Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
2 324
Laita linkki tämän ketjun kuviin, niin minäkin tein vaikka omatkin löytyvät kyllä koneelta. Turha Elisan jokaiselta on niitä erikseen pyytää.
En ymmärrä ylipäätään, että eilen jo osa sai ihan soitin ja kertoivat toimittavansa. Mä olen kaksi päivää soittanut niille, ne ei todellakaan soita mullepäin. Päivänselvä asia josta Elisa yrittää luistaa. Hulluinta miten eriarvoisia asiakkaat on. Kohta ois iltalehden paikka..
 
Liittynyt
04.12.2019
Viestejä
2
Chattiin oltu yhteydessä. Ei luvanneet toimittaa tuotetta. Miten tästä eteenpäin?

Täytyykö ottaa yhteyttä KKV ja hoitaa asia sitä kautta?
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
37
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12
Aika eriarvoista kohtelua tuntuu porukka saavan. Alkaa nyt itseänikin epäilyttämään mahtaako tuo chatissä tänään sovittu korvaavan koneen toimitus mennä ihan ilman ongelmia. Jotenkin tuntuu ettei tule menemään. Uutta peruutusta Tilausvahvistus vol2:lle odotellessa..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
65
Chätti kertoi minullekkin, että M509DA tosiaan loppu, ja lupasi palata asiaan tekstiviestillä kun saa selville kuinka menettelevät asian kanssa etiäpäin.
 

onC

Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
38
Aika eriarvoista kohtelua tuntuu porukka saavan. Alkaa nyt itseänikin epäilyttämään mahtaako tuo chatissä tänään sovittu korvaavan koneen toimitus mennä ihan ilman ongelmia. Jotenkin tuntuu ettei tule menemään. Uutta peruutusta Tilausvahvistus vol2:lle odotellessa..
Niin, minullehan aspasta ihan suoraan sanottiin, että toivottavasti olen yksi niistä onnekkaista jotka ehtii tuon saamaan. Tuolla on ihan varmasti varastosaldot sekaisin tuonkin mallin kohdalla.
 
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
2 324
Mihin kellonaikaan olette tilanneet, jotka tuon korvaavan mallin sai?

Itse kun olen tilauksen osalta jo lauantaina ekan kerran ollut yhteydessä ja tänäänkin kaksi kertaa jolloin ilmoitin, että tuosta on varattava minulle. Eli myivät käytännössä minulle kuuluvan laitteen muulle.

Tämä on nyt asia jonka tulen viemään hamaan loppuun asti. Kyseistä tuotetta on laajasti tukkureilta saatavissa. Elisan ei olisi tarvinnut kuin sisäisesti niellä mokansa ja ilmoittaa et laitteita tulee ajankohtana x. Nyt hoetaan ettei kyseistä laitetta saa enää mistään, vaikka tukkureiden saldot saattaa näyttää +100 konetta. Eli käytännössä kusetetaan minkä keritään. Edelleen joka keskustelussa nostetaan tämä EJ024T ”korvaavana” mallina esiin, eikä ymmärretä, että sen ne on alunperin meille myyneetkin. Toi ottavani sen 256gigan mallin saaneet ymmärtää reklamoida myös.

Elisa tekee todella isoa hallaa tällä toiminnallaan. Olisi oikeasti kannattanut pitää sisäisenä tämä.
 

Lem

Liittynyt
11.09.2017
Viestejä
50
Chätti kertoi minullekkin, että M509DA tosiaan loppu, ja lupasi palata asiaan tekstiviestillä kun saa selville kuinka menettelevät asian kanssa etiäpäin.
Tämä on hyvä tieto sillä koska nyt korvaavana tuotteena on annettu osalle M509DA:ta, on Elisan pakko jatkaa myös loppujen tilanneiden kanssa samoilla linjoilla. Jos ko. mallia ei ole enää saatavilla niin sitten vastaavaa.

Ehkä kannattaa vaan nyt vetää pari kertaa oikein syvään henkeä ja odotella sitä omaa yhteydenottoa.
 
Liittynyt
12.02.2019
Viestejä
22
Eilen Elisaa reklamoitu asian tiimoilta, luvattiin että tänään ottaa joku yhteyttä -> tuli pelkästään tekstiviesti että tilaus on peruttu. Reklamoin chatissa uudestaan ja sieltä vain vastattiin että muuta ei tipu joten nyt annettu KKV:lle hoitoon.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
153
Aikamoinen soppa, luulis että näin isoilla firmoilla on omat nettisivut, tuotetiedot ja kaikki etukäteen mietittynä ja testattuna ennen kerran vuodessa tapahtuvaa tarjouspäivää... Ja huvittavana yksityiskohtana mun ensimmäinen keskustelu chätissä meni ilman mitään uhkailuja ja luvattiin ottaa yhteyttä ja sentakia tallensin sen chätin niiden omalla "lähetä keskustelu sähköpostiin" mutta eipä sitä koskaan tullut ;) Tänään sitten tekstiviestin jälkeen tallensin chätin sillä "tulosta pdf" ja se toimi...
 

STe

Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
9
Laitoin eilen OmaElisaan viestin jossa tietoa oston aikaan ottamistani kuvakaappauksista jossa laitetta reilusti varastossa, malli M509DA-EJ024T ja pyysin toimittamaan kun varastossa oli edelleen eilen illalla.

Tänään oli tullut 13 aikoihin puhelu johon en ehtinyt vastata, kirjauduin ennen kahta OmaElisaan ja siellä tarjottiin "korvaavaksi" samaa M509DA-EJ024T mallia ja pyydettiin vastaamaan jos kelpaa.. No lukihan se siinä edellisessä viestissäni että sen haluan kun sen tilasinkin. Vastasin että sopii ja soitin vielä varmuuden vuoksi. Puhelimessa sanottiin että homma kunnossa kun on tarjottu ja kone lähetetään, ja tarjottiin Elisan liittymää.. Hetken kuluttua OmaElisaan oli vastattu että "korvaavat" M509DA-EJ024T menivät jo, toivottavasti löydät muualta :) Olisihan sen voinut suoraan lähettää kun pyysin tai ainakin varata vastausta odotellessa..

Mikähän Elisan valikoimasta olisi vastaava kannettava jos pyytäisi tilalle samaan hintaan?

--
ja nyt tuli tekstiviesti että "Hei, olemme huomioineet ilmoituksesi peruutuksesta"... ja OmaElisan mukaan olen perunut tilaukseni. En ole. Hienoa toimintaa.
 
Viimeksi muokattu:

Raxama

Köyhä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 546
tänäänkin kaksi kertaa jolloin ilmoitin, että tuosta on varattava minulle. Eli myivät käytännössä minulle kuuluvan laitteen muulle.
Niin siis tässähän ei oo sulle varattu yhtään mitään, eikä näinollen olla myyty mitään sulle kuuluvaa kellekkään muulle. Se et sä ilmotat aspalle et niiden on pakko varata sulle jotain ei merkitse ihan hirveesti :kahvi:
 
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
2 324
Niin siis tässähän ei oo sulle varattu yhtään mitään, eikä näinollen olla myyty mitään sulle kuuluvaa kellekkään muulle. Se et sä ilmotat aspalle et niiden on pakko varata sulle jotain ei merkitse ihan hirveesti :kahvi:
Tarkoitin vähän sitä, että se olisi pystytty siinä hoitamaan ja toimittamaan juuri se laite minkä olin tilannutkin.

Mutta nyt mun keissiin oli tullut viestinnästä päätös ja saan koneeni. En tiedä koska, mutta saan. Olen tähän ratkaisuun tyytyväinen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
84
Ehkä kannattaa vaan nyt vetää pari kertaa oikein syvään henkeä ja odotella sitä omaa yhteydenottoa.
Itse näkisin asian samalla tavalla. Ei välttämättä vielä kannata omaa verenpainettaan nostaa ja Elisaa manata alimpaan helvettiin ennen kuin homma selviää heidän päässään. Kyseessä kuitenkin iso pulju missä arvatenkin monia pikkupomoja, joilla erillaiset toimintatavat ja sen takia heidän touhunsa muistuttaa tällaisessa "ei-normi" tapauksessa päättömän kanan juoksua. Voihan olla, että Elisa tarjoaa vaikka parempaakin laitetta niille, joille ei tätä oikeaa riitä. Toki jos homma ei mene loppujen lopuksi maaliin, niin sitten vaan firman lynkkaus porukalla.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
37
Itse näkisin asian samalla tavalla. Ei välttämättä vielä kannata omaa verenpainettaan nostaa ja Elisaa manata alimpaan helvettiin ennen kuin homma selviää heidän päässään. Kyseessä kuitenkin iso pulju missä arvatenkin monia pikkupomoja, joilla erillaiset toimintatavat ja sen takia heidän touhunsa muistuttaa tällaisessa "ei-normi" tapauksessa päättömän kanan juoksua. Voihan olla, että Elisa tarjoaa vaikka parempaakin laitetta niille, joille ei tätä oikeaa riitä. Toki jos homma ei mene loppujen lopuksi maaliin, niin sitten vaan firman lynkkaus porukalla.
Voin kyllä omalta osaltani sanoa, että kyllähän asiakasta tässä on jo juoksutettu ja kiusattu sen verta, että siitä voi jo vähän kommenttiakin antaa. Lähinnä ketuttaa se ensimmäisissä puheluissa vastaan tullut asenne, että "ei meidän tarvitse toimittaa, jos toimittajallakaan ei ole" - vastasin luonnollisesti, ettei homma voi mennä noin, kun kuitenkin annatte tilaussopimuksen tehdä mainitsematta mitään rajoitettua erää.

Mutta muuten kyllä samaa mieltä - todennäköisesti ne, jotka eivät saa tuota tilaamaansa laitetta, saavat kenties paremman: paskamyrsky on ollut sellainen, että joku satku per asiakas lisää ei varmastikaan ole ongelma kun toisella puolella vaakakupissa on PR-katastrofi. Vaikka oma tilaus taisi mennä maaliin saakka kovan taistelun jälkeen ja vaikka tuote tulisikin sovitusti, en ehkä enää uskalla tilata Elisalta mitään sellaisena päivänä, jolloin muillakin on tarjouksia ja vain nopeat elävät.
 

Raxama

Köyhä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 546
Itse näkisin asian samalla tavalla. Ei välttämättä vielä kannata omaa verenpainettaan nostaa ja Elisaa manata alimpaan helvettiin ennen kuin homma selviää heidän päässään. Kyseessä kuitenkin iso pulju missä arvatenkin monia pikkupomoja, joilla erillaiset toimintatavat ja sen takia heidän touhunsa muistuttaa tällaisessa "ei-normi" tapauksessa päättömän kanan juoksua. Voihan olla, että Elisa tarjoaa vaikka parempaakin laitetta niille, joille ei tätä oikeaa riitä. Toki jos homma ei mene loppujen lopuksi maaliin, niin sitten vaan firman lynkkaus porukalla.
Täähän se on. Jokatapauksessa näissä ois jokaselle parempi jos pidettäis mielessä et se kuka sieltä aspasta nyt sattuukaan ekana vastaamaan ei oo n. 99% todennäkösyydellä mitenkään osallinen tilanteeseen, eikä niillä useimmiten valtuuksia oo lähteä tälläsiä päätöksiä ominpäin tekemään. Mistä sit toki johtuu se et tulee se fiilis et siel vetkutellaan viimestä päivää, mikä saattaakin pitää paikkaansa mut se on sitten siellä ylemmässä portaassa tapahtuvaa ihmettelyä, ei sen aspapuolen minkä kanssa te asioitte asian tiimoilta. Käytöstavoilla pääsee varmaan kanssa aika pitkälle tässäkin hommassa, jos kuvitellaan tilanne missä ite olis aspassa händläämässä tällästä farssia missä porukka ottaa kilpaa yhteyttä samasta läppäristä, niin paljon mieluummin mä sellaisten ihmisten kanssa puran asiaa jotka ilmasee asiansa asiallisesti ilman turhaa vittuilua ja uhkailua. Varsinkin kun itellä ei olis osaa tai arpaa koko hommassa, otan vaan paskan niskaan koska joku on jossain tyrinyt jotain. Aspallakin kuitenkin tossa hommassa vissiin se valta, että ne tekee ne uudet tilaukset. Sitä sit voi jokanen ite miettiä et kumpi näistä kahdesta esimerkistä todennäkösemmin on etusijalla, varsinkin kun on jo ilmenny ettei tilausjärjestyksellä paljoo vaikutusta tähän oo.

Joka tapauksessa jokanen joka jaksaa sen vaivan nähdä tän asian kanssa tulee sen koneen tai korvaavan tuotteen saamaan, ennemmin tai myöhemmin. Tuskin kauheesti tilannetta nopeuttaa olla samaan aikaan puhelimessa ja chatissa meluumassa.

Tarkoitin vähän sitä, että se olisi pystytty siinä hoitamaan ja toimittamaan juuri se laite minkä olin tilannutkin.

Mutta nyt mun keissiin oli tullut viestinnästä päätös ja saan koneeni. En tiedä koska, mutta saan. Olen tähän ratkaisuun tyytyväinen.
Joo toki, onhan tossa jotain pientä ongelmaa ollu siinä et missä järjestyksessä ja kenelle noita jaellaan, tilausjärjestyksellä vissiin tässä tapauksessa ei oo väliä. Eiköhän noita muutkin oo tilannu kun tän foorumin jäsenet tilaillu ja siel on nyt häslinki tulilla ja niitä vaan lähetellään. Plussaa kuitenkin siitä et homma ratkes.
 
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
644
Tuo tekstiviesti "tilauksesi on peruttu" mikä tänään iltapäivällä tuli, liittyy kuulemma jotenkin siihen M509 jupakkaan edelleen, eikä tarvitse välittää jos on tulossa se DA malli tilalle. Näin sanoivat aspassa kun kyselin.. kuulemma "hieman" sekaisin järjestelmät.
Sua nähä mitä täst tulloo, ainakin itelle pitäisi olla tulossa tuo DA malli vihdoin..
 
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
2 324
Tuo tekstiviesti "tilauksesi on peruttu" mikä tänään iltapäivällä tuli, liittyy kuulemma jotenkin siihen M509 jupakkaan edelleen, eikä tarvitse välittää jos on tulossa se DA malli tilalle. Näin sanoivat aspassa kun kyselin.. kuulemma "hieman" sekaisin järjestelmät.
Sua nähä mitä täst tulloo, ainakin itelle pitäisi olla tulossa tuo DA malli vihdoin..
Joo ilmeisesti sillä ei ole väliä on jupakka kesken tai ei. Ensin sieltä tuli se peruminen, sen jälkeen perutut keissit menee jollekin listoille. Tänään joku työntekijä on vain käynyt listaa läpi ja perunut. Eli voi jatkaa omaa prosessiaan samaan malliin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 229
Tänään tuli tännekin tuo tilaus peruttu-viesti. Näyttää oma-elisassakin peruuntuneen kovin yksipuolisesti. Noh, elämä on. Olisivat nyt voineet edes vähän pahoitella ja madella. :btooth:

Screenshot 2019-12-04 at 17.39.55.png
 

STe

Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
9
Minulle tuli lukemaan OmaElisaan "Peruutusilmoitus huomioitu" ja en ole perunut vaan pyytänyt toimittamaan tilaamani M509DA-EJ024T .. Kerran tänään 4.12 jo tuli viestiä OmaElisaan että haluanko M509DA-EJ024T kuten edellisessä viestissäni heille kerroin, vastasin myöntävästi+soitin varmistuksen että kannettava on tulossa ( puhelimessa kertoi että jos vastasin OmaElisan viestiin kyllä, kone on tulossa ).. Sitten vastasivat OmaElisaan että ovat loppu, toivottavasti löydät muualta.. Vastasin että haluan sen edelleen ja sen jälkeen tullut lukemaan tuo "Peruutusilmoitus huomioitu". Jännä nähdä tuleeko mitään vai ei..

asus m509.JPG
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.12.2019
Viestejä
1
Piti ihan tehdä käyttäjä tätä varten vaikka pitkään jo lukenut näitä. Onko teillä ollut ongelmana, että Posti on vienyt pakettinne toiselle puolelle kaupunkia ja monen kilometrin päähän oikeasta paikasta? Syynä tähän oli yllättäen, että pakettiautomaatti on täynnä. Muuten ei olisi ongelmaa, mutta paketti painaa n.30kg, paketin luokse ei mene julkisia ja en omista autoa. Postin aspa ei suostunut jälleen lähettämään pakettia ilmaiseksi lähemmäksi. Onko keinoja miten saada paketti vai täytyykö lähtee selvittämään autollista kaveria?
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
92
Piti ihan tehdä käyttäjä tätä varten vaikka pitkään jo lukenut näitä. Onko teillä ollut ongelmana, että Posti on vienyt pakettinne toiselle puolelle kaupunkia ja monen kilometrin päähän oikeasta paikasta? Syynä tähän oli yllättäen, että pakettiautomaatti on täynnä. Muuten ei olisi ongelmaa, mutta paketti painaa n.30kg, paketin luokse ei mene julkisia ja en omista autoa. Postin aspa ei suostunut jälleen lähettämään pakettia ilmaiseksi lähemmäksi. Onko keinoja miten saada paketti vai täytyykö lähtee selvittämään autollista kaveria?
Mulla ei Posti ole ikinä noin tehnyt, mutta UPS tykkää jostain syystä viedä paketit 10km päähän K-Markettiin vaikka tossa on K-Market parin sadan metrin päässä, jos en ole paikalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 958
Mulla ei Posti ole ikinä noin tehnyt, mutta UPS tykkää jostain syystä viedä paketit 10km päähän K-Markettiin vaikka tossa on K-Market parin sadan metrin päässä, jos en ole paikalla.
Ei UPS:llä ole mitään yleistä sopimusta K-markettien kanssa että voisivat jättää niitä mihin huvittaa. Ne paketit jätetään UPS Access Pointeihin, ja niitä on ties missä myymälöissä. Jos lähistöltä löytyy joku pulju mistä haluaisit vastaanottaa UPS:n lähetyksiä niin kannattaa kysellä niiltä sieltä liikkeestä suoraan josko saisivat UPS:n kanssa diilin tehdyksi. ;)
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
92
Ei UPS:llä ole mitään yleistä sopimusta K-markettien kanssa että voisivat jättää niitä mihin huvittaa. Ne paketit jätetään UPS Access Pointeihin, ja niitä on ties missä myymälöissä. Jos lähistöltä löytyy joku pulju mistä haluaisit vastaanottaa UPS:n lähetyksiä niin kannattaa kysellä niiltä sieltä liikkeestä suoraan josko saisivat UPS:n kanssa diilin tehdyksi. ;)
Kiitos tää selittää asiaa kummasti, ihmettelinkin että millä järjellä. :D
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
46
Läppäri tuli, piti oikein koeponnistaa. Sain mitä tilasinkin. Itse tilatessani en voinut olla huomaamatta "oikean koneen" speksejä sivun alareunassa. Laitoin myös BF tarjoukset - linkkiin spekulaation että onkohan koneessa 256gb vai 512gb SSD. Itse pidän tuota Elisan puolelta enemmän inhimillisenä erehdyksenä kuin minään tahallisena kusetuksena.

Se on tietysti eri asia jos on jo koneen tilannut ja sen jälkeen ilmoitetaan että konetta ei ole.


Joka tapauksessa 299€ euron koneeksi helvetin hyvä hankinta.

Varsinainen myyty koneen malli: M509DA-EJ068T.
"paremman" koneen malli: M509DA-EJ024T.

Ainoa ero käsittääkseni tuo SSD levyn koko.


Asus1.JPG
Asus2.JPG
 
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
2 324
Läppäri tuli, piti oikein koeponnistaa. Sain mitä tilasinkin. Itse tilatessani en voinut olla huomaamatta "oikean koneen" speksejä sivun alareunassa.
Tuolla tarjoussivulla oli tasan yksi mallinumero ja se oli EJ024T. Tämän lisäksi esittelyteksti oli 512gigan mallista.
Ainoa oli siellä alhaalla spekseissä se 256gigaa. Eli normi kuluttajan ensisijainen ajatus on, että juurikin tuo 256 on virheellinen. Sen vuoksi täälläkin päädyttiin ihan yksiselitteisesti siihen, ett myyty kone oli 512 gigan malli, koska mallinumerolla ei löytynyt 256:ia koneita. Tämän on elisakin tänään myöntänyt.

Eli et sinäkään sitä saanut mitä oikeasti tilasit, mutta sait sen mitä Elisa luuli myyvänsä. :D
 

STe

Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
9
Onko jommassa kummassa tai molemmissa taustavalaistu näppäimistö ( M509DA-EJ068T tai M509DA-EJ024T )?

itse uskoin että 256gt siellä alhaalla oli virhe ja tekstin 512gt + tarkka malli M509DA-EJ024T oikein ( 1 virhe todennäköisempi kuin 2 ), muutenkin tulee aina tarkistettua tarkat tiedot ja hintataso googlella aina laitteen tarkalla mallilla, televisioissakin jotkut liikkeet laittavat mitä sattuu tietoja sivuilleen mutta sentään tarkan mallin oikein..

Tuossapa noin 20 minuuttia oman tilauksen jälkeen otettu kuvakaappaus, melkein koko sivusta. Aika näkyy kuvan nimessä. "Reilusti verkkokaupan varastossa" :)

Opera Näyttökuva_2019-11-28_235428_elisa.fi.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
37
Läppäri tuli, piti oikein koeponnistaa. Sain mitä tilasinkin. Itse tilatessani en voinut olla huomaamatta "oikean koneen" speksejä sivun alareunassa. Laitoin myös BF tarjoukset - linkkiin spekulaation että onkohan koneessa 256gb vai 512gb SSD. Itse pidän tuota Elisan puolelta enemmän inhimillisenä erehdyksenä kuin minään tahallisena kusetuksena.

Se on tietysti eri asia jos on jo koneen tilannut ja sen jälkeen ilmoitetaan että konetta ei ole.


Joka tapauksessa 299€ euron koneeksi helvetin hyvä hankinta.

Varsinainen myyty koneen malli: M509DA-EJ068T.
"paremman" koneen malli: M509DA-EJ024T.

Ainoa ero käsittääkseni tuo SSD levyn koko.


Jos kokee tilanneensa 256gb kovolla varustetun laitteen, niin varmasti voikin olla tuohon tyytyväinen, ja onhan tuo hintalaadukas.

Siellä on kiireellä copypeistattu ja sitten on jäänyt aika paljon korjaamatta. Väärä mallinumero on silti melkoinen saavutus etenkin kun kyse oli yhdestä heidän parhaista BF-tarjouksistaan.

En tiedä missä vaiheessa oikeasti Elisalla herättiin siihen, että myytiin väärää laitetta, mutta kaikesta päätellen vielä eilen aamupäivällä tämä ei ollut kovin laajasti aspan tiedossa. Tuossa aiemmin totesin, etten taida Elisalta uskaltaa tilailla BF-tarjouksia jatkossa, mutta vedetään nyt sen verran takaisinpäin, että Elisalla on varmasti nyt oppimiskokemuksen myötä paljon parempi tatsi tällaisten ongelmien hoitoon jatkoa ajatellen. Ehkä itse kukin asiakaskin osaa jatkossa ottaa vastaavan tilanteen hieman "zenimmin".. :innocent:
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
1 184
Itsellä meni kuppi nurin Elisan kanssa, kun irtisanoin Elisa viihteen ja sitten sieltä tuli "iso" (ehkä 30€) lasku voimassa olevista kanavapaketeista. Asiakaspalvelija vain voivotteli ja tarjosi maksuaikaa. Kyse ei ollut omasta maksukyvystä vaan haluttomuudesta maksaa palvelusta jota en käyttänyt tai edes olisi voinut käyttää.

Tuo ei mennyt eikä mene vieläkään omaan oikeustajuuni, mutta maksoin laskun kun en jaksanut vääntää. Kuitenkin olin irtisanonut Viihteen jonka kautta pystyi ainoastaan katsomaan kanavapaketteja, niin mikä peruste heillä voisi olla laskuttaa kanavapaketit vielä Viihteen sulkeutumisen jälkeiseltä ajaltakin... Asiakaspalvelijan syy nämä ongelmat ei kuitenkaan ole, vaan heille annetut ohjeistukset.

Onneksi on tällainen mahtava foorumi josta saa tietoa heidän säännöistään, niin pystyy sitten hankkimaan edes edullisia liittymiä :tup:
Vuoden olin ilman Elisan palveluita, mutta sitten piti sortua 7€/kk 50M dataliittymään ja nyt vielä 9,90€/kk Huoleton 10M puhelinliittymään :shy:
 

A&T

Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
6
Joo ilmeisesti sillä ei ole väliä on jupakka kesken tai ei. Ensin sieltä tuli se peruminen, sen jälkeen perutut keissit menee jollekin listoille. Tänään joku työntekijä on vain käynyt listaa läpi ja perunut. Eli voi jatkaa omaa prosessiaan samaan malliin.
Joo ilmeisesti sillä ei ole väliä on jupakka kesken tai ei. Ensin sieltä tuli se peruminen, sen jälkeen perutut keissit menee jollekin listoille. Tänään joku työntekijä on vain käynyt listaa läpi ja perunut. Eli voi jatkaa omaa prosessiaan samaan malliin.
 

jyppi

Tukijäsen
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
456
Itsellä meni kuppi nurin Elisan kanssa, kun irtisanoin Elisa viihteen ja sitten sieltä tuli "iso" (ehkä 30€) lasku voimassa olevista kanavapaketeista. Asiakaspalvelija vain voivotteli ja tarjosi maksuaikaa. Kyse ei ollut omasta maksukyvystä vaan haluttomuudesta maksaa palvelusta jota en käyttänyt tai edes olisi voinut käyttää.

Tuo ei mennyt eikä mene vieläkään omaan oikeustajuuni, mutta maksoin laskun kun en jaksanut vääntää. Kuitenkin olin irtisanonut Viihteen jonka kautta pystyi ainoastaan katsomaan kanavapaketteja, niin mikä peruste heillä voisi olla laskuttaa kanavapaketit vielä Viihteen sulkeutumisen jälkeiseltä ajaltakin... Asiakaspalvelijan syy nämä ongelmat ei kuitenkaan ole, vaan heille annetut ohjeistukset.

Onneksi on tällainen mahtava foorumi josta saa tietoa heidän säännöistään, niin pystyy sitten hankkimaan edes edullisia liittymiä :tup:
Vuoden olin ilman Elisan palveluita, mutta sitten piti sortua 7€/kk 50M dataliittymään ja nyt vielä 9,90€/kk Huoleton 10M puhelinliittymään :shy:
Ja tässä sitten unohtui kertoa oliko kyseessä määräaikainen sopimus vai toistaiseksi voimassa oleva?
 

A&T

Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
6
Eilen aamulla - kun kaiken PITI olla jo kunnossa tuli txt "Tilauksesi on peruttu" Taas soitellen Elisa tyttöystävälle, että mikäs nyt hätä. 0800 numeron vastaaja pesi kätensä - vaikka selvästi tiesi mistä kysymys - ja lykkäsi sopimushallintaan johon jonottelin puolisen tuntia ja jätin soittopyynnön. Aikaa meni tunteroinen kun emailiin tuli viesti tilausvahvistuksesta. Kone on siinä 512gt levyllä ja hintaa 599eur ja toimituskuluja 6.50 eur. Mielenkiintoista sanoisin. No eipä aikaakaan kun Elisalta aspasta soittivat ja kerroin taas huoleni. Sanottiin, että eläpä oo murheissas. Hinta on 299 ja ei toimituskuluja. Kone tulee ensi viikolla. Näin se vaan tarina jatkuu...Toivottavasti yksikään alkuperäisen koneen tilannut ei peräänny vaateissaan. Tämä on Elisalta täydellinen farssi. Joku muu itseäänkunnioittava yritys olisi lakki kourassa pyytänyt anteeksi, kärsinyt mokauksen tappiot ja hoitanut asiakkaille pienen joululahjan kärsimykseen kompensaationa. Mutta hei, taistelu jatkukoon. Kirjoittelen taas kun kone saapuu - siis JOS saapuu.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
2 732
Aikaa meni tunteroinen kun emailiin tuli viesti tilausvahvistuksesta. Kone on siinä 512gt levyllä ja hintaa 599eur ja toimituskuluja 6.50 eur. Mielenkiintoista sanoisin. No eipä aikaakaan kun Elisalta aspasta soittivat ja kerroin taas huoleni. Sanottiin, että eläpä oo murheissas. Hinta on 299 ja ei toimituskuluja. Kone tulee ensi viikolla.
Eiks tuossa joku kommentoinut jo aiemmin, että Elisalta oli sanottu että eivät saa sitä oikeaa hintaa vahvariin vaan se tulee normihinnalla mutta lasku kuitenkin sitten oikealla summalla..
 
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
2 324
Mä oon kaiken kaikkiaan tän keissin aikana käyttänyt noin 7-8h aikaani tähän läppäriin. Kun ottaa huomioon jonotukset. Edes ne asiallisimmat asiakaspalvelijat eivät ole pahoitelleet mitenkään tätä hommaa, vaikka ovat myöntäneet Elisan mokanneen useammassa tilanteessa tän osalta.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
1 184
Ja tässä sitten unohtui kertoa oliko kyseessä määräaikainen sopimus vai toistaiseksi voimassa oleva?
Sopimus oli toistaiseksi oleva. Määräaikaisesta syntyvä maksu nyt luonnollisesti olisi ollut maksettava pois. Hyvä pointti joka tapauksessa!
 

jyppi

Tukijäsen
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
456
Sopimus oli toistaiseksi oleva. Määräaikaisesta syntyvä maksu nyt luonnollisesti olisi ollut maksettava pois. Hyvä pointti joka tapauksessa!
No sitten kyllä kuulostaa hassulta tuo. Toki varmaan kuluvan kuukauden (ns. laskutuskausi loppuun) osalta lasku varmaan normaalisti tulee ellei nyt aspa satu olemaan hyvällä tuulella, mutta jos tuossa on tulevien yhden tai kahden kuukauden osalta laskutettu niin jotain jännää käynyt.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
1 184
No sitten kyllä kuulostaa hassulta tuo. Toki varmaan kuluvan kuukauden (ns. laskutuskausi loppuun) osalta voi tulla vielä lasku, mutta jos tuossa on kahden kuukauden osalta laskutettu niin jotain jännää käynyt.
Ei ollut mitään tuollaista, vaan palvelut olivat jääneet minulta "irtisanomatta", eli laskua olisi loputtomasti jos en olisi huomannut että laskulla makselen ylimääräisiä
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
921
Ei ollut mitään tuollaista, vaan palvelut olivat jääneet minulta "irtisanomatta", eli laskua olisi loputtomasti jos en olisi huomannut että laskulla makselen ylimääräisiä
Sinultako on siis laskutettu vain Elisa Viihteen kautta katsottavissa olevia maksukanavia sen päivämäärän jälkeen, kun sopimus Elisa Viihteestä on loppunut? Tarkistitko varmasti päivämäärien paikkaansapitävyyden? Kun eihän sellaisesta voi laskuttaa mitä ei pysty käyttämäänkään...

Tuo on kyllä hämäävää että eivät voi vaan simppelisti laskuttaa sekä liittymän käyttömaksuja että kuukausimaksua samalta laskutuskaudelta yhdellä laskulla. Kuukausimaksu laskuttuu ainakin minulla Tarkka-liittymistä aina kuluvalta kuulta.
 
Liittynyt
24.08.2019
Viestejä
28
Asus M509DA
■Käsittelyssä

Tilaamaasi laitetta ei ole tällä hetkellä varastossamme. Ilmoitamme sinulle tekstiviestitse arvion, milloin saamme laitetta varastoon. Saat viestin myös, kun laite on lähetetty.

Tilaus sisään eilen klo 12 aikoihin, laitetta oli hyvin varastossa :shifty:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
222
Piti ihan tehdä käyttäjä tätä varten vaikka pitkään jo lukenut näitä. Onko teillä ollut ongelmana, että Posti on vienyt pakettinne toiselle puolelle kaupunkia ja monen kilometrin päähän oikeasta paikasta? Syynä tähän oli yllättäen, että pakettiautomaatti on täynnä. Muuten ei olisi ongelmaa, mutta paketti painaa n.30kg, paketin luokse ei mene julkisia ja en omista autoa. Postin aspa ei suostunut jälleen lähettämään pakettia ilmaiseksi lähemmäksi. Onko keinoja miten saada paketti vai täytyykö lähtee selvittämään autollista kaveria?
Itselle käynyt näin useasti. Posti lähettää paketin LÄHIMPÄÄN postiin jos se pakettiautomaatti on täynnä sillä hetkellä kun olisi sun paketin vuoro laittaa sinne automaattiin. Paska säkä!
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
1 336
Mä oon kaiken kaikkiaan tän keissin aikana käyttänyt noin 7-8h aikaani tähän läppäriin. Kun ottaa huomioon jonotukset. Edes ne asiallisimmat asiakaspalvelijat eivät ole pahoitelleet mitenkään tätä hommaa, vaikka ovat myöntäneet Elisan mokanneen useammassa tilanteessa tän osalta.
Siitä kun laskee vaikka 20-30€ hinnaksi tunnille niin hyvän hintainen läppäri tulossa :tup:
 
Liittynyt
07.11.2017
Viestejä
2
Ilmeisesti isot pojat tehneet Elisalla päätöksen, että ne jotka eivät tuota "korvaavaa" Asus M509DA -mallia ehtineet saada saavat tyytyä 50€:n alennukseen tietokoneostosta :facepalm: Tähän tapaan kertoiltiin aspassa, kun tänään soitin.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
2 732
Kaikkeahan saa yrittää jos asiakas suostuu, mutta kuten aiemmin mainittu, niin tämä nyt on vielä aika selkeä tapaus, huomattavasti paljon selkeämpi keissi kuin Komplettin soundbar-gate joka sekin päättyi kuluttajan voittoon viranomaiskäsittelyssä.

Kyseessä lienee lähinnä väsytystaktiikka Elisan suunnasta, eli vain he saavat koneen jotka jaksavat valittaa "loppuun asti" eivätkä ota vastaan korvaavaa sovittelua (=lahjakortti). Etenkin nyt kun Elisa on jo "tunnustanut virheensä" ja toimittanut osalle asiakkaita tilatun tuotteen tilatulla hinnalla, eivät he voi samasta vastuusta millään räpiköidä enää irti loppujen asiakkaiden kohdalla.

Myyjäosapuolellahan on verkkokaupassa korostunut huolellisuusvelvoite. Myöskään se, että elisan oma järjestelmä ei huomioi saatavuuksia reaaliajassa ei millään muotoa vähennä kuluttajan oikeutta saada tuotetta, etenkin koska sen saatavuusrajoituksesta ei ollut mitään mainintaa edes sivulla.

Verkkokaupoissa ja -mainonnassa tietoja voi päivittää nopeasti ja milloin tahansa, minkä takia internetissä mainostajalla on suurempi vastuu mainosten ja kauppapaikkojen oikeista tiedoista ja huolellisuusvaatimus korostuu. Verkkokaupassa lähtökohta on, että myyjän ilmoittamat tiedot tuotteesta, esimerkiksi hinnasta ja ominaisuuksista ovat sitovia.

Kuluttaja voi vaatia tuotetta verkkosivuilla tarjottuun hintaa sen jälkeen, kun hän on hyväksynyt tarjouksen tilaamalla tuotteen. Ainoastaan tietyissä tilanteissa myyjä voi vedota tietojen paikkansa pitämättömyyteen ja vetäytyä kaupasta...

Viikon vinkki: Onko verkkokaupan ilmoittama virheellinen hinta sitova?
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
26
Onks kellekkään vielä lähteny tota asus M509DA konetta?
Itellä näyttää edelleen

Tilauksesi odottaa toimitusta.

Lähetämme sinulle paketin lähetystunnuksen tekstiviestinä, kun olemme käsitelleet tilauksesi.

Alkaa jo usko loppua tohon touhuu että kai sieltä kohta tulee taas joku peruutusviesti.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
37
Ilmeisesti isot pojat tehneet Elisalla päätöksen, että ne jotka eivät tuota "korvaavaa" Asus M509DA -mallia ehtineet saada saavat tyytyä 50€:n alennukseen tietokoneostosta :facepalm: Tähän tapaan kertoiltiin aspassa, kun tänään soitin.
Todella huonoa mainosta omalle toiminnalle. Ei taida mennä läpi tämä yritys. Vastaavansuuruinen 50% alennus suurin piirtein saman hintaluokan laitteesta olisi fiksumpi veto Elisalta, mutta itsepähän kuoppaansa kaivavat.
 

A&T

Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
6
Onks kellekkään vielä lähteny tota asus M509DA konetta?
Itellä näyttää edelleen

Tilauksesi odottaa toimitusta.

Lähetämme sinulle paketin lähetystunnuksen tekstiviestinä, kun olemme käsitelleet tilauksesi.

Alkaa jo usko loppua tohon touhuu että kai sieltä kohta tulee taas joku peruutusviesti.
Puoli tuntia sitten tuli Elisalta viesti että paketti lähetetty. Mukana seurantatunnus.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
89 816
Viestejä
1 837 181
Jäsenet
39 092
Uusin jäsen
Vilikku

Hinta.fi

Ylös Bottom