• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 650
2.16 euroa kun pelkät pantit on 1.8 euroa. Eli 36 senttiä eli 3 senttiä/tölkki. Tässä ei ole kyse mistään näytönohjaimesta jota on joskus myyty tuolla hintaa vaan hinnasta jolla ei taida olla koskaan Suomessa myyty mitään nestettä tölkissä.
Noilla faktoilla ei ole merkitystä. Minun mielestä tuota pitää vaatia hyvitykseen ihan jo periaatteen vuoksi. Mainostetaan pimeitä hintoja ja kerrankin sattuu poikkeuksellinen tarjous, joten kuluttajan ei tarvitse alkaa pohtimaan, että onko tuotetta tai vastaavaa myyty ikinä Suomessa niin halvalla.

Kyseessä on Black Fridayn aika ja kerrankin kyseessä on mainostettu pimeä hinta, joten tällä hintaa ne kuuluisi saada. Eihän se kuluttajalle kuulu, että minkä takia kauppa myy jotain poikkeuksellisen halvalla. Jos tämä olisi ollut tarkoituksella noin halvalla myynnissä niin asiassa ei olisi mitään keskusteltavaa. Verkkis olisi halunnut päästä niistä lähes ilmaiseksi eroon ja that's it.
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 144
Noilla faktoilla ei ole merkitystä. Minun mielestä tuota pitää vaatia hyvitykseen ihan jo periaatteen vuoksi. Mainostetaan pimeitä hintoja ja kerrankin sattuu poikkeuksellinen tarjous, joten kuluttajan ei tarvitse alkaa pohtimaan, että onko tuotetta tai vastaavaa myyty ikinä Suomessa niin halvalla.

Kyseessä on Black Fridayn aika ja kerrankin kyseessä on mainostettu pimeä hinta, joten tällä hintaa ne kuuluisi saada. Eihän se kuluttajalle kuulu, että minkä takia kauppa myy jotain poikkeuksellisen halvalla. Jos tämä olisi ollut tarkoituksella noin halvalla myynnissä niin asiassa ei olisi mitään keskusteltavaa. Verkkis olisi halunnut päästä niistä lähes ilmaiseksi eroon ja that's it.
KVV:n sivuilla sanotaan seuraavaa:

>Virheellisesti ilmoitettu hinta ei sido myyjää, jos virhe on niin selvä, että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää, että kyseessä on virheellinen tieto. Näin on esimerkiksi silloin, jos ero ilmoitetun hinnan ja todellisen hinnan välillä on huomattavan suuri tai väärää hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon verrattuna.


Tämän perusteella oletan että KKV päättäisi Verkkokaupan hyväksi. Ilmoitetun hinnan ja todellisen hinaann ero on huomattavan suuri ja väärä hinta on poikkeuksellinen yleiseen hintatasoon verrattuna.
 
Liittynyt
11.11.2021
Viestejä
157
Noilla faktoilla ei ole merkitystä. Minun mielestä tuota pitää vaatia hyvitykseen ihan jo periaatteen vuoksi. Mainostetaan pimeitä hintoja ja kerrankin sattuu poikkeuksellinen tarjous, joten kuluttajan ei tarvitse alkaa pohtimaan, että onko tuotetta tai vastaavaa myyty ikinä Suomessa niin halvalla.

Kyseessä on Black Fridayn aika ja kerrankin kyseessä on mainostettu pimeä hinta, joten tällä hintaa ne kuuluisi saada. Eihän se kuluttajalle kuulu, että minkä takia kauppa myy jotain poikkeuksellisen halvalla. Jos tämä olisi ollut tarkoituksella noin halvalla myynnissä niin asiassa ei olisi mitään keskusteltavaa. Verkkis olisi halunnut päästä niistä lähes ilmaiseksi eroon ja that's it.
Eli kun elinkeinonharjoittajalla on yleisesti kampanja tai alennusmyynti käynnissä niin myyjää tällaisissa hintavirhetilanteissa suojaavilla sopimusoikeudellisilla periaatteilla ei ole mitään merkitystä? Jos litkun hinta ilman panttia on alle 2% ”normaalihinnasta”, niin kuinka paljon sen täytyy vielä laskea että voidaan katsoa ostajan pitäneen tietää virheestä? Mutta hyvä ele Verkkikseltä antaa lahjakortit vaikka pelkkä ilmoitus olisi tässä tapauksessa riittänyt.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 650
Eli kun elinkeinonharjoittajalla on yleisesti kampanja tai alennusmyynti käynnissä niin myyjää tällaisissa hintavirhetilanteissa suojaavilla sopimusoikeudellisilla periaatteilla ei ole mitään merkitystä? Jos litkun hinta ilman panttia on alle 2% ”normaalihinnasta”, niin kuinka paljon sen täytyy vielä laskea että voidaan katsoa ostajan pitäneen tietää virheestä? Mutta hyvä ele Verkkikseltä antaa lahjakortit vaikka pelkkä ilmoitus olisi tässä tapauksessa riittänyt.
Aiemminkin on tullut selväksi, että vuoden kovimman tarjouspäivän aikana pätee eri säännöt, koska kuluttajat voivat odottaakin erittäin kovia tarjouksia sinne peruspaskan joukkoon. Hintahan voi laskea vaikka tällaisissa yhteen senttiin tai pelkkiin pantteihin. Miksi kuluttajan pitäisi alkaa epäilemään virhettä jos kauppa ilmoittaa tuollaisesta erikoistarkouksesta?

Joku oli muistaakseni kysynyt asiakaspalvelusta ja sieltäkin ilmoitettiin, että tarjous on ihan todellinen.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 661
Aiemminkin on tullut selväksi, että vuoden kovimman tarjouspäivän aikana pätee eri säännöt, koska kuluttajat voivat odottaakin erittäin kovia tarjouksia sinne peruspaskan joukkoon. Hintahan voi laskea vaikka tällaisissa yhteen senttiin tai pelkkiin pantteihin. Miksi kuluttajan pitäisi alkaa epäilemään virhettä jos kauppa ilmoittaa tuollaisesta erikoistarkouksesta?

Joku oli muistaakseni kysynyt asiakaspalvelusta ja sieltäkin ilmoitettiin, että tarjous on ihan todellinen.
Tämä on kyllä totta. On ollut myynnissä esim. maitoa sentin litra. Muistan miten on ollut joulun välipäivinä alle euron kilo valmiiksi paistettua luutonta kinkkurullaa jne.

Mista kuluttaja voi tietää että esim. joku lähdevesi hinnaltaan 2 senttiä litra olisi sellainen tarjous että se ei kuulu joukkoon? Koska eipä järkevästi jostain vaikka Saksasta tuotu lähdevesi pitäisi olla halvempaa kuin Suomalainen lähdevesi mitä tuodaan.. ..no Suomesta? Noin esimerkin vuoksi.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 650
Tämä on kyllä totta. On ollut myynnissä esim. maitoa sentin litra. Muistan miten on ollut joulun välipäivinä alle euron kilo valmiiksi paistettua luutonta kinkkurullaa jne.

Mista kuluttaja voi tietää että esim. joku lähdevesi hinnaltaan 2 senttiä litra olisi sellainen tarjous että se ei kuulu joukkoon? Koska eipä järkevästi jostain vaikka Saksasta tuotu lähdevesi pitäisi olla halvempaa kuin Suomalainen lähdevesi mitä tuodaan.. ..no Suomesta? Noin esimerkin vuoksi.
Niinpä. En minä olisi kyseistä tuotetta edes laittanut ostoskoriin, vaikka sitä olisi ehdotettu muiden ostosten oheen. Olisin ajatellut tyyliin: "onpa edullista ja oikeasti hyvä tarjous, harmi etten juo tuommosta". Ei kai perus tarjousselailija, jota ei esimerkiksi juurikaan kiinnosta kyseistä tuotetta ostaa, ala pohtimaan syvällisesti, että juuri tässä kohdassa tällaisena poikkeusaikana täytyy olla hintavirhe. Mitään muuta syytä päästä tuotteesta eroon ei voi ilmeisesti olla?

Eli ei, kyseessä ei ole mikään selvä hintavirhe, jonka kuluttajan pitäisi ymmärtää. Tämä ei ole mikään 77- tuumainen OLED- televisio, vaan yksi päkki jotain juomista.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 158
Eli kun elinkeinonharjoittajalla on yleisesti kampanja tai alennusmyynti käynnissä niin myyjää tällaisissa hintavirhetilanteissa suojaavilla sopimusoikeudellisilla periaatteilla ei ole mitään merkitystä? Jos litkun hinta ilman panttia on alle 2% ”normaalihinnasta”, niin kuinka paljon sen täytyy vielä laskea että voidaan katsoa ostajan pitäneen tietää virheestä? Mutta hyvä ele Verkkikseltä antaa lahjakortit vaikka pelkkä ilmoitus olisi tässä tapauksessa riittänyt.
Joku tekee B2B kaupassa järjestelmä virheen jonka kaikkia tajuaa ja joka maksaa kymmeniä miljoonia, no sitovatarjous mitäs mokasit.

Mutta inhimillisesti, jos joku tekee virheen ja sen myös huomaan, niin öö mitä tehdään, tietenkin kysytään onko hinta oikein, ei kun mietitään kuinka voin maksimoida hyötyni, kiirehtiä että kerkiän ennen virheen huomaamista.

Ehkä turha mutista etten tajunnut. vaan ok, kannatti yrittää (*


Sitten on virheitä, näen tarjouksen, jos vielä mainostetaan aivan pimeä ennennäkemätön tarjous, näen hyvässä uskossa vaivaa ja tsekkaan paljonko tilillä ostovoimaa, jätänkö makaronilaatikot ostamatta. Tilaan harkiten sopivan määrän itselle ja talkoisiin, Ja lähden verkkiksen ilmaispipo päässä lenkille. ja poikkean mutsilla syömässä, kerron hyvästä ostosta . Palatessa muistan että verkkisen kympin pyörä pitäisi talvihuoltaa. Energiajuomat tulee tarpeeseen. Tänään oli hyvä päivä.

Cokis rekan väliin jääminen ei enään harmita, vaikka siellä olisi saanut ilman.



(*
Verkkokauppa.com ei ole niitä toimijoita jotka tehtailee virheitä ne ilmeisesti yrittää olla huolellisia, ne firmat jotka tietoisesti mokailee, niin silloin kannusta pitämään puolia ja vaatimaan sitä mitä luvattu.
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 144
Löytyykö jostain sellaista KKV:n päätöstä jossa hintavirhe on päätetty kaupan hyväksi? Olen muutaman toisinpäin menneen lukenut mutta olisi mielenkiintoista lukea perustelut tapauksessa jossa KKV katsoo hintavirheen todella olleen selvä virhe.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
61
Eräässä tapauksessa kkv käsittelijä oli kaupan puolella, koska tällä sivustolla toitotettiin selkeää hinta virhettä. En nyt jaksa lähteä kaivamaan, mutta varmaan tässä ketjussa mainuttu.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 582
KKV:han ei ole mikään tuomioistuin vaan lähinnä suosittelee/sovittelee.

Hobbyhall käsittääkseni ainakin pyyhkii noilla persettä, olikohan Samsung vai Apple toinen noista isoista.
 
Liittynyt
25.03.2017
Viestejä
27
KKV:han ei ole mikään tuomioistuin vaan lähinnä suosittelee/sovittelee.

Hobbyhall käsittääkseni ainakin pyyhkii noilla persettä, olikohan Samsung vai Apple toinen noista isoista.
HH on virolaisten käsissä (en ikinä tilaisi mitään kyseisestä maasta) ja Samsungilla on jo aika tukeva maine kuluttajavihamielisenä yhtiönä. Apple nyt on kokonaan oma lukunsa, siihen en koske ihan puhtaasti periaatteesta. Ihmettelen eikö maine ole jo kiirinyt, vai miksi noiden firmojen kanssa pitää olla tekemisissä? Jotkut eivät koskaan opi.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 661
HH on virolaisten käsissä (en ikinä tilaisi mitään kyseisestä maasta) ja Samsungilla on jo aika tukeva maine kuluttajavihamielisenä yhtiönä. Apple nyt on kokonaan oma lukunsa, siihen en koske ihan puhtaasti periaatteesta. Ihmettelen eikö maine ole jo kiirinyt, vai miksi noiden firmojen kanssa pitää olla tekemisissä? Jotkut eivät koskaan opi.
Moni ei ole kuullutkaan tai tietää noin yleisesti "Iphone on hyvä ja säilyttää arvonsa" luokkaa.. En yllättyisi jos täälläkin kohta joku alkaisi väittämään vastaan ettei liikkeessä X (esim. Apple) ole mitään vikaa ja hyvin on kaikki toiminut...
 
Liittynyt
26.02.2017
Viestejä
80
Päättikö kukaan alkaa vääntämään verkkiksen kanssa tuosta? Itsellä oli tilauksessa 10 lavaa. Jos olisi ollut lava tai kaksi, niin en varmaan jaksaisi.

Verkkis mainostaa sivuillaan pimeitä hintoja ja kun meneillään oli paljon hehkutettu black friday, niin kyllä tuosta mielestäni voi kuluttajalle tulla käsitys että kyseessä on vain hyvä tarjous.

Kyllähän tuon hinnan perusteella ymmärtää että reilusti alle katteen menee, mutta mistä kuluttaja voi tietää onko tarkoituksena poistaa myynnistä poistuvia tuotteita halvalla tai että onko tuo ikään kuin joku sisäänheittotarjous.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 210
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 158
Verkkis myi Monsterin Watermelon 0.5l lavoja (12 kpl/lava) black fridayna 2,16€ hintaan.

Laitoin verkkikselle reklamaatiota ja vaadin toimittamaan juomat. Tässä verkkokaupan vastaus:
12kpl lava, no ehkä sellaisen määrä olisivat voineet toimittaa mainostettuun hintaan.

Edit:
Ahaa, näitä on osa tilannut 10 lavan settejä, no siinä varmaan mietitty että parempi paeruakaikki. Ymmärtääkseni he joilta peruttu sai jonkin lahjakortin, jolla ei ehkä ihan sitä 12kpl saa, mutta jotain juomaa ihan ilman (nouto?)

Edit2
Hyvä vaan ettei verkkis taivu. Ei ahneille ihmisille tarvitse kaikkea ilmaiseksi antaa. Ja saivathan he jo 5€ lahjakortin "kärsimyksistään".
Samaa mieltä.
- Verkkokauppa.com mokailee aika vähän tarjouksissa, eli yrittävät olla huolellisia.
- Hintavirhe oli varsin ilmeinen, joo yritys on välillä jakanut jopa ilmaista kamaa (*, tai todella kovia tarjouksia, mutta niihinkin vähän huono vedota, ja vielä vähemmän jos tilaa 10 lavaa, tyypillisesti ne tiukimmat "hintavirheen" kaltaiset oikeat tarjoukset ovat määrät rajattua per asiakas, ja tai jotain pieniä "jonotus" eriä.


(*
Nämäkin yleensä jotain mainoskamoja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
871
Vähän huvittavalta tuntuu kun koitetaan heivata koko vastuu kuluttajan niskaan. Toki joku hintahaukka joka selaa nettiä voi olla hyvinkin tietoinen tuotteiden hintatasosta ja siitä että mikä on "liian hyvä" tarjous. Toisaalta joku Pertti 65 vee joka ostaa lapsenlapsille tavaraa Black Fridaystä, niin tuleeko sen tietää niistä tuhansista tuotteista se että onko siinä joku hintavirhe? Ei näitä voi vaan tarkistella niin että kyllä Iotechiläiset ymmärtää että on hintavirhe, kun kuitenkin kuluttajista 90% ei hengaile päivittäin netissä.
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
659
Vähän huvittavalta tuntuu kun koitetaan heivata koko vastuu kuluttajan niskaan. Toki joku hintahaukka joka selaa nettiä voi olla hyvinkin tietoinen tuotteiden hintatasosta ja siitä että mikä on "liian hyvä" tarjous. Toisaalta joku Pertti 65 vee joka ostaa lapsenlapsille tavaraa Black Fridaystä, niin tuleeko sen tietää niistä tuhansista tuotteista se että onko siinä joku hintavirhe? Ei näitä voi vaan tarkistella niin että kyllä Iotechiläiset ymmärtää että on hintavirhe, kun kuitenkin kuluttajista 90% ei hengaile päivittäin netissä.
Eikö tässä keskusteltu juuri näistä energiajuomista? Eikö ole aika selvä virhe, jos juomat viemäriin kaatamalla ja tölkit kauppaan viemällä tekee 15 euroa voittoa?
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 119
Eikö tässä keskusteltu juuri näistä energiajuomista? Eikö ole aika selvä virhe, jos juomat viemäriin kaatamalla ja tölkit kauppaan viemällä tekee 15 euroa voittoa?
Siis tuossahan oli 10 "lavaa" eli 10x12 tölkkiä, joille tuli hintaa 21.60€ ja siinä panttien osuus oli 18€, niin mistä tuo 15€ "voittoa" tulee?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
844
Päättikö kukaan alkaa vääntämään verkkiksen kanssa tuosta? Itsellä oli tilauksessa 10 lavaa. Jos olisi ollut lava tai kaksi, niin en varmaan jaksaisi.

Verkkis mainostaa sivuillaan pimeitä hintoja ja kun meneillään oli paljon hehkutettu black friday, niin kyllä tuosta mielestäni voi kuluttajalle tulla käsitys että kyseessä on vain hyvä tarjous.

Kyllähän tuon hinnan perusteella ymmärtää että reilusti alle katteen menee, mutta mistä kuluttaja voi tietää onko tarkoituksena poistaa myynnistä poistuvia tuotteita halvalla tai että onko tuo ikään kuin joku sisäänheittotarjous.
Melkosta nykyajan Karenismia. Älä ole Karen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
59
Siinä sivulla muuten luki aika isolla "Uutuus". Sitä näkee harvemmin sellaisen tavaran kohdalla josta koitetaan tyhjentää varastoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
327
Melkosta nykyajan Karenismia. Älä ole Karen.
Ei nää nyt ihan niin mustavalkoisia caseja ole. Just ostin (Citymarketin verkkokaupparuokatilaukset kotiin) viime viikolla 3 kg naudan ulkofileetä minkä normihinta oli 43,90e/kg ja nyt sai 9,90e/kg. Eli 30e vs. 132e. Ja 3kg toimitettiin ihan nätisti. Eli kauppias tarjosi ja asiakas tarttui tarjoukseen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
844
Ei nää nyt ihan niin mustavalkoisia caseja ole. Just ostin (Citymarketin verkkokaupparuokatilaukset kotiin) viime viikolla 3 kg naudan ulkofileetä minkä normihinta oli 43,90e/kg ja nyt sai 9,90e/kg. Eli 30e vs. 132e. Ja 3kg toimitettiin ihan nätisti. Eli kauppias tarjosi ja asiakas tarttui tarjoukseen.
Eihän ne aina olekaan. Minusta tuo on aika realistinen alennus.
 

mineraalimies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 504
Hyvä vaan ettei verkkis taivu. Ei ahneille ihmisille tarvitse kaikkea ilmaiseksi antaa.
Mitä tiedät josko osa tilasi täysin siinä uskossa, että kyseessä on tavallista kovempi tarjous? Heidän ahneeksi syyttäminen on mielestäni epäasiallista.
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 144
Ei nää nyt ihan niin mustavalkoisia caseja ole. Just ostin (Citymarketin verkkokaupparuokatilaukset kotiin) viime viikolla 3 kg naudan ulkofileetä minkä normihinta oli 43,90e/kg ja nyt sai 9,90e/kg. Eli 30e vs. 132e. Ja 3kg toimitettiin ihan nätisti. Eli kauppias tarjosi ja asiakas tarttui tarjoukseen.
Ilmeisesti ihmiset eivät ole sisäistäneet minkä suuruisesta hinnoitteluvirheestä tässä puhutaan. Myytiin Energiajuoman sisältöä 3 senttiä/tölkki. Eli reilun 98% alennuksella. Vastaisi sitä että tuota ulkofilettä myytäisiin alle euron kilo. Vielä kun energiajuomat säilyvät aivan eri tavalla kuin liha en usko että tällaista alennusta on koskaan ollut missään pektitölkki juomassa.

Jos tätä ei lasketa selväksi hinnoitteluvirheeksi niin mikä sitten on sellainen?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 661
Mitä tiedät josko osa tilasi täysin siinä uskossa, että kyseessä on tavallista kovempi tarjous? Heidän ahneeksi syyttäminen on mielestäni epäasiallista.
Tuo on totta, pitäisi katsoa sitä määrää mitä tilattiin. Eli jos pullollinen on halpaa ja tilaa esim. 6-packin tai pari niin miksi ei? Itsekin saattaisin moiseen sortua. Jos taas puhutaan että lava kaupalla ihmiset tilaisivat "ihan vaan janoon" tms. niin kyllähän se on valittamisen ilosta tai aikoneet myydä eteenpäin.

Sama se olisi karkeissakin, jos halvalla saa karkkia toki sitä voi ostaa jopa sen kilon tai pari, mutta moniko ostaisi lava kaupalla satoja kiloja "omaan käyttöön" vaikka suklaata?

Tai hyvin säilyvää tavaraa, sanotaan kuivalihaa saisi 10€/kg tai jopa euron kilo. Toki sitä useamman kilon voisi ostaa mutta kohtuus silti, miten sen saisi varastoitua ja paljonko sitä oikeasti tulisi syötyä?

Ei kukaan normaali ihminen osta edes hyvin säilyvää tavaraa järkyttäviä määriä. Vaikka saisi euron kilo "niin paljon kuin jaksaa kantaa" 500g voipaketteja tai kilon sokereita niin varmaan se 1-2 rittäisi oikein hyvin.

(Noista mainituista olisin itse houkultetu laitamaan jopa muutaman kympin investoinnin ja ostamaan jonkun 20kg kuivalihaa kun "halvalla saisi" ja varmaan sen itse söisin mutta en silti satoja kiloja alkaisi sitä tilaamaan vaikka kuinka olisi sen 1€/kg)
 

mineraalimies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 504
Ilmeisesti ihmiset eivät ole sisäistäneet minkä suuruisesta hinnoitteluvirheestä tässä puhutaan. Myytiin Energiajuoman sisältöä 3 senttiä/tölkki. Eli reilun 98% alennuksella. Vastaisi sitä että tuota ulkofilettä myytäisiin alle euron kilo. Vielä kun energiajuomat säilyvät aivan eri tavalla kuin liha en usko että tällaista alennusta on koskaan ollut missään pektitölkki juomassa.

Jos tätä ei lasketa selväksi hinnoitteluvirheeksi niin mikä sitten on sellainen?
Eräs toinen elintarvikkeita myyvä verkkokauppa myy tomaattimurskaa 84% alennuksella (best before 31.8.2024), joten mielestäni kyseessä ei millään tavalla ole selvä hinnoitteluvirhe.

Screenshot 2023-11-29 at 7.32.33 PM.png


Toiset ottaa tekemänsä hintavirheet rehellisesti omalle kontolleen eikä vieritä niitä asiakkaan syyksi:


Pisteet levykauppa äx:lle!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 115
Liittynyt
11.11.2021
Viestejä
157
Eräs toinen elintarvikkeita myyvä verkkokauppa
Eli fiksuruoka.fi, jonka koko liiketoimintamalli perustuu isoihin alennuksiin ja esim. "sentin" tuotteisiin eli 99%:n alennukseen.

Täällä ruutukaappaus mitä se sisältää, kun tuotteen on lyönyt koriin
Sen hintavirheisen tuotteen kohdalla oli aika epäselvää olisiko sieltä tullut 1 tölkki vai 12-pack. Alennus oli tasan tuo 25,99€/12 joka olisi otsikon lisäksi viitannut yksittäiseen. Myöskin kaikista normaalihintaisista 12-packeista poiketen puuttui tuo verkkokaupan x12 merkintä. Kuva toki oli väärä.
1701286354717.png
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
218
Toiset ottaa tekemänsä hintavirheet rehellisesti omalle kontolleen eikä vieritä niitä asiakkaan syyksi:


Pisteet levykauppa äx:lle!
Eikö tuossa ole vähän väärin sanottu että "tappiota" tehtiin 60k ku myivät omakustanne hinnalla oikeastaan. Siinä toki menettää kun tavara on varastossa, toimitskulut mutta he eivät kuitenkaan myyneet miinus katteella. Toki 60 tonnia olisivat saaneet enemmän jos olisivat myyneet oikealla hinnalla, mutta tuskin olisi mennyt tätä määrää kuitenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 860
Mitä sitä turhaan väittelemään. Tekee KKVn sivujen kautta reklamaation, lähettäää VKlle ja odottelee mikä on lopputulos.
 
Liittynyt
06.03.2017
Viestejä
1 078
Ostin nettikaupasta kaksi opiskelukirjaa, toinen näytti hinnaksi 0€. Sain kirjan siis ilmaiseksi ja parin kk päästä olivat yhteydessä että sopiiko laittaa lasku hinnoitteluvirheen takia. Onko minun pakko maksaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 024
Ostin nettikaupasta kaksi opiskelukirjaa, toinen näytti hinnaksi 0€. Sain kirjan siis ilmaiseksi ja parin kk päästä olivat yhteydessä että sopiiko laittaa lasku hinnoitteluvirheen takia. Onko minun pakko maksaa?
Sanoisin ei, mutta vain koska vihaan sinua :)
No ei, siis tässä on mielestäni pimetetty tietoa. Ja koetettu pyristellä irti maksamisesta. Tarkoituksella lyhyt viesti, joka on muotoiltu niin, että siihen olisi helppo vastata "tilausvahvistuksessa jos on tuo hinta, saat pitää nuo" tai "ne toimitettiin tuohon hintaan, ne on sinun".
Tässä on kuitenkin kyse siitä, että sinä taidat tietääkin, että kyseessä on hintavirhe. Toisen kirjan ei pitänyt olla 0€, mutta järjestelmässä oli virhe. Näin näen asian. Voit toki korjata, enkä oikeasti vihaa sinua, halusin vaan sanoa huumorin keinoin, että selityksesi vähän "haisee".
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
844
Eräs toinen elintarvikkeita myyvä verkkokauppa myy tomaattimurskaa 84% alennuksella (best before 31.8.2024), joten mielestäni kyseessä ei millään tavalla ole selvä hinnoitteluvirhe.
Pitää oikeasti leikkiä kyllä tyhmää jos tota energiajuoman hinta ei tajunnut hinnoitteluvirheeksi. TAI toki ajatuskatkoksia tapahtuu ihmisille, mutta siitäkin on selvinnyt sillä kun kauppias ilmoittaa että sori, moka kävi. Josta ilmeisesti on saanu vielä viiden euron lahjakortin, jonka avulla paatuneinkin internetkaren voinee jatkaa elämäänsä.

Mitä sitä turhaan väittelemään. Tekee KKVn sivujen kautta reklamaation, lähettäää VKlle ja odottelee mikä on lopputulos.
Eiköhän Kilpailu ja kuluttajavirastollakin ole oikeita töitä tehtävänä, voi jättää turhat ilmotukset tekemättä. Niitä oikeita kusetuksiakin kun kuitenkin tapahtuu Black Fridayn aikana.

E:
Ostin nettikaupasta kaksi opiskelukirjaa, toinen näytti hinnaksi 0€. Sain kirjan siis ilmaiseksi ja parin kk päästä olivat yhteydessä että sopiiko laittaa lasku hinnoitteluvirheen takia. Onko minun pakko maksaa?
En ole lakimies, mutta väitän mutulla, että on maksettava tai palautettava kirja. Riippuen varmaan vähän kirjan hinnasta ja siitä, miten tuota nollahintaa on kaupassa ilmoitettu, eli onko sinulla ollut mitään syytä uskoa, että kirja oikeasti on ilmainen.
 
Liittynyt
06.03.2017
Viestejä
1 078
Sanoisin ei, mutta vain koska vihaan sinua :)
No ei, siis tässä on mielestäni pimetetty tietoa. Ja koetettu pyristellä irti maksamisesta. Tarkoituksella lyhyt viesti, joka on muotoiltu niin, että siihen olisi helppo vastata "tilausvahvistuksessa jos on tuo hinta, saat pitää nuo" tai "ne toimitettiin tuohon hintaan, ne on sinun".
Tässä on kuitenkin kyse siitä, että sinä taidat tietääkin, että kyseessä on hintavirhe. Toisen kirjan ei pitänyt olla 0€, mutta järjestelmässä oli virhe. Näin näen asian. Voit toki korjata, enkä oikeasti vihaa sinua, halusin vaan sanoa huumorin keinoin, että selityksesi vähän "haisee".
Minä siis suostuin maksamaan kirjan mukisematta, kysyin siksi, koska kauppias lähestyi asiasta kysymällä sopiiko minulle että laittavat laskun.

Olen perusteellinen mies, firma josta kirjan ostin on ammattiaiheeseen erikoistunut liike, ei minulla ole syytä polttaa siltoja sinne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 024
Minä siis suostuin maksamaan kirjan mukisematta, kysyin siksi, koska kauppias lähestyi asiasta kysymällä sopiiko minulle että laittavat laskun.

Olen perusteellinen mies, firma josta kirjan ostin on ammattiaiheeseen erikoistunut liike, ei minulla ole syytä polttaa siltoja sinne.
Siis kyse on tässäkin hinnoitteluvirheestä. Ja siitä, olisiko sinun pitänyt se huomata. Sinulla on puolellasi se, että sait siihen hintaan ja kauppias ei reklamoinut ajoissa. Ehkä voisit jopa pärjätä argumentilla "ei se nyt 2kk päästä vanhaa hinnoitteluvirhettä saa reklamoida". Mutta tuota ajan kulumista lukuunottamatta kyseessä on aika selvä tapaus.

Tietenkin voit alkaa sinne vänkäämään, että "mitäs ette huomauttaneet ajoissa", mutta se on silti hinnoitteluvirhe. Tuskin laskua lähettävät, jos asiaa lähdet KKV:n kautta ajamaan, mutta siinä on kyse vaan siitä, että huomasivat "kohtuuttoman ajan" päästä. Tai sekin on määrittelykysymys, ja siitä ne sitten vääntävät.

Eli edelleen, jos tästä lähdetään kiistelemään, niin se on siitä, onko virhe huomattu ajoissa, eikä siitä, onko se alunperin ollut virhe (niinkuin se varmaan olikin). Tämä voi polttaa siltoja.

--

Tietenkin, KKV:lle voi aina soittaa ja kysyä niiden mielipidettä, mutta uskon heidän sanovan samaa.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 158
Mitä tiedät josko osa tilasi täysin siinä uskossa, että kyseessä on tavallista kovempi tarjous? Heidän ahneeksi syyttäminen on mielestäni epäasiallista.
Ehkä pihtiputaalta joku tuotemerkistä ja tuote ryhmästä mitään tietämätön tilasi, ja luuli että per tölkki, niin tilasi 12 "lavaa". Ja pieni mahku että aikaikkunassa jossain muualla joku sattunut myös huomaamaan, ja sen enempää pohtimatta tilannut vakio setin 12 lavaa. Tuskin tässä halutaan loukata heitä ja tuskin he loukkaantu jos ja kun saivat lahjakortin vaivojen krvauksseksi.



Eräs toinen elintarvikkeita myyvä verkkokauppa myy tomaattimurskaa 84% alennuksella (best before 31.8.2024), joten mielestäni kyseessä ei millään tavalla ole selvä hinnoitteluvirhe.

Lähde unohtu, mutta ilmeisesti kyse kaupasta jonka alennusprosenteista keskustelua ja ovat jo itsessään harhaanjohtavia. ja markkinoidut tuotteet enemmänkin biojätemaksun kiertämistä.

Henkisesti olen sitä mieltä että jos joku liike/yritys harrastaa hintavirheitä, ja perumisia, niin kannusta vaatimaan, että ne saadaan kuriin, joillain on jopa osa toimintakulttuuria tehtailla hintavirheitä.

Sitten on yrityksiä ja yrittäjiä jotka yrittävät olla huolellisia ja siitä huolimatta tapahtuu yksittäinen virhe, jolloin ei tarvi sitä rangaistuskorttia käyttää, vaan ihan se että korvataa haitta.

Verkkokauppa.com tuntuu yrittävän olla huolellinen, harvoin virheitä, sitten joku jätekauppias jossa ihan säännönmukaisesti alennuksetkin ovat vedetty jostain, 50% alennus, vaikka edellisellä kerralla maksoi vähemmän.
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
1 631
Kertoo enemmän työntekijän osaamisesta. Miksi ihmeessä tossa on edes joku joy-hymiö viestissä.
Jep, ei mennyt kyllä ihan putkeen :) Oman tilauksen tekemisen sijaan työntekijän olisi varmaankin ollut syytä käydä kysymässä seuraavasta portaasta, että onko tuossa hinnassa mitään järkeä.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
410
Kertoo enemmän työntekijän osaamisesta. Miksi ihmeessä tossa on edes joku joy-hymiö viestissä.
Jos jotain kertoo niin siitä ettei asia ole lainkaan niin selvä virhe kuin annat ymmärtää. Kyllä tässä tapauksessa on ihan hyvät edellytykset viedä asiaa eteenpäin jos on vänkäämisen intoa.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 119
Jos jotain kertoo niin siitä ettei asia ole lainkaan niin selvä virhe kuin annat ymmärtää. Kyllä tässä tapauksessa on ihan hyvät edellytykset viedä asiaa eteenpäin jos on vänkäämisen intoa.
Joo, valitettavasti tuo hymiöitten käyttö on vaan "nykypäivää" jopa B2B puolella, niin siitä on ihan turha mitään olkiukkoa lähteä vääntämään. Toki erillinen keskustelu siitä, kuinka ammattimaisen kuvan se firmasta antaa on varmasti validi, mutta ei silti millään tasolla ole argumentti sille, etteikö asiakas voisi viestin sisältöön lähtökohtaisesti luottaa.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 707
Tuolta BF-ketjusta bongattu kuva. Onhan tuo vähän nurinkurista että oletetaan asiakkaan ymmärtävän selkeä hintavirhe jos sitä ei ymmärrä omat työntekijätkään.
Ei hintavirheitä tarvitse ymmärtää. Riittää että joku tulee ja kertoo että se oli hintavirhe.

Hintavirheiden ymmärtämisestä voidaan alkaa puhua jos ymmärtämättä jättämisestä aiheutui asiakkaalle kuluja.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 051
Ei hintavirheitä tarvitse ymmärtää. Riittää että joku tulee ja kertoo että se oli hintavirhe.

Hintavirheiden ymmärtämisestä voidaan alkaa puhua jos ymmärtämättä jättämisestä aiheutui asiakkaalle kuluja.
Jos asiakas epäilee hintavirhettä ja kysyy yrityksen asiakaspalvelusta tätä saaden vastaukseksi ettei ole hintavirhe, niin kyllä yrityksen tulisi toimittaa tuote. Miten ihmeessä asiakkaan tulisi tietää että on hintavirhe, jos asiakas saa asiakaspalvelusta vastauksen ettei ole hintavirhe?
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
410
Ei hintavirheitä tarvitse ymmärtää. Riittää että joku tulee ja kertoo että se oli hintavirhe.

Hintavirheiden ymmärtämisestä voidaan alkaa puhua jos ymmärtämättä jättämisestä aiheutui asiakkaalle kuluja.
Ei se ihan näin kyllä mene pykälien mukaan kun ruvetaan (netti)kauppojen vastuita tarkastelemaan, minkä varmaan tiedätkin jos olet yhtään ketjua/aihetta seurannut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
844
Jos jotain kertoo niin siitä ettei asia ole lainkaan niin selvä virhe kuin annat ymmärtää. Kyllä tässä tapauksessa on ihan hyvät edellytykset viedä asiaa eteenpäin jos on vänkäämisen intoa.
Nykymaailma on oikeuksia täynnä ja ihmiset osaa olla pikkumaisia. VK on kuitenkin suoraan kertonut että kyse on hintavirheestä. Absurdi tarjous myös viittaa selkeään hintavirheeseen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 295
Viestejä
4 186 979
Jäsenet
70 729
Uusin jäsen
jukkara

Hinta.fi

Ylös Bottom