• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

  • Hyvää joulua!

    Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>

    SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Olettekos soitelleet tuonne asiakaspalveluun vai myyntiin? Itse soitin aspaan ja päädyin ns. limboon eli yhdisti johonkin, joka johti 15 minuutin hiljaisuuteen ja siihen, että piti katkaista itse puhelu... huoh. Noh täytyy koittaa soittaa uudestaan.
Aspaan ja sieltä myyntiin. 29min ollu jonossa.
 
Olettekos soitelleet tuonne asiakaspalveluun vai myyntiin? Itse soitin aspaan ja päädyin ns. limboon eli yhdisti johonkin, joka johti 15 minuutin hiljaisuuteen ja siihen, että piti katkaista itse puhelu... huoh. Noh täytyy koittaa soittaa uudestaan.
Itse soitin aluksi siihen numeroon, joka peruutustekstarissa oli. Laittoi sitten puoleksi tunniksi jonoon, jonka jälkeen kyllästyin odottamaan. Soitin uudestaan samaan numeroon ja pyysin soittamaan takaisin. Kannattaa jättää soittopyyntö, jos vain on mahdollista vastata milloin vain.
 
Hoisin omani chatin kautta.

Ei kuulemma onnistu chatin kautta, ei mitenkään.. mikä poppaskonsti siinä on? EI auta vaikka millä uhkaileepi ja kyselee.

"Jos tilaus on onnistunut ja olet saanut tilausvahvistuksen, olisin sitä mieltä, että lähtökohtana on pidettävä, että laitteesta on syntynyt sopimus.

Tässä vaiheessa suosittelen vielä, että teet Elisalle kirjallisen reklamaation ja vaadit heitä toimittamaan laitteen sovittuun hintaan. Uhkauksena voit ilmoitta, että jos he eivät toimita laitetta, tulet tekemään ns. kateoston ja vaatimaan heiltä vahingonkorvauksena mahdollisen hintaeron, joka aiheutuu siitä kun ostat laitteen muualta. Anna reklamaatiossa kahden viikon vastausaika.

Oheisesta linkistä löydät kuluttajariitalautakunnan ratkaisun missä on otettu kantaa kateostoon: Television kauppa. Vastaanotinta ei toimitettu. Vahingonkorvausvaatimus. Hinnanerotus. Kateosto. - Kuluttajariitalautakunta

Kateoston tekemisessä on kuitenkin omat riskinsä ja on mahdollista, että kulut jäävät sinun omaksi vahingoksi.
Palaa asiaan jos Elisa ei suostu toimittamaan sinulle konetta tai et saa vastausta määräaikaan mennessä."

Näin vastasi kuluttajaoikeusneuvoja..
 
Mulla meni homma maaliin noin 5 minuutissa chatin kautta, ilman mitään ongelmia. Hämmästyttävää.. Kerroin yhdellä viestillä tilanteen ja ehdotti heti korvaavaa 509DA mallia tilalle samaan BF hintaan 299e. Uusi tilausvahvistus tuli heti chatin aikana sähköpostiin hinnalla 599e, mutta sanoi että älä välitä siitä, keksivät jonkun tavan (joka heillä ei ole vielä tiedossa :) ) korjata myöhemmin tulevaan laskuun oikea summa 299e.

Edit: Lisätään nyt vielä, että varovaisesti luulen homman menneen maaliin. Ei mulla vielä ole sitä läppäriä eikä 299e laskua, kop kop.. :)
 
Ei kuulemma onnistu chatin kautta, ei mitenkään.. mikä poppaskonsti siinä on? EI auta vaikka millä uhkaileepi ja kyselee.

Vaikee sanoa, omani sain sieltä hoidettua. Asia oli jo siis käsittelyssä ja sovittu soittopyyntö oli huomiselle. Mutta koko homma hoitui alusta loppuun chatistä.
 
Itse sain hoidettua nopsaan chätin kautta, sanoin vain että tuli tekstiviesti jossa asia on selvitetty ja korvaavan tuotteen saa samaan hintaan 299€ ja tilausvahvituksessa hinta 599€ jota ei saa säikähtää vaan se korjataan laskutuksessa myöhemmin...
 
45min jonotuksen jälkeen vastaus oli "Tilauksenne on peruttu koska laitetta ei voida toimittaa. Korvaavia tuotteita ei lähetetä kaikille ja en muka ole maksanut tilaustani."

Kuitissa lukee:
Tarkemmat tiedot tilatuista tuotteista
Asus M509
Kertamaksu 299,00 e
 
Viimeksi muokattu:
Mulle asiakaspalvelija sanoi, että "toivotaan nyt että olet onnekkaitten joukossa jotka tuon ehtivät saamaan". En nyt ihan vielä hypi riemusta, sen verran sekoilevat Elisalla. Tilaus siis näkyy nyt Oma Elisassa jne...
 
Itse sain hoidettua nopsaan chätin kautta, sanoin vain että tuli tekstiviesti jossa asia on selvitetty ja korvaavan tuotteen saa samaan hintaan 299€ ja tilausvahvituksessa hinta 599€ jota ei saa säikähtää vaan se korjataan laskutuksessa myöhemmin...

Chatissa torjuvat vaan kokonaan, ja soittopyynnöllä muka pakko selvittää asia. Voi vit** mitä touhua, eipähän tule enään tämän jälkeen ikinä koskettua elisan palveluihin!
 
Chatissa torjuvat vaan kokonaan, ja soittopyynnöllä muka pakko selvittää asia. Voi vit** mitä touhua, eipähän tule enään tämän jälkeen ikinä koskettua elisan palveluihin!

Mikä helvetin logiikka näissä on... merkkaako joku kellonaika milloin sen ekan tilauksen ehti jättämään? kuitenkin elisan sivut näyttää tolle korvaavalle läppärille että "hyvin varastossa"
 
45min chatissa vänkäämistä tuotti tulosta. Noita tosiaan ei varmasti riitä kaikille, varmaan sen takia vastailevat heti että selvitellään ja palataan myöhemmin. "Ei voida asiakaspalvelussa muuttaa hintaa", "Näiden tilauksia on tullut todella paljon ja selvitellään juuri millä laitteella korvataan" jne. mutta tarpeeksi kun kihisin niin laittoi mulle tuon M509DA:n tilaukseen. Varmistin että tässä ei ole nyt kyseessä uusi kauppa vaan korvataan tuo M509 tällä ja hinta prikulleen sama. Kuulemma laskutus korjaa asian.

4.12.2019
Asus M509DA
■Käsittelyssä

28.11.2019
Asus M509
■Peruttu
 
Mikä helvetin logiikka näissä on... merkkaako joku kellonaika milloin sen ekan tilauksen ehti jättämään? kuitenkin elisan sivut näyttää tolle korvaavalle läppärille että "hyvin varastossa"

jaa a, ite tein tilauksen 23.40 torstaina
 
Mielenkiintoista miten eri tavalla porukkaa tunnutaan kohdeltavan.

Onko ketään saanut läppäriä jos on ostanut tuon laskulla etc.? Tosin, itse en kyllä keksi miksi tuolla pitäisi olla mitään merkitystä tässä tapauksessa. Sopimus on sopimus ja ainakin omassa tilausvahvistuksessa lukee, että toimii kuittina. Ei ole kyllä kauhean linjakasta tällä hetkellä tuo toiminta.
 
Mielenkiintoista miten eri tavalla porukkaa tunnutaan kohdeltavan.

Onko ketään saanut läppäriä jos on ostanut tuon laskulla etc.? Tosin, itse en kyllä keksi miksi tuolla pitäisi olla mitään merkitystä tässä tapauksessa. Sopimus on sopimus ja ainakin omassa tilausvahvistuksessa lukee, että toimii kuittina. Ei ole kyllä kauhean linjakasta tällä hetkellä tuo toiminta.
Minä otin sen laskulla sillon, ja nyt on tulossa korvaava
Ja ei maksutavalla merkitystä ole
 
Noniin, homma hoitui minullakin Chatissa. Sanoin ihan suoraan, että tällainen tilattu, muutkin saaneet jo korvaavan jne. Joten chat hoiti hommansa 5/5.
 
Tänne myös tulossa M509DA.

Eilen tsätissä voivoteltiin ja pyydettiin ostamaan normaalihintaista tilalle
Tänään aamulla vastattiin viestiin, että "Etsi meidän valikoimasta uusi läppäri ja me tehdään siitä tarjous"
Äsken tsätissä asia hoitui kivuttomasti maaliin.

Vähän ärsyttävää, kun moneen kertaan pitää olla yhteydessä, mutta lopputulos kuitenkin tyydyttää.
 
Tervehdys.
Hetki sitten chatin kautta tultiin yhteisymmärrykseen, että laittavat sen nyt myynnissä olevan M509DA:n tilaukseen ja korjaavat sitten laskutukseen hinnan. Alkuperäinen tilaus oli jo maksettu verkkopankkimaksulla.
Tuosta M509DA tilauksesta tuli samantien chatin lopettamisen aikoihin vahvistukset ja se näkyy myös OmaElisassa.
 
Eivät meinaa puhelussa suostua laittamaan sitä uutta tilalle... voi :mad: kun menee vaikean kautta.

mikä siinä on kun ei voi mitenkään onnistua, vaikka selitän miten asiat on, muilla on onnistunut, kuluttajaoikeusmiehenkin sanoma löytyy..


Edit: pitkän hiljaisuuden jälkeen (melkein 10 minuuttia hiljaisuutta puhelimessa) aspan henkilö totesi, että jos tätä korvaavaa DA mallia on vielä, niin laittaa sen tilaukseen etiäpäin. Olipahan aivan s********* moisen työn takana tämäkin homma, eiköhän mun tuurilla sopivast ole loppunu nuokin sitte vielä.. :D

(hyvää treenausta sydänvaivaiselle)
 
Viimeksi muokattu:
Mä laitoin eilen yhden viestin omaelisan kautta, johon oli aamulla vastattu asiallisesti ja tilausvahvistus sähköpostissa :cigar2:
 
Eilen pari kiukkusta viestiä ja kuluttajaneuvojan vastaus tapaukseen omaElisan kautta,
äsken soittivat asiakaspalvelusta että laittavat kans sen 509DA tulemaan.
Otin alunperin 36kk osamaksulla ja tilaus oli aika myöhään mut sillä ei nyt näyttäs olevan mitään merkitystä.
 
Kuinkahan paljon tässä jupakassa nyt painaa se kuinka paljon on jaksanut möykätä tuonne elisalle päin? eli kuinka paljon ja millä sävyllä ja ehkä uhkailuilla on elisaa hiillostanut ja onko entuudestaan muita asiakkuuksia... kun joillakin tämä menee näköjään ihan heittämällä ja jotkut saa vääntää ihan tosissaan niin ois ollu mukavaa olla kärpäsenä katossa että mitä elisalla on palavereissa puhuttu kun jupakkaa on käyty läpi.
 
Itse ainakin joka yhteydenotossa mainitsin KKV:stä ja kerroin myös tietäväni, että muillekkin on tarjottu tätä 509DA-mallia.

Näyttäisi ko. laitteet hupenevan Elisalta: "Vain muutama jäljellä verkkokaupassa, toimi nopeasti"

e. Onkohan tässä nyt vaarana, että ne joille on luvattu 509DA eivät sitä tule saamaan, jos tuotteet loppuvat Elisalta kuten tämä alkuperäinen malli?
 
Kuinkahan paljon tässä jupakassa nyt painaa se kuinka paljon on jaksanut möykätä tuonne elisalle päin? eli kuinka paljon ja millä sävyllä ja ehkä uhkailuilla on elisaa hiillostanut ja onko entuudestaan muita asiakkuuksia... kun joillakin tämä menee näköjään ihan heittämällä ja jotkut saa vääntää ihan tosissaan niin ois ollu mukavaa olla kärpäsenä katossa että mitä elisalla on palavereissa puhuttu kun jupakkaa on käyty läpi.

Mä en möykännyt yhtään vaan laitoin tänään ensimmäisen asiallisen viestin chatin kautta ja heti homma kuntoon. Mutta epäilemättä nuo jotka ovat möykänneet mahdollistivat tämän, että Elisan oli homma hoidettava kunnialla, joten kiitos heille :)
 
Ja nyt on toi korvaava malli 509DA loppu taas elisan verkkokaupasta...
 
Jatkan huomenna asiasta jankkaamista. Peruutin jo tilaamani puhelinliittymän kun ei tunnu asiakaspalvelu kiinnostavan.
 
Täällä vääntö jatkuu edelleen. Ei kovin hyvää kuvaa Elisa anna.

Juuri äsken lopetin puhelun. Vääntö jatkuu. Eivät aio pistää sitä konetta minkä olen tilannut. Tilausvahvistuksessa ei lue...juu ei lue mitään mallia.
Sanoin et muut kyllä saa sitö konetta mutta mulla vaan jatkuu. Äsken pyysi screenshotteja spostilla vielä.

Alkaa oikeasti kohta olemaan tilanne, että hos tänään ei ratkea, niin otan kyllä elämäntehtäväkseni haukkua Elisaa joka paikassa. [emoji23][emoji23]
Alkaa tämä asiakkaan epätasavertainen kohtelu ottamaan sen verran päähän.
 
Kuinkahan paljon tässä jupakassa nyt painaa se kuinka paljon on jaksanut möykätä tuonne elisalle päin? eli kuinka paljon ja millä sävyllä ja ehkä uhkailuilla on elisaa hiillostanut ja onko entuudestaan muita asiakkuuksia... kun joillakin tämä menee näköjään ihan heittämällä ja jotkut saa vääntää ihan tosissaan niin ois ollu mukavaa olla kärpäsenä katossa että mitä elisalla on palavereissa puhuttu kun jupakkaa on käyty läpi.
Aika nasevasti piti urputtaa usein ja painottaa, että todisteita on kuvakaappausten ja nauhoitettujen puheluiden muodossa. Yhteensä taisi tulla jotain 7 puhelua ja yksi chattisessio asian tiimoilta Elisan suuntaan..
Käy sääliksi vähän noita asiakaspalvelijoita, joille oli annettu mahdoton tehtävä eli vielä eilen piti ilmeisesti yrittää saada asiakas perumaan tilaus itse. Eilen illalla alkoi jo asennoituminen tilanteeseen selkeästi muuttua. Pahoittelut aspan väelle ärripurrilta, mutta kyllä tämä toisaalta vähän liian vaikeaa on välillä ollut asiakkaalle.

Niin ja olen muuten pitkäaikainen liittymäasiakas, ja muistuttelin aktiivisesti mahdollisuudesta vaihtaa operaattoria.
 
Viimeksi muokattu:
Juuri äsken lopetin puhelun. Vääntö jatkuu. Eivät aio pistää sitä konetta minkä olen tilannut. Tilausvahvistuksessa ei lue...juu ei lue mitään mallia.
Sanoin et muut kyllä saa sitö konetta mutta mulla vaan jatkuu. Äsken pyysi screenshotteja spostilla vielä.

Alkaa oikeasti kohta olemaan tilanne, että hos tänään ei ratkea, niin otan kyllä elämäntehtäväkseni haukkua Elisaa joka paikassa. [emoji23][emoji23]
Alkaa tämä asiakkaan epätasavertainen kohtelu ottamaan sen verran päähän.
Laita linkki tämän ketjun kuviin, niin minäkin tein vaikka omatkin löytyvät kyllä koneelta. Turha Elisan jokaiselta on niitä erikseen pyytää.
 
Laita linkki tämän ketjun kuviin, niin minäkin tein vaikka omatkin löytyvät kyllä koneelta. Turha Elisan jokaiselta on niitä erikseen pyytää.

En ymmärrä ylipäätään, että eilen jo osa sai ihan soitin ja kertoivat toimittavansa. Mä olen kaksi päivää soittanut niille, ne ei todellakaan soita mullepäin. Päivänselvä asia josta Elisa yrittää luistaa. Hulluinta miten eriarvoisia asiakkaat on. Kohta ois iltalehden paikka..
 
Chattiin oltu yhteydessä. Ei luvanneet toimittaa tuotetta. Miten tästä eteenpäin?

Täytyykö ottaa yhteyttä KKV ja hoitaa asia sitä kautta?
 
Aika eriarvoista kohtelua tuntuu porukka saavan. Alkaa nyt itseänikin epäilyttämään mahtaako tuo chatissä tänään sovittu korvaavan koneen toimitus mennä ihan ilman ongelmia. Jotenkin tuntuu ettei tule menemään. Uutta peruutusta Tilausvahvistus vol2:lle odotellessa..
 
Chätti kertoi minullekkin, että M509DA tosiaan loppu, ja lupasi palata asiaan tekstiviestillä kun saa selville kuinka menettelevät asian kanssa etiäpäin.
 
Aika eriarvoista kohtelua tuntuu porukka saavan. Alkaa nyt itseänikin epäilyttämään mahtaako tuo chatissä tänään sovittu korvaavan koneen toimitus mennä ihan ilman ongelmia. Jotenkin tuntuu ettei tule menemään. Uutta peruutusta Tilausvahvistus vol2:lle odotellessa..
Niin, minullehan aspasta ihan suoraan sanottiin, että toivottavasti olen yksi niistä onnekkaista jotka ehtii tuon saamaan. Tuolla on ihan varmasti varastosaldot sekaisin tuonkin mallin kohdalla.
 
Mihin kellonaikaan olette tilanneet, jotka tuon korvaavan mallin sai?

Itse kun olen tilauksen osalta jo lauantaina ekan kerran ollut yhteydessä ja tänäänkin kaksi kertaa jolloin ilmoitin, että tuosta on varattava minulle. Eli myivät käytännössä minulle kuuluvan laitteen muulle.

Tämä on nyt asia jonka tulen viemään hamaan loppuun asti. Kyseistä tuotetta on laajasti tukkureilta saatavissa. Elisan ei olisi tarvinnut kuin sisäisesti niellä mokansa ja ilmoittaa et laitteita tulee ajankohtana x. Nyt hoetaan ettei kyseistä laitetta saa enää mistään, vaikka tukkureiden saldot saattaa näyttää +100 konetta. Eli käytännössä kusetetaan minkä keritään. Edelleen joka keskustelussa nostetaan tämä EJ024T ”korvaavana” mallina esiin, eikä ymmärretä, että sen ne on alunperin meille myyneetkin. Toi ottavani sen 256gigan mallin saaneet ymmärtää reklamoida myös.

Elisa tekee todella isoa hallaa tällä toiminnallaan. Olisi oikeasti kannattanut pitää sisäisenä tämä.
 
Chätti kertoi minullekkin, että M509DA tosiaan loppu, ja lupasi palata asiaan tekstiviestillä kun saa selville kuinka menettelevät asian kanssa etiäpäin.

Tämä on hyvä tieto sillä koska nyt korvaavana tuotteena on annettu osalle M509DA:ta, on Elisan pakko jatkaa myös loppujen tilanneiden kanssa samoilla linjoilla. Jos ko. mallia ei ole enää saatavilla niin sitten vastaavaa.

Ehkä kannattaa vaan nyt vetää pari kertaa oikein syvään henkeä ja odotella sitä omaa yhteydenottoa.
 
Eilen Elisaa reklamoitu asian tiimoilta, luvattiin että tänään ottaa joku yhteyttä -> tuli pelkästään tekstiviesti että tilaus on peruttu. Reklamoin chatissa uudestaan ja sieltä vain vastattiin että muuta ei tipu joten nyt annettu KKV:lle hoitoon.
 
Aikamoinen soppa, luulis että näin isoilla firmoilla on omat nettisivut, tuotetiedot ja kaikki etukäteen mietittynä ja testattuna ennen kerran vuodessa tapahtuvaa tarjouspäivää... Ja huvittavana yksityiskohtana mun ensimmäinen keskustelu chätissä meni ilman mitään uhkailuja ja luvattiin ottaa yhteyttä ja sentakia tallensin sen chätin niiden omalla "lähetä keskustelu sähköpostiin" mutta eipä sitä koskaan tullut ;) Tänään sitten tekstiviestin jälkeen tallensin chätin sillä "tulosta pdf" ja se toimi...
 
Chätti kertoi minullekkin, että M509DA tosiaan loppu, ja lupasi palata asiaan tekstiviestillä kun saa selville kuinka menettelevät asian kanssa etiäpäin.

Vastaanotettu tekstiviesti näyttää tältä, eli ei edistystä.
Screenshot_20191204-153022_1.png
 
Laitoin eilen OmaElisaan viestin jossa tietoa oston aikaan ottamistani kuvakaappauksista jossa laitetta reilusti varastossa, malli M509DA-EJ024T ja pyysin toimittamaan kun varastossa oli edelleen eilen illalla.

Tänään oli tullut 13 aikoihin puhelu johon en ehtinyt vastata, kirjauduin ennen kahta OmaElisaan ja siellä tarjottiin "korvaavaksi" samaa M509DA-EJ024T mallia ja pyydettiin vastaamaan jos kelpaa.. No lukihan se siinä edellisessä viestissäni että sen haluan kun sen tilasinkin. Vastasin että sopii ja soitin vielä varmuuden vuoksi. Puhelimessa sanottiin että homma kunnossa kun on tarjottu ja kone lähetetään, ja tarjottiin Elisan liittymää.. Hetken kuluttua OmaElisaan oli vastattu että "korvaavat" M509DA-EJ024T menivät jo, toivottavasti löydät muualta :) Olisihan sen voinut suoraan lähettää kun pyysin tai ainakin varata vastausta odotellessa..

Mikähän Elisan valikoimasta olisi vastaava kannettava jos pyytäisi tilalle samaan hintaan?

--
ja nyt tuli tekstiviesti että "Hei, olemme huomioineet ilmoituksesi peruutuksesta"... ja OmaElisan mukaan olen perunut tilaukseni. En ole. Hienoa toimintaa.
 
Viimeksi muokattu:
tänäänkin kaksi kertaa jolloin ilmoitin, että tuosta on varattava minulle. Eli myivät käytännössä minulle kuuluvan laitteen muulle.
Niin siis tässähän ei oo sulle varattu yhtään mitään, eikä näinollen olla myyty mitään sulle kuuluvaa kellekkään muulle. Se et sä ilmotat aspalle et niiden on pakko varata sulle jotain ei merkitse ihan hirveesti :kahvi:
 
Niin siis tässähän ei oo sulle varattu yhtään mitään, eikä näinollen olla myyty mitään sulle kuuluvaa kellekkään muulle. Se et sä ilmotat aspalle et niiden on pakko varata sulle jotain ei merkitse ihan hirveesti :kahvi:

Tarkoitin vähän sitä, että se olisi pystytty siinä hoitamaan ja toimittamaan juuri se laite minkä olin tilannutkin.

Mutta nyt mun keissiin oli tullut viestinnästä päätös ja saan koneeni. En tiedä koska, mutta saan. Olen tähän ratkaisuun tyytyväinen.
 
Ehkä kannattaa vaan nyt vetää pari kertaa oikein syvään henkeä ja odotella sitä omaa yhteydenottoa.

Itse näkisin asian samalla tavalla. Ei välttämättä vielä kannata omaa verenpainettaan nostaa ja Elisaa manata alimpaan helvettiin ennen kuin homma selviää heidän päässään. Kyseessä kuitenkin iso pulju missä arvatenkin monia pikkupomoja, joilla erillaiset toimintatavat ja sen takia heidän touhunsa muistuttaa tällaisessa "ei-normi" tapauksessa päättömän kanan juoksua. Voihan olla, että Elisa tarjoaa vaikka parempaakin laitetta niille, joille ei tätä oikeaa riitä. Toki jos homma ei mene loppujen lopuksi maaliin, niin sitten vaan firman lynkkaus porukalla.
 
Itse näkisin asian samalla tavalla. Ei välttämättä vielä kannata omaa verenpainettaan nostaa ja Elisaa manata alimpaan helvettiin ennen kuin homma selviää heidän päässään. Kyseessä kuitenkin iso pulju missä arvatenkin monia pikkupomoja, joilla erillaiset toimintatavat ja sen takia heidän touhunsa muistuttaa tällaisessa "ei-normi" tapauksessa päättömän kanan juoksua. Voihan olla, että Elisa tarjoaa vaikka parempaakin laitetta niille, joille ei tätä oikeaa riitä. Toki jos homma ei mene loppujen lopuksi maaliin, niin sitten vaan firman lynkkaus porukalla.
Voin kyllä omalta osaltani sanoa, että kyllähän asiakasta tässä on jo juoksutettu ja kiusattu sen verta, että siitä voi jo vähän kommenttiakin antaa. Lähinnä ketuttaa se ensimmäisissä puheluissa vastaan tullut asenne, että "ei meidän tarvitse toimittaa, jos toimittajallakaan ei ole" - vastasin luonnollisesti, ettei homma voi mennä noin, kun kuitenkin annatte tilaussopimuksen tehdä mainitsematta mitään rajoitettua erää.

Mutta muuten kyllä samaa mieltä - todennäköisesti ne, jotka eivät saa tuota tilaamaansa laitetta, saavat kenties paremman: paskamyrsky on ollut sellainen, että joku satku per asiakas lisää ei varmastikaan ole ongelma kun toisella puolella vaakakupissa on PR-katastrofi. Vaikka oma tilaus taisi mennä maaliin saakka kovan taistelun jälkeen ja vaikka tuote tulisikin sovitusti, en ehkä enää uskalla tilata Elisalta mitään sellaisena päivänä, jolloin muillakin on tarjouksia ja vain nopeat elävät.
 
Itse näkisin asian samalla tavalla. Ei välttämättä vielä kannata omaa verenpainettaan nostaa ja Elisaa manata alimpaan helvettiin ennen kuin homma selviää heidän päässään. Kyseessä kuitenkin iso pulju missä arvatenkin monia pikkupomoja, joilla erillaiset toimintatavat ja sen takia heidän touhunsa muistuttaa tällaisessa "ei-normi" tapauksessa päättömän kanan juoksua. Voihan olla, että Elisa tarjoaa vaikka parempaakin laitetta niille, joille ei tätä oikeaa riitä. Toki jos homma ei mene loppujen lopuksi maaliin, niin sitten vaan firman lynkkaus porukalla.
Täähän se on. Jokatapauksessa näissä ois jokaselle parempi jos pidettäis mielessä et se kuka sieltä aspasta nyt sattuukaan ekana vastaamaan ei oo n. 99% todennäkösyydellä mitenkään osallinen tilanteeseen, eikä niillä useimmiten valtuuksia oo lähteä tälläsiä päätöksiä ominpäin tekemään. Mistä sit toki johtuu se et tulee se fiilis et siel vetkutellaan viimestä päivää, mikä saattaakin pitää paikkaansa mut se on sitten siellä ylemmässä portaassa tapahtuvaa ihmettelyä, ei sen aspapuolen minkä kanssa te asioitte asian tiimoilta. Käytöstavoilla pääsee varmaan kanssa aika pitkälle tässäkin hommassa, jos kuvitellaan tilanne missä ite olis aspassa händläämässä tällästä farssia missä porukka ottaa kilpaa yhteyttä samasta läppäristä, niin paljon mieluummin mä sellaisten ihmisten kanssa puran asiaa jotka ilmasee asiansa asiallisesti ilman turhaa vittuilua ja uhkailua. Varsinkin kun itellä ei olis osaa tai arpaa koko hommassa, otan vaan paskan niskaan koska joku on jossain tyrinyt jotain. Aspallakin kuitenkin tossa hommassa vissiin se valta, että ne tekee ne uudet tilaukset. Sitä sit voi jokanen ite miettiä et kumpi näistä kahdesta esimerkistä todennäkösemmin on etusijalla, varsinkin kun on jo ilmenny ettei tilausjärjestyksellä paljoo vaikutusta tähän oo.

Joka tapauksessa jokanen joka jaksaa sen vaivan nähdä tän asian kanssa tulee sen koneen tai korvaavan tuotteen saamaan, ennemmin tai myöhemmin. Tuskin kauheesti tilannetta nopeuttaa olla samaan aikaan puhelimessa ja chatissa meluumassa.

Tarkoitin vähän sitä, että se olisi pystytty siinä hoitamaan ja toimittamaan juuri se laite minkä olin tilannutkin.

Mutta nyt mun keissiin oli tullut viestinnästä päätös ja saan koneeni. En tiedä koska, mutta saan. Olen tähän ratkaisuun tyytyväinen.
Joo toki, onhan tossa jotain pientä ongelmaa ollu siinä et missä järjestyksessä ja kenelle noita jaellaan, tilausjärjestyksellä vissiin tässä tapauksessa ei oo väliä. Eiköhän noita muutkin oo tilannu kun tän foorumin jäsenet tilaillu ja siel on nyt häslinki tulilla ja niitä vaan lähetellään. Plussaa kuitenkin siitä et homma ratkes.
 
Tuo tekstiviesti "tilauksesi on peruttu" mikä tänään iltapäivällä tuli, liittyy kuulemma jotenkin siihen M509 jupakkaan edelleen, eikä tarvitse välittää jos on tulossa se DA malli tilalle. Näin sanoivat aspassa kun kyselin.. kuulemma "hieman" sekaisin järjestelmät.
Sua nähä mitä täst tulloo, ainakin itelle pitäisi olla tulossa tuo DA malli vihdoin..
 
Tuo tekstiviesti "tilauksesi on peruttu" mikä tänään iltapäivällä tuli, liittyy kuulemma jotenkin siihen M509 jupakkaan edelleen, eikä tarvitse välittää jos on tulossa se DA malli tilalle. Näin sanoivat aspassa kun kyselin.. kuulemma "hieman" sekaisin järjestelmät.
Sua nähä mitä täst tulloo, ainakin itelle pitäisi olla tulossa tuo DA malli vihdoin..

Joo ilmeisesti sillä ei ole väliä on jupakka kesken tai ei. Ensin sieltä tuli se peruminen, sen jälkeen perutut keissit menee jollekin listoille. Tänään joku työntekijä on vain käynyt listaa läpi ja perunut. Eli voi jatkaa omaa prosessiaan samaan malliin.
 
Tänään tuli tännekin tuo tilaus peruttu-viesti. Näyttää oma-elisassakin peruuntuneen kovin yksipuolisesti. Noh, elämä on. Olisivat nyt voineet edes vähän pahoitella ja madella. :btooth:

Screenshot 2019-12-04 at 17.39.55.png
 
Minulle tuli lukemaan OmaElisaan "Peruutusilmoitus huomioitu" ja en ole perunut vaan pyytänyt toimittamaan tilaamani M509DA-EJ024T .. Kerran tänään 4.12 jo tuli viestiä OmaElisaan että haluanko M509DA-EJ024T kuten edellisessä viestissäni heille kerroin, vastasin myöntävästi+soitin varmistuksen että kannettava on tulossa ( puhelimessa kertoi että jos vastasin OmaElisan viestiin kyllä, kone on tulossa ).. Sitten vastasivat OmaElisaan että ovat loppu, toivottavasti löydät muualta.. Vastasin että haluan sen edelleen ja sen jälkeen tullut lukemaan tuo "Peruutusilmoitus huomioitu". Jännä nähdä tuleeko mitään vai ei..

katso liitettä 313255 asus m509.JPG
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 626
Viestejä
4 552 649
Jäsenet
75 033
Uusin jäsen
Jehu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom