• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

  • Hyvää joulua!

    Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>

    SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Piti ihan tehdä käyttäjä tätä varten vaikka pitkään jo lukenut näitä. Onko teillä ollut ongelmana, että Posti on vienyt pakettinne toiselle puolelle kaupunkia ja monen kilometrin päähän oikeasta paikasta? Syynä tähän oli yllättäen, että pakettiautomaatti on täynnä. Muuten ei olisi ongelmaa, mutta paketti painaa n.30kg, paketin luokse ei mene julkisia ja en omista autoa. Postin aspa ei suostunut jälleen lähettämään pakettia ilmaiseksi lähemmäksi. Onko keinoja miten saada paketti vai täytyykö lähtee selvittämään autollista kaveria?
 
Piti ihan tehdä käyttäjä tätä varten vaikka pitkään jo lukenut näitä. Onko teillä ollut ongelmana, että Posti on vienyt pakettinne toiselle puolelle kaupunkia ja monen kilometrin päähän oikeasta paikasta? Syynä tähän oli yllättäen, että pakettiautomaatti on täynnä. Muuten ei olisi ongelmaa, mutta paketti painaa n.30kg, paketin luokse ei mene julkisia ja en omista autoa. Postin aspa ei suostunut jälleen lähettämään pakettia ilmaiseksi lähemmäksi. Onko keinoja miten saada paketti vai täytyykö lähtee selvittämään autollista kaveria?

Mulla ei Posti ole ikinä noin tehnyt, mutta UPS tykkää jostain syystä viedä paketit 10km päähän K-Markettiin vaikka tossa on K-Market parin sadan metrin päässä, jos en ole paikalla.
 
Mulla ei Posti ole ikinä noin tehnyt, mutta UPS tykkää jostain syystä viedä paketit 10km päähän K-Markettiin vaikka tossa on K-Market parin sadan metrin päässä, jos en ole paikalla.

Ei UPS:llä ole mitään yleistä sopimusta K-markettien kanssa että voisivat jättää niitä mihin huvittaa. Ne paketit jätetään UPS Access Pointeihin, ja niitä on ties missä myymälöissä. Jos lähistöltä löytyy joku pulju mistä haluaisit vastaanottaa UPS:n lähetyksiä niin kannattaa kysellä niiltä sieltä liikkeestä suoraan josko saisivat UPS:n kanssa diilin tehdyksi. ;)
 
Ei UPS:llä ole mitään yleistä sopimusta K-markettien kanssa että voisivat jättää niitä mihin huvittaa. Ne paketit jätetään UPS Access Pointeihin, ja niitä on ties missä myymälöissä. Jos lähistöltä löytyy joku pulju mistä haluaisit vastaanottaa UPS:n lähetyksiä niin kannattaa kysellä niiltä sieltä liikkeestä suoraan josko saisivat UPS:n kanssa diilin tehdyksi. ;)

Kiitos tää selittää asiaa kummasti, ihmettelinkin että millä järjellä. :D
 
Läppäri tuli, piti oikein koeponnistaa. Sain mitä tilasinkin. Itse tilatessani en voinut olla huomaamatta "oikean koneen" speksejä sivun alareunassa. Laitoin myös BF tarjoukset - linkkiin spekulaation että onkohan koneessa 256gb vai 512gb SSD. Itse pidän tuota Elisan puolelta enemmän inhimillisenä erehdyksenä kuin minään tahallisena kusetuksena.

Se on tietysti eri asia jos on jo koneen tilannut ja sen jälkeen ilmoitetaan että konetta ei ole.


Joka tapauksessa 299€ euron koneeksi helvetin hyvä hankinta.

Varsinainen myyty koneen malli: M509DA-EJ068T.
"paremman" koneen malli: M509DA-EJ024T.

Ainoa ero käsittääkseni tuo SSD levyn koko.


Asus1.JPG
Asus2.JPG
 
Läppäri tuli, piti oikein koeponnistaa. Sain mitä tilasinkin. Itse tilatessani en voinut olla huomaamatta "oikean koneen" speksejä sivun alareunassa.

Tuolla tarjoussivulla oli tasan yksi mallinumero ja se oli EJ024T. Tämän lisäksi esittelyteksti oli 512gigan mallista.
Ainoa oli siellä alhaalla spekseissä se 256gigaa. Eli normi kuluttajan ensisijainen ajatus on, että juurikin tuo 256 on virheellinen. Sen vuoksi täälläkin päädyttiin ihan yksiselitteisesti siihen, ett myyty kone oli 512 gigan malli, koska mallinumerolla ei löytynyt 256:ia koneita. Tämän on elisakin tänään myöntänyt.

Eli et sinäkään sitä saanut mitä oikeasti tilasit, mutta sait sen mitä Elisa luuli myyvänsä. :D
 
Onko jommassa kummassa tai molemmissa taustavalaistu näppäimistö ( M509DA-EJ068T tai M509DA-EJ024T )?

itse uskoin että 256gt siellä alhaalla oli virhe ja tekstin 512gt + tarkka malli M509DA-EJ024T oikein ( 1 virhe todennäköisempi kuin 2 ), muutenkin tulee aina tarkistettua tarkat tiedot ja hintataso googlella aina laitteen tarkalla mallilla, televisioissakin jotkut liikkeet laittavat mitä sattuu tietoja sivuilleen mutta sentään tarkan mallin oikein..

Tuossapa noin 20 minuuttia oman tilauksen jälkeen otettu kuvakaappaus, melkein koko sivusta. Aika näkyy kuvan nimessä. "Reilusti verkkokaupan varastossa" :)

Opera Näyttökuva_2019-11-28_235428_elisa.fi.png
 
Viimeksi muokattu:
Läppäri tuli, piti oikein koeponnistaa. Sain mitä tilasinkin. Itse tilatessani en voinut olla huomaamatta "oikean koneen" speksejä sivun alareunassa. Laitoin myös BF tarjoukset - linkkiin spekulaation että onkohan koneessa 256gb vai 512gb SSD. Itse pidän tuota Elisan puolelta enemmän inhimillisenä erehdyksenä kuin minään tahallisena kusetuksena.

Se on tietysti eri asia jos on jo koneen tilannut ja sen jälkeen ilmoitetaan että konetta ei ole.


Joka tapauksessa 299€ euron koneeksi helvetin hyvä hankinta.

Varsinainen myyty koneen malli: M509DA-EJ068T.
"paremman" koneen malli: M509DA-EJ024T.

Ainoa ero käsittääkseni tuo SSD levyn koko.


Asus1.JPG
Asus2.JPG

Jos kokee tilanneensa 256gb kovolla varustetun laitteen, niin varmasti voikin olla tuohon tyytyväinen, ja onhan tuo hintalaadukas.

Siellä on kiireellä copypeistattu ja sitten on jäänyt aika paljon korjaamatta. Väärä mallinumero on silti melkoinen saavutus etenkin kun kyse oli yhdestä heidän parhaista BF-tarjouksistaan.

En tiedä missä vaiheessa oikeasti Elisalla herättiin siihen, että myytiin väärää laitetta, mutta kaikesta päätellen vielä eilen aamupäivällä tämä ei ollut kovin laajasti aspan tiedossa. Tuossa aiemmin totesin, etten taida Elisalta uskaltaa tilailla BF-tarjouksia jatkossa, mutta vedetään nyt sen verran takaisinpäin, että Elisalla on varmasti nyt oppimiskokemuksen myötä paljon parempi tatsi tällaisten ongelmien hoitoon jatkoa ajatellen. Ehkä itse kukin asiakaskin osaa jatkossa ottaa vastaavan tilanteen hieman "zenimmin".. :innocent:
 
Itsellä meni kuppi nurin Elisan kanssa, kun irtisanoin Elisa viihteen ja sitten sieltä tuli "iso" (ehkä 30€) lasku voimassa olevista kanavapaketeista. Asiakaspalvelija vain voivotteli ja tarjosi maksuaikaa. Kyse ei ollut omasta maksukyvystä vaan haluttomuudesta maksaa palvelusta jota en käyttänyt tai edes olisi voinut käyttää.

Tuo ei mennyt eikä mene vieläkään omaan oikeustajuuni, mutta maksoin laskun kun en jaksanut vääntää. Kuitenkin olin irtisanonut Viihteen jonka kautta pystyi ainoastaan katsomaan kanavapaketteja, niin mikä peruste heillä voisi olla laskuttaa kanavapaketit vielä Viihteen sulkeutumisen jälkeiseltä ajaltakin... Asiakaspalvelijan syy nämä ongelmat ei kuitenkaan ole, vaan heille annetut ohjeistukset.

Onneksi on tällainen mahtava foorumi josta saa tietoa heidän säännöistään, niin pystyy sitten hankkimaan edes edullisia liittymiä :tup:
Vuoden olin ilman Elisan palveluita, mutta sitten piti sortua 7€/kk 50M dataliittymään ja nyt vielä 9,90€/kk Huoleton 10M puhelinliittymään :shy:
 
Joo ilmeisesti sillä ei ole väliä on jupakka kesken tai ei. Ensin sieltä tuli se peruminen, sen jälkeen perutut keissit menee jollekin listoille. Tänään joku työntekijä on vain käynyt listaa läpi ja perunut. Eli voi jatkaa omaa prosessiaan samaan malliin.
Joo ilmeisesti sillä ei ole väliä on jupakka kesken tai ei. Ensin sieltä tuli se peruminen, sen jälkeen perutut keissit menee jollekin listoille. Tänään joku työntekijä on vain käynyt listaa läpi ja perunut. Eli voi jatkaa omaa prosessiaan samaan malliin.
 
Itsellä meni kuppi nurin Elisan kanssa, kun irtisanoin Elisa viihteen ja sitten sieltä tuli "iso" (ehkä 30€) lasku voimassa olevista kanavapaketeista. Asiakaspalvelija vain voivotteli ja tarjosi maksuaikaa. Kyse ei ollut omasta maksukyvystä vaan haluttomuudesta maksaa palvelusta jota en käyttänyt tai edes olisi voinut käyttää.

Tuo ei mennyt eikä mene vieläkään omaan oikeustajuuni, mutta maksoin laskun kun en jaksanut vääntää. Kuitenkin olin irtisanonut Viihteen jonka kautta pystyi ainoastaan katsomaan kanavapaketteja, niin mikä peruste heillä voisi olla laskuttaa kanavapaketit vielä Viihteen sulkeutumisen jälkeiseltä ajaltakin... Asiakaspalvelijan syy nämä ongelmat ei kuitenkaan ole, vaan heille annetut ohjeistukset.

Onneksi on tällainen mahtava foorumi josta saa tietoa heidän säännöistään, niin pystyy sitten hankkimaan edes edullisia liittymiä :tup:
Vuoden olin ilman Elisan palveluita, mutta sitten piti sortua 7€/kk 50M dataliittymään ja nyt vielä 9,90€/kk Huoleton 10M puhelinliittymään :shy:
Ja tässä sitten unohtui kertoa oliko kyseessä määräaikainen sopimus vai toistaiseksi voimassa oleva?
 
Eilen aamulla - kun kaiken PITI olla jo kunnossa tuli txt "Tilauksesi on peruttu" Taas soitellen Elisa tyttöystävälle, että mikäs nyt hätä. 0800 numeron vastaaja pesi kätensä - vaikka selvästi tiesi mistä kysymys - ja lykkäsi sopimushallintaan johon jonottelin puolisen tuntia ja jätin soittopyynnön. Aikaa meni tunteroinen kun emailiin tuli viesti tilausvahvistuksesta. Kone on siinä 512gt levyllä ja hintaa 599eur ja toimituskuluja 6.50 eur. Mielenkiintoista sanoisin. No eipä aikaakaan kun Elisalta aspasta soittivat ja kerroin taas huoleni. Sanottiin, että eläpä oo murheissas. Hinta on 299 ja ei toimituskuluja. Kone tulee ensi viikolla. Näin se vaan tarina jatkuu...Toivottavasti yksikään alkuperäisen koneen tilannut ei peräänny vaateissaan. Tämä on Elisalta täydellinen farssi. Joku muu itseäänkunnioittava yritys olisi lakki kourassa pyytänyt anteeksi, kärsinyt mokauksen tappiot ja hoitanut asiakkaille pienen joululahjan kärsimykseen kompensaationa. Mutta hei, taistelu jatkukoon. Kirjoittelen taas kun kone saapuu - siis JOS saapuu.
 
Aikaa meni tunteroinen kun emailiin tuli viesti tilausvahvistuksesta. Kone on siinä 512gt levyllä ja hintaa 599eur ja toimituskuluja 6.50 eur. Mielenkiintoista sanoisin. No eipä aikaakaan kun Elisalta aspasta soittivat ja kerroin taas huoleni. Sanottiin, että eläpä oo murheissas. Hinta on 299 ja ei toimituskuluja. Kone tulee ensi viikolla.

Eiks tuossa joku kommentoinut jo aiemmin, että Elisalta oli sanottu että eivät saa sitä oikeaa hintaa vahvariin vaan se tulee normihinnalla mutta lasku kuitenkin sitten oikealla summalla..
 
Mä oon kaiken kaikkiaan tän keissin aikana käyttänyt noin 7-8h aikaani tähän läppäriin. Kun ottaa huomioon jonotukset. Edes ne asiallisimmat asiakaspalvelijat eivät ole pahoitelleet mitenkään tätä hommaa, vaikka ovat myöntäneet Elisan mokanneen useammassa tilanteessa tän osalta.
 
Ja tässä sitten unohtui kertoa oliko kyseessä määräaikainen sopimus vai toistaiseksi voimassa oleva?
Sopimus oli toistaiseksi oleva. Määräaikaisesta syntyvä maksu nyt luonnollisesti olisi ollut maksettava pois. Hyvä pointti joka tapauksessa!
 
Sopimus oli toistaiseksi oleva. Määräaikaisesta syntyvä maksu nyt luonnollisesti olisi ollut maksettava pois. Hyvä pointti joka tapauksessa!
No sitten kyllä kuulostaa hassulta tuo. Toki varmaan kuluvan kuukauden (ns. laskutuskausi loppuun) osalta lasku varmaan normaalisti tulee ellei nyt aspa satu olemaan hyvällä tuulella, mutta jos tuossa on tulevien yhden tai kahden kuukauden osalta laskutettu niin jotain jännää käynyt.
 
No sitten kyllä kuulostaa hassulta tuo. Toki varmaan kuluvan kuukauden (ns. laskutuskausi loppuun) osalta voi tulla vielä lasku, mutta jos tuossa on kahden kuukauden osalta laskutettu niin jotain jännää käynyt.
Ei ollut mitään tuollaista, vaan palvelut olivat jääneet minulta "irtisanomatta", eli laskua olisi loputtomasti jos en olisi huomannut että laskulla makselen ylimääräisiä
 
Ei ollut mitään tuollaista, vaan palvelut olivat jääneet minulta "irtisanomatta", eli laskua olisi loputtomasti jos en olisi huomannut että laskulla makselen ylimääräisiä

Sinultako on siis laskutettu vain Elisa Viihteen kautta katsottavissa olevia maksukanavia sen päivämäärän jälkeen, kun sopimus Elisa Viihteestä on loppunut? Tarkistitko varmasti päivämäärien paikkaansapitävyyden? Kun eihän sellaisesta voi laskuttaa mitä ei pysty käyttämäänkään...

Tuo on kyllä hämäävää että eivät voi vaan simppelisti laskuttaa sekä liittymän käyttömaksuja että kuukausimaksua samalta laskutuskaudelta yhdellä laskulla. Kuukausimaksu laskuttuu ainakin minulla Tarkka-liittymistä aina kuluvalta kuulta.
 
Asus M509DA
■Käsittelyssä

Tilaamaasi laitetta ei ole tällä hetkellä varastossamme. Ilmoitamme sinulle tekstiviestitse arvion, milloin saamme laitetta varastoon. Saat viestin myös, kun laite on lähetetty.

Tilaus sisään eilen klo 12 aikoihin, laitetta oli hyvin varastossa :shifty:
 
Piti ihan tehdä käyttäjä tätä varten vaikka pitkään jo lukenut näitä. Onko teillä ollut ongelmana, että Posti on vienyt pakettinne toiselle puolelle kaupunkia ja monen kilometrin päähän oikeasta paikasta? Syynä tähän oli yllättäen, että pakettiautomaatti on täynnä. Muuten ei olisi ongelmaa, mutta paketti painaa n.30kg, paketin luokse ei mene julkisia ja en omista autoa. Postin aspa ei suostunut jälleen lähettämään pakettia ilmaiseksi lähemmäksi. Onko keinoja miten saada paketti vai täytyykö lähtee selvittämään autollista kaveria?

Itselle käynyt näin useasti. Posti lähettää paketin LÄHIMPÄÄN postiin jos se pakettiautomaatti on täynnä sillä hetkellä kun olisi sun paketin vuoro laittaa sinne automaattiin. Paska säkä!
 
Mä oon kaiken kaikkiaan tän keissin aikana käyttänyt noin 7-8h aikaani tähän läppäriin. Kun ottaa huomioon jonotukset. Edes ne asiallisimmat asiakaspalvelijat eivät ole pahoitelleet mitenkään tätä hommaa, vaikka ovat myöntäneet Elisan mokanneen useammassa tilanteessa tän osalta.
Siitä kun laskee vaikka 20-30€ hinnaksi tunnille niin hyvän hintainen läppäri tulossa :tup:
 
Ilmeisesti isot pojat tehneet Elisalla päätöksen, että ne jotka eivät tuota "korvaavaa" Asus M509DA -mallia ehtineet saada saavat tyytyä 50€:n alennukseen tietokoneostosta :facepalm: Tähän tapaan kertoiltiin aspassa, kun tänään soitin.
 
Kaikkeahan saa yrittää jos asiakas suostuu, mutta kuten aiemmin mainittu, niin tämä nyt on vielä aika selkeä tapaus, huomattavasti paljon selkeämpi keissi kuin Komplettin soundbar-gate joka sekin päättyi kuluttajan voittoon viranomaiskäsittelyssä.

Kyseessä lienee lähinnä väsytystaktiikka Elisan suunnasta, eli vain he saavat koneen jotka jaksavat valittaa "loppuun asti" eivätkä ota vastaan korvaavaa sovittelua (=lahjakortti). Etenkin nyt kun Elisa on jo "tunnustanut virheensä" ja toimittanut osalle asiakkaita tilatun tuotteen tilatulla hinnalla, eivät he voi samasta vastuusta millään räpiköidä enää irti loppujen asiakkaiden kohdalla.

Myyjäosapuolellahan on verkkokaupassa korostunut huolellisuusvelvoite. Myöskään se, että elisan oma järjestelmä ei huomioi saatavuuksia reaaliajassa ei millään muotoa vähennä kuluttajan oikeutta saada tuotetta, etenkin koska sen saatavuusrajoituksesta ei ollut mitään mainintaa edes sivulla.

Verkkokaupoissa ja -mainonnassa tietoja voi päivittää nopeasti ja milloin tahansa, minkä takia internetissä mainostajalla on suurempi vastuu mainosten ja kauppapaikkojen oikeista tiedoista ja huolellisuusvaatimus korostuu. Verkkokaupassa lähtökohta on, että myyjän ilmoittamat tiedot tuotteesta, esimerkiksi hinnasta ja ominaisuuksista ovat sitovia.

Kuluttaja voi vaatia tuotetta verkkosivuilla tarjottuun hintaa sen jälkeen, kun hän on hyväksynyt tarjouksen tilaamalla tuotteen. Ainoastaan tietyissä tilanteissa myyjä voi vedota tietojen paikkansa pitämättömyyteen ja vetäytyä kaupasta...

Viikon vinkki: Onko verkkokaupan ilmoittama virheellinen hinta sitova?
 
Onks kellekkään vielä lähteny tota asus M509DA konetta?
Itellä näyttää edelleen

Tilauksesi odottaa toimitusta.

Lähetämme sinulle paketin lähetystunnuksen tekstiviestinä, kun olemme käsitelleet tilauksesi.

Alkaa jo usko loppua tohon touhuu että kai sieltä kohta tulee taas joku peruutusviesti.
 
Ilmeisesti isot pojat tehneet Elisalla päätöksen, että ne jotka eivät tuota "korvaavaa" Asus M509DA -mallia ehtineet saada saavat tyytyä 50€:n alennukseen tietokoneostosta :facepalm: Tähän tapaan kertoiltiin aspassa, kun tänään soitin.
Todella huonoa mainosta omalle toiminnalle. Ei taida mennä läpi tämä yritys. Vastaavansuuruinen 50% alennus suurin piirtein saman hintaluokan laitteesta olisi fiksumpi veto Elisalta, mutta itsepähän kuoppaansa kaivavat.
 
Onks kellekkään vielä lähteny tota asus M509DA konetta?
Itellä näyttää edelleen

Tilauksesi odottaa toimitusta.

Lähetämme sinulle paketin lähetystunnuksen tekstiviestinä, kun olemme käsitelleet tilauksesi.

Alkaa jo usko loppua tohon touhuu että kai sieltä kohta tulee taas joku peruutusviesti.
Puoli tuntia sitten tuli Elisalta viesti että paketti lähetetty. Mukana seurantatunnus.
 
Onks kellekkään vielä lähteny tota asus M509DA konetta?
Itellä näyttää edelleen

Tilauksesi odottaa toimitusta.

Lähetämme sinulle paketin lähetystunnuksen tekstiviestinä, kun olemme käsitelleet tilauksesi.

Alkaa jo usko loppua tohon touhuu että kai sieltä kohta tulee taas joku peruutusviesti.
Äsken tuli kuitti, että Elvis on lähtenyt rakennuksesta + lähetyksen seurantatunnus.
 
Itsellä meni kuppi nurin Elisan kanssa, kun irtisanoin Elisa viihteen ja sitten sieltä tuli "iso" (ehkä 30€) lasku voimassa olevista kanavapaketeista. Asiakaspalvelija vain voivotteli ja tarjosi maksuaikaa. Kyse ei ollut omasta maksukyvystä vaan haluttomuudesta maksaa palvelusta jota en käyttänyt tai edes olisi voinut käyttää.

Tuo ei mennyt eikä mene vieläkään omaan oikeustajuuni, mutta maksoin laskun kun en jaksanut vääntää. Kuitenkin olin irtisanonut Viihteen jonka kautta pystyi ainoastaan katsomaan kanavapaketteja, niin mikä peruste heillä voisi olla laskuttaa kanavapaketit vielä Viihteen sulkeutumisen jälkeiseltä ajaltakin... Asiakaspalvelijan syy nämä ongelmat ei kuitenkaan ole, vaan heille annetut ohjeistukset.

Onneksi on tällainen mahtava foorumi josta saa tietoa heidän säännöistään, niin pystyy sitten hankkimaan edes edullisia liittymiä :tup:
Vuoden olin ilman Elisan palveluita, mutta sitten piti sortua 7€/kk 50M dataliittymään ja nyt vielä 9,90€/kk Huoleton 10M puhelinliittymään :shy:

Itsellä samanlainen tilanne. Irtisanoin elisaviihteen ja oletin mukana tulleen HBO Nordicin päättyvän samaan aikaan (ei omia HBO:n tunnuksia). Viihde loppui mutta HBO:sta tulikin lasku, vaikka sitä ei pystynyt enää katselemaan. En pitänyt oikein reiluna toimintana, joten asiakaspalvelusta hyvitettiinkin tuo HBO:n veloitettu kuukausi.
 
Olen myös osallisena tässä elisan kannettava sekoilussa. Tilasin koneen sunnuntai aamulla ja tiistaina tilaus peruttiin elisan toimesta. Otin yhteyttä asiakaspalveluun, jossa ei vielä siinä vaiheessa osattu sanoa muuta kuin tilaa uusi kone uudella hinnalla. Yhdisti numeroon, josta saisi rahat takaisin. Onneksi numero oli ruuhkautunut enkä jäänyt odottelemaan. Otin uudelleen yhteyttä elisaan ja sieltä luvattiiinkin soitella takaisin. Tänään soiteltiin ja kerrottiin, että tuo M509DA on nyt tilattuna mutta ei luvattu riittääkö siitä minulle. Sanottiin kuitenkin mahdollisesta muusta korvaavasta laiteesta. Äsken elsialta tullut tekstiviesti oli jokin liittymätarjous ja kirosinkin sitä, että kehtaavatkin. Toinen viesti heti perään olikin MH.n seurantakoodi paketille. Joskos tämä tästä nyt viimein selviäisi. Kovasti yrittävät nyt selvittää tätä sotkua.
 
Ilmeisesti isot pojat tehneet Elisalla päätöksen, että ne jotka eivät tuota "korvaavaa" Asus M509DA -mallia ehtineet saada saavat tyytyä 50€:n alennukseen tietokoneostosta :facepalm: Tähän tapaan kertoiltiin aspassa, kun tänään soitin.

Tästä vähän pelästyin, kun aina eri aspalainen sanoo eritavalla. Mullahan ei ollut mitään mustaa valkoisella siitä, että mulle edelleen ollaan toimittamassa joskus konetta.
Jouduin asiaa hetken aikaa vääntämään, mutta nyt on spostissa kirjallinen todistus, että mulle jokin kone joskus toimitetaan.
 
Itselläni kanssa lähti paketti tänään matkaan. Toivottavasti ratkeaa nämä auki olevat tapaukset tosiaan niin, että lähettävät sitten koneet kun tulee lisää varastoon. Tukkurilta noita todennäköisesti kuitenkin vielä löytyy.
 
Tänne tuli myös Matkahuollon koodi Elisalta.

Muissa kaupoissa näitä näyttää ainakin olevan varastossa, mutta mistä tuon tietää, että onko tukkurilla tai saavatko näitä lisää vielä?
 
Tänne tuli kans matkahuollon koodi, sopparissa tosin näkyy 599€ hinta ja vituttaa toikin koko hässäkän jälkeen että eivät saaneet tuota hintaakaan korjattua... vuosi 2020 vaihtuu kohta ja silti perusasiat laahaa perässä... Ennakkohytinä on että tuon hinnan kans joutuu vääntään kättä aspan/chätin sun muiden kanssa pitkän tovin...
 
Tänne tuli myös Matkahuollon koodi Elisalta.

Muissa kaupoissa näitä näyttää ainakin olevan varastossa, mutta mistä tuon tietää, että onko tukkurilla tai saavatko näitä lisää vielä?

Useampi kauppa ilmoittaa myös tukkureiden saldot. Eikä sillä niin väliä, vaikka olisi korvaava, kunhan on specseiltään minimissään sitä EJ024T vastaava.
 
Minullekin tuli tuo matkahuollon ilmoitus ja omaelisasta kävin kattomassa sarjanumeron ja sen perusteella minulle olisi tulossa 256gb malli. Ei tuolla ole meikäläiselle niin isoa merkitystä vaikka ei olekaan 512gb malli.

Edit. Jännä vaan kun kaksi asiakaspalvelijaa väitti ettei tuota mallia enää saa miltään tukkurilta :)
 
Minullekin tuli tuo matkahuollon ilmoitus ja omaelisasta kävin kattomassa sarjanumeron ja sen perusteella minulle olisi tulossa 256gb malli. Ei tuolla ole meikäläiselle niin isoa merkitystä vaikka ei olekaan 512gb malli.

Edit. Jännä vaan kun kaksi asiakaspalvelijaa väitti ettei tuota mallia enää saa miltään tukkurilta :)

En itse kyllä mitään sarjanumeroa löydä omaelisasta, enkä tilausvahvistuksesta joka eilen tuli.. ainoastaan mallimerkintä
Asus M509DA
 
katos siellähän se... no lisäkysymys, mistä sit checkasit sarjanumerolla laitteen?
 
Jätin soittopyynnön Elisalle 30min tarkkuudella ja jättivät sitte soittamatta vaikka puolta tuntia ennen aikaa tuli SMS muikkari :mad: Eli homman pitäisi olla muuten selvä ja tilalle tulee M509DA?
 
17:22 on hki:n matkahuolto saanut jotain... Ärrän tyyppi sanoi että taitaa nyt kulkea viikonloppuisinkin...

Jännän äärellä
 
Virallinen tuki | ASUS Suomi Tietokoneella ja kännykällä toimii ihan erilailla tuo sivu.
thx :) aikaisemmin jo guugletin ja löyty en sivuja jotka oli sama waranty kyselyn kanssa, mut niistä en saanu mitään tietoa, tuo suomi site toimis.
M509DA-EJ024T on tulossa serialin mukaan
mutta kylla taas on melko perseilyä jos jotkut saa kuitenkin toisen mallin.. vähintään kaikille jotka saa sen halvemman pitäis ees joku hyvitys olla et ois tasaarvosta..
Varsinkin kun ilmeisesti nopeimmat torstaina saivat heti suoraan sen "huonomman", vaikka tiedoissa myytiin tätä "parempaa"..
 
Viimeksi muokattu:
thx :) aikaisemmin jo guugletin ja löyty en sivuja jotka oli sama waranty kyselyn kanssa, mut niistä en saanu mitään tietoa, tuo suomi site toimis.
M509DA-EJ024T on tulossa serialin mukaan
mutta kylla taas on melko perseilyä jos jotkut saa kuitenkin toisen mallin.. vähintään kaikille jotka saa sen halvemman pitäis ees joku hyvitys olla et ois tasaarvosta..
Varsinkin kun ilmeisesti nopeimmat torstaina saivat heti suoraan sen "huonomman", vaikka tiedoissa myytiin tätä "parempaa"..

Kaikkein eniten tässä häslingissä nyt mielessä tuo, että on yritetty kusta silmään noinkin ison puljun toimesta. Mullakin tullut noita peruutettu viestejä sun muita ja kaksi ihmistä on väittänyt, että tätä läppäriä ei muka yksinkertaisesti saa mistään. Minulle tuli myös viestiä tänään, että lauantaina olisi soittoaika... Osaan kyllä keskustella asiallisesti tilanteessa kuin tilanteessa ja ajattelin nostaa esiin tämän valehtelun ko. firman kohdalla.
 
Itselleni on kanssa soittoaika lauantaille, yhden kerran soitin tilauksen perään (tiistai) milloin myyntipalvelusta ehdoteltiin soittoaikaa myöhemmäksi kun tilanne oli kovin sekava kaikille osapuolille. Chatin kautta olen ollut pari kertaa yhteyksissä ettei tarvitsisi enää soitella kun tilanne näyttää käyneen aika selväksi miten asia hoidetaan, mutta ne on ollut melkoisen turhia kertoja.

Saas nähdä mitä soitto tuo tullessaan. Ajattelin kuitenkin saada sen minkä tilasin kun melkoisen perseestä ollut koko asiakaspalvelukokemus kaikkinensa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 756
Viestejä
4 556 673
Jäsenet
75 052
Uusin jäsen
akaboele

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom