• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Onkohan kellään aikaisempaa kokemusta clasusta että kauan seurantakoodin mukaan menee siihen että "Shipping instructions have been received" - siihen että olisi rekistöröitynyt jossain keskuksessa paketti?

Vielä saa omaa tulostinta kuumotella siihen asti että Postnordilla/Matkahuololla on paketti hallussaan..
 
Erittäin erittäin epätodennäköistä että peruuttelevat noita jo "lähetettyjä" lähetyksiä.
 
Näin itsekkin arvelisin. Tuskin rupeavat erikseen noukkimaan paketteja pois lähtevistä.

Mutta nää viimesimmät "linjaukset" on muuttuneet päivän sisällä puoleen/toiseen viestien perusteella. Että tiedä sitten
 
Onhan tästäkin kokemusta. CDON joka löytyy ainakin omalta mustalta listaltani teki hintavirheellisille jo lähetetyille tuotteille palautusvaatimuksia. Osan Posti ehti palauttaa ennen kuin ostajat ehtivät niitä noutamaan. Tästä väännettiin sitten kättä myöhemmin ja CDON nöyrtyi noudattamaan KKV:n suositusta tuotteiden toimituksesta.

Ja ehkä koomisin oli kun Anttila/Kodin1:n konkurssipesän edustajat kävi hakemassa jo noudettavissa olleita ostoksia Posteista (eivätkä palauttaneet rahoja toistaiseksi; kaikki tosin taisivat saada omansa viikkoja tai kuukausia myöhemmin).

Tuolloin kävi ilmi sekin lakitekninen seikka, että etämyynnissä tavaran omistajuus siirtyy ostajalle vasta kun sen on noutanut postista, ei esim silloin kun se on lähetetty.
 
Ja ehkä koomisin oli kun Anttila/Kodin1:n konkurssipesän edustajat kävi hakemassa jo noudettavissa olleita ostoksia Posteista (eivätkä palauttaneet rahoja toistaiseksi; kaikki tosin taisivat saada omansa viikkoja tai kuukausia myöhemmin).

Tuolloin kävi ilmi sekin lakitekninen seikka, että etämyynnissä tavaran omistajuus siirtyy ostajalle vasta kun sen on noutanut postista, ei esim silloin kun se on lähetetty.
tässä tapauksessa sanoisin että poikkeus tilanne eikä ihan relevanssi tähän casiin (firmaan joka tod. jatkaa toimintaa suomessa)
 
tässä tapauksessa sanoisin että poikkeus tilanne eikä ihan relevanssi tähän casiin (firmaan joka tod. jatkaa toimintaa suomessa)

Ei tietenkään, kunhan mainitsin aiemman anekdootin innoittamana.

Enkä itse usko, että Clasu vetäisi tai yrittäisi vetää takaisin mitään mikä on jo postitettu (vaikka olisi vielä seurannan ulkopuolella).
 
Nyt lähti Clasulta kaksi viimeistäkin tilausta matkaan eli näyttää lähettävän ainakin omalta osalta kaikki tilatut tuotteet. En tiedä onko sillä väliä, että olin kaikki tilaukset jo maksanut luottokortilla suoraan tilausta tehdessä. Tuleekin tarpeeseen, kun kaikenlaista remppatavaraa tuli hommattua poravasarasta lähtien. Parhaimpana ehkä 2Ah porakoneen akku 12,5 euron hintaan Pro-sarjan tuotteisiin.
 
Nyt lähti Clasulta kaksi viimeistäkin tilausta matkaan eli näyttää lähettävän ainakin omalta osalta kaikki tilatut tuotteet. En tiedä onko sillä väliä, että olin kaikki tilaukset jo maksanut luottokortilla suoraan tilausta tehdessä. Tuleekin tarpeeseen, kun kaikenlaista remppatavaraa tuli hommattua poravasarasta lähtien. Parhaimpana ehkä 2Ah porakoneen akku 12,5 euron hintaan Pro-sarjan tuotteisiin.
Eli matkahuollon/postin kautta?
 
Eli matkahuollon/postin kautta?
Taitaa olla Postnord tai sieltä ainakin seuranta tunnistaa seurantanumerot. Lähimpään postiin nuo tilaukset on kuitenkin tulossa. Harmittaa vähän kun tuli tehtyä se yksi kotiinkuljetustilaus tuolle työkaluvaunulle niin olisi voinut nämä laittaa samaan. Nyt joutuu hakemaan lähipostista sitten erikseen, kun olisi voinut tulla kaikki kerralla kotiin.
 
Onko droneja lähtenyt matkaan(postnord tai muu toimitus)? Oman tila ”ei varastossa”.
Joo, ainakin Clasun mukaan. Tosin PostNord näyttää toistaiseksi "The sender has sent information on a shipment item with this ID, but we have not yet received the shipment item".
 
Itseä jäi tuo dronen saamattomuus hiukan harmittamaan. Jos joku ei tarvitse omaansa niin olisin valmis sellaisen joltakin ostamaan.
 
ai niin, oli tässä yks kaveri kaupan alalla töissä, niin riippumatta miten noi tilaukset oli menneet, eli jos tuote on maksettu ja tilausvahvistus on tullut, niin kyllä myyjän on velvollisuus myydä tuote kun kysymyksessä ei ole selvä hintavirhe; 50% ei tätä ole kuitenkaan. Clasulla tälläisia alennuksia päällä koko ajan ( ja muillakin liikkeillä, esim. gigantti audio jopa -70%).
Rauhallisesti vaan, jos ei asiallisella tavalla tuotetta saa niin sit kuluttaja-asiamiehen kautta. Tää putiikki sen verran suuri että tuskin lähtee vääntää suuremmin.
edit: pari tuotetta jo saanut vaikka peruutus tullut, Mavic keräyksessä ja kyllä tonkin saan ennemmin tai myöhemmin

Peruste viedä asiaa eteenpäin on asiakkaiden tasapuolinen kohtelu. Jos joku on tavaran saanut ja toinen ei. Hintavirheeseen ei voi vedota.
Clasu ei ole antanut peruutuksen syyksi hintavirhettä, vaan vedonnut verkkokaupan toimimattomuuteen ja alennuskoodien ehtoihin näemmä.

https://bbs.io-tech.fi/attachments/screenshot-2019-12-14-at-15-05-26-png.318290/
 
Nyt lähti Clasulta kaksi viimeistäkin tilausta matkaan eli näyttää lähettävän ainakin omalta osalta kaikki tilatut tuotteet. En tiedä onko sillä väliä, että olin kaikki tilaukset jo maksanut luottokortilla suoraan tilausta tehdessä. Tuleekin tarpeeseen, kun kaikenlaista remppatavaraa tuli hommattua poravasarasta lähtien. Parhaimpana ehkä 2Ah porakoneen akku 12,5 euron hintaan Pro-sarjan tuotteisiin.

Lähtikö siis oikeasti jo matkaan? Minulle tuli Clasulta viesti että paketti on lähetetty, mutta Postnordin seuranta ilmoittaa, että ovat saaneet ennakkotiedon tuolla lähetyksellä varustetusta toimituksesta, ja että eivät vielä ole saaneet itse lähetystä.

En vielä juhli.
 
Just tuli Clasulta ilmoitus että Mavic matkalla myymälään. Hyvä niin, että että tilausta ei vieläkään peruttu
 
Nyt lähti Clasulta kaksi viimeistäkin tilausta matkaan eli näyttää lähettävän ainakin omalta osalta kaikki tilatut tuotteet. En tiedä onko sillä väliä, että olin kaikki tilaukset jo maksanut luottokortilla suoraan tilausta tehdessä. Tuleekin tarpeeseen, kun kaikenlaista remppatavaraa tuli hommattua poravasarasta lähtien. Parhaimpana ehkä 2Ah porakoneen akku 12,5 euron hintaan Pro-sarjan tuotteisiin.
Ei ollut mitään väliä maksutavalla, jos asiakaspalvelijana oli esimiehen noheva perseennuolija, niin tilaus peruttu. Lahjakortit hylättiin heti, samoin oma akkuporakone, jotka oli lähetys Postilla ja maksu tilausta tehdessä. Myymälänoudolla sain taas haettua ihan normaalisti Oralin sähköhammasharjan.
 
Eilen tuli klarnalta viesti että clasun kamat voi maksaa ja heti perään toinen viesti että maksu tapahtuma poistettu.
Tänään sitten tuli mailia clasulta että sähköhammasharjat lähetetty ja matkalla myymälään. ilmeisesti status "poimittu" ei tarkoittanutkaan että kamat olisi kerätty myymälästä niinkuin aikaisemmin luulin. Ehkä minäkin saan tilaukseni viellä ja voin perua kkv ilmoituksen :vihellys:
 
Eilen tuli klarnalta viesti että clasun kamat voi maksaa ja heti perään toinen viesti että maksu tapahtuma poistettu.
Tänään sitten tuli mailia clasulta että sähköhammasharjat lähetetty ja matkalla myymälään. ilmeisesti status "poimittu" ei tarkoittanutkaan että kamat olisi kerätty myymälästä niinkuin aikaisemmin luulin. Ehkä minäkin saan tilaukseni viellä ja voin perua kkv ilmoituksen :vihellys:

Otitko yhteyttä kuluttajaneuvontaan jo ennen kuin tilaus oli edes noudettavissa?
 
Taisi aikainen rotta madon syödä kun lähetystunnukset tuli :smoke:. Juuri vaihdettu asumismuoto kerrostalosta omakotitaloon niin ei ollut ongelmia löytää ostettavaa :D.
 
Kolmas tilaus Clas Ohlsonilta mitä ei ollut missään vaiheessa peruttu on muuttunut tilaan poimittu. Saas nähdä tuleeko noutoviestiä kun otin myymälästä noudon ja saako mukaan siltikään.
 
Nojoo pitää se nyt sanoa että tilasin sen repun lisäksi myös mavic mini fly more paketin joka on nyt matkalla myymälään, jos saan sen haettua niin myyn aikaisemmin Tokmannin tarjouksesta saadun mavic minin vaikka sinulle pokkus. En ois uskonu että saan tuota Clasun miniä niin en ole maininnut sitä edes, mutta näköjään toivoa on vielä. Tokmannilla se oli 280€ joten sen enempää en ainakaan pyydä. 30 sekunnin testilennon olen vain tehnyt olohuoneessa, en ole ulkona lennättänyt kun sää ei ole suosinut. Kyseessä siis peruspaketti, ei fly more.
Itseä jäi tuo dronen saamattomuus hiukan harmittamaan. Jos joku ei tarvitse omaansa niin olisin valmis sellaisen joltakin ostamaan.
 
En yhtään ihmettele, että tuo paska on menossa konkurssiin.

Näyttää siltä että clas ohlson toimittaa tuotteet jotka ei tuo kovia tappioita.
Esim itsellä maksoi 149€ alennusten jälkeen 79e, myös gigantti myy samaa tuotetta tarjouksessa 89€
Muut peruttu.

Ja ehkä koomisin oli kun Anttila/Kodin1:n konkurssipesän edustajat kävi hakemassa jo noudettavissa olleita ostoksia Posteista (eivätkä palauttaneet rahoja toistaiseksi; kaikki tosin taisivat saada omansa viikkoja tai kuukausia myöhemmin).

Tuolloin kävi ilmi sekin lakitekninen seikka, että etämyynnissä tavaran omistajuus siirtyy ostajalle vasta kun sen on noutanut postista, ei esim silloin kun se on lähetetty.

No eihän ne niitä tietenkää hakenu, ilmoitti vain postille että tuotteet on palautettava lähettäjälle.
 
Näyttää siltä että clas ohlson toimittaa tuotteet jotka ei tuo kovia tappioita.
Esim itsellä maksoi 149€ alennusten jälkeen 79e, myös gigantti myy samaa tuotetta tarjouksessa 89€
Muut peruttu.



No eihän ne niitä tietenkää hakenu, ilmoitti vain postille että tuotteet on palautettava lähettäjälle.

Onhan jotkut saanut myös Applen tuotteita? Ainakin Apple tv ja airpodit taisi lähteä useammalla tilaukseen.

Entä onko joku saanut lahjakortteja?
 
Näyttää siltä että clas ohlson toimittaa tuotteet jotka ei tuo kovia tappioita.
Esim itsellä maksoi 149€ alennusten jälkeen 79e, myös gigantti myy samaa tuotetta tarjouksessa 89€
Muut peruttu.
Huoh älä jaksa mutuilla, monta kertaa tästäkin jo jauhettu tässä ketjussa. Ei ole mitään merkitystä pl. lahjakortit... Mavic Minit lähetetty, mutta esim työhansikkaita ja muuta halpaa roinaa peruttu ja jätetty kassalle. Osa sattunut menemään läpi ja osa ei, riippuu täysin tilauksen käsittelijästä.

"Koodien jakamisen yhteydessä ei ollut jaettu niihin liittyviä rajoituksia, jotka kieltävät koodien yhdistämisen. Koodien yhdistäminen oli teknisestä virheestä johtuen lyhyen aikaa mahdollista torstai-iltana." :think:

Clas Ohlsonilta sai tavaraa puoli-ilmaiseksi verkkovian vuoksi: ”Ei mennyt meillä kuin Strömsössä”
 
Viimeksi muokattu:
Huoh älä jaksa mutuilla, monta kertaa tästäkin jo jauhettu tässä ketjussa. Ei ole mitään merkitystä pl. lahjakortit... Mavic Minit lähetetty, mutta esim työhansikkaita ja muuta halpaa roinaa peruttu ja jätetty kassalle. Osa sattunut menemään läpi ja osa ei, riippuu täysin tilauksen käsittelijästä.

"Koodien jakamisen yhteydessä ei ollut jaettu niihin liittyviä rajoituksia, jotka kieltävät koodien yhdistämisen. Koodien yhdistäminen oli teknisestä virheestä johtuen lyhyen aikaa mahdollista torstai-iltana." :think:

Clas Ohlsonilta sai tavaraa puoli-ilmaiseksi verkkovian vuoksi: ”Ei mennyt meillä kuin Strömsössä”
Eihän lähetetty ole sama kuin luovutettu. Vai onko niitä muka joku saanu.
Onnea niille jotka oikeasti arvokasta on saanu.
 
Nojoo pitää se nyt sanoa että tilasin sen repun lisäksi myös mavic mini fly more paketin joka on nyt matkalla myymälään, jos saan sen haettua niin myyn aikaisemmin Tokmannin tarjouksesta saadun mavic minin vaikka sinulle pokkus. En ois uskonu että saan tuota Clasun miniä niin en ole maininnut sitä edes, mutta näköjään toivoa on vielä. Tokmannilla se oli 280€ joten sen enempää en ainakaan pyydä. 30 sekunnin testilennon olen vain tehnyt olohuoneessa, en ole ulkona lennättänyt kun sää ei ole suosinut. Kyseessä siis peruspaketti, ei fly more.

Prevent a Crash or Flyaway with Your Mavic | Mavic Help

Kannattaa lukea huolella ohjeita ennen ekaa lentoa.
 
No eihän ne niitä tietenkää hakenu, ilmoitti vain postille että tuotteet on palautettava lähettäjälle.

Toki noin meni pääosin, ja siinähän nyt ei ollutkaan mitään kovin outoa, mutta nimenomaan Anttilan pesänhoitajien edustajia kävi henkilökohtaisesti postin pisteissä hakemassa tavaroita fyysisesti pois keskellä päivää (varmasti vain joissain kaupungeissa ellei ollut peräti vain Helsingissä). En nyt äkkiä osaa löytää tästä googlella mitään, mutta ihmiset olivat nähneet tätä omin silmin.
 
Saahan sitä pyytää vaikka minkälaista kohtelua, mutta kaupalla on tietenkin oikeus korjata virheensä, eikä siihen mikään tasa-arvoinen kohtelu liity millään tapaa. Ei ruokakaupassakaan auta vaatia satunnaista ostosta ilmaiseksi tasa-arvoiseen kohteluun vedoten, kun joskus on kassa tehnyt virheen ja jäänyt jotakin skannaamatta.

Täysin pitkin helvettiähän tuo clasun reagointi asiaan on mennyt, mutta se ei sinällään muuta asiaa miksikään.
 
Saahan sitä pyytää vaikka minkälaista kohtelua, mutta kaupalla on tietenkin oikeus korjata virheensä, eikä siihen mikään tasa-arvoinen kohtelu liity millään tapaa. Ei ruokakaupassakaan auta vaatia satunnaista ostosta ilmaiseksi tasa-arvoiseen kohteluun vedoten, kun joskus on kassa tehnyt virheen ja jäänyt jotakin skannaamatta.

Täysin pitkin helvettiähän tuo clasun reagointi asiaan on mennyt, mutta se ei sinällään muuta asiaa miksikään.

Hivenen kaukaa haettu esimerkki.

Kyllähän se yrityksen toiminta muuttaa asiaa. Perjantaina ei olisi enää kenenkään pitänyt saada tilaamiaan tuotteita ja jokainen tilaus jossa alennuskoodeja ketjutettu olisi pitänyt perua pahoittelujen kera. Jos he olisivat toimineet asian vaatimalla tavalla, niin täällä olisi yksi tai kaksi asiasta närkästynyttä.
 
Saahan sitä pyytää vaikka minkälaista kohtelua, mutta kaupalla on tietenkin oikeus korjata virheensä, eikä siihen mikään tasa-arvoinen kohtelu liity millään tapaa. Ei ruokakaupassakaan auta vaatia satunnaista ostosta ilmaiseksi tasa-arvoiseen kohteluun vedoten, kun joskus on kassa tehnyt virheen ja jäänyt jotakin skannaamatta.

Täysin pitkin helvettiähän tuo clasun reagointi asiaan on mennyt, mutta se ei sinällään muuta asiaa miksikään.

Juu ja nämähän on tällaisia ”kokeilen kepillä jäätä ja olen iloinen jos saan jotain halvalla” -juttuja, joiden kosahtaessa olennaista on, että luottokorttimaksu/paypal/whatever hyvitetään sujuvasti ja nopeasti.

Tuo tasa-arvojuttu on enemmän sellaista perinteistä naapurikateutta.
Se, että Arska saa kopterin halvalla ja minä en, ei oikeasti ole minulta pois. Vaikka onkin Arskalle hyvää. Pitäisi siis osata olla Arskan puolesta iloinen, eikä kiroilla oman loton ohimenoa.

That said, cdonin karavaanariteltta parilla kympillä #telttagate ja aikaisempi läppärin mukana kaupan päälle 8 tulostinta ja 8 läppärilaukkua ilmaiseksi + joitakin kymmeniä pienempiä onnistumisia on kyllä olleet kivoja.
 
Juu ja nämähän on tällaisia ”kokeilen kepillä jäätä ja olen iloinen jos saan jotain halvalla” -juttuja, joiden kosahtaessa olennaista on, että luottokorttimaksu/paypal/whatever hyvitetään sujuvasti ja nopeasti.

That said, cdonin karavaanariteltta parilla kympillä #telttagate ja aikaisempi läppärin mukana kaupan päälle 8 tulostinta ja 8 läppärilaukkua ilmaiseksi + joitakin kymmeniä pienempiä onnistumisia on kyllä olleet kivoja.

Juu. Kyllä mullakin tuolla on tilaus sisällä, ja mitään en odota saavani. Iloinen yllätys sen sijaan on jos clasu päättäisikin toimittaa.

Tuollainen -50% koko valikoimasta on sen luokan hintavirhe että en usko KRIL:in myöskään lämpenevän millekään jatkovaatimuksille. Eri asia nuo yksittäisten tuotteiden isommatkin alennusvirheet, missä ei oikeasti aina voi kuluttaja tietää että onko alennus legit vai ei. Esim. soundbar-gate hyvä esimerkki sellaisesta, missä isommallakin aleprosentilla oli silti ihan hyvä sauma lähteä KRILiin viemään tuota.
 
"Poimittu" tilaan mennyt oma tilaus. Ilmeisesti hyvä mahdollisuus saada tuotteet kun aiemmin oli "poiminnassa" tilassa
 
Suosittelen kaikkia tilaustansa odottavia laittamaan sähköpostia Clas Ohlsonin Suomen maajohtajalle Virpi Viinikaiselle.

Hänen osoitteensa on *

Viestissä suosittelen mainitsemaan, että haluat tasa-arvoista kohtelua.

On ikävää jos ensi viikolla osa tilaajista ei saa tilaustansa myymälästä noudettua, vaikka on jo postitettu myymälään.

@Sampsa tahi @Juha Kokkonen , onko foorumin linjauksen mukaista alkaa jakamaan toimarien sähköpostiosoitetta valitusten tekoon? Clasulla tietääkseni on ihan asiakaspalvelu:

Asiakaspalvelu - Ota yhteyttä | Clas Ohlson

Jos ei tuolta kautta saa apua, niin en usko että toimarin mailia spämmäämällä sitä tulee myöskään.
 
Viimeksi muokattu:
Clasulla kuulemma tehty linjaus, että kaikki, jotka ovat tilanneet noudolla myymälään saavat tavaransa, jos tavarat on lähetetty.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kannattaa sitten sunkin korjailla tuota lainausta ja poistaa tiedot...

Jäi poistamati, nyt poistettu. Pitäisi kyllä olla jokaiselle vähänkään aivotyötä tekevälle selvä ettei toimarin spämmääminen auta asiaa yhtään, saattaapi jopa pahentaa tilannetta.
 
Clas Ohlsonin toimitusjohtaja Virpi Viinikainen myöntää tapahtuneen.

– Osa tilauksista oli ehditty kerätä ja luovuttaa asiakkaille torstaina ennen kuin virhe huomattiin. Aamulla osa tilauksista oli peruttu kauppojen toimesta, ja minä pyysin seuraamaan tätä esimerkkiä. Peruttuja tilauksia on joitakin satoja, hän kertoo sähköpostitse.


Elikkä noitten sanojen puolesta kukaan ei tule saamaan noita -50% tavaroita, jos tavara ei ole aikaisemmin jo annettu?
 
No minulle lauantaina henkilökunnan edustaja sanoi että tottakai saan tilaamani tuotteet tilausvahvistuksen hinnalla jos niin haluan.
Luki suoraan jostain sisäisestä viestistä.
 
Tuossa lukee että osa tilauksista oli peruttu kauppojen toimesta, ja minä pyysin seuraamaan tätä esimerkkiä. Onkos IL käynyt typo?
 
Tuossa lukee että osa tilauksista oli peruttu kauppojen toimesta, ja minä pyysin seuraamaan tätä esimerkkiä. Onkos IL käynyt typo?

Minäkin saan tuosta toimarin puheesta sellaisen käsityksen, että oli virhe kun tuotteita peruttiin. Eli toimittaisivat loput normaalisti?
 
Itselläni on odottamassa 2kpl -50% tilausvahvistuksia ilman peruutusta, mielenkiintoiset ajat odottamassa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 322
Viestejä
4 509 484
Jäsenet
74 352
Uusin jäsen
JuhaSaar

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom