• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Jos kuluttaja ostaa nettitarjouksen perusteella, jossa luvataan toinen laite kaupanpäälle, niin sen mukaan mennään. ei siihen pitäisi vaikuttaa että jossain toisessa mainoksessa ei enään tarjousta luvata.
Kai sitä on vaikea ostaa kun Asuksen sivuilla, esim zenfone9 tuotesivuilla tuota kaupanpäällistä ei ole mainittu. Jos menee Asuksen verkkokauppaan ostamaan laitetta näkyy sivulla aika selkeällä punaisella tekstillä ettei tarjous ole enää voimassa.

Gigantti/Power/Proshop poisti myös maininnat koko tarjouksesta 3.8 (päivää ennen kuin Asus teki tuon lisäyksen että kampanja loppunut). Tietysti jos olet tilannut laitteen gigantista kuin se mainos siellä on ollut niin olet tietysti oikeutettu Chromebookkiin.
 
Onko tosiaan noin, siis oletko varmistanut asian että nimenomaan tuota

En ole varmistanut mistään. Ihan perus kuluttajansuojaa harhaanjohtavalta markkinoinnilta.

Asuksen tarjouksesta puuttuu maininta, että kuinka monta Chromebookkia on kylkiäisiksi varattu. Tällöin myyjä ei vapaudu vastuusta toimittaa tarjousaikana luupaamansa tuotteet.
Nyt kun kolmen viikon tarjous loppuu yllättäen alle viikossa, on tässä vahvat viitteet täkymainontaan.

Vilpillistä menettelyä on myös tarjouksen muuttaminen päättyneeksi takautuvasti:
Tänään (05.08.2022) aamulla Asuksen sivuilla vielä näytti, että tarjous voimassa 14.8. saakka, mutta nyt iltapäivällä muutettu loppuneeksi toissapäivänä: Lainaus tarjoussivulta (Zenfone 9 ja ASUS Chromebook -pakettitarjousEvent time:2022/07/28~2022/09/30) "... 03.8 asti tai niin kauan kuin tavaraa riittää."

Sanoisin, että ainakin vielä tänään puhelimensa ostaneiden osalta tulee KKV suosittamaan, että Asus toimittaa heille Chromebookin. Mahdollisesti myös alkuperäisen tajouksen loppuun, 14.8. saakka ostaneille.

Tarjoustuotteen loppuminen
Kun mainos on julkaistu, sinulla on oikeus odottaa, että tarjoustuotetta on saatavilla. Mainostajan on etukäteen varmistettava, että tuotteita riittää koko tarjousajan.

Jos tarjoustuote loppuu kesken eikä markkinoinnissa ole kerrottu tarjouksen koskevan vain tiettyä kappalemäärää
  • voit esittää mahdollisuutta saada tuote myöhemmin tarjoushintaan tai annettava vastaava tuote tilalle
  • sinulle on korvattava matkakulut turhasta käynnistä, ellei myyjä osoita toimineensa asianmukaisesti.
Jos markkinoinnissa on kerrottu, että tuotetta on saatavilla vain tietty kappalemäärä, myyjällä ei ole erän loputtua velvollisuutta antaa sinulle mahdollisuutta ostaa tuotetta myöhemmin tarjoushintaan tai velvollisuutta myydä vastaavaa tuotetta tilalle.

Lähde: Tarjoukset – Kilpailu- ja kuluttajavirasto
 
En ole varmistanut mistään. Ihan perus kuluttajansuojaa harhaanjohtavalta markkinoinnilta.

Asuksen tarjouksesta puuttuu maininta, että kuinka monta Chromebookkia on kylkiäisiksi varattu. Tällöin myyjä ei vapaudu vastuusta toimittaa tarjousaikana luupaamansa tuotteet.
Nyt kun kolmen viikon tarjous loppuu yllättäen alle viikossa, on tässä vahvat viitteet täkymainontaan.

Vilpillistä menettelyä on myös tarjouksen muuttaminen päättyneeksi takautuvasti:
Tänään (05.08.2022) aamulla Asuksen sivuilla vielä näytti, että tarjous voimassa 14.8. saakka, mutta nyt iltapäivällä muutettu loppuneeksi toissapäivänä: Lainaus tarjoussivulta (Zenfone 9 ja ASUS Chromebook -pakettitarjousEvent time:2022/07/28~2022/09/30) "... 03.8 asti tai niin kauan kuin tavaraa riittää."

Sanoisin, että ainakin vielä tänään puhelimensa ostaneiden osalta tulee KKV suosittamaan, että Asus toimittaa heille Chromebookin. Mahdollisesti myös alkuperäisen tajouksen loppuun, 14.8. saakka ostaneille.
Juu, kyllä tuo asus tarjous vaikuttaa ihan läpihuutojutulta, kun lähtee vaan riitauttamaan.

Ikävä kyllä Asus tullee pesemään kätensä asiassa, koska "ulkopuolinen" firma hoitaa asiaa

"Jos sinulla on tarjousta koskevia kysymyksiä, ota yhteyttä kumppaniimme toisella verkkosivulla olevan lomakkeen kautta."

En kyllä tajua miksi tuosta mielensä pahoittaa, kun zenphone puhelimet ei yleensä kovin kaksisia olleet ja chromebookitkin on suht halpoja. Vai oliko tässä jokin todella kova ale, joka ei vaan näy ulkopuoliselle päällepäin?

Edit. Nojoo, 800e hintaan puhelin ja läppäri. Onhan toi ihan hyvä, jos molemmille on tarvetta ja chromebookin rajoitteet ei haittaa
 
Viimeksi muokattu:
En kyllä tajua miksi tuosta mielensä pahoittaa, kun zenphone puhelimet ei yleensä kovin kaksisia olleet ja chromebookitkin on suht halpoja. Vai oliko tässä jokin todella kova ale, joka ei vaan näy ulkopuoliselle päällepäin?

Edit. Nojoo, 800e hintaan puhelin ja läppäri. Onhan toi ihan hyvä, jos molemmille on tarvetta ja chromebookin rajoitteet ei haittaa
No ihan järjestäen toi luuri on saanut arvosteluissa lähes täyttä tähtiriviä ja "My favourite phone of 2022" -tyylisiä remarkkeja. Käytännössä ainoa 6-akselisella sisäänrakennetulla gimbalilla varustettu kamerapuhelin ja muutenkin huomattavasti parempi kuin aiemmat ZenFonet. Ja ton Chromebookin kanssa todella hyvä bundle tuohon rahaan.
 
En ole varmistanut mistään. Ihan perus kuluttajansuojaa harhaanjohtavalta markkinoinnilta.
Harhaanjohtavuudesta samaa mieltä. Eli tuon tarjouksen perusteella ei kannata ostaa ja laskea sen varaan että jotain toimittaisivat.


Sanoisin, että ainakin vielä tänään puhelimensa ostaneiden osalta tulee KKV suosittamaan, että Asus toimittaa heille Chromebookin. Mahdollisesti myös alkuperäisen tajouksen loppuun, 14.8. saakka ostaneille.
Kannustan kaikki ostaneita rekloimaan.

Mutta varautuun siihen että joutuu sen läppärin ostaa omalla rahalla jostain, ja sitten riidellä asiasta, ehkä saa joskus hyvityksen , tai on saamatta. Nuo vähän vaikeampia kuin jonkun kotimaisen taloudellisesti terveen kivijalkaliikeen vedätykset.

Jos ei sitä läppäriä tarvi, mutta puhelimen ehdottomasti haluaa ostaa ilman sitä tuolla hinnalla, niin pienempi riski. En tosin suosittele huijareiden tukemista.
 
Sitä tarjottua cromebookia en kutsuisi läppäriksi, kun se näyttää tabletilta, johon saa kytkettyä näppäimistön. Näytön koko on 10,5" ja 1920x1200 pikseliä.

1659875951101.png


Eipä tosiaan Gigantin ja Powerin sivuilla nähnyt suoraan tietoa rajoituksesta, mutta (tai vain) lisätietolinkistä Asuksen sivulta löytyi päivämäärän lisäksi se "...tai niin kauan kuin tavaraa riittää.". Se tarkoittaa yleisesti rajoitettua erää eli päättyy heti, kun jompikumpi ehdoista täyttyy...
Kolmas asia, mikä voisi rajoittaa, on "ennakkotilaajille".
Googlella löytyi: "Mitä ennakkotilaus tarkoittaa? Ennakkotilauksella voit ostaa tuotteen jo ennen sen julkaisua. Kun tilaat tuotteen ennakkoon, varaat tuotteen ja varmistat, että saat sen ensimmäisten joukossa, kun tuote julkaistaan."
Siksi itse ihmettelin, että miten oli voitu luvata kaupanpäällisiä vielä 14.8. tilanneille, kun puhelin oli jo julkistettu aikoja sitten. Oliko käännösvirhe?

Itse tilasin päivällä 2.8., enkä ole varma, olinko ajoissa, vaikka vaikuttaisi lupaavalta tilanteelta. Tuo korvaisi nelisen vuotta sitten töihin valitsemani Zenfone 5Z:n, jonka olin aikoinaan hankkinut tiukan vertailun ja salapoliisityön jälkeen, kun halusin monipuoliset kuvausominaisuudet. Enkä pettynyt, joten jatkossakin katson tästä sarjasta puhelinta (kävi sitten tuon bundlen kanssa ihan miten vaan). Salapoliisityötä tarvittiin, kun en oikeasti tiennyt aiemmin heidän puhelimista mitään, sillä Asus ei mainosta Samsungin ja Oneplussan tapaan joka paikassa, eikä Asus ole ollut TOP-10 myydyimpien listoilla Suomessa operaattoreilla.

Koska Asuksen sivulla mainittu "...tai niin kauan kuin tavaraa riittää" ei nähnyt suoraan Gigantin eikä Powerin sivuilta tuotteen tiedoista, niin pitäisikö reklamaatio sitten kohdistaa näihin jälleenmyyjiin??

Oliko tämä kampanja vain Suomessa, jossa Asus on yllättävän huonosti tunnettu puhelinmerkkinä? Jossain muualla esim. Zenfone 5Z kilpaili tasaväkisesti Oneplus 6:n kanssa.
 
Googlella löytyi: "Mitä ennakkotilaus tarkoittaa? Ennakkotilauksella voit ostaa tuotteen jo ennen sen julkaisua. Kun tilaat tuotteen ennakkoon, varaat tuotteen ja varmistat, että saat sen ensimmäisten joukossa, kun tuote julkaistaan."
Siksi itse ihmettelin, että miten oli voitu luvata kaupanpäällisiä vielä 14.8. tilanneille, kun puhelin oli jo julkistettu aikoja sitten. Oliko käännösvirhe?
No ennen julkistusta vähän huono ennakkotilata, mutta julkistuksen ja julkaisun väli voi olla pitkä, ja voi myös olla toimitusvaikeuksia.

Mutta ketjuun on postattu kuvia tarjouksesta jossa lukee että tarjous on voimassa 14.8.2022 saakka ja sitten se maininta tai niin pitkään kun tavaraa riittää. Eli siinä ei puhuta mitään kunnes julkaistaan, eli ihan sama onko julkaistu tuota ennen tai tuon jälkeen. Toki jos ei ole julkaistu niin sitä ei voi ostaa muuta kuin ns. ennakkoon.

Kuten joku postasi, niin ainakin aiemmin rajoitetun erän määrän pitää olla ns riittävä (myyjät on sitten joutuneet jäkitoimittaan tai hyvitteleen kuluja), ja jos on pieni rajoitettu määrä, niin määrä kerrottava. Gigantin sivuilla oli ainakin puhelinta myynnissä. Jos täppärit loppu, no ei taida sekään olla loppu, kun sitä myydään jopa Asuksen kaupassa. Joten tavaran loppumisesta ei voi olla kyse, vaan kusetuksesta.

Vähän haiskahtaa kuluttajien vedätykseltä, oliko vielä jossain mainos missä luvattiin se Chrome täppäri ilmaiseksi, varmaan käännös kukkanen, ei ihan tunnettu mitä ilmainen tarkoittaa Suomessa.
 
Hyvin toimi Saksan Amazonin palautus. Pistin palautuspaketin postiin keskiviikkona ja jo perjantaina tuli ilmoitus että rahojen palautus on tehty. Rahat oli tullut tilille tänään. Postin seurannan mukaan palautuspaketti on edelleen Vantaalla eli Amazonia ei kiinnostanut lainkaan mitä pistin paketin sisään.
 
Mitenhän pitäisi toimia kun tilasin 2kpl samaa vinyylilevyä (toinen lahjaksi) mutta paketin saapuessa sisällä oli vain toinen. Myyjä väittää että molemmat lähetetty samassa paketissa. pakettiin merkityn painon, 1.4kg mukaan siihen tosiaan menisi kaksi kappaletta mutta yksi siellä vain kuitenkin oli. Onko tekemätön paikka?
 
Mitenhän pitäisi toimia kun tilasin 2kpl samaa vinyylilevyä (toinen lahjaksi) mutta paketin saapuessa sisällä oli vain toinen. Myyjä väittää että molemmat lähetetty samassa paketissa. pakettiin merkityn painon, 1.4kg mukaan siihen tosiaan menisi kaksi kappaletta mutta yksi siellä vain kuitenkin oli. Onko tekemätön paikka?
Tuliko postilla? Siellä seuranta näyttää painon joka on mitattu. Päälle kirjoitettu paino ei merkkaa mitään (jos on siis kynällä merkitty, eikä punnittu).
 
Tuliko postilla? Siellä seuranta näyttää painon joka on mitattu. Päälle kirjoitettu paino ei merkkaa mitään (jos on siis kynällä merkitty, eikä punnittu).

Siis siihen lähetyslistaan vai mikä se onkaan postin tarralappuun se on tulostettu

Edit: omapostissahan se näkyykin eli 0.9kg todellinen paino, pitäävä pistää tuosta myyjälle
 
Motonet outlet. Ostin sodastreamik outletistä 40e hintaan. Lakkasi toimimasta. Takuuseen.

Tuotteen hinta kaupassa 99e.
Pitäisikö minun saada vastaava laite tilalle vai hyväksyä 40e korvaus? Siis jos menisi oikein.
Kauppias palautti rahat, kun sanoi että vastaavaa ei hyllyssä. Otin rahat, ja kiersin kaupan ja kas, olihan niitä hyllyssä.
Ei antanut enää samlla 40e hintaa.

Motonet hoiti homman hyvin ja möi vastaavaan mallikappaleen samaiseen 40e hintaan, eli Motonet +++ reklamaation kautta (sähköpostilla).
 
Sitä tarjottua cromebookia en kutsuisi läppäriksi, kun se näyttää tabletilta, johon saa kytkettyä näppäimistön. Näytön koko on 10,5" ja 1920x1200 pikseliä.

1659875951101.png


Itse tilasin päivällä 2.8., enkä ole varma, olinko ajoissa, vaikka vaikuttaisi lupaavalta tilanteelta. Tuo korvaisi nelisen vuotta sitten töihin valitsemani Zenfone 5Z:n, jonka olin aikoinaan hankkinut tiukan vertailun ja salapoliisityön jälkeen, kun halusin monipuoliset kuvausominaisuudet. Enkä pettynyt, joten jatkossakin katson tästä sarjasta puhelinta (kävi sitten tuon bundlen kanssa ihan miten vaan). Salapoliisityötä tarvittiin, kun en oikeasti tiennyt aiemmin heidän puhelimista mitään, sillä Asus ei mainosta Samsungin ja Oneplussan tapaan joka paikassa, eikä Asus ole ollut TOP-10 myydyimpien listoilla Suomessa operaattoreilla.

Koska Asuksen sivulla mainittu "...tai niin kauan kuin tavaraa riittää" ei nähnyt suoraan Gigantin eikä Powerin sivuilta tuotteen tiedoista, niin pitäisikö reklamaatio sitten kohdistaa näihin jälleenmyyjiin??

Oliko tämä kampanja vain Suomessa, jossa Asus on yllättävän huonosti tunnettu puhelinmerkkinä? Jossain muualla esim. Zenfone 5Z kilpaili tasaväkisesti Oneplus 6:n kanssa.

Omani tilasin Proshopista 30.7, tuotteen lähettivät 5.8 ja omani noudin 9.8. Heti tein tuon hakemuksen Asuksen sivulla ja juuri nyt kilahti viestiä, että bundle on hyväksytty. 14.9 pitäisi viimeistään Chromebookki saapua.
Vielä en ole testannut puhelinta, saatika avannut pakettia... josko Asus olisi evännyt hakemuksen, niin olisi voinut samoin tein palauttaa tuo takaisin Proshopille... Mutta tänään korkataan...
 
Omani tilasin Proshopista 30.7, tuotteen lähettivät 5.8 ja omani noudin 9.8. Heti tein tuon hakemuksen Asuksen sivulla ja juuri nyt kilahti viestiä, että bundle on hyväksytty. 14.9 pitäisi viimeistään Chromebookki saapua.
Vielä en ole testannut puhelinta, saatika avannut pakettia... josko Asus olisi evännyt hakemuksen, niin olisi voinut samoin tein palauttaa tuo takaisin Proshopille... Mutta tänään korkataan...
Hienoa! Minullakin lykästi ja tuli ilmoitus hyväksymisestä, vaikka tilasin Powerista vasta tiistaina 2.8. Sain hakea puhelimen perjantaina 12.8., rekisteröin heti iltapäivällä ja ma-iltana 15.8. tuli tieto hyväksymisestä. Jäi minullakin pakkauksen avaaminen odottamaan, vaikka kyllä meinasin, että otan käyttöön joka tapauksessa, kun on ominaisuuksiltaan ja kooltaan juuri sellainen puhelin, mitä olin etsinytkin vanhan Zenfone 5Z:n korvaajaksi.

Toivottavasti noita kaupanpäällisiä eli Cromebookkeja riittää mahdollisimman monelle. Asuksen rekisteröintisivulla käy ostopäivät 3.8. asti ja edelleen on tieto rajoitetusta erästä. Oma veikkaukseni on, että joko riittää kaikille 2.8. mennessä tilanneille ja sitten (kun rajoitettu erä) vain osalle 3.8. tilanneista taikka sitten riittää kaikille 3.8. tilanneille, mutta viimeisimmät vaan joutuisivat odottamaan pidempään, että saavat varastoon. Powerin myyjällä ei ollut sisäpiirin tietoa. Hän tiesi vain, että 3.8. oli ilmoitettu heille, että kampanja päättyy.
 
Viikonloppuna laitoin Data Systemsiltä tilaukseen 2 TB Corsair Force MP510 SSD:n hintaan 139€ (+postit). Suhteellisen halpa hinnaltaan, mutta ei ainakaan niin räikeä hinta, että sitä välttämättä hintavirheeksi luulisi (esim tuotteen isoveli MP600 löytyy vielä samasta paikasta hintaan 168€). Muutamia tunteja tilauksen jälkeen huomasin, että tuotteen sivu oli poistettu kokonaan, ja nyt maanantaina tuli sähköpostiin viesti, että tilaus on peruttu, vedottuna tähän "Tuote on EOL (end of life) ja emme saa sitä enää lisää". Tilauksen aikaan sivusto näytti, että tuotteita oli toimitettavissa 8 kpl. Tyypilliseti en ole tällaisista asioista ruvennut valittamaan, mutta olisikohan tässä tapauksessa syytä?
 
Viikonloppuna laitoin Data Systemsiltä tilaukseen 2 TB Corsair Force MP510 SSD:n hintaan 139€ (+postit). Suhteellisen halpa hinnaltaan, mutta ei ainakaan niin räikeä hinta, että sitä välttämättä hintavirheeksi luulisi (esim tuotteen isoveli MP600 löytyy vielä samasta paikasta hintaan 168€). Muutamia tunteja tilauksen jälkeen huomasin, että tuotteen sivu oli poistettu kokonaan, ja nyt maanantaina tuli sähköpostiin viesti, että tilaus on peruttu, vedottuna tähän "Tuote on EOL (end of life) ja emme saa sitä enää lisää". Tilauksen aikaan sivusto näytti, että tuotteita oli toimitettavissa 8 kpl. Tyypilliseti en ole tällaisista asioista ruvennut valittamaan, mutta olisikohan tässä tapauksessa syytä?

Tuskinpa on EOL kun sitä pystyy Corsairin kaupasta tilaamaan. Kyllä niiden täytyy joko semmoinen tai vastaava sulle hommata.
 
Viikonloppuna laitoin Data Systemsiltä tilaukseen 2 TB Corsair Force MP510 SSD:n hintaan 139€ (+postit). Suhteellisen halpa hinnaltaan, mutta ei ainakaan niin räikeä hinta, että sitä välttämättä hintavirheeksi luulisi (esim tuotteen isoveli MP600 löytyy vielä samasta paikasta hintaan 168€). ...

Minä voisin kyllä epäillä hintavirhettä, jos saisi kaksi teraa samaan hintaan kuin yhden teran. Samassa kaupassa MP510 960 GB maksaa nyt 138,20€. Tietysti saattaisin kyllä itsekin kokeilla onneani, kun pitäisi saada lisälevytilaa. On kerran vastaava tilaus mennytkin läpi, mutta kyse siinä oli vain muutamista kymmenistä euroista... :)
Ehkä tuosta kannattaa kuitenkin kysellä.

Luulen, että Data-Systemsillä on joku automatiikka, joka laskee tukkuhinnoista myyntihinnat. Olen ostanut tuolta mm. SSD-levyjä ja muistikampoja. Ja olen huomannut hintoja tarkistaessani, että ne voivat vaihdella muutamia kymmeniä senttejä päivittäin. Lisäksi kerran tilaamieni muistikampojen varastosaldo ei pitänyt paikkaansa, mutta tulivat onneksi muutamassa viikossa.

Yritin etsiä tuota 168 euron MP600:sta, jotta voisin tilata sen, mutta hinta on nyt 247,25€. Ei kai sekään kovin paha olisi. Minulla on omassa koneessa jo 960 gigan MP510 (muualta ostettuna), joka maksoi muistaakseni vähän alle 130 euroa. Ja lisäksi on teran MP400, jonka hinta oli 139,90€. Nopeaa levytilaa saisi siis olla enemmänkin.
 
Itselläni peruuntui Data-systemsistä MP600 + virtalähdetilaus. Oli kuulemma iso ryysis kun maahantuoja päätti myydä lopun varaston pois ja kaikille ei samaa tavaraa riittänyt.
 
Itselläni peruuntui Data-systemsistä MP600 + virtalähdetilaus. Oli kuulemma iso ryysis kun maahantuoja päätti myydä lopun varaston pois ja kaikille ei samaa tavaraa riittänyt.
Vaadit että toimittaa tilauksesi tai sitten maksavat eron kun ostat toisesta kaupasta.

Jos ei hyväksy edes vaikka kuluttajaneuvonta on ottanut heihin yhteyttä, niin tekisin kateoston toisesta kaupasta ja veisin kuluttajariitalautakuntaan.
 
Vaadit että toimittaa tilauksesi tai sitten maksavat eron kun ostat toisesta kaupasta.

Jos ei hyväksy edes vaikka kuluttajaneuvonta on ottanut heihin yhteyttä, niin tekisin kateoston toisesta kaupasta ja veisin kuluttajariitalautakuntaan.

Sain jo aiemmin sovittua toisenlaisen diilin ja M.2 levy on tulossa (kotiovelle asti ilmeisesti) melkein samaan hintaan. Virtalähteellä ei ollut niin väliä, olisi tullut vain varalle.
 
Minä voisin kyllä epäillä hintavirhettä, jos saisi kaksi teraa samaan hintaan kuin yhden teran. Samassa kaupassa MP510 960 GB maksaa nyt 138,20€. Tietysti saattaisin kyllä itsekin kokeilla onneani, kun pitäisi saada lisälevytilaa. On kerran vastaava tilaus mennytkin läpi, mutta kyse siinä oli vain muutamista kymmenistä euroista... :)
Ehkä tuosta kannattaa kuitenkin kysellä.

Luulen, että Data-Systemsillä on joku automatiikka, joka laskee tukkuhinnoista myyntihinnat. Olen ostanut tuolta mm. SSD-levyjä ja muistikampoja. Ja olen huomannut hintoja tarkistaessani, että ne voivat vaihdella muutamia kymmeniä senttejä päivittäin. Lisäksi kerran tilaamieni muistikampojen varastosaldo ei pitänyt paikkaansa, mutta tulivat onneksi muutamassa viikossa.

Yritin etsiä tuota 168 euron MP600:sta, jotta voisin tilata sen, mutta hinta on nyt 247,25€. Ei kai sekään kovin paha olisi. Minulla on omassa koneessa jo 960 gigan MP510 (muualta ostettuna), joka maksoi muistaakseni vähän alle 130 euroa. Ja lisäksi on teran MP400, jonka hinta oli 139,90€. Nopeaa levytilaa saisi siis olla enemmänkin.
Data-systemsiltä otettiin muhun ennen yhteyttä ennen kuin otin heihin yhteyttä, ja tarjosivat tuota parempaa mallia (MP600) samaan hintaan kuin mitä maksoin peruutetusta MP510:stä. Aika yllättynyt olin, kun tuo tarjous tuli tyhjästä. Eli aika mainiosti päättyi tämäkin.
 
Data-systemsiltä otettiin muhun ennen yhteyttä ennen kuin otin heihin yhteyttä, ja tarjosivat tuota parempaa mallia (MP600) samaan hintaan kuin mitä maksoin peruutetusta MP510:stä. Aika yllättynyt olin, kun tuo tarjous tuli tyhjästä. Eli aika mainiosti päättyi tämäkin.

Lukevat tätä foorumia ja tekivät heti korjausliikkeen...?
 
Puolenkuunpelit myivät Pokemon keräilypakettia hintaan 159,90€ ja kuten google cachesta näkyy niin ilman mitää tilaus rajoituksia. Tilauksesta tuli myös tilausvahvistus ja nyt myöhemmin ilmeisesti suuren myynnin takia hinta on noussut 199,90€ ja tullut rajoitus max. 2 pakettia / henkilö.
Mihin tässä voisi vedota, että saisi alkuperäisen tilausvahvistuksen mukaisen määrän. Peruutus tuli 5 päivää tilauksen jälkeen.
1662127219230.png
 
Puolenkuunpelit myivät Pokemon keräilypakettia hintaan 159,90€ ja kuten google cachesta näkyy niin ilman mitää tilaus rajoituksia. Tilauksesta tuli myös tilausvahvistus ja nyt myöhemmin ilmeisesti suuren myynnin takia hinta on noussut 199,90€ ja tullut rajoitus max. 2 pakettia / henkilö.
Mihin tässä voisi vedota, että saisi alkuperäisen tilausvahvistuksen mukaisen määrän. Peruutus tuli 5 päivää tilauksen jälkeen.
1662127219230.png

Esim tähän:

Verkkokaupassa ilmoitettu hinta on sitova. Kun kuluttaja on hyväksynyt verkkokaupassa olevan tarjouksen, sitova sopimus on syntynyt. Tarjous on hyväksytty esimerkiksi silloin, kun kuluttaja on tilannut tuotteen verkkosivujen tilauslomakkeella.


Ja jos ei auta, niin ota kuluttajaneuvontaan yhteyttä


Ja viet tarpeenvaatiessa kuluttajariitalautakuntaan

 
Puolenkuunpelit myivät Pokemon keräilypakettia hintaan 159,90€ ja kuten google cachesta näkyy niin ilman mitää tilaus rajoituksia. Tilauksesta tuli myös tilausvahvistus ja nyt myöhemmin ilmeisesti suuren myynnin takia hinta on noussut 199,90€ ja tullut rajoitus max. 2 pakettia / henkilö.
Mihin tässä voisi vedota, että saisi alkuperäisen tilausvahvistuksen mukaisen määrän. Peruutus tuli 5 päivää tilauksen jälkeen.
1662127219230.png
Mitä sulla lukee vahvistuksessa? Jos siel on kpl määrä ja hinta niin se riittää sulle, sitoo myyjää

edit. Tarkennus: lue sopimusehdot ennakkotilauksen osalta, niiden hinta ei aina ole lopullinen koska hinta ei välttämättä myyjän tiedossa, tästä toki oltava ehdoissa selvä maininta
 
Mitä sulla lukee vahvistuksessa? Jos siel on kpl määrä ja hinta niin se riittää sulle, sitoo myyjää

edit. Tarkennus: lue sopimusehdot ennakkotilauksen osalta, niiden hinta ei aina ole lopullinen koska hinta ei välttämättä myyjän tiedossa, tästä toki oltava ehdoissa selvä maininta
Hinnassa ei epäselvää, ovat ilmeisesti valmiita myymään kaksi tolla 159,90€ hinnalla, mutta peruvat muut ja myyvät ne joillekkin toiselle hintaan 199,90€. Ilmeisesti vain isompaa voittoa tavoitellaan.
:rofl:
 
Hinnassa ei epäselvää, ovat ilmeisesti valmiita myymään kaksi tolla 159,90€ hinnalla, mutta peruvat muut ja myyvät ne joillekkin toiselle hintaan 199,90€. Ilmeisesti vain isompaa voittoa tavoitellaan.
:rofl:
Jos sul lukee vahvarissa 5kpl eikä mitää rajoituksia ni pitäis sun kannalta olla suht selvä, varsinkin jos tuotteet on mahdollista ostaa suoraan listauksesta tms näkemättä tuota sivua missä rajoitus (nykyään) on mainittu. Rajoitusten pitää olla selkeät ja näkyvissä ostopolussa, eli jos ne on vain tuotesivulla mutta tuote on mahdollista normaalisti ilman kikkailuja ostaa tuotesivun ulkopuoleltakin niin rajoituksia ei pitäs soveltaa.

Edit.kkv vahvistaa tarvittaessa tän, en muista onko suoraan heidän jossain ohjeessaankin
 
Ketjun innoittama kasvatin pallit ja reklamoin vielä siitä kun Data systems ei ollut lähettämässä virtalähdettä vedoten siihen, että ei olisi tulossa lisään varastoon ja "EOL". Tuli soittoa samantien perään missä pahoiteltiin virhettä ja virtalähde nyt matkalla. :thumbsup:
 
Arctis Pro Wireless -headsetin toinen puoli sanoi itsensä varoittamatta irti 2 v 9 kk kohdalla. Kiikutin kuulokkeet Giganttiin virhevastuuseen vedoten, ja saivat lopulta SteelSeriesiltä luvan tehdä takuuvaihdon vaikka takuu on ummessa. :thumbsup:

Tästä koitui varsin hyvä diili, kun kuulokkeet on ostettu tarjoushinnalla 149,90 € ja nyt sai vielä lähes 3 vuoden kohdalla vaihdon bräniköihin.
 
Arctis Pro Wireless -headsetin toinen puoli sanoi itsensä varoittamatta irti 2 v 9 kk kohdalla. Kiikutin kuulokkeet Giganttiin virhevastuuseen vedoten, ja saivat lopulta SteelSeriesiltä luvan tehdä takuuvaihdon vaikka takuu on ummessa. :thumbsup:

Tästä koitui varsin hyvä diili, kun kuulokkeet on ostettu tarjoushinnalla 149,90 € ja nyt sai vielä lähes 3 vuoden kohdalla vaihdon bräniköihin.
Hienoa kuulla välillä tuollaisesta melko sulavasta virhevastuuhommasta :thumbsup: Harmillisen paljon omissa steelserieseissäkin on ollut volumesäädinten kanssa ongelmia ja takuuta on joutunut käyttämään
 
Ketjun innoittama kasvatin pallit ja reklamoin vielä siitä kun Data systems ei ollut lähettämässä virtalähdettä vedoten siihen, että ei olisi tulossa lisään varastoon ja "EOL". Tuli soittoa samantien perään missä pahoiteltiin virhettä ja virtalähde nyt matkalla. :thumbsup:
Päivitystä tähän, tuli vielä vahvistusta tilauksesta sähköpostiin ja samalla tieto, että malli joka myytiin loppuun oli eri kuin tämä nyt varastossa oleva eli alunperin tilattu tuote oli sittenkin oikeasti EOL. :thumbsup: Pieniä eroja malleissa niin kohteliaasti varmistivat, että käykö myös uudempi malli.
 
Olihan tuo sinällään arvattavissa. Mitää vastuuta ei oteta omista virheistään. Ultraa taidettu parhaimmillaan myydä 999e:lla joten tuo 899e ei edes olisi mitenkään kuviteltavissa "virheelliseksi" hinnaksi.
Kävinpä huvikseni powerissa kokeilemassa onneani ja olisin voinut luurin ihan ostaakin jos tuohon 899 hintaan sen ois saanut. Myyjä kuitenkin sanoi että mainoksessa oli myös normi S22 hintaa 1299 eli hinnat oli mennyt ristiin ja kuluttajan olisi tämä pitänyt ymmärtää.
 
Kävinpä huvikseni powerissa kokeilemassa onneani ja olisin voinut luurin ihan ostaakin jos tuohon 899 hintaan sen ois saanut. Myyjä kuitenkin sanoi että mainoksessa oli myös normi S22 hintaa 1299 eli hinnat oli mennyt ristiin ja kuluttajan olisi tämä pitänyt ymmärtää.
Tuosta kääntäen: Kai se myyjänkin pitäisi ymmärtää, että pienemmänkokoinen premium puhelin voi maksaa enemmän kuin isompi. Itselle ainakin s22 ultra kokoluokan lapio on lähemmäs arvoton, kuin että se olisi 1200€ arvoinen

Edit. Vääntäjille onnea vääntöön ja nyt on ainakin "mustaa valkoisella"!
 
Kävinpä huvikseni powerissa kokeilemassa onneani ja olisin voinut luurin ihan ostaakin jos tuohon 899 hintaan sen ois saanut. Myyjä kuitenkin sanoi että mainoksessa oli myös normi S22 hintaa 1299 eli hinnat oli mennyt ristiin ja kuluttajan olisi tämä pitänyt ymmärtää.

Jos alkukesästä on jo saanut alle tonnilla, niin mielestäni ei kyllä mitenkään "pidä ymmärtää" että alkusysksystä ei voisi saada alle 900. 1299€ ei ole tarjousta nähnytkään ja mielestäni kun on "etusivutarjouksena" niin 899€ olisi se hinta jonka noista kahdesta tuossa olettaisi olevan. Itseä ei ko. luuri kiinnostaisi edes 699€ hinnalla (liian massiivinen), mutta tuollainen pelleily laittaa aina ärsyttämään.
 
Jos kuluttajan "pitää ymmärtää" aina kaikki, niin eikö samalla logiikalla voisi myös mainostaja osata laittaa se oikea hinta mainokseen?

Ei itseä koske kun en ole ostamassa, mutta kun näitä "hintavirheitä" tuntuu sattuvan kerran viikossa firmoille, niin naurattaa kuinka amatöörimäistä koko homma tuntuu olevan. Jos nyt ei ole ihan tarkoituksella tehty että saadaan porukkaa kauppaan sisälle. Saatanan tunarit voisi joku sanoa. :lol:
Joo luulisi että ei virheitä enää tehtäisi kun joka viikko joutuisi pilkka hinnalla myymään jotain.
 
Kävinpä huvikseni powerissa kokeilemassa onneani ja olisin voinut luurin ihan ostaakin jos tuohon 899 hintaan sen ois saanut. Myyjä kuitenkin sanoi että mainoksessa oli myös normi S22 hintaa 1299 eli hinnat oli mennyt ristiin ja kuluttajan olisi tämä pitänyt ymmärtää.
Toisella foorumilla oli juttua, että joku on saanut kyseiseen hintaan kun on asiallisesti vaatinut tuohon hintaan ja oletettavasti "uhannut" KKV yhteydenotolla. Jälkikäteen oli myymäläpäälikkö soittanut, että saa tuohon tarjoushintaan...
 
Mikäänhän ei Poweria velvoita myymään. Mainoksessa jos on virhe, pitää asiakkaan tilanne palauttaa siihen tilaan kuin mainosta ei olisi ollutkaan. Eli esim bensakulut korvata. Jos taas tilaus olisi tehty, olisi se eri. Kysyin tätä taannoin, kun Telialla oli Airpods Prot 129e hinnalla, mutta sanoivat olleen virhe ja normien oli ollut tarkoitus olla se tarjoustuote.
 
Mikäänhän ei Poweria velvoita myymään. Mainoksessa jos on virhe, pitää asiakkaan tilanne palauttaa siihen tilaan kuin mainosta ei olisi ollutkaan. Eli esim bensakulut korvata. Jos taas tilaus olisi tehty, olisi se eri. Kysyin tätä taannoin, kun Telialla oli Airpods Prot 129e hinnalla, mutta sanoivat olleen virhe ja normien oli ollut tarkoitus olla se tarjoustuote.


Vastuu virheellisestä markkinoinnista

Myyjän huolellisuusvelvoitteeseen kuuluu riittävä huolellisuus muun muassa varmistaa, että tuotteiden hintatiedot ovat paikkansapitävät myös alennusmyynneissä. Sinulla on oikeus odottaa, että mainoskampanjan tiedot pitävät paikkansa, että tuotetta on saatavilla ja että mainostaja haluaa käydä aidosti kauppaa kanssasi.

Selkeä hintavirhe ei sido myyjää. Tällöin on arvioitava, onko ero ilmoitetun hinnan ja todellisen hinnan välillä on huomattavan suuri tai väärää hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon verrattuna.


Kyllä Power on (periaatteessa) velvoitettu noita myymään koska kyseessä ei ole selkeä hintavirhe. Tämän keissin voittaisi aivan varmasti jos jaksaisi tapella loppuun asti koska alennus ei ole mitenkään erityisen poikkeuksellinen. Samsungin huippumalleista on ollut useita yli 300€ tarjouskampanjoita ihan uusistakin malleista ja S22 Ultralla nyt alkaa olla jo ikääkin.

Mutta koska kuluttajansuojalaista puuttuu kokonaan rangaistukset sen rikkomisesta, saavat yritykset käytännössä itse päättää milloin viitsivät sitä noudattaa.
 
Kyllä Power on (periaatteessa) velvoitettu noita myymään koska kyseessä ei ole selkeä hintavirhe. Tämän keissin voittaisi aivan varmasti jos jaksaisi tapella loppuun asti koska alennus ei ole mitenkään erityisen poikkeuksellinen. Samsungin huippumalleista on ollut useita yli 300€ tarjouskampanjoita ihan uusistakin malleista ja S22 Ultralla nyt alkaa olla jo ikääkin.

Mutta koska kuluttajansuojalaista puuttuu kokonaan rangaistukset sen rikkomisesta, saavat yritykset käytännössä itse päättää milloin viitsivät sitä noudattaa.
"Olette olleet yhteydessä kuluttajaneuvontaan Telia Finland Oyj:tä koskevassa tapauksessa.

Elinkeinonharjoittajan huolellisuusvelvoitteeseen kuuluu riittävä huolellisuus mm. markkinoinnin järjestämisessä. Kuluttajalla on oikeus odottaa, että mainoskampanjan tiedot pitävät paikkaansa. Jos mainostaja toimii huolimattomasti markkinoinnin toteuttamisessa, kohtuullista on että se vastaa näin aiheuttamastaan vahingosta kuluttajalle.

Kuluttajariitalautakunta on pyrkinyt ratkaisukäytännössään korjaamaan virheellisten mainosten ongelmaa katsomalla, että huolimaton mainostaja on korvausvelvollinen kuluttajalle virheellisestä mainoksesta aiheutuneista kuluista. Lautakunta on katsonut, että mainos voidaan oikeudellisesti rinnastaa sopimusneuvotteluiden aloittamiseen. Huolimaton menettely sopimusneuvotteluissa taas voi aiheuttaa korvausvastuun toiselle aiheutetuista vahingoista. Lautakunnan ratkaisuissa kuluttaja saatetaan siihen taloudelliseen tilaan, kuin jos hän ei olisi ryhtynyt mihinkään toimiin mainoksen johdosta. Käytännössä tämä on yleensä tarkoittanut turhaan syntyneiden matkakulujen korvaamista."

Tässä oli saamani vastine KKV:ltä viime joulukuussa. En sitten tiedä onko muuttunut tuon jälkeen, mutta tuossa vastauksessa esimerkiksi kuluttajariitalautakunnankin ratkaisu menisi niin, että matkakulut korvattaisiin. Eli tuo väitteesi "varmasta voitosta" ei kyllä tuon mukaan pitäisi lainkaan paikkaansa.
 
Toisella foorumilla oli juttua, että joku on saanut kyseiseen hintaan kun on asiallisesti vaatinut tuohon hintaan ja oletettavasti "uhannut" KKV yhteydenotolla. Jälkikäteen oli myymäläpäälikkö soittanut, että saa tuohon tarjoushintaan...

Eikös gigantista saa nyt saman tuotteen noin 800 euron hintaan ? Gigantissa on tuo -23 % alennus ja vielä sit pitäisi saada 200€ lahjakortti

Untitled.png
 
"Olette olleet yhteydessä kuluttajaneuvontaan Telia Finland Oyj:tä koskevassa tapauksessa.

Elinkeinonharjoittajan huolellisuusvelvoitteeseen kuuluu riittävä huolellisuus mm. markkinoinnin järjestämisessä. Kuluttajalla on oikeus odottaa, että mainoskampanjan tiedot pitävät paikkaansa. Jos mainostaja toimii huolimattomasti markkinoinnin toteuttamisessa, kohtuullista on että se vastaa näin aiheuttamastaan vahingosta kuluttajalle.

Kuluttajariitalautakunta on pyrkinyt ratkaisukäytännössään korjaamaan virheellisten mainosten ongelmaa katsomalla, että huolimaton mainostaja on korvausvelvollinen kuluttajalle virheellisestä mainoksesta aiheutuneista kuluista. Lautakunta on katsonut, että mainos voidaan oikeudellisesti rinnastaa sopimusneuvotteluiden aloittamiseen. Huolimaton menettely sopimusneuvotteluissa taas voi aiheuttaa korvausvastuun toiselle aiheutetuista vahingoista. Lautakunnan ratkaisuissa kuluttaja saatetaan siihen taloudelliseen tilaan, kuin jos hän ei olisi ryhtynyt mihinkään toimiin mainoksen johdosta. Käytännössä tämä on yleensä tarkoittanut turhaan syntyneiden matkakulujen korvaamista."

Tässä oli saamani vastine KKV:ltä viime joulukuussa. En sitten tiedä onko muuttunut tuon jälkeen, mutta tuossa vastauksessa esimerkiksi kuluttajariitalautakunnankin ratkaisu menisi niin, että matkakulut korvattaisiin. Eli tuo väitteesi "varmasta voitosta" ei kyllä tuon mukaan pitäisi lainkaan paikkaansa.
Seison korjattuna. Enpä tiennyt, ettei mainonta tosiaan tosiaan sido myyjää kuin korvaamaan aiheutuneita kuluja, jos myyjä pystyy osoittamaan ettei virhe markkinoinnissa ole johtunut huolimattomuudesta. Jos myyjä onnistuu osoittamaan huolellisuuden markkinoinnissa sekä ripeät korjaustoimet ei myyjä ole velvollinen edes kulukorvauksiin.

Löytyi parempi linjausartikkeli kuin tuo aiemmin linkkaamani: Markkinoinnin virhetilanteet – Kilpailu- ja kuluttajavirasto

Markkinoinnin sitovuuden, mainostajan huolellisuuden ja kuluttajalle mahdollisesti koituvan hyvityksen määrittäminen on usein riippuvainen tapauksen yksityiskohdista. Asiassa punnitaan esimerkiksi markkinoinnin vahvuutta ja volyymiä, tarjotun hinnan ja tuotteen houkuttavuutta ja markkinointitietojen korjaamista. Seuraavassa pääsäännöt:

  • Jos mainoksessa on ollut virheellinen tieto, mutta mainostaja on ollut huolellinen ja myös korjannut mainonnan ja tilanteen asianmukaisesti, kuluttajalla ei ole oikeutta korvaukseen.
  • Jos mainoksessa on ollut virheellinen tieto vaikka mainostaja on ollut huolellinen, mutta se on jättänyt asianmukaisen korjauksen tekemättä, kuluttajalla on oikeus korvaukseen.
  • Jos mainostaja ei ole ollut markkinoinnissaan huolellinen, kuluttajalla on oikeus vaatia menetyksestään korvausta. Jälkikäteen tehtävällä markkinoinnin korjaamisella ei silloin ole merkitystä. Mainostajan pitää esimerkiksi hyvittää kuluttajalle tämän menettämä etu esim. tarjoamalla korvaavaa tuotetta, kun mainostettu tuote on loppunut mainontaan nähden selvästi liian nopeasti. Jos kuluttaja joutuu matkustamaan liikkeeseen kahdesti saadakseen mainostetun tuotteen, jälkimmäiseltä kerralta on korvattava matkakulut. Jollei kuluttaja saa lainkaan markkinoitua tuotetta, hänellä on oikeus saada ainakin korvaus turhasta matkasta.
  • On perusteltua, että tahallaan tai piittaamattomuudella virheellisesti laadittu kampanja johtaa laajempaan mainostajan vastuuseen. Jos mainonnan keskeinen pääviesti on paikkansa pitämätön, siinä on annettu selvästi katteeton vaikutelma esimerkiksi houkuttavan tarjoustuotteen saatavuudesta, kuluttajalla on oikeus vaatia korvattavaksi esimerkiksi tarjoustuotteen ja tilalle hankkimansa vastaavan tuotteen hinnaneroa mainostajalta. Tätä kutsutaan kateostoksi. Mitä huolimattomammin mainostaja toimii, sitä laajempi on hänen korvausvastuunsa.
 
Eikös gigantista saa nyt saman tuotteen noin 800 euron hintaan ? Gigantissa on tuo -23 % alennus ja vielä sit pitäisi saada 200€ lahjakortti

Untitled.png
Enpäs tiedäkään, että miten tämä toimii, kun tuntuu joissain tuotteissa onnistuvan ja toisissa ei, kannattanee lienee kokeilla...
 
Viimeksi muokattu:
Puolenkuunpelit myivät Pokemon keräilypakettia hintaan 159,90€ ja kuten google cachesta näkyy niin ilman mitää tilaus rajoituksia. Tilauksesta tuli myös tilausvahvistus ja nyt myöhemmin ilmeisesti suuren myynnin takia hinta on noussut 199,90€ ja tullut rajoitus max. 2 pakettia / henkilö.
Mihin tässä voisi vedota, että saisi alkuperäisen tilausvahvistuksen mukaisen määrän. Peruutus tuli 5 päivää tilauksen jälkeen.
1662127219230.png
Puolenkuunpelienkin kanssa kiista sovittu. Kaveri sai monta sähköpostia vaihtaa, mutta kuluttajaneuvonnan suosituksen jälkeen suostuivat pitämään kiinni tilausvahvistuksesta.
 
Tein kuluttajaneuvontaan viestin ja painoin lopuksi "Lähetä viranomaiselle" ja sain näyttöön viestin, että tämä olisi lähtenyt eteenpäin, mutta en sähköpostiin saanut mitään vahvitusilmoitusta, kuuluisiko tästä vahvistus tulla sähköpostiin? Sillä asiaa kysyn, että lähtikö se viesti nyt, kun ei tekisi mieli uudelleen kirjoittaa tuota tarinaa.:cautious:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 391
Viestejä
4 489 679
Jäsenet
74 152
Uusin jäsen
CyberBoi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom