• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Kiitos. Olikin mennyt roskapostiin pienellä viiveellä.:thumbsup:
Yleensä Gmail ei laita mitään väärää roskapostiin, niin ei tullut mieleen tuota jäädä päivittelemään. Hotmail sähköpostissa tuon nyt olisi jo arvannut mistä tuo sposti löytyy, eli roskapostista.:D
 
Tilasin joku aika sitten pari tuotetta Saksan Amazonilta. Toinen niistä lähetettiin PostDE:llä ja kun oli reilun viikon verran myöhässä sivu antoi mahdollisuuden tehdä refund sillä perusteella että tuote ei ole saapunut. Rahat tuli takaisin parissa päivässä. Sitten tuotekin tuli. Ajattelin että olen rehellinen ja ilmoitin chatissä Amazonille että haluan pitää tuotteen. Lupasivat laskuttaa summan. Sähköpostissa oli tälläinen toteamus:

>We will therefore charge the payment method you selected for this order again for the amount of 26 EUR within the next few days. You don't need to take any further action.

Tästä on 8 päivää ja ainakaan vielä ei ole mitään laskutusta ei ole näkynyt. Minua tämä ei tietenkään haittaa ja omatuntokin on puhdas kun näin oikeasti vaivaa asian korjaamiseksi. Jäi vain mietityttämään olisiko Amazon oikeasti voinut jotenkin ottaa tuon 26€ kun maksoin Debit kortilla ja ainakin Amazon tilaus vaatii minulta vahvistuksen pankkitunnuksilla? Eikö tuollainen laskutus automaattisesti estyisi?
 
Viimeksi muokattu:
Minulla sama tilanne, eli PostDE kuriirina ja tilaamiani 2 pakettia ei ole saapunut. Aiemmin Amazon on toiminut erittäin luotettavasti ja nopeasti, tämä ei kyllä ole hyvää palvelua enää.

Refund vaan menemään kun Amazon sen sallii. Kun painat Amazonin sivuilta myöhässä olevan paketin tracking nappia se kertoo kuinka pian voit tehdä refundin jos paketti ei ole saapunut. Periaatteesa pyytävät sitten palauttamaan tavaran jos paketti saapuu mutta en usko että he edes mistään ikinä näkevät saapuiko se trackaamätön PostDE paketti. Itse vain päätin olla rehellinen ja kerroin.
 
Itse sain joskus kaksi kallista rinkkaa yhden hinnalla, kun refundin sijaan pyysin lähettämään uudestaan, koska oli muutenkin todella hyvässä tarjouksessa. Ilmoitin molempian saapumisesta ja sain vastauksen missä ilmoitettiin, että palauta tai veloitetaan. Ei veloitetu ikinä.
 
Mitäs tälläisestä keissistä mieltä:

Verkkokaupan outletissa tuote 43% alennuksessa, normihinnaksi ilmoitetaan 379€.

Kuitenkin tuotteen normihinta todellisuudessa roimasti edullisempi 249€, ollut jo jonkin aikaa hintahistorian mukaan. Pompsahtaa ostopäivän jälkeisenä päivänä takaisin tuohon 379€.
Ostin tuotteen siis hintaan 215€ kuvitellen saavani suht. roiman alennuksen.

Voinko perustellusti vaatia myyjää myymään tuotteen minulle tuolla ostohetkellä voimassa olleeseen 249€ hintaan, josta saisin tuon ilmoitetun 43% alennuksen?
 
Mitäs tälläisestä keissistä mieltä:

Verkkokaupan outletissa tuote 43% alennuksessa, normihinnaksi ilmoitetaan 379€.

Kuitenkin tuotteen normihinta todellisuudessa roimasti edullisempi 249€, ollut jo jonkin aikaa hintahistorian mukaan. Pompsahtaa ostopäivän jälkeisenä päivänä takaisin tuohon 379€.
Ostin tuotteen siis hintaan 215€ kuvitellen saavani suht. roiman alennuksen.

Voinko perustellusti vaatia myyjää myymään tuotteen minulle tuolla ostohetkellä voimassa olleeseen 249€ hintaan, josta saisin tuon ilmoitetun 43% alennuksen?

Alennusprosentti on todennäköisesti laskennallinen, ja alennus on tosiasiassa euromääräinen.
 
Mitäs tälläisestä keissistä mieltä:

Verkkokaupan outletissa tuote 43% alennuksessa, normihinnaksi ilmoitetaan 379€.

Kuitenkin tuotteen normihinta todellisuudessa roimasti edullisempi 249€, ollut jo jonkin aikaa hintahistorian mukaan. Pompsahtaa ostopäivän jälkeisenä päivänä takaisin tuohon 379€.
Ostin tuotteen siis hintaan 215€ kuvitellen saavani suht. roiman alennuksen.

