivat niin varmoja, etteivät toimita ja mekastivat ilmiselvästi hintavirheestä. Noh, eipä ollut riittävän selkeä hintavirhe ja kohta halukkaat saa laatuvehkeen.
 
Ei tuo ole taputeltu ennen kuin kajari on kotosalla. Onhan toimija iso, mutta koska toiminta on suomessa loppu ja muutenkin, onhan se aina riski maksaa tilisiirrolla (eli laskua)
 
En tiedä montako tällaista tapausta pitää tulla, ettei täällä jokaisen tarjouksen jälkeen käydä sama keskustelu: "ette koskaan tule saamaan tuotetta x hintaan y, selkeä hintavirhe!" jonka jälkeen nostetaan esille teltta-gate, X34A-gate ja nyt soundbar-gate. Nämä eivät tietenkään sopivasta ennakkotapauksesta käy, kun aina pitäisi kuluttajan huomata se hintavirhe.
 
Tässä on kyllä hyvä esimerkki niille, jotka olivat niin varmoja, etteivät toimita ja mekastivat ilmiselvästi hintavirheestä. Noh, eipä ollut riittävän selkeä hintavirhe ja kohta halukkaat saa laatuvehkeen.

Jep. Eikä mennyt vuosia myöskään, kuten jotkut pelottelivat. Valitettavasti meni kuitenkin niin kauan, että eri tuote on hommattu. Nyt täytyy pohtia, jaksaako tuon hommata ja koittaa työntää jonnekin omakustannehintaan tai voitolla.
 
Jos joku nyt hankkii tuon Sonyn soundbarin ja ei ole enää itselle käyttöä niin voisin sellaisen ostaa ja antaa vaivanpalkkaa kuluista ja kärsimyksestä. Joten jos kiinnostaa niin laita minulle yv:nä tarjousta kuinka paljon haluat voittoa tehdä.
 
Jep. Eikä mennyt vuosia myöskään, kuten jotkut pelottelivat. Valitettavasti meni kuitenkin niin kauan, että eri tuote on hommattu. Nyt täytyy pohtia, jaksaako tuon hommata ja koittaa työntää jonnekin omakustannehintaan tai voitolla.

Selväähän se oli että Komplett nuo joutuu toimittamaan jos ns. päätyyn asti mennään. Itsekin povailin täällä vaan kuluttajariitakunnan kohdalle sitä noin 1,5 vuoden käsittelyaikaa, perustuen siihen mitä nuo tapaukset yleensä ovat vieneet. Joko tämä on syystä tai toisesta päässyt jotenkin jonon ohi, tai ovat viimein saaneet jonojaan purettua.

Mistä sitten päästäänkin seuraavaan pointtiin. Kun nuo kuluttajariitalautakunnan käsittelyajat on vuosien saatossa vaihdellut aika reippaastikin, olisi kiva sitten jälkeenpäin kuulla siitä mikä on toteutunut käsittelyaika milloinkin vireille jätetyille keisseille. Tämä helpottaa muiden kohdalla päätöksentekoa siitä, kannattaako sitä omaa keissiä viedä sinne, jos jollekulle sillä nyt on väliä kestääkö hommassa 9 vai 18 kk.

Tällä hetkellä KRILin sivuilla olevat uusimmat ratkaisut on vuodelta 2017, joten niistä ei ole hirveästi iloa ajantasaisen käsittelyajan selvittämisessä. Ja niitä kun katselee uusimpia niin näyttää olevan järjestään yli 2v tapahtumasta kun päätös on annettu, mikä tavallaan vähän johtaa harhaan jos tämänhetkiset käsittelyajat on jotain 8-9kk luokkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaisiko sitä itsekkin sitten lähetellä kopio tilausvahvistuksestani sinne ruotsin päähän, vaikka en mitään valitusta tehnyt?
 
Kannattaisiko sitä itsekkin sitten lähetellä kopio tilausvahvistuksestani sinne ruotsin päähän, vaikka en mitään valitusta tehnyt?
Tuskin Komplett noteraa, jos asiaa ei erikseen ole riitautettu. Onkohan tuolle kuluttajariitalautakuntaan viemiselle joku määräaika, mihin mennessä valitus tulee tehdä viimeistään?
 
Tuskin Komplett noteraa, jos asiaa ei erikseen ole riitautettu. Onkohan tuolle kuluttajariitalautakuntaan viemiselle joku määräaika, mihin mennessä valitus tulee tehdä viimeistään?
Kuluttajansuoja laki taitaa määritellä "kohtuullisessa ajassa". Se mikä on kohtuullista jää varmaan viimekädessä oikeuden päätettäväksi.
 
Tuskin Komplett noteraa, jos asiaa ei erikseen ole riitautettu. Onkohan tuolle kuluttajariitalautakuntaan viemiselle joku määräaika, mihin mennessä valitus tulee tehdä viimeistään?
Miksi ei noteeraisi? Kuluttajariitalautakunta kuitenkin käyttää noita vanhoja päätöksiä apuna kun tekevät uusia päätöksiä niin ei ole kovin hankalasti pääteltävissä että mikä tulos olisi jos jokainen tekisi valituksen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 630
Viestejä
4 479 202
Jäsenet
73 961
Uusin jäsen
askor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom