Kanansiivet (Hot Wings/Buffalo Wings jne.)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
480
IMG_8527.jpeg

Kariniemen pakastesiivet frittikeittimeen 175 asteessa 4,5 min + 3,5 min tuotti hyvän lopputuloksen. Kahdella eri kastikkeella ja Soosipoikien Koukuttavan Tuliseen lisäsin heidän tulista chilisoosia teelusikallisen, mutta ei ainakaan mahdottomasti lisääntynyt tulisuus. Silti ai että, on kyllä hyvä soosi. Sweet Baby Rays myös hyvä peruskastike, parempi kuin Siipiweikot Hot.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
249


Täydellisen siipikastikkeen metsästys loppui, taidankin tilata tätä jatkossa omiin keittiön kaappeihin.
Tämä on täyteläistä, ei liian etikkaista ja hyvän tulista.

Täydellistä tämä ei kuitenkaan ollut, vähän piti Poppamiehen Scotch Bonnetilla terästää että sai tulisuuden omaan makuun sopivaksi.
Mutta muuten koostumus on aivan loistava.
Tätä löytyi myös Kalevan Prismasta hintaan 3,99€. Kyllä tämä näistä valmiskastikkeista on itselle myös maistuvin ja voisin tietyissä tilanteissa harkitsevani ostavan, mutta silti oma lemppari on edelleen franks buffalo sauce voihin sekoitettuna.
 
Liittynyt
04.12.2020
Viestejä
62
Tiedoksi siipimiehille, että Jyväskylän Keljon Citymarkettiin on tulossa valikoimaan Saarioisten 4,5kg pakastesiipilaatikot. Omaan makuun paljon parempia, kuin Kariniemen pakasteet. Tampereelta oon joskus niitä kärrännyt Keski-Suomeen, kun ei ole täältä löytynyt.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
443
Testailin siipien tekoa kamadossa, ja todella hyvää tuli. Kaupasta tuoreita maustamattomia siipiä ja omat mausteet päälle. Kamado näytti jotain 160c lämpötilaa ja kääntelin niitä muutaman kerran noin 50min aikana. Rapsakka pinta ja sisältä pehmeä. Jatkoon!
 
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
316
Tiedoksi siipimiehille, että Jyväskylän Keljon Citymarkettiin on tulossa valikoimaan Saarioisten 4,5kg pakastesiipilaatikot. Omaan makuun paljon parempia, kuin Kariniemen pakasteet. Tampereelta oon joskus niitä kärrännyt Keski-Suomeen, kun ei ole täältä löytynyt.
Noi on kyllä parhaita. Olen kuullut, että moni siipiravintolakin käyttää juuri Saarioisten siipiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
480
Kauppaan on tullut hiljattain Kariniemen Wingfest-tuotteita joista tuli maistettua Soul Survivoria jossa oli korealaistyyppinen kastike. Nämä oli kuitenkin kanan paistipaloista tehtyjä leivitettyjä kanoja joihin kastike sekoitettiin jälkeenpäin.
Oli maultaan yllättävän hyviä.

Seuraavaksi pitänee kokeilla tämä heidän Buffalo-setti, mutta frittikeittimeen noita luultavasti ei voi laittaa kun ovat pintamaustettuja. Eivät ole sentään valmismarinadissa..

1694016578387.jpeg


 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 533
Kyllä nää "Alma Beisser" on ihan OK olutmakkaroina, ei parasta mitä olen maistanut, mutta kapeita tikkuja "metri"tolkulla,. Toki kilohinta on sitä 30€, mutta mikä ei olisi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 437
K-kaupoissa "grillaa" tms nimellä myytävät siivet hyviä, savupaprika jotain ovat.
 
Liittynyt
17.05.2018
Viestejä
133
Tiedoksi siipimiehille, että Jyväskylän Keljon Citymarkettiin on tulossa valikoimaan Saarioisten 4,5kg pakastesiipilaatikot. Omaan makuun paljon parempia, kuin Kariniemen pakasteet. Tampereelta oon joskus niitä kärrännyt Keski-Suomeen, kun ei ole täältä löytynyt.
Saarioinen on kyllä se paras mitä löytyy. Onko millainen hinta boksissa?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 267
Kauppaan on tullut hiljattain Kariniemen Wingfest-tuotteita joista tuli maistettua Soul Survivoria jossa oli korealaistyyppinen kastike. Nämä oli kuitenkin kanan paistipaloista tehtyjä leivitettyjä kanoja joihin kastike sekoitettiin jälkeenpäin.
Oli maultaan yllättävän hyviä.

Seuraavaksi pitänee kokeilla tämä heidän Buffalo-setti, mutta frittikeittimeen noita luultavasti ei voi laittaa kun ovat pintamaustettuja. Eivät ole sentään valmismarinadissa..



Nää oli kyllä ihan hyviä, varsinkin, kun löytyi punalappuisena.
Mukana tullut soosi ei kyllä oikein toiminut, mutta ei mitään mitä Siipiweikkojen Hot Garlic ei korjaisi.

Mutta herra jumala minkä kokoinen muovikaukalo saatu aikaiseen parin siiven takia.
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
812
Eilen kävin Sittarissa ja näytti olevan 59,90. Ainut millä voi lohduttautua on se, että noista ei paistaessa valu puolet painosta nesteen muodossa pellille.
What? Miten voi olla yli 13e kilo? Toi loota oli jotain 23-25e kun viimeks ostin, siis Tampereella...

Ihan jees noi on ja tosiaan moni siipimesta noita käyttää, mutta kotona kun pussin avaa niin vetää pakkasessa aika ikiroutaan, toi Kariniemen 2kg on helpompi käsitellä ja isompia siipiä myös.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
416
What? Miten voi olla yli 13e kilo? Toi loota oli jotain 23-25e kun viimeks ostin, siis Tampereella...

Ihan jees noi on ja tosiaan moni siipimesta noita käyttää, mutta kotona kun pussin avaa niin vetää pakkasessa aika ikiroutaan, toi Kariniemen 2kg on helpompi käsitellä ja isompia siipiä myös.
Pakko olla joku kauppiaan erikoinen, mielestäni pariviikkoa sitten kun siipiä olin ostamassa, niin oli jotain 35€, kilohinta kuitenkin hyvin samaa luokkaa kuin Kariniemen siivillä, joita päädyin 2kg pussin ostamaan.
 
Liittynyt
26.12.2022
Viestejä
229
Eilen kävin Sittarissa ja näytti olevan 59,90. Ainut millä voi lohduttautua on se, että noista ei paistaessa valu puolet painosta nesteen muodossa pellille.
Kuulostaa kyllä aikamoiselta kilohinnalta, kun miettii, että noita "premium" L'Uomu Nokka siipiä saa siihen 7e/kg tuntumaan, toki ovat raakoja ja paistohävikkiä tulee varmaan se 20-30%, riippuen valmistustavasta. Nuo on kuitenki erittäin lihaisia siipiä aina olleet. eikä ole pumpattua suolaa ja vettä kilohinnassa.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 896
Oisko jollain jotain reseptiä miten siipiweikkojen x-hotista sais vähän paremman makusta? Enpä huomannut etukäteen kattoa, että toi on noin etikkaista ja suolasta.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 267
Oisko jollain jotain reseptiä miten siipiweikkojen x-hotista sais vähän paremman makusta? Enpä huomannut etukäteen kattoa, että toi on noin etikkaista ja suolasta.
Varmaan aika paljon kiinni siitä kuinka hottia sen lopputuloksen haluaa olevan?

Vauvasuuna tykkään lantrata hotin about medikaksi sulattamalla voita joukkoon.
Niin, tokihan voi käyttää vähäsuolaista voita, jos haluaa vähentää suhteellista suolaisuutta.
Jos haluaa enemmän rakennetta, niin osan voista voi korvata esim. smetanalla.

SItten taas, jos haluaa säilyttää tulisuuden kuvio on ihan eri ja siitä ei ole käryäkään.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 896
Ostaa toista kastiketta miksailee. Omaan miksiin kuuluu voita ja kolmea kastiketta, joskus neljää :D
Joo täytyy varmaan näin toimia. Kaapista löytyy Markkasen hotin jämät ja voita nii koitetaan niillä pärjätä alkuun. Ens kerralla kaupasta jotain muuta mukaan.

Mitä kastikkeita ite oot sekotellu keskenään?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 925
Joo täytyy varmaan näin toimia. Kaapista löytyy Markkasen hotin jämät ja voita nii koitetaan niillä pärjätä alkuun. Ens kerralla kaupasta jotain muuta mukaan.

Mitä kastikkeita ite oot sekotellu keskenään?
No mä oon Franks miehiä joka on se pääkastike itsellä.
Yleensä menee niin että x-määrä voita (ei margariinia) kulhoon ja vähän tulisuuttaa Scorpionilla. Sitten Franksia sekaan ja jos on jotain jämiä tai muita kokeiluja niin sekaan ja kulho uuniin tai mikroon niin että voi sulaa ja yleensä tuohon ei montaa sekuntia mene.
Sitten kun siivet on valmiit, niin antaa minutin pari jäähtyä mutta kuitenkin kuumana edellä mainittuu sekoitukseen ja päälle sitten Siipiweikkojen Hottia tai XtraHottia. Raju sekoitus. Siipiweikoissa on paras tarttuvuus, siksi ne menee siihen päälimmäiseksi mutta muut kastikkeet kyllä maistuu hyvin alta koska syön aina Naapurin Maalaiskanana Crispy Wingsejä ja niihin tarttuu maku paneroinnin takia todella hyvin ja vaikka ne lilluu kastikkeessa niin silti pysyy rapeina. Liian kuumia siivet ei saa olla koska silloin kastikkeet ei tartu kun voi on liian kuumaa ja kastikkeista tulee liian juoksevaa.
Kania (Lidl) kastike toimii kanssa hyvin tuossa Siipiweikkojen tilalla mutta sen saatavuus on rajallista ellei olematonta.
 
Liittynyt
17.05.2018
Viestejä
133
Franks red hot (original) on itsellä se suunmukaisin. Ei tarvitse voita eikä muutakaan. Mielestäni parempi kuin siippareiden soossi.
 
Liittynyt
24.07.2020
Viestejä
45
Itse tykkään sekoittaa 50:50 Siipiweikkojen kastiketta ja Hookin buffalokastiketta. Itsekseen ovat omaan makuuni turhan etikkaista (Siipiweikot) tai makeaa (Hookin buffalo), mutta yhdessä tasapainottavat toinen toisensa.
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
812
Franks red hot (original) on itsellä se suunmukaisin. Ei tarvitse voita eikä muutakaan. Mielestäni parempi kuin siippareiden soossi.
Sama. Frank's ehdottomasti paras ja kakkosena suht uusi tuttavuus Sweet Baby Ray's Buffalo Wing Sauce. Joskus harvemmin tulee myös Siipiweikkojen Hottia käytettyä.

Joskus alkuaikoina ei paljoa muuta ollut saatavilla kuin Texas Peteä, jota kaverin tukkukortilla tuli haettua gallonan tonkka ja läträttyä sillä vähän liikaakin. Sen takia toi Siippareiden soosi ei enää niin maistu.

Tuli kyllä siipiä tehtyä silloin paljon useammin (perus rasvakeittimellä) kun oli 4.5kg laatikko pakkasessa ja gallona kastiketta jääkaapissa.

Nykyään airfryerillä pöhöttää kerran kuussa tai harvemmin, jolloin jompikumpi alussa mainituista sooseista niskaan.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 896
Sama. Frank's ehdottomasti paras ja kakkosena suht uusi tuttavuus Sweet Baby Ray's Buffalo Wing Sauce. Joskus harvemmin tulee myös Siipiweikkojen Hottia käytettyä.

Joskus alkuaikoina ei paljoa muuta ollut saatavilla kuin Texas Peteä, jota kaverin tukkukortilla tuli haettua gallonan tonkka ja läträttyä sillä vähän liikaakin. Sen takia toi Siippareiden soosi ei enää niin maistu.

Tuli kyllä siipiä tehtyä silloin paljon useammin (perus rasvakeittimellä) kun oli 4.5kg laatikko pakkasessa ja gallona kastiketta jääkaapissa.

Nykyään airfryerillä pöhöttää kerran kuussa tai harvemmin, jolloin jompikumpi alussa mainituista sooseista niskaan.
Mistä kaupasta Sweet Baby Ray's Buffalo Wing Sauce löytää? Olen etsinyt kolmesta eri citymarketista eikä tälle ole ollut edes hyllypaikkaa vaikka muita saman merkin kastikkeita on hyllyssä. Tätä oli tarkotus testata, mutta kun ei löytynyt niin tuli testiin tuo siipiweikkojen x-hot mikä ei kyllä sellaisenaan etikkaisuuden takia mene. Voin kanssa oli jo hyvää, mutta sitten puuttui tulisuus. Täytyy ostaa jotain tappo kamaa mitä voi sekottaa tohon.
 

Ihime

Tukijäsen
Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 296
Itsellä uusi ehdoton suosikki on pimeäpullo hot siipikastike. Jos vähän juoksevampaa haluaa niin joskus sekoittanut hieman siipiweikkojen hot garlicia sekaan, mutta yleensä ei jaksa, toimii ilmankin
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
812
Mistä kaupasta Sweet Baby Ray's Buffalo Wing Sauce löytää? Olen etsinyt kolmesta eri citymarketista eikä tälle ole ollut edes hyllypaikkaa vaikka muita saman merkin kastikkeita on hyllyssä. Tätä oli tarkotus testata, mutta kun ei löytynyt niin tuli testiin tuo siipiweikkojen x-hot mikä ei kyllä sellaisenaan etikkaisuuden takia mene. Voin kanssa oli jo hyvää, mutta sitten puuttui tulisuus. Täytyy ostaa jotain tappo kamaa mitä voi sekottaa tohon.
Prismoista ainakin on löytynyt. Muistaakseni.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 267
Itsellä uusi ehdoton suosikki on pimeäpullo hot siipikastike. Jos vähän juoksevampaa haluaa niin joskus sekoittanut hieman siipiweikkojen hot garlicia sekaan, mutta yleensä ei jaksa, toimii ilmankin
Itelle toi oli pettymys, menee sinne poppiksen "uusien" joukkoon, eli ei jatkoon.

Samaan aikaan harmittelen Sweet Baby Ray's Buffalo Wing Sauce:n saatavuutta, lähi-Prismassa on vain perus Barbeque:ta tarjolla...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 925
Itsellä uusi ehdoton suosikki on pimeäpullo hot siipikastike. Jos vähän juoksevampaa haluaa niin joskus sekoittanut hieman siipiweikkojen hot garlicia sekaan, mutta yleensä ei jaksa, toimii ilmankin
Mulla tas lentäny puoli pulloa roskiin. Ällöttävän makeaa ja kuin olis cayannella maustettua sweet & chili thai kastiketta. Ainoo soosi mitä ei ole voinu käyttäää edes muihin sekoitettuna.
 
Liittynyt
08.01.2020
Viestejä
139
Tulin mulkaisemaan onko täällä kenties keskusteltu siivistä niin oli juuri siitä aiheesta mistä meinasin alkaa avautua; ostin tänään vahingossa pitkän ajan jälkeen Siipiweikkojen x-hot kastiketta ja olipas kauheaa etikkaa. Ei edes tulista. Nyt muistin miksi olen jättänyt ko. tuotteen ostamatta vuosikausia. Hintakin oli karannut ihan pöyristyttävään yli 8€ luokkaan.

Tuolla aiemmin tässä ketjussa mainittiin eri tavat valmistaa siipiä ja yksi mitä en voi oikein sietää on friteeratut maustamattomat siivet jotka pyöritetään oikein etikkaisessa ja ehkä tulisessa kastikkeessa ja lopputulos on että huulet on aivan tulessa, kieli ei maista kuin etikan ja itse kana ei maistu oikeastaan yhtään miltään (suolaton).
Oma suosikki on perus Hornet sillä 3 tulisuusasteella. Niiltä löytyy hyvin samannäköinen paketti jossa lulee "hot chili siipi" joka on ällöttävän eltaantuneelle ja etikkaiselle maistuvalla kastikkeella. Tuo perus Hornet laitetaan airfryeriin ja paistetaan sen verran pitkään että ei ole kuiva, mutta ei ihan lötsökään. Mielestäni Horneetin marinadissa on mukava peruspotku ja maku. Siihen voi laittaa päälle sitten jotain kastiketta jos haluaa. Itse joko vedän kastikkeesta raidat siipipinon päälle, pistän lautasen reunalle lätäkön ja dippaan siihen tai kaatelen pullosta joka toiselle siivelle erikseen sopivan määrän.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Tämäkin on mennyt ihan hifistelyksi, mutta se mikä sopii toiselle ei välttämättä sovi toiselle.

Hyvässä muistissa airfryerissa tehdyt täydellisen rapeapintaiset ja kypset siivet, josta vain minä tykkäsin, kun toinen sanoi "liikaa" poltetta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 925
Tulin mulkaisemaan onko täällä kenties keskusteltu siivistä niin oli juuri siitä aiheesta mistä meinasin alkaa avautua; ostin tänään vahingossa pitkän ajan jälkeen Siipiweikkojen x-hot kastiketta ja olipas kauheaa etikkaa. Ei edes tulista. Nyt muistin miksi olen jättänyt ko. tuotteen ostamatta vuosikausia. Hintakin oli karannut ihan pöyristyttävään yli 8€ luokkaan.

Tuolla aiemmin tässä ketjussa mainittiin eri tavat valmistaa siipiä ja yksi mitä en voi oikein sietää on friteeratut maustamattomat siivet jotka pyöritetään oikein etikkaisessa ja ehkä tulisessa kastikkeessa ja lopputulos on että huulet on aivan tulessa, kieli ei maista kuin etikan ja itse kana ei maistu oikeastaan yhtään miltään (suolaton).
Oma suosikki on perus Hornet sillä 3 tulisuusasteella. Niiltä löytyy hyvin samannäköinen paketti jossa lulee "hot chili siipi" joka on ällöttävän eltaantuneelle ja etikkaiselle maistuvalla kastikkeella. Tuo perus Hornet laitetaan airfryeriin ja paistetaan sen verran pitkään että ei ole kuiva, mutta ei ihan lötsökään. Mielestäni Horneetin marinadissa on mukava peruspotku ja maku. Siihen voi laittaa päälle sitten jotain kastiketta jos haluaa. Itse joko vedän kastikkeesta raidat siipipinon päälle, pistän lautasen reunalle lätäkön ja dippaan siihen tai kaatelen pullosta joka toiselle siivelle erikseen sopivan määrän.
Itse en ole Hornetteihin enää reilu vuoteen koskenut sen jälkeen kun muuttivat marinadin reseptiä. Sitä ennen oli mun suosikkisiipiä.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
416
Sopivan tulinen ja jämäkän etikkainen soosi on just se mikä saa siipien makuhiukkaset pintaan ja siivet maistumaan siiviltä sekä samalla erottumaan muista kanaruuista. Valmistaudut on kauhistus, joka on yleensä pestävä pois. Henkilökohtaisesti Siipiweikkojen x-hot lantrattuna pienellä voi nokareella on tähän parhaiten soveltuva tuote. Elikkäs olen täysin vastakkaista mieltä kuin Aquarium =D

No kyllähän niitä on muitakin hyviä tyylejä, kuten lievästi makea bbq ja itämais/soija-tyyppinen sotku. Mutta ei oikein löydy valmiita kastikkeita näihin tyyleihin. Texas Peten fiery& sweet on loistava, mutta Siipiweikkojen bbq jää vähän puolitiehen. Muut kokeilut on ollut lähinnä hirveitä.
 
Liittynyt
08.01.2020
Viestejä
139
Itse en ole Hornetteihin enää reilu vuoteen koskenut sen jälkeen kun muuttivat marinadin reseptiä. Sitä ennen oli mun suosikkisiipiä.
Tarkoitatko "Tulisesti marinoituja" vai "Hot chili" siipiä? Atria on onnistuneesti sössinyt etikettinsä ennenkin ja olen heitä valistanut niin hunajaversioiden kuin tämän hot chilin kohdalla. Ei ole reilua että etiketti on lähes samanlainen mutta erot eri makujen välillä tulee vain teksteissä. Pari kertaa joku perheenjäsenistä toi minulle hunajamarinoituja ja taisin kerran itsekin ostaa niitä vahingossa. Karsea pettymys mutta kun pakkaukset on lähes saman näköisiä, täytyy nykyään olla tarkkana mitä paketissa oikein lukee. Välillä on ollut myös "Habanero" -siipiä mutta ne on luokiteltu miedommiksi kuin "Tulisesti marinoitu" -joka ihmetyttää.

Itse siis pidän eniten tuosta "Tulisesti marinoitusta" joka on mielestäni se vanha perinteinen. Oletko Mikkos, varma että tuon perinteisen marinadi on muutettu? Itse en noteerannut muuta kuin että "Hot Chili" -marinoidut maistui aivan karsealle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 925
Tarkoitatko "Tulisesti marinoituja" vai "Hot chili" siipiä? Atria on onnistuneesti sössinyt etikettinsä ennenkin ja olen heitä valistanut niin hunajaversioiden kuin tämän hot chilin kohdalla. Ei ole reilua että etiketti on lähes samanlainen mutta erot eri makujen välillä tulee vain teksteissä. Pari kertaa joku perheenjäsenistä toi minulle hunajamarinoituja ja taisin kerran itsekin ostaa niitä vahingossa. Karsea pettymys mutta kun pakkaukset on lähes saman näköisiä, täytyy nykyään olla tarkkana mitä paketissa oikein lukee. Välillä on ollut myös "Habanero" -siipiä mutta ne on luokiteltu miedommiksi kuin "Tulisesti marinoitu" -joka ihmetyttää.

Itse siis pidän eniten tuosta "Tulisesti marinoitusta" joka on mielestäni se vanha perinteinen. Oletko Mikkos, varma että tuon perinteisen marinadi on muutettu? Itse en noteerannut muuta kuin että "Hot Chili" -marinoidut maistui aivan karsealle.
Tulisesti marinoituja meinaan. Ei tosta lähikaupasta muita saanukka.
 
Liittynyt
08.01.2020
Viestejä
139
Sopivan tulinen ja jämäkän etikkainen soosi on just se mikä saa siipien makuhiukkaset pintaan ja siivet maistumaan siiviltä sekä samalla erottumaan muista kanaruuista. Valmistaudut on kauhistus, joka on yleensä pestävä pois. Henkilökohtaisesti Siipiweikkojen x-hot lantrattuna pienellä voi nokareella on tähän parhaiten soveltuva tuote. Elikkäs olen täysin vastakkaista mieltä kuin Aquarium =D

No kyllähän niitä on muitakin hyviä tyylejä, kuten lievästi makea bbq ja itämais/soija-tyyppinen sotku. Mutta ei oikein löydy valmiita kastikkeita näihin tyyleihin. Texas Peten fiery& sweet on loistava, mutta Siipiweikkojen bbq jää vähän puolitiehen. Muut kokeilut on ollut lähinnä hirveitä.
Juu, makuasioista pitää kiistellä! :) Joskus syönyt itämaisissa ravintoloissa todella hyviä bbq-siipiä. Hyviä nekin. Tuo etikkaisen soosin herkullisuus saattaa juontaa ihmisten alitajunnasta kun ensimmäiset siipikokemukset on olleet hyvässä seurassa, ehkä vieraassa kaupungissa ja saattaa olla nautittu jotain miestä vahvempaakin. Ravintola tarjonnut siipiä etikkasoosissa ja ihmisten mielikuva ainoasta ja oikeasta mausta on jämähtänyt siihen. Itsellä nimittäin ainoan ja oikean maun syy on kotona tehdyt Hornetit joita tuli syötyä vuosikausia ennenkuin eka kerran tulin maistaneeksi siipiä jossain ravintolassa. Eihän ne ravintolan siivet vastanneet lainkaan omia makukokemuksia ja siksi tyrmään ne.
Paljon siipikokemukseen vaikuttaa myös miten ne on valmistettu; kaveri neuvoi joskus käyttämään kiertoilmagrilliä (jollainen uunistamme löytyi) ja sillä tuli mahtavan rapeita mutta sisältä meheviä siipiä. Nykyään teen aina airfryerissä jossa tulee vielä parempia koska ylimääräinen marinadi ja rasva tippuu ritilän pohjalle eikä pala siiven pintaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 465
Lähi citymarketista saa ostettua hornetteja tulisesti marinoituja ja chili marinoituja. Molemmissa hyvin sama etiketti vain nimi on ero ja tulisuus asteikko. En ikinä muista kumpi on se vanha marinaadi, mutta tulisuus asteikolla kun ostaa sen heikomman. Eli olisiko se "3" kun toinen on "4" niin saa vanhaa parempaa marinaatia. Toi vahvempi on se mistä lentää oksennus jo kun avaa paketin, haisee ihan karmealle.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 267
Näissä todellakin saa olla tarkkana: Tuotteet
Joo, on kyllä samat kuosit kaikissa.

Sen lisäksi hämmentävästi Tulisesti Marinoidut on ujosti eri marinadihässäkkä 550g vs. 900g paketeissa.
Ainesosien järjestys vähän vaihtunut, joten määrillä pelattu ja ravintosisällöissä pienet erot.
Erikoista, että pakkauskoko vaikuttaa myös sisältöön, mutta mahtaako eroja huomata vaikka olisikin siivet vierekkäin naaman edessä?
 
Liittynyt
21.03.2019
Viestejä
453
Joo, on kyllä samat kuosit kaikissa.

Sen lisäksi hämmentävästi Tulisesti Marinoidut on ujosti eri marinadihässäkkä 550g vs. 900g paketeissa.
Ainesosien järjestys vähän vaihtunut, joten määrillä pelattu ja ravintosisällöissä pienet erot.
Erikoista, että pakkauskoko vaikuttaa myös sisältöön, mutta mahtaako eroja huomata vaikka olisikin siivet vierekkäin naaman edessä?
Itse tulee näitä syötyä usein, mutta ei ole ollut yhtä aikaa pientä ja isoa pakkausta. Muuten en ole eroa huomannut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 925
Mielenkiintoista. Itse en ole huomannut marinadin maussa eroa. Pitääpä laittaa viestiä Atrialle ja kysyä asiaa.
Sen huomaa myös uunikäyttäytymisessä. Vanha marinadi karamellisoituin kivasti pinnalle, itse kun tykkään rapeista siivistä, mutta tää uus vaan jotenkin palaa siihen samalla taivoin kuin hirveät Liekkisiivet. Marinadi noissa aikaisemmissa Horneteissa oli se juttu kun oli parempaa kuin muilla mutta muutoksen jälkeen samaa paskaa mikä haiseekin hirveältä.

Ja kysyin jo vuosi sitten Atrialta ja sieltä tuli:
Hei



Kiitos antamastasi palautteesta Atria kuluttajapalveluun koskien Atria Kanan Hornet Tulisesti Marinoitu Siipi 900g-tuotteen erilaista marinadia. Tuotteen marinadiin on tullut hieman muutosta, sillä sen tulisuusastetta on lisätty. Olen pahoillani tuotteen aiheuttamaa pettymystä. Laitan palautteesi tuotekehityksen ja laatuorganisaatiomme tietoon. Kiitän antamistasi tiedoista.



Aurinkoista syksyn jatkoa!
En kyllä niele pätkääkään että ei olis jotain muuta tehty kuin lisätty tulisuutta.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
303
Lähi citymarketista saa ostettua hornetteja tulisesti marinoituja ja chili marinoituja. Molemmissa hyvin sama etiketti vain nimi on ero ja tulisuus asteikko. En ikinä muista kumpi on se vanha marinaadi, mutta tulisuus asteikolla kun ostaa sen heikomman. Eli olisiko se "3" kun toinen on "4" niin saa vanhaa parempaa marinaatia. Toi vahvempi on se mistä lentää oksennus jo kun avaa paketin, haisee ihan karmealle.
Sinälläänhän nuo kaikki valmiiksi marinoidut on kusetusta, siis sen puoleen että olisi chiliä/tulisia.

Tai sitten on vaan itse niin tottunut tulisuuteen, ettei huomaa.

Mutta ei siis ole ketsuppia tulisempia kyllä yksikään valmis mitä on tullut tehtyä, ei minkäänlaista edes lievää poltetta.

Maussa on muuten kyllä eroja, juurikin noi atrian siivet osa on ihan ok ja osa jotenkin omituisen makuista.

Liekkisiivet on yleensä hyviä jos tarpeeksi pitkään paistaa, tulisuutta ei tietenkään niissäkään yhtään ole.

Sinällään tuo chili on hankalaa, koska "vauvasuille" kaikki on tulista ja enemmän syövä taas ihmettelee kun ei ole mitään makua.

Itse sekoittan esim firedemonia tai näitä muita poppamiehen 10-11+ /10 kastikkeita noin 1:5 ketsupin kanssa, niin on jonkin verran tulista mutta ei kuitenkaan hirveän. Voi noita raakanakin sinällään käyttää eikä ole vielä liian tulista.

Toisaalta jos tulisi joku "firedemon siipi" myyntiin niin jengi itkisi ja tekisi valituksia, vaikka paketissa lukisi SUPER TULINEN, kun ihmiset on tyhmiä.

Useamman ravintolankin olen kuullut että joutunut miedontamaan tulisuutta, vaikka annos myydään "kaikista tulisin, varoitus!" Ja tarjoilija varottaisi.

Pointtini ei ole siis kehua että olenpa chilipää, vaan että toisaalta tuo on harhaanjohtavaa markkinointia jos jotain myydään tulisena, ilman että siinä on sitä yhtään.

Ehkä tulisuudelle pitäisi olla joku virallinen kalibroitu asteikko, jossa 10/10 olisi joku miljoona scovilleä
 

Ihime

Tukijäsen
Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 296
Sinälläänhän nuo kaikki valmiiksi marinoidut on kusetusta, siis sen puoleen että olisi chiliä/tulisia.

Tai sitten on vaan itse niin tottunut tulisuuteen, ettei huomaa.

Mutta ei siis ole ketsuppia tulisempia kyllä yksikään valmis mitä on tullut tehtyä, ei minkäänlaista edes lievää poltetta.

Maussa on muuten kyllä eroja, juurikin noi atrian siivet osa on ihan ok ja osa jotenkin omituisen makuista.

Liekkisiivet on yleensä hyviä jos tarpeeksi pitkään paistaa, tulisuutta ei tietenkään niissäkään yhtään ole.

Sinällään tuo chili on hankalaa, koska "vauvasuille" kaikki on tulista ja enemmän syövä taas ihmettelee kun ei ole mitään makua.

Itse sekoittan esim firedemonia tai näitä muita poppamiehen 10-11+ /10 kastikkeita noin 1:5 ketsupin kanssa, niin on jonkin verran tulista mutta ei kuitenkaan hirveän. Voi noita raakanakin sinällään käyttää eikä ole vielä liian tulista.

Toisaalta jos tulisi joku "firedemon siipi" myyntiin niin jengi itkisi ja tekisi valituksia, vaikka paketissa lukisi SUPER TULINEN, kun ihmiset on tyhmiä.

Useamman ravintolankin olen kuullut että joutunut miedontamaan tulisuutta, vaikka annos myydään "kaikista tulisin, varoitus!" Ja tarjoilija varottaisi.

Pointtini ei ole siis kehua että olenpa chilipää, vaan että toisaalta tuo on harhaanjohtavaa markkinointia jos jotain myydään tulisena, ilman että siinä on sitä yhtään.

Ehkä tulisuudelle pitäisi olla joku virallinen kalibroitu asteikko, jossa 10/10 olisi joku miljoona scovilleä
No mitään mikä myydään kaupassa tulisena ei ole tulista nähnytkään ihmisten mielestä jotka pitävät tulisesta. Minä ja vaimo ollaan ääripäitä tuon tulisen ruuan suhteen, itse rakastan ja vaimon mielestä mustapippuri about liian tulista. Tympii hieman ruokaa laittavana osapuolena kun pitää tehdä niin mautonta ruokaa välillä. Teen sitten sellaisia että ite pystyy lisäämään soosia tai makua perästä.

Harvassa ravintolassa saa oikeasti tulista vaikka pyytää, pari poikkeusta tullut autenttisessa thaimaalaisessa ja mexikolaisessa, mutta siellä on tosiaan tarjoilia varoittanut että "meillä tulinen on oikeasti tulista" ja ei ole ollut väärässä, meinannut jopa mennä itsellä yli tulisuus näillä. Oman kokemuksen mukaan siis jos tarjoilja erikseen varoittaa niin kannattaa ainakin varautua että tulista tulossa :)
Poikkeuksena tähän sitten eräässä ramen paikassa jossa kysyin jostain heidän "tulisesta" annoksesta että kuinka tulista on. "Suomalaiseen makuun aika tulista, mutta ei oikeasti". Sitten kertoi että voivat tehdä kunnolla tulista jos haluan. No toki pyysin tälläistä ja sanoin että laittakaa niin tulinen ramen kun uskaltavat.
Vähän alkoi pelottamaan kun kokki toi annoksen ihan itse pöytää ja naureskellen totesi että nyt olisi tulista.
Hieman kyllä olin pettnyt sitten kun tulisus oli luokkaa siracha... Anyway, rönsyilevän tekstin pointti taitaa lähinä olla että tuo tulisuuskin on niin suhteellista. Toiselle voi olla tabasco liian tulista ja toinen ei edes miellä tabascoa ketsuppia tulisemmaksi. Suuri osa suomalaisista taitaa mennä ensimäiseen kategoriaan
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
345
Tuli vastaan eräällä youtube videolla

Onko joku tilaillut näitä jostain tai maistanut?









Tuolta täytyy laittaa tilaukseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.01.2019
Viestejä
168
En ole hirveä hifistelijä siipien kanssa, vaikka niistä paljon tykkäänkin. Minusta kuitenkin noista kaupan siivistä ne S-Kaupan omat "Tuliset siivet" (vai mikä Hot Wings olivatkaan...) ovat varsin onnistuneita. En oo yhtään kattonu, kuka tai mikä jalostamo ne tekee. Paketti on suht sopivan kokoinen kahdelle ja marinadi sopivan "neutraali", vaikka onkin ihan maistettavasti tulinen.

Kastikkeena tykkään ihan perus Texas Petestä tai sitten paksummista Siipiweikkojen mömmöistä. Ja totta kai perus homejuustodipit ja vihannekset mukana.

Omista välineistä grilli on ykkönen noiden tekemiseen. Saa hyvän, rapean pinnan ja kivan liekin/savun maun niihin. Talvi vähän rajoittaa grillailua ja silloin airfryeri on ohittamaton. Ihan samaan rapeuteen sillä ei pääse, mutta uunin kuitenkin pesee selvästi. Ite laitan maksimilämmöt ja max. vartti (ei siis oo jäisiä siipiä). Tulee pinnasta rapea(hko) ja sisältä mehevä.

Ai vitsi, alkopas tehdä mieli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 925
En ole hirveä hifistelijä siipien kanssa, vaikka niistä paljon tykkäänkin. Minusta kuitenkin noista kaupan siivistä ne S-Kaupan omat "Tuliset siivet" (vai mikä Hot Wings olivatkaan...) ovat varsin onnistuneita. En oo yhtään kattonu, kuka tai mikä jalostamo ne tekee. Paketti on suht sopivan kokoinen kahdelle ja marinadi sopivan "neutraali", vaikka onkin ihan maistettavasti tulinen.

Kastikkeena tykkään ihan perus Texas Petestä tai sitten paksummista Siipiweikkojen mömmöistä. Ja totta kai perus homejuustodipit ja vihannekset mukana.

Omista välineistä grilli on ykkönen noiden tekemiseen. Saa hyvän, rapean pinnan ja kivan liekin/savun maun niihin. Talvi vähän rajoittaa grillailua ja silloin airfryeri on ohittamaton. Ihan samaan rapeuteen sillä ei pääse, mutta uunin kuitenkin pesee selvästi. Ite laitan maksimilämmöt ja max. vartti (ei siis oo jäisiä siipiä). Tulee pinnasta rapea(hko) ja sisältä mehevä.

Ai vitsi, alkopas tehdä mieli.
Tarkotat näitä?
 
Liittynyt
29.08.2018
Viestejä
1 242
700g marinoituja raakoja wingssejä onnistui yllättävän hyvin mikron crisp plate:lla about vartissa kun käänsi 10 minuutin kohdalla. Ihan hyvä ajan ja energian säästö uuniin verrattuna kun ei fryeria ole ainakaan toistaiseksi tullut hankittua. Ensi kerralla voisi kokeilla wigssejä parilagrillissä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 819
Viestejä
4 204 897
Jäsenet
70 989
Uusin jäsen
BGZ

Hinta.fi

Ylös Bottom