Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minulla sama tilanne, eli PostDE kuriirina ja tilaamiani 2 pakettia ei ole saapunut. Aiemmin Amazon on toiminut erittäin luotettavasti ja nopeasti, tämä ei kyllä ole hyvää palvelua enää.
Mitäs tälläisestä keissistä mieltä:
Verkkokaupan outletissa tuote 43% alennuksessa, normihinnaksi ilmoitetaan 379€.
Kuitenkin tuotteen normihinta todellisuudessa roimasti edullisempi 249€, ollut jo jonkin aikaa hintahistorian mukaan. Pompsahtaa ostopäivän jälkeisenä päivänä takaisin tuohon 379€.
Ostin tuotteen siis hintaan 215€ kuvitellen saavani suht. roiman alennuksen.
Voinko perustellusti vaatia myyjää myymään tuotteen minulle tuolla ostohetkellä voimassa olleeseen 249€ hintaan, josta saisin tuon ilmoitetun 43% alennuksen?
Et, koska kyseessä on outlet tuote ja se tuotteen ovh on ollut silloin se lapussa oleva kalliimpi hinta, kun se outletiin on laitettu ja jos se myöhemmin on mennyt alennukseen niin ei sillä ole siihen outletiin mitään vaikutusta, kun se alentunut hinta ei sitä koske.Mitäs tälläisestä keissistä mieltä:
Verkkokaupan outletissa tuote 43% alennuksessa, normihinnaksi ilmoitetaan 379€.
Kuitenkin tuotteen normihinta todellisuudessa roimasti edullisempi 249€, ollut jo jonkin aikaa hintahistorian mukaan. Pompsahtaa ostopäivän jälkeisenä päivänä takaisin tuohon 379€.
Ostin tuotteen siis hintaan 215€ kuvitellen saavani suht. roiman alennuksen.
Voinko perustellusti vaatia myyjää myymään tuotteen minulle tuolla ostohetkellä voimassa olleeseen 249€ hintaan, josta saisin tuon ilmoitetun 43% alennuksen?
Ei tuossa jäkikäteen oikein auta mikään. Ostohetkellä kun olisit huomannut sanoa väärästä lähtöhinnasta, niin olisit varmaankin alen saanut. Tietenkin verkkokaupalta voit asiaa kysyä tai palauttaa tuotteen, mikäli palautusaikaa on jäljelläMitäs tälläisestä keissistä mieltä:
Verkkokaupan outletissa tuote 43% alennuksessa, normihinnaksi ilmoitetaan 379€.
Kuitenkin tuotteen normihinta todellisuudessa roimasti edullisempi 249€, ollut jo jonkin aikaa hintahistorian mukaan. Pompsahtaa ostopäivän jälkeisenä päivänä takaisin tuohon 379€.
Ostin tuotteen siis hintaan 215€ kuvitellen saavani suht. roiman alennuksen.
Voinko perustellusti vaatia myyjää myymään tuotteen minulle tuolla ostohetkellä voimassa olleeseen 249€ hintaan, josta saisin tuon ilmoitetun 43% alennuksen?
Mitäs tälläisestä keissistä mieltä:
Verkkokaupan outletissa tuote 43% alennuksessa, normihinnaksi ilmoitetaan 379€.
Kuitenkin tuotteen normihinta todellisuudessa roimasti edullisempi 249€, ollut jo jonkin aikaa hintahistorian mukaan. Pompsahtaa ostopäivän jälkeisenä päivänä takaisin tuohon 379€.
Ostin tuotteen siis hintaan 215€ kuvitellen saavani suht. roiman alennuksen.
Voinko perustellusti vaatia myyjää myymään tuotteen minulle tuolla ostohetkellä voimassa olleeseen 249€ hintaan, josta saisin tuon ilmoitetun 43% alennuksen?
Jos esimerkiksi hinnanalennusta koskevan ilmoituksen mukaan alennus on 50 % ja alhaisin hinta 30 edellisen päivän
aikana on ollut 100 euroa, myyjän on esitettävä ’aiempana’ hintana 100 euroa, josta 50 prosentin alennus lasketaan,
vaikka tavaran viimeisin myyntihinta oli 160 euroa.
Verkkokauppa.com aiemmin ilmoitti jonkinlaisen hintakehityksen, en ihan varma riittääkö täyttämään lain vaatimukset.Tässä on vasta laki muuttunut (toukokuussa), hinnan alennus pitää ilmoittaa alhaisimpaan hintaan verrattuna 30pv aikana eli laitointa tehdä noin.
Markkinoitaessa tavaraa alennuksella tai alennettuun hintaan markkinoinnissa on ilmoitettava myös alin hinta, jolla tavaraa on markkinoitu hinnanalennusta edeltäneiden 30 päivän aikana. Jos yhtäjaksoisessa enintään 60 päivää kestäneessä markkinointikampanjassa hinnanalennus suurenee asteittain, alimpana hintana voidaan ilmoittaa alin hinta, jolla tavaraa on markkinoitu ensimmäistä hinnanalennusta edeltäneiden 30 päivän aikana.
Juurikin näin. Useasti tullut naureskeltua/harmiteltua verkkiksen outletissa kun sieltä löytyy tuote, jonka varovaisesti salaa toivoikin sieltä löytävän. Lähes aina kuitenkin uuden hinta on laskenut lähelle tai jopa alle sen mitä oulet tuote on isolta vaikuttavan ale% kanssa. Sama muuten powerin ja gigantin outlet-tuotteiden kohdalla. Ei ole kyllä tullut mieleen käydä vaatimassa nykyhinnasta sitä alea vaika aika kova olen vaatimaankin Helvetinmoinen homma varmasti käydä lätkimässä outlet-kamoihin uusia tarroja aina kun uuden tuotteen varsinainen hinta muuttuu.Et, koska kyseessä on outlet tuote ja se tuotteen ovh on ollut silloin se lapussa oleva kalliimpi hinta, kun se outletiin on laitettu ja jos se myöhemmin on mennyt alennukseen niin ei sillä ole siihen outletiin mitään vaikutusta, kun se alentunut hinta ei sitä koske.
Jos yritys järjestelmällisesti harrastaa harhaanjohtavaa markkinointia, niin kannusta siihen puuttumaan ja tekemään siitä yrityksellä vaivaloista"kallista":Juurikin näin. Useasti tullut naureskeltua/harmiteltua verkkiksen outletissa kun sieltä löytyy tuote, jonka varovaisesti salaa toivoikin sieltä löytävän. Lähes aina kuitenkin uuden hinta on laskenut lähelle tai jopa alle sen mitä oulet tuote on isolta vaikuttavan ale% kanssa. Sama muuten powerin ja gigantin outlet-tuotteiden kohdalla. Ei ole kyllä tullut mieleen käydä vaatimassa nykyhinnasta sitä alea vaika aika kova olen vaatimaankin Helvetinmoinen homma varmasti käydä lätkimässä outlet-kamoihin uusia tarroja aina kun uuden tuotteen varsinainen hinta muuttuu.
Ilmeisesti halusit jälkikäteen satasen alennuksen ostoksesta. Harva liike tarjoaa mitään yleistä hintatakuuta, vaan hinta on se mikä kaupantekohetkellä sovittu.Oli taas ihan uskomaton kun tilasin näytön Telialta sunnuntaina, näyttö saapui tiistaina. Tiistaina näytöstä alkoi 100e alennus.
Olin aspaan yhteydessä ja ainut mahdollinen tapa oli palauttaa jo saapunut näyttö ja tilata uusi. Ei sit järjen hiventäkään tossa touhussa..
Vastaavissa tilanteissa esim. Gigantti on ihan vaan aspasta kysymällä hyvittänyt erotuksen. Joku vuosi takaperin ostin satunnaisen komponentin (en muista enää tarkemmin) hintaan 399€, seuraavalla viikolla oli tarjouksessa 299€. Viesti aspaan, annoin tilinumeron ja parissa päivässä erotus oli ilmestynyt tilille. Vaihtoehtoisesti olisin voinut palauttaa tuotteen, saada koko summan takaisin, ja ostaa uuden tuotteen alennetulla hinnalla. Sanomattakin selvää, kumpi noista menettelytavoista on järkevämpää molemmille osapuolille. Tätä tuossa käsittääkseni kritisoitiin. Eri asia, jos etämyynnin peruutusaika on päättynyt tai ostettu kivijalasta, jolla ei ole palautusoikeutta (Gigantilla on toki tämäkin).Ilmeisesti halusit jälkikäteen satasen alennuksen ostoksesta. Harva liike tarjoaa mitään yleistä hintatakuuta, vaan hinta on se mikä kaupantekohetkellä sovittu.
Jos mietit hinnoittelun ja kaupan kannalta niin se on useinkin ihan järkevää.
Hintatakuut on markkinointikonsti joissa on piirteitä jotka eivät ole kuluttajan eduksi. toki myös joissain tilanteissa etu.
Jos sinulla on etämyynnin katumusaikaa käytettävissä niin käytä ihmeessä jos lasket sillä saavan riittävästi hyötyä.
Sanomattakin selvää, kumpi noista menettelytavoista on järkevämpää molemmille osapuolille.
Gigantilla on hintatakuu.Vastaavissa tilanteissa esim. Gigantti on ihan vaan aspasta kysymällä hyvittänyt erotuksen.
Ei ole.Sanomattakin selvää, kumpi noista menettelytavoista on järkevämpää molemmille osapuolille.
Niin, tuoki on niin että saat avata paketin ja tutustua siihen. Esimerkiksi nyt näyttö josta alunperin oli puhe, niin saat kyllä kytkeä sen tietokoneeseen ja testata sitä ilman että lasketaan käyttöön otetuksi. Toki eri asia jos sen kaksi viikkoa käyttämällä käytät.Ei Lisäksi etämyynnin 14 pv palautusoikeus ei koske käyttöönotettuja tuotteita, joten jos laitteen on jo ottanut käyttöön ei sitä voi palauttaakaan enää.
En ollut etukäteen maksanut tuotteesta mitään (enkä vieläkään, paitsi tuon uuden jonka tilasin halvemmalla hinnalla), joten olisi ollut aika simppeli homma säätää laskun loppusummaa, tai sitten vaan hyvittänyt satasen jolla oisin maksanut laskun.Ilmeisesti halusit jälkikäteen satasen alennuksen ostoksesta. Harva liike tarjoaa mitään yleistä hintatakuuta, vaan hinta on se mikä kaupantekohetkellä sovittu.
Jos mietit hinnoittelun ja kaupan kannalta niin se on useinkin ihan järkevää.
Niin, tuoki on niin että saat avata paketin ja tutustua siihen. Esimerkiksi nyt näyttö josta alunperin oli puhe, niin saat kyllä kytkeä sen tietokoneeseen ja testata sitä ilman että lasketaan käyttöön otetuksi. Toki eri asia jos sen kaksi viikkoa käyttämällä käytät.
Öö, saat satasen halvemmalla, olet pettynyt.En ollut etukäteen maksanut tuotteesta mitään (enkä vieläkään, paitsi tuon uuden jonka tilasin halvemmalla hinnalla), joten olisi ollut aika simppeli homma säätää laskun loppusummaa, tai sitten vaan hyvittänyt satasen jolla oisin maksanut laskun.
Noh, ihan sama enää. Toinen palautettu ja toinen jo saapunut, mutta itse en tuota pidä missään määrin järkevänä heidän kannaltaankaan, mutta en varsinkaan asiakastyytyväisyyden osalta.
Tämä sopisi jo paremmin tyhmät ihmiset ketjuun.tosin osa siitäkin pettyneitä ja parempi olisi että saisi alennusta soittamatta/pyytämättä
Tämä sopisi jo paremmin tyhmät ihmiset ketjuun.
Taannoisessa työpaikassani asiakas soitti muutama kuukausi kaupanteon jälkeen itku kurkussa miten saman tuotteen saisi nyt useamman kympin halvemmalla intialaisesta(!) verkkokaupasta.. Se "Not sure if trolling or just very stupid"-kuva kuvastaa parhaiten senhetkistä tuntemustani puhelun toisessa päässä. Hetken hiljaisuuden jälkeen totesin, että ei vaikuta asiaan, hyvää päivänjatkoa.... tosin osa siitäkin pettyneitä ja parempi olisi että saisi alennusta soittamatta/pyytämättä. ...
Taannoisessa työpaikassani asiakas soitti muutama kuukausi kaupanteon jälkeen itku kurkussa miten saman tuotteen saisi nyt useamman kympin halvemmalla intialaisesta(!) verkkokaupasta.. Se "Not sure if trolling or just very stupid"-kuva kuvastaa parhaiten senhetkistä tuntemustani puhelun toisessa päässä. Hetken hiljaisuuden jälkeen totesin, että ei vaikuta asiaan, hyvää päivänjatkoa.
Öö, saat satasen halvemmalla, olet pettynyt.
En tiedä tuon firman prosesseja, joillain se voi olla halvin halvin/tehokkain tapa.
Näinhän se on ja se onkin sit toinen juttu miten tälläsistä firmat vääntää ja miten näitä kumpikaan osapuoli voi todistella suuntaan tai toiseen. Harvassa laitteessa, on siis mikä vaan elektroniikkalaite on mitään käyttölaskureita. Vaikka siis joku käyttäis sen kaksi viikkoa ja palauttais. Enemmän taitaa tämä pykälä mennä ihmisten rehellisyyden piikkiin.Niinhän se on, tää on aina vähän sellanen veteen piirretty viiva että mikä on tutustumista/testaamista ja mikä käyttöönottoa. Nyrkkisääntö aiemmin on ollut ainakin että voi tutustua tuotteeseen samoin kuin myymälässä olisi mahdollista. Näytön testaaminen toki aina on sallittua, mutta jos sillä esim pelattu jo päivän verran, tai vaikka edes useita tunteja niin onko se testaamista vai käyttöönottoa..?
Kyllä ne ainakin muissa asioissa on ennen siirtänyt asian esimiehelle hoitoon esim seuraavaksi päiväksi, mutta nyt oli täysin ehdoton. Palautteen pistin toki erikseen, että chättiin et vie asian eteenpäin.Riippuu myös mitä kautta asiaa hoidit, ihan Telian chatin kautta? Siellä ei ainakaan aspalla ole valtuuksia antaa mitään alennuksia.
Parasta on äänestää lompakolla ja jättää palaute. Jos olet pettynyt asian hoitoon, ethän oikeasti vielä tilaa samaa näyttöä Telialta uudestaan?
Varmasti voin tilauksen peruuttaa, mutta mitä muuta oikeuksia tässä on? En nyt jaksaisi aspaan yrittää soitella toistuvasti, kun viimeksi on luvattu pikainen toimitus
O-ou, juuri itse tilasin Multitronicista hieman harvinaisemman (vanhan) kaapelin, jota on verkkokaupan "varastossa" 40+ kappaletta.. noh ei tuolla onneksi hengen hätä ole, mutta viikkotolkulla en halua jäädä odottelemaan vaan ennemmin tilaan muualta kalliimmalla. Toivotaan parasta..Tilasin Multitronicista n. 50€ kuulokkeet reilu kuukausi sitten. Kuulokkeita piti olla reilusti verkkokaupan varastossa ja arvioitu toimitusaika oli neljän arkipäivän päähän. Tuotetta ei kuulunut, joten soitin aspaan noin kahden viikon päästä. Kuulemma "on sellainen hassu juttu", että nettisivujen saldot eivät olekaan välttämättä kaupan omia saldoja, vaan tukkurin saldoja. Aspa lupasi selvittää asiaa ja lähetti perään sähköpostia, että tukkuri ei ollut saanut tilausta ja oli lähtenyt sieltä vasta 4 päivää sitten. Parin päivän päästä kuulemma saapuu minulle.
Tästä on nyt 20 päivää kulunut ja edelleen "tilaus käsittelyssä". Tälläkin hetkellä verkkokaupasta tilattavissa 40+ tuotetta ja toimitusaika 18.10. uusille tilauksille.
Varmasti voin tilauksen peruuttaa, mutta mitä muuta oikeuksia tässä on? En nyt jaksaisi aspaan yrittää soitella toistuvasti, kun viimeksi on luvattu pikainen toimitus.
Tällainen tapaus sattui tänään. Paketti oli jo tulossa, kun käännyttivät takaisin. Onko tässä mitään mahdollisuuksia riitauttaa?
netrauta mainosti samalla hinnalla tuotetta
Nettirauta kuulema myös myivät tuolla alehinnalla. Ja en tiedä onko seinärimoissa loppuunmyynti tarjouksia. Jos ei niin tämä on ihan selvä peli. Jos on niin riippuu niistä tarjousten suuruudesta.Tuskin, hintavirhe on niin ilmeinen että olis pitänyt tajuta hinnan olevan väärin jos myyvät kamaa murto-osalla yleisestä hintatasosta…
Nettirauta kuulema myös myivät tuolla alehinnalla. Ja en tiedä onko seinärimoissa loppuunmyynti tarjouksia. Jos ei niin tämä on ihan selvä peli. Jos on niin riippuu niistä tarjousten suuruudesta.
Ja henkilökohtaisesti ärsyttää enemmän jos paketti käännytetään takaisin, kuin että tilaus perutaan.
Voihan sitä kiusata että "kilpailia" myi samaan hintaan, eli ei voinut edes kuvitella että joku virhe.Yhtä ja samaa firmaahan noi on
Hah. Yritystiedot
Yhtä ja samaa firmaahan noi on
Asiaselostus
Kuluttaja tilasi 1.3.2021 myyjän verkkosivuilta kaksi tuolia. Yhden tuolin hinta oli 31 euroa. Kuluttaja maksoi kahdesta tuolista 62 euroa. Myyjän mukaan hinta oli virheellinen. Tuolin oikea hinta oli 279 euroa, kahden tuolin hinta oli 558 euroa. Erimielisyys koskee sitä, onko kauppa sitova vai olisiko kuluttajan pitänyt ymmärtää, että internetsivuilla oli virhe tuotteen hinnassa.
Lautakunnan ratkaisu
Kuluttajariitalautakunta ei suosita hyvitystä.
Kuluttajan on maksettava tuolien loppukauppahinta tai palautettava tuolit myyjälle. Jos kauppa puretaan ja tuolit palautetaan, myyjän on palautettava niistä maksettu määrä 62 euroa. Myyjä on luvannut antaa tuolien hinnasta 30 prosentin alennuksen, jos kuluttaja haluaa pitää tuolit. Lautakunta pitää asiamukaisena, että se menettelee lupauksensa mukaisesti.
Multitronic on kyllä koko Suomen yksi surkeimmista puljuista. Ihme että on edes pystyssä enää.Tilasin Multitronicista n. 50€ kuulokkeet reilu kuukausi sitten. Kuulokkeita piti olla reilusti verkkokaupan varastossa ja arvioitu toimitusaika oli neljän arkipäivän päähän. Tuotetta ei kuulunut, joten soitin aspaan noin kahden viikon päästä. Kuulemma "on sellainen hassu juttu", että nettisivujen saldot eivät olekaan välttämättä kaupan omia saldoja, vaan tukkurin saldoja. Aspa lupasi selvittää asiaa ja lähetti perään sähköpostia, että tukkuri ei ollut saanut tilausta ja oli lähtenyt sieltä vasta 4 päivää sitten. Parin päivän päästä kuulemma saapuu minulle.
Tästä on nyt 20 päivää kulunut ja edelleen "tilaus käsittelyssä". Tälläkin hetkellä verkkokaupasta tilattavissa 40+ tuotetta ja toimitusaika 18.10. uusille tilauksille.
Varmasti voin tilauksen peruuttaa, mutta mitä muuta oikeuksia tässä on? En nyt jaksaisi aspaan yrittää soitella toistuvasti, kun viimeksi on luvattu pikainen toimitus.
Palatakseni tähän, Multitronic yllätti positiivisesti ja piuha oli torstaina postissaO-ou, juuri itse tilasin Multitronicista hieman harvinaisemman (vanhan) kaapelin, jota on verkkokaupan "varastossa" 40+ kappaletta.. noh ei tuolla onneksi hengen hätä ole, mutta viikkotolkulla en halua jäädä odottelemaan vaan ennemmin tilaan muualta kalliimmalla. Toivotaan parasta..
Juuri näin. Osto- tai takuukuitin olemassaolo ei ole ratkaiseva tekijä, kun arvioidaan, kuuluuko vian korjaaminen yrityksen vastuulle vai ei. Sinulla on oikeus valittaa tuotteesta myös ilman kuittia, jos tuotteessa on virhe.
Kuitti
Kuitin avulla voit osoittaa maksaneesi tavaran tai palvelun. Voit kuitenkin valittaa tuotteesta myös ilman kuittia, jos tuotteessa on virhe.www.kkv.fi
Televisio sanoi sopimuksensa irti kuukausi ennen 2 vuoden takuuajan umpeutumista, onko kokemusta takuuseen laitosta jos fyysistä kuittia ei löydykkään? Kelpaako esimerkiksi töllön sarjanumero ja kuitti tiliotteen maksutapahtumasta mistä näkyy ostopaikka?