Kanansiivet (Hot Wings/Buffalo Wings jne.)

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 769
Hyhhyh tuttuja Horneteja olin ostavinani, mutta ihan samannäköinen paketti ja nämä ovat ihan eri marinadilla. Katsoin Atrian sivuilta niin taitaa olla nykyään kolmea eri makua samannäköisessä pakkauksessa. Tarkkana saa olla. Tämä ainakin oli tosi huono.
 

AleaIactaEst

Tukijäsen
NOSTO
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
270
Itse ostan pakasteena esikypsennettyjä, ilman marinadeja. Suoraan pakasteesta 35-45 minsaa uunissa 225c kiertoilma päällä. Hyviä tulee.

Kastikkeina siipiweikkojen soosit, kamikaze, xx-hot, x-hot ja hot garlic - oman mielen mukaan.
 
Liittynyt
26.01.2019
Viestejä
167
Valmistuuko oikeesti vartissa? Vai onko nuo esikypsennettyjä?
Ehkä se vartti oli vähän optimistinen muisto grillikauden jälkeen. Mutta nyt tein pitkästä aikaa ja jotain ehkä 17-18 minuuttia pidin täydellä hönkällä. Hyviä olivat - osa jopa ehkä liiankin kuivakoita, mutta varmasti kaikki läpeensä kypsiä.

Varmasti hyvin erilaisia käsityksiä on siitä, millaista lopputuloksen pitää olla. Olen kokeillut pidempää kypsytystä miedommalla lämmöllä, uunia, grilliä.. Minä vaan tykkään tuollaisesta mehukkaan kosteasta sisuksesta ja rapeasta kuoresta, vaikka liha ei ehkä ole yhtä helposti irtoavaa kuin pidemmällä kypsennyksellä.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
415
Alanya marketti avautui tuohon naapuriin. Sieltä löytyi pakkasesta Latvialaisen Top Poultry Chickenin 2,5kg pussi siipiä huokeaan hintaan. Erikoisen siitä tekee se että ovat pelkästään näitä keskiosia, joita moni täälläkin eniten himoitsee. Itse olen enemmän nutikka-miehiä, mutta ostinpa pussin kun aika halpaa oli. Toinen pussi taisi olla jonkun tanskalaisen firman maustettuja (seka-)siipiä, ne oli vähän kalliimpia mutta ehkä niitä sitten seuraavan kerran.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Alanya marketti avautui tuohon naapuriin. Sieltä löytyi pakkasesta Latvialaisen Top Poultry Chickenin 2,5kg pussi siipiä huokeaan hintaan. Erikoisen siitä tekee se että ovat pelkästään näitä keskiosia, joita moni täälläkin eniten himoitsee. Itse olen enemmän nutikka-miehiä, mutta ostinpa pussin kun aika halpaa oli. Toinen pussi taisi olla jonkun tanskalaisen firman maustettuja (seka-)siipiä, ne oli vähän kalliimpia mutta ehkä niitä sitten seuraavan kerran.
Mutta näin periaatteesta en voi tukea halal-kidutetun eläimen lihaa.
 
Liittynyt
17.05.2018
Viestejä
132
Alanya marketti avautui tuohon naapuriin. Sieltä löytyi pakkasesta Latvialaisen Top Poultry Chickenin 2,5kg pussi siipiä huokeaan hintaan. Erikoisen siitä tekee se että ovat pelkästään näitä keskiosia, joita moni täälläkin eniten himoitsee. Itse olen enemmän nutikka-miehiä, mutta ostinpa pussin kun aika halpaa oli. Toinen pussi taisi olla jonkun tanskalaisen firman maustettuja (seka-)siipiä, ne oli vähän kalliimpia mutta ehkä niitä sitten seuraavan kerran.
Kiitos vinkistä, pitääpä mennä katsomaan Helsingin toimipisteestä onko sielläkin näitä siipiä. Itse olen ehdottomasti näiden keskiosien ystävä ja söisin pelkästään niitä jos mahdollisuus olisi. Ovatko nuo raakapakasteita vai esikypsytettyjä?
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
415
Mutta näin periaatteesta en voi tukea halal-kidutetun eläimen lihaa.
Ihan hyvä näkökulma, mikä ei kyllä tullut itselleni mieleenkään. Suomessahan halal-teurastus tapahtuu ensin tainnuttamalla, en tässä näe suurta moraalista ongelmaa, vaikka ehkä vähän leikkimisen puolelle menee. En tiedä miten Latviassa asian suhteen toimitaan, tainnuttamattoman eläimen kuoliaaksi vuodatus on kyllä semmoinen asia jota en itsekään halua tukea.

e: Lyhyellä googlailulla löysin tämmöisen pätkän:
" In Sweden, Norway, Switzerland, Iceland, Slovenia, and Denmark stunning is always compulsory before slaughter, also for religious slaughter. In Austria, Estonia, Latvia, and Slovakia stunning is required immediately after the incision if the animal has not been stunned before. "



Kiitos vinkistä, pitääpä mennä katsomaan Helsingin toimipisteestä onko sielläkin näitä siipiä. Itse olen ehdottomasti näiden keskiosien ystävä ja söisin pelkästään niitä jos mahdollisuus olisi. Ovatko nuo raakapakasteita vai esikypsytettyjä?
Kyl nää oli ihan raakapakasteita.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Ihan hyvä näkökulma, mikä ei kyllä tullut itselleni mieleenkään. Suomessahan halal-teurastus tapahtuu ensin tainnuttamalla, en tässä näe suurta moraalista ongelmaa, vaikka ehkä vähän leikkimisen puolelle menee. En tiedä miten Latviassa asian suhteen toimitaan, tainnuttamattoman eläimen kuoliaaksi vuodatus on kyllä semmoinen asia jota en itsekään halua tukea.

e: Lyhyellä googlailulla löysin tämmöisen pätkän:
" In Sweden, Norway, Switzerland, Iceland, Slovenia, and Denmark stunning is always compulsory before slaughter, also for religious slaughter. In Austria, Estonia, Latvia, and Slovakia stunning is required immediately after the incision if the animal has not been stunned before. "




Kyl nää oli ihan raakapakasteita.
Itseasiassa eläintä ei saa halalin sääntöjen mukaan tainnuttaa ennen verenlaskua koska se ei ole enää halal koska eläimen ei katsota "elävän" kun siltä viilletään kaula auki. Tainnutus pitää tehdä samaan aikaan kurkunleikkaamisen kanssa, mutta kuinka usein näin halal-teurastamoissa oikeasti tehdään voimme vain arvailla.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
415
Itseasiassa eläintä ei saa halalin sääntöjen mukaan tainnuttaa ennen verenlaskua koska se ei ole enää halal koska eläimen ei katsota "elävän" kun siltä viilletään kaula auki. Tainnutus pitää tehdä samaan aikaan kurkunleikkaamisen kanssa, mutta kuinka usein näin halal-teurastamoissa oikeasti tehdään voimme vain arvailla.
Jos tarkasti "sääntöjä" seurataan niin totta, mutta käsittääkseni ainakin Suomessa Islam-yhteisöt on ihan tyytyväisiä suomalaisen tavan kanssa tainnuttaa eläin etukäteen. Laki ilmeisesti edelleen mahdollistaisi uskonnollisenkin teurastamisen siten että teurastus ja tainnutus tapahtuisivat samaan aikaan, mutta se vaatisi Ruokaviraston tarkastuseläinlääkärin läsnäoloa.
 
Liittynyt
17.05.2018
Viestejä
132
Rupeaa menemään jo railakkaasti offtopicin puolelle mutta riippumatta teurastustavasta eläinten tehokasvatus ruoaksi ei ole ikinä kovin eettistä touhua. Sen broilerin elämä syntymähetkestä kuolemaan on kurjaa. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä etteikö vaikkapa nyt teurastuksessa olisi hyvä miettiä sääntöjä eläimen kärsimyksen pienentämiseen mutta kuitenkin.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 481
Viestejä
4 200 769
Jäsenet
70 911
Uusin jäsen
laskostaja

Hinta.fi

Ylös Bottom