• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Nyt on kyllä Clasu laittanut itsensä sellaiseen soppaan, ettei enää paremmasta väliä. Mulle asiakaspalvelija eilen väitti, että ”olemme peruuttaneet kaikki ne tilaukset, joita ei ole vielä toimitettu”, valehteli siis ja jätti vastailematta suoriin kysymyksiin.
 
Minkälaisia uhkauksia jouduit esittämään saadaksesi tuotteet? :D
Itse asiassa en yhtään mitään.
Vartti siinä meni mutta henkilökunta oli todella ystävällistä ja asiallista.
Myyjä totesi että minä tottakai saan ostokseni tilauksen hinnalla jos haluan.
Ja koko tilanne siis meni puolin ja toisin koko ajan hymyssä suin.
 
Itse asiassa en yhtään mitään.
Vartti siinä meni mutta henkilökunta oli todella ystävällistä ja asiallista.
Myyjä totesi että minä tottakai saan ostokseni tilauksen hinnalla jos haluan.
Ja koko tilanne siis meni puolin ja toisin koko ajan hymyssä suin.
Eli peruutetusta tilauksesta voi käydä kyselemässä myymälässä ja mahdollisesti sen voi sieltä lunastaa itselleen?
 
Jahas oma isompi tilaus siirtyi keräyksestä lähetetty statukseen. Harmi että kohteena on silti myymälä, muutenhan tuo olisi jo hyvin varma case. Samalla klarnassa tuli ilmoitus että olisi lasku maksettavissa.
 
Jahas oma isompi tilaus siirtyi keräyksestä lähetetty statukseen. Harmi että kohteena on silti myymälä, muutenhan tuo olisi jo hyvin varma case. Samalla klarnassa tuli ilmoitus että olisi lasku maksettavissa.

Mullekkin tuli viesti,että tilaamasi tavarat ovat lähteneet varastolta. Harmi vaan että menevät liikkeeseen noudettavaksi. Varmaan ei ole kukaan täällä saanut perjantain jälkeen Lahden karismasta tavaroitaan?
 
Mullekkin tuli viesti,että tilaamasi tavarat ovat lähteneet varastolta. Harmi vaan että menevät liikkeeseen noudettavaksi. Varmaan ei ole kukaan täällä saanut perjantain jälkeen Lahden karismasta tavaroitaan?

Mahtaakohan sitä tehdä itselleen hallaa jos tilauksen saatavuutta tiedustelee aspasta.. Vai voiko sieltä saada vastauksen, jolla paketin onnistuisi lunastaa myyjän vastarinnasta huolimatta.
 
Jahas oma isompi tilaus siirtyi keräyksestä lähetetty statukseen. Harmi että kohteena on silti myymälä, muutenhan tuo olisi jo hyvin varma case. Samalla klarnassa tuli ilmoitus että olisi lasku maksettavissa.
Ilmoittele miten kävi. Periaatteessa tuote on jo maksettu ja myymälän pitäisi kait toimia vain ”postina”, eli kun hakee paketin, niin ei tapahdu enää muuta varmistusta kuin henkilöllisyyden tunnistaminen ja paketin vastaanotto.
 
Mahtaakohan sitä tehdä itselleen hallaa jos tilauksen saatavuutta tiedustelee aspasta.. Vai voiko sieltä saada vastauksen, jolla paketin onnistuisi lunastaa myyjän vastarinnasta huolimatta.
Joka ikinen yhteydenotto aspaa tekee hallaa tilauksen saamisesta haaveileville.

Ihmettelin kun kaverit ottavat heti yhteyttä mallilla "Hei, tilasin verkkokaupastanne tuotteita erittäin halvalla, oletteko jo huomanneet sen? Kai saan halvat tuotteeni?"
 
Mahtaakohan sitä tehdä itselleen hallaa jos tilauksen saatavuutta tiedustelee aspasta.. Vai voiko sieltä saada vastauksen, jolla paketin onnistuisi lunastaa myyjän vastarinnasta huolimatta.

Kannattaa kokeilla mieluummin myymälästä (paitsi tietysti Lahden Karismasta,jossa tämä ei ainakaan perjantaina onnistunut).
 
Ensin tuli ilmoitus, että tilus peruttu mutta äsken tuli viesti että toimituksessa :confused: Nouto myymälästä, saa nähdä antavatko vaikka tulisi perille.
 
Tällaisen vastauksen on joku saanut Clasulta.
Screenshot 2019-12-14 at 15.05.26.png
 
On tämä kyllä harvinaisen herkullinen sotku. Miten voi olla niin vaikea ottaa hommaa haltuun.

Clasu järjesti itsensä paljon pahempaan pinteeseen kuin jos olisivat esim vain peruneet kaikki toimittamattomat kolmea koodia käyttäneet tilaukset kunnollisen selityksen kera perjantaiaamuna (ja sitten vain jälkipyykin hoitoa yksittäisten valittajien kanssa), tai mieluummin yksiselitteisesti hyväksyneet ne kaikki.

Nyt tässä tilanteessa ei ole järjenhiventäkään.
 
Ööh, kai tän pitäisi nyt olla selvä, kun Postnordin seurantalinkki kolahti mailiin? Ei ole Postnord vielä noutanut tilausta, mutta se on laitettu noutovalmiiksi.

Ihan vaan kiinnostaa, koska voisin tilata yhden noista tuotteista pelkällä 25% koodillakin, joka umpeutuu huomenna.
 
Itse kävin kyselemässä avoimen tilauksen perään, niin sanoivat vain, että nyt peruttu ja rahat palautettu. Ainoa ongelma oli, että itselleni ei ole tästä mitään ilmoitusta/tekstaria saapunut, katevaraukset voimassa jne. En jaksanut jäädä vääntämään, KKV:n kautta sitten
 
Ööh, kai tän pitäisi nyt olla selvä, kun Postnordin seurantalinkki kolahti mailiin? Ei ole Postnord vielä noutanut tilausta, mutta se on laitettu noutovalmiiksi.

Ihan vaan kiinnostaa, koska voisin tilata yhden noista tuotteista pelkällä 25% koodillakin, joka umpeutuu huomenna.
Eikö se friends25 otettu pois käytöstä?
 
Ei näytä vieläkään olevan yhtenäistä linjaa näissä. Emäntä kävi tänään hakemassa pari tuotetta,jotka oli maksanut torstaina illalla ja joista oli eilen aamulla tullut peruutusviesti ja myöhemmin eilen illalla viesti, että on noudettavissa.

Myyjä oli antanut halvemman tuotteen ja kertoi että toinen tilaus peruutettu kun ketjutettu koodeja. Myyjälle vastattu, että aspasta sanottu että tuotteet saa silti. Oli lähtenyt hakemaan tuotetta varastosta ja koittanut myydä eri hinnalla mitä oli alehinta. Emäntä ei tähän suostunut vaan sanoi maksavansa sen summan mitä alunperinkin. Pienen mutinan jälkeen oli myynyt tuotteen sillä torstain alehinnalla ja homma sillä selvä. Itsellö vielä pari tilausta tulossa keskusvarastolta mutta ne on luvattu jo toimittaa ja ei ole peruttu mitään.
 
Oli ilmeisesti henkilökunnan käyttöön jaettu koodi, joka sittemmin otettu pois toiminnasta. Mitä kokeilin niin ketjutus on koodattu pois käytöstä joten taistelkaamme
jo tilatuista tavaroista.

Käsitin, että se oli ystävämyyntikoodi, joka piti olla voimassa 13.-14.12. mutta oli jostain syystä käytössä jo torstaina 12.12.
 
Hyvinkään clasulla ei antanut tilausta vaikka kerroin että osa asiakkaista saa edelleen tilauksistaan postitus ilmoituksia ja muissa liikkeissä tilaukset on annettu asiakkaille ilman mukinoita. Mitään selitystä ei oikein annettu sanottiin vain etten tule saamaan tilausta heiltä. Tilaukseni ei kuulemma ole "hyväksytty" vaikka status näkyy sivuilla "poimittu" ja nouto tekstarikin tullut.
 
Käsitin, että se oli ystävämyyntikoodi, joka piti olla voimassa 13.-14.12. mutta oli jostain syystä käytössä jo torstaina 12.12.

Tästä(kin) liikkui useaa eri versiota, osa väitti henkilökunnan koodiksi ja osa täksi ystävämyynniksi. Mene ja tiedä
 
Moniko näistäkin tilauksen tehneistä asiakkaista olisi ollut tyytyväinen vain asialliseen ja ystävälliseen tilausten peruutukseen aitojen pahoittelujen kera ja olisi edelleen käyttänyt yrityksen palveluja tyytyväisenä? Kyllä viimeaikoina tällaisten nimenomaan verkkokaupoissa tapahtuneiden järjestelmä- tai hintavirheiden selvittämisessä on ollut useammallakin yrityksellä parantamisen varaa. Ei minulla muuta, jatkakaa...
 
Viimeksi muokattu:
Hyvinkään clasulla ei antanut tilausta vaikka kerroin että osa asiakkaista saa edelleen tilauksistaan postitus ilmoituksia ja muissa liikkeissä tilaukset on annettu asiakkaille ilman mukinoita. Mitään selitystä ei oikein annettu sanottiin vain etten tule saamaan tilausta heiltä. Tilaukseni ei kuulemma ole "hyväksytty" vaikka status näkyy sivuilla "poimittu" ja nouto tekstarikin tullut.

Aikamoista sekoilua Clas Ohlsonin osalta. Itse kävin noin tunti sitten hakemassa tilauksen Hyvinkään myymälästä eikä sen enempää kyselty mitään vaan iskettiin paketti käteen.
 
Turun Hansan myyjille myös iso käsi, nopeaa ja erinomaista toimintaa. Verkkokaupan asiakaspalvelijalla taas sellainen kyrsä otsassa ettei mitään tolkkua. Hengittelikö esimies niskaan vai oliko vain periaate, että piti mennä perumaan tilaus ja tehdä asiat vaikeimman kautta.
Mullakin oli ”Poiminnassa” tilassa ja myyjä kassalla sen kuittasi noudetuksi, kun haki myymälän puolelta tuotteen.
 
Viimeksi muokattu:
joo, käsittämätöntä sekoilua. Olisivat evänneet kaikilta vaan tilaukset tai sitten antaneet kaikille, niin tääkin ketju olis jäänyt aika lyhyeksi
 
Viimeksi muokattu:
Minulle tuli viesti että tilaukseni on palautettu ja maksu oli poistunut klarnasta.

Hain siis tuotteen tänään ja se on tälläkin hetkellä käytössä...

Eli nyt en voi edes maksaa sitä... Kai joku soittelee sitten joskus perään tms ... Tuskin haluavat käytettyä tuotetta takaisinkaan.
 
Minulle tuli viesti että tilaukseni on palautettu ja maksu oli poistunut klarnasta.

Hain siis tuotteen tänään ja se on tälläkin hetkellä käytössä...

Eli nyt en voi edes maksaa sitä... Kai joku soittelee sitten joskus perään tms ... Tuskin haluavat käytettyä tuotetta takaisinkaan.

Tää menee liikkeen omaksi tappioksi joten ole hiljaa ja pidä tuote, jos kyselevät niin voivottele takaisin :D
 
Minulle tuli viesti että tilaukseni on palautettu ja maksu oli poistunut klarnasta.

Hain siis tuotteen tänään ja se on tälläkin hetkellä käytössä...

Eli nyt en voi edes maksaa sitä... Kai joku soittelee sitten joskus perään tms ... Tuskin haluavat käytettyä tuotetta takaisinkaan.
Tuliko sulle siis "Peruutettu" -> "Noudettavissa" -> "Peruutettu"?
Oma tilaus Ryobin akkuporakoneesta peruutettiin, mutta sen jos saisi vielä Myllystä haettua ja maksettua kassalla :confused2:
 
Tuliko sulle siis "Peruutettu" -> "Noudettavissa" -> "Peruutettu"?
Verkkokaupassa oli tilana hyväksytty siihen asti kunnes tuo noudettavissa viesti tuli. Päivä ennen noudettavissa viestiä tuli se yleinen peruttu tekstari mutta tila verkkokaupassa ei ollut koskaan peruttu.

Sitten muutama tunti noudon jälkeen tuli sähköposti että tilaus on palautettu.
 
Verkkokaupassa oli tilana hyväksytty siihen asti kunnes tuo noudettavissa viesti tuli. Päivä ennen noudettavissa viestiä tuli se yleinen peruttu tekstari mutta tila verkkokaupassa ei ollut koskaan peruttu.

Sitten muutama tunti noudon jälkeen tuli sähköposti että tilaus on palautettu.
Okei, mulla on tilaus omilla sivuillakin Peruutettu tilassa. Tappeluksi siis todennäköisesti menee, sinäällään hauska että alennus ei ollut kuin 80€:a ovh hinnasta. Sattui ilmeisesti vaan täys paska asiakaspalvelija :)
 
Clasun mittavanhintainen (10+ €) rukkassoppa sakenee täällä:
  • tilasin eilen hanskat -25%-koodilla
  • eilen tuli tekstiviesti, että paketti on noudettavissa
  • tänään myyjä kieltäytyi luovuttamasta pakettia
  • narisin Klaralle ja halusin rahat takaisin
  • pari tuntia sitten Klara ilmoitti, että rahat on palautettu
  • äsken tuli tekstiviesti, että paketti on noudettavissa
Joku kyynisempi voisi päätellä, että Clasulla on täysi kaaos päällä. Punainen vilkkuvalo loistaa käytävillä ja porukka ryntäilee edestakaisin paniikissa. :p
Tarina jatkuu aina vain. Nyt tuli jo kolmas tekstiviesti samasta tilauksesta. La-ilta klo 19.40! Huokaus, kai se on pakko ottaa yhteyttä Clasun asiakaspalveluun, jotta tuon spammauksen saa loppumaan. :darra:
 
En yhtään ihmettele, että tuo paska on menossa konkurssiin.

Jaa että konkurssiin? Noilla ole ensimmäistäkään tappiollista kvartaalia sitten 2013 (mitä aiempaa dataa en nyt jaksanut kaivaa). Jos nyt konkurssia meinaat povata niin jotain sitä tukevaa todistusaineistoa kyllä tarttis.
 
Clas Ohlson sulkee kaikki myymälänsä Britanniassa ja Saksassa – syynä tulosromahdus

Clas Ohlson sulkee Suomessa kannattamattomia myymälöitä ja panostaa sen sijaan nettikauppaan – ”Prosentuaalisesti kasvu tulee verkkokaupasta, vapautamme varoja siihen”

Oikeassa olet, että TOISTAISEKSI Pohjoismaissa on sujunut ilmeisen hyvin vaikka myymälöitä on pistetty täälläkin kiinni. Jos kasvu nojaa tuohon luokattoman huonoon verkkokauppaan niin en voi povata kovin valoisaa tulevaisuutta.

Luitko sä tota linkkaamaasi juttua ollenkaan?

Se että uusien markkinoiden valloitus esim. Saksassa, kokonaisen neljän myymälän voimin ei ole onnistunut, ei millään muotoa tarkoita sitä että firma olisi menossa konkurssiin.

Puhumattakaan sitten tuosta "tulosromahduksesta", eli vertailukelpoisen tuloksen tippuminen 140 MSEK -> 124 MSEK, mitä ei nyt voi pahalla tahdollakaan kutsua romahdukseksi.
 
Kolmatta kertaa kolmen päivän sisään tulee tuo sama noutoviesti tavaroista jota ei suostuta luovuttamaan. No tulihan sinne ne kolme alekoodiakin laitettua.Jospa nuo ei enää huomenna lähettelis noita viestejään.
 
Aikaisemmin ihmettelin Clasun tapauksessa ostajien mielentilaa, jopa joukkohysteriaa. Tarkoitin lähinnä ostajia jotka ostaa turhaa tavaraa ihan vaan kun halvalla saa, tuollainen käytös on omasta mielestä huonoa. Tavaraa päätyy ihmisillä ihan liikaa kaappien perälle pölyyntymään.

Kun koodit tuli tännekin foorumille näkyviin, testasin niitä laittamalla 2 kappaletta Mavic 2 Prota ostoskoriin ja olihan se alennus siellä. Noille olisi ollut tarve, mutta jätin tilaamatta, koska tiesin että tilaus peruutetaan. Testasin vielä samaa koodien laittoa ostoskoriin kännykän selaimella, ostamatta mitään.

Tällä seudulla on tehty muutamia murtoja ja päätin parantaa kiinteistön valvontaa hankkimalla Netatmon Welcome-kameran, tiesin sen nähneeni Clasulla. Hinta oli kova, 179€, mutta muistin että joku joulukoodi oli tarjolla. Nyt pari päivää myöhemmin lisäsin ostoskoriin ja syötin joulu15-koodin. Oudosti hinnaksi tuli 143,20€, josta lähtee se 15% vielä pois. Eli -20% ja vielä -15%. Lopullinen hinta 121,72€. Tuo ei nyt ihan mätsää, saan saman nyt molemmilla selaimilla tuotteesta kuin tuotteesta. Osaako joku sanoa mistä johtuu?
 
Viimeksi muokattu:
Aikaisemmin ihmettelin Clasun tapauksessa ostajien mielentilaa, jopa joukkohysteriaa. Tarkoitin lähinnä ostajia jotka ostaa turhaa tavaraa ihan vaan kun halvalla saa, tuollainen käytös on omasta mielestä huonoa. Tavaraa päätyy ihmisillä ihan liikaa kaappien perälle pölyyntymään.

Kun koodit tuli tännekin foorumille näkyviin, testasin niitä laittamalla 2 kappaletta Mavic 2 Prota ostoskoriin ja olihan se alennus siellä. Noille olisi ollut tarve, mutta jätin tilaamatta, koska tiesin että tilaus peruutetaan. Testasin vielä samaa koodien laittoa ostoskoriin kännykän selaimella, ostamatta mitään.

Tällä seudulla on tehty muutamia murtoja ja päätin parantaa kiinteistön valvontaa hankkimalla Netatmon Welcome-kameran, tiesin sen nähneeni Clasulla. Hinta oli kova, 179€, mutta muistin että joku joulukoodi oli tarjolla. Lisäsin ostoskoriin ja syötin joulu15-koodin. Oudosti hinnaksi tuli 143,20€, josta lähtee se 15% vielä pois. Eli -20% ja vielä -15%. Lopullinen hinta 121,72€. Tuo ei nyt ihan mätsää, saan saman nyt molemmilla selaimilla tuotteesta kuin tuotteesta. Osaako joku sanoa mistä johtuu?

179 * 0,8 * 0,85
 
Tänään onnistui vielä hyvän tarjouksen nouto liikkeestä, kun ei ollut kovin kallis ja kauppa susirajalla.
 
en kyllä haluis olla suomen myyntijohtajan housuissa:facepalm:. Oikeesti kyllä käy vähän sääliks kun järjestelmä ylläpitäjä kuitenkin ruotsissa. Luulen, että aika sekavat ohjeet tullut sieltä miten pitäisi toimia. Nettikaupan virhe koski vain suomen osuutta, koska noi koodit oli allokoitu vain tänne.
 
Adjustments.JPG


Systeri oli äsken hakenut oman tilauksensa [emoji848]

Edit: oma Mavic mini fly more muuttunut juuri tilaan poimittu
@MyyjäMatti onko tietoa onko "3000 ihmistä" vai 3000 tilausta? Täällä kun kuluu moni vetäneen tuotteita yksitellen eri tilauksiin.

Toisekseen pääasiassa ylläpidolle: otsikko lupailisi hyvää paikkaa kysellä yksittäisistä, tosielämän kiistatilanteista. Mutta tällä chat-tyylillä turha lähettää tänne mitään uniikkia tilannetta neuvojen toivossa. Olisiko siis aihetta irroittaa selvä hintavirheily ja jälkipyykki omaksi ketjukseen?
 
ai niin, oli tässä yks kaveri kaupan alalla töissä, niin riippumatta miten noi tilaukset oli menneet, eli jos tuote on maksettu ja tilausvahvistus on tullut, niin kyllä myyjän on velvollisuus myydä tuote kun kysymyksessä ei ole selvä hintavirhe; 50% ei tätä ole kuitenkaan. Clasulla tälläisia alennuksia päällä koko ajan ( ja muillakin liikkeillä, esim. gigantti audio jopa -70%).
Rauhallisesti vaan, jos ei asiallisella tavalla tuotetta saa niin sit kuluttaja-asiamiehen kautta. Tää putiikki sen verran suuri että tuskin lähtee vääntää suuremmin.
edit: pari tuotetta jo saanut vaikka peruutus tullut, Mavic keräyksessä ja kyllä tonkin saan ennemmin tai myöhemmin
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
259 310
Viestejä
4 508 898
Jäsenet
74 351
Uusin jäsen
Hopis

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom