Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
66
Laitoin juuri reklamaation vetämään Elisalle, mainitsin huolivani tilaamani laitteen, taikka vaihtoehtoisesti heidän kaupastaan Asus X409 (suht sama rauta mutta intelin CPU/iGPU).
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
93
Laitoin juuri reklamaation vetämään Elisalle, mainitsin huolivani tilaamani laitteen, taikka vaihtoehtoisesti heidän kaupastaan Asus X409 (suht sama rauta mutta intelin CPU/iGPU).
Tuossakin koneessa jää kyllä aika hyvin epäselväksi onko siinä nyt 4 vai 8gb muistia... Kyllä osaavat.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
77
Onko elisalla edes myynnissä mitään ovh:599e hintaista korvaavaa konetta spekseiltään sama tai parempi. Jo jokin kone maksaa vaikka 699e niin olisi helppoa jos siitä saisi ovh:n erotuksella sen itselle. Eli eli 599e arvoisen korvaavaan tuotteen hinta olisi 299e itselle. sekä 699e hintainen tuote, niin maksaisi ovh:n erotuksen pois, eli 399e olisi hinta. Tosin onko tälläinen tapa sitten väärä. Mutta väärä tapa se on sekin kun minulle ehdotettiin vivobookkia https://elisa.fi/kauppa/tuote/Asus-Vivobook-15?deviceVariant=Vivobook 15 maksettavaksi hintaan 399e, eikai sen nyt nuin pitäisi mennä sen korvaavan mallin tarjonta.

/paskempaa kalliimmalla?
siis oikeestikko tota tarjoivat tilalle ja viellä ois pitäny maksaa lisää?? voi kele että niillä on hanskat hukassa siellä, ja kaataneet kaikki kupit hukatessaan niitä..
Elisan pitäis kyl äkkiä pitää palsu ja vetää yhtenäinen linja tälle caselle.... vaikkei si enää sais sitä "parempaakaan" tilalle niin joku järkevä ja kunnollinen ratkaisu, nyt vaikuttaa siltä että tää case tulee kestää kauvan, ja todella eriarvoisia ratkaisuja asiakkaille...
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
6
Omalta osalta meni lopulta maaliin aivan loistavasti, koska kävin äsken hakemassa Matkahuollolta oman 512GB-version.
 
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
2 386
Onko elisalla edes myynnissä mitään ovh:599e hintaista korvaavaa konetta spekseiltään sama tai parempi. Jo jokin kone maksaa vaikka 699e niin olisi helppoa jos siitä saisi ovh:n erotuksella sen itselle. Eli eli 599e arvoisen korvaavaan tuotteen hinta olisi 299e itselle. sekä 699e hintainen tuote, niin maksaisi ovh:n erotuksen pois, eli 399e olisi hinta. Tosin onko tälläinen tapa sitten väärä. Mutta väärä tapa se on sekin kun minulle ehdotettiin vivobookkia https://elisa.fi/kauppa/tuote/Asus-Vivobook-15?deviceVariant=Vivobook 15 maksettavaksi hintaan 399e, eikai sen nyt nuin pitäisi mennä sen korvaavan mallin tarjonta.

/paskempaa kalliimmalla?
Ei Elisalla tarvii ollakaan. Tukkureilta heidän tuotteensa tulee.

Muutoinkin Elisa olisi päässyt imagollisesti halvemmalla, kun olisi tyhjentänyt verkkokaupan, veikon koneen jne ja toimittanut ne tappiolla asiakkaille.
 
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
6
On kyllä hämärää toimintaa Elisalta.

Alkuviikosta tosiaan tuli viesti, että tuote Asus M509 on loppuunmyyty ja emme voi toimittaa. Asiakaspalvelun kautta sain sitten korvaavan tuotteen M509DA, eli se 512gb malli.

Nyt kun hain matkahuollosta konetta, siellä olikin tämä 256gb malli ja 512gb malli noudettavissa. Ja jotkut ei oo saannu vielä mitään hyvitystä, way to go Elisa:facepalm:

Kai tää 256gb pitää palauttaa kun sivuilla näyttää jo että tilaus on peruttu. Kunnon sekoiluu
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
175
On kyllä hämärää toimintaa Elisalta.

Alkuviikosta tosiaan tuli viesti, että tuote Asus M509 on loppuunmyyty ja emme voi toimittaa. Asiakaspalvelun kautta sain sitten korvaavan tuotteen M509DA, eli se 512gb malli.

Nyt kun hain matkahuollosta konetta, siellä olikin tämä 256gb malli ja 512gb malli noudettavissa. Ja jotkut ei oo saannu vielä mitään hyvitystä, way to go Elisa:facepalm:

Kai tää 256gb pitää palauttaa kun sivuilla näyttää jo että tilaus on peruttu. Kunnon sekoiluu
Ei jumalauta :) Saapa nähä mitä itelleki tulee ja mihin tää päättyy... pitää jo melkeen kaivaa popparit esiin koska tavallaanhan tää vitutuksen keskellä käy jo viihteestä :)
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
37
Alkuviikosta tosiaan tuli viesti, että tuote Asus M509 on loppuunmyyty ja emme voi toimittaa. Asiakaspalvelun kautta sain sitten korvaavan tuotteen M509DA, eli se 512gb malli.

Nyt kun hain matkahuollosta konetta, siellä olikin tämä 256gb malli ja 512gb malli noudettavissa. Ja jotkut ei oo saannu vielä mitään hyvitystä, way to go Elisa:facepalm:

Kai tää 256gb pitää palauttaa kun sivuilla näyttää jo että tilaus on peruttu. Kunnon sekoiluu
Vanhan kidnappaajan sanoin "kel Onni on se Onnin kätkeköön"..
Tuossahan kävi hyvin - yhdestä pitää maksaa ja toisesta ei? :grinning:
 
Viimeksi muokattu:

Nom

homo debilis obēsus
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
544
Tilasin 10.8.2019 Telialta 10€ maksavan bluetooth-kaiuttimen. Laitoin noudoksi haluamani paikan ja maksoin sen etukäteen ilman kuluja. Tilauksen jälkeen tuli vahvistus, jossa kerrottiin tilauksella olevan 3pv noutoaikaa Helsingin keskustasta, jota en valinnut ja noutoaikaakaan ei ollut ilmoitettu etukäteen.

Koska olin sattumoisin asioimassa sielläkin suunnalla ajattelin noutavani sitten sieltä kolmantena päivänä. Sain peruutusilmoituksen juuri kun lähdin suuntaamaan kohti kauppaa. Soitto asiakaspalveluun, jossa kerrottiin ettei tilausta voida uusia, eikä sitä voi noutaa ja rahojenpalautukseen tarvitaan sähköposti, jossa liitteenä kuitti ja maksutiedot. Toimitin nämä välittömästi.

Rahoja ei kuulunut, mitään ei kuulunut, joten soitin maksulliseen asiakaspalveluun. Ei osattu auttaa, sanottiin asian olevan selvityksessä ja soittavat ensi maanantaina perään. Tarkoitti varmaan seuraavan parittoman viikon seuraavaa paritonta viikkoa, kun mitään ei kuulunut.

Samaa paskaa jatkui. Soitto maksulliseen numeroon ja taas selviteltiin. Joskus viidennen puhelun jälkeen soitettiin jopa viikon päästä perään ja pyydettiin lähettämään uusi takaisinmaksupyyntö. Tähän laitoin tiedot uudestaan, pyynnön selvityskulujen takaisinmaksuista ja viivästyskoroista (muutama sentti, mutta periaatteesta).

Saapui marraskuun alussa viesti, jossa tämä käsitelty ja maksussa voi kestää pari viikkoa. Mitään puhetta ei ollut summasta. Kului pari viikkoa ja kolmaskin. Taas soittoa perään ja tympeä asiakaspalvelija kertoi maksuun menneen 10€ + ilmoittamani puhelumaksut. Kysyin koroista ja sanoi ettei sellaisia kuulu maksaa. Vastasin että varmasti kuuluu ja täti on hyvä ja laittaa vaan viestiä eteenpäin siitäkin. Sanoi selvittävänsä.

Nyt on 7.12.2019. Ei näy rahoista penniäkään ja ei soittoakaan kuulu. Kertaakaan kukaan ei ole pahoitellut asiaa.

:swaiting:

Vältän jatkossa Teliaa kuin veristä PERSERUTTOA. Upea firma. Kai tästä paskasta pitää alkaa kuluttajasuojaan rustaamaan. :btooth:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 588
Tilasin 10.8.2019 Telialta 10€ maksavan bluetooth-kaiuttimen. Laitoin noudoksi haluamani paikan ja maksoin sen etukäteen ilman kuluja. Tilauksen jälkeen tuli vahvistus, jossa kerrottiin tilauksella olevan 3pv noutoaikaa Helsingin keskustasta, jota en valinnut ja noutoaikaakaan ei ollut ilmoitettu etukäteen.

Koska olin sattumoisin asioimassa sielläkin suunnalla ajattelin noutavani sitten sieltä kolmantena päivänä. Sain peruutusilmoituksen juuri kun lähdin suuntaamaan kohti kauppaa. Soitto asiakaspalveluun, jossa kerrottiin ettei tilausta voida uusia, eikä sitä voi noutaa ja rahojenpalautukseen tarvitaan sähköposti, jossa liitteenä kuitti ja maksutiedot. Toimitin nämä välittömästi.

Rahoja ei kuulunut, mitään ei kuulunut, joten soitin maksulliseen asiakaspalveluun. Ei osattu auttaa, sanottiin asian olevan selvityksessä ja soittavat ensi maanantaina perään. Tarkoitti varmaan seuraavan parittoman viikon seuraavaa paritonta viikkoa, kun mitään ei kuulunut.

Samaa paskaa jatkui. Soitto maksulliseen numeroon ja taas selviteltiin. Joskus viidennen puhelun jälkeen soitettiin jopa viikon päästä perään ja pyydettiin lähettämään uusi takaisinmaksupyyntö. Tähän laitoin tiedot uudestaan, pyynnön selvityskulujen takaisinmaksuista ja viivästyskoroista (muutama sentti, mutta periaatteesta).

Saapui marraskuun alussa viesti, jossa tämä käsitelty ja maksussa voi kestää pari viikkoa. Mitään puhetta ei ollut summasta. Kului pari viikkoa ja kolmaskin. Taas soittoa perään ja tympeä asiakaspalvelija kertoi maksuun menneen 10€ + ilmoittamani puhelumaksut. Kysyin koroista ja sanoi ettei sellaisia kuulu maksaa. Vastasin että varmasti kuuluu ja täti on hyvä ja laittaa vaan viestiä eteenpäin siitäkin. Sanoi selvittävänsä.

Nyt on 7.12.2019. Ei näy rahoista penniäkään ja ei soittoakaan kuulu. Kertaakaan kukaan ei ole pahoitellut asiaa.

:swaiting:

Vältän jatkossa Teliaa kuin veristä PERSERUTTOA. Upea firma. Kai tästä paskasta pitää alkaa kuluttajasuojaan rustaamaan. :btooth:
Kuulostaa tutulta. Itse yritin saada omia rahoja takaisin tilauksesta jota en ikinä saanut, koska Telia itse peruutti tilauksen. Tästä on nyt joku 9kk aikaa eikä rahoja vieläkään näy. Aspaan soitettu varmaan joku 5 kertaa ja aina eri vastaus, että kuulemma kestää, kun kiertää jonkun eri osaston kautta.
 
  • Tykkää
Reactions: Nom

Nom

homo debilis obēsus
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
544
Kuulostaa tutulta. Itse yritin saada omia rahoja takaisin tilauksesta jota en ikinä saanut, koska Telia itse peruutti tilauksen. Tästä on nyt joku 9kk aikaa eikä rahoja vieläkään näy. Aspaan soitettu varmaan joku 5 kertaa ja aina eri vastaus, että kuulemma kestää, kun kiertää jonkun eri osaston kautta.
On muuten upeata, ettei verkkokaupasta tilaaja ole yrityksen mielestä "asiakas". Virhetilanteissa ei tarjota mitään maksutonta kanavaa yhteydenottoon, ei edes pyynnöstä. Liittymän haltija voi ottaa yhteyttä kirjautumalla, mutta liittymätön on vailla kanavaa. Sitten vaan seitsemänsataa puhelinsoittoa ja laskureklamaatiota perään, joita eivät kuitenkaan aio maksaa.

En minä mikään pankki ole. :btooth:
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
126
Ei Elisalla tarvii ollakaan. Tukkureilta heidän tuotteensa tulee.

Muutoinkin Elisa olisi päässyt imagollisesti halvemmalla, kun olisi tyhjentänyt verkkokaupan, veikon koneen jne ja toimittanut ne tappiolla asiakkaille.
Ei tätä Elisan puuhastelua voi kukaan ymmärtää. Osalle saatu kone toimitettua valitusten jälkeen joka on hyvä asia mutta sama kohtelu pitäisi koskea kaikkia koneen tilanneita. Joko olette avanneet valituksia kuluttujaneuvonnan nettisivujen kautta?
 
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
2 386
Ei tätä Elisan puuhastelua voi kukaan ymmärtää. Osalle saatu kone toimitettua valitusten jälkeen joka on hyvä asia mutta sama kohtelu pitäisi koskea kaikkia koneen tilanneita. Joko olette avanneet valituksia kuluttujaneuvonnan nettisivujen kautta?
Itse en vielä ole pistänyt kuluttajaneuvontaan asiaa vireille, koska on mustaa valkoisella missä jokin kone mulle luvataan mahdollisimman pian.
 

Eläin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
883
Kyllä se elisa toimittaa ne mitä pitää. Tää case voidaan sulkea. Mikälie hetkellinen häiriö ollut jonka saivat korjattua.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
126
Kyllä se elisa toimittaa ne mitä pitää. Tää case voidaan sulkea. Mikälie hetkellinen häiriö ollut jonka saivat korjattua.
Mitähän meinaat? Elisa arpoo nyt jotain 50€ alennuskuponkeja eikä ole toimittamassa lopuissa M509 vaille jääneille mitään muuta.
 

Eläin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
883
Mitähän meinaat? Elisa arpoo nyt jotain 50€ alennuskuponkeja eikä ole toimittamassa lopuissa M509 vaille jääneille mitään muuta.
No siis kyllähän ne ainaki väitti tilaavansa. "Hei, Haasteellisen laitesaatavuuden vuoksi laitteen lähetys viivästyy. Toimitamme tilauksesi heti, kun saamme laitetta varastoomme."
 

A21

Liittynyt
23.08.2019
Viestejä
2
Itse reagoin tähän Elisan Asus M509DA-tapaukseen siten, että tilasin tiistaina 3.12. illalla oma-aloitteisesti Elisan verkkokaupassa silloin vielä esillä olleen 599€-hintaisen tuotteen. Päivällä olin ollut yhteydessä tekstarissa olleeseen myyntipalvelun numeroon, jossa jättivät soittopyynnön laskutuspuolelle (lauantaiaamulle 10:30).

Tiistaina tilattu läppäri olikin sitten jo keskiviikkona kotiintoimituksesaa Budbee-kuriirin kautta. Soitin vielä ennen toimitusta Elisan asiakaspalveluun sopiakseni että korjaavat tuon hinnaksi 299€ (olin tehnyt molemmat tilaukset laskulla). Asiakaspalvelu välitti kommentit eteenpäin ja torstaina tuli tekstari ”tulet saamaan Asus-läppärin hintaan 299€”.

Tänään aamulla Elisan henkilö soitti aikataulun mukaisesti ja vahvisti vielä tuon asian ja tänään annoin tyytyväiselle anopille mukaan uuden kannettavansa. Elisalta tulee lasku kuulemma tammikuun puolella.

Odottamalla Elisan puolelta asian edistämistä olisi tässä varmaan itselläkin jäänyt luu käteen, mutta samasta mallista Elisalta tehty oma-aloitteinen kateosto käänsi tässä asiat parhain päin kohdallani.

Tuota budbee-kotiinkuljetusta voin muuten suositella lämpimästi. Oli 3.12.-tilauksella edullisin toimitusvaihtoehto 4,90 € hintaan ja toimituksen aikahaarukasta tuli järkevä tekstiviestikysely + kuriirin aloittaessa kierroksen toinen tekstari web-linkillä kuriirin reaaliaikaiseen seurantaan (karttapalvelu, jossa näkyi kuriirin sijainti, jäljellä olevat paikat (lukumäärä) ennen toimitusta sekä reaaliaikaisesti päivittyvä arvio tarkasta toimituskellonajasta.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
37
Itse reagoin tähän Elisan Asus M509DA-tapaukseen siten, että tilasin tiistaina 3.12. illalla oma-aloitteisesti Elisan verkkokaupassa silloin vielä esillä olleen 599€-hintaisen tuotteen. Päivällä olin ollut yhteydessä tekstarissa olleeseen myyntipalvelun numeroon, jossa jättivät soittopyynnön laskutuspuolelle (lauantaiaamulle 10:30).

Tiistaina tilattu läppäri olikin sitten jo keskiviikkona kotiintoimituksesaa Budbee-kuriirin kautta. Soitin vielä ennen toimitusta Elisan asiakaspalveluun sopiakseni että korjaavat tuon hinnaksi 299€ (olin tehnyt molemmat tilaukset laskulla). Asiakaspalvelu välitti kommentit eteenpäin ja torstaina tuli tekstari ”tulet saamaan Asus-läppärin hintaan 299€”.

Tänään aamulla Elisan henkilö soitti aikataulun mukaisesti ja vahvisti vielä tuon asian ja tänään annoin tyytyväiselle anopille mukaan uuden kannettavansa. Elisalta tulee lasku kuulemma tammikuun puolella.

Odottamalla Elisan puolelta asian edistämistä olisi tässä varmaan itselläkin jäänyt luu käteen, mutta samasta mallista Elisalta tehty oma-aloitteinen kateosto käänsi tässä asiat parhain päin kohdallani.

Tuota budbee-kotiinkuljetusta voin muuten suositella lämpimästi. Oli 3.12.-tilauksella edullisin toimitusvaihtoehto 4,90 € hintaan ja toimituksen aikahaarukasta tuli järkevä tekstiviestikysely + kuriirin aloittaessa kierroksen toinen tekstari web-linkillä kuriirin reaaliaikaiseen seurantaan (karttapalvelu, jossa näkyi kuriirin sijainti, jäljellä olevat paikat (lukumäärä) ennen toimitusta sekä reaaliaikaisesti päivittyvä arvio tarkasta toimituskellonajasta.
Yritin samaa puhelimitse, mutta eivät uskaltaneet tehdä tilausta, vaikka laitetta silloin vielä olikin varastossa. Ei kannustanut kokeilemaan onneani omatoimisestikaan. Onneksi myöhemmin myynti sai valtuudet hoitaa asiaa ja homma nytkähti eteenpäin. Nyt jännityksellä odottelemme, tuleeko paketissa tietokone vai asusteita.
 

A&T

Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
6
Lupasin kirjoittaa, kun 509da kotiutuu. No nyt on Matkahuollon paketti noudettu. Paketin päällä lukee "Asus in search of incredible". Epäilen kirjoitusvirhettä. Asusin tilalla pitäisi olla "Elisa". Ne joilla case on kesken - älkää hyväksykö muuta kuin alkuperäinen tai parempi laite!Ja hintaan 299 EUR. Voimia kaikille ja kiitoksia puolestani tähän foorumiin osallistuville. Uutta mustaa perjantaita odotellessa....
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
93
Itellä aika nolla arvonen puhelu tänään. Laitoin viestiä, että vaihdan operaattoria. Mulle siis tulossa tuo 256gb laite. En jaksa ruveta enää aikaani kuluttamaan tämän asian tiimoilta, kun tähän mennyt jo nyt liikaa ja Elisa ei maksa palkkaa tästä.
 

STe

Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
10
Ennen tilausta googletin 512gb mallinumerolla ja jostain löyty tieto että siinä olisi taustavalaistu näppäimistö mutta 256gb ei. Taustavalaistu näppäimistö olisi iso plussa, 70v joululahjan saaja tuntuu näkevän huonosti hiemankin hämärässä nappien tekstit joten valaistus vähentäisi huomattavasti kiroilun määrää Toria selaillessa.

Eli pari kysymystä koneen saaneille:
Onko 512gb tai 256gb laitteessa taustavalaistu näppäimistö? Tai onko tiedossa muuta eroa kuin levyn koko?

Onko koneessa lisäpaikka toiselle levylle?
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
5
Ennen tilausta googletin 512gb mallinumerolla ja jostain löyty tieto että siinä olisi taustavalaistu näppäimistö mutta 256gb ei. Taustavalaistu näppäimistö olisi iso plussa, 70v joululahjan saaja tuntuu näkevän huonosti hiemankin hämärässä nappien tekstit joten valaistus vähentäisi huomattavasti kiroilun määrää Toria selaillessa.

Eli pari kysymystä koneen saaneille:
Onko 512gb tai 256gb laitteessa taustavalaistu näppäimistö? Tai onko tiedossa muuta eroa kuin levyn koko?

Onko koneessa lisäpaikka toiselle levylle?
Matkahuolto kiikutti tänne tuon 256GB mallin ja mitä nyt olen ehtinyt laitetta tutkimaan niin taustavalaistua näppistä ei ole tuossa mallissa ainakaan. Muistaakseni joku mainitsi täällä, että lisäpaikka löytyisi kovalevylle, mutta täysin varma en ole asiasta.
 
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
2 386
Ennen tilausta googletin 512gb mallinumerolla ja jostain löyty tieto että siinä olisi taustavalaistu näppäimistö mutta 256gb ei. Taustavalaistu näppäimistö olisi iso plussa, 70v joululahjan saaja tuntuu näkevän huonosti hiemankin hämärässä nappien tekstit joten valaistus vähentäisi huomattavasti kiroilun määrää Toria selaillessa.

Eli pari kysymystä koneen saaneille:
Onko 512gb tai 256gb laitteessa taustavalaistu näppäimistö? Tai onko tiedossa muuta eroa kuin levyn koko?

Onko koneessa lisäpaikka toiselle levylle?
Mä löysin Googlella joskus tietoa, että konetta myydään kolmena varianttina kiintolevyn suhteen. 256, 512, 512+1tb ja jokaista näitä olisi saatavilla sekä taustavalolla, että ilman.
Vähän silloin tutkin ja en Suomesta löytänyt taustavalaistua laisinkaan, joten onkohan tällä sit kaikki ilman.
 

Eläin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
883
Mä löysin Googlella joskus tietoa, että konetta myydään kolmena varianttina kiintolevyn suhteen. 256, 512, 512+1tb ja jokaista näitä olisi saatavilla sekä taustavalolla, että ilman.
Vähän silloin tutkin ja en Suomesta löytänyt taustavalaistua laisinkaan, joten onkohan tällä sit kaikki ilman.
No hyi, menee kyllä palautukseen jos tulee ilman valoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
951
Tuossa kuva siitä läppärin paketista millä spekseillä se tuli itelle, tänään kun hain paketin postista. Ei ollut mitään muuta paketointia kuin tuo alkuperäinen laatikko.

IMG_20191208_075556.jpg
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
368
Ulkomailtakin on tulleet läppärit ja elektroniikkapaketit nykyään sellaisenaan, pelkät toimitustietotarrat päällä.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
47
Minulle eivät ole edelleenkään luvanneet mitään muuta kuin korvaavaa laitetta jonkinlaisella hyvityksellä, riippuen mallista minkä haluan.
En kuitenkaan halua muuta kuin tuon M509DA:n hinnalla, millä olen sen ostanutkin.
On kiva lukea, että useat ovat toiveensa saanetkin täytettyä, mutta mitenkähän mahtaa meidän hitaiden osa olla?
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
126
Minulle eivät ole edelleenkään luvanneet mitään muuta kuin korvaavaa laitetta jonkinlaisella hyvityksellä, riippuen mallista minkä haluan.
En kuitenkaan halua muuta kuin tuon M509DA:n hinnalla, millä olen sen ostanutkin.
On kiva lukea, että useat ovat toiveensa saanetkin täytettyä, mutta mitenkähän mahtaa meidän hitaiden osa olla?
Sama täällä ja näin torstaina koneen tilanneena odotan Elisan soittopyyntöä toista kertaa huomenna. Ensimmäisen osalta tekivät oharit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
951
Erikoista että täällä on moni saanut jo korvaavan laitteen, vaikka on tilannut myöhemmin kuin moni muu, jolle laitetta ei ole tullut. Luulisi kyllä että tuon kokoisessa paikassa olisi paremmin toimivat järjestelmät ja näkisi kuka seuraava jonossa. Eikä vain annettaisi sen mukaan, kuka valittaa ensin.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
37
Loin uuden ketjun yleistä ASUS M509DA -keskustelua varten:

ASUS M509DA -jutustelut

Sinne voi tarvittaessa lipua esim. siinä vaiheessa, kun on saanut oman taistelunsa Elisan kanssa maaliin ja/tai on kysyttävää tai keskustelunjuurta koneesta itsestään (jota itsekin muuten vielä odottelen noutopaikkaan saapuvaksi).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
2 386
Yritin tarjota diiliä, missä ottaisin M570 koneen ja maksaisin itse näiden koneiden normi hinnan erotuksen. Mutta eipä käy elisalle. Jos otan M570, saan siitä 50e alennuksen..eipä tule kyseeseen. Kusee Elisan säädön vuoksi pojan syntymäpäivät, joten periaatteesta vien tämän maaliin asti. Ja aion kyllä muutaman päivän sisällä koittas onko Iltalehti/iltasanomat kiinnostuneet jutusta.

Luulisi että olisi heillekin edullista imagon kannalta, että keissit hoidettaisiin pois alta. Tässä he eivät olisi menettäneet yhtään enempää, kuin oikean koneen toimittamalla. Mutta kun ei, asiakasta kyllä jaksetaan väsyttää loppuun asti. Eikö tietenkään koskaan voi jutella sen kanssa joka asiasta päättää.

On tasan viimeinen palvelu/tuote joka Elisalta tulee tähän talouteen jatkossa. On niin ala-arvoisesti hoidettu.


1: Myytiin väärää konetta
2: Edes 5 päivän jälkeen ei tätä myönnetty, vaikka useammat oli lähettäneet kuvakaappukset.
3: Tilausvahvistuksissa ei ole tarkkaa mallinumeroa, ilman kuvia kukaan ei voisi todistaa asiaa
4: Tarjouksessa ei ollut kappalemääriä
5: Tuotettq myytiin tunteja sen jälkeen kun ne oli lippu.
6: Nopeimmat sai koneen, mutta ei sit mitä myytiin ja suurinosa tuskin edes tietää siitä.
7: Sen jälkeen ei ollutkaan väliä koska olet tilannut, ”korvaavan”, eli sen koneen mitä oltiin myytykin sai ne jotka sattui sopivalle asiakaspalvelijalle.
8: Vaikka oikeaa konetta oli varastossa, et saanut sitä jos et saanut langan päähän oikeaa asiakaspalvelijaa.
9: myönsivät itsekin, että kuluttajan oikeus on tässä hyvin vankka, mutta silti väsyttävät ison osan asiakkaista tuolla 50e alennuksella. Mielestäni se jo yksin on todella erikoista toimintaa näin isolta firmalta.
10: Jokainen asiakaspalvelija sanoo että koneita ei ole, sanovat myöskin että korvaavaa konetta ei yksinkertaisesti saada mistään. Mutta kun yrittää ehdottaa toista konetta itse maksaen laitteiden eron hinnassa, ei kelpaa sekään. Eli laitteita ei ole, eikä tule, mutta muutakaan ei anneta. Aivan kuin pitkitettäisiin tässäkin tahallaan. Tai sitten pelkäävät, että jos myyvät minulle, muutkin vaativat. Tai sitten jollekin on kone lähetetty, mutta se on peruuttanut. Nyt odottavat että posti palautuu heille ja laittaa koneen mulle tms.
11: olen kertonut useamman kertaan, että olen ostanut 512gb koneen. Korvaavan täytyy olla sitä vastaava, eikä 256:sta vastaava. Myönsivät itse myyneensä väärää konetta. Tästä huolimatta kun pyysin, että välittää viestin asiasta päättävälle. Että ei sit toimita väärää konetta. ”En voi luvata sellaista”. Pyysin monta kertaa vain välittömään tiedon, en lupausta. Olen saman tehnyt noin 5 kerralla kun olen yhteydessä ollut. Mitään mainintaa tästä ei edelleenkään ole. Joten olen lähes varma, että kone tulee olemaan jokin täysin eri kuin pitäisi ja taas tapellaan.

99% koko keissistä oli Elisan mokaa ja vieläpä niin, että kuluttaja on vahvoilla. Elisa ei edes yritä hoitaa asiaa nätisti, vaan käytännössä suututtaa jokaisen asiaan liittyvän asiakkaan.
Olen itse käsitellyt reklamaatioita isossa firmassa ja meillä oli periaatteena tyytyväinen asiakas, eikä huono huomio. Vaikka se olisi tarkoittanut koko laitteen antamista ilmaiseksi.

Lupasivat parin päivän sisällä vastauksia, jos ei tällä viikolla kuulu mitään, niin sit vien asian kyllä eteenpäin.
Suosittelen kyllä edelleen jokaista siirtämään asiansa edes kuluttajaneuvojille, koska tässä Elisa pääsee kuin koira veräjästä kun porukka ei jaksa tehdä asialle mitään.
 

Eläin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
883
Yritin tarjota diiliä, missä ottaisin M570 koneen ja maksaisin itse näiden koneiden normi hinnan erotuksen. Mutta eipä käy elisalle. Jos otan M570, saan siitä 50e alennuksen..eipä tule kyseeseen. Kusee Elisan säädön vuoksi pojan syntymäpäivät, joten periaatteesta vien tämän maaliin asti. Ja aion kyllä muutaman päivän sisällä koittas onko Iltalehti/iltasanomat kiinnostuneet jutusta.

Luulisi että olisi heillekin edullista imagon kannalta, että keissit hoidettaisiin pois alta. Tässä he eivät olisi menettäneet yhtään enempää, kuin oikean koneen toimittamalla. Mutta kun ei, asiakasta kyllä jaksetaan väsyttää loppuun asti. Eikö tietenkään koskaan voi jutella sen kanssa joka asiasta päättää.

On tasan viimeinen palvelu/tuote joka Elisalta tulee tähän talouteen jatkossa. On niin ala-arvoisesti hoidettu.


1: Myytiin väärää konetta
2: Edes 5 päivän jälkeen ei tätä myönnetty, vaikka useammat oli lähettäneet kuvakaappukset.
3: Tilausvahvistuksissa ei ole tarkkaa mallinumeroa, ilman kuvia kukaan ei voisi todistaa asiaa
4: Tarjouksessa ei ollut kappalemääriä
5: Tuotettq myytiin tunteja sen jälkeen kun ne oli lippu.
6: Nopeimmat sai koneen, mutta ei sit mitä myytiin ja suurinosa tuskin edes tietää siitä.
7: Sen jälkeen ei ollutkaan väliä koska olet tilannut, ”korvaavan”, eli sen koneen mitä oltiin myytykin sai ne jotka sattui sopivalle asiakaspalvelijalle.
8: Vaikka oikeaa konetta oli varastossa, et saanut sitä jos et saanut langan päähän oikeaa asiakaspalvelijaa.
9: myönsivät itsekin, että kuluttajan oikeus on tässä hyvin vankka, mutta silti väsyttävät ison osan asiakkaista tuolla 50e alennuksella. Mielestäni se jo yksin on todella erikoista toimintaa näin isolta firmalta.
10: Jokainen asiakaspalvelija sanoo että koneita ei ole, sanovat myöskin että korvaavaa konetta ei yksinkertaisesti saada mistään. Mutta kun yrittää ehdottaa toista konetta itse maksaen laitteiden eron hinnassa, ei kelpaa sekään. Eli laitteita ei ole, eikä tule, mutta muutakaan ei anneta. Aivan kuin pitkitettäisiin tässäkin tahallaan. Tai sitten pelkäävät, että jos myyvät minulle, muutkin vaativat. Tai sitten jollekin on kone lähetetty, mutta se on peruuttanut. Nyt odottavat että posti palautuu heille ja laittaa koneen mulle tms.
11: olen kertonut useamman kertaan, että olen ostanut 512gb koneen. Korvaavan täytyy olla sitä vastaava, eikä 256:sta vastaava. Myönsivät itse myyneensä väärää konetta. Tästä huolimatta kun pyysin, että välittää viestin asiasta päättävälle. Että ei sit toimita väärää konetta. ”En voi luvata sellaista”. Pyysin monta kertaa vain välittömään tiedon, en lupausta. Olen saman tehnyt noin 5 kerralla kun olen yhteydessä ollut. Mitään mainintaa tästä ei edelleenkään ole. Joten olen lähes varma, että kone tulee olemaan jokin täysin eri kuin pitäisi ja taas tapellaan.

99% koko keissistä oli Elisan mokaa ja vieläpä niin, että kuluttaja on vahvoilla. Elisa ei edes yritä hoitaa asiaa nätisti, vaan käytännössä suututtaa jokaisen asiaan liittyvän asiakkaan.
Olen itse käsitellyt reklamaatioita isossa firmassa ja meillä oli periaatteena tyytyväinen asiakas, eikä huono huomio. Vaikka se olisi tarkoittanut koko laitteen antamista ilmaiseksi.

Lupasivat parin päivän sisällä vastauksia, jos ei tällä viikolla kuulu mitään, niin sit vien asian kyllä eteenpäin.
Suosittelen kyllä edelleen jokaista siirtämään asiansa edes kuluttajaneuvojille, koska tässä Elisa pääsee kuin koira veräjästä kun porukka ei jaksa tehdä asialle mitään.
upload_2019-12-9_13-52-47.png


näin vastattiin tänään

Toinen asiakakaspalvelija sanoin näin:

"Ikävä kuulla, että olet jäänyt ilman tilausta ja tilauksesi on peruttu.
Tuotteen kysyntä tosiaan yllätti meidät täysin, ja saimme valmistajalta sen
loppumisen jälkeen erän korvaavaa tuotetta.

Myös tämä korvaava tuote loppui, eikä saamamme tiedon mukaan sitäkään ole
saatavilla tai tulossa valmistajalta lisää.

Ymmärrän täysin harmisi, ja olemme saaneet ja vastaanottaneet tästä
tapahtumasta palautetta, ja teemme jatkossa parhaamme, että tällaista ei enää
tulevaisuudessa tapahtuisi.

Tarjoan sinulle hyvityksenä mahdollisuutta ostaa mikä tahansa valikoimassamme
oleva kannettava tietokone, josta annamme sinulle 50 e kertahyvityksen.

Ostoksen voi tehdä osoitteessa elisa.fi/kauppa, missä tahansa Elisan
myymälässä tai soittamalla maksuttomaan numeroomme 0800 464646 ma-pe 8-20, la
9-16.30.

Tilauksen tehtyäsi voit vastata tähän sähköpostiin, ja lisään alennuksen
sinulle. Hyvitys voidaan tehdä myös OmaElisan Chat- palvelun kautta.

Sopiiko sinulle tällainen hyvitys tilanteelle?"
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
2 386
Mulle tänään sanottiin, että mitään tietoa korvaavasta ei ole. Vaikka asiani kävi tänään kahdesti asiaa käsittelevillä tahoilla.

Tätä juuri tarkoitan. Edelleen eri asiakkaat ovat täysin eri tilanteessa. Ilmeisesti nyt pelastellaan omaa kukkaroa sen mitä pystytään. Yritetään päästä kokonaan eroon niistä joihin on mahdollisuus. Me joille on menty lupailemaan jotain ollaan sit poikkeuksia. Ei sen niin kuulu mennä.
 

Eläin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
883
ja ihan hyvin oma elisassa näkyy Peruttu m509 ja heti sen yläpuolelle ilmestyi uusi sopimus: m509da ja on käsittelyssä.
 

Eläin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
883
eli kyllä ne toimittaa sen heti kunhan heiän se tavarantoimittaja ilmoittelee heille toimitusajankohtaa. En tiedä keksiikö ne kohta uuden tekosyyn ja alkavat vetoomaan peruutuksen tavarantoimittajan puolesta. ehkä...
 
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
2 386
eli kyllä ne toimittaa sen heti kunhan heiän se tavarantoimittaja ilmoittelee heille toimitusajankohtaa. En tiedä keksiikö ne kohta uuden tekosyyn ja alkavat vetoomaan peruutuksen tavarantoimittajan puolesta. ehkä...
Sehän tässä onkin hassua, kun ovat nyt viikon sanoneet mulle, että sitä ei missään nimessä ole tilattavissa lisää. Sitä ei yksinkertaisesti ole saatavilla.
Samaan aikaan minä kerroin heille puhelimitse mitkä firmat ilmoittaa, että tukkureilta on saatavissa näin ja näin paljon koneita. Tähän vastaus on aina sama ”me emme niitä yksinkertaisesti voida saada mistään.”

Tänään oli edelleen sama virsi. Siitä huolimatta nyt osalle ilmoitetaan et on tulossa joskus ja näköjään sit jopa niitä lähettävät.


En ymmärrä miksi aspaa ei neuvota pitämään suutaan kiinni ja joku yksittäinen soittaisi asiakkaat läpi ja puhuisi samat asiat kaikille. Koska tämä touhu vain pahentaa mun silmissä Elisan ammattitaitoa yhtään mihinkään.
 

Eläin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
883
Niin.. jos näitä läppäreiden ostajia on määrä: X, niin kai ne nyt ne näkee ja ottaisivat sen hommat vain hoitaakseen yksi kerrallaan. Vähentyis varmasti tälläiset yhteydenotot sinne.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
261
Pistin asian kkv:lle toisen puhelun jälkeen kun sanoivat, että eivät minulle mitään "korvaavaa" tuotetta lähetä vaikka niitä koneita oli vielä silloin varastossa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
66
Laitoin juuri reklamaation vetämään Elisalle, mainitsin huolivani tilaamani laitteen, taikka vaihtoehtoisesti heidän kaupastaan Asus X409 (suht sama rauta mutta intelin CPU/iGPU).
"Valitettavasti tilanne on se, että molemmat Asus M509DA-EJ068T ja M509DA-EJ024T tuotteet loppuivat kesken emmekä saa näitä lisää laitevalmistajalta. Tietenkin jos tuon Asus X409 haluat tilata, hyvitämme tästä tuon lupaamamme 50e."

:shifty:


"Kerrothan vielä kuinka onnistuimme tänään. Mielipiteesi on tärkeä!"

:tup: Varmasti on
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
77
omani hain tänään... vaikka oma missio sai nyt päätöksensä, vetuttaa kyllä muiden osalta edelleen miten sekalaisesti case on menny ja menee edelleen..

79185155_2624465264359440_1008966372782243840_n.jpg
 

Lem

Liittynyt
11.09.2017
Viestejä
52
Itselleni on kanssa soittoaika lauantaille, yhden kerran soitin tilauksen perään (tiistai) milloin myyntipalvelusta ehdoteltiin soittoaikaa myöhemmäksi kun tilanne oli kovin sekava kaikille osapuolille. Chatin kautta olen ollut pari kertaa yhteyksissä ettei tarvitsisi enää soitella kun tilanne näyttää käyneen aika selväksi miten asia hoidetaan, mutta ne on ollut melkoisen turhia kertoja.

Saas nähdä mitä soitto tuo tullessaan. Ajattelin kuitenkin saada sen minkä tilasin kun melkoisen perseestä ollut koko asiakaspalvelukokemus kaikkinensa.
Soitto tuli sovitusti, mutta mitään ei saatu asian eteen oikein tehtyä. Ehdotin itse täälläkin mainittua kateostoa toisesta paikasta ja vastaavaa tuotetta heiltä itseltään, joista asiaan kuulemma palataan 3 arkipäivän kuluttua. Ihan asiallinen kaveri sieltä soitteli, mutta kysyttäessä kertoi että tilausjärjestyksessä näitä M509DA:ta on nyt sitten lähetetty asiakkaille. Itselle on tilausvahvistus tullut klo 23.45..
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
77
Soitto tuli sovitusti, mutta mitään ei saatu asian eteen oikein tehtyä. Ehdotin itse täälläkin mainittua kateostoa toisesta paikasta ja vastaavaa tuotetta heiltä itseltään, joista asiaan kuulemma palataan 3 arkipäivän kuluttua. Ihan asiallinen kaveri sieltä soitteli, mutta kysyttäessä kertoi että tilausjärjestyksessä näitä M509DA:ta on nyt sitten lähetetty asiakkaille. Itselle on tilausvahvistus tullut klo 23.45..
eihän noita ole missään vaiheessa hoidettu tilausjärjestyksessä...
Pikemminkin valitusjärjestyksessä, sikäli mikäli valittajalle osui oikea henkilö arvalla kohdalle... jollei arpa suosinut, niin sit ei päässyt siihenkään järjestykseen mukaan
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
126
eihän noita ole missään vaiheessa hoidettu tilausjärjestyksessä...
Pikemminkin valitusjärjestyksessä, sikäli mikäli valittajalle osui oikea henkilö arvalla kohdalle... jollei arpa suosinut, niin sit ei päässyt siihenkään järjestykseen mukaan
Elisa puhuu jo yhtä totta kuin nämä meidän politikot. He eivät ole itse tehneet asian eteen tasan mitään muuta kuin peruneet tilausvahvistuksen saaneiden tilaukset yksipuolisesti ja toivoneet, että mahdollisimman moni pysyy hiljaa.

Tämä lähestysmistapa ei sitten onnistunutkaan vaan valituksia on tullut kymmeniä random järjestyksessä ja nyt muka lähetetään korvaavia koneita tilausjärjestyksessä. Totuus on juuri kuten @Miksuu yllä sanoi että, kenellä on osunut AsPa lotto ja on huutanut lujiten he ovat korvaavan koneen saaneet.

Kokonaisuudessaan tämä Black Friday M509-gate on ollut Elisan puolelta täydellinen fiasko ja nyt menee jo puhtaaksi valehteluksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
77

[snip]
ja saimme valmistajalta sen
loppumisen jälkeen erän korvaavaa tuotetta.
[/snip]
eikös toikin ole melkosta potaskaa? eihän ne niin nopeesti mistään valmistajalta korvaavia saaneet, vaan jakoivat sen varaston noita"parempia" pois, jota tarjous ei muka koskenut.. (kaikki tietää jo et tarjous oli nimenomaan siihen malliin, vaikkakin virheellisesti elisan puolesta, sitä eivät itse tarkoittaneet alunperin)
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
1 651
Ei voi kuin ihmetellä näitä ketjuja lukiessa että miten firmat jaksavat joka vuosi lähteä mukaan tähän hintakilpailuun, kun kokonaisuutena tulos on kuitenkin tappiollinen firmalle, puhuttiin sitten taloudellisesta tuloksesta tai PR:stä. :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
92 850
Viestejä
1 901 765
Jäsenet
39 818
Uusin jäsen
LaPe123

Hinta.fi

Ylös Bottom