Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Viestiketju alueella 'Yleinen rautakeskustelu' , aloittaja Kautium, 28.12.2017.

  1. mineraalimies

    mineraalimies

    Viestejä:
    1 219
    Rekisteröitynyt:
    28.11.2017
    Onhan tästäkin kokemusta. CDON joka löytyy ainakin omalta mustalta listaltani teki hintavirheellisille jo lähetetyille tuotteille palautusvaatimuksia. Osan Posti ehti palauttaa ennen kuin ostajat ehtivät niitä noutamaan. Tästä väännettiin sitten kättä myöhemmin ja CDON nöyrtyi noudattamaan KKV:n suositusta tuotteiden toimituksesta.
     
    Sokuripappa, Herbert ja thrill tykkäävät tästä.
  2. Zemez

    Zemez

    Viestejä:
    148
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Laitoin kyselyä kuluttajaneuvontaan.
     
    EriToinen tykkää tästä.
  3. Zat

    Zat

    Viestejä:
    1 997
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ja ehkä koomisin oli kun Anttila/Kodin1:n konkurssipesän edustajat kävi hakemassa jo noudettavissa olleita ostoksia Posteista (eivätkä palauttaneet rahoja toistaiseksi; kaikki tosin taisivat saada omansa viikkoja tai kuukausia myöhemmin).

    Tuolloin kävi ilmi sekin lakitekninen seikka, että etämyynnissä tavaran omistajuus siirtyy ostajalle vasta kun sen on noutanut postista, ei esim silloin kun se on lähetetty.
     
    EriToinen tykkää tästä.
  4. liinu

    liinu

    Viestejä:
    247
    Rekisteröitynyt:
    18.09.2018
    tässä tapauksessa sanoisin että poikkeus tilanne eikä ihan relevanssi tähän casiin (firmaan joka tod. jatkaa toimintaa suomessa)
     
  5. Zat

    Zat

    Viestejä:
    1 997
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ei tietenkään, kunhan mainitsin aiemman anekdootin innoittamana.

    Enkä itse usko, että Clasu vetäisi tai yrittäisi vetää takaisin mitään mikä on jo postitettu (vaikka olisi vielä seurannan ulkopuolella).
     
  6. Eläin

    Eläin

    Viestejä:
    572
    Rekisteröitynyt:
    26.07.2017
    Elisa nollas joulukuun laskun kokonaan, ettei tarvi maksaa mitään. tammikuussa jatkuu taas normaalisti.
     
  7. Groomlake

    Groomlake

    Viestejä:
    139
    Rekisteröitynyt:
    01.02.2019
    Minkä laskun ja miksi?
     
    Taker tykkää tästä.
  8. pokkus

    pokkus

    Viestejä:
    1 420
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Nyt lähti Clasulta kaksi viimeistäkin tilausta matkaan eli näyttää lähettävän ainakin omalta osalta kaikki tilatut tuotteet. En tiedä onko sillä väliä, että olin kaikki tilaukset jo maksanut luottokortilla suoraan tilausta tehdessä. Tuleekin tarpeeseen, kun kaikenlaista remppatavaraa tuli hommattua poravasarasta lähtien. Parhaimpana ehkä 2Ah porakoneen akku 12,5 euron hintaan Pro-sarjan tuotteisiin.
     
    ade3bZ tykkää tästä.
  9. liinu

    liinu

    Viestejä:
    247
    Rekisteröitynyt:
    18.09.2018
    Eli matkahuollon/postin kautta?
     
  10. Krianteri

    Krianteri

    Viestejä:
    20
    Rekisteröitynyt:
    24.05.2019
    Onko droneja lähtenyt matkaan(postnord tai muu toimitus)? Oman tila ”ei varastossa”.
     
  11. pokkus

    pokkus

    Viestejä:
    1 420
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Taitaa olla Postnord tai sieltä ainakin seuranta tunnistaa seurantanumerot. Lähimpään postiin nuo tilaukset on kuitenkin tulossa. Harmittaa vähän kun tuli tehtyä se yksi kotiinkuljetustilaus tuolle työkaluvaunulle niin olisi voinut nämä laittaa samaan. Nyt joutuu hakemaan lähipostista sitten erikseen, kun olisi voinut tulla kaikki kerralla kotiin.
     
  12. ade3bZ

    ade3bZ

    Viestejä:
    535
    Rekisteröitynyt:
    05.11.2016
    Joo, ainakin Clasun mukaan. Tosin PostNord näyttää toistaiseksi "The sender has sent information on a shipment item with this ID, but we have not yet received the shipment item".
     
  13. pokkus

    pokkus

    Viestejä:
    1 420
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Itseä jäi tuo dronen saamattomuus hiukan harmittamaan. Jos joku ei tarvitse omaansa niin olisin valmis sellaisen joltakin ostamaan.
     
  14. Quha

    Quha

    Viestejä:
    73
    Rekisteröitynyt:
    04.11.2016
    Peruste viedä asiaa eteenpäin on asiakkaiden tasapuolinen kohtelu. Jos joku on tavaran saanut ja toinen ei. Hintavirheeseen ei voi vedota.
    Clasu ei ole antanut peruutuksen syyksi hintavirhettä, vaan vedonnut verkkokaupan toimimattomuuteen ja alennuskoodien ehtoihin näemmä.

    https://bbs.io-tech.fi/attachments/screenshot-2019-12-14-at-15-05-26-png.318290/
     
  15. Ifhcetoi

    Ifhcetoi

    Viestejä:
    38
    Rekisteröitynyt:
    26.10.2016
    Lähtikö siis oikeasti jo matkaan? Minulle tuli Clasulta viesti että paketti on lähetetty, mutta Postnordin seuranta ilmoittaa, että ovat saaneet ennakkotiedon tuolla lähetyksellä varustetusta toimituksesta, ja että eivät vielä ole saaneet itse lähetystä.

    En vielä juhli.
     
  16. liinu

    liinu

    Viestejä:
    247
    Rekisteröitynyt:
    18.09.2018
    Kyllä jatkaisin sun tapauksessa vielä vääntöä
     
  17. pokkus

    pokkus

    Viestejä:
    1 420
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Ei ole mitään väännettävää, koska en saanut edes tilatuksi, koska olivat jo loppuneet eikä saanut lisättyä enää tilauksiin.
     
  18. liinu

    liinu

    Viestejä:
    247
    Rekisteröitynyt:
    18.09.2018
    Just tuli Clasulta ilmoitus että Mavic matkalla myymälään. Hyvä niin, että että tilausta ei vieläkään peruttu
     
    EriToinen tykkää tästä.
  19. Pertti_Pasanen_Spede

    Pertti_Pasanen_Spede

    Viestejä:
    1 509
    Rekisteröitynyt:
    10.03.2017
    Elisan laskutus toimii noin ihan normaalisti jos sieltä laskulla ostaa. Ei se lasku tule välttämättä samassa kuussa vaan laskutus voi alkaa vasta 1-2 kuukauden päästä.
     
  20. aatu89

    aatu89

    Viestejä:
    508
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2017
    Ei ollut mitään väliä maksutavalla, jos asiakaspalvelijana oli esimiehen noheva perseennuolija, niin tilaus peruttu. Lahjakortit hylättiin heti, samoin oma akkuporakone, jotka oli lähetys Postilla ja maksu tilausta tehdessä. Myymälänoudolla sain taas haettua ihan normaalisti Oralin sähköhammasharjan.
     
  21. Thiibou

    Thiibou

    Viestejä:
    215
    Rekisteröitynyt:
    05.02.2018
    Eilen tuli klarnalta viesti että clasun kamat voi maksaa ja heti perään toinen viesti että maksu tapahtuma poistettu.
    Tänään sitten tuli mailia clasulta että sähköhammasharjat lähetetty ja matkalla myymälään. ilmeisesti status "poimittu" ei tarkoittanutkaan että kamat olisi kerätty myymälästä niinkuin aikaisemmin luulin. Ehkä minäkin saan tilaukseni viellä ja voin perua kkv ilmoituksen :vihellys:
     
  22. trema

    trema

    Viestejä:
    45
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Otitko yhteyttä kuluttajaneuvontaan jo ennen kuin tilaus oli edes noudettavissa?
     
  23. stabbulamus

    stabbulamus

    Viestejä:
    11
    Rekisteröitynyt:
    29.03.2017
    Taisi aikainen rotta madon syödä kun lähetystunnukset tuli :smoke:. Juuri vaihdettu asumismuoto kerrostalosta omakotitaloon niin ei ollut ongelmia löytää ostettavaa :D.
     
  24. Kuuorava

    Kuuorava

    Viestejä:
    69
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Kolmas tilaus Clas Ohlsonilta mitä ei ollut missään vaiheessa peruttu on muuttunut tilaan poimittu. Saas nähdä tuleeko noutoviestiä kun otin myymälästä noudon ja saako mukaan siltikään.
     
  25. Warman

    Warman

    Viestejä:
    32
    Rekisteröitynyt:
    10.08.2019
    Nojoo pitää se nyt sanoa että tilasin sen repun lisäksi myös mavic mini fly more paketin joka on nyt matkalla myymälään, jos saan sen haettua niin myyn aikaisemmin Tokmannin tarjouksesta saadun mavic minin vaikka sinulle pokkus. En ois uskonu että saan tuota Clasun miniä niin en ole maininnut sitä edes, mutta näköjään toivoa on vielä. Tokmannilla se oli 280€ joten sen enempää en ainakaan pyydä. 30 sekunnin testilennon olen vain tehnyt olohuoneessa, en ole ulkona lennättänyt kun sää ei ole suosinut. Kyseessä siis peruspaketti, ei fly more.
     
    liinu ja pokkus tykkäävät tästä.
  26. antero

    antero

    Viestejä:
    3 006
    Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Näyttää siltä että clas ohlson toimittaa tuotteet jotka ei tuo kovia tappioita.
    Esim itsellä maksoi 149€ alennusten jälkeen 79e, myös gigantti myy samaa tuotetta tarjouksessa 89€
    Muut peruttu.

    No eihän ne niitä tietenkää hakenu, ilmoitti vain postille että tuotteet on palautettava lähettäjälle.
     
  27. EriToinen

    EriToinen

    Viestejä:
    44
    Rekisteröitynyt:
    21.03.2018
    Onhan jotkut saanut myös Applen tuotteita? Ainakin Apple tv ja airpodit taisi lähteä useammalla tilaukseen.

    Entä onko joku saanut lahjakortteja?
     
  28. aatu89

    aatu89

    Viestejä:
    508
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2017
    Huoh älä jaksa mutuilla, monta kertaa tästäkin jo jauhettu tässä ketjussa. Ei ole mitään merkitystä pl. lahjakortit... Mavic Minit lähetetty, mutta esim työhansikkaita ja muuta halpaa roinaa peruttu ja jätetty kassalle. Osa sattunut menemään läpi ja osa ei, riippuu täysin tilauksen käsittelijästä.

    "Koodien jakamisen yhteydessä ei ollut jaettu niihin liittyviä rajoituksia, jotka kieltävät koodien yhdistämisen. Koodien yhdistäminen oli teknisestä virheestä johtuen lyhyen aikaa mahdollista torstai-iltana." :think:

    Clas Ohlsonilta sai tavaraa puoli-ilmaiseksi verkkovian vuoksi: ”Ei mennyt meillä kuin Strömsössä”
     
    Viimeksi muokattu: 15.12.2019
  29. antero

    antero

    Viestejä:
    3 006
    Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Eihän lähetetty ole sama kuin luovutettu. Vai onko niitä muka joku saanu.
    Onnea niille jotka oikeasti arvokasta on saanu.
     
  30. Krianteri

    Krianteri

    Viestejä:
    20
    Rekisteröitynyt:
    24.05.2019
    Prevent a Crash or Flyaway with Your Mavic | Mavic Help

    Kannattaa lukea huolella ohjeita ennen ekaa lentoa.
     
    Warman tykkää tästä.
  31. Zat

    Zat

    Viestejä:
    1 997
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Toki noin meni pääosin, ja siinähän nyt ei ollutkaan mitään kovin outoa, mutta nimenomaan Anttilan pesänhoitajien edustajia kävi henkilökohtaisesti postin pisteissä hakemassa tavaroita fyysisesti pois keskellä päivää (varmasti vain joissain kaupungeissa ellei ollut peräti vain Helsingissä). En nyt äkkiä osaa löytää tästä googlella mitään, mutta ihmiset olivat nähneet tätä omin silmin.
     
    antero tykkää tästä.
  32. edup

    edup

    Viestejä:
    2 524
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Saahan sitä pyytää vaikka minkälaista kohtelua, mutta kaupalla on tietenkin oikeus korjata virheensä, eikä siihen mikään tasa-arvoinen kohtelu liity millään tapaa. Ei ruokakaupassakaan auta vaatia satunnaista ostosta ilmaiseksi tasa-arvoiseen kohteluun vedoten, kun joskus on kassa tehnyt virheen ja jäänyt jotakin skannaamatta.

    Täysin pitkin helvettiähän tuo clasun reagointi asiaan on mennyt, mutta se ei sinällään muuta asiaa miksikään.
     
    marski, Taneli-, bluedrool ja 3 muuta tykkäävät tästä.
  33. DrPepper

    DrPepper

    Viestejä:
    132
    Rekisteröitynyt:
    24.02.2019
    Hivenen kaukaa haettu esimerkki.

    Kyllähän se yrityksen toiminta muuttaa asiaa. Perjantaina ei olisi enää kenenkään pitänyt saada tilaamiaan tuotteita ja jokainen tilaus jossa alennuskoodeja ketjutettu olisi pitänyt perua pahoittelujen kera. Jos he olisivat toimineet asian vaatimalla tavalla, niin täällä olisi yksi tai kaksi asiasta närkästynyttä.
     
    Namemma tykkää tästä.
  34. Jan11

    Jan11

    Viestejä:
    234
    Rekisteröitynyt:
    19.05.2017
    Juu ja nämähän on tällaisia ”kokeilen kepillä jäätä ja olen iloinen jos saan jotain halvalla” -juttuja, joiden kosahtaessa olennaista on, että luottokorttimaksu/paypal/whatever hyvitetään sujuvasti ja nopeasti.

    Tuo tasa-arvojuttu on enemmän sellaista perinteistä naapurikateutta.
    Se, että Arska saa kopterin halvalla ja minä en, ei oikeasti ole minulta pois. Vaikka onkin Arskalle hyvää. Pitäisi siis osata olla Arskan puolesta iloinen, eikä kiroilla oman loton ohimenoa.

    That said, cdonin karavaanariteltta parilla kympillä #telttagate ja aikaisempi läppärin mukana kaupan päälle 8 tulostinta ja 8 läppärilaukkua ilmaiseksi + joitakin kymmeniä pienempiä onnistumisia on kyllä olleet kivoja.
     
  35. edup

    edup

    Viestejä:
    2 524
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Juu. Kyllä mullakin tuolla on tilaus sisällä, ja mitään en odota saavani. Iloinen yllätys sen sijaan on jos clasu päättäisikin toimittaa.

    Tuollainen -50% koko valikoimasta on sen luokan hintavirhe että en usko KRIL:in myöskään lämpenevän millekään jatkovaatimuksille. Eri asia nuo yksittäisten tuotteiden isommatkin alennusvirheet, missä ei oikeasti aina voi kuluttaja tietää että onko alennus legit vai ei. Esim. soundbar-gate hyvä esimerkki sellaisesta, missä isommallakin aleprosentilla oli silti ihan hyvä sauma lähteä KRILiin viemään tuota.
     
  36. valipalakeksi

    valipalakeksi

    Viestejä:
    253
    Rekisteröitynyt:
    31.03.2017
    "Poimittu" tilaan mennyt oma tilaus. Ilmeisesti hyvä mahdollisuus saada tuotteet kun aiemmin oli "poiminnassa" tilassa
     
  37. Gobi

    Gobi Make ATK Great Again

    Viestejä:
    903
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    @Sampsa tahi @Juha Kokkonen , onko foorumin linjauksen mukaista alkaa jakamaan toimarien sähköpostiosoitetta valitusten tekoon? Clasulla tietääkseni on ihan asiakaspalvelu:

    Asiakaspalvelu - Ota yhteyttä | Clas Ohlson

    Jos ei tuolta kautta saa apua, niin en usko että toimarin mailia spämmäämällä sitä tulee myöskään.
     
    Viimeksi muokattu: 15.12.2019
    marski tykkää tästä.
  38. Cumbo

    Cumbo

    Viestejä:
    2 228
    Rekisteröitynyt:
    31.05.2017
    Clasulla kuulemma tehty linjaus, että kaikki, jotka ovat tilanneet noudolla myymälään saavat tavaransa, jos tavarat on lähetetty.
     
    Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: 15.12.2019
    liinu tykkää tästä.
  39. Sampsa

    Sampsa Sysop Ylläpidon jäsen Team PUBG Team Stream Team H2O

    Viestejä:
    7 891
    Rekisteröitynyt:
    13.10.2016
    Asia on syytä hoitaa asiakaspalvelun kautta sen sijaan että masinoidaan spammia tj:lle.
     
    kurwaslobo, khallerz, Cumbo ja 9 muuta tykkäävät tästä.
  40. Thiibou

    Thiibou

    Viestejä:
    215
    Rekisteröitynyt:
    05.02.2018
    Mitäs tälläinen "linjaus" on peräisin?
     
  41. EriToinen

    EriToinen

    Viestejä:
    44
    Rekisteröitynyt:
    21.03.2018
    Mistä tälläinen tieto?
     
    Jan11 tykkää tästä.
  42. Gobi

    Gobi Make ATK Great Again

    Viestejä:
    903
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Jäi poistamati, nyt poistettu. Pitäisi kyllä olla jokaiselle vähänkään aivotyötä tekevälle selvä ettei toimarin spämmääminen auta asiaa yhtään, saattaapi jopa pahentaa tilannetta.
     
  43. Janishell

    Janishell

    Viestejä:
    333
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Clas Ohlsonin toimitusjohtaja Virpi Viinikainen myöntää tapahtuneen.

    – Osa tilauksista oli ehditty kerätä ja luovuttaa asiakkaille torstaina ennen kuin virhe huomattiin. Aamulla osa tilauksista oli peruttu kauppojen toimesta, ja minä pyysin seuraamaan tätä esimerkkiä. Peruttuja tilauksia on joitakin satoja, hän kertoo sähköpostitse.


    Elikkä noitten sanojen puolesta kukaan ei tule saamaan noita -50% tavaroita, jos tavara ei ole aikaisemmin jo annettu?
     
  44. tonttuj

    tonttuj

    Viestejä:
    178
    Rekisteröitynyt:
    31.10.2016
    No minulle lauantaina henkilökunnan edustaja sanoi että tottakai saan tilaamani tuotteet tilausvahvistuksen hinnalla jos niin haluan.
    Luki suoraan jostain sisäisestä viestistä.
     
  45. Janishell

    Janishell

    Viestejä:
    333
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Tuossa lukee että osa tilauksista oli peruttu kauppojen toimesta, ja minä pyysin seuraamaan tätä esimerkkiä. Onkos IL käynyt typo?
     
  46. Fortucry

    Fortucry

    Viestejä:
    38
    Rekisteröitynyt:
    17.11.2017
    Minäkin saan tuosta toimarin puheesta sellaisen käsityksen, että oli virhe kun tuotteita peruttiin. Eli toimittaisivat loput normaalisti?
     
  47. Janishell

    Janishell

    Viestejä:
    333
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Itselläni on odottamassa 2kpl -50% tilausvahvistuksia ilman peruutusta, mielenkiintoiset ajat odottamassa.
     
  48. Cumbo

    Cumbo

    Viestejä:
    2 228
    Rekisteröitynyt:
    31.05.2017
    Myyrältä. :D

    Paketit kuulemma tulevat liikkeeseen ja niissä näkyy vain nimi päällä eikä henkilökunta edes näe, mitä niissä on sisällä.
     
    EriToinen ja CafeRacer tykkäävät tästä.
  49. JNNK

    JNNK

    Viestejä:
    80
    Rekisteröitynyt:
    04.01.2017
    Clasulla mietitty viikonloppu ja nyt tulee viestiä, että lähetyksesi on postitettu ja maksutapana oli minulla lasku, joten rahan liikkumisella ei ole väliä.

    Tämä taisi mennä ihan jäätäväksi katastrofiksi heidän puolestaan tuon noutomahdollisuuden takia. Nyt on viikonloppu pohdittu ja todettu, että pelastetaan vähän mainetta postittamalla myös tuotteet, koska niin moni kerkesi noutamaan tavarat myymälästä.
     
    Sokuripappa ja Janishell tykkäävät tästä.