Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ehdotin vaihtoa tohon M570 malliin OVH erotuksella, kuulemma soittavat mulle huomenna, katotaan mitä tapahtuu.
Minulle eivät ole edelleenkään luvanneet mitään muuta kuin korvaavaa laitetta jonkinlaisella hyvityksellä, riippuen mallista minkä haluan.
En kuitenkaan halua muuta kuin tuon M509DA:n hinnalla, millä olen sen ostanutkin.
On kiva lukea, että useat ovat toiveensa saanetkin täytettyä, mutta mitenkähän mahtaa meidän hitaiden osa olla?
Miten tän ja muiden m570 ehdottaneiden kanssa kävi?
ja ihan hyvin oma elisassa näkyy Peruttu m509 ja heti sen yläpuolelle ilmestyi uusi sopimus: m509da ja on käsittelyssä.
eli kyllä ne toimittaa sen heti kunhan heiän se tavarantoimittaja ilmoittelee heille toimitusajankohtaa. En tiedä keksiikö ne kohta uuden tekosyyn ja alkavat vetoomaan peruutuksen tavarantoimittajan puolesta. ehkä...
Laitoin juuri reklamaation vetämään Elisalle, mainitsin huolivani tilaamani laitteen, taikka vaihtoehtoisesti heidän kaupastaan Asus X409 (suht sama rauta mutta intelin CPU/iGPU).
Itselleni on kanssa soittoaika lauantaille, yhden kerran soitin tilauksen perään (tiistai) milloin myyntipalvelusta ehdoteltiin soittoaikaa myöhemmäksi kun tilanne oli kovin sekava kaikille osapuolille. Chatin kautta olen ollut pari kertaa yhteyksissä ettei tarvitsisi enää soitella kun tilanne näyttää käyneen aika selväksi miten asia hoidetaan, mutta ne on ollut melkoisen turhia kertoja.
Saas nähdä mitä soitto tuo tullessaan. Ajattelin kuitenkin saada sen minkä tilasin kun melkoisen perseestä ollut koko asiakaspalvelukokemus kaikkinensa.
eihän noita ole missään vaiheessa hoidettu tilausjärjestyksessä...Soitto tuli sovitusti, mutta mitään ei saatu asian eteen oikein tehtyä. Ehdotin itse täälläkin mainittua kateostoa toisesta paikasta ja vastaavaa tuotetta heiltä itseltään, joista asiaan kuulemma palataan 3 arkipäivän kuluttua. Ihan asiallinen kaveri sieltä soitteli, mutta kysyttäessä kertoi että tilausjärjestyksessä näitä M509DA:ta on nyt sitten lähetetty asiakkaille. Itselle on tilausvahvistus tullut klo 23.45..
eihän noita ole missään vaiheessa hoidettu tilausjärjestyksessä...
Pikemminkin valitusjärjestyksessä, sikäli mikäli valittajalle osui oikea henkilö arvalla kohdalle... jollei arpa suosinut, niin sit ei päässyt siihenkään järjestykseen mukaan
eikös toikin ole melkosta potaskaa? eihän ne niin nopeesti mistään valmistajalta korvaavia saaneet, vaan jakoivat sen varaston noita"parempia" pois, jota tarjous ei muka koskenut.. (kaikki tietää jo et tarjous oli nimenomaan siihen malliin, vaikkakin virheellisesti elisan puolesta, sitä eivät itse tarkoittaneet alunperin)katso liitettä 315842
[snip]
ja saimme valmistajalta sen
loppumisen jälkeen erän korvaavaa tuotetta.
[/snip]
no tähän on syy trendi... jollet lähe mukaan sun myynti jää todella pieneksi silloin... se että ison firman luulisi osaavan ja saavan homman hoitumaan on eri juttu.. mutta on niitä hyvinkin onnistuneita bf yms kampanjoita, niistä et vaan saa lukea pahemmin jälestä... sama lähestulkoon minkä tahansa kiitoksen/positiivisen palautteen kanssa...Ei voi kuin ihmetellä näitä ketjuja lukiessa että miten firmat jaksavat joka vuosi lähteä mukaan tähän hintakilpailuun, kun kokonaisuutena tulos on kuitenkin tappiollinen firmalle, puhuttiin sitten taloudellisesta tuloksesta tai PR:stä.
no sehän on juuri se kun elisa luuli et viellä tukkimiehen kirjanpito riittää.. ei kannata panostaa saldoihin yms... ja merkata tarjouserää... tarjouserähän oli monella, ja monet ois tänkin casen osalta tiputtanut pois (itseni mukaanlukien)Itseäni ihmetyttää eniten se miten Elisa voi vetää tämän BF:n täysin vihkoon verkkokaupan ja saatavuuden / saldojen osalta? Heillä oli varmasti etukäteen tiedossa mitä tarjouksia laitetaan ja, että verkkokauppaan tulee asiakasryntäys.
Kumma kyllä Amazon.de:n BF tarjousten kanssa ei tullut pienintäkään ongelmaa ja tavarat tulivat viikon sisään keski-Euroopasta Lappiin ilmaiseksi. Tervetuloa Amazon ja Alibaba tänne pohjolaan ihan lokalisoidulla sivuillakin kun ei täällä osata.
no sehän on juuri se kun elisa luuli et viellä tukkimiehen kirjanpito riittää.. ei kannata panostaa saldoihin yms... ja merkata tarjouserää... tarjouserähän oli monella, ja monet ois tänkin casen osalta tiputtanut pois (itseni mukaanlukien)
koska otit yhteyttä elisaan? sillä luulen et sen moni haluaa tietää kun ei oo menny homma ihan noin putkeenPs. Tilasin itse tämän silloin kun verkkosivulla oli "loppunut verkkokaupasta" mutta Lisää ostoskoriin nappi toimi. Eli tilausjärjestys ei sano mitään
Itseäni ihmetyttää eniten se miten Elisa voi vetää tämän BF:n täysin vihkoon verkkokaupan ja saatavuuden / saldojen osalta? Heillä oli varmasti etukäteen tiedossa mitä tarjouksia laitetaan ja, että verkkokauppaan tulee asiakasryntäys.
Kumma kyllä Amazon.de:n BF tarjousten kanssa ei tullut pienintäkään ongelmaa ja tavarat tulivat viikon sisään keski-Euroopasta Lappiin ilmaiseksi. Tervetuloa Amazon ja Alibaba tänne pohjolaan ihan lokalisoidulla sivuillakin kun ei täällä osata.
aivan, juurikin tästä syystä itsekin viellä tilasin koneen vaikka silloin jo näkyi että varastosta loppu( ku olin hidas)...Eihän Elisan olisi pitänyt laittaa kuin ilmoitukseen (oikean tuotteen lisäksi) kappalemäärät. Koneita tarjolla 100kpl tms. Silloin olisi ollut selvä peli ja tätä keskustelua ei käytäisi, koska firma on ilmoittanut määrät. Kaikki peruutukset olisi ollut ok ja laillisia.
Nyt määriä ei ollut, joten yks kaks Elisa olikin hyvin ahtaalla. Ja kun tarjous ei myöskään ollut mitenkään hälyttävän outo BF tarjous kalliimmasta koneesta, niin eivät oikein pysty edes vetoamaan virheeseen tuotesivulla.
Eiköhän ensi kerralla Elisalla lue tarkasti määrät.
Torstaina n.23:40, jolloin saldot olivat vihreällä kera kommentin "Laitetta runsaasti verkkokaupan varastossa". Tällä hetkellä odotan Elisan selvitystä saadaanko konetta lisää Asukselta / maahantuojalta ja tähän kuulemma kuluu ainakin viikko. Rahat ovat edelleen Elisalla vaikka tilaus on (yksipuolisesti) peruttu statuksella.ku jaksais rakentais äkkiä taulukon millon kukakin tilas, millon valitti ja mikä on case status... se kertois selkeiten miten älytön tää on..
toikin on niin perseestä!!! iso firma pitää rahat tilillänsä ja pieni saa räpiköidä (en ota kantaa tässä sokuripapan kokoon, josta alkuliitellä voisi päätellä muutakin ku pientä ) vaan ihan siihen et mitäs jos oisit vikat rahas laittanu tähän? siis normi elämisen jälkeen... monelle voi äkkiä olla säästötkin siinäTorstaina n.23:40, jolloin saldot olivat vihreällä kera kommentin "Laitetta runsaasti verkkokaupan varastossa". Tällä hetkellä odotan Elisan selvitystä saadaanko konetta lisää Asukselta / maahantuojalta ja tähän kuulemma kuluu ainakin viikko. Rahat ovat edelleen Elisalla vaikka tilaus on (yksipuolisesti) peruttu statuksella.
Yritin tarjota diiliä, missä ottaisin M570 koneen ja maksaisin itse näiden koneiden normi hinnan erotuksen. Mutta eipä käy elisalle. Jos otan M570, saan siitä 50e alennuksen..eipä tule kyseeseen. Kusee Elisan säädön vuoksi pojan syntymäpäivät, joten periaatteesta vien tämän maaliin asti. Ja aion kyllä muutaman päivän sisällä koittas onko Iltalehti/iltasanomat kiinnostuneet jutusta.
Tämän vuoksi vaadin heiltä kirjallisesti sähköpostiin todistuksen, että olen koneen edelleen saamassa. Muutoinhan ne vois yks kaks sanoa ettei tiedä mistään mitään ja vedota peruutukseen.ahat ovat edelleen Elisalla vaikka tilaus on (yksipuolisesti) peruttu statuksella.
Mulle tuli kaksi konetta, eli jos tuo 256 -versio kelpaa, niin saa tulla hakemaan pki-seudulta tuolla Black Friday tarjoushinnalla. Avaamaton pakkaus.
Mulle tuli kaksi konetta, eli jos tuo 256 -versio kelpaa, niin saa tulla hakemaan pki-seudulta tuolla Black Friday tarjoushinnalla. Avaamaton pakkaus.
Tämän vuoksi vaadin heiltä kirjallisesti sähköpostiin todistuksen, että olen koneen edelleen saamassa. Muutoinhan ne vois yks kaks sanoa ettei tiedä mistään mitään ja vedota peruutukseen.
Meinaatko ettet joudu palauttamaan kun huomaavat? Enkä kyllä 256 osta, kun olen 512 tilannut. Ja tosiaan ihan periaatteesta vien tän elisalle loppuun.
Olet varmaan tilannu kaksi kertaa, kannattaa tarkistaa sopimukset oma elisasta.
Ilmoitin jo Elisalle kämmistä ja maksan tietysti molemmat, mikäli en palauta toista.
Ei tuo välttämättä auta. Tuolla syyllä myyjä voi lopettaa kyllä myynnin, mutta jos ihmiset on saaneet jo tilattua liinaa, niin taas ollaan vääntämässäEihän Elisan olisi pitänyt laittaa kuin ilmoitukseen (oikean tuotteen lisäksi) kappalemäärät. Koneita tarjolla 100kpl tms. Silloin olisi ollut selvä peli ja tätä keskustelua ei käytäisi, koska firma on ilmoittanut määrät. Kaikki peruutukset olisi ollut ok ja laillisia.
Nyt määriä ei ollut, joten yks kaks Elisa olikin hyvin ahtaalla. Ja kun tarjous ei myöskään ollut mitenkään hälyttävän outo BF tarjous kalliimmasta koneesta, niin eivät oikein pysty edes vetoamaan virheeseen tuotesivulla.
Eiköhän ensi kerralla Elisalla lue tarkasti määrät.
Ei tuo välttämättä auta. Tuolla syyllä myyjä voi lopettaa kyllä myynnin, mutta jos ihmiset on saaneet jo tilattua liinaa, niin taas ollaan vääntämässä
Mulle kerrottiin tänään puhelimessa (taas), ettei korvaavaa laitetta ole. Saat 50€ alennuskupongin, jos ostat jonkin muun laitteen...blaa blaa.
Kun sanoin, että minulle kelpaa vain ostamani tuote, niin valitteli ja kehoitti ottamaan yhteyttä kkv:hen??? Koska minulla on siihen oikeus.
Ei siis apua. Eikä lupausta mistään.
Kyllä meinaa hermot mennä. Tein sen valituksen kkv:lle, nyt mietin että mitä seuraavaksi?
Kannattaa sinne kkv suuntaan linkitellä myös tämä ketju, sillä onhan tuo aika paksua puhetta kun muille lupaillaan ihan eri asioita ja osa saa ihan seurantakoodeja/laitteita jo.
Itsellä näkyy vielä 599€ hintana. Tosin läppärikin on vielä matkalla jossain, seurannan mukaan on nyt käyttänyt vajaaseen 5km matkaan muutaman päivän.No nyt saivat Elisalla korjattua hinnan sopparissa normaaliksi 299€, eikä tarvinnut ees ottaa yhteyttä laskutukseen...
No nyt saivat Elisalla korjattua hinnan sopparissa normaaliksi 299€, eikä tarvinnut ees ottaa yhteyttä laskutukseen... Vieläkun se näyttö ei ois niin paska kuin joku täällä sanoi kun oli käynyt verkkiksessä kattomassa. Ja 512 -versio läppäristä tuli tännepäin muutaman chättihäiriköinnin jälkeen.
Itsellä näkyy vielä 599€ hintana. Tosin läppärikin on vielä matkalla jossain, seurannan mukaan on nyt käyttänyt vajaaseen 5km matkaan muutaman päivän.
Samassa lastissa näyttäisi sitten kulkevan.Mulla lähti 5.12 Elisalta Helsingistä ja 6.12 klo 04 oli jo jossain Turun pisteessä. Ajattelin jo saavani hakea paketin viikonloppuna. Mutta sitten ei mitään päivityksiä niin hyvin alkaneeseen toimitusketjuun kunnes tänään 10.12 klo 16 päivittyi tilanne, että paketti on seuraavaksi matkalla tuohon läheiseen R-kioskiin. Eli kolme arkipäivää paketti ei liikkunut ainakaan seurannan mukaan mihinkään, joten hieman ruuhkaa tällä hetkellä ja kärsivällisyyttä vaaditaan..
Kiitos tiedosta. Tämä kärsivällisyys on jo "hiukan" koetuksella ihan Elisan kanssa. Oma johtopäätös tämän Black Fridayn perusteella on kytätä tarjoukset jatkossa ulkomailta ja/tai tilata tavarat suoraan Amazon.de:stä daily deals jne.., jossa saldot ja toimitusaika-arviot pitävät. Suomessa samaan ei näytä pystyvän kuin Verkkokauppa.com aika ajoin ja hekin harrastavat tuota ärsyttävää 5kpl erä tarjousmallia toki rehellisesti sen kertoen.Mulla lähti 5.12 Elisalta Helsingistä ja 6.12 klo 04 oli jo jossain Turun pisteessä. Ajattelin jo saavani hakea paketin viikonloppuna. Mutta sitten ei mitään päivityksiä niin hyvin alkaneeseen toimitusketjuun kunnes tänään 10.12 klo 16 päivittyi tilanne, että paketti on seuraavaksi matkalla tuohon läheiseen R-kioskiin. Eli kolme arkipäivää paketti ei liikkunut ainakaan seurannan mukaan mihinkään, joten hieman ruuhkaa tällä hetkellä ja kärsivällisyyttä vaaditaan..
No eipä ole ollut tapana ottaa ruutukaappauksia, mutta näkyy tuo vielä googlen välimuistissa.Onko screenshottia tallella tuotesivulta, lukeeko sitä erikseen enään muualla? Jos ne vain unohti, eihän teleoperaattorit ole huijareita tai käytä hyväkseen asiakkaita.
No kaiken ja kaiken, mutta varauduppa vielä isompaan yllätykseen. Googlaa waybackmachine ja varaa itsellesi aikaa sen kanssa puuhasteluun
ite en ollu ikinä ennen kuullu googlen välimuistista, piti ihan googlettaa että mitäs sie tarkotit. Niin sekö tallentaa tollatavalla kaiken mitä plärää tuolla netissä...