Voinko perustellusti vaatia myyjää myymään tuotteen minulle tuolla ostohetkellä voimassa olleeseen 249€ hintaan, josta saisin tuon ilmoitetun 43% alennuksen?
Et, koska kyseessä on outlet tuote ja se tuotteen ovh on ollut silloin se lapussa oleva kalliimpi hinta, kun se outletiin on laitettu ja jos se myöhemmin on mennyt alennukseen niin ei sillä ole siihen outletiin mitään vaikutusta, kun se alentunut hinta ei sitä koske.
 
Mitäs tälläisestä keissistä mieltä:

Verkkokaupan outletissa tuote 43% alennuksessa, normihinnaksi ilmoitetaan 379€.

Kuitenkin tuotteen normihinta todellisuudessa roimasti edullisempi 249€, ollut jo jonkin aikaa hintahistorian mukaan. Pompsahtaa ostopäivän jälkeisenä päivänä takaisin tuohon 379€.
Ostin tuotteen siis hintaan 215€ kuvitellen saavani suht. roiman alennuksen.

Voinko perustellusti vaatia myyjää myymään tuotteen minulle tuolla ostohetkellä voimassa olleeseen 249€ hintaan, josta saisin tuon ilmoitetun 43% alennuksen?
Ei tuossa jäkikäteen oikein auta mikään. Ostohetkellä kun olisit huomannut sanoa väärästä lähtöhinnasta, niin olisit varmaankin alen saanut. Tietenkin verkkokaupalta voit asiaa kysyä tai palauttaa tuotteen, mikäli palautusaikaa on jäljellä
 
Mitäs tälläisestä keissistä mieltä:

Verkkokaupan outletissa tuote 43% alennuksessa, normihinnaksi ilmoitetaan 379€.

Kuitenkin tuotteen normihinta todellisuudessa roimasti edullisempi 249€, ollut jo jonkin aikaa hintahistorian mukaan. Pompsahtaa ostopäivän jälkeisenä päivänä takaisin tuohon 379€.
Ostin tuotteen siis hintaan 215€ kuvitellen saavani suht. roiman alennuksen.

Voinko perustellusti vaatia myyjää myymään tuotteen minulle tuolla ostohetkellä voimassa olleeseen 249€ hintaan, josta saisin tuon ilmoitetun 43% alennuksen?

Tässä on vasta laki muuttunut (toukokuussa), hinnan alennus pitää ilmoittaa alhaisimpaan hintaan verrattuna 30pv aikana eli laitointa tehdä noin.


Jos esimerkiksi hinnanalennusta koskevan ilmoituksen mukaan alennus on 50 % ja alhaisin hinta 30 edellisen päivän
aikana on ollut 100 euroa, myyjän on esitettävä ’aiempana’ hintana 100 euroa, josta 50 prosentin alennus lasketaan,
vaikka tavaran viimeisin myyntihinta oli 160 euroa.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä on vasta laki muuttunut (toukokuussa), hinnan alennus pitää ilmoittaa alhaisimpaan hintaan verrattuna 30pv aikana eli laitointa tehdä noin.
Verkkokauppa.com aiemmin ilmoitti jonkinlaisen hintakehityksen, en ihan varma riittääkö täyttämään lain vaatimukset.

Mutta yksittäiskappaleissa ei näytä ainakaan nyt sitä kertovan, Mutta alennuksen on oltava todellinen. Jos vetoavat että yksittäisekappale, niin alennuksen pitäisi olla sitten yksittäisen kappaleen alennus, siihenhän eivät ole koskaan verranneet, vaan alennus laskettu jostain ei yksittäiskappalehinnasta.

Tuo viittaamasi laki kai tulee voimaan ensivuoden alussa, se selkeyttää. (odotan innolla onko se vain virhe jos ei kerro, vai onko myyjän myytävä todellisen väitteen mukaan)

Edit
Markkinoitaessa tavaraa alennuksella tai alennettuun hintaan markkinoinnissa on ilmoitettava myös alin hinta, jolla tavaraa on markkinoitu hinnanalennusta edeltäneiden 30 päivän aikana. Jos yhtäjaksoisessa enintään 60 päivää kestäneessä markkinointikampanjassa hinnanalennus suurenee asteittain, alimpana hintana voidaan ilmoittaa alin hinta, jolla tavaraa on markkinoitu ensimmäistä hinnanalennusta edeltäneiden 30 päivän aikana.

Ei koske pilaantuvia elintarvikkeita
 
Viimeksi muokattu:
Et, koska kyseessä on outlet tuote ja se tuotteen ovh on ollut silloin se lapussa oleva kalliimpi hinta, kun se outletiin on laitettu ja jos se myöhemmin on mennyt alennukseen niin ei sillä ole siihen outletiin mitään vaikutusta, kun se alentunut hinta ei sitä koske.
Juurikin näin. Useasti tullut naureskeltua/harmiteltua verkkiksen outletissa kun sieltä löytyy tuote, jonka varovaisesti salaa toivoikin sieltä löytävän. Lähes aina kuitenkin uuden hinta on laskenut lähelle tai jopa alle sen mitä oulet tuote on isolta vaikuttavan ale% kanssa. Sama muuten powerin ja gigantin outlet-tuotteiden kohdalla. Ei ole kyllä tullut mieleen käydä vaatimassa nykyhinnasta sitä alea vaika aika kova olen vaatimaankin :cool: Helvetinmoinen homma varmasti käydä lätkimässä outlet-kamoihin uusia tarroja aina kun uuden tuotteen varsinainen hinta muuttuu.

...ja Suomi tosiaan sai lisäaikaa tuon lakimuutoksen suhteen.
 
Juurikin näin. Useasti tullut naureskeltua/harmiteltua verkkiksen outletissa kun sieltä löytyy tuote, jonka varovaisesti salaa toivoikin sieltä löytävän. Lähes aina kuitenkin uuden hinta on laskenut lähelle tai jopa alle sen mitä oulet tuote on isolta vaikuttavan ale% kanssa. Sama muuten powerin ja gigantin outlet-tuotteiden kohdalla. Ei ole kyllä tullut mieleen käydä vaatimassa nykyhinnasta sitä alea vaika aika kova olen vaatimaankin :cool: Helvetinmoinen homma varmasti käydä lätkimässä outlet-kamoihin uusia tarroja aina kun uuden tuotteen varsinainen hinta muuttuu.
Jos yritys järjestelmällisesti harrastaa harhaanjohtavaa markkinointia, niin kannusta siihen puuttumaan ja tekemään siitä yrityksellä vaivaloista"kallista":

Heillä kuitenkin ATK kassat, pystyisivät raudan puolesta velottaan kassalla oiken markkinoidun hinnan/alen, lisäksi heillä myymälä myynnissä hintalappuja jotka helppo päivittää, kyllähän ne normi hintaisten hylly tuotteiden hinnat hyllyihin saavat.

Etämyynnissä saavat hintarobottia, mutta eivät osaa laskea oikeaa hintaan, haisee kyllä tarkoitukselliselta.
 
Viimeksi muokattu:
Oli taas ihan uskomaton kun tilasin näytön Telialta sunnuntaina, näyttö saapui tiistaina. Tiistaina näytöstä alkoi 100e alennus.

Olin aspaan yhteydessä ja ainut mahdollinen tapa oli palauttaa jo saapunut näyttö ja tilata uusi. Ei sit järjen hiventäkään tossa touhussa..
 
Oli taas ihan uskomaton kun tilasin näytön Telialta sunnuntaina, näyttö saapui tiistaina. Tiistaina näytöstä alkoi 100e alennus.

Olin aspaan yhteydessä ja ainut mahdollinen tapa oli palauttaa jo saapunut näyttö ja tilata uusi. Ei sit järjen hiventäkään tossa touhussa..
Ilmeisesti halusit jälkikäteen satasen alennuksen ostoksesta. Harva liike tarjoaa mitään yleistä hintatakuuta, vaan hinta on se mikä kaupantekohetkellä sovittu.
Jos mietit hinnoittelun ja kaupan kannalta niin se on useinkin ihan järkevää.

Hintatakuut on markkinointikonsti joissa on piirteitä jotka eivät ole kuluttajan eduksi. toki myös joissain tilanteissa etu.

Jos sinulla on etämyynnin katumusaikaa käytettävissä niin käytä ihmeessä jos lasket sillä saavan riittävästi hyötyä.
 
Viimeksi muokattu:
Ilmeisesti halusit jälkikäteen satasen alennuksen ostoksesta. Harva liike tarjoaa mitään yleistä hintatakuuta, vaan hinta on se mikä kaupantekohetkellä sovittu.
Jos mietit hinnoittelun ja kaupan kannalta niin se on useinkin ihan järkevää.

Hintatakuut on markkinointikonsti joissa on piirteitä jotka eivät ole kuluttajan eduksi. toki myös joissain tilanteissa etu.

Jos sinulla on etämyynnin katumusaikaa käytettävissä niin käytä ihmeessä jos lasket sillä saavan riittävästi hyötyä.
Vastaavissa tilanteissa esim. Gigantti on ihan vaan aspasta kysymällä hyvittänyt erotuksen. Joku vuosi takaperin ostin satunnaisen komponentin (en muista enää tarkemmin) hintaan 399€, seuraavalla viikolla oli tarjouksessa 299€. Viesti aspaan, annoin tilinumeron ja parissa päivässä erotus oli ilmestynyt tilille. Vaihtoehtoisesti olisin voinut palauttaa tuotteen, saada koko summan takaisin, ja ostaa uuden tuotteen alennetulla hinnalla. Sanomattakin selvää, kumpi noista menettelytavoista on järkevämpää molemmille osapuolille. Tätä tuossa käsittääkseni kritisoitiin. Eri asia, jos etämyynnin peruutusaika on päättynyt tai ostettu kivijalasta, jolla ei ole palautusoikeutta (Gigantilla on toki tämäkin).
 
Sanomattakin selvää, kumpi noista menettelytavoista on järkevämpää molemmille osapuolille.

Ei välttämättä. Pointtihan noissa on se, että ei haluta tehdä sitä hyvityksen saamista liian helpoksi. Luottavat siihen että suurin osa porukasta ei kyttää hintoja oston jälkeen ja jos sattuu vahingossa huomaamaan niin eivät kuitenkaan tee asialle mitään. Lisäksi etämyynnin 14 pv palautusoikeus ei koske käyttöönotettuja tuotteita, joten jos laitteen on jo ottanut käyttöön ei sitä voi palauttaakaan enää. Ja moni ei välttämättä myöskään jaksa/viitsi, etenkään pienen säästön takia, niin tuo on varmasti firmalle isossa skaalassa se rahallisesti kannattavin vaihtoehto.

Gigantit sun muut sitten taas käyttää sitä hintatakuuta kilpailuvalttina jolla miellytetään etenkin hintatietoisimpia asiakkaita, operaattoreiden asiakkaista suurin osa ei varmaan näitä ole vaan arvostaa esim. kulutonta osamaksua enemmän kuin kaikkein tiristetyintä hintaa.
 
Ei Lisäksi etämyynnin 14 pv palautusoikeus ei koske käyttöönotettuja tuotteita, joten jos laitteen on jo ottanut käyttöön ei sitä voi palauttaakaan enää.
Niin, tuoki on niin että saat avata paketin ja tutustua siihen. Esimerkiksi nyt näyttö josta alunperin oli puhe, niin saat kyllä kytkeä sen tietokoneeseen ja testata sitä ilman että lasketaan käyttöön otetuksi. Toki eri asia jos sen kaksi viikkoa käyttämällä käytät.
 
Ilmeisesti halusit jälkikäteen satasen alennuksen ostoksesta. Harva liike tarjoaa mitään yleistä hintatakuuta, vaan hinta on se mikä kaupantekohetkellä sovittu.
Jos mietit hinnoittelun ja kaupan kannalta niin se on useinkin ihan järkevää.
En ollut etukäteen maksanut tuotteesta mitään (enkä vieläkään, paitsi tuon uuden jonka tilasin halvemmalla hinnalla), joten olisi ollut aika simppeli homma säätää laskun loppusummaa, tai sitten vaan hyvittänyt satasen jolla oisin maksanut laskun.

Noh, ihan sama enää. Toinen palautettu ja toinen jo saapunut, mutta itse en tuota pidä missään määrin järkevänä heidän kannaltaankaan, mutta en varsinkaan asiakastyytyväisyyden osalta.
 
Niin, tuoki on niin että saat avata paketin ja tutustua siihen. Esimerkiksi nyt näyttö josta alunperin oli puhe, niin saat kyllä kytkeä sen tietokoneeseen ja testata sitä ilman että lasketaan käyttöön otetuksi. Toki eri asia jos sen kaksi viikkoa käyttämällä käytät.

Niinhän se on, tää on aina vähän sellanen veteen piirretty viiva että mikä on tutustumista/testaamista ja mikä käyttöönottoa. Nyrkkisääntö aiemmin on ollut ainakin että voi tutustua tuotteeseen samoin kuin myymälässä olisi mahdollista. Näytön testaaminen toki aina on sallittua, mutta jos sillä esim pelattu jo päivän verran, tai vaikka edes useita tunteja niin onko se testaamista vai käyttöönottoa..?
 
En ollut etukäteen maksanut tuotteesta mitään (enkä vieläkään, paitsi tuon uuden jonka tilasin halvemmalla hinnalla), joten olisi ollut aika simppeli homma säätää laskun loppusummaa, tai sitten vaan hyvittänyt satasen jolla oisin maksanut laskun.

Noh, ihan sama enää. Toinen palautettu ja toinen jo saapunut, mutta itse en tuota pidä missään määrin järkevänä heidän kannaltaankaan, mutta en varsinkaan asiakastyytyväisyyden osalta.
Öö, saat satasen halvemmalla, olet pettynyt.

En tiedä tuon firman prosesseja, joillain se voi olla halvin halvin/tehokkain tapa.

Siinä samaa mieltä että asiakas on tyytyväinen jos soittamalla saa alennusta, tosin osa siitäkin pettyneitä ja parempi olisi että saisi alennusta soittamatta/pyytämättä. Nämä vaikuttaa hinnoitteluun ja sen takia ovat ongelmallisia.

Hintatakuun ongelma on siinä että se yleensä vaatii asiakkaalta toimia. Joskus kauppa tarjoaa hintatakuuta johonkin tiettyyn viitehintaan, jos kauppa voi itse vaikuttaa siihen viitehintaan, niin se myös vaikuttaa.
 
Tämä sopisi jo paremmin tyhmät ihmiset ketjuun.
... tosin osa siitäkin pettyneitä ja parempi olisi että saisi alennusta soittamatta/pyytämättä. ...
Taannoisessa työpaikassani asiakas soitti muutama kuukausi kaupanteon jälkeen itku kurkussa miten saman tuotteen saisi nyt useamman kympin halvemmalla intialaisesta(!) verkkokaupasta.. Se "Not sure if trolling or just very stupid"-kuva kuvastaa parhaiten senhetkistä tuntemustani puhelun toisessa päässä. Hetken hiljaisuuden jälkeen totesin, että ei vaikuta asiaan, hyvää päivänjatkoa.
 
Taannoisessa työpaikassani asiakas soitti muutama kuukausi kaupanteon jälkeen itku kurkussa miten saman tuotteen saisi nyt useamman kympin halvemmalla intialaisesta(!) verkkokaupasta.. Se "Not sure if trolling or just very stupid"-kuva kuvastaa parhaiten senhetkistä tuntemustani puhelun toisessa päässä. Hetken hiljaisuuden jälkeen totesin, että ei vaikuta asiaan, hyvää päivänjatkoa.

Jep näitä tulee useastikin. Itse toimin paikallisessa rautakaupassa ja mieleenpainuvin oli tapaus jossa asiakas oli ostanut Makita akkuporakone setin hintaan 399. No tästä tuli myöhemmin tarjous 249 poistohinnoitteluna. Asiakas marssi myymälään vaatimaan hyvitystä kuukausi aiemmin ostamaansa koneeseen... Minä tuumasin ettei asialle ole enää tehtävissä mitään. Kitisi ja natisi kuin pikkulapsi ja pyysi saada esimiehen paikalle. Kerroin, että se seisoo edessäsi, oliko vielä muuta? :cool:
 
Öö, saat satasen halvemmalla, olet pettynyt.

En tiedä tuon firman prosesseja, joillain se voi olla halvin halvin/tehokkain tapa.

En mä ole pettynyt tuotteesta maksamaan hintaan, vaan siihen miten asia hoidettiin.
Ne ei voi avattua pakettia myydä uutena, maksavat palautuksesta koituvat kulut, minä polttoaineet postiin, lappujen ja lippujen täyttäminen, yhteydenotot aspaan, tilauksen uusiksi tekeminen jne. Kyllä, ei ole mulle isoja kuluja vaikka postiin pitkä matka onkin, mutta jos asiakkaalla on jo tuote. Asiakas ilmoittaa että samana päivänä kun tuotteen saa käsiinsä on hinta laskenut. Niin mun silmissä se ei ole ikinä hyvää asiakaspalvelua että sanotaan aspasta että paketoi takaisin ja palauta ja tilaa uusi. Versus 100e hyvitys, tai pikemminkin muutos laskuun.

Aikaisemmin mainittiin että halutaan tehdä hankalaksi. Kyllä uskon et ne jotka yhteyttä ottaa niin sen loppuun asti vie, joten en ihan kokonaisuudessaan tuota selitystä niele tuon jälkeen kun asiakas yhteyttä ottaa.
Tässäkin kun kyse on samasta päivästä kun tuote toimitetaan ja raha ei ole vielä liikkunut mihinkään suuntaan. Ainoa muutos olisi ollut järjestelmiin. Nyt joku käsittelee mun palautusilmoituksen, sit maksetaan kuljetus, lopulta joku tarkistaa tuotteen, pistää sen jonnekin outlettiin tms tai aikakin uskoisin ettei tuollaisia uutena myydä, ainakaan muut firmat myy. Eli tuossa menee firmallekin moninkertaisesti tuon koko näytön arvon edestä rahaa.
 
Niinhän se on, tää on aina vähän sellanen veteen piirretty viiva että mikä on tutustumista/testaamista ja mikä käyttöönottoa. Nyrkkisääntö aiemmin on ollut ainakin että voi tutustua tuotteeseen samoin kuin myymälässä olisi mahdollista. Näytön testaaminen toki aina on sallittua, mutta jos sillä esim pelattu jo päivän verran, tai vaikka edes useita tunteja niin onko se testaamista vai käyttöönottoa..?
Näinhän se on ja se onkin sit toinen juttu miten tälläsistä firmat vääntää ja miten näitä kumpikaan osapuoli voi todistella suuntaan tai toiseen. Harvassa laitteessa, on siis mikä vaan elektroniikkalaite on mitään käyttölaskureita. Vaikka siis joku käyttäis sen kaksi viikkoa ja palauttais. Enemmän taitaa tämä pykälä mennä ihmisten rehellisyyden piikkiin.
 
Riippuu myös mitä kautta asiaa hoidit, ihan Telian chatin kautta? Siellä ei ainakaan aspalla ole valtuuksia antaa mitään alennuksia.
Parasta on äänestää lompakolla ja jättää palaute. Jos olet pettynyt asian hoitoon, ethän oikeasti vielä tilaa samaa näyttöä Telialta uudestaan?
 
Riippuu myös mitä kautta asiaa hoidit, ihan Telian chatin kautta? Siellä ei ainakaan aspalla ole valtuuksia antaa mitään alennuksia.
Parasta on äänestää lompakolla ja jättää palaute. Jos olet pettynyt asian hoitoon, ethän oikeasti vielä tilaa samaa näyttöä Telialta uudestaan?
Kyllä ne ainakin muissa asioissa on ennen siirtänyt asian esimiehelle hoitoon esim seuraavaksi päiväksi, mutta nyt oli täysin ehdoton. Palautteen pistin toki erikseen, että chättiin et vie asian eteenpäin.
Ja pakko oli tilata, kun tyttärellä hajosi läppäri ja tilalle tuli pöytäkone, niin ei montaa päivää voinut ilman näyttöä olla.
 
Tilasin Multitronicista n. 50€ kuulokkeet reilu kuukausi sitten. Kuulokkeita piti olla reilusti verkkokaupan varastossa ja arvioitu toimitusaika oli neljän arkipäivän päähän. Tuotetta ei kuulunut, joten soitin aspaan noin kahden viikon päästä. Kuulemma "on sellainen hassu juttu", että nettisivujen saldot eivät olekaan välttämättä kaupan omia saldoja, vaan tukkurin saldoja. Aspa lupasi selvittää asiaa ja lähetti perään sähköpostia, että tukkuri ei ollut saanut tilausta ja oli lähtenyt sieltä vasta 4 päivää sitten. Parin päivän päästä kuulemma saapuu minulle.

Tästä on nyt 20 päivää kulunut ja edelleen "tilaus käsittelyssä". Tälläkin hetkellä verkkokaupasta tilattavissa 40+ tuotetta ja toimitusaika 18.10. uusille tilauksille.

Varmasti voin tilauksen peruuttaa, mutta mitä muuta oikeuksia tässä on? En nyt jaksaisi aspaan yrittää soitella toistuvasti, kun viimeksi on luvattu pikainen toimitus.
 
Varmasti voin tilauksen peruuttaa, mutta mitä muuta oikeuksia tässä on? En nyt jaksaisi aspaan yrittää soitella toistuvasti, kun viimeksi on luvattu pikainen toimitus

Voit myös pyytää hyvitystä (alennusta) viivästyksen takia...
 
Tilasin Multitronicista n. 50€ kuulokkeet reilu kuukausi sitten. Kuulokkeita piti olla reilusti verkkokaupan varastossa ja arvioitu toimitusaika oli neljän arkipäivän päähän. Tuotetta ei kuulunut, joten soitin aspaan noin kahden viikon päästä. Kuulemma "on sellainen hassu juttu", että nettisivujen saldot eivät olekaan välttämättä kaupan omia saldoja, vaan tukkurin saldoja. Aspa lupasi selvittää asiaa ja lähetti perään sähköpostia, että tukkuri ei ollut saanut tilausta ja oli lähtenyt sieltä vasta 4 päivää sitten. Parin päivän päästä kuulemma saapuu minulle.

Tästä on nyt 20 päivää kulunut ja edelleen "tilaus käsittelyssä". Tälläkin hetkellä verkkokaupasta tilattavissa 40+ tuotetta ja toimitusaika 18.10. uusille tilauksille.

Varmasti voin tilauksen peruuttaa, mutta mitä muuta oikeuksia tässä on? En nyt jaksaisi aspaan yrittää soitella toistuvasti, kun viimeksi on luvattu pikainen toimitus.
O-ou, juuri itse tilasin Multitronicista hieman harvinaisemman (vanhan) kaapelin, jota on verkkokaupan "varastossa" 40+ kappaletta.. noh ei tuolla onneksi hengen hätä ole, mutta viikkotolkulla en halua jäädä odottelemaan vaan ennemmin tilaan muualta kalliimmalla. Toivotaan parasta..
 
Tällainen tapaus sattui tänään. Paketti oli jo tulossa, kun käännyttivät takaisin. Onko tässä mitään mahdollisuuksia riitauttaa?
netrauta mainosti samalla hinnalla tuotetta
Screenshot_20221010-212158.jpg
 
Tällainen tapaus sattui tänään. Paketti oli jo tulossa, kun käännyttivät takaisin. Onko tässä mitään mahdollisuuksia riitauttaa?
netrauta mainosti samalla hinnalla tuotetta

Tuskin, hintavirhe on niin ilmeinen että olis pitänyt tajuta hinnan olevan väärin jos myyvät kamaa murto-osalla yleisestä hintatasosta…
 
Tuskin, hintavirhe on niin ilmeinen että olis pitänyt tajuta hinnan olevan väärin jos myyvät kamaa murto-osalla yleisestä hintatasosta…
Nettirauta kuulema myös myivät tuolla alehinnalla. Ja en tiedä onko seinärimoissa loppuunmyynti tarjouksia. Jos ei niin tämä on ihan selvä peli. Jos on niin riippuu niistä tarjousten suuruudesta.

Ja henkilökohtaisesti ärsyttää enemmän jos paketti käännytetään takaisin, kuin että tilaus perutaan.
 
Ei ihme, että peruttiin, kun kuuden tonnin tavarat oli tulossa 250e. Jos olisi tilannut pari kappaletta, niin todennäköisesti olisi tullut perille, nyt taisi ahneus iskeä, ja tilattiin tuollainen 65kpl 90m paketteja.
 
Nettirauta kuulema myös myivät tuolla alehinnalla. Ja en tiedä onko seinärimoissa loppuunmyynti tarjouksia. Jos ei niin tämä on ihan selvä peli. Jos on niin riippuu niistä tarjousten suuruudesta.

Ja henkilökohtaisesti ärsyttää enemmän jos paketti käännytetään takaisin, kuin että tilaus perutaan.

Tuotekoodin kun hakkas googleen niin löyty nämä

Sen verran tasaista on kilpailu että veikkaisin hintojen tulevan tukkurilta, jossa joku on vaihteeksi kämmännyt ja "90e" sijaan on menny "-90%" tms joka leviää tietenkin automaattisesti samantien kaikille jälleenmyyjille. Myynti yms on tietenkin automatisoitu (tukkurin varastosta suoraan) ja pakkaajilla taasen ei ole hitonkaan hajua hinnoista niin vääränhintaista tavaraa pääsee liikkeelle aika helposti.

Hah. Yritystiedot
Yhtä ja samaa firmaahan noi on :D
 
Yhtä ja samaa firmaahan noi on :D
Voihan sitä kiusata että "kilpailia" myi samaan hintaan, eli ei voinut edes kuvitella että joku virhe.

Tässä siis mun motiivi se että sama konserni näennäis kilpailee itsensä kanssa. Muuten käsitys että tuo firma yleensä pitää hintalupauksena, enemmän sillä on sitä jatkuvaa alennusta jollain prosentilla, vähän kierrättäen URLien välillä.
 
Joo, talotarvike, taloon.com ja netrauta samaa puljua. Ja 120 neliöö rimaa yksiön poikamiesboxiin olisi paljon, mutta omakotitalon oh,keittiö+eteinen on varmaan ihan normikoko
 
Taas muistutuksena, että kaupat eivät lähtökohtaisesti voi vain omalla ilmoituksella peruutta tilauksia.

------------------

Kuluttaja-asiamies on antanut verkkokaupoille huomautuksen kuluttajansuojan säännöistä. Syynä on viime vuosina yleistynyt käytäntö, jossa myyjät peruvat sopimuksia lainvastaisesti vedoten tuotteen loppumiseen tai virheelliseen varastosaldoon.

 
Ja taas muistutuksena, että ilmeiset hintavirheet eivät myöskään sido kauppoja.

--------------

Asiaselostus

Kuluttaja tilasi 1.3.2021 myyjän verkkosivuilta kaksi tuolia. Yhden tuolin hinta oli 31 euroa. Kuluttaja maksoi kahdesta tuolista 62 euroa. Myyjän mukaan hinta oli virheellinen. Tuolin oikea hinta oli 279 euroa, kahden tuolin hinta oli 558 euroa. Erimielisyys koskee sitä, onko kauppa sitova vai olisiko kuluttajan pitänyt ymmärtää, että internetsivuilla oli virhe tuotteen hinnassa.

Lautakunnan ratkaisu

Kuluttajariitalautakunta ei suosita hyvitystä.

Kuluttajan on maksettava tuolien loppukauppahinta tai palautettava tuolit myyjälle. Jos kauppa puretaan ja tuolit palautetaan, myyjän on palautettava niistä maksettu määrä 62 euroa. Myyjä on luvannut antaa tuolien hinnasta 30 prosentin alennuksen, jos kuluttaja haluaa pitää tuolit. Lautakunta pitää asiamukaisena, että se menettelee lupauksensa mukaisesti.

 
Tilasin Multitronicista n. 50€ kuulokkeet reilu kuukausi sitten. Kuulokkeita piti olla reilusti verkkokaupan varastossa ja arvioitu toimitusaika oli neljän arkipäivän päähän. Tuotetta ei kuulunut, joten soitin aspaan noin kahden viikon päästä. Kuulemma "on sellainen hassu juttu", että nettisivujen saldot eivät olekaan välttämättä kaupan omia saldoja, vaan tukkurin saldoja. Aspa lupasi selvittää asiaa ja lähetti perään sähköpostia, että tukkuri ei ollut saanut tilausta ja oli lähtenyt sieltä vasta 4 päivää sitten. Parin päivän päästä kuulemma saapuu minulle.

Tästä on nyt 20 päivää kulunut ja edelleen "tilaus käsittelyssä". Tälläkin hetkellä verkkokaupasta tilattavissa 40+ tuotetta ja toimitusaika 18.10. uusille tilauksille.

Varmasti voin tilauksen peruuttaa, mutta mitä muuta oikeuksia tässä on? En nyt jaksaisi aspaan yrittää soitella toistuvasti, kun viimeksi on luvattu pikainen toimitus.
Multitronic on kyllä koko Suomen yksi surkeimmista puljuista. Ihme että on edes pystyssä enää.

Milloin on hintavirheitä. Milloin saldovirhettä. Muutenkin tuntuu toimitukset kestävän. Ulkomailta tulee nopeammin tavaraa kuin mitä Multitronicilta. Alle viikon ei ole tavara ikinä mulle asti tullut. Kai rantaruattalaiset ovat vaan hitaita toimittamaan tai jotain.
 
O-ou, juuri itse tilasin Multitronicista hieman harvinaisemman (vanhan) kaapelin, jota on verkkokaupan "varastossa" 40+ kappaletta.. noh ei tuolla onneksi hengen hätä ole, mutta viikkotolkulla en halua jäädä odottelemaan vaan ennemmin tilaan muualta kalliimmalla. Toivotaan parasta..
Palatakseni tähän, Multitronic yllätti positiivisesti ja piuha oli torstaina postissa :comp:
 
Televisio sanoi sopimuksensa irti kuukausi ennen 2 vuoden takuuajan umpeutumista, onko kokemusta takuuseen laitosta jos fyysistä kuittia ei löydykkään? Kelpaako esimerkiksi töllön sarjanumero ja kuitti tiliotteen maksutapahtumasta mistä näkyy ostopaikka?
 
Noilla tiedoilla asiansa osaava myyjä pystyy näkemään omasta järjestelmästään että kyseisenä päivänä on myyty mallin mukainen tv, parhaassa tapauksessa vielä sarjanumerolla varmistettuna. Jonka jälkeen myyjä voi tulostaa kuitin kopion, se on hyvä laittaa telkkarin mukaan kun se lähtee eteenpäin korjattavaksi tms.
 
Juuri näin. Osto- tai takuukuitin olemassaolo ei ole ratkaiseva tekijä, kun arvioidaan, kuuluuko vian korjaaminen yrityksen vastuulle vai ei. Sinulla on oikeus valittaa tuotteesta myös ilman kuittia, jos tuotteessa on virhe.


Heti seuraava kappale:

"Esimerkiksi maksukorttitosite, tiliote tai myyjäliikkeen tarra tuotteen pakkauksessa voivat todentaa ostopaikan ja -ajan."

Kuittia ei tarvitse olla, mutta ostajan pitää pystyä todistamaan että se telkkari on haettu vaikkapa Gigantista, eikä esim. Powerista tai Verkkiksestä. Ainakin siinä tapauksessa, jos sitä on viemässä giganttiin korjattavaksi...

Sarjanumerolla ei myöskään näe milloin kyseinen vehje on myyty, sarjanumeron mukainen valmistuspäivähän voi olla vaikka 6kk aikaisemmin.
 
Televisio sanoi sopimuksensa irti kuukausi ennen 2 vuoden takuuajan umpeutumista, onko kokemusta takuuseen laitosta jos fyysistä kuittia ei löydykkään? Kelpaako esimerkiksi töllön sarjanumero ja kuitti tiliotteen maksutapahtumasta mistä näkyy ostopaikka?

Kyllä. Liike voi tosin olla toista mieltä asiasta, mutta älä luovuta vaikka haraisivat vastaan. Kuluttajan puolelta mainitsemasi maksutapahtumatieto on jo enemmän kuin riittävä osoitus ostopaikasta. Jos eivät meinaa uskoa niin näytät tuon edellä linkatun KKV:n ohjeen…
 
Vanha asia mutta:

Esim. 2 vuoden takuu vaikkapa töllöissä on vain myyjän (tai maahantuojan / valmistajan) antama *LISÄETU*.
Se ei tarkoita sitä, että jos tv hajoaa vaikkapa 2 v ja 4 kk ostosta, että myyjä / maahantuoja / valmistaja voi pestä kätensä.

ja myyjän kanssa voi haluttaessa asiaa hoitaa, ei tarvitse soitella sen syvemmälle valmistusketjuun ellei halua.
Tietenkään he (myyjät) yleensä eivät tätä halua hoitaa, mutta voi voi sentään kun se kuluttajansuojalaki
 
Eipä tässäkään kauaa mennyt, kun seuraava iskee.

Minulla on tällä hetkellä tietokoneen kasausprojekti menossa kaverilleni ja etsiskelen edullisia kohtuullisia osia. Löysin Hinta.fi sivulta sopivan Gigabyten P850GM virtalähteen hintaan 65 € tietotekniikkatavaratalolta suoraan varastosta. Tein tilauksen maanantaina ja tänä aamuna kyselin perään, kun mitään ei ole kuulunut. Samalla kävin katsomassa niin hinta oli noussut sinne 120-130 hujakoille ja liikkeen oma varastosaldo näytti 10+. Sain perinteisen vastauksen "Saldovirhe", "Tukkurilla vaikeuksia" ja "Ei tiedetä todellista toimitusaikaa". Ehdottivat rahojen palautusta. :)

Noh, multitronicilla näitä on ainakin suoraan varastossa 3. Laitan case Gigantista oppineena heti tilausta sisään ja ehdotan kateostoa alkuperäiselle myyjälle. Katsotaan mitä käy.

Olivat heti tuotteen poistaneet sivuilta : https://tietotekniikkatavaratalo.fi/2003749-pc-virtalahteet-gp-p850gm.html
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 391
Viestejä
4 489 679
Jäsenet
74 152
Uusin jäsen
CyberBoi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom