Onko sillä muka joku omanlainen raid systeemi, ettei tietokoneella pääse tietoihin käsiksi, jos lyö kovot kiinni ja ottaa raidin käyttöön samalla konfiguraatiolla?Kellään kokemuksia kannattaako siirtyä Drobo 5N2 nassista johonkin toiseen?
Historiasta löytyi Drobo FS joka hajosi. Ainut keino saada data talteen oli ostaa uusi Drobo mihin laitoin levyt sisään ja tuolloin sitten 5N2 tuli hommattua joku 3v sitten.
Nyt piti päivittää 5x4TB setistä 3 levyä 10TB kokoluokkaan. Pakan buildit meni levykerrallaan ihan ok. Kunnes viimeisen levyn jälkeen jäin ihmettelemään, että miksi mulla on 10TB unallocated space. Ilmeisesti pakka kun on samaa puuta mitä FS ajalta niin siinä on 16TB limitti eikä sitä voi suurentaa muuten kuin alustamalla koko setti. 64TB taisi olla nykyinen limitti.
Nyt mun on siis pakko bäkupata kaikki kuitenkin niin olisi saumat alottaa jollain muulla nassilla ja 3X10TB levyillä. 4 slottia varmaan riittäisi ja laittaisin sitten joskus neljännen kymppi terasen kaveriksi vielä.
Onko markkinoilla jotain huomattavasti parempaa kuin tuo drobo, että vaihto kannattaisi? Oikein mitään erikoista mulla tuossa ei ole kun en ole niitä kunnolla saanut toimimaan. Plex pyörii, mutta joku softa, että saisi vaikka kännykän kuvat suoraan tonne ja pääsisi kunnolla etänä filuihin käsiksi niin haaveeksi on jäänyt.