Tilasin 10.8.2019 Telialta 10€ maksavan bluetooth-kaiuttimen. Laitoin noudoksi haluamani paikan ja maksoin sen etukäteen ilman kuluja. Tilauksen jälkeen tuli vahvistus, jossa kerrottiin tilauksella olevan 3pv noutoaikaa Helsingin keskustasta, jota en valinnut ja noutoaikaakaan ei ollut ilmoitettu etukäteen.
Koska olin sattumoisin asioimassa sielläkin suunnalla ajattelin noutavani sitten sieltä kolmantena päivänä. Sain peruutusilmoituksen juuri kun lähdin suuntaamaan kohti kauppaa. Soitto asiakaspalveluun, jossa kerrottiin ettei tilausta voida uusia, eikä sitä voi noutaa ja rahojenpalautukseen tarvitaan sähköposti, jossa liitteenä kuitti ja maksutiedot. Toimitin nämä välittömästi.
Rahoja ei kuulunut, mitään ei kuulunut, joten soitin maksulliseen asiakaspalveluun. Ei osattu auttaa, sanottiin asian olevan selvityksessä ja soittavat ensi maanantaina perään. Tarkoitti varmaan seuraavan parittoman viikon seuraavaa paritonta viikkoa, kun mitään ei kuulunut.
Samaa paskaa jatkui. Soitto maksulliseen numeroon ja taas selviteltiin. Joskus viidennen puhelun jälkeen soitettiin jopa viikon päästä perään ja pyydettiin lähettämään uusi takaisinmaksupyyntö. Tähän laitoin tiedot uudestaan, pyynnön selvityskulujen takaisinmaksuista ja viivästyskoroista (muutama sentti, mutta periaatteesta).
Saapui marraskuun alussa viesti, jossa tämä käsitelty ja maksussa voi kestää pari viikkoa. Mitään puhetta ei ollut summasta. Kului pari viikkoa ja kolmaskin. Taas soittoa perään ja tympeä asiakaspalvelija kertoi maksuun menneen 10€ + ilmoittamani puhelumaksut. Kysyin koroista ja sanoi ettei sellaisia kuulu maksaa. Vastasin että varmasti kuuluu ja täti on hyvä ja laittaa vaan viestiä eteenpäin siitäkin. Sanoi selvittävänsä.
Nyt on 7.12.2019. Ei näy rahoista penniäkään ja ei soittoakaan kuulu. Kertaakaan kukaan ei ole pahoitellut asiaa.
Vältän jatkossa Teliaa kuin veristä PERSERUTTOA. Upea firma. Kai tästä paskasta pitää alkaa kuluttajasuojaan rustaamaan.