@atomi Perustuu ihan omaan kokemukseeni ja noissa pilviporukoissa pyörimiseen. Nykyäänkin käyttää pari kaveria usein. Kyllä se fakta mitä näet itse omin silmin ja koet omissa nahoissasi on tuntuvasti väkevämpi mitä jonkin tiedemiehen tutkinnat aivojen ja ruumiin välillä tai pössyttelystä innostuneen alkuhuuma. Jossain vaiheessa se into loppuu jokaisella tolkun ihmisellä siihen ja sitten kanta on sama kuin minulla, tosin en ole nytkään epärikollistamista vastaan suoranaisesti, mutta kyllä tiukan rajan laittaisin kotikasvatukseen; yksi kasvi pitäisi riittää kerralla. Samalla pitää alaikäisille toki olla rangaistettavuus selkeästi laadittu, vaikkei toki alaikäisiä voi samalla lailla rankaista kuin aikuisia, sekä pitää olla sellainen huumetesteri poliiseilla tien päällä, että varmasti näyttää pitoisuudet veressä ja testi tehdään aina poikkeuksetta puhalluttamisen yhteydessä. Myönnytysten ajankohtana poliiseja pitää olla palkattuna nykyistä huomattavasti enemmän. Näillä säännöillä lähtisin liikenteeseen ja sanonkin suoraan, että koko aloite kosahti siihen miten ahnaasti se oli laadittu. Mielestäni poliisipäällikkö Ilkka Koskimäki sanoikin oikein, että itsekäs kansalaisaloite kyseessä, mistä paistaa minustakin selvästi läpi vain se että "reippaasti pilveä omaan käyttöön ja myydään puolet kelle tahansa".
Ei kannata siis syytellä taas muita eikä puollustuksena vetää sitä alkoholikorttia kuten
@ratkakapu jo sanoi. Ei pahaa poista se että tehdään ehkäpä vähemmän pahoja asioita. En tässä tuomitse päihteiden viihdekäyttöä, mutta selvää on se ettei se mitään rakenna, se on tapa rentoutua ja viettää aikaa, mutta jo kaksikin kasvia itsellään kasvamassa viittaa johonkin ihan muuhun. Ei yhteiskunnallisia eli yhteisiä päätöksiä tehdä niin, että osatessaan itse mahdollisesti käyttäytyä kantsun kanssa, voi veräjän avata täysin. On otettava humioon kaikki muut ihmiset, riskeineen päivineen, eikä tämä lakialoite tähdännyt siihen, joten se viisaasti hylättiin. Muutenkin viime vaaleissa Ylen vaalikoneessa oli kysymys josko kannabis tulisi jollain tapaa laillistaa, mikä ei selvästi ole ollut äänestäessä ihmisten mielissä ollenkaan tai on jopa valittu ehdokas joka suhtautuu asiaan kielteisesti. Näin heijastuu kansan tahto ja demokratia, eikä siihen Suomessa tällä hetkellä kuulu kannabismyönteinen linja, mutta kuten sanottu kyllä asia vielä joskus kulkee eteenpäin.