Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Viestiketju alueella 'Yleinen rautakeskustelu' , aloittaja Kautium, 28.12.2017.

  1. Jamboa

    Jamboa

    Viestejä:
    625
    Rekisteröitynyt:
    16.08.2017
    Eihän ulkopuolisen myyjän tuotteista "koskaan" saa posteja pois. Käsittääkseni vain Amazonin myymistä ja Fullfilled by Amazon kamasta
     
    antero tykkää tästä.
  2. Cumbo

    Cumbo

    Viestejä:
    1 747
    Rekisteröitynyt:
    31.05.2017
    Aivan, eli ovat vain itse ottaneet pois sopivasti listalta, kun sitä vielä viime viikolla löytyi ilmaisilla posteilla heidän listoillaan.
     
  3. tequilazen

    tequilazen

    Viestejä:
    81
    Rekisteröitynyt:
    20.04.2018
    Tai myyneet loppuun, tuskinpa sadoista tuhansista tuotteista Amazon lisäile/poista ihan muuten vain suomalaisten asiakkaiden kiusaksi. Amazon price matchaa, pollailee, nostaa ja laskee hintoja jatkuvalla syötöllä. Noiden muistien osalta, niin todennäköisesti ei vain ole tällä hetkellä "omissa" varastoissa saatavilla, voi ilmestyä tai olla ilmestymättä uudestaan varastoon. 3 kamelia auttaa varmaan jos tuote hintavenkoilua haluat seurata tai saada tietoa kun seuraavan kerran saatavilla.

    G. Skill F4 – 3200 C15d-16gtzsw RAM 16 GB DDR4 (B01HRYPNBM)
     
    antero ja Cumbo tykkäävät tästä.
  4. Rantakemisti

    Rantakemisti Moderator Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    2 639
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
  5. Cumbo

    Cumbo

    Viestejä:
    1 747
    Rekisteröitynyt:
    31.05.2017
  6. IcyT

    IcyT

    Viestejä:
    93
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Komplett ilmoitti soundbariin liittyen, että eivät aio kunnioittaa Kuluttajariitalautakunnan päätöksiä siltä osin kun ratkaisupyyntö on tehty heidän mielestään liian myöhään. Olin siis viime kesällä yhteydessä kuluttajaneuvontaan, mutta unohdin viedä asiaa eteenpäin Kuluttajariitalautakunnalle. Ratkaisupyynnön tein muutama kuukausi takaperin. Eikö se, että lautakunta ylipäätänsä otti asian käsittelyyn tarkoita, että heidän mielestään ollaan vielä kohtuullisen aikaikkunan sisällä?

    Mitenkäs asian vieminen eteenpäin oikeusjärjestelmässä käytännössä tapahtuisi jahka saan pääöksen lautakunnalta? Kyseessä on riita-asia eli osoitteena olisi Markkinaoikeus, mutta kumman maan; Suomen vai Ruotsin?
     
  7. Jamboa

    Jamboa

    Viestejä:
    625
    Rekisteröitynyt:
    16.08.2017
    En tiedä vastausta, mutta kerro ihmeessä mitä kuluttajaneuvoja tähän asiaan sanoo, kun kerrot asiasta heille :)
     
  8. Cumbo

    Cumbo

    Viestejä:
    1 747
    Rekisteröitynyt:
    31.05.2017
    Ei ole markkinaoikeus vaan käräjäoikeus. Kuluttaja-asiassa suomalainen KO.
     
  9. IcyT

    IcyT

    Viestejä:
    93
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Jos sinulla on siis ihan faktaa niin pystyisitkö avaamaan asiasta ymmärtämättömälle, että miksi käräjäoikeus markkinaoikeuden sijaan ja mistä syystä suomalainen oikeus, vaikka vastaajana olisi Ruotsalainen firma?
     
  10. Mr X

    Mr X

    Viestejä:
    114
    Rekisteröitynyt:
    19.12.2018
    Tässä nyt ei ole (ollut) varsinaisesti kiistatilanne, mutta laitetaan nyt esille. Tässä vaiheessa ilmoitan, että luen englantia varsin sujuvasti, vaikka en sitä ymmärräkkään.

    Potilas: Asus T101HA-kannettava (takuu 12 kk)
    Oireet: kolme viikkoa takuun päättymisen jälkeen ei enää herää (käynnisty) virtanapista, vaikka virrat on päällä. Lepotila jää päälle ja ei reagoi virtanapin painallukseen.

    Tehnyt aikaisemmin saman muutaman kerran takuun aikana ja saatu näppäinkikoilla toimimaan. Aiheesta löytyy tietoa aikaisempaan malliin liittyen "Asus t100ha won't turn on" jne. Kaikki näppäinkikat ja akun tyhjennykset käyty läpi.
    Viimeinen tiedossa oleva kikka liittyy akun liittimen irroitukseen, mutta vaatii näyttöpaneelin irroituksen, että pääsee käsiksi liittimeen ja emolevyyn.
    Tämän oletan vastaavan cmos-patterin irroittamista, mutta saatan olla väärässä. Tässä vaiheessa onnistuu myös helposti rikkomaan näytön.

    Päätin, että kaikki yhteydenpito pidetään spostin välityksellä mahdollisia jatkotoimia vasten. Lähetin Asuksen sivujen kautta viestin, jossa ilmoitin oireet, tehdyt toimenpiteet sekä ostopäivän. Ja vastaus:

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]

    Ohje ei auttanut ja kysyinkin:

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]

    Ja vastaus:

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]

    Eihän siinä lukenut kuin 12 kk, kuten varsin hyvin tiesivät.

    Täytin rma-hakemuksen ja tuli viesti, että se on hyväksytty ja rekisteröity sekä tieto:

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]

    Nyt sitten oli tietysti pakko kysyä vainoharhaisena:

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]

    Nyt loppui sitten suomenkielinen diipadaapa ja vastaus:

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]

    Ajattelin, että mennään nyt päätyyn asti ja manataan kaikki voimat apuun tilanteen niin vaatiessa.

    Fedexin kautta paketti oli LetMeRepair Nordic AB:lla (Uppsala) seuraavana aamupäivänä (torstai).
    Työ alle seuraavan viikon maanantaina ja tiistaina seuraava viesti:

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]

    Tässä vaiheessa rma-numerolla ei löytynyt Asuksen sivujen kautta enää tietoa, vaan tapauksen seuranta siirtyi LetMeRepairin sivuille.

    Tietenkin asiaan liittyen kyselyä "workshopilta", koska oliko itse asiassa kyseessä jo aikaisemmin mainittu viimeinen kikka tyyliin akun liittimen irroitus emosta:

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]

    Ja vastaus:

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]

    Nyt ei enää "workshoppiin" kyselyä, vaan Asukselle viesti:

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]

    Ja vastaus:

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]

    Viestin jälkeen, eli viikon kuluttua (ti-ti) LetMeRepairin antamasta kustannusarviosta, rma-numerolla löytyy taas tietoa tapauksesta. Nyt odotettiin varaosia, joiden tulo kuulemma kestää odotettua pitempään ja minuun otetaan yhteyttä 3 vrk:n kuluttua. Ei otettu.

    Seuraavan viikon torstaina tulee seuraava viesti:

    "Good News! Your unit has now been cleaned and shipped via Fedex."

    Ja seuraavana maanantaina laite tuli perille varustettuna seuraavin tiedoin:

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]

    Laite oli reissussa 33 vrk.
    Tarinahan ei kerro sitä, että tekikö Asus nyt jotain hyvän tahdon eleenä ja rikkoiko "workshop" näytön? Tosin korjaajathan ovat ammattilaisia, joten tuskin.

    Nyt kun olisi kelausnappi käytössä, niin kelaisin kohtaan, jossa hyväksyn korjaus/kustannusarvion. Mitenköhän asia olisi edennyt silloin...
     
    Taker ja Jandell tykkäävät tästä.
  11. heloust

    heloust

    Viestejä:
    272
    Rekisteröitynyt:
    08.03.2018
    Joko joku on saanut Sony HT-ST5000?

    Itse tein keissin kuluttajariitalautakuntaan aikoinaan heti, mutta en ollut vastannut heidän kuvakaappauskyselyyn niin keissi jäi kellumaan. Kun täältä sitten kantautui viestiä että ovat voittaneet keissin, niin pistin äkkiä kuvakaappaukset ja muutama päivä sitten tuli mullekkin viestiä että voitin keissin. Nyt sitten tuli komplett.se viestiä missä kyselivät osoitetta.
     
  12. edup

    edup

    Viestejä:
    1 761
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tässä tapauksessa olisi alunperinkin kannattanut vedota virhevastuuseen, eikä takuuseen. Virhevastuu kun on voimassa sen takuun päättymisen jälkeenkin, koko sen tuotteen oletetun käyttöiän. Kun vetoaa takuuseen (etenkin jos se on päättynyt) alkaa usein juuri kuvatunlainen ihme venkoilu myyjän/valmistajan puolelta.
     
  13. ThinG

    ThinG

    Viestejä:
    81
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Tämä. Taidanpa itsekkin alkaa seuraamaan jokaista hintavihrettä 24/7 ja vinkumaan vasta vuoden päästä. Tietenkin vasta sitten jos joku muu tekisi asian eteen jotain :dead:
    Olisi pitänyt tämäkin laittaa miksi tänäänkin vithutaa ketjuun. Anteeksi jo etukäteen mutta...

    Onhan tuo toki tulossa mutta lokit vaan v*tuttaa
     
  14. heikkiweikki

    heikkiweikki

    Viestejä:
    14
    Rekisteröitynyt:
    23.04.2019
    • Käyttäjälle annettu varoitus tai huomautus: Asiaton käytös - Jätä nämä neidittelyt pois ja korjaa kirjoitustapaasi asiallisemmaksi. Tästä on huomautettu jo aiemmin.
    noi neidit vieraan vallan agenttei jotka haluaa huonontaa suomen oloja konkursseil ja kehumal ulkomaisia hintoja esim säästät euron tilaamal ulkomailta ja siitä tulee cool
     
  15. Jamboa

    Jamboa

    Viestejä:
    625
    Rekisteröitynyt:
    16.08.2017
    Voisihan sen tulkita yhteiskunnan varojen säästämisenäkin, mutta onhan tuokin tapa ajatella
     
  16. Datsyuk13

    Datsyuk13

    Viestejä:
    717
    Rekisteröitynyt:
    02.02.2017
    Eilen tuli lasku soundbarista ja tänään maksoin sen. Nyt odotellaan sitä selkeän hintavirheen tuotetta, jota kukaan ei koskaan saa :)
     
    Taker, Maickkeli, Voitonavain ja 4 muuta tykkäävät tästä.
  17. heloust

    heloust

    Viestejä:
    272
    Rekisteröitynyt:
    08.03.2018
    Sounbarista tuli viest mutta ei laskua. Hidasta on. Onko joku oikeesti saanu ton?
     
  18. sylvixx

    sylvixx

    Viestejä:
    82
    Rekisteröitynyt:
    27.05.2017
    Tänään sain Komplettin asiakaspalvelulta PostNordin lähetyksen seurantakoodin, eli tulossa on. Laskun maksoin noin viikko sitten.
     
  19. mahead

    mahead

    Viestejä:
    75
    Rekisteröitynyt:
    01.01.2017
    Kyllä se parisen viikkoa on jo tuossa asennettuna ollu. Huonomminkin olisi 250 e voinut käyttää.
     
  20. Datsyuk13

    Datsyuk13

    Viestejä:
    717
    Rekisteröitynyt:
    02.02.2017
    [​IMG]

    [​IMG]
    Saas nähä onnistuuko kuvan lisäys. Siinä se nyt kuiteskin lepää. Selkeästi virheellisellä hinnalla myyty soundbar, jota kukaan ei tule koskaan saamaan. Asian vieminen eteenpäin oli kuulemma ihan turhaa. Noh, oltiin eri mieltä ja sieltä se tupsahti kotia asti kannettuna :D
     
    Taker, Veetiboy, Vaakajenga ja 6 muuta tykkäävät tästä.
  21. sylvixx

    sylvixx

    Viestejä:
    82
    Rekisteröitynyt:
    27.05.2017
    Tännekin saapui eilen illasta. Vuoden taistelu oli worth. Kyllä nyt salkkareiden tunnari jytää :cigar2:
     
  22. jobbus

    jobbus

    Viestejä:
    348
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    No niin ja joku voisi sitten myydä minulle tuon soundbarin 100€ voitolla, kukaan??? :facepalm:
     
    joku tykkää tästä.