Kannabis

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 044
Tuo, että kotikasvatus omiin tarpeisiin on omasta mielestä todella ongelmallista. Suurin osa ihmisistä ei kuitenkaan budia polttele niin tuo jatkuva käry sääntelemättömästä kasvatuksesta leviäisi kaikkiin ympäröiviin kämppiin. Joko sitä voisi ostaa jostain alkoa vastaavasta puljusta tai sitten olisi joku valvottu paikka, jossa ihmiset sais kasvattaa muutamaa kasvia itselle - kauempana asutuksesta.
Ai vähän kuin siirtolapuutarha? :D

Nojoo. Mahdolliset hajuhaitat lienee vain kerrostalojen ongelma. En olekaan hetkeen asunut niin vanhassa kerrostalossa, että sieltä puuttuu ns. huoneistokohtainen ilmanvaihto. Jos kämpässä on jatkuva alipaine, niin hajut tulee lähinnä rappukäytävästä asuntoon. Samassa talossa asuu joku helvetin mummo, joka ei ole vielä ymmärtänyt laittaa ilmanvaihtoa päälle. Välillä sellainen käry rappukäytävässä, että voi vain kuvitella millainen savustamo se mummon kämppä on sisäpuolelta.

Itse kasvattelin edellisen asunnon saunassa yhtä kasvia kerrallaan ja minulla oli aina ilmanvaihto sellaisella asetuksilla, että postiluukusta kävi virtaus sisälle. Toisaalta kylppärin ilmanvaihto piti siitä huolen ettei ne tuoksut kantautuneet muualle asuntoon. Hommasin vielä turvalukon oveen, niin ei huoltoyhtiön kaveritkaan päässeet lukemaan vesimittaria omilla avaimillaan. Mukavia aikoja..

Kasvihan ei ollut kannabis, vaan joku melko voimakkaalle tuoksuva puska. Olkoot nyt vaikka pihajasmike.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Laittakaa nyt ihmeessä kyselyä sinne THL:lle, niin voidaan nauraa selittelyille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 864
Itse en haluaisi että kannabis laillistetaan. Ei se minua muuten haittaisi yhtään, mutta haju on kuvottava. Nytkin naapuri polttaa sisällä ja haju tulee asuntooni, nyt tuo sentään aina loppuu hetkeksi kun laittaa ilmoitustaululle lapun, että kohta on poliisi ovella jos ei sisällä polttelu lopu, mutta jos tuo laillistetaan niin jatkossa joudun elämään jatkuvassa kannabiksen hajussa. Eikä tuo nyt ole kovin miellyttävää että ulkonakin haisee kokoajan kannabis, tämän varmasti tietävät Amsterdamissa käyneet.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 957
Itse en haluaisi että kannabis laillistetaan. Ei se minua muuten haittaisi yhtään, mutta haju on kuvottava. Nytkin naapuri polttaa sisällä ja haju tulee asuntooni, nyt tuo sentään aina loppuu hetkeksi kun laittaa ilmoitustaululle lapun, että kohta on poliisi ovella jos ei sisällä polttelu lopu, mutta jos tuo laillistetaan niin jatkossa joudun elämään jatkuvassa kannabiksen hajussa. Eikä tuo nyt ole kovin miellyttävää että ulkonakin haisee kokoajan kannabis, tämän varmasti tietävät Amsterdamissa käyneet.
Saako taloyhtiössä polttaa yleensäkään asunnossa? Isännöitsijään yhteyttä että kiinteistössä polttaminen kiellettäisiin (onpa se sitten tupakkaa/kannabista tai mitä tahansa). Jos se on jo kielletty, niin sanoo isännöitsijälle että siellä poltellaan niin tyyppi saa varoituksen. Ja jos jatkaa samalla linjalla häädön.
 
  • Tykkää
Reactions: eba

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 543
Itse en haluaisi että kannabis laillistetaan. Ei se minua muuten haittaisi yhtään, mutta haju on kuvottava. Nytkin naapuri polttaa sisällä ja haju tulee asuntooni, nyt tuo sentään aina loppuu hetkeksi kun laittaa ilmoitustaululle lapun, että kohta on poliisi ovella jos ei sisällä polttelu lopu, mutta jos tuo laillistetaan niin jatkossa joudun elämään jatkuvassa kannabiksen hajussa. Eikä tuo nyt ole kovin miellyttävää että ulkonakin haisee kokoajan kannabis, tämän varmasti tietävät Amsterdamissa käyneet.
Nämä on niitä kuuluisia makuasioita, ihan samalla tavalla esimerkiksi minua oksettaa kalan valmistamisesta tuleva haju (liittyen luultavasti ihan allergiaan, lapsena se oli niin paha etten voinut kalapäivinä syödä kouluruokalassa jonka yhteydessä keittiö oli, koska pelkkä käry riitti muuraamaan silmät ja hengitystiet umpeen, onneksi nykyään ei sentään niin pahana ole että käry aiheuttaisi varsinaisia reaktioita), toista taas häiritsee joku muu tuoksu ja niin edelleen. Kerrostalossa niitä nyt on vaan pakko sietää (ja väitän että puheet "koko ajan haisevasta kannabiksesta" damissa on liioittelua, ellei sitten tarkoituksenmukaisesti pyöri vain coffeeshoppien ympäristössä (juu, olen käynyt, ei pelkkä mutu siis))
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 864
Saako taloyhtiössä polttaa yleensäkään asunnossa? Isännöitsijään yhteyttä että kiinteistössä polttaminen kiellettäisiin (onpa se sitten tupakkaa/kannabista tai mitä tahansa). Jos se on jo kielletty, niin sanoo isännöitsijälle että siellä poltellaan niin tyyppi saa varoituksen. Ja jos jatkaa samalla linjalla häädön.
Saa käsittääkseni polttaa ihan vapaasi? Joskus tuota parveketupakoinnin kieltoa mietittiin, mutta oli aika raskas/kallis prosessi joten ei ole toistaiseksi sitä haettu ja toisaalta se vain pahentaisi tilannetta kun kaikki polttaminen siirtyisi asuntoihin sisälle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 864
Nämä on niitä kuuluisia makuasioita, ihan samalla tavalla esimerkiksi minua oksettaa kalan valmistamisesta tuleva haju (liittyen luultavasti ihan allergiaan, lapsena se oli niin paha etten voinut kalapäivinä syödä kouluruokalassa jonka yhteydessä keittiö oli, koska pelkkä käry riitti muuraamaan silmät ja hengitystiet umpeen, onneksi nykyään ei sentään niin pahana ole että käry aiheuttaisi varsinaisia reaktioita), toista taas häiritsee joku muu tuoksu ja niin edelleen. Kerrostalossa niitä nyt on vaan pakko sietää (ja väitän että puheet "koko ajan haisevasta kannabiksesta" damissa on liioittelua, ellei sitten tarkoituksenmukaisesti pyöri vain coffeeshoppien ympäristössä (juu, olen käynyt, ei pelkkä mutu siis))
Mutta juuri tuon kirjoituksesi perusteella olen itse henkilökohtaisesti sitä mieltä että kannabista ei saa sallia koska se haittaa merkittävästi omaa elämääni. Ihan samanlailla kun olen myös sitä mieltä että valtio ei saa nostaa henkilökohtaista veroprosenttiani sataan koska sekin haittaa merkittävästi omaa elämääni. Ei minua kiinnosta mitä mieltä joku muu asiasta on, mutta oma mielipiteeni on tämä. Ymmärrän kyllä että joku muu on sitä mieltä, että valtion pitäisi jakaa ilmaiseksi kannabista kaikille ja saisi polttaa lentokoneissakin ja tämä mielipide heillekkin sallittakoon.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 022
Itse en haluaisi että kannabis laillistetaan. Ei se minua muuten haittaisi yhtään, mutta haju on kuvottava. Nytkin naapuri polttaa sisällä ja haju tulee asuntooni, nyt tuo sentään aina loppuu hetkeksi kun laittaa ilmoitustaululle lapun, että kohta on poliisi ovella jos ei sisällä polttelu lopu, mutta jos tuo laillistetaan niin jatkossa joudun elämään jatkuvassa kannabiksen hajussa. Eikä tuo nyt ole kovin miellyttävää että ulkonakin haisee kokoajan kannabis, tämän varmasti tietävät Amsterdamissa käyneet.
Myös koiranomistamisen voisi kieltää tällä perusteella siellä missä naapureita kuuloetäisyydellä. Kannabiksen hajusta tuskin menettää yöuniaan, mutta äänekäs koira seinän takana ei anna edes nukkua... kokemusta on.
 
Liittynyt
01.11.2019
Viestejä
2
Saa käsittääkseni polttaa ihan vapaasi? Joskus tuota parveketupakoinnin kieltoa mietittiin, mutta oli aika raskas/kallis prosessi joten ei ole toistaiseksi sitä haettu ja toisaalta se vain pahentaisi tilannetta kun kaikki polttaminen siirtyisi asuntoihin sisälle.
Ymmärrän kyllä sinua savuttomana henkilönä. On tosi perseestä, jos asuntoon kulkeutuu tupakan tai kannabiksen savua tai edes hajua. Mutta en ole sitä mieltä, että sen pitäisi olla rikosoikeudellinen asia. Olen asunut monessa savuttomassa talonyhtiössä ja homma on toiminut ihan hyvin. Savuttomia talonyhtiöitä on kokoajan enemmän.

Kannabisasiassakin pitäisi pyrkiä savuttomuuteen ja kannustaa ihmisiä nauttimaan sitä ennemmin syömällä, jos kannabista välttämättä haluaa käyttää.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 957
Saa käsittääkseni polttaa ihan vapaasi? Joskus tuota parveketupakoinnin kieltoa mietittiin, mutta oli aika raskas/kallis prosessi joten ei ole toistaiseksi sitä haettu ja toisaalta se vain pahentaisi tilannetta kun kaikki polttaminen siirtyisi asuntoihin sisälle.
Ok, en tiedä miten tuo tarkemmin menee. Kai sisällä saa käryyttää jos ei yhtiösäännössä kielletä (ja itse omistaa asunnon). Vuokrasopimuksessahan tuon voi kieltää, jolloin vuokranantaja voi potkia pihalle varoitusten jälkeen, jos jää asiasta kiinni. Mutta ei tuon nyt siihen lainsäädäntöön kannabiksen osalta pitäisi vaikuttaa, vaikka tietenkin jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen. Nuo hajuhaitat on sitten taloyhtiön sisällä käsiteltävä, ja mietittävä olisiko esimerkiksi kiinteistön ilmastoinnilla tms mahdollista vaikuttaa rappukäytävään tuleviin hajuihin (tai mahdollisesti muita keinoja).
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 543
Mutta juuri tuon kirjoituksesi perusteella olen itse henkilökohtaisesti sitä mieltä että kannabista ei saa sallia koska se haittaa merkittävästi omaa elämääni. Ihan samanlailla kun olen myös sitä mieltä että valtio ei saa nostaa henkilökohtaista veroprosenttiani sataan koska sekin haittaa merkittävästi omaa elämääni. Ei minua kiinnosta mitä mieltä joku muu asiasta on, mutta oma mielipiteeni on tämä. Ymmärrän kyllä että joku muu on sitä mieltä, että valtion pitäisi jakaa ilmaiseksi kannabista kaikille ja saisi polttaa lentokoneissakin ja tämä mielipide heillekkin sallittakoon.
En toki tarkoittanut etteikö sinullakin ole oikeus mielipiteeseesi, vaan sitä että maailma on hajuja täynnä jotka eivät miellytä jotain ja jotkut niistä ovat jopa vaarallisia osalle ihmisistä, mutta mielestäni ne eivät ole argumentteja puolesta tai vastaan jonkin asian laittomuudelle
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 864
Myös koiranomistamisen voisi kieltää tällä perusteella siellä missä naapureita kuuloetäisyydellä. Kannabiksen hajusta tuskin menettää yöuniaan, mutta äänekäs koira seinän takana ei anna edes nukkua... kokemusta on.
Olen täysin samaa mieltä, itselläni ei ole koiraa enkä pidä naapureidenkaan koirista.
Ok, en tiedä miten tuo tarkemmin menee. Kai sisällä saa käryyttää jos ei yhtiösäännössä kielletä (ja itse omistaa asunnon). Vuokrasopimuksessahan tuon voi kieltää, jolloin vuokranantaja voi potkia pihalle varoitusten jälkeen, jos jää asiasta kiinni. Mutta ei tuon nyt siihen lainsäädäntöön kannabiksen osalta pitäisi vaikuttaa, vaikka tietenkin jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen. Nuo hajuhaitat on sitten taloyhtiön sisällä käsiteltävä, ja mietittävä olisiko esimerkiksi kiinteistön ilmastoinnilla tms mahdollista vaikuttaa rappukäytävään tuleviin hajuihin (tai mahdollisesti muita keinoja).
Kyllä, paitsi tuo haju on mielestäni ongelma jo ihan kadullakin. Haju on todella voimakas ja asuinalueellani poltetaan jo nyt todella paljon kannabista vaikka se laitonta onkin. Itse en esim. enää koskaan matkusta Amsterdamiin koska haju siellä keskustassa oli todella epämiellyttävä ja hajua oli lähes joka kadunkulmassa. No täytyy vaan toivoa, että tätä ei laillisteta koskaan Suomessa.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 543
Kyllä, paitsi tuo haju on mielestäni ongelma jo ihan kadullakin. Haju on todella voimakas ja asuinalueellani poltetaan jo nyt todella paljon kannabista vaikka se laitonta onkin. Itse en esim. enää koskaan matkusta Amsterdamiin koska haju siellä keskustassa oli todella epämiellyttävä ja hajua oli lähes joka kadunkulmassa. No täytyy vaan toivoa, että tätä ei laillisteta koskaan Suomessa.
Omat kokemukset Amsterdamista taas sanovat että hajua oli lähinnä punaisten lyhtyen alueella ja coffeeshoppien edustoilla
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 175
Ymmärrän kyllä sinua savuttomana henkilönä. On tosi perseestä, jos asuntoon kulkeutuu tupakan tai kannabiksen savua tai edes hajua. Mutta en ole sitä mieltä, että sen pitäisi olla rikosoikeudellinen asia. Olen asunut monessa savuttomassa talonyhtiössä ja homma on toiminut ihan hyvin. Savuttomia talonyhtiöitä on kokoajan enemmän.

Kannabisasiassakin pitäisi pyrkiä savuttomuuteen ja kannustaa ihmisiä nauttimaan sitä ennemmin syömällä, jos kannabista välttämättä haluaa käyttää.
Tai sitten vaporisaattorilla. Ainakaan vitivalkoiset seinät eivät ole kellertäviä tervasta tai silkasta kiroilusta.
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
41
Jos lähtisin ehdolle kansanedustajaksi ja minut siihen luottamustoimeen valittaisiin, pyrkisin opiskelemaan konsultaation ja itseopiskelun keinoin aiheet joihin minulta pyydetään kannanottoja. Olisin rehellinen itselleni siitä, että tässäkin asiassa on asiantuntijoita jotka tietää minua paremmin. Vastatessani keskittyisin perustelemaan kantani faktoilla ja niiden puuttuessa en nojautuisi henkilökohtaisiin mielipiteisiin.

Minkä takia tällainen lähestymistapa on niin hankala?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
403
Jos lähtisin ehdolle kansanedustajaksi ja minut siihen luottamustoimeen valittaisiin, pyrkisin opiskelemaan konsultaation ja itseopiskelun keinoin aiheet joihin minulta pyydetään kannanottoja. Olisin rehellinen itselleni siitä, että tässäkin asiassa on asiantuntijoita jotka tietää minua paremmin. Vastatessani keskittyisin perustelemaan kantani faktoilla ja niiden puuttuessa en nojautuisi henkilökohtaisiin mielipiteisiin.

Minkä takia tällainen lähestymistapa on niin hankala?
"Takinkääntäminen". Poliitikot pitävät mieluummin kiinni virheellisistä kannoistaan kuin muuttaisivat kantaansa, jotta eivät näyttäisi takinkääntäjiltä.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 957
Jos lähtisin ehdolle kansanedustajaksi ja minut siihen luottamustoimeen valittaisiin, pyrkisin opiskelemaan konsultaation ja itseopiskelun keinoin aiheet joihin minulta pyydetään kannanottoja. Olisin rehellinen itselleni siitä, että tässäkin asiassa on asiantuntijoita jotka tietää minua paremmin. Vastatessani keskittyisin perustelemaan kantani faktoilla ja niiden puuttuessa en nojautuisi henkilökohtaisiin mielipiteisiin.

Minkä takia tällainen lähestymistapa on niin hankala?
Suurin osa poliitikoista luultavasti pyrkii vastaamaan tavalla, jonka olettavat olevan lähellä heitä äänestäneiden ihmisten mielipiteitä. Lisäksi tuolla sinun tavalla joutuisi tekemään töitä palkkansa eteen, nythän tarvii vaan äänestää sen mukaan mitä puoluejohto laittaa teksiviestillä ennen äänestyksiä. Kyselytunneilla voi sitten yrittää pitää näyttäviä puheenvuoroja, että edes näyttää siltä että oikeasti tekisi siellä jotain..

Joo jä tämä oli osittain sarkastinen ja kieliposkessa kirjoitettu vastaus, jos ei käynyt ilmi..
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 543
Piraattipuolueen aktiivi lähetti kyselyn twitterissä:

Sieltähän paljastuu mielenkiintoisia yksityiskohtia kun lukee vastauksia

Pistin tyypille yksityisviestiä josko tähän dokumenttiin pääsisi käsiksi :)
Tulihan sieltä vastaus, virallisen selityksen mukaan oli silloinkin kyse päivityksestä kuulemma :vihellys:
THL:n riippuvuusvertailua ei sensuroitu – Command Outpost "CRUCIBLE"
Hei,

ja kiitos tärkeästä palautteesta.

Olemme juuri uudistamassa verkkosivujamme ja tästä johtuen osa materiaalista on vielä viemättä verkkoon.

Pahoittelemme tätä, mutta olemme kyllä siirtämässä myös kyseisen tekstin takaisin sivuillemme viimeistään ensiviikolla.

Ystävällisin terveisin

Sanna Kailanto
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 004
Poliisiylijohtaja jyrkkänä MTV:n Uutisextrassa: Huumeiden käytön rangaistavuutta ei pidä poistaa

Poliisiylijohtaja Seppo Kolehmaisen mukaan huumausaineiden käytön rangaistavuutta ei pidä poistaa. Poliisi ei halua huumausaineisiin mitään liberalisaatiota edes pelkän kannabiksen osalta.

Kolehmainen sanoo MTV Uutisten Uutisekstrassa, että huumerikollisuus on lähes poikkeuksetta järjestäytyneen rikollisuuden käsissä.

Uutisextran voi katsoa oheiselta videolta tai MTV3-kanavalta lauantaina kello 19.10.

Viime päivinä uutiset huumausaineiden tiimoilta ovat olleet huonoja. Jätevesitutkimus kertoo huumeiden käytön lisääntyneen ja samalla huumekuolemien määrä on noussut.

– Tietysti se on huolestuttava suunta. Totta kai se antaa aiheen pohtia mitä tehdä, Kolehmainen sanoo.

– Nostaisin kolme asiaa esiin. Hoitoonohjausta pitää tehostaa, ennalta estävää työtä tehostaa, mutta myös huumeiden salakuljetusta ja välitystä pitää torjua.

Poliisiylijohtajan listaan ei sen sijaan sovi huumeiden – ei kannabiksen ei muunkaan – käytön rangaistavuuden poistaminen.

Kannabiksen käytön rangaistavuuden poistamista ehdottanut kansalaisaloite sai yli 50 000 allekirjoittajaa, joten eduskunta joutuu ottamaan kantaa siihen.

Sisäministeri Maria Ohisalo (vihr) ilmoitti tukevansa sitä, että huumeiden käytön rangaistavuudesta luovuttaisiin.

"Synkkä huumemaailma"
Kolehmainen on eri mieltä.

– Poliisi näkee huumausaineisiin liittyvässä maailmassa kuolemaa, väkivaltaa, hyväksikäyttöä, prostituutiota, perheiden hätää, vanhempien tuskaa ja ylipäätään rikoksia. On hirveän vaikea hyväksyä mitään liberalisointia, mikä liittyy huumausaineisiin.

Poliisiylijohtajan mukaan rangaistusten poistaminen lisäisi rikollisuutta. Se voisi myös lisätä huumerattijuoppojen määrää.

– Tietysti olemme huolissaan tällaisen dekriminalisoinnin mahdollisista vaikutuksista.

Kolehmaisen mukaan se voisi lisätä myönteisiä asenteita liittyen huumeisiin.

– Valitettavasti on niin, että huumeet ja siihen liittyvä rikollisuus ovat lähes poikkeuksetta järjestäytyneen rikollisuuden käsissä.

Kolehmainen painottaisi ennaltaehkäisyä ja hoitoonohjausta.
"Valitettavasti on niin, että huumeet ja siihen liittyvä rikollisuus ovat lähes poikkeuksetta järjestäytyneen rikollisuuden käsissä."
... koska huumeet on kiellettyjä ja huumemarkkinat on 100% rikollisten käsissä. Ja se lisää myös sitä rikollisuutta ja väkivaltaa huumeiden ympärillä.

Onko portugalissa dekriminalisointi lisänny rikollisuutta?

edit: ja tämä "Poliisi näkee huumausaineisiin liittyvässä maailmassa kuolemaa, väkivaltaa, hyväksikäyttöä"... eikö tuokin johdu lähinnä kieltävästöä laista?

Epäpuhdas kama aiheuttaa yliannostuksia pahemmin, ku vaihtoehtoisesti puhdas kama.
Miehet voi vaatia seksiä tai muuta huumeita vastaan. Jos kamaa sais laillisesta kaupasta, ni tuskin lailliset myyjät alkaa vaatimaan seksiä.

Tähän voidaankin linkkaa vielä toiselainen poliisin näkemys: Entinen huumepoliisi: "Ainoa tapa, jolla voidaan lopettaa korruptio, säästää henkiä ja suojella lapsia, on huumekaupan laillinen sääntely"
 
Viimeksi muokattu:

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Poliisi näkee huumausaineisiin liittyvässä maailmassa kuolemaa, väkivaltaa, hyväksikäyttöä, prostituutiota, perheiden hätää, vanhempien tuskaa ja ylipäätään rikoksia.
Suurin osa näistä poliisin luettelemista ilmiöistä on huumeiden kieltolain eikä itse huumeiden ansiota.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 210
On tossa kyl se pointti, että jos myynti pidetään täysin laittomana, niin se voi tuoda lisää ongelmaa. Myyntiinkin pitäisi laissa saada laillisia ratkaisuja. Se on se, joka pelikenttää muuttaa.

edit: Vähänkuin piratismi, se ei vähene sillä että ei jahdata lataajia, vaan sillä, että tulee hyviä laillisia palveluita.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 009
On tossa kyl se pointti, että jos myynti pidetään täysin laittomana, niin se voi tuoda lisää ongelmaa. Myyntiinkin pitäisi laissa saada laillisia ratkaisuja. Se on se, joka pelikenttää muuttaa.

edit: Vähänkuin piratismi, se ei vähene sillä että ei jahdata lataajia, vaan sillä, että tulee hyviä laillisia palveluita.
Tähän olisi ehkä hyvä kompromissi sallia vaikka siementen kauppa pienissä määrissä. CBD-tuotteet pitäisi myös ehdottomasti tulla vaikka apteekkiin.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 892
Tähän olisi ehkä hyvä kompromissi sallia vaikka siementen kauppa pienissä määrissä. CBD-tuotteet pitäisi myös ehdottomasti tulla vaikka apteekkiin.
Eikös siementen myynti ole ihan laillista, kunhan niitä myydään nimellisesti koristekasveiksi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 011
Itse en haluaisi että kannabis laillistetaan. Ei se minua muuten haittaisi yhtään, mutta haju on kuvottava. Nytkin naapuri polttaa sisällä ja haju tulee asuntooni, nyt tuo sentään aina loppuu hetkeksi kun laittaa ilmoitustaululle lapun, että kohta on poliisi ovella jos ei sisällä polttelu lopu, mutta jos tuo laillistetaan niin jatkossa joudun elämään jatkuvassa kannabiksen hajussa. Eikä tuo nyt ole kovin miellyttävää että ulkonakin haisee kokoajan kannabis, tämän varmasti tietävät Amsterdamissa käyneet.
Sisällä polttamisen voisi lopettaa jos polttaminen olisi laillista. Jengi voisi valua tupakkapaikalle tai edes partsille. Nyt ei voi, koska se lisää kiinnijäämisriskiä.

Vuokra-asunnossa asujat noudattavat yleensä kiltisti tupakoimattomuuskieltoa, mutta hampun polttajat eivät, koska se on tehty liian riskialttiiksi. Ainoa ero on polttamisen laittomuus, muutenhan on kyse samasta asiasta.

Jos kielto poistetaan, tilanne muuttuu nähdäkseni paljonkin. Miksi hampun polttaja riskeeraisi vuokrasopimuksen irtisanomisen ja sakot, kun kerran ilman riskiä voi polttaa ulkona rauhassa?
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Tule sanomaan tuo alakerran naapurilleni. Polttaa pilveä sisällä pari kertaa viikossa, tupakkaa sentään vaan parvekkeella.
Jos kerran tupakointi onnistuu luontevasti parvekkeella, luuletko naapurisi jäävän sisälle jonesta polttelemaan, jos se ei olisi laitonta?

Joka tapauksessa jokaiselle luulisi olevan täysin selvää, ettei jonkin asian epämiellyttävänä pitäminen ole minkäänlainen peruste sen kriminalisoimiselle. Loppuu maailmasta sallitut asiat sillä tavalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 864
Jos kerran tupakointi onnistuu luontevasti parvekkeella, luuletko naapurisi jäävän sisälle jonesta polttelemaan, jos se ei olisi laitonta?

Joka tapauksessa jokaiselle luulisi olevan täysin selvää, ettei jonkin asian epämiellyttävänä pitäminen ole minkäänlainen peruste sen kriminalisoimiselle. Loppuu maailmasta sallitut asiat sillä tavalla.
Haju tulee parvekkeltakin minun asuntooni joten sinänsä sama kummassa polttaa kun haju on minun kotonani sisällä jokatapauksessa karmea.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Haju tulee parvekkeltakin minun asuntooni joten sinänsä sama kummassa polttaa kun haju on minun kotonani sisällä jokatapauksessa karmea.
Harmillinen juttu, mutta ratkaisu ei tietenkään ole rikkoa ihmisoikeuksia sen perusteella, että asia häiritsee sinua. Ratkaisu on puhua naapurille ja pyytää röyhyttämään toisaalla.

Yhtä hyvin minä voisin vaatia kaalin syöjiin kohdistettavaa valtiolähtöistä väkivaltaa, koska mielestäni kaalin keittäminen haisee etovalta. Kannattajat voivat vaikka alkaa jo ruoskimaan itseään sillä välin kun odottelemme lakimuutosta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 009
Musta tuo sisällä polttaminen kuuluu lähinnä taloyhtiöille päätettäväksi.
Täällä on aina kesäisin ongelmana se, kun joutuu pitämään ikkunaa auki. Saa sitten haistella mitä ikinä naapurissa poltellaan.

En oo koskaan itse tupakoinut (kokeillut pari kertaa joskus), niin en oikein tykkää kannabiksen polttamisestakaan. Ei vaan kurkku kestä sitä savua. Enemmän kiinnostaa syötävät tuotteet, mutta ilman laillistamista nekin pitäisi kokkailla itse.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 864
Harmillinen juttu, mutta ratkaisu ei tietenkään ole rikkoa ihmisoikeuksia sen perusteella, että asia häiritsee sinua. Ratkaisu on puhua naapurille ja pyytää röyhyttämään toisaalla.

Yhtä hyvin minä voisin vaatia kaalin syöjiin kohdistettavaa valtiolähtöistä väkivaltaa, koska mielestäni kaalin keittäminen haisee etovalta. Kannattajat voivat vaikka alkaa jo ruoskimaan itseään sillä välin kun odottelemme lakimuutosta.
Eipä tässä voi kun odottaa tupakkalakien tiukennuksia. Kyllä kaikki polttelu tulee kuitenkin lopulta laittomaksi. Tai ainakin taloyhtiölle kielto on vain päätös asia jossain vaiheessa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 253
Kannabisasiassakin pitäisi pyrkiä savuttomuuteen ja kannustaa ihmisiä nauttimaan sitä ennemmin syömällä, jos kannabista välttämättä haluaa käyttää.
Tai sitten vapottaa niinkuin joku jo mainitsikin, kerran sähkötupakointikin on muodissa :)
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 175
Tai sitten vapottaa niinkuin joku jo mainitsikin, kerran sähkötupakointikin on muodissa :)
Sitä minä ajattelinkin, että leivonnaiset sekä ruoat. Se tosin vaatii vähän isomman kasan ganjaa. Vaporisointi on ehkä hyvä.

Olisihan se aika tyhmää taloyhtiölle, jos he päättävät, että asunnoissa ei röyhytellä hiilidioksidia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 253
Sitä minä ajattelinkin, että leivonnaiset sekä ruoat. Se tosin vaatii vähän isomman kasan ganjaa. Vaporisointi on ehkä hyvä.
Oon nyt 6vko käyttänyt sähköröökiä ja vapottanut kun olen röökilakossa, mulla oli ennestään iso vehje jolla voi täyttää ilmapalloja tai imuttaa letkusta mutta siinä kuluu aika paljon kun sen pesä on niin iso.
Sitten hommasin noin 5*2*3cm käsintehdyn puuvapon joka toimii patterilla, hieman kätevämpi pitää mukana kun ei tarvitse verkkovirtaa, tosin maksoi satasen.
Siinä ei tule suurtakaan hävikkiä jointtiin verrattuna.

Linkitän kuvan niin en mainosta ketään, mutta toi on kyllä hyvä.
handmade wooden vaporizator - Google-haku:
 
Viimeksi muokattu:

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 867
Yksi asia tässä kannabiskeskustelussa on aina ihmtetyttänyt. Kannabiksen vastustajat aina nostavat esille miten jengi sitten vetää kanjaa töissä, autossa, lapsien edessä, saarella.

Eihän se nyt niin kovin vaikeaa ole asettaa samoja sääntöjä kannabikselle kuin tupakalle ja alkoholille. Sisällä et polta röökiä niin et polta myöskään kanjaa. Kaljaa et juo ajaessa joten et polta kantsua. Töihinkään ei mennä kännissä joten ei siellä kannabistakaan tarvitse. Eri asia toki jos lääkäri on määrännyt sen lääkkeeksi ja asiasta on lääkärintodistus. No viinaa jotkut vetävät muksujen edessä kun ei tuota ole mitenkään erityisesti kielletty se on vain sosiaalisesti sopimatonta.

Suurin haaste on valvoa ettei jengi ajele autoa pilvipäissään kun tuota ei tällä hetkellä pystytä mitenkään toteamaan luotettavasti. Viinalle on promilliraja. Kannabikselle tuollaista ei voida asettaa joten täysi ajokielto vaikutuksen alaisena on luultavasti ainoa vaihtoehto, mutta vaikutuksen alaisuutta ei voida mitenkään määritellä joten tuonkin valvominen olisi täyttä arpapeliä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 253
Suurin haaste on valvoa ettei jengi ajele autoa pilvipäissään kun tuota ei tällä hetkellä pystytä mitenkään toteamaan luotettavasti.
Eiköhän luotettavia mittausvälineitä ilmesty lähiaikoina kun alkaa laillistumaan maailmalla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 374
Yksi asia tässä kannabiskeskustelussa on aina ihmtetyttänyt. Kannabiksen vastustajat aina nostavat esille miten jengi sitten vetää kanjaa töissä, autossa, lapsien edessä, saarella.
Lainaten Joe Rogania:
"What's the worst thing that can happen if I'm a little high around my kids? They're gonna get extra hugs and daddy's gonna be paranoid about objects"
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Suurin haaste on valvoa ettei jengi ajele autoa pilvipäissään kun tuota ei tällä hetkellä pystytä mitenkään toteamaan luotettavasti. Viinalle on promilliraja. Kannabikselle tuollaista ei voida asettaa joten täysi ajokielto vaikutuksen alaisena on luultavasti ainoa vaihtoehto, mutta vaikutuksen alaisuutta ei voida mitenkään määritellä joten tuonkin valvominen olisi täyttä arpapeliä.
Kanadassa raja on 2 ng THC:tä/ml verta ja törkeän raja on 5 ng/ml. En näin kuudelta aamuyöstä löytänyt, minkälaisella vehkeellä tienpäällä mittailevat, mutta paikallisen oikeusministeriön sivut kertovat, että poliisi käyttää jonkinlaista sylkitesteriä, jos kuski vaikuttaa päihtyneeltä. Jos on päihtymyksen merkkejä ja testi näyttää positiivista, lähdetään verikokeeseen.

Impaired Driving Laws
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 658
Viestejä
4 187 691
Jäsenet
70 776
Uusin jäsen
Fancy

Hinta.fi

Ylös Bottom