Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Hohhoijjaa.. Amazon näköjään veloittanut kortilta muutaman satasen ostossa kolmekymppiä ekstraa. Supportti väittää että eivät ole muka veloittaneet ja pyytävät lähettämään faxilla tai _kirjepostilla_ luottokortin laskelmaa heille. Pitäisi kuulemma näkyä koko luottokortin numerokin tuolla paperilla

Hauskaa puuhaa amazonilla. Taidanpa todeta amazonilla että kiitos, mutta ei kiitos ja chargebackia luottokortilta :D Ensimmäinen kerta kyllä kun tuommoista yliveloitusta tapahtuu

Minkä maan Amazon?
 
Hohhoijjaa.. Amazon näköjään veloittanut kortilta muutaman satasen ostossa kolmekymppiä ekstraa. Supportti väittää että eivät ole muka veloittaneet ja pyytävät lähettämään faxilla tai _kirjepostilla_ luottokortin laskelmaa heille. Pitäisi kuulemma näkyä koko luottokortin numerokin tuolla paperilla

Hauskaa puuhaa amazonilla. Taidanpa todeta amazonilla että kiitos, mutta ei kiitos ja chargebackia luottokortilta :D Ensimmäinen kerta kyllä kun tuommoista yliveloitusta tapahtuu
Näkyykö siis eri summa Order Summaryssa kuin luottokortilla? Vai useampia veloituksia?

Katevarauksia voi tietyissä tapauksissa näkyä ylimääräisiä Amazonin kanssa, mutta varsinaisia veloituksia kyllä ei pitäisi.
 
Saksa, tuo luvattu byrokratian maa. Sinänsä en ihmettele että vain faxi tai käsin hypisteltävä paperi kelpaa kun saksa kyseessä, mutta onhan tuo nyt aika vitsikästä

Faksi/kirjeposti kuulosti vaan niin jenkkimeiningiltä että aattelin josko kyseessä olisi ollut Amazonin automaationa kortilta viemät tullit+verot. Mutta ei sit, Saksasta pitäis tulla vaan se vajaa 5% alv-erotusta sen näkyvän myyntihinnan päälle.
 
Näkyykö siis eri summa Order Summaryssa kuin luottokortilla? Vai useampia veloituksia?

Katevarauksia voi tietyissä tapauksissa näkyä ylimääräisiä Amazonin kanssa, mutta varsinaisia veloituksia kyllä ei pitäisi.
Tilasin samaa tuotetta kaksi kappaletta. Näköjään lähteneet kahdessa eri otteessa.. Ensimmäinen joskus lähetyspäivän aamuna ja toinen iltana. Molemmat veloitettu erikseen koska lähteneetkin erikseen. Invoicen summat eivät taas mätsää luottokortilta veloitettuun. Epäilen vähä että olisivat keksineet jotain postikuluja veloittaa kahteen kertaan vaikka sähköpostissaan mainostivat ettei maksa ekstraa vaikka tulee kahdessa osassa

Hello,

We thought you'd like to know that we dispatched this portion of your order separately to give you a quicker service, at no additional cost to you. The remainder of your order will follow as soon as those items become available.

Ja tässä tosiaan tuo vitsikäs faxi / postijuttu

Our payments department would therefore be happy to look into the case. Please would you send us the relevant credit card statements by fax or post? Please write the order number/s (or your e-mail address) on them so that we can immediately know which payments they refer to. You can simply black out any other transactions.

Please ensure that the complete credit card number (not the credit card account number) is visible on the statement. Unfortunately this is necessary for a conclusive search.

Here are the address and fax number of our payment department:

Amazon Deutschland Services GmbH
Zahlungsabteilung
Im Gewerbepark D 55
93059 Regensburg

Fax: +49 (0)941/78 87 84 07

For data protection reasons we ask you NEVER to send your data to us in an e-mail or attachment.

Faksi/kirjeposti kuulosti vaan niin jenkkimeiningiltä että aattelin josko kyseessä olisi ollut Amazonin automaationa kortilta viemät tullit+verot. Mutta ei sit, Saksasta pitäis tulla vaan se vajaa 5% alv-erotusta sen näkyvän myyntihinnan päälle.

Juu, EU tilaus ja alv24 näkyy invoicellakin
 
Tilasin amazon.de:stä ulkoosen ssd levyn. Levy löhti ja ihmettelin kun sitä ei yli viikkoon kuulunut mitään.

Eilen tuli sitten Postilta ilmootus että tullattava lähetys tullut AMAZON US:ltä. Tilatessa vielä tarkistin että myyjä on amazon EU.

Kyselin Amazonilta että mitäs ja ilmoittivat että yleinen ongelma heillä ja tullaa pois ja he sitten maksaa takaisin.

Koska levyllä oli kiire ja oikea tarve niin tullasin ja maksoin 20e alv:tä lisää. Nyt AMAZON ei sitten suostukaan korvaamaan mitään vaan toteavat ettei he voi mitään asialle jos tuote jää tulliin.

Onko tässä nyt mahdollisesti Tulli ryssinyt vai Amazon?
 
Tilasin amazon.de:stä ulkoosen ssd levyn. Levy löhti ja ihmettelin kun sitä ei yli viikkoon kuulunut mitään.

Eilen tuli sitten Postilta ilmootus että tullattava lähetys tullut AMAZON US:ltä. Tilatessa vielä tarkistin että myyjä on amazon EU.

Kyselin Amazonilta että mitäs ja ilmoittivat että yleinen ongelma heillä ja tullaa pois ja he sitten maksaa takaisin.

Koska levyllä oli kiire ja oikea tarve niin tullasin ja maksoin 20e alv:tä lisää. Nyt AMAZON ei sitten suostukaan korvaamaan mitään vaan toteavat ettei he voi mitään asialle jos tuote jää tulliin.

Onko tässä nyt mahdollisesti Tulli ryssinyt vai Amazon?

Jos se on oikeasti tullut jenkeistä niin Amazonin vikahan se sitten on, tulli vaan hoitelee hommiaan. Siellä on nyt kai sattunut joku dorka asiakaspalvelijaksi tuolla toisella kertaa, näytä screenshottia tuosta aikaisemmasta amazonin vastauksesta jossa lupaavat maksaa tullit?
 
Tilasin amazon.de:stä ulkoosen ssd levyn. Levy löhti ja ihmettelin kun sitä ei yli viikkoon kuulunut mitään.

Eilen tuli sitten Postilta ilmootus että tullattava lähetys tullut AMAZON US:ltä. Tilatessa vielä tarkistin että myyjä on amazon EU.

Kyselin Amazonilta että mitäs ja ilmoittivat että yleinen ongelma heillä ja tullaa pois ja he sitten maksaa takaisin.

Koska levyllä oli kiire ja oikea tarve niin tullasin ja maksoin 20e alv:tä lisää. Nyt AMAZON ei sitten suostukaan korvaamaan mitään vaan toteavat ettei he voi mitään asialle jos tuote jää tulliin.

Onko tässä nyt mahdollisesti Tulli ryssinyt vai Amazon?

En keksi miten tuosta saisi väännettyä Tullin ryssiväksi osapuoleksi. Jos rojut tulee jenkeistä, niin kyllähän niistä tullit ja verot pitäisi maksaa. Mutta kuulostaa kyllä ihan ihme säädöltä Amazonin puolelta, melkein laittaisin vielä heille erikseen sen edellisen kirjeenvaihdon ja vaatisin että korvaavat tullauskulut.
 
Tilasin amazon.de:stä ulkoosen ssd levyn. Levy löhti ja ihmettelin kun sitä ei yli viikkoon kuulunut mitään.

Eilen tuli sitten Postilta ilmootus että tullattava lähetys tullut AMAZON US:ltä. Tilatessa vielä tarkistin että myyjä on amazon EU.

Kyselin Amazonilta että mitäs ja ilmoittivat että yleinen ongelma heillä ja tullaa pois ja he sitten maksaa takaisin.

Koska levyllä oli kiire ja oikea tarve niin tullasin ja maksoin 20e alv:tä lisää. Nyt AMAZON ei sitten suostukaan korvaamaan mitään vaan toteavat ettei he voi mitään asialle jos tuote jää tulliin.

Onko tässä nyt mahdollisesti Tulli ryssinyt vai Amazon?
Oliko paketissa varmasti kyseinen SSD? Eli täsmääkö seurantanumero Amazonin seurantaan tai onko paketti jo avattu ja todettu ko. SSD:ksi?
Jos ei, pitäisin todennäköisempänä, että kyseessä on jokin asiaan liittymätön muu lähetys (esim. toisen henkilön tilaama).

Jos kyseessä on todellakin tuo SSD-paketti, joko Amazon on sekoillut jotain ja onnistunut lähettämään USAsta (joka on todella erikoista, varsinkin kun Amazon USAstakaan ei pysty tilaamaan Amazonin lähettämänä SSD-levyä Suomeen ilman että tullit maksetaan etukäteen), tai sitten paketti on tullut EU:sta ja Tulli tai Posti on sekoillut ja luulee jostakin syystä että tullut USAsta. Mutta jos lähettäjäksikin oli kerran merkitty "AMAZON US" niin tuskin on Tullin / Postin moka.
 
En keksi miten tuosta saisi väännettyä Tullin ryssiväksi osapuoleksi. Jos rojut tulee jenkeistä, niin kyllähän niistä tullit ja verot pitäisi maksaa. Mutta kuulostaa kyllä ihan ihme säädöltä Amazonin puolelta, melkein laittaisin vielä heille erikseen sen edellisen kirjeenvaihdon ja vaatisin että korvaavat tullauskulut.
Kyllähän tuo vaikittaisi nyt Amazonin ryssimältä. Kun vielä tilatessa tuli katsottua että myyjä on Amazon EU sarl joten oletin että Euroopasta tuo lähtee.

Amazonhan yleensä lisää nuo alustav alv ja tullit hintaan kun tilausta viimeistelee jos tilaus lähtee jenkeistä
 
Oliko paketissa varmasti kyseinen SSD? Eli täsmääkö seurantanumero Amazonin seurantaan tai onko paketti jo avattu ja todettu ko. SSD:ksi?
Jos ei, pitäisin todennäköisempänä, että kyseessä on jokin asiaan liittymätön muu lähetys (esim. toisen henkilön tilaama).

Jos kyseessä on todellakin tuo SSD-paketti, joko Amazon on sekoillut jotain ja onnistunut lähettämään USAsta (joka on todella erikoista, varsinkin kun Amazon USAstakaan ei pysty tilaamaan Amazonin lähettämänä SSD-levyä Suomeen ilman että tullit maksetaan etukäteen), tai sitten paketti on tullut Saksasta ja Tulli tai Posti on sekoillut ja luulee jostakin syystä että tullut USAsta. Mutta jos lähettäjäksikin oli kerran merkitty "AMAZON US" niin tuskin on Tullin / Postin moka.
En ole pakettia vielä käsiini saanut mutta mielenkiinnolla odotan.

Amazonilta ei ole tilauksessa mitään muuta kuin tuo lätty.
 
Tässä nyt vaihdeltu sähköposteja ees sun taas. Amazon on edelleen sitä mieltä että he eivät ole vastuussa ylimääräisestä ALV-maksusta.

Pohjaavat siis oman näkemyksensä tähän: Amazon.de Hilfe: Wichtige Details zum internationalen Versand
jossa tosin ekassa lausessa mainitaan non-EU shipments.

EDIT: on muuten eka kerta kun on tälläinen ongelma Amazonin kanssa. Paljon on tullut tilattua amazon.de/co.uk ja kertaakaan ei tälläistä tuplaALV keissiä ole tullut eteen. Amazon kyllä yleensä aika selvästi merkkaa tuotteen jos se on tulossa jenkkivarastosta.

Tuote oli siis tämä https://www.amazon.de/gp/product/B074MCM721/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o01_s00?ie=UTF8&psc=1 ja hintaa oli joku 70e silloin kun tilasin (500gb)
 
Tässä nyt vaihdeltu sähköposteja ees sun taas. Amazon on edelleen sitä mieltä että he eivät ole vastuussa ylimääräisestä ALV-maksusta.

Pohjaavat siis oman näkemyksensä tähän: Amazon.de Hilfe: Wichtige Details zum internationalen Versand
jossa tosin ekassa lausessa mainitaan non-EU shipments.

EDIT: on muuten eka kerta kun on tälläinen ongelma Amazonin kanssa. Paljon on tullut tilattua amazon.de/co.uk ja kertaakaan ei tälläistä tuplaALV keissiä ole tullut eteen. Amazon kyllä yleensä aika selvästi merkkaa tuotteen jos se on tulossa jenkkivarastosta.

Tuote oli siis tämä https://www.amazon.de/gp/product/B074MCM721/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o01_s00?ie=UTF8&psc=1 ja hintaa oli joku 70e silloin kun tilasin (500gb)

Välttämättä joku Intiaan ulkoistetussa Amazonin asiakaspalvelussa ei tiedä edes että Suomi on EU jäsenmaa ja sitä ei siksi koske non-EU shipment.

Ei kait siinä kun vaatii luottokorttifirmalle reklamoimalla ne tupla-alvit takaisin jos eivät Amazonille muuten anna periksi.

Yrittääkö Suomen tulli periä alveja siitä alvittomasta hinnasta vai Saksan tai jonkun muun maan alvit sisältävästä hinnasta?
 
Tilasin amazon.de:stä ulkoosen ssd levyn. Levy löhti ja ihmettelin kun sitä ei yli viikkoon kuulunut mitään.

Eilen tuli sitten Postilta ilmootus että tullattava lähetys tullut AMAZON US:ltä. Tilatessa vielä tarkistin että myyjä on amazon EU.

Kyselin Amazonilta että mitäs ja ilmoittivat että yleinen ongelma heillä ja tullaa pois ja he sitten maksaa takaisin.

Koska levyllä oli kiire ja oikea tarve niin tullasin ja maksoin 20e alv:tä lisää. Nyt AMAZON ei sitten suostukaan korvaamaan mitään vaan toteavat ettei he voi mitään asialle jos tuote jää tulliin.

Onko tässä nyt mahdollisesti Tulli ryssinyt vai Amazon?

Oliko kysymyksessä toimittajana Amazon vain Amazon Global. Jälkimmäiset tulee usasta.


e: en lukenut toista viestiäsi.
Yritä niin kauan kunnes ohjaavat saksalaiselle asiakaspalvelijalle näiden halpisten sijaan. Ja aina uutta viestiä ei vanhaan vastausta.
Kun näyttää joku tajuava asian laadun, laita suoraan vain kopio tullilaskusta ja vaadi korvausta.
 
Viimeksi muokattu:
Noni homma hoodettu, vihdoin ja viimein noin 10 sähköpostin jälkeen tuli viesti että ylimääräiset ALV-maksut hyvitetään
Jaksatko avata säkönpostinvaihdoista että oliko tuossa joku "keypoint" joka ratkaisi asian sun eduksi? Selvisikö sellaista?
 
Jaksatko avata säkönpostinvaihdoista että oliko tuossa joku "keypoint" joka ratkaisi asian sun eduksi? Selvisikö sellaista?
En oikeen tiedä. Viimeisessä viestissä mainitsin vaan että nuo niiden ehdot mihin viittaavat koskevat non-EU lähetyksiä (luki ekassa lauseessa) ja että tietojeni mukaan Saksa on edelleen osa EU:ta.

Oli sieltä useampana päivänä yrittänyt jonku intialainen soittaa klo 22.30. Jättäneet viestin jopa vastaajaan jossa samaa sössötystä vaarallisista aineista ja niistä mahdollisesti koituvista lisämaksuista jne
 
Mikä se oli nyt kätevin ja halvin tapa palauttaa tuo amazonin paketti? Siis posti, matkahuolto tms? Täytin sen palautuksen ja tulostelin ne laput, mutta niillähän tuo paketti ei liikahda vielä miihnkään. Postin ja tai muun kuriirin omat laput tarvii vielä varmasti täytellä?

Sen verta reilusti tippui tässä 30 päivän aikana tavaran hinta että pakko palauttaa. En kerennyt koskeakaan tuotteeseen välissä.
 
Mikä se oli nyt kätevin ja halvin tapa palauttaa tuo amazonin paketti? Siis posti, matkahuolto tms? Täytin sen palautuksen ja tulostelin ne laput, mutta niillähän tuo paketti ei liikahda vielä miihnkään. Postin ja tai muun kuriirin omat laput tarvii vielä varmasti täytellä?

Sen verta reilusti tippui tässä 30 päivän aikana tavaran hinta että pakko palauttaa. En kerennyt koskeakaan tuotteeseen välissä.
Eiköhän joku
Paketin lähettäminen – helposti ja edullisesti. Valitse sopivin | Shipit.fi tai vastaava palvelu ole halvin. Mutta sinällään hinnallahan ei pitäisi olla väliä, koska eikös Amazon korvaa palautuksen postikulut, jos tuotteen hinta on ollut yli 40€?

edit:
  • In the following cases the return of the items is free of charge: (i) Amazon has delivered a wrong, damaged or defectiveitem. (ii) You are cancelling the purchase of an item within the right of withdrawalperiod of 14 days and the price of the item to be returned amounts to more than 40 Euro (please note: The amount of 40 Euro refers to the price of the single item to be returned and not to the sum of all items to be returned). For more information please visit our Terms and Conditions page (in German). (iii) You return an item from our clothing or shoes shop within our voluntary 30 day return policy.
 
Eiköhän joku
Paketin lähettäminen – helposti ja edullisesti. Valitse sopivin | Shipit.fi tai vastaava palvelu ole halvin. Mutta sinällään hinnallahan ei pitäisi olla väliä, koska eikös Amazon korvaa palautuksen postikulut, jos tuotteen hinta on ollut yli 40€?

edit:
  • In the following cases the return of the items is free of charge: (i) Amazon has delivered a wrong, damaged or defectiveitem. (ii) You are cancelling the purchase of an item within the right of withdrawalperiod of 14 days and the price of the item to be returned amounts to more than 40 Euro (please note: The amount of 40 Euro refers to the price of the single item to be returned and not to the sum of all items to be returned). For more information please visit our Terms and Conditions page (in German). (iii) You return an item from our clothing or shoes shop within our voluntary 30 day return policy.
Palautusta tehdessä amazon.de lupaa korvata 8,40 eur edestä kuluja. Ellei kyseessä ole korut vaatteet ja muut ilmaiseksi palautettavat.
 
Yritin katsoa löytyykö kohtuu hintaan oikeaa cbd öljyä Saksan tai Brittien Amazonista. Joku myyjä sanoi että Amazonin sääntöjen mukaan etiketissä ei saa lukea tota cbd öljyä vaan myydään hamppuöljynä mutta kuulema ihan täyttä tavaraa.

Kenelläkään kokemusta noista ?

Kusetusta on.

 
Itse juuri palautin yhden, kylläkin en edes ottanut sitä vastaan vaan suoraan takaisin. Amazonin palautuslappu kylkeen ja that's it ainakin omalla kohdalla postissa.
 
Ottamalla yhteyttä aspaan olen aina saanut korvaukset täysistä postikuluista.
Jouduin kyselemään chätistä puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen jotka postivaatii ulkomaan paketin nettitilauskessa laittamaan. Lisäksi chätti huikkasi laittamaan palautuksen maksukuitit myös toiseen sähköpostiosoitteeseen. Laitoin ja sieltä tuli aika nopeasti vastaus että ovat hyvittäneet palautuskulut.
Itse juuri palautin yhden, kylläkin en edes ottanut sitä vastaan vaan suoraan takaisin. Amazonin palautuslappu kylkeen ja that's it ainakin omalla kohdalla postissa.
Pelkällä amazonin lapulla ei kyllä lähde paketti mihinkään. Kun ei siinä ole mitään ennakkomaksettua juttua postille. Minun piti kyllä ihan sen lisäksi ottaa postin laput ja maksaa itse.
 
Jouduin kyselemään chätistä puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen jotka postivaatii ulkomaan paketin nettitilauskessa laittamaan. Lisäksi chätti huikkasi laittamaan palautuksen maksukuitit myös toiseen sähköpostiosoitteeseen. Laitoin ja sieltä tuli aika nopeasti vastaus että ovat hyvittäneet palautuskulut.
Mitä muuten neuvoivat laittamaan noihin? En muista mitä itse olen niihin arponut, mutta jotain mitä olen googlettelemalla löytänyt.
 
Mitä muuten neuvoivat laittamaan noihin? En muista mitä itse olen niihin arponut, mutta jotain mitä olen googlettelemalla löytänyt.
No ne antoivat cs-reply@-alkuisen sähköpostiosoitteen postille ja myös puhelinnumeron from other countries: +49 - 941 - 78 87 88.

Kuitit meni impressum@-alkuiseen
 
Pelkällä amazonin lapulla ei kyllä lähde paketti mihinkään. Kun ei siinä ole mitään ennakkomaksettua juttua postille. Minun piti kyllä ihan sen lisäksi ottaa postin laput ja maksaa itse.

No jos et hae lainkaan lähetystä postista, en usko että lähtevät karhuamaan saatavia takaisin lähetyksestä. Itse kävin sanomassa postiin että voi laittaa suoraan takaisin kun tulee.
 
No jos et hae lainkaan lähetystä postista, en usko että lähtevät karhuamaan saatavia takaisin lähetyksestä. Itse kävin sanomassa postiin että voi laittaa suoraan takaisin kun tulee.
No eipä siihen siinä tapauksessa myöskään mitään amazonin palautuslappuja pääse laittelemaan.
 
Onkohan ihan normaalia että tiistaina tein ostoksen, vieläkään ei oo "dispatched". Kyseessä käytetty näyttö ja myyjä amazon.de... pitäsköhän perua koko kauppa.
 
Onkohan ihan normaalia että tiistaina tein ostoksen, vieläkään ei oo "dispatched". Kyseessä käytetty näyttö ja myyjä amazon.de... pitäsköhän perua koko kauppa.
Joo. Tuntuu että mitä parempi diili, niin sitä pidempi dispatched aika. Jos teet vahinkotilauksen jostain "normaalihintaisesta", niin se lähtee 5minuutissa liikkeelle.

Malttia vaan, jos tavaralle on tarvetta :)
 
Onkohan ihan normaalia että tiistaina tein ostoksen, vieläkään ei oo "dispatched". Kyseessä käytetty näyttö ja myyjä amazon.de... pitäsköhän perua koko kauppa.
On normaalia, mitä vähemmän varastoissa niin sitä kauemmin tyypillisesti kestää - ja käytettyjä tyypillisesti on vain 1 kpl saatavilla.

Jos arvioitu toimituspäivä on ohitettu, sitten ei enää ole normaalia.
 
On normaalia, mitä vähemmän varastoissa niin sitä kauemmin tyypillisesti kestää - ja käytettyjä tyypillisesti on vain 1 kpl saatavilla.

Jos arvioitu toimituspäivä on ohitettu, sitten ei enää ole normaalia.

Tuntuu että tilaukset lähtee aika myöhään, välillä lähtee tyyliin arvioidun saapumisajan ekana päivänä. Tosin paketti tulee parissa päivässä, joten ollaan alunperinkin arvioidussa slotissa :)
 
Pitäisi tilata yksi paketti Amazonista, jota tarvitsisin lomareissulle mukaan. Expedited Deliveryllä se ehtisi tulemaan, mutta olen myös nyt matkoilla eikä ketään kotona vastaanottamassa pakettia. Tiedättekö saako nuo ED paketit menemään Smart-/postiin noudettavaksi?
 
Pitäisi tilata yksi paketti Amazonista, jota tarvitsisin lomareissulle mukaan. Expedited Deliveryllä se ehtisi tulemaan, mutta olen myös nyt matkoilla eikä ketään kotona vastaanottamassa pakettia. Tiedättekö saako nuo ED paketit menemään Smart-/postiin noudettavaksi?

Ei tuu varmaankaan onnistumaan smartpost-automaattiin taikka postiin toimitus. Nopeimmat Amazon-toimitukset kulkevat kuriirifirmojen kyydissä ja eivät tule postin verkkoon Suomeen saavuttuaan.
 
Ei tuu varmaankaan onnistumaan smartpost-automaattiin taikka postiin toimitus. Nopeimmat Amazon-toimitukset kulkevat kuriirifirmojen kyydissä ja eivät tule postin verkkoon Suomeen saavuttuaan.

Toisaalta esim. DHL tarjoaa asiakkaalle mahdollisuutta hakea paketti lähimmästä postista myös halvemmissakin paketeissa. Jos taas sitten osuu joku muu kuriirifirma kohdille, niin vaikeaksi taitaa mennä.

EDIT: Saattaakin muuten olla että Amazon on postitellut mulle jotain DHL Expressinä vaikken expedited deliveryä ole maksanutkaan... Noh, kuitenkin, DHL:llä onnistuu, mutta harmillisesti tuota kuriiriahan ei tietenkään pääse etukäteen valikoimaan.
 
Toisaalta esim. DHL tarjoaa asiakkaalle mahdollisuutta hakea paketti lähimmästä postista myös halvemmissakin paketeissa. Jos taas sitten osuu joku muu kuriirifirma kohdille, niin vaikeaksi taitaa mennä.
Riippuu täysin alueesta/kaupungista jne onnistuuko Postin verkostoon. Useammiten ei enää Postin verkosto onnistu vaan DHL:llä on omia automaatteja ja pPakettipisteen automaatteja.
 
Jeps, riippuu missä asuu. Expedited deliveryllä taitaa arpa osua joko DHL tai UPS ja näistä molemmilla on esim. pk-seudulla ihan hyvä määrä noita mitälie collect pointteja. Joko jotain ruokakauppoi mistä saa takahuoneesta paketit tai sitten ihan samantapaisia pakettiautomaatteja kuin postilla

DHL tullut itselle viimeiset expedited paketit amazonilta. Nuo ainakin laittoivat tekstiviestiä etukäteen mistä pääsi linkistä valitsemaan vaihtoehtoisen toimitus tavan (eri osoite, collect point, naapuri, jätä paketti nurkkaan x). Ja ihan sivuhuomiona tuntuu että DHL on vihdoin tajunnut ettei yksityisasiakkaat ole päivän aikana kotona ja nyt noita paketteja onkin toimitettu kotiovelle tyyliin ysiltä illalla
 
Lueskelin noista alv-sotkuista ja nyt aloin itsekin katsomaan tarkemmin mistä paketti tulossa. Tuote on https://www.amazon.de/gp/aw/d/B07CMVL5CR/ref=ox_sc_act_image_1?smid=A682ZBKEPDIF2&psc=1 ja ostoskorissa VAT 0€. Normistihan tuossa näkyy veron osuus suomikorotettuna. Haiskahtaisi siis jenkkien Amazonista tulevan. Tuotetiedoissa kuitenkin, sisältää Saksan alvin ja fulfilled by Amazon. Ainakin kaikki muut ...by Amazonit tulleet Saksasta ennen.
 
Ei ne minulta ole enää vuosiin kysyneet edes kuittia nähtäväksi siitä palautuksen postimaksusta.

Sun täytyy ostaa enemmän että pääset platina-tasolle. [emoji16]
Oletuksena aina tulee 8.40€ palautus korvausta. Jos haluat enemmän palautusta, pitää laittaa maksusta kopio.
Ei ostomäärä siihen vaikuta, vain Amazonin ehdot.
 
Lueskelin noista alv-sotkuista ja nyt aloin itsekin katsomaan tarkemmin mistä paketti tulossa. Tuote on https://www.amazon.de/gp/aw/d/B07CMVL5CR/ref=ox_sc_act_image_1?smid=A682ZBKEPDIF2&psc=1 ja ostoskorissa VAT 0€. Normistihan tuossa näkyy veron osuus suomikorotettuna. Haiskahtaisi siis jenkkien Amazonista tulevan. Tuotetiedoissa kuitenkin, sisältää Saksan alvin ja fulfilled by Amazon. Ainakin kaikki muut ...by Amazonit tulleet Saksasta ennen.
Tuossahan lukee "sold by 7-artisans..." Amazon vain toimittaa tuotteen, vero sotkun hoitaa myyjä
 
Pitäisi tilata yksi paketti Amazonista, jota tarvitsisin lomareissulle mukaan. Expedited Deliveryllä se ehtisi tulemaan, mutta olen myös nyt matkoilla eikä ketään kotona vastaanottamassa pakettia. Tiedättekö saako nuo ED paketit menemään Smart-/postiin noudettavaksi?
Kävisikö tähän se Smartmile-palvelu? Tarkemmin en ole tutustunut, mutta muistaakseni siinä on ideana jotakuinkin se että sinä päätät milloin ja mistä pakettisi haet, kun vaan tilaat sen tuonne omaan Smartmilen osoitteeseen.

Smartmile
Smartmile
 
Kokeilinpa laittaa laskulla tilausta. No eipä onnistunut. Mitähän tuohon ”Primary identification number” tulee laittaa? Laitoin syntymäajan + hetun muotoa ppkkvv-xxxx.
 
Lueskelin noista alv-sotkuista ja nyt aloin itsekin katsomaan tarkemmin mistä paketti tulossa. Tuote on https://www.amazon.de/gp/aw/d/B07CMVL5CR/ref=ox_sc_act_image_1?smid=A682ZBKEPDIF2&psc=1 ja ostoskorissa VAT 0€. Normistihan tuossa näkyy veron osuus suomikorotettuna. Haiskahtaisi siis jenkkien Amazonista tulevan. Tuotetiedoissa kuitenkin, sisältää Saksan alvin ja fulfilled by Amazon. Ainakin kaikki muut ...by Amazonit tulleet Saksasta ennen.

Joo tuota katsoin. Ekaa kertaa vaan huomaan ettei ostoskoriin päivity suomialvit.

Ei se ostoskorissa päivitykään se hinta vaan vasta toimitustavan valinnassa kun silloin vasta Amazon.de järjestelmä tajuaa että jaa, tämä tuote on menossa Suomeen.
Tosin kaikkien tuotteiden kohdalla se hinta ei siinäkään päivity/muutu ollenkaan, esimerkiksi tuo linssi. En nyt yhtäkkiä osaa sanoa miksi. Ehkä sen takia että tulee jostain muualta?
Mutta joka tapauksessa tilauksen viimeisessä vaiheessa lukee että Order Totals include VAT.
Tuon linssin kohdalla toki VAT näyttää EUR 0,00​

Stten ehdoissa kuitenkin lukee
4 PRICING
All prices are inclusive of legally applicable VAT.

Despite our best efforts, a small number of the items in our catalogue may be mispriced. We will verify pricing when processing your order and before we take payment. If we have made a mistake and a product's correct price is higher than the price on the website, we may either contact you before dispatch to request whether you want to buy the product at the correct price or cancel your order. If a product's correct price is lower than our stated price, we will charge the lower amount and send you the product.

Eli tuotteiden hintoihin sisältyy ALV. Eihän se kuluttajan ongelma pitäisi olla miettiä osaako Amazon.de veloittaa sen oikein?
Toki tuota "may be mispriced..." diipadaapaa voisi tulkita niinkin että jos Amazon huomaa tilauksen käsittelyn yhteydessä että ALVia ei ole laskettu oikein niin joko kysyvät että haluatko ostaa oikealla hinnalla vai perua tilauksesi.
Mutta minun mielestäni tuossa kyllä sitten pitäisi lukea ihan niistä ALVeistakin eikä pelkästään "hinnasta"..
 
Tarkoitin siis juuri tilaussivulla ei päivity alvit. ~20 pakettia amazon.de:stä tilannut ja eka kerta kun tuon huomaan.

Laitoin Amazonin aspaan kysymyksen mikä tuo Primary identification number on.
 
Onkohan ihan normaalia että tiistaina tein ostoksen, vieläkään ei oo "dispatched". Kyseessä käytetty näyttö ja myyjä amazon.de... pitäsköhän perua koko kauppa.

Väliaikatietona, nyt jo lauantai ja vieläkään ei oo lähetetty. Ei oo kaukana että peruisin koko tilauksen ja tulenkiven katkuiset palautteet perään.

Uskomatonta perseilyä kyllä asiakkaita kohtaan.
 
Tarkoitin siis juuri tilaussivulla ei päivity alvit. ~20 pakettia amazon.de:stä tilannut ja eka kerta kun tuon huomaan.
Kolmannen osapuolen myymissä tuotteissa ALVit näkyvät tilatessa vain, jos myyjä käyttää Amazonin VAT Calculation Serviceä (VCS). Jos myyjä ei käytä tuota, ALVit näkyvät sitten vasta myyjän kuitissa/laskussa, jos se sellaisen lähettää (jos ei lähetä, sellaisen voi pyytää myyjältä erikseen ja Amazon EU:n sääntöjen mukaan kuitti tai lasku on annettava pyydettäessä).
Laitoin Amazonin aspaan kysymyksen mikä tuo Primary identification number on.
Se on henkilötunnus, kuten tuolla sivulla kerrotaan Suomen kohdalla: Amazon.de Help: About Payment using Monthly Invoicing
Lienee jokin käännösvirhe Personal => Primary.
Itse kokeilin tuota kerran ja hyväksyi kyllä henkilötunnukseni.

Väliaikatietona, nyt jo lauantai ja vieläkään ei oo lähetetty. Ei oo kaukana että peruisin koko tilauksen ja tulenkiven katkuiset palautteet perään.

Uskomatonta perseilyä kyllä asiakkaita kohtaan.
Onko toimitusarvio ylitetty? Jos ei, niin ei minua ainakaan kiinnostaisi onko lähetetty vai ei - Amazonista tilatessa käytännössä vain toimitusarviolla on väliä, joskus ne lähettävät esim. päivää ennen toimitusarvion päättymistä ja tulee silti luvatussa ajassa perille.

Nythän ei myöskään voi tietää, onko tuote vaikka liikkumassa Amazonin varastojen välillä esim. Espanjasta (josta ei taida olla halpoja toimitustapoja Suomeen - toisin kuin expedited-tilaukset, standarditilaukset eivät itselläni muistaakseni koskaan ole lähteneet Espanjasta) Saksaan ennen kuin se paketoidaan ja lähetetään.
Ei ne todnäk. ihan huvikseen tilausta panttaa, vaan jokin tuollainen kustannuksia laskeva syy siinä yleensä on.
 
@Anssi_H

upload_2019-7-6_9-55-59.png


Eli ylimpänä mielenkiintoisesti kyl lukee että ens pe saapuis, joka ois ennustetun toimitusajan vimonen päivä. Kai se ois siihenkin tyytyväinen oltava.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 648
Viestejä
4 480 269
Jäsenet
73 964
Uusin jäsen
poppi75

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom