Tuota M570:aa on ilmeisesti nyt tarjottu monille, koska sanoivat, että asialla alkaa olla kiire ja ovat loppumassa varastosta. Nekin. Kuinkahan niiden loputtua käykään..?
Itse seurailin tuota läppäritilannetta viimeiset pari viikkoa ja M570:t olivat "loppumisuhan" alla jo ennen kuin niitä alettiin tarjoamaan korvaavina tuotteina, joten tässä saa kiittää onneaan, että tuota on tarjottu. Ja kun tässä tein kevyen päässälaskun, niin vaikka tuo euromääräinen ale on suurempi kuin Elisan alunperin
aikoman M509:n (eli 68T:n, vaikka itse mokasivatkin ruhtinaallisesti tuotekuvauksissa) kohdalla, se on prosenttimääräisesti sama 40% alennus, mikä toki oli mukava yllätys, kun olisin ollut valmis maksamaan M570:stä sen 550-600€. Ja kun tuosta Lenovosta puhuit, niin siinä on aivan umpisurkea näytönohjain - M570:n mobiili-1050 on ainakin neljä kertaa tehokkaampi kuin Intelin 620 UHD ja jopa M509:n mobiili -Vega 8 on tilannekohtaisesti 60-100% tehokkaampi - ja Intelin 10210U on käyttötilanteesta riippuen vajaasta kymmenyksestä noin neljännekseen tehokkaampi kuin Ryzen 3500U, niin kannattaa tosiaan pitää kokonaissuorituskyvyn puolesta tuo tarjottu Asus.
Paitsi tietty jos näyttiksen suorituskyvylle ei ole ollenkaan tarvetta, mutta tehomielessä tuo Lenovo ei kokonaisuutena missään nimessä vastaa hintaansa näihin Asusin vehkeisiin verrattuna.
Ja tosiaan jos tätä omaa tapahtumaketjua avaisi ihan siitä, kuinka itse käytännössä toimin:
1) M509 tilattu mustana perjantaina vähän puolenyön jälkeen
2) tilausvahvistus luuriin klo. 0:24 ja s-postiin klo. 0:30
3) 3.12. tekstiviestinä loppuunmyynti-ilmoitus
4) tyttöystävä soitti Elisalle, korjausliikkeet eivät vielä tiedossa ja lupasivat soittaa takaisin (eivät soittaneet)
5) 4.12. toinen perumisilmoitus tekstiviestillä
6) varasin soittoajan seuraavalle päivälle klo. 18:30-19:00 -väliselle ajalle
7) 5.12., soittoa ei kuulu sovitulla aikavälillä - klo. 19:27 puhelimen näyttö herää Elisalta tulevan soiton merkiksi, muttei ehdi pihahtaakaan ennen kuin soitto katkeaa
8) menen OmaElisan kautta AsPan pakeille, tarjosivat 50€ alennusta ja kieltäydyin kohteliaasti, koska minun oli kuitenkin tarkoitus saada 200€ alennus alunperin tilaamastani tuotteesta
9) ilmoitus/neuvontapyyntö KKV:lle asianmukaisin liittein (vastausta sieltä ei ole vieläkään tullut, ehkä suuntasivat suoraan Elisan kimppuun, jos sitäkään?)
10) 12.12. soitto Elisalta (en ehtinyt vastata ensimmäiseen, toinen n. 3h myöhemmin), josta tuli Vivobook 14 -tarjous ja sovittiin, että tutkin/harkitsen asiaa
11) 17.12. soitto kohdan 10 henkilöltä, tein aiemmassa viestissä mainitsemani toteamukset koneen suorituskyvystä ja millaiset tarpeet koneelle on, jolloin minulle tarjottiin M570-mallia. Oletettu/toivottu saapumisaika 20.12 tai 23.12.
Ei tarvinnut edes raivota AsPalle, vaikka sisällä toki ahdistusta ja kiehuntaa koinkin.