• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Takas vaan myymälään, jos jaksaa vääntää. Älä puhu mitään mistään takuista, valmistajan ohjeista tai muista turhista paskoista, vaan pelkästään myyjän virhevastuusta.
Ymmärsin että popot oli ostettu liikkestä jossa noille on myönnetty takuu.

Takuu on lähtökohtaisesti lisäarvoa, ja ko merkin kohdalla niin taitaa myös olla, takuun osalta vanhankin lain mukaan kuluttajalla ei ole näyttövelvollisuutta, vaan käänteinen näyttövelvollisuus myyjällä. (Salomonilla 2v takuu)

Virhevastuu sitten jos ei kuulu takuun piiriin, mutta se vähän vaikeampia jos myyjän ansiantuntia todennut ettei mene edes takuuseen. Muistaakseni kyse kengistä jotka ostettu viimesyksynä. ja aiemmin taisin postata että Sievillä on vuoden takuu, joka sekin jo "ihan hyvä".
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
Takuu on lähtökohtaisesti lisäarvoa, ja ko merkin kohdalla niin taitaa myös olla, takuun osalta vanhankin lain mukaan kuluttajalla ei ole näyttövelvollisuutta, vaan käänteinen näyttövelvollisuus myyjällä.
Ei pidä paikkaansa. Takuu on mielivaltainen lisäpaske, joka voi olla ehdoiltaan heikompi kuin myyjän virhevastuu. Tämä on tyypillistä ja usein asiakkaat menee halpaan kun myyjä vetoaa nimenomaan takuunvastaiseen toimintaan, tai vikaan jota takuu ei korjaa, ja sen perusteella evää hyvityksen/huollon.

Virhevastuu sitten jos ei kuulu takuun piiriin, mutta se vähän vaikeampia jos myyjän ansiantuntia todennut ettei mene edes takuuseen. Muistaakseni kyse kengistä jotka ostettu viimesyksynä. ja aiemmin taisin postata että Sievillä on vuoden takuu, joka "ihan hyvä".
Kyse on salomonin kengistä, mistä sievin keksit? Lisäksi tosiaan virhevastuu on aina olemassa, ja siihen voi vedota takuun sijaan, etenkin tilanteissa joissa takuu on (mahdollisesti, kkv kertoo sit että onko oikeasti) heikompi - kuten nyt. Lisäksi tuotteen valmistaja ei päätä että mitkä viat kuuluu virhevastuun piikkiin. Takuun osalta valmistaja voi sanoa mitä haluaa, sillä se on valmistajan antama vapaaehtoinen etu.

Tässä näiden kenkien tapauksessa pitää seuraavaksi nimenomaan vedota myyjän virhevastuuseen, koska takuukortti on jo katsottu valmistajalta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Ei pidä paikkaansa. Takuu on mielivaltainen lisäpaske, joka voi olla ehdoiltaan heikompi kuin myyjän virhevastuu. Tämä on tyypillistä ja usein asiakkaat menee halpaan kun myyjä vetoaa nimenomaan takuunvastaiseen toimintaan, tai vikaan jota takuu ei korjaa, ja sen perusteella evää hyvityksen/huollon.
Vanhan lain aikaa takuu, jos takuuta markkinointiin niin sen piti olla lisäarvo, ja siitä käräjöitiinkin, jonka seurauksena takuita muutettiin niin että ovat parempia kuin kuluttajansuoja.
Takuu ei ole pakollinnen, jos se oli heikompi, niin ei saanut markkinoida takuuta.

Salominin kohdalla kahden vuoden takuu kengissä, joten se on ihan hyvä.

Kyse on salomonin kengistä, mistä sievin keksit?
Sievi oli esimerkki on kengissä voi olla vuodentakuu, joka sekin on ilmeisesti etu.
Tämän toin esille sentakia että nyt kyse vajaan vuoden käytetyistä kengistä, joita ilmeisen ahkerasti käytetty, joten virhevastuu, vs kahdenvuoden takuu, niin tuo takuu tässä näyttää siltä kortilta mihin kanattaa vedota.

Se ei poista mahdollisuutta vedota virhevastuuseen.

Vanhan lainsäädännön mukaan myyjällä näyttövelvollisuus takuussa, joten se helpointie.
Ja koska 6kk mennyt niin se vanhan lain kovennettu virhvastuu jo ohitettu.

Pyytää myyjältä kirjallisena sen miksi evää takuun, niin sitä vastaan sitten tehdä reklaamatiota.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
Vanhan lain aikaa takuu, jos takuuta markkinointiin niin sen piti olla lisäarvo, ja siitä käräjöitiinkin, jonka seurauksena takuita muutettiin niin että ovat parempia kuin kuluttajansuoja.
Takuu ei ole pakollinnen, jos se oli heikompi, niin ei saanut markkinoida takuuta.

Salominin kohdalla kahden vuoden takuu kengissä, joten se on ihan hyvä.


Sievi oli esimerkki on kengissä voi olla vuodentakuu, joka sekin on ilmeisesti etu.
Tämän toin esille sentakia että nyt kyse vajaan vuoden käytetyistä kengistä, joita ilmeisen ahkerasti käytetty, joten virhevastuu, vs kahdenvuoden takuu, niin tuo takuu tässä näyttää siltä kortilta mihin kanattaa vedota.

Se ei poista mahdollisuutta vedota virhevastuuseen.

Vanhan lainsäädännön mukaan myyjällä näyttövelvollisuus takuussa, joten se helpointie.
Ja koska 6kk mennyt niin se vanhan lain kovennettu virhvastuu jo ohitettu.

Pyytää myyjältä kirjallisena sen miksi evää takuun, niin sitä vastaan sitten tehdä reklaamatiota.
Myyjä kysyy valmistajalta ja valmistaja sanoo saman asian takuusta kuin mitä se jo sanoi suoraan kysyttäessä.

Myyjän virhevastuu -> kkv on ainoa suunta joka voi tuoda jotain muuta ratkaisua asiaan.

Vanhan lain aikaa takuu, jos takuuta markkinointiin niin sen piti olla lisäarvo, ja siitä käräjöitiinkin, jonka seurauksena takuita muutettiin niin että ovat parempia kuin kuluttajansuoja.
Takuu ei ole pakollinnen, jos se oli heikompi, niin ei saanut markkinoida takuuta.
Jep, takuu voi koskea kuitenkin vain jotain tiettyä osaa tuotteesta, tai vain tietynlaisia vaurioita. Tällöin pelkkä takuu on kuitenkin kokonaisuudessaan heikompi kuin virhevastuu, mutta antaa silti teknisesti jotain lisäarvoa. Myyjä ja/tai valmistaja voi tällöin todeta että tuotteen vika ei ole takuun piirissä, ja osa asiakkaista uskoo että homma oli sitten siinä.

Em. syystä myyjän virhevastuuseen kannattaa aina vedota ensisijaisesti, etenkin jos joku osapuoli ehdoittaa että joku vika ei ole takuun piirissä, kuten näiden kenkien tapauksessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.08.2021
Viestejä
399
Sitten kun myyjäliikkeen asiantuntija on samankaltainen kuin veljeni eli ei usko käytännössä takuuseen ja omassa työpaikassaankin lähes kaikki reklamaatiot evännyt niin ilman muuta kirjallisena vastaus miksi ei mene takuuseen.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Myyjä kysyy valmistajalta ja valmistaja sanoo saman asian takuusta kuin mitä se jo sanoi suoraan kysyttäessä.
Tieto, vai arvaus ? Jos tämä sitä Gigantti/XXL juttua, niin en ylläty jos ovat vain vakio vastauksen heittäneet.

Jos se ei oikeasti mene takuuseen, ja siitä saa paperilla sen miksi ei mene, niin sen jälkeen sitten arpoa.

2v ei ole kulunut, joten siihen eivät voi vedota, jotan siellä täytyy olla jotain oikeaa syytä miksi ei mene takuuseen, jos perustelu on oikea, niin eipä taida mennä virhevastuuseenkaan. Jos perustelu on väärä, niin sitten se menee takuuseen. Kun se on paperilla, niin lukijat ja kuluttaja neuvoja voi arvioida.

Ensimmäinen vastaus lainattuna-alla.
Myyjäliike totesi, että normaalia kulumista kovassa käytössä,
Eli ei vedota käyttö virheisiin, eli onko rikki, vai esteettinen juttu normaalissa käytössä?

Virhevastuu ei kata normaaliakulumista.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
Virhevastuu ei kata normaaliakulumista.
Ei niin. Mutta myyjäliike tai valmistaja ei päätä että mikä on 150€ kovaan käyttöön markkinoitujen kenkien normaali käyttöikä, vaan kkv.

Jos ne olis kulunu viikossa tohon kuntoon ja myyjä/valmistaja sanois että normaalia kulumista, niin antaisitko asian olla ja hyväksyisit tilanteen?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
659
Ei niin. Mutta myyjäliike tai valmistaja ei päätä että mikä on 150€ kovaan käyttöön markkinoitujen kenkien normaali käyttöikä, vaan kkv.

Jos ne olis kulunu viikossa tohon kuntoon ja myyjä/valmistaja sanois että normaalia kulumista, niin antaisitko asian olla ja hyväksyisit tilanteen?
Miten näet, että KKV:llä olisi valtaa sanella kenkien normaali käyttöikä tai ylipäätänsä tehdä yhtään mitään päätöksiä yksittäisissä riita-asioissa? Se mitä he pystyvät tekemään on antaa ohjeita ja neuvoja kuluttajaoikeusneuvojien välityksellä, mutta siinäpä se sitten aika lailla olikin.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
Miten näet, että KKV:llä olisi valtaa sanella kenkien normaali käyttöikä tai ylipäätänsä tehdä yhtään mitään päätöksiä yksittäisissä riita-asioissa? Se mitä he pystyvät tekemään on antaa ohjeita ja neuvoja kuluttajaoikeusneuvojien välityksellä, mutta siinäpä se sitten aika lailla olikin.
Oikeuslaitos päätyy lähes aina samaan lopputulokseen kuin mitä kkv. Em. syystä johtuen käytännössä kaikki pohjoismaiset kaupat noita kkv:n ehdoituksia noudattaa kiltisti.

edit: jonkun pitää kuitenkin olla miettimässä että milloin kuluttajaa on koijattu, ja milloin ei. Kaikkien riitojen vieminen oikeuteen olisi toivottoman tehotonta ja kallista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 797
Itsellä on nyt Bike-discountista ostettu Cube stereo hybrid 140 Race maastopyörä. Saatu tuossa kesäkuun alussa ja heti uutenaan huomasin rungossa halkeamia, mutta ajattelin olla, kun oli niin pientä. Ekan lenkin jälkeen repesivätkin isommiksi ja jokaiseen linkkiin/moottorikiinnikeeseen. Ongelmaa on todella monella muullakin googlailun perusteella.

Noh, suomen maahantuoja Rtech sanoo, että pitäisi korjata, mutta ei heidän kauttaan vaan myyjän kautta. Myyjä oli kysynyt valmistajalta ja vastaus; on kosmeettista, ei vaikuta käyttöön, eikä siis kuulu takuuseen. Hitto, meinaa naama irrota. Myyjä tarjosi nyt 50€ lahjakorttia heidän kauppaansa. Itse laitoin luottokorttiyhtiölle reklamaation ja saan toivottavasti pyörän palautettua sitä kautta. Eipä ole ennen jännittänyt näin paljon reklamaatio, kun on melkein 5k euron laite kyseessä (ja vielä uusi)
 

Liitteet

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
113
Miten näet, että KKV:llä olisi valtaa sanella kenkien normaali käyttöikä tai ylipäätänsä tehdä yhtään mitään päätöksiä yksittäisissä riita-asioissa? Se mitä he pystyvät tekemään on antaa ohjeita ja neuvoja kuluttajaoikeusneuvojien välityksellä, mutta siinäpä se sitten aika lailla olikin.
Kuluttajariitalautakunta on aika tehokas keino, yleensä firmat haluaa sen päätöksiä noudattaa vaikka virallista valtaa sillä ei olekaan.

Lähinnä itselleni on harkinnassa paljonko noiden kanssa jaksaa riidellä, ei ehkä jaksaisi enää uudelleen siellä käydä. Periaatteessa kuvien kera voisin vielä maililla heitä lähestyä ja kysyä kommenttia kirjallisena.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Lähinnä itselleni on harkinnassa paljonko noiden kanssa jaksaa riidellä, ei ehkä jaksaisi enää uudelleen siellä käydä. Periaatteessa kuvien kera voisin vielä maililla heitä lähestyä ja kysyä kommenttia kirjallisena.
Onko se liike vaikean / aikaa vievän matkan päässä ?
Kannustan käymään, ihan sen takia että jos liike yrittää oikoi homissaan, niin sitten teeet sen niille vaikeaksi, ihan muiden ja kilpailijoiden takia.

En tiedä kuinka edustava kuvasi on, mutta kuvassa näyttää revenneen, jos kenkä päälipuolelta reipeilee niin maalikosta alkaa olemaan vähän muutakin kuin kulumaa, en tosin tiedä haittaako tuo käyttöä. Jos ne pitää vettä, on tukevat jne kengän perusominaisuudet kunnossa, niin kai siitä kulumisesta voi olla näkemyseroja, jos luvatut ominaisuudet ei toimi, niin rikkihän se on.

Toinen lähestymistapa voisi olla se että jatka käyttöä, jos ja kun ne hajoaa enemmän, niin sitten uutta reklamaatiota, kun ei enään ole normaaliakulumista, vaan hajonneet.




Alla lainas kuvankerran, niin ei tarvi koko ketjua etsiä.
Onko porukalla kokemuksia kenkien takuusta? Viime syksynä ostin Salomonin X Ultra 4 Wide GTX goretex-kengät ja niistä on alkanut kangas repeillä varpaiden taitoskohdasta. Myyjäliike totesi, että normaalia kulumista kovassa käytössä, mutta omaan makuun melko lyhyt käyttöaika noin 150€ kengille, jotka on kuitenkin käyttöön tehty.


.
  • Istuvuus: Kapea
  • Kalvon tyyppi: Gore-Tex
  • Päällinen: Synteettinen
  • Käyttö: Metsät ja pellot
  • Käyttäjä: Miehet
  • Vedenpitävä/ vettä hylkivä: Vedenpitävä
  • Sisäpohja: Enerrgycell, EVA
  • Ulkopohja: Contagrip
  • Varsi: Keskitaso
  • Iskunvaimennus: better

Salomon X Ultra 4 Mid Wide GTX on kevyt ja vakaa vaelluskenkä, jossa on pohjoismaisille jaloille sopiva erittäin leveä lesti. Kengässä on vaimentava EnergyCell-välipohja.

PU-pinnoitetussa nahkapäällisessä on Gore-Tex-kalvo, joka suojaa optimaalisesti kosteudelta ja pitää jalat kuivina. Kengässä on kumivahvistus ja vahvistettu kärki.

Kengän uusi rakenne tehostaa verenkiertoa entisestään sekä parantaa vakautta.

Kestävyyden, vakauden ja painon yhdistelmän ansiosta kenkä sopii hyvin vuoristoon ja metsään kevyen tai keskiraskaan rinkan kanssa.

Ulkopohja on Contagrip®MA-kumiseosta, joka takaa hyvän pidon myös märällä ja liukkaalla alustalla.

Edit:
Kenkien kanssa se mitä voi normaalisti odottaa on vähän veikeampi, talvikengat jotka hajoaa talvella pakkasella on tiettävästi virhe, mutta se kuinka kovaa käyttöä vaelluskenkien pitää kestää ilman esteettistä haittaa onkin sitten vaikeampi, tuo 24kk takuu maalikosta tuntuu paljon vahvemmalta kuin virhevastuu.

Tiedät ainakin ettet osta enään ko liikkeestä.

Edit:
Kengistä löyty "kuluttaja virka sivuilta" maininta että kengät kuuluvat 6kk virheolettaman piiriin, tässä tapauksessa kolkutellaan jo vuotta, tuo takuu 24kk jossa se käänteinen näyttö
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
659
Oikeuslaitos päätyy lähes aina samaan lopputulokseen kuin mitä kkv. Em. syystä johtuen käytännössä kaikki pohjoismaiset kaupat noita kkv:n ehdoituksia noudattaa kiltisti.

edit: jonkun pitää kuitenkin olla miettimässä että milloin kuluttajaa on koijattu, ja milloin ei. Kaikkien riitojen vieminen oikeuteen olisi toivottoman tehotonta ja kallista.
Sekoitatko nyt kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajariitalautakuntaan?

Se, että oikeus päätyy useimmiten samaan ratkaisuun kuin KRIL on hieman eri asia kuin tämä:
Mutta myyjäliike tai valmistaja ei päätä että mikä on 150€ kovaan käyttöön markkinoitujen kenkien normaali käyttöikä, vaan kkv.
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 107
Kuinka helppoja Amazon.de palautukset ovat? Tarviiko postikuluja maksaa? Miten tavarat pitää pakata?

Ostin 14.05€ arvoisia silikonisia jääpalarasioita ja niillä tehdyistä jääkuutioista sulaa epämääräistä valkoista töhnää veden pinnalle. Puolitusinaa kertaa pesty ja uudelleen jäädytetty ja töhnää tulee edelleen. Töhnä ei kai ole vaarallista mutta tosi kuvottovan näköistä juoman pinnalla. Mietin onko 14€ tavaran palauttaminen vaivan arvoista.

Näitä rasioita ei kannata tilata:

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
659
Kuinka helppoja Amazon.de palautukset ovat? Tarviiko postikuluja maksaa? Miten tavarat pitää pakata?

Ostin 14.05€ arvoisia silikonisia jääpalarasioita ja niillä tehdyistä jääkuutioista sulaa epämääräistä valkoista töhnää veden pinnalle. Puolitusinaa kertaa pesty ja uudelleen jäädytetty ja töhnää tulee edelleen. Töhnä ei kai ole vaarallista mutta tosi kuvottovan näköistä juoman pinnalla. Mietin onko 14€ tavaran palauttaminen vaivan arvoista.

Näitä rasioita ei kannata tilata:

Jos tuotteessa on vika niin Amazon maksaa postikulut (kuittia vastaan jälkikäteen?). Itsellä edullisempien tuotteiden kohdalla ovat usein ehdottaneet, että voin pitää tuotteen ja palauttavat rahat.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 682
Ja kun ensimmäiset kymmenen yhden tähden arvostelua on samasta syystä niin tuskin tarvii kauheasti asiaa todistella.
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 107
Jos tuotteessa on vika niin Amazon maksaa postikulut (kuittia vastaan jälkikäteen?). Itsellä edullisempien tuotteiden kohdalla ovat usein ehdottaneet, että voin pitää tuotteen ja palauttavat rahat.
Täyttelin juuri Amazonin palautus jutun ja siinä sai valita että palauttaa DHL:n pisteeseen viemällä ilmaiseksi. Kun tämän valitsee se antaa printattavan sivun joka tulee paketin pintaan. Tällä varmaan saa lähettyä maksutta. Sisälle pakettiin tulee toinen paperinpala jossa viivakoodi. Lupaavat rahat tilille 5-7 päivän päästä siitä kun saavat tavaran. Oikein helppo palautus jos kaikki toimii tämän mukaisesti.

Ja kun ensimmäiset kymmenen yhden tähden arvostelua on samasta syystä niin tuskin tarvii kauheasti asiaa todistella.
Opinpahan tulevaisuudessa lukemaan yhden tähden arvostelut myös kun tilaan 15 euron jääpalarasioita. En älynnyt että silkoniakin voi tehdä niin huonosti että siitä lähtee töhnää veteen.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Täyttelin juuri Amazonin palautus jutun ja siinä sai valita että palauttaa DHL:n pisteeseen viemällä ilmaiseksi. Kun tämän valitsee se antaa printattavan sivun joka tulee paketin pintaan. Tällä varmaan saa lähettyä maksutta. Sisälle pakettiin tulee toinen paperinpala jossa viivakoodi. Lupaavat rahat tilille 5-7 päivän päästä siitä kun saavat tavaran. Oikein helppo palautus jos kaikki toimii tämän mukaisesti.
Amazonilla tosiaan palauttaminen on helppoa, nopeaa ja ilmaista, niiden itse toimittamissa tuotteissa siis. Ja yleensä eivät vaadi edullisempia tuotteita edes takaisin vaan hyvittävät suoraan ilman palautusta. Muutenkin asiakaspalvelu on pitkälti asiakkaan eduksi menevää, mulle toimittivat kerran esim. vahingossa väärän tyyppisen etäohjattavan pistorasian (n. 40€) ja kun reklamoin niin tuli oikea jälkitoimituksena ja sen vääränkin sain pitää. Molemmille löytyi kyllä käyttöä :)
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 797
Amazonilla tosiaan palauttaminen on helppoa, nopeaa ja ilmaista, niiden itse toimittamissa tuotteissa siis. Ja yleensä eivät vaadi edullisempia tuotteita edes takaisin vaan hyvittävät suoraan ilman palautusta. Muutenkin asiakaspalvelu on pitkälti asiakkaan eduksi menevää, mulle toimittivat kerran esim. vahingossa väärän tyyppisen etäohjattavan pistorasian (n. 40€) ja kun reklamoin niin tuli oikea jälkitoimituksena ja sen vääränkin sain pitää. Molemmille löytyi kyllä käyttöä :)
Nojaa. Itse ostin xenon polttimot edelliseen autooni tuolta. Toinen uutena tarjouksesta 36e ja toinen warehouse deal:nä 26e "like a new". No se warehouse versio oli valmiiksi palanut ja pahvilaatikko rytyssä.

Silti tuo piti palauttaa, että sai hyvityksen, eikä ollut mahdollisuutta edes uutta polttimoa saada tilalle. Jouduin siten motonettiin ja maksamoin siellä n.60€ siitä toisesta samasta lampusta (amazonissa olisi nyt ilman tarjousta maksanut about saman kuin motonetistä)

Homma siis näennäisesti toimi tuossakin, mutta ei tuosta hyvä mieli jäänyt
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 107
Amazonilla tosiaan palauttaminen on helppoa, nopeaa ja ilmaista, niiden itse toimittamissa tuotteissa siis. Ja yleensä eivät vaadi edullisempia tuotteita edes takaisin vaan hyvittävät suoraan ilman palautusta. Muutenkin asiakaspalvelu on pitkälti asiakkaan eduksi menevää, mulle toimittivat kerran esim. vahingossa väärän tyyppisen etäohjattavan pistorasian (n. 40€) ja kun reklamoin niin tuli oikea jälkitoimituksena ja sen vääränkin sain pitää. Molemmille löytyi kyllä käyttöä :)
Miten ja mihin tälläinen DHL palautuspaketti pitää viedä? Katselin pikaisesti DHL sivuja ja siellä sanottiin että Postin pisteiseen. Menin lähikauppaan jonka DHL:n kartta näytti postin pisteeksi. Myyjä skannaili kaikki viivakoodit ja sanoi ettei heiltä voi lähettää.

Kun sanoin että on DHL paketti jonka Postin pitäisi hyväksyä sanoi että Postin paketit lähtevät automaatista. Miten saan paketin postin automaattiin vai pitääkö se viedä oikein Postiin jossa on Postin henkilökuntaa vai miten tämän saa lähtemään?
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Miten ja mihin tälläinen DHL palautuspaketti pitää viedä? Katselin pikaisesti DHL sivuja ja siellä sanottiin että Postin pisteiseen. Menin lähikauppaan jonka DHL:n kartta näytti postin pisteeksi. Myyjä skannaili kaikki viivakoodit ja sanoi ettei heiltä voi lähettää.

Kun sanoin että on DHL paketti jonka Postin pitäisi hyväksyä sanoi että Postin paketit lähtevät automaatista. Miten saan paketin postin automaattiin vai pitääkö se viedä oikein Postiin jossa on Postin henkilökuntaa vai miten tämän saa lähtemään?
Pitäis kulkea Postin kyydissä Suomessa, itse vein lähikauppaan jossa asiamiesposti ja sieltä onnistui lähettää. Ilmeisesti osassa paikkoja homma vähän hakusessa eivätkä oikein osaa prosessia. En tiedä pystyykö noita automaattiin viemään ollenkaan...
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 107
Pitäis kulkea Postin kyydissä Suomessa, itse vein lähikauppaan jossa asiamiesposti ja sieltä onnistui lähettää. Ilmeisesti osassa paikkoja homma vähän hakusessa eivätkä oikein osaa prosessia. En tiedä pystyykö noita automaattiin viemään ollenkaan...
Ilmeisesti tuo johon yritin viedä oli pelkkä automaatti eikä edes asiamiesposti. DHL:n sivu vain auliaasti näyttää kaikki automaatit ja "oikeat" postit täsmälleen savalla tavalla niin en ymmärtänyt. Täytynee viedä parin kilometrin päähän oikeaan postiin sen sijaan että olisi selvinnyt 150 metrin reisulla lähikauppaan.
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 107
Olipa vaikeaa saada paketti lähtemään. Neljännellä yrityksellä onnistui.

Ensin menin lähikauppaan jonka DHL Finder näyttää lähimmäksi. Myyjä ystävällisesti kokeili skannata kaikki kolme viivakoodia jotka käskettiin liimata paketin päälle. Totesi ettei paketti käy heille. Kun kerroin että se on DHL paketti joka pitäisi mennä Postin kautta kertoivat että heillä on vain Postin automaatti mutta ei lähettämistä. Kun tarkasti katseli finderia niin siinä kyllä lukee että pakettiautomaatti. Typerää että DHL finder näyttää automaatit ja muut pisteet täsmälleen samalla merkillä.

Toisena kauppana yritin Prismaa jossa asiakaspalvelun yhteydessä on Postin piste ja josta olen lähetellyt postin paketteja. Siellä mies tiesi heti kertoa että pakettini jonka osoite paperissa lukee DHL ei lähde Postin kautta vaan se pitää lähettää Matkahuollon kautta ja neuvoi menemään läheiseen R-kioskiin jossa on matkahuollon piste.

Kolmantena menin sitten R-Kioskiin. Siellä myyjä oli suorastaan vihainen ja liki karjui etteivät he ota DHL:n tai Postin paketteja vastaan. Postin pakettien vastaanottamisesta kuulemma tulee pelkästään kuluja. Kun aikani kerroin seikkailuistani paketin kanssa vihainen mies suostui katsomaan viivakoodeja ja näki että yksi niistä on Postin lähetystunnus ja sanoi että se pitää lähettää Postin kautta.

Neljäntenä menin takaisin Prismaan ja kerroin mitä R-kioski oli sanonut. Mies täällä skannasi viivakoodin ja järjestelmä hyväksyi paketin ja sain sen viimein lähetettyä. Myyjä kovasti pahoitteli virhettään.

Loppupäätelmänä voin sanoa että Posti ei tiedä mitä tekee. R-Kioskin myyjä tiesi mistä puhui mutta hänen ei todellakaan pitäisi toimia asiakaspalvelussa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
224
Et kyllä ole ensinmäinen ketä on juoksutettu ympäri kylää amazonin palautuspaketin kanssa.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 251
Mulla oli myös ongelmia Amazonin palautuksen kanssa jonka jätin R-kioskille. Viikkoon ei ilmestynyt seurantaan ja kyselin ties mistä miksei paketti ei rekisteröitynyt seuraan. R-Kioski ei osannut auttaa, Posti sanoi tekevänsä selvityspyynnön jaAmazonin aspa sanoi että kyllä se joskus löytyy. Lopulta DHL:n aspa epäili paketin lähteneen Ärrältä väärän kuljetusfirman kyytiin ja väärään terminaaliin. En nyt muista, että oliko tuossa ongelmana se että Postin olisi pitänyt noukkia paketti vai DHL:n.
 
Liittynyt
06.09.2018
Viestejä
30
No sellasta se nykyään on, kun lopetettiin kaikki postin omat toimipaikat ja pistettiin asiamiesposteja kauppojen ja kioskien nurkkiin ja irtisanottiin ammattitaitoinen ja koulutettu henkilökunta.
 
Liittynyt
16.08.2018
Viestejä
351
Asiaan yhteys -> Amazonin lähettämät palautuslaput tulostettuina laatikon sisälle ja päälle, oma postin kautta luot ja maksat lähetyksen ja viet postin automaattiin tai tiskille. Kuittia vastaan saat rahat toimituskuluista takaisin ja kun palautus on prosessoitu saat nekin rahat takaisin.

Onko tämä käytäntö jotenkin muuttunut lähiaikoina?:notworthy:
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 107
Asiaan yhteys -> Amazonin lähettämät palautuslaput tulostettuina laatikon sisälle ja päälle, oma postin kautta luot ja maksat lähetyksen ja viet postin automaattiin tai tiskille. Kuittia vastaan saat rahat toimituskuluista takaisin ja kun palautus on prosessoitu saat nekin rahat takaisin.

Onko tämä käytäntö jotenkin muuttunut lähiaikoina?:notworthy:
En olut lainkaan yhteydessä Amazoniin. Painoin vain palauta nappia jossa sain ohjeet printata DHL paperi jolla sen sai lähetettyä ilmaiseksi. Olisi ollut myös joku jossa sai lähettää ja kuittia vastaan saa postikulut mutta en kokeillut tuota. Kun kyseessä oli 14 euron tuote en hirveästi murehtinut Amazonin lupaa. Kunhan kokeilin "helpointa" tapaa jos tulevaisuudessa tulee lisää palautuksia. Meni vähän sähellykseksi kun minä tai ensimmäinen Posti ei tiennyt miten DHL:n paketti lähetetään.

Saako sen jotenkin jätettyä automaattiin? En ole koskaan automaatilla lähettänyt ja kuvittelin että se pitää valita etukäteen kun pakettikortin tulostaa ja Amazon ei mitään valintaa antanut. Onko Postin automaateissa viivakoodinlukija?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
En olut lainkaan yhteydessä Amazoniin. Painoin vain palauta nappia jossa sain ohjeet printata DHL paperi jolla sen sai lähetettyä ilmaiseksi. Olisi ollut myös joku jossa sai lähettää ja kuittia vastaan saa postikulut mutta en kokeillut tuota. Kun kyseessä oli 14 euron tuote en hirveästi murehtinut Amazonin lupaa. Kunhan kokeilin "helpointa" tapaa jos tulevaisuudessa tulee lisää palautuksia. Meni vähän sähellykseksi kun minä tai ensimmäinen Posti ei tiennyt miten DHL:n paketti lähetetään.

Saako sen jotenkin jätettyä automaattiin? En ole koskaan automaatilla lähettänyt ja kuvittelin että se pitää valita etukäteen kun pakettikortin tulostaa ja Amazon ei mitään valintaa antanut. Onko Postin automaateissa viivakoodinlukija?
Saa jätettyä DHL:n automaatteihin kyllä. Niissä on lukija.
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 811
No sellasta se nykyään on, kun lopetettiin kaikki postin omat toimipaikat ja pistettiin asiamiesposteja kauppojen ja kioskien nurkkiin ja irtisanottiin ammattitaitoinen ja koulutettu henkilökunta.
Off-topic, mutta, eikö ole hienoa että tällä saatiin säästöjä ja parannettiin asiakaspalvelua! Ikävä kyllä tämä näkyy asiakkaalle pakettien kanssa sekoiluna, hintojen nousuna ja toimitusaikojen venymisenä. Mutta johtoryhmä sentään sai satojen tuhansien bonukset onnistuneesta muutosjohtamisesta.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Postin toiminnasta voi olla montaa mieltä, mutta ainakin mä henkilökohtaisesti olen huomattavasti enemmän tän nykyisen asiamies joka kylässä, lähiössä ja kaupunginosassa sekä automaatit useimpien kauppojen tuulikaapeissa -järjestelmän kannalla kuin sen vanhan, jossa kaupungeissa oli yksi tai kaksi postin omaa toimipaikkaa joissa sai asioida klo 9-18 arkisin ja 10-15 lauantaisin vitullisen jonotuksen kera. Kyl olis synkeetä nykyisessä verkkokauppakulttuurissa.
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 107
Postin toiminnasta voi olla montaa mieltä, mutta ainakin mä henkilökohtaisesti olen huomattavasti enemmän tän nykyisen asiamies joka kylässä, lähiössä ja kaupunginosassa sekä automaatit useimpien kauppojen tuulikaapeissa -järjestelmän kannalla kuin sen vanhan, jossa kaupungeissa oli yksi tai kaksi postin omaa toimipaikkaa joissa sai asioida klo 9-18 arkisin ja 10-15 lauantaisin vitullisen jonotuksen kera. Kyl olis synkeetä nykyisessä verkkokauppakulttuurissa.
Nykyinen postin systeemi on hyvä silloin kun se toimii. Ikävä kyllä erilaiset ongelmat ovat yleisiä.

Tässä muutamnia kokemuksia:

Vanhemmat tilasivat postin siirron kesämökille kesäksi. Kolmena peräkkäisenä vuotena siirto ei alkanut toimivaan ennenkuin siitä erikseen soitti Postille.

Tilasin Kiinasta jotain. Paketista tuli ilmoitus että se on kirjattu kirje ja pitää noutaa pääpostista. Pääpostissa on aina hillitön jono ja sai odotella. Kun viimein pääsin tiskille sanottiin että paketti ei ole heillä. Se kuulemma tulee vasta seuraavana päivänä vaikka lapussa sanottiin muuta. Menin seuraavana päivänä uudelleen pääpostiin ja jonotin taas. Etsivät pakettia eivätkä löytäneet. Noin 10 minuutin kaivelun jälkeen löysivät että se on mennyt jonkun kaupan postipisteeseen. Kyseinen kauppa ei luonnollisesti ollut lähelläään minun osoitettani tai pääpostia. Hain sen sieltä ja vaikka kyseessä piti lapun mukaan olla kirjattu kirje minulta ei edes kysytty henkilötodistusta.

Tilasin jotain suomalaisesta verkkokaupasta läheiseen pakettiautomaattiin. Paketti toimitettiin toisella puolella kaupunkia olevaan automaattiin. Kymmenisen muuta automaattia olisi ollut lähempänä.

Viime Black Fridayna Jimms:illä ei pystynyt maksamaan tilausta suoraan tilisiirtona joten otin sen postiennakolla. Paketti tuli johonkin postin väliaikaiseen postipisteeseen jossa ei suostuttu ottamaan vastaan käteistä postiennakkomaksuna. Jouduin odottamaan pari ylimääräistä päivää kun se lähetettiin kaupan postipisteeseen parin kilometrin päähän.

Viimeisimpänä eilen yritin antaa kaupan postipisteelle DHL palautuspaketin ja siellä neuvottiin minua menemään matkahuollon pisteeseen jossa minulle kerrottiin että kyllä se pitää viedä postille.
 
Liittynyt
13.08.2017
Viestejä
293
Itsellä on nyt Bike-discountista ostettu Cube stereo hybrid 140 Race maastopyörä. Saatu tuossa kesäkuun alussa ja heti uutenaan huomasin rungossa halkeamia, mutta ajattelin olla, kun oli niin pientä. Ekan lenkin jälkeen repesivätkin isommiksi ja jokaiseen linkkiin/moottorikiinnikeeseen. Ongelmaa on todella monella muullakin googlailun perusteella.

Noh, suomen maahantuoja Rtech sanoo, että pitäisi korjata, mutta ei heidän kauttaan vaan myyjän kautta. Myyjä oli kysynyt valmistajalta ja vastaus; on kosmeettista, ei vaikuta käyttöön, eikä siis kuulu takuuseen. Hitto, meinaa naama irrota. Myyjä tarjosi nyt 50€ lahjakorttia heidän kauppaansa. Itse laitoin luottokorttiyhtiölle reklamaation ja saan toivottavasti pyörän palautettua sitä kautta. Eipä ole ennen jännittänyt näin paljon reklamaatio, kun on melkein 5k euron laite kyseessä (ja vielä uusi)

Jännä jos ei mene runkotakuuseen. Cubesta en tiedä, mutta itsellä Trek ja Spessu ovat hoitaneet noi asiat hyperhienosti. Tilalle tuli parempaa mitä hajonneena lähti pois.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Menee ohi ketjun aiheen, mutta "tai niin kauan kuin tavaraa riittää" -ehto viittaa aikaan jälkeen 14.08.
Varoiksi kannattaa toki ottaa aktivointilinkit ja kuvakaappaukset talteen, jos vaikka joutuu alkaa vääntää. Ja jatkot sitten varmaan täällä.
Millä perusteella 14.8 jälkeen? Kyl toi selkeesti ainakin omaan lukuun menee että 14.8 TAI kunnes kama loppuu.

Tarjouksen loppuminen on myös ilmoitettu Asuksen sivulla. Gigantti/power ei tätä ole mainostaneet enää 3.8 jälkeen joten tilauksen osalta ei voi vedota siihenkään.

Asus kyllä ryssi tämän homman siitä ei pääse mihinkään.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Zat
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Menee ohi ketjun aiheen, mutta "tai niin kauan kuin tavaraa riittää" -ehto viittaa aikaan jälkeen 14.08.
Varoiksi kannattaa toki ottaa aktivointilinkit ja kuvakaappaukset talteen, jos vaikka joutuu alkaa vääntää. Ja jatkot sitten varmaan täällä.
Onko tosiaan noin, siis oletko varmistanut asian että nimenomaan tuota tarkoittavat.
Tyypillisesti käytetty "päivämäärä tai niin kauan kuin riittää" tarkoittaa, että voimassa niin pitkään kuin tarjous tavaraa on, mutta enintään mainittuun päivään asti.
Tosin ei tuo ihan vapauta lupauksesta kortti Suomessa ole ollut, tavaraa oltava "riittävästi" tai jos tietty rajattu erä, niin sitten markkinoitava rajattua erää tarkemmin (tarkat suositukset, ohjeet ja tulkinnat voivat poiketa, ja mutuiluni vuosien takaa, joten jos menee riidaksi kannattaa tarkistaa ajantasaiset ja muistaa että ulkolaisia toimijoita vastaan vaikea kinata, joskus voi olla vaikea löytää edes sitä toista osapuolta)


Mutta jos ihan kirjallinen lupaus, niin ehkä sitten rohkeemmin voi ostaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Ilmoitus löytyy sieltä itse puhelimen sivulta


Tottakai se aktivointilinkki on siellä, milläs muuten sen tarjouksen voisi lunastaa

Se onkin sitten että miten tuo kolmas osapuoli joka tuota kampanjaa hoitaa alkaa tarkistelemaan kuitteja että osuuko ostopäivä ennen 4.8
Eli samaan aikaan markkinoivat tarjousta, ja toisaalla ilmoittavat että tarjous on päättynyt.
Jos kuluttaja ostaa nettitarjouksen perusteella, jossa luvataan toinen laite kaupanpäälle, niin sen mukaan mennään. ei siihen pitäisi vaikuttaa että jossain toisessa mainoksessa ei enään tarjousta luvata.

Mutta tosiaan varautuisin siihen että sitä kaupanpäällistä ei saa. Mutta jos siltikin ostaisin, niin ehdottomasti sitä kaupanpäälistä tilaisin ja tarvittaessa "vaatisin."
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Jos kuluttaja ostaa nettitarjouksen perusteella, jossa luvataan toinen laite kaupanpäälle, niin sen mukaan mennään. ei siihen pitäisi vaikuttaa että jossain toisessa mainoksessa ei enään tarjousta luvata.
Kai sitä on vaikea ostaa kun Asuksen sivuilla, esim zenfone9 tuotesivuilla tuota kaupanpäällistä ei ole mainittu. Jos menee Asuksen verkkokauppaan ostamaan laitetta näkyy sivulla aika selkeällä punaisella tekstillä ettei tarjous ole enää voimassa.

Gigantti/Power/Proshop poisti myös maininnat koko tarjouksesta 3.8 (päivää ennen kuin Asus teki tuon lisäyksen että kampanja loppunut). Tietysti jos olet tilannut laitteen gigantista kuin se mainos siellä on ollut niin olet tietysti oikeutettu Chromebookkiin.
 
Liittynyt
06.12.2018
Viestejä
126
Onko tosiaan noin, siis oletko varmistanut asian että nimenomaan tuota
En ole varmistanut mistään. Ihan perus kuluttajansuojaa harhaanjohtavalta markkinoinnilta.

Asuksen tarjouksesta puuttuu maininta, että kuinka monta Chromebookkia on kylkiäisiksi varattu. Tällöin myyjä ei vapaudu vastuusta toimittaa tarjousaikana luupaamansa tuotteet.
Nyt kun kolmen viikon tarjous loppuu yllättäen alle viikossa, on tässä vahvat viitteet täkymainontaan.

Vilpillistä menettelyä on myös tarjouksen muuttaminen päättyneeksi takautuvasti:
Tänään (05.08.2022) aamulla Asuksen sivuilla vielä näytti, että tarjous voimassa 14.8. saakka, mutta nyt iltapäivällä muutettu loppuneeksi toissapäivänä: Lainaus tarjoussivulta (Zenfone 9 ja ASUS Chromebook -pakettitarjousEvent time:2022/07/28~2022/09/30) "... 03.8 asti tai niin kauan kuin tavaraa riittää."

Sanoisin, että ainakin vielä tänään puhelimensa ostaneiden osalta tulee KKV suosittamaan, että Asus toimittaa heille Chromebookin. Mahdollisesti myös alkuperäisen tajouksen loppuun, 14.8. saakka ostaneille.

Tarjoustuotteen loppuminen
Kun mainos on julkaistu, sinulla on oikeus odottaa, että tarjoustuotetta on saatavilla. Mainostajan on etukäteen varmistettava, että tuotteita riittää koko tarjousajan.

Jos tarjoustuote loppuu kesken eikä markkinoinnissa ole kerrottu tarjouksen koskevan vain tiettyä kappalemäärää
  • voit esittää mahdollisuutta saada tuote myöhemmin tarjoushintaan tai annettava vastaava tuote tilalle
  • sinulle on korvattava matkakulut turhasta käynnistä, ellei myyjä osoita toimineensa asianmukaisesti.
Jos markkinoinnissa on kerrottu, että tuotetta on saatavilla vain tietty kappalemäärä, myyjällä ei ole erän loputtua velvollisuutta antaa sinulle mahdollisuutta ostaa tuotetta myöhemmin tarjoushintaan tai velvollisuutta myydä vastaavaa tuotetta tilalle.

Lähde: Tarjoukset – Kilpailu- ja kuluttajavirasto
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 797
En ole varmistanut mistään. Ihan perus kuluttajansuojaa harhaanjohtavalta markkinoinnilta.

Asuksen tarjouksesta puuttuu maininta, että kuinka monta Chromebookkia on kylkiäisiksi varattu. Tällöin myyjä ei vapaudu vastuusta toimittaa tarjousaikana luupaamansa tuotteet.
Nyt kun kolmen viikon tarjous loppuu yllättäen alle viikossa, on tässä vahvat viitteet täkymainontaan.

Vilpillistä menettelyä on myös tarjouksen muuttaminen päättyneeksi takautuvasti:
Tänään (05.08.2022) aamulla Asuksen sivuilla vielä näytti, että tarjous voimassa 14.8. saakka, mutta nyt iltapäivällä muutettu loppuneeksi toissapäivänä: Lainaus tarjoussivulta (Zenfone 9 ja ASUS Chromebook -pakettitarjousEvent time:2022/07/28~2022/09/30) "... 03.8 asti tai niin kauan kuin tavaraa riittää."

Sanoisin, että ainakin vielä tänään puhelimensa ostaneiden osalta tulee KKV suosittamaan, että Asus toimittaa heille Chromebookin. Mahdollisesti myös alkuperäisen tajouksen loppuun, 14.8. saakka ostaneille.
Juu, kyllä tuo asus tarjous vaikuttaa ihan läpihuutojutulta, kun lähtee vaan riitauttamaan.

Ikävä kyllä Asus tullee pesemään kätensä asiassa, koska "ulkopuolinen" firma hoitaa asiaa

"Jos sinulla on tarjousta koskevia kysymyksiä, ota yhteyttä kumppaniimme toisella verkkosivulla olevan lomakkeen kautta."

En kyllä tajua miksi tuosta mielensä pahoittaa, kun zenphone puhelimet ei yleensä kovin kaksisia olleet ja chromebookitkin on suht halpoja. Vai oliko tässä jokin todella kova ale, joka ei vaan näy ulkopuoliselle päällepäin?

Edit. Nojoo, 800e hintaan puhelin ja läppäri. Onhan toi ihan hyvä, jos molemmille on tarvetta ja chromebookin rajoitteet ei haittaa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
En kyllä tajua miksi tuosta mielensä pahoittaa, kun zenphone puhelimet ei yleensä kovin kaksisia olleet ja chromebookitkin on suht halpoja. Vai oliko tässä jokin todella kova ale, joka ei vaan näy ulkopuoliselle päällepäin?

Edit. Nojoo, 800e hintaan puhelin ja läppäri. Onhan toi ihan hyvä, jos molemmille on tarvetta ja chromebookin rajoitteet ei haittaa
No ihan järjestäen toi luuri on saanut arvosteluissa lähes täyttä tähtiriviä ja "My favourite phone of 2022" -tyylisiä remarkkeja. Käytännössä ainoa 6-akselisella sisäänrakennetulla gimbalilla varustettu kamerapuhelin ja muutenkin huomattavasti parempi kuin aiemmat ZenFonet. Ja ton Chromebookin kanssa todella hyvä bundle tuohon rahaan.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
En ole varmistanut mistään. Ihan perus kuluttajansuojaa harhaanjohtavalta markkinoinnilta.
Harhaanjohtavuudesta samaa mieltä. Eli tuon tarjouksen perusteella ei kannata ostaa ja laskea sen varaan että jotain toimittaisivat.


Sanoisin, että ainakin vielä tänään puhelimensa ostaneiden osalta tulee KKV suosittamaan, että Asus toimittaa heille Chromebookin. Mahdollisesti myös alkuperäisen tajouksen loppuun, 14.8. saakka ostaneille.
Kannustan kaikki ostaneita rekloimaan.

Mutta varautuun siihen että joutuu sen läppärin ostaa omalla rahalla jostain, ja sitten riidellä asiasta, ehkä saa joskus hyvityksen , tai on saamatta. Nuo vähän vaikeampia kuin jonkun kotimaisen taloudellisesti terveen kivijalkaliikeen vedätykset.

Jos ei sitä läppäriä tarvi, mutta puhelimen ehdottomasti haluaa ostaa ilman sitä tuolla hinnalla, niin pienempi riski. En tosin suosittele huijareiden tukemista.
 
Liittynyt
02.10.2020
Viestejä
412
Sitä tarjottua cromebookia en kutsuisi läppäriksi, kun se näyttää tabletilta, johon saa kytkettyä näppäimistön. Näytön koko on 10,5" ja 1920x1200 pikseliä.

1659875951101.png


Eipä tosiaan Gigantin ja Powerin sivuilla nähnyt suoraan tietoa rajoituksesta, mutta (tai vain) lisätietolinkistä Asuksen sivulta löytyi päivämäärän lisäksi se "...tai niin kauan kuin tavaraa riittää.". Se tarkoittaa yleisesti rajoitettua erää eli päättyy heti, kun jompikumpi ehdoista täyttyy...
Kolmas asia, mikä voisi rajoittaa, on "ennakkotilaajille".
Googlella löytyi: "Mitä ennakkotilaus tarkoittaa? Ennakkotilauksella voit ostaa tuotteen jo ennen sen julkaisua. Kun tilaat tuotteen ennakkoon, varaat tuotteen ja varmistat, että saat sen ensimmäisten joukossa, kun tuote julkaistaan."
Siksi itse ihmettelin, että miten oli voitu luvata kaupanpäällisiä vielä 14.8. tilanneille, kun puhelin oli jo julkistettu aikoja sitten. Oliko käännösvirhe?

Itse tilasin päivällä 2.8., enkä ole varma, olinko ajoissa, vaikka vaikuttaisi lupaavalta tilanteelta. Tuo korvaisi nelisen vuotta sitten töihin valitsemani Zenfone 5Z:n, jonka olin aikoinaan hankkinut tiukan vertailun ja salapoliisityön jälkeen, kun halusin monipuoliset kuvausominaisuudet. Enkä pettynyt, joten jatkossakin katson tästä sarjasta puhelinta (kävi sitten tuon bundlen kanssa ihan miten vaan). Salapoliisityötä tarvittiin, kun en oikeasti tiennyt aiemmin heidän puhelimista mitään, sillä Asus ei mainosta Samsungin ja Oneplussan tapaan joka paikassa, eikä Asus ole ollut TOP-10 myydyimpien listoilla Suomessa operaattoreilla.

Koska Asuksen sivulla mainittu "...tai niin kauan kuin tavaraa riittää" ei nähnyt suoraan Gigantin eikä Powerin sivuilta tuotteen tiedoista, niin pitäisikö reklamaatio sitten kohdistaa näihin jälleenmyyjiin??

Oliko tämä kampanja vain Suomessa, jossa Asus on yllättävän huonosti tunnettu puhelinmerkkinä? Jossain muualla esim. Zenfone 5Z kilpaili tasaväkisesti Oneplus 6:n kanssa.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Googlella löytyi: "Mitä ennakkotilaus tarkoittaa? Ennakkotilauksella voit ostaa tuotteen jo ennen sen julkaisua. Kun tilaat tuotteen ennakkoon, varaat tuotteen ja varmistat, että saat sen ensimmäisten joukossa, kun tuote julkaistaan."
Siksi itse ihmettelin, että miten oli voitu luvata kaupanpäällisiä vielä 14.8. tilanneille, kun puhelin oli jo julkistettu aikoja sitten. Oliko käännösvirhe?
No ennen julkistusta vähän huono ennakkotilata, mutta julkistuksen ja julkaisun väli voi olla pitkä, ja voi myös olla toimitusvaikeuksia.

Mutta ketjuun on postattu kuvia tarjouksesta jossa lukee että tarjous on voimassa 14.8.2022 saakka ja sitten se maininta tai niin pitkään kun tavaraa riittää. Eli siinä ei puhuta mitään kunnes julkaistaan, eli ihan sama onko julkaistu tuota ennen tai tuon jälkeen. Toki jos ei ole julkaistu niin sitä ei voi ostaa muuta kuin ns. ennakkoon.

Kuten joku postasi, niin ainakin aiemmin rajoitetun erän määrän pitää olla ns riittävä (myyjät on sitten joutuneet jäkitoimittaan tai hyvitteleen kuluja), ja jos on pieni rajoitettu määrä, niin määrä kerrottava. Gigantin sivuilla oli ainakin puhelinta myynnissä. Jos täppärit loppu, no ei taida sekään olla loppu, kun sitä myydään jopa Asuksen kaupassa. Joten tavaran loppumisesta ei voi olla kyse, vaan kusetuksesta.

Vähän haiskahtaa kuluttajien vedätykseltä, oliko vielä jossain mainos missä luvattiin se Chrome täppäri ilmaiseksi, varmaan käännös kukkanen, ei ihan tunnettu mitä ilmainen tarkoittaa Suomessa.
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 107
Hyvin toimi Saksan Amazonin palautus. Pistin palautuspaketin postiin keskiviikkona ja jo perjantaina tuli ilmoitus että rahojen palautus on tehty. Rahat oli tullut tilille tänään. Postin seurannan mukaan palautuspaketti on edelleen Vantaalla eli Amazonia ei kiinnostanut lainkaan mitä pistin paketin sisään.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 331
Mitenhän pitäisi toimia kun tilasin 2kpl samaa vinyylilevyä (toinen lahjaksi) mutta paketin saapuessa sisällä oli vain toinen. Myyjä väittää että molemmat lähetetty samassa paketissa. pakettiin merkityn painon, 1.4kg mukaan siihen tosiaan menisi kaksi kappaletta mutta yksi siellä vain kuitenkin oli. Onko tekemätön paikka?
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 797
Mitenhän pitäisi toimia kun tilasin 2kpl samaa vinyylilevyä (toinen lahjaksi) mutta paketin saapuessa sisällä oli vain toinen. Myyjä väittää että molemmat lähetetty samassa paketissa. pakettiin merkityn painon, 1.4kg mukaan siihen tosiaan menisi kaksi kappaletta mutta yksi siellä vain kuitenkin oli. Onko tekemätön paikka?
Tuliko postilla? Siellä seuranta näyttää painon joka on mitattu. Päälle kirjoitettu paino ei merkkaa mitään (jos on siis kynällä merkitty, eikä punnittu).
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 331
Tuliko postilla? Siellä seuranta näyttää painon joka on mitattu. Päälle kirjoitettu paino ei merkkaa mitään (jos on siis kynällä merkitty, eikä punnittu).
Siis siihen lähetyslistaan vai mikä se onkaan postin tarralappuun se on tulostettu

Edit: omapostissahan se näkyykin eli 0.9kg todellinen paino, pitäävä pistää tuosta myyjälle
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 450
Viestejä
4 162 369
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom