Kanansiivet (Hot Wings/Buffalo Wings jne.)

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
433
Äkkiseltään vaikuttaisi siltä ettei niitä Kariniemen pakastesiipiä enää saisi, ainakaan muutamasta KCM:n valikoimista koitin etsiä. Olivat näppäriä frittikeittimessä, paistoaika 5 min + 3,5 min.
Nyt piti ”palata” Atrian naturelleihin, 170 asteessa paistoaika n. 11 min.
ainakin omasta lähi prismasta ja citymarketista löytyy vielä ihan normaalisti.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
761
Joo, kyllä se on nyt varmistettu. RIP Hornet Tulinen siipi.
Ei ole yhtään samanlaisia kuin ennen marinadi on erilaista. Ihan sellaista "Liekkisiipimäistä". Liian litkua eikä nätisti karamellisoidu enää siipeen vaan aikalailla palaa samantien kun ottaa väriä. Maku on ihan erilainen ja "vetinen". Lisäksi kun laittaa voin ja kastikkeen kanssa kulhoon niin tuo rapea (ja palanut) pinta tuntuu irtoavan ja jäävän soosiin.

Huoh. Ja noi oli ainoita siipiä mistä tykkäsin. Pitänee keksiä joku toinen perjantaiherkku.
Tämmönen rubi naturelleille siiville ja airfryeriin 180c ja n. 20min

1 tl jauhettua mustapippuria
1 tl sipulijauhetta
1 tl valkosipulijauhetta
1 tl suolaa
1 tl savupaprikaa
1 tl juustokuminaa
2 tl jotain chiliä (ite tykkään chipotlesta)
1 tl sinappijauhetta
2 rkl jotain sokeria

Ite laitan pikkasen enemmän suolaa mut se on makuasia
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 818
Tämmönen rubi naturelleille siiville ja airfryeriin 180c ja n. 20min

1 tl jauhettua mustapippuria
1 tl sipulijauhetta
1 tl valkosipulijauhetta
1 tl suolaa
1 tl savupaprikaa
1 tl juustokuminaa
2 tl jotain chiliä (ite tykkään chipotlesta)
1 tl sinappijauhetta
2 rkl jotain sokeria

Ite laitan pikkasen enemmän suolaa mut se on makuasia
Mä en tykkää naturelleista vaikka niitä kuinka maustaisi ja tekisi marinadeja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Onko joku vielä löytäny lidlin pakaste siipiä? Useamman kuukauden puuttunut lähi liiteristä.
 
Liittynyt
21.07.2021
Viestejä
179
Olen niitä Kariniemen pakastesiipiä ostanut. Ihan hirveitä. Jo pelkästään se haju mikä niistä lähtee kuumentaessa on kuvottava. Sitten kastike ei meinaa tarttua niihin millään, en tiedä miksi.
Hooksin valmiiks kypsät siivet on ihan jees, niitä vaan ei saa jokapaikasta. Samoin Lidlin pakastesiivet on ihan syötäviä.
Koska teet väärin.

Jos pakko marinoituja vetää, niin marinadit pestään pois ja kuivataan pinta.

Kastiketta jos on pakko olla, niin aina paiston jälkeen jo viilentyneisiin wingseihin, ei missään nimessä kuumien päälle.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
Koska teet väärin.

Jos pakko marinoituja vetää, niin marinadit pestään pois ja kuivataan pinta.

Kastiketta jos on pakko olla, niin aina paiston jälkeen jo viilentyneisiin wingseihin, ei missään nimessä kuumien päälle.
Valmiiksi marinoituja en ymmärrä minäkään, mutta siinä en näe mitään ongelmaa, jos kaataa soosin suoraan uunista otettujen siipien päälle. Miksi niin ei mielestäsi saisi tehdä? Niinhän ne tarjoillaan kaikissa siipiravintoloissakin.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 891
Valmiiksi marinoituja en ymmärrä minäkään, mutta siinä en näe mitään ongelmaa, jos kaataa soosin suoraan uunista otettujen siipien päälle. Miksi niin ei mielestäsi saisi tehdä? Niinhän ne tarjoillaan kaikissa siipiravintoloissakin.
Ainakin monessa siipivideossa muistutetaan aina ettei kastiketta kuumien siipien päälle. Itse annan aina jäähtyä 5-10min. Mun mielestä kastike ei näin tehdessä juoksetu ja siksi sitä jää enemmän siipien päälle. Riippuu varmaan myös kastikkeesta paljon.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
Ainakin monessa siipivideossa muistutetaan aina ettei kastiketta kuumien siipien päälle. Itse annan aina jäähtyä 5-10min. Mun mielestä kastike ei näin tehdessä juoksetu ja siksi sitä jää enemmän siipien päälle. Riippuu varmaan myös kastikkeesta paljon.
Minäkin annan jäähtyä hetken aikaa, mutta vain siksi, kun ne on sitten parempi syödä. Kastikkeen koostumukselle en ole havainnut koskaan tapahtuvan mitään vaikka laittaisi päälle saman tien. Käytössä on vuosien varrella ollut kymmeniä erilaisia sooseja.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 891
Minäkin annan jäähtyä hetken aikaa, mutta vain siksi, kun ne on sitten parempi syödä. Kastikkeen koostumukselle en ole havainnut koskaan tapahtuvan mitään vaikka laittaisi päälle saman tien. Käytössä on vuosien varrella ollut kymmeniä erilaisia sooseja.
Tähän juoksettumiseen ainakin mun mielestä on juuri monesti vedottu. Kuumat siivet tekevät kastikkeesta ns ohuempaa ja valuu pois. No oli miten oli ainakin itse muistan kuumille siiville laittaneen jotain kastiketta ja se meni ihan vetiseksi kulhon pohjalle. Sen jälkeen antanut aina jäähtyä. Ehkä se oli se yksi kastike sitten.
 
Liittynyt
21.07.2021
Viestejä
179
Ainakin monessa siipivideossa muistutetaan aina ettei kastiketta kuumien siipien päälle. Itse annan aina jäähtyä 5-10min. Mun mielestä kastike ei näin tehdessä juoksetu ja siksi sitä jää enemmän siipien päälle. Riippuu varmaan myös kastikkeesta paljon.
Tämä.
Eron huomaa hyvin selkeästi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 818
Koska teet väärin.

Jos pakko marinoituja vetää, niin marinadit pestään pois ja kuivataan pinta.

Kastiketta jos on pakko olla, niin aina paiston jälkeen jo viilentyneisiin wingseihin, ei missään nimessä kuumien päälle.
Mä teen sen sillälailla mistä mun mielestä tulee hyviä. Hornettien marinadi OLI siitä hyvää että se karamellisoitui siihen pintaan nätisti, kun tämä uusi vain palaa, samoin kuin esim Liekkisiivissä.

Se on harmi että en tee samalla tavalla kuin sinä mutta mielestäni maku on tärkeämpi kuin se että tekeekö väärin vai oikein.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
Tähän juoksettumiseen ainakin mun mielestä on juuri monesti vedottu. Kuumat siivet tekevät kastikkeesta ns ohuempaa ja valuu pois. No oli miten oli ainakin itse muistan kuumille siiville laittaneen jotain kastiketta ja se meni ihan vetiseksi kulhon pohjalle. Sen jälkeen antanut aina jäähtyä. Ehkä se oli se yksi kastike sitten.
Juoksettuminen, eli heroittuminen on ihan eri asia. Ei noissa siipisooseissa ole sellaisia ainesosia, jolla sen saisi aikaiseksi. Joku maito/juustopohjainen kastike on sitten eri asia.

En ole koskaan kuullut tai nähnyt ohjetta, jossa painotettaisiin siipien jäähtymistä ennen soosin levittämistä, mutta ihan käytännöllisyyden ja suun palamisen estämiseksi niin on syytä tehdä.

Se että moni soosi on kuitenkin kuumana hieman juoksevampaa, ei mielestäni ole mikään ongelma ja monestihan se kastike nimenomaan ohennetaan voisulalla/margariinilla ennen käyttöä.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 891
Juoksettuminen, eli heroittuminen on ihan eri asia. Ei noissa siipisooseissa ole sellaisia ainesosia, jolla sen saisi aikaiseksi. Joku maito/juustopohjainen kastike on sitten eri asia.

En ole koskaan kuullut tai nähnyt ohjetta, jossa painotettaisiin siipien jäähtymistä ennen soosin levittämistä, mutta ihan käytännöllisyyden ja suun palamisen estämiseksi niin on syytä tehdä.

Se että moni soosi on kuitenkin kuumana hieman juoksevampaa, ei mielestäni ole mikään ongelma ja monestihan se kastike nimenomaan ohennetaan voisulalla/margariinilla ennen käyttöä.
No en tiedä mikä on oikea termi, mutta jos haluat paljon kastiketta siipien pintaan on mielestäni parempi antaa siipien jäähtyä nii ei se kastike sitten juoksevampana valu pois. Eiköhän tuosta kaikki tajunnut mitä haettiin. Kaikilla meillä on tietysti oma tapamme nauttia siivistä. Toiset marinadilla ja toiset kaistikkeilla.
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
803
Itse laitan kuumat siivet siniseen kippoon ja töräys kastiketta päälle, ravistellaan siipiä hetki että kastiketta tulee joka puolelle. Sen jälkeen siivet kaadetaan tarjoiluastiaan, jossa parin minuutin jäähtyminen ja päälle maun mukaan vielä muutama raita kastiketta.

Jotkut tykkää että kastiketta on vain vähän mutta itse haluan että sitä on reilusti, dippailen lisukkeitakin kastikkeeseen blue cheese-dipin lisäksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
790
Valmiiksi marinoituja en ymmärrä minäkään, mutta siinä en näe mitään ongelmaa, jos kaataa soosin suoraan uunista otettujen siipien päälle. Miksi niin ei mielestäsi saisi tehdä? Niinhän ne tarjoillaan kaikissa siipiravintoloissakin.
Näin liki teen itsekin soossin kanssa. Normisti sekoitan kastikkeen jo ennen siipien paistoa, esim voi, Texas Pete ja vaikka Franks Xtra hot. Kastike on valmiina kulhossa, kun siivet valmiit, nostelen vain kypsät siivet kulhoon ja kunnon sekoittelua muutaman kerran ehkä noin 5-10min ajan.

IMG_20221025_201703.jpg
 
Liittynyt
27.01.2021
Viestejä
298
Millaisia paistoaikoja porukka suosittelee Hookin valmiiksi paahdetuille siiville? Air fryerissa olisi tarkoitus tehdä.
 

Fox-x

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
856
Millaisia paistoaikoja porukka suosittelee Hookin valmiiksi paahdetuille siiville? Air fryerissa olisi tarkoitus tehdä.
Kokeilemalla selviää, riippuu niin airfryeristä.
Itse olen tainnut tehdä sillain että 180c ja välillä kääntelyä. Samalla kun kääntelee niin katsoo miltä näyttää. Aikaa kulunut varmaan joku 15-20min, en ole niin tarkkaan sitä seurannut. Enemmän näkee siipien pinnasta:tup:
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 891
En ole koskaan noita valmiiksi kypsiä siipiä syönyt, mutta siis ottaako nekin tuon ~20min aikaa? Itellä menee noissa raaoissa naturel siivissä joku reilu 20min niin kuvittelin noiden kypsien tulevan nopeammin.
 

Fox-x

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
856
Philipsin XXL-malli käytössä. Pitää testailla, eiköhän sieltä ihan menevät siivet tule jos rauhassa tekee.
Itsellä sama malli, eli tuolla 180c lähteä kokeilemaan. 10min+ ja alkaa katsella miltä korissa näyttää. Ne Hookin luuttomat kypsät siivet oli ihan perhanan hyviä dipattuna, suosittelen testaamaan myös niitä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
Millaisia paistoaikoja porukka suosittelee Hookin valmiiksi paahdetuille siiville? Air fryerissa olisi tarkoitus tehdä.
Kiertoilmauunissa 230-250 astetta 20-25min. Air fryerissa varmaan riittää vähempikin.

Ne Hookin luuttomat kypsät siivet oli ihan perhanan hyviä dipattuna, suosittelen testaamaan myös niitä.
Eivät ne pahoja tosiaan ole, mutta ne on ihan eri ruokalaji. Vähän niinkuin jotain mäkkärin nuggetteja.
 

Fox-x

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
856
Joku noita taisi moittia tässä ketjussa, pitää kyllä itse testata siltikin.
Suosittelen. Oma suosikkidippi noille paneroiduille siiville on Taffelin Ranch+kermaviili. Jostain syystä toimii erittäin hyvin kanan kanssa. Itse en noista siivistö muuta vikaa löytänyt kuin hinnan, vähän suolainen kun yli 5e paikallisessa k-superissa.
 

Fox-x

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
856
Eivät ne pahoja tosiaan ole, mutta ne on ihan eri ruokalaji. Vähän niinkuin jotain mäkkärin nuggetteja.
Varmasti osa ei tykkää noista, mutta itse olen muutenkin mäkkärin nugettien ylin ystävä:drool:
Mutta kyllä nuo jonkin soosin dipiksi kaipaa, muuten on vähän pliisuja.
 

Ihime

Tukijäsen
Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 284
Tätäkin ketjua lukiessa voi vaan todeta että nämäkin on niin makuasiaoita. Itselle nyt monen kokeilun kautta muodostunut ehdottomaksi voittajaksi natural wingsit + hooks hot kastike. kokeillu kaikkea kastikkeita mitä kaupasta löytyy+margariini+voikombinaatioita mitä täällä ehdoteltu, mutta tuo nyt itselle se paras kombo. Lähikaupasta saa randomilla lihatiskistä "tuoreita" wingsejä, mutta atrian toimii melkeen yhtähyvin. Phillips xxl airfryuer 180c 10min ravistelu+10min ravistelu + 2-5 min riippuen miltä näyttäää kanat (vaikuttaa yleensä määrä). Tämä jälkeen soosi astiaan ja ravistelu, tällä aikaa viimeistellään airfryeristä perunat jotka ollaan esipaistettu ennen kanojen paistoja.
Itse en pysty enään yhtään syömään nuita hornetteja tai karinimiemen marinaadi kanoja, ihan hirveetä shittiä omaan makuun.

Mutta tämäkin varmaan on sama kuin lähetis väittelemään että tekeekö metallica vai led zeppelin parempaa musiikkia. Kaikki nauttikoon omalla tavallaan ja maullaan, hyviä vinkkejä ja uusia sooseja/valmistustapoja aina mukava lukea ja testailla.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 250
En ole koskaan noita valmiiksi kypsiä siipiä syönyt, mutta siis ottaako nekin tuon ~20min aikaa? Itellä menee noissa raaoissa naturel siivissä joku reilu 20min niin kuvittelin noiden kypsien tulevan nopeammin.
No siis niille riittää, että lämpeää, niin ovat syömäkelpoisia (eli ei raakoja). Aikaa menee muutama minuutti. Mutta jos haluaa rapean pinnan, jossa vähän paistojälkeä, niin kyllä se sen 15-20 minuuttia ottaa aikaa. Voi niitä toki syödä vaikka suoraan paketista kylmänä. Nuo kaipaa tosiaan jotain kastiketta kaveriksi.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 284
Itse kuulun niihin, jotka eivät voi sietää texas peteä ja muita etikkaisia kastikkeita eikä nappaa mitkään juuri ja juuri kypsät siivet ylipäätään.

Horneteista saa oikein hyvät, kun paistaa niitä tunnin verran välillä käännellen 120 asteisessa uunivuoassa, jossa on vettä pohjalla. Tämän jälkeen lämmöt 200+ ja rapsakka pinta. Luu irtoaa lihasta, on kosteaa ja pinnasta rapsakkaa.

En ole pariin vuoteen tehnyt. Pitänee joku kerta kokeilla, että onko se kastike tosiaan Horneteissa vaihtunut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Millaisia paistoaikoja porukka suosittelee Hookin valmiiksi paahdetuille siiville? Air fryerissa olisi tarkoitus tehdä.
En tiedä mitä noi muut vastaajat on vetäny, mutta itse olen airfryerissä (cosori) pistänyt 200c ja 8-9min. Tällä tulee vähän rapeampi pinta kuin perus kiertoilmassa pellillä. Täysin läpi ovat kuumia, eli sen suhteen ei ole huolta.
Aika hurja jos joku noita polttaa 20min fryerissä. Jääkö palokunnan käynnistä mitään jäljelle?

Itse kuulun niihin, jotka eivät voi sietää texas peteä ja muita etikkaisia kastikkeita eikä nappaa mitkään juuri ja juuri kypsät siivet ylipäätään.

Horneteista saa oikein hyvät, kun paistaa niitä tunnin verran välillä käännellen 120 asteisessa uunivuoassa, jossa on vettä pohjalla. Tämän jälkeen lämmöt 200+ ja rapsakka pinta. Luu irtoaa lihasta, on kosteaa ja pinnasta rapsakkaa.

En ole pariin vuoteen tehnyt. Pitänee joku kerta kokeilla, että onko se kastike tosiaan Horneteissa vaihtunut.
Ei kannata hornetteja kuolata jos eivät palauta vanhaa reseptiä. Valehtelematta oksettava olo tuli siitä hajusta ja mausta.
 
Liittynyt
16.11.2022
Viestejä
122
Horneteissa on ollut jo jonkin aikaa enenevissä määrin siipipaloja, joissa on luu poikki. Viimeisimmässä lootassa vaikka kuinka monta ja vielä sama luu monesta kohtaa. Ei kovin kivoja tuollaiset pienet terävät luun palat. Nämä jää hyllyyn tästä lähtien.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 818
Nyt kun Hornetit näyttää olevan kustu lopullisesti niin pitää kokeilla uusia vaihtoehtoja.

Viimeisin on Lihasampon pintamaustettu siipi.
Oikein hyviä siipiä. Ihan rehellistä mielipidettä en osaa sanoa koska testissä oli myös kahta uutta siipikastiketta. Ja vaikka tavanomaiseen tapaan lisäsin vielä Scorpionia ja paria muuta soosia niin ei noissa kyllä tulisuutta ollut. Ennen paistamista pyöräytin ne vielä jossain uudessa Poppamiehen soosissa.
Tuli ihan hyvä ja rapsakka pinta ja sisältä pehmeitä. Eikä lillunut nesteessä pellillä kuten Liekkisiivet joita tein emännälle ennen omaa annosta. Ja nuo näyttäsivät jopa kestävän vähän paremmin lämpöäkin ilman että palaa kun itse tykkään kuivemmasta ja rapsakasta. Vanhoilla Horneteilla onnistui, uusilla ei vaan ne palaa. Samoin kuin Liekkisiivet. Nää rapsakoitu oikein hyvin.

Pitää ostaa kyllä toistekkin, harmi vaan että noita saa harvasta paikasta.

Noi Lihasampon tuotteet on kyllä hiukan hintavia mutta on kyllä käsittämättömän hyviä ja todella laadukkaita. Eikä ole vedellä pumpattu. Siivet oli kyllä kohtuullisen edukkaita; kilon paketti 5,xx €.

Ja kuten sanottu niin Liekkisiivet jäi kauas taakse, mutta Kariniemen kypsät pakasteet jäi kauas toiseen galaksiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 444
Naapurin Maalaiskanan crispy wingesejä airfryerissä. Ensi kertaa testissä Poppamiehen Chipotle-soossi.

poppa.png


Täytyy sanoa että yllätyin positiivisesti, tällä hetkellä omista marketeista se sopivin soossi siiville.
Tätä jos vielä terästäisi Poppamiehin Ahjolla nin saisi kunnon tulisuudenkin vielä.

Naapurin Maalaiskanan wingseistä tuli kyllä kivan rapeita ulkoa ja mehukkaita sisältä, 25min airfryerissä keskitasolla, kerran käänsin.
Meinasi jo tummua vähän päältä, 20min varmaan riittäisi.

Kallista herkkua tosin tuo soossi, 5,99€ 340g puteli. Mutta jos tuohon hintaan saa toimivan siipisoossin, niin taidan siirtyä käyttämään tätä.
Tuon Hot-version Poppamieheltä voisi varmaan testata myös, mutta itse kun tykkään savuisuudesta ja chipotlesta niin valkkasin tämän ensin.

Ja kertoo jotain kun tuo parempi puoliso (joka ei tykkää tulisesta) pystyi syömään näitä siipiä ja sanoi että oli ihan vähän lian tulista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 818
Naapurin Maalaiskanan crispy wingesejä airfryerissä. Ensi kertaa testissä Poppamiehen Chipotle-soossi.



Täytyy sanoa että yllätyin positiivisesti, tällä hetkellä omista marketeista se sopivin soossi siiville.
Tätä jos vielä terästäisi Poppamiehin Ahjolla nin saisi kunnon tulisuudenkin vielä.

Naapurin Maalaiskanan wingseistä tuli kyllä kivan rapeita ulkoa ja mehukkaita sisältä, 25min airfryerissä keskitasolla, kerran käänsin.
Meinasi jo tummua vähän päältä, 20min varmaan riittäisi.

Kallista herkkua tosin tuo soossi, 5,99€ 340g puteli. Mutta jos tuohon hintaan saa toimivan siipisoossin, niin taidan siirtyä käyttämään tätä.
Tuon Hot-version Poppamieheltä voisi varmaan testata myös, mutta itse kun tykkään savuisuudesta ja chipotlesta niin valkkasin tämän ensin.

Ja kertoo jotain kun tuo parempi puoliso (joka ei tykkää tulisesta) pystyi syömään näitä siipiä ja sanoi että oli ihan vähän lian tulista.
Noi Crispy wingsit oli muuten yllättävän hyviä! Tuli rapsakoita.

Ostin myös tota poppamiehen siipikastiketta mutta sen Hot version mutta siinäkin oli vähän semmonen salaatinkastikkeen maku. Eikä tulisuutta ole nähnytkään. Ei niinkään etikkainen mutta jotenkin sellainen salaatinkastikemainen mitä melkein kaikki tuppaa olemaan nykyään. Sais olla jotain sellaisia "pehmeämpiä" makuja tai sitten Franks tai Texas Pete tyylisiä jotka on etikkaisia mutta ei maistu salaatinkastikkeelta.
Ja tulisuus toki lisätään sitten Scorpionilla :)

Tänään taas noita Crispy Wingsejä ja pitää kokoeilla tehdä vähän erilainen kastikemix.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
Noista Poppamiehen uusista sooseista oli puhetta aiemminkin. Minun ja monien muidenkin mielestä ovat lähempänä etikkaista ketsuppia kuin siipikastiketta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 833
Ostin myös tota poppamiehen siipikastiketta mutta sen Hot version mutta siinäkin oli vähän semmonen salaatinkastikkeen maku.
Meille tuli kertaalleen prisman tilauksessa tuota poppamiehen soosia kun haluttu kastike oli loppu enkä ollut muistanut kieltää tuotteen korvaamista.

Salaatinkastiketta tuo tosiaan muistutti tuoksultaan, ulkonäöltään ja valitettavasti myös maultaan. Ihan järkyttävää kuraa, en keksi mihin tuo sopisi. Siipiin se ei ainakaan käy eikä oikein kyllä salaattiinkaan.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 444
Noi Crispy wingsit oli muuten yllättävän hyviä! Tuli rapsakoita.

Ostin myös tota poppamiehen siipikastiketta mutta sen Hot version mutta siinäkin oli vähän semmonen salaatinkastikkeen maku. Eikä tulisuutta ole nähnytkään. Ei niinkään etikkainen mutta jotenkin sellainen salaatinkastikemainen mitä melkein kaikki tuppaa olemaan nykyään. Sais olla jotain sellaisia "pehmeämpiä" makuja tai sitten Franks tai Texas Pete tyylisiä jotka on etikkaisia mutta ei maistu salaatinkastikkeelta.
Ja tulisuus toki lisätään sitten Scorpionilla :)

Tänään taas noita Crispy Wingsejä ja pitää kokoeilla tehdä vähän erilainen kastikemix.
Kyllähän nuo on vähän "salaatinkastikemaisia" mutta itse tykkään että on vähän paksumpaa tavaraa eikä liian etikkaista kun siipiä tekee.
Mutta tulisuutta tuohon pitää kyllä lisätä muilla Poppamiehen tuotteilla että saa sitä potkua mitä haluaa, onhan kyse sentään hot wingeistä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 255
Kyllähän nuo on vähän "salaatinkastikemaisia" mutta itse tykkään että on vähän paksumpaa tavaraa eikä liian etikkaista kun siipiä tekee.
Mutta tulisuutta tuohon pitää kyllä lisätä muilla Poppamiehen tuotteilla että saa sitä potkua mitä haluaa, onhan kyse sentään hot wingeistä.
Tuote-esittelijjä maistatti noita marketissa ja kehui, että noi on suunniteltu sopimaan poppiksen soosien kanssa ja nimenomaan tulisuutta boostaamaan.
Mikä jottei, mutta mietin, että miten se suunnittelu on tehty, kun jokainen voi vaan tuutata oman suun mukaista soosia jatkoksi?
 
Liittynyt
11.02.2021
Viestejä
54
Kiertoilmauuni tulille, pellille leivinpaperi ja siihen päälle ritilä. Rasvat putoavat leivinpaperille ja lopputulos on sama kuin airfryerissä.
Ei oo vissiin tullu kauheesti airfryereita testattua. Samalla hengenvedolla varmaan väität ettei kaasu ja hiiligrillissä ole mitään eroa kun kummassakin on liekit.

Airfryerissa lämmityselementti on huomattavasti lähempänä ruokaa, ja tilavuuteen nähden ilmankierto on paljon tehokkaampi. Riippuu toki uunista että miten lähellä "kiertoilmauunia" se on, mutta ainakaan sun leivinpaperi säädöt ei oikeen vakuuta tässä vertailussa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
Ei oo vissiin tullu kauheesti airfryereita testattua. Samalla hengenvedolla varmaan väität ettei kaasu ja hiiligrillissä ole mitään eroa kun kummassakin on liekit.

Airfryerissa lämmityselementti on huomattavasti lähempänä ruokaa, ja tilavuuteen nähden ilmankierto on paljon tehokkaampi. Riippuu toki uunista että miten lähellä "kiertoilmauunia" se on, mutta ainakaan sun leivinpaperi säädöt ei oikeen vakuuta tässä vertailussa.
Typerää olkiukkoilua. Ei, hiiligrilli ja kaasugrilli eivät ole sama asia, kun ne toimivat ihan eri tavalla. Kiertoilmauuni ja Airfryer sen sijaan toimivat keskenään samalla tavalla. Uuni on toki kooltaan isompi ja siinä on useimmiten myös erilliset vastukset avustamassa. Uuniin mahtuu kerralla isommankin porukan siipisetit, mutta koska tilavuutta on uunissa enemmän, ei ilma kierrä siellä yleensä yhtä tehokkaasti kuin Airfryerissä. Se ei kuitenkaan ole olennaista muuten kuin kypsennysajan osalta. Tämä keskustelu on muuten jo käyty useampaan otteeseen ja noille Airfryereille on omakin ketjunsa. Lisäksi keskustelijoista keskusteleminen on foorumilla kiellettyä.

"Leivinpaperisäätö" ei ollut mitään vertailua, se oli niiden ritilällä olevista siivistä putoavan rasvan keräämistä varten. Helpottaa siis elämää. Voit vapaasti jättää sen leivinpaperin pois ja pestä pellin myöhemmin käsin tai vaikka antaa rasvan pudota savuamaan uunin pohjalle, jos se on enemmän sinun juttusi.
 
Liittynyt
11.02.2021
Viestejä
54
Typerää olkiukkoilua. Ei, hiiligrilli ja kaasugrilli eivät ole sama asia, kun ne toimivat ihan eri tavalla. Kiertoilmauuni ja Airfryer sen sijaan toimivat keskenään samalla tavalla. Uuni on toki kooltaan isompi ja siinä on yleensä myös erilliset vastukset. Koska tilavuutta on uunissa enemmän, ei ilmakaan kierrää yhtä tehokkaasti kuin Airfryerissä, mutta ei se ole olennaista muuten kuin kypsennysajan osalta. Tämä keskustelu on muuten jo käyty useampaan otteeseen ja noille Airfryereille on omakin ketjunsa. Lisäksi keskustelijoista keskusteleminen on foorumilla kiellettyä.

"Leivinpaperisäätö" ei ollut mitään vertailua, se oli niiden ritilällä olevista siivistä putoavan rasvan keräämistä varten. Voit vapaasti jättää sen leivinpaperin pois ja pestä pellin myöhemmin tai antaa rasvan pudota savuamaan uunin pohjallekin, jos se on enemmän sinun juttusi.
Ei tässä mistään keskustelijoista keskustella vaan aiheesta. En ole puhunut sinusta vaan väitteistäi. On myös vähän turhaa sanoa että airfryereille on omat ketjut, kun itse tämän asian otit esille, tässä ketjussa.

Sillä miten tehokkaasti lämpö saadaan johdettua ruokaan todellakin on vaikutusta ruoan lopputulokseen. Tässä airfryer on paljon uunia tehokkaampi ja vaikka kuinka tekniikka olisi samanlaista sekä uunissa että airfryerissa, ruoanlaitossa lopputuloksen kannalta ne ovat kuitenkin ihan erilaisia.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
Ei tässä mistään keskustelijoista keskustella vaan aiheesta. En ole puhunut sinusta vaan väitteistäi. On myös vähän turhaa sanoa että airfryereille on omat ketjut, kun itse tämän asian otit esille, tässä ketjussa.

Sillä miten tehokkaasti lämpö saadaan johdettua ruokaan todellakin on vaikutusta ruoan lopputulokseen. Tässä airfryer on paljon uunia tehokkaampi ja vaikka kuinka tekniikka olisi samanlaista sekä uunissa että airfryerissa, ruoanlaitossa lopputuloksen kannalta ne ovat kuitenkin ihan erilaisia.
Kaivoit siis viisasteluusi yhden viestin melkein puolen vuoden takaa, mutta et vaivautunut lukemaan keskustelua sitä ennen tai sen jälkeen? Tuo keskustelu oli yksi monista samaan aiheeseen ja tuolla kerralla se lähti liikkeelle tästä.

Airfryerille on varmasti paikkansa ja käyttötarkoituksensa ja myös siipien valmistuksessa joku varmaan tykkää siitä, mutta jos nyt tosiaan voisit suosiolla jatkaa sen mullistavan ja ainutlaatuisen teknologian ihanuuden ylistämistä oikeassa ketjussa, kiitos.
 
Liittynyt
11.02.2021
Viestejä
54
Kaivoit siis viisasteluusi yhden viestin melkein puolen vuoden takaa, mutta et vaivautunut lukemaan keskustelua sitä ennen tai sen jälkeen? Tuo keskustelu oli yksi monista samaan aiheeseen ja tuolla kerralla se lähti liikkeelle tästä.

Airfryerille on varmasti paikkansa ja käyttötarkoituksensa ja myös siipien valmistuksessa joku varmaan tykkää siitä, mutta jos nyt tosiaan voisit suosiolla jatkaa sen mullistavan ja ainutlaatuisen teknologian ihanuuden ylistämistä oikeassa ketjussa, kiitos.
Myönnettäköön että en huomannut viestin olevan noin vanha.

Minä en ole täällä ylistämässä airfryeria vaan kumosin sinun vääriä väitteitäsi, vaikkakin huomattavasti enemmän myöhässä kuin oletin.. ethän nyt kuitenkaan vääristele asioita ja väitä että olisin airfryereita täällä "ylistämässä". Airfryerit kuitenkin täällä tulevat usein muutenkin koska on hot wingseihin uppopaistamisen jälkeen paras valmistustapa.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
915
Tuli testattua ekaa kertaa elämässä kanansiipiä ja olipas kyllä päräyttävä kokemus tuo buffalo kastike. En ois uskonu miten hyvää ja yksinkertaista ruokaa näistä siipipaloista saa. Tulee kyllä takuulla tehtyä uudestaan, ehkä jo ensi viikolla :D

Ostin Atrian maustamattomia siipiä ja kypsensin ne uunissa. Käänsin palat kahdesti kypsennyksen aikana.

Kastikkeen tein ketjussa suositellusta Frank's RedHot Original kastikkeesta ja voista. Kiehautin voin ja laitoin siihen hiukan valkosipulijauhetta. Sit soosi sekaan ja hiukan etikkaa sekä Heinzin worcestershire kastiketta joukkoon. Sit vielä kevyt kiehautus ja pois lämmöltä. Käytin jotain jenkkireseptiä pohjana, ja teon yhteydessä tajusin, että mittayksiköt oli kupeissa, niin piti vähän sooloilla, kun en jaksanut alkaa selvittämään mittasuhteita tarkasti. Tuli kuitenkin ihan hyvä kastike, mutta pitää jatkossa testata eri mittasuhteita ja niiden vaikutusta makuun. (1 dl Frank's RedHot Original, ~30g voita ja teelusikallinen etikkaa ja worcestershire kastiketta)

Ennen syömistä heitin siipipalat kattilaan, johon olin tehnyt kastikkeet ja sekoitin kunnolla.

Pitääpä selata tämä ketju tarkemmin läpi, kun on aiemmin jäänyt lukematta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 818
Noi Naapurin Maalaiskanan Crispy Wingsit on osoittautuneet melko hyviks ja on uus suosikki Hornettien kusemisen jälkeen.
Noi on mukavan rapsakoita uunituksen jälkeen ja vaikka laittaa soosiin niin pysyy silti kivan rapeina vaikka ne imee hyvin sitä soosia.
Kiva että on löytyny taas jotai mitä jaksaa odottaa että perjantaisin pääsee tekemään. Oli niin orpo olo kun ei ollu mitään Hornettien korvaajaa moneen kuukauteen.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 965
Rouva osti Poppamiehen hot-soosia, kun pääsi kaupassa sitä maistelemaan. Hiukan salaattikastikemainen koostumus ja lievä makeus, mutta kyllä tää muuten toimii. Koostumus kuulemma suunniteltu niin, ettei litkuunnu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
769
Eipä ole rapeutta onnistunut saamaan oikeen minkäänlaista muuten kuin varistelemalla leivinjauhetta