• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Itse ainakin odotan että joku saa läpi jimmsin powerigaten ja sen nojalla aion pyytää powerin myös itselleni. Ennakkotapauksenhan ne vain tarvitsee, ja tietty myös aikanaan tehdyn tilauksen
 
Miksi ei noteeraisi? Kuluttajariitalautakunta kuitenkin käyttää noita vanhoja päätöksiä apuna kun tekevät uusia päätöksiä niin ei ole kovin hankalasti pääteltävissä että mikä tulos olisi jos jokainen tekisi valituksen.
Mutta alunperinhän olisi pitänyt ottaa ensiksi yhteys elinkeinoharjoittajaan asian sopimiseksi, että KRIL edes ottaa asiaa käsiteltäväksi.
 
Ei ole ainakaan mulla edennyt sen jälkeen ku ottivat Ruotsin päästä yhteyttä. Ollaan edelleen siinä vaiheessa, että laskun pitäisi saapua ja maksun jälkeen olis vuorossa toimitus.
 
RE: Yamahan kaiuttimet

Kuluttajan kannalta ongelmalliseksi voi tässä tapauksessa osoittautua se, että tuotteen nimi oli virheellinen. Vaikka muu sivulla oleva tieto viittaa kaiuttimiin, ilmeinen virhe varsinaisessa nimessä laskee muun tiedon luotettavuutta ja kuluttajalla ei välttämättä ole perusteltua syytä olettaa saavansa tuotteen merkittyyn hintaan, vaikka itse hinta ei tässä tapauksessa olisi ilmeisen virheellinen.
 
Vähänkin äänentoistoa seurannut tiesi kyllä heti, että kyseessä on hintavirhe. Nuo Yamahat on pitkäikäisiä työkaluja, joita ei todellakaan myydä poistomyynteinä uusien mallistojen alta. Näitä on varmasti mennyt tilaukseen ympäri Eurooppaa aika iso satsi noilla hinnoilla. Siksi olen käytännössä varma, että eivät toimita.

Voihan asiasta tapella, jos ihan välttämättä haluaa olla "oikeassa". Periaatteessa voi menestyäkin, mutta ei poista sitä tosiasiaa, että osti tietoisesti alihinnoitellun tuotteen ja sitten suuttui, kun ei saanutkaan saalista.
 
Äly hoi, älä jätä!

Yamaha HS5 - Hintaseuranta | Hinta.fi
Proshopilla ei missään vaiheessa ole koko kaiuttimia ollut valikoimassa, jonkin aivopierun takia johtokouru oli merkattu Yammuksi. Tilastoista näkee että kaiuttimet tulivat valikoimaan 30€ hintalapulla joka vastaa sitä johtokourun hintaa.

Ja noita Yammuja on myyty jo ainakin 6 vuotta, joten se ei tosiaankaan ole mikään uutuustuote.
 
Viimeksi muokattu:
Vähänkin äänentoistoa seurannut tiesi kyllä heti, että kyseessä on hintavirhe. Nuo Yamahat on pitkäikäisiä työkaluja, joita ei todellakaan myydä poistomyynteinä uusien mallistojen alta. Näitä on varmasti mennyt tilaukseen ympäri Eurooppaa aika iso satsi noilla hinnoilla. Siksi olen käytännössä varma, että eivät toimita.

Voihan asiasta tapella, jos ihan välttämättä haluaa olla "oikeassa". Periaatteessa voi menestyäkin, mutta ei poista sitä tosiasiaa, että osti tietoisesti alihinnoitellun tuotteen ja sitten suuttui, kun ei saanutkaan saalista.

Ei vastuuta voi aina kuluttajan niskoille syytää. Itse katsoin että HS5 myydään ~140€/kpl uutena ja nyt varmaan menossa loppuerän poisto. Firmoilla on järkevämpää tyhjentää varastoja koska kyllähän nekin neliöt maksaa. On näitä yli 50% tarjouksia aina ennenkin ollut ja tulee olemaan.

Tässä tapauksessahan ale% oli 52%
 
Meinaako joku jaksaa tästä vääntää Proshopin kanssa? Vai call it a day vaan ja leuka rintaan?
 
Reklamaatio-apuri tuolta vain reklamaatiota proshopille.

"Sopimus sitoo kumpaakin osapuolta. Molempien osapuolten on noudatettava sopimusehtojen velvoitteita, eikä kumpikaan osapuoli voi yleensä ilman erityistä syytä yksipuolisesti muuttaa sopimusta. Esimerkiksi myyjän on toimitettava tuote, ostajan on maksettava sovittu hinta sovittuna ajankohtana ja tavaran tai palvelun on vastattava sovittua."

Sopimuksen tekeminen
 
Nyt kun vetoavat siihen, että tavara on päässyt loppumaan teillä on juridinen oikeus vaatia vastaavaa tuotetta samaan hintaan.
Ellei kauppa ole erikseen maininnut ehtoja perumiselle esim XXL vetosi tähän "...varaa itselleen oikeudet olla toimittamatta tuotetta tai palvelua, mikäli hinta tai saatavuus on ollut teknisestä häiriöstä, inhimillisestä erehdyksestä, painovirheen tai muun ilmaisuerehdyksen vuoksi virheellinen tai varastosaldo on asiakkaan tehdessä tilausta ollut jostain syystä virheellinen ja tuote on esim. loppuunmyyty."
 
Ellei kauppa ole erikseen maininnut ehtoja perumiselle esim XXL vetosi tähän "...varaa itselleen oikeudet olla toimittamatta tuotetta tai palvelua, mikäli hinta tai saatavuus on ollut teknisestä häiriöstä, inhimillisestä erehdyksestä, painovirheen tai muun ilmaisuerehdyksen vuoksi virheellinen tai varastosaldo on asiakkaan tehdessä tilausta ollut jostain syystä virheellinen ja tuote on esim. loppuunmyyty."
Eihän nuo omat ehdot juuri kauppaa auta jos asiakas päätyy valittamaan kuluttajariitalautakuntaan. Siellä katsotaan enemmän yleisiä kauppaehtoja, ei noita kauppojen ympäripyöreitä :)
 
Eihän nuo omat ehdot juuri kauppaa auta jos asiakas päätyy valittamaan kuluttajariitalautakuntaan. Siellä katsotaan enemmän yleisiä kauppaehtoja, ei noita kauppojen ympäripyöreitä :)
Jaa, täytyypä jatkaa XXL:n kanssa painimista sitten :)
 
Mulla Proshop intti aikoinaan samankaltaisessa tapauksesta siitä, että tavarantoimittajalla ei ole sitä tuotetta saatavilla, paras tarjous oli vastaavan tuotteen ostaminen sisäänostohintaan. En usko, etteikö tavarantoimittaja olisi saanut kyseisen tuotteen koska sen valmistusta ei ollut lopetettu ja kummallisesti sitä ilmestyi sitten 2kk sen jälkeen myös Proshopilla uudelleen varastoon.
 
Elisalle plussat, tuli viallinen näyttö, paneelissa sisäpuolella musta tuhru. Ilmoitin heti seuraavana päivänä että näyttö viallinen, tuli ohjeet että lähetä näyttö huoltoon ja sen jälkeen mietitään tuleeko uusi vai korjataanko. Tuosta olisi tullut 2 viikon projekti, ilman näyttöä johon totesin että ei onnistu. Viikon pohtivat asiaa ja lähettivät uuden näytön ja viallinen asiakaspalautuksena.
 
Ei vastuuta voi aina kuluttajan niskoille syytää. Itse katsoin että HS5 myydään ~140€/kpl uutena ja nyt varmaan menossa loppuerän poisto. Firmoilla on järkevämpää tyhjentää varastoja koska kyllähän nekin neliöt maksaa. On näitä yli 50% tarjouksia aina ennenkin ollut ja tulee olemaan.

Tässä tapauksessahan ale% oli 52%
Eikö tuo ollu yli 80% ale jos myytiin 32.79€ ja normaalihinta 168€
Ei kai laskussa käytetä itse keksittyjä lukuja vaan todellisia.

upload_2019-5-16_7-14-34.png
 
Viimeksi muokattu:
Eikö tuo ollu yli 80% ale jos myytiin 32.79€ ja normaalihinta 168€
Ei kai laskussa käytetä itse keksittyjä lukuja vaan todellisia.

upload_2019-5-16_7-14-34.png
Siinä vaiheessa kun täällä foorumeilla tarjous huomattiin oli "Hinta: 66,18 €". Siitä tietoa mikä tuo 32.79€ hinnan tapaus oli.
Tuote: Yamaha HS5 aktiivikaiutin
Hinta: 66,18 €
Kauppa: Proshop
Linkki: Yamaha Stringer 5md | Edullinen

Esim. Thomannilla 159 €

EDIT: Isommat HS8:t myös alennuksessa 97,39 € Yamaha Stringer 8md | Edullinen
 
Koska raha ei ole vaihtanut omistajaa*, eikä Proshop ole vahvistanut tilausta tilausvahvistuksella*, en koe järkeväksi reklamoida Yamahan kaiuttimista.

*Esimerkiksi luottokortillani ollut katevaraus vain peruttiin.
*Tilauksen jälkeen olemme vain saaneet tilaustiedot -sähköpostin, josta lainaus: "Olemme rekisteröineet seuraavat tiedot sinusta.
Huomio: Tämä ei ole tilausvahvistus, vaan kopio tiedoista, jotka rekisteröimme tilaukseesi liittyen.
 
Kauppa jätti tilausvahvistuksen jälkeen toimittamatta ja tarjoaa "korvaavaksi tuotteeksi" yli tuplahintaista nimellisellä parinkympin (<10%) alennuksella - ei todellakaan näin.

Ei ollut hinnoitteluvirhe vaan vain "loppuunmyyty". Kai se on pakko ruveta ihan periaatteesta riitelemään. Eihän tuollainen peli käy, että asiakas otetaan "sisään" valheellisella tarjouksella ja sitten koitetaan myydä kalliimpaa kovan katteen tuotetta.
 
Jeps. Tännekin tuli viesti, jossa pyydettiin osoitetiedot ja vahvistus, että haluaa ostaa sen soundbarin hintaan 249e. Seuraavaksi toimittavat laskun ja sitten lähettävät tuotteen.

Harmi vaan kun tuolle oli aikoinaan tarvetta, mutta olohuonetta koristaa jo Klipschin aktiivikaiuttimet ja subbari (täältä bongatusta hyvästä tarjiuksesta). Enää tuolle soundbarille ei ole muuta tarvetta kuin netota muutama satku myymällä se.

Tässä on kyllä hyvä esimerkki niille, jotka olivat niin varmoja, etteivät toimita ja mekastivat ilmiselvästi hintavirheestä. Noh, eipä ollut riittävän selkeä hintavirhe ja kohta halukkaat saa laatuvehkeen.
Ei kukaan sulle maksa soundbarista enempää kuin 200€. Tori myynnissä on ostajan kannalta aivan samanlaisia tuotteita "Avaamaton" ja !vähän käytetty ja siisti". Ostaja tietää että uutena myytävä voi olla siisti käytettyki.
Käytetyn tuotteen myyminen on nykyaikana melko tuskaista jos et pilkkahintaan luovu siitä.
 
Viimeksi muokattu:
Ei kukaan sulle maksa soundbarista enempää kuin 200€. Tori myynnissä on ostajan kannalta aivan samanlaisia tuotteita "Avaamaton" ja !vähän käytetty ja siisti". Ostaja tietää että uutena myytävä voi olla siisti käytettyki.
Käytetyn tuotteen myyminen on nykyaikana melko tuskaista jos et pilkkahintaan luovu siitä.

No nyt on laadukasta infoa. Hyvä tietää jatkossakin, että 20% uuden hinnasta on maksimi. Kiitoksia. Laita Gigantillekin viestiä. Turhaan yrittävät pyörittää outlettia kun kukaan ei osta mitään. Ehkä soundbar pitääkin myydä valmiiksi kalibroituna niin arvo onkin 110% uuden hinnasta :vihellys:
 
Eiks se uuden käypä hinta ollu 249 ja käytetty on aina käytetty, kun se on kaupasta lähteny... :D
 
Mua saattaisi kiinnostaa tuo soundbar, joten saa tarjota.

Sama homma. Vaan eipä kait kukaan näitä ostohinnalla ala myymään?

Itse tuloksesta niin eipä sinänsä yllättänyt vaikka vähän erilainen hintavirhe oli kuin aiemmat. Kuitenkin alkuhinta oli sama kuin muilla (999€) ja alekoodi teki sen mitä sanottiin. Kyllähän nämä käytännössä aina kääntyy kuluttajalle ellei ole joku selkeä pilkkuvirhe hinnassa (299,9€ sijaan 29,99€) tai yli 90% ale.
 
Viitsisikö joku kertoa, mitä teitte että saitte/saatte nuo soundbarit?
Itse tein kanssa tuon tilauksen, mutta Komplettoksen tilauksen peruutuksen jälkeen jätin asian siihen..
Vieläköhän olisi mahkuja? :drool:

Ei ole.
Sun olis pitäny riitauttaa se asia jo heti silloin ja ilmoittaa ettet hyväksy perumista ja viet asian kuluttajaviranomaisille.
Kuluttajaneuvonnan kauttahan nuo on tainneet kaikki mennä. Sieltä tuli suositus, että soundbarit pitää toimittaa sivulla ilmoitetulla hinnalla ja nyt Komplett noudattaa suositusta.
 
Ei ole.
Sun olis pitäny riitauttaa se asia jo heti silloin ja ilmoittaa ettet hyväksy perumista ja viet asian kuluttajaviranomaisille.
Kuluttajaneuvonnan kauttahan nuo on tainneet kaikki mennä. Sieltä tuli suositus, että soundbarit pitää toimittaa sivulla ilmoitetulla hinnalla ja nyt Komplett noudattaa suositusta.

Kuluttajaneuvonnan kanssa keskustelu ja asia kuluttajariitalautakuntaan, josta puoltava päätös -> ilmoitus Komplettille ja sieltä vastaus, että toimittavat. Näin asianajajani kertoi siis.
 
Kuluttajaneuvonnan kanssa keskustelu ja asia kuluttajariitalautakuntaan, josta puoltava päätös -> ilmoitus Komplettille ja sieltä vastaus, että toimittavat. Näin asianajajani kertoi siis.
Tai sitten jos joku viitsii jakaa tarkemman tapauksen tiedot (tapaus nro.), niin joku muu (tuuhein TSI) voi käyttää suositusta vaatimuksensa tukena ja pyytää Kompletilta toimitusta. Mikäli tuo ei jostain syystä onnistu, niin sitten riitauttaa oman tapauksensa ja saa saman ratkaisun kuin muut ennakkotapauksien nojalla

Edit. Näin aion tehdä jimmsin powericasen kanssa. Ilmoitin kyllä heti, että en hyväksy kaupan perumista vaan vaadin tuotteen toimittamista sovittuun hintaan. Enää tarvitaan ennakkopäätös, jonka myötä asia on valmis ja tuote tulisi laittaa toimitukseen, tai sitten lähteä oikeuteen

Edit edit. Oikeudessa ollaan sitten yksin edunsaajana, ellei tehdä joukkohaastetta. Toki lopputulemaa voi käyttää vauhdittamaan omaa tapausta, mikäli se puoltaa sitä, mutta tämä ei ole mikään automaatio
 
Viimeksi muokattu:
Mikähän on, kun Amazon.destä ei saa enää muisteja ilmaisilla posteilla? Olen tässä heidän kanssa vääntänyt, kun haluaisin palauttaa viallisen kitin ja vaihtaa uuteen. Tarjosivat vain rahoja takaisin. Selityksen vaihtelivat "system errorista" nyt siihen, että "osoitettani ei voi vahvistaa, antaisitko vaihtoehtoisen osoitteen" ja nyt lopulta siihen, että:

"If the product isn't eligible for delivery to your specified destination you will be informed about by a warning message during the checkout once you've selected the items and entered your address. The messages are based on the regularly updated data from completed and attempted deliveries - if the website is displaying the message that the item cannot be delivered, it can mean several things - the customs regulations have changed and certain materials, manufacturers or types of items will be stopped at the customs or the carriers simply will not be able to arrange for a dispatch into the target country since they would be unable to obtain the documentation to ship it.

For this reason, we simply do not send these certain items to a certain countries since it would not be possible for us to deliver them - you would only encounter delivery problems, the items would simply not be able to arrive to you. I realize that you do want the items, but we do keep them on our website since they might be eligible for shipping to a different country. We do our best to be able to provide our services to every possible country outside of Germany, however, some items are still currently not eligible for all delivery addresses around the world."

Kyse on siis DDR4-muisteista, joita tilasin kaksi kittiä vielä - monien muiden tapaan - tarjouksesta helmikuussa. Muistit ovat nyt kalliimmat ja tarvin toisen kitin, joten en halua rahoja takaisin, vaan toimivat muistit.

Kyse siis näistä:

https://www.amazon.de/dp/B01HRYPNBM/ref=pe_3044161_189395811_TE_SCE_dp_1

upload_2019-5-27_14-58-41.png
 
Mikähän on, kun Amazon.destä ei saa enää muisteja ilmaisilla posteilla? Olen tässä heidän kanssa vääntänyt, kun haluaisin palauttaa viallisen kitin ja vaihtaa uuteen. Tarjosivat vain rahoja takaisin. Selityksen vaihtelivat "system errorista" nyt siihen, että "osoitettani ei voi vahvistaa, antaisitko vaihtoehtoisen osoitteen" ja nyt lopulta siihen, että:

"If the product isn't eligible for delivery to your specified destination you will be informed about by a warning message during the checkout once you've selected the items and entered your address. The messages are based on the regularly updated data from completed and attempted deliveries - if the website is displaying the message that the item cannot be delivered, it can mean several things - the customs regulations have changed and certain materials, manufacturers or types of items will be stopped at the customs or the carriers simply will not be able to arrange for a dispatch into the target country since they would be unable to obtain the documentation to ship it.

For this reason, we simply do not send these certain items to a certain countries since it would not be possible for us to deliver them - you would only encounter delivery problems, the items would simply not be able to arrive to you. I realize that you do want the items, but we do keep them on our website since they might be eligible for shipping to a different country. We do our best to be able to provide our services to every possible country outside of Germany, however, some items are still currently not eligible for all delivery addresses around the world."

Kyse on siis DDR4-muisteista, joita tilasin kaksi kittiä vielä - monien muiden tapaan - tarjouksesta helmikuussa. Muistit ovat nyt kalliimmat ja tarvin toisen kitin, joten en halua rahoja takaisin, vaan toimivat muistit.

Kyse siis näistä:

https://www.amazon.de/dp/B01HRYPNBM/ref=pe_3044161_189395811_TE_SCE_dp_1

upload_2019-5-27_14-58-41.png
Eihän ulkopuolisen myyjän tuotteista "koskaan" saa posteja pois. Käsittääkseni vain Amazonin myymistä ja Fullfilled by Amazon kamasta
 
Eihän ulkopuolisen myyjän tuotteista "koskaan" saa posteja pois. Käsittääkseni vain Amazonin myymistä ja Fullfilled by Amazon kamasta

Aivan, eli ovat vain itse ottaneet pois sopivasti listalta, kun sitä vielä viime viikolla löytyi ilmaisilla posteilla heidän listoillaan.
 
Aivan, eli ovat vain itse ottaneet pois sopivasti listalta, kun sitä vielä viime viikolla löytyi ilmaisilla posteilla heidän listoillaan.

Tai myyneet loppuun, tuskinpa sadoista tuhansista tuotteista Amazon lisäile/poista ihan muuten vain suomalaisten asiakkaiden kiusaksi. Amazon price matchaa, pollailee, nostaa ja laskee hintoja jatkuvalla syötöllä. Noiden muistien osalta, niin todennäköisesti ei vain ole tällä hetkellä "omissa" varastoissa saatavilla, voi ilmestyä tai olla ilmestymättä uudestaan varastoon. 3 kamelia auttaa varmaan jos tuote hintavenkoilua haluat seurata tai saada tietoa kun seuraavan kerran saatavilla.

G. Skill F4 – 3200 C15d-16gtzsw RAM 16 GB DDR4 (B01HRYPNBM)
 
Komplett ilmoitti soundbariin liittyen, että eivät aio kunnioittaa Kuluttajariitalautakunnan päätöksiä siltä osin kun ratkaisupyyntö on tehty heidän mielestään liian myöhään. Olin siis viime kesällä yhteydessä kuluttajaneuvontaan, mutta unohdin viedä asiaa eteenpäin Kuluttajariitalautakunnalle. Ratkaisupyynnön tein muutama kuukausi takaperin. Eikö se, että lautakunta ylipäätänsä otti asian käsittelyyn tarkoita, että heidän mielestään ollaan vielä kohtuullisen aikaikkunan sisällä?

Mitenkäs asian vieminen eteenpäin oikeusjärjestelmässä käytännössä tapahtuisi jahka saan pääöksen lautakunnalta? Kyseessä on riita-asia eli osoitteena olisi Markkinaoikeus, mutta kumman maan; Suomen vai Ruotsin?
 
Komplett ilmoitti soundbariin liittyen, että eivät aio kunnioittaa Kuluttajariitalautakunnan päätöksiä siltä osin kun ratkaisupyyntö on tehty heidän mielestään liian myöhään. Olin siis viime kesällä yhteydessä kuluttajaneuvontaan, mutta unohdin viedä asiaa eteenpäin Kuluttajariitalautakunnalle. Ratkaisupyynnön tein muutama kuukausi takaperin. Eikö se, että lautakunta ylipäätänsä otti asian käsittelyyn tarkoita, että heidän mielestään ollaan vielä kohtuullisen aikaikkunan sisällä?

Mitenkäs asian vieminen eteenpäin oikeusjärjestelmässä käytännössä tapahtuisi jahka saan pääöksen lautakunnalta? Kyseessä on riita-asia eli osoitteena olisi Markkinaoikeus, mutta kumman maan; Suomen vai Ruotsin?
En tiedä vastausta, mutta kerro ihmeessä mitä kuluttajaneuvoja tähän asiaan sanoo, kun kerrot asiasta heille :)
 
Komplett ilmoitti soundbariin liittyen, että eivät aio kunnioittaa Kuluttajariitalautakunnan päätöksiä siltä osin kun ratkaisupyyntö on tehty heidän mielestään liian myöhään. Olin siis viime kesällä yhteydessä kuluttajaneuvontaan, mutta unohdin viedä asiaa eteenpäin Kuluttajariitalautakunnalle. Ratkaisupyynnön tein muutama kuukausi takaperin. Eikö se, että lautakunta ylipäätänsä otti asian käsittelyyn tarkoita, että heidän mielestään ollaan vielä kohtuullisen aikaikkunan sisällä?

Mitenkäs asian vieminen eteenpäin oikeusjärjestelmässä käytännössä tapahtuisi jahka saan pääöksen lautakunnalta? Kyseessä on riita-asia eli osoitteena olisi Markkinaoikeus, mutta kumman maan; Suomen vai Ruotsin?

Ei ole markkinaoikeus vaan käräjäoikeus. Kuluttaja-asiassa suomalainen KO.
 
Ei ole markkinaoikeus vaan käräjäoikeus. Kuluttaja-asiassa suomalainen KO.
Jos sinulla on siis ihan faktaa niin pystyisitkö avaamaan asiasta ymmärtämättömälle, että miksi käräjäoikeus markkinaoikeuden sijaan ja mistä syystä suomalainen oikeus, vaikka vastaajana olisi Ruotsalainen firma?
 
Tässä nyt ei ole (ollut) varsinaisesti kiistatilanne, mutta laitetaan nyt esille. Tässä vaiheessa ilmoitan, että luen englantia varsin sujuvasti, vaikka en sitä ymmärräkkään.

Potilas: Asus T101HA-kannettava (takuu 12 kk)
Oireet: kolme viikkoa takuun päättymisen jälkeen ei enää herää (käynnisty) virtanapista, vaikka virrat on päällä. Lepotila jää päälle ja ei reagoi virtanapin painallukseen.

Tehnyt aikaisemmin saman muutaman kerran takuun aikana ja saatu näppäinkikoilla toimimaan. Aiheesta löytyy tietoa aikaisempaan malliin liittyen "Asus t100ha won't turn on" jne. Kaikki näppäinkikat ja akun tyhjennykset käyty läpi.
Viimeinen tiedossa oleva kikka liittyy akun liittimen irroitukseen, mutta vaatii näyttöpaneelin irroituksen, että pääsee käsiksi liittimeen ja emolevyyn.
Tämän oletan vastaavan cmos-patterin irroittamista, mutta saatan olla väärässä. Tässä vaiheessa onnistuu myös helposti rikkomaan näytön.

Päätin, että kaikki yhteydenpito pidetään spostin välityksellä mahdollisia jatkotoimia vasten. Lähetin Asuksen sivujen kautta viestin, jossa ilmoitin oireet, tehdyt toimenpiteet sekä ostopäivän. Ja vastaus:

"Aika hyvin on jo ongelma varmistettu, joten jos alla oleva ohje ei auta, täytyy laite lähettää huoltoon. Mikäli takuu on voimassa, onnistuu huollon tilaus sivun rma.asus.fi kautta.
Kuitti täytyy liittää mukaan huoltopyyntöön.
Joskus koneen logiikka saattaa estää käynnistymisen, jos on tapahtunut esimerkiksi oikosulku, virtapiikki, tai muu sähköinen häiriö.
Ohje...."

Ohje ei auttanut ja kysyinkin:

"Nyt sitten tarvitaankin kantanne tuohon takuuasiaan.
Tuote on ostettu x.x.-18. Kuten aikaisemmin mainittu oireillut muutaman kerran aikaisemmin ja nyt lopullisesti tuossa tilassa.
Otatteko tuotteen katsottavaksi ja korjattavaksi takuun alaisena?"

Ja vastaus:

"Takuu käsitellään aina erikseen tapauskohtaisesti, kun huoltopyyntö on tehty sivun rma.asus.fi kautta ja kuitti liitetty huoltopyyntöön.
Mikäli kuitissa lukee 2 vuotta, niin silloin takuu on vielä voimassa."

Eihän siinä lukenut kuin 12 kk, kuten varsin hyvin tiesivät.

Täytin rma-hakemuksen ja tuli viesti, että se on hyväksytty ja rekisteröity sekä tieto:

"Tärkeää tietoa huollosta

Jos tuotteen takuu ei enää ole voimassa tai jos vaurio johtuu virheellisestä käytöstä, joudumme veloittamaan teitä rahti- sekä käsittelykuluista. Vaikka päättäisitte, että tälläinen tuote palautetaan teille ilman korjaamista, veloitamme kuljetus- ja käsittelykuluja 110 eurolla. Jos tuote ei ole takuunalainen ja se korjataan ASUS-huoltopisteessä, korjaus- sekä materiaalikustannukset lisätään summaan.

Nyt sitten oli tietysti pakko kysyä vainoharhaisena:

"Kyseisen viestin lopussa on maininta "Jos tuotteen takuu ei enää ole voimassa..." ja veloitussumma. Tässä vaiheessa on ihan pakko tarkennuksena kysyä, että tulkitsetteko tämän korjauspyyntöni nyt automaattisesti takuuajan ulkopuoliseksi ja veloituskelpoiseksi? Oletin vähän tarkempaa tietoa saavani lähettäessäni RMA-pyynnön teknisen asiakaspalvelun ohjeiden mukaisesti."

Nyt loppui sitten suomenkielinen diipadaapa ja vastaus:

"Unfortunately you would have to send in the unit to our workshop before we can figure out if the issue is covered by warranty or not. If the damage is not covered by the warranty you will receive an repair offer which you can Accept or Decline."

Ajattelin, että mennään nyt päätyyn asti ja manataan kaikki voimat apuun tilanteen niin vaatiessa.

Fedexin kautta paketti oli LetMeRepair Nordic AB:lla (Uppsala) seuraavana aamupäivänä (torstai).
Työ alle seuraavan viikon maanantaina ja tiistaina seuraava viesti:

"Olemme tuotteesta havainneet vian joka tuottajan takuu ei kattaa. Olemme luoneet kustannusarvion, jonka voit tarkistaa seuravaan linkin kautta:

Hinta-arvio: Technician performed CMOS reset which solved the issue with the battery. Cost estimate on job and freight
Maksettava 161,25 €

Vaihtoehdot: Hinta-arviota EI hyväksytä, palauttakaa tuote vasten tarkastusmaksua rahteineen (87,50 € sis. ALV 25 % ). Hinta-arviota EI hyväksytä. Tuotetta EI PALAUTETA, laskuttakaa ainoastaan kuljetusmaksu.(62,50 € sis. ALV 25 % )

LetMeRepair Nordic AB:llä on oikeus lähettää takaisin tuote, jos asiakas ei ole vastannut kustannusarvioon kahden muistutuksen jälkeen. Tuote palautetaan ja asiakasta laskutetaan rahti- sekä käsittelykuluista.
Kustannusarvio on voimassa 14päivää ja perustuu ensimäiseen katsastukseen. Hinta voi nousta jos todetaan korjauksen yhteydessä lisää vikoja."

Tässä vaiheessa rma-numerolla ei löytynyt Asuksen sivujen kautta enää tietoa, vaan tapauksen seuranta siirtyi LetMeRepairin sivuille.

Tietenkin asiaan liittyen kyselyä "workshopilta", koska oliko itse asiassa kyseessä jo aikaisemmin mainittu viimeinen kikka tyyliin akun liittimen irroitus emosta:

"Voisitteko tarkentaa vikaa, miten käsityksenne mukaan kone on saatu kyseiseen tilaan, ettei sitä ole saatu käyntiin?
Kone on aikaisemminkin tehnyt vastaavaa, mutta saatu käynnistymään.
"Technician performed CMOS reset which solved the issue with the battery."
Suomeksi kiitos eli miten tämä tehdään ja onko "battery" tässä tapauksessa cmos-paristo vai koneen akku?"

Ja vastaus:

"The CMOS battery is actually the battery on the mainboard which holds the BIOS data."

Nyt ei enää "workshoppiin" kyselyä, vaan Asukselle viesti:

"Sain LetMeRepairilta viestin, että korjausta ei suoriteta takuuseen. Olette varmaan asian näin päättäneet, vaikka en ole saanut viestiä teiltä. Yritin saada tarkempia tietoja LetMeRepairilta asiaan liiittyen, mutta eipä tuolta englanniksi saatu vastaus oikein auttanut ja eipä oikein vastannut mielestäni kysymyksiini."

Ja vastaus:

"Sorry for late answer. Regarding RMA: XXXXXXXX the cost estimate is deleted, and workshop will proceed as claim."

Viestin jälkeen, eli viikon kuluttua (ti-ti) LetMeRepairin antamasta kustannusarviosta, rma-numerolla löytyy taas tietoa tapauksesta. Nyt odotettiin varaosia, joiden tulo kuulemma kestää odotettua pitempään ja minuun otetaan yhteyttä 3 vrk:n kuluttua. Ei otettu.

Seuraavan viikon torstaina tulee seuraava viesti:

"Good News! Your unit has now been cleaned and shipped via Fedex."

Ja seuraavana maanantaina laite tuli perille varustettuna seuraavin tiedoin:

"Laitteenne on puhdistettu sekä kokeiltu toimivana ennen palautusta teille.
Seuraavat osat on vaihdettu
MAIN BOARD T101HA MAIN_BD._4G/Z8350
LCD PANEL T101HA-3E LCD TOUCH PANEL"

Laite oli reissussa 33 vrk.
Tarinahan ei kerro sitä, että tekikö Asus nyt jotain hyvän tahdon eleenä ja rikkoiko "workshop" näytön? Tosin korjaajathan ovat ammattilaisia, joten tuskin.

Nyt kun olisi kelausnappi käytössä, niin kelaisin kohtaan, jossa hyväksyn korjaus/kustannusarvion. Mitenköhän asia olisi edennyt silloin...
 
Joko joku on saanut Sony HT-ST5000?

Itse tein keissin kuluttajariitalautakuntaan aikoinaan heti, mutta en ollut vastannut heidän kuvakaappauskyselyyn niin keissi jäi kellumaan. Kun täältä sitten kantautui viestiä että ovat voittaneet keissin, niin pistin äkkiä kuvakaappaukset ja muutama päivä sitten tuli mullekkin viestiä että voitin keissin. Nyt sitten tuli komplett.se viestiä missä kyselivät osoitetta.
 
Tässä nyt ei ole (ollut) varsinaisesti kiistatilanne, mutta laitetaan nyt esille. Tässä vaiheessa ilmoitan, että luen englantia varsin sujuvasti, vaikka en sitä ymmärräkkään.

Potilas: Asus T101HA-kannettava (takuu 12 kk)
Oireet: kolme viikkoa takuun päättymisen jälkeen ei enää herää (käynnisty) virtanapista, vaikka virrat on päällä. Lepotila jää päälle ja ei reagoi virtanapin painallukseen.

Tehnyt aikaisemmin saman muutaman kerran takuun aikana ja saatu näppäinkikoilla toimimaan. Aiheesta löytyy tietoa aikaisempaan malliin liittyen "Asus t100ha won't turn on" jne. Kaikki näppäinkikat ja akun tyhjennykset käyty läpi.
Viimeinen tiedossa oleva kikka liittyy akun liittimen irroitukseen, mutta vaatii näyttöpaneelin irroituksen, että pääsee käsiksi liittimeen ja emolevyyn.
Tämän oletan vastaavan cmos-patterin irroittamista, mutta saatan olla väärässä. Tässä vaiheessa onnistuu myös helposti rikkomaan näytön.

Päätin, että kaikki yhteydenpito pidetään spostin välityksellä mahdollisia jatkotoimia vasten. Lähetin Asuksen sivujen kautta viestin, jossa ilmoitin oireet, tehdyt toimenpiteet sekä ostopäivän. Ja vastaus:

"Aika hyvin on jo ongelma varmistettu, joten jos alla oleva ohje ei auta, täytyy laite lähettää huoltoon. Mikäli takuu on voimassa, onnistuu huollon tilaus sivun rma.asus.fi kautta.
Kuitti täytyy liittää mukaan huoltopyyntöön.
Joskus koneen logiikka saattaa estää käynnistymisen, jos on tapahtunut esimerkiksi oikosulku, virtapiikki, tai muu sähköinen häiriö.
Ohje...."

Ohje ei auttanut ja kysyinkin:

"Nyt sitten tarvitaankin kantanne tuohon takuuasiaan.
Tuote on ostettu x.x.-18. Kuten aikaisemmin mainittu oireillut muutaman kerran aikaisemmin ja nyt lopullisesti tuossa tilassa.
Otatteko tuotteen katsottavaksi ja korjattavaksi takuun alaisena?"

Ja vastaus:

"Takuu käsitellään aina erikseen tapauskohtaisesti, kun huoltopyyntö on tehty sivun rma.asus.fi kautta ja kuitti liitetty huoltopyyntöön.
Mikäli kuitissa lukee 2 vuotta, niin silloin takuu on vielä voimassa."

Eihän siinä lukenut kuin 12 kk, kuten varsin hyvin tiesivät.

Täytin rma-hakemuksen ja tuli viesti, että se on hyväksytty ja rekisteröity sekä tieto:

"Tärkeää tietoa huollosta

Jos tuotteen takuu ei enää ole voimassa tai jos vaurio johtuu virheellisestä käytöstä, joudumme veloittamaan teitä rahti- sekä käsittelykuluista. Vaikka päättäisitte, että tälläinen tuote palautetaan teille ilman korjaamista, veloitamme kuljetus- ja käsittelykuluja 110 eurolla. Jos tuote ei ole takuunalainen ja se korjataan ASUS-huoltopisteessä, korjaus- sekä materiaalikustannukset lisätään summaan.

Nyt sitten oli tietysti pakko kysyä vainoharhaisena:

"Kyseisen viestin lopussa on maininta "Jos tuotteen takuu ei enää ole voimassa..." ja veloitussumma. Tässä vaiheessa on ihan pakko tarkennuksena kysyä, että tulkitsetteko tämän korjauspyyntöni nyt automaattisesti takuuajan ulkopuoliseksi ja veloituskelpoiseksi? Oletin vähän tarkempaa tietoa saavani lähettäessäni RMA-pyynnön teknisen asiakaspalvelun ohjeiden mukaisesti."

Nyt loppui sitten suomenkielinen diipadaapa ja vastaus:

"Unfortunately you would have to send in the unit to our workshop before we can figure out if the issue is covered by warranty or not. If the damage is not covered by the warranty you will receive an repair offer which you can Accept or Decline."

Ajattelin, että mennään nyt päätyyn asti ja manataan kaikki voimat apuun tilanteen niin vaatiessa.

Fedexin kautta paketti oli LetMeRepair Nordic AB:lla (Uppsala) seuraavana aamupäivänä (torstai).
Työ alle seuraavan viikon maanantaina ja tiistaina seuraava viesti:

"Olemme tuotteesta havainneet vian joka tuottajan takuu ei kattaa. Olemme luoneet kustannusarvion, jonka voit tarkistaa seuravaan linkin kautta:

Hinta-arvio: Technician performed CMOS reset which solved the issue with the battery. Cost estimate on job and freight
Maksettava 161,25 €

Vaihtoehdot: Hinta-arviota EI hyväksytä, palauttakaa tuote vasten tarkastusmaksua rahteineen (87,50 € sis. ALV 25 % ). Hinta-arviota EI hyväksytä. Tuotetta EI PALAUTETA, laskuttakaa ainoastaan kuljetusmaksu.(62,50 € sis. ALV 25 % )

LetMeRepair Nordic AB:llä on oikeus lähettää takaisin tuote, jos asiakas ei ole vastannut kustannusarvioon kahden muistutuksen jälkeen. Tuote palautetaan ja asiakasta laskutetaan rahti- sekä käsittelykuluista.
Kustannusarvio on voimassa 14päivää ja perustuu ensimäiseen katsastukseen. Hinta voi nousta jos todetaan korjauksen yhteydessä lisää vikoja."

Tässä vaiheessa rma-numerolla ei löytynyt Asuksen sivujen kautta enää tietoa, vaan tapauksen seuranta siirtyi LetMeRepairin sivuille.

Tietenkin asiaan liittyen kyselyä "workshopilta", koska oliko itse asiassa kyseessä jo aikaisemmin mainittu viimeinen kikka tyyliin akun liittimen irroitus emosta:

"Voisitteko tarkentaa vikaa, miten käsityksenne mukaan kone on saatu kyseiseen tilaan, ettei sitä ole saatu käyntiin?
Kone on aikaisemminkin tehnyt vastaavaa, mutta saatu käynnistymään.
"Technician performed CMOS reset which solved the issue with the battery."
Suomeksi kiitos eli miten tämä tehdään ja onko "battery" tässä tapauksessa cmos-paristo vai koneen akku?"

Ja vastaus:

"The CMOS battery is actually the battery on the mainboard which holds the BIOS data."

Nyt ei enää "workshoppiin" kyselyä, vaan Asukselle viesti:

"Sain LetMeRepairilta viestin, että korjausta ei suoriteta takuuseen. Olette varmaan asian näin päättäneet, vaikka en ole saanut viestiä teiltä. Yritin saada tarkempia tietoja LetMeRepairilta asiaan liiittyen, mutta eipä tuolta englanniksi saatu vastaus oikein auttanut ja eipä oikein vastannut mielestäni kysymyksiini."

Ja vastaus:

"Sorry for late answer. Regarding RMA: XXXXXXXX the cost estimate is deleted, and workshop will proceed as claim."

Viestin jälkeen, eli viikon kuluttua (ti-ti) LetMeRepairin antamasta kustannusarviosta, rma-numerolla löytyy taas tietoa tapauksesta. Nyt odotettiin varaosia, joiden tulo kuulemma kestää odotettua pitempään ja minuun otetaan yhteyttä 3 vrk:n kuluttua. Ei otettu.

Seuraavan viikon torstaina tulee seuraava viesti:

"Good News! Your unit has now been cleaned and shipped via Fedex."

Ja seuraavana maanantaina laite tuli perille varustettuna seuraavin tiedoin:

"Laitteenne on puhdistettu sekä kokeiltu toimivana ennen palautusta teille.
Seuraavat osat on vaihdettu
MAIN BOARD T101HA MAIN_BD._4G/Z8350
LCD PANEL T101HA-3E LCD TOUCH PANEL"

Laite oli reissussa 33 vrk.
Tarinahan ei kerro sitä, että tekikö Asus nyt jotain hyvän tahdon eleenä ja rikkoiko "workshop" näytön? Tosin korjaajathan ovat ammattilaisia, joten tuskin.

Nyt kun olisi kelausnappi käytössä, niin kelaisin kohtaan, jossa hyväksyn korjaus/kustannusarvion. Mitenköhän asia olisi edennyt silloin...

Tässä tapauksessa olisi alunperinkin kannattanut vedota virhevastuuseen, eikä takuuseen. Virhevastuu kun on voimassa sen takuun päättymisen jälkeenkin, koko sen tuotteen oletetun käyttöiän. Kun vetoaa takuuseen (etenkin jos se on päättynyt) alkaa usein juuri kuvatunlainen ihme venkoilu myyjän/valmistajan puolelta.
 
Joko joku on saanut Sony HT-ST5000?

Itse tein keissin kuluttajariitalautakuntaan aikoinaan heti, mutta en ollut vastannut heidän kuvakaappauskyselyyn niin keissi jäi kellumaan. Kun täältä sitten kantautui viestiä että ovat voittaneet keissin, niin pistin äkkiä kuvakaappaukset ja muutama päivä sitten tuli mullekkin viestiä että voitin keissin. Nyt sitten tuli komplett.se viestiä missä kyselivät osoitetta.

Tämä. Taidanpa itsekkin alkaa seuraamaan jokaista hintavihrettä 24/7 ja vinkumaan vasta vuoden päästä. Tietenkin vasta sitten jos joku muu tekisi asian eteen jotain :dead:
Olisi pitänyt tämäkin laittaa miksi tänäänkin vithutaa ketjuun. Anteeksi jo etukäteen mutta...

Onhan tuo toki tulossa mutta lokit vaan v*tuttaa
 
Asiaton käytös - Jätä nämä neidittelyt pois ja korjaa kirjoitustapaasi asiallisemmaksi. Tästä on huomautettu jo aiemmin.
noi neidit vieraan vallan agenttei jotka haluaa huonontaa suomen oloja konkursseil ja kehumal ulkomaisia hintoja esim säästät euron tilaamal ulkomailta ja siitä tulee cool
 
Tämä. Taidanpa itsekkin alkaa seuraamaan jokaista hintavihrettä 24/7 ja vinkumaan vasta vuoden päästä. Tietenkin vasta sitten jos joku muu tekisi asian eteen jotain :dead:
Olisi pitänyt tämäkin laittaa miksi tänäänkin vithutaa ketjuun. Anteeksi jo etukäteen mutta...

Onhan tuo toki tulossa mutta lokit vaan v*tuttaa
Voisihan sen tulkita yhteiskunnan varojen säästämisenäkin, mutta onhan tuokin tapa ajatella
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 628
Viestejä
4 479 160
Jäsenet
73 961
Uusin jäsen
askor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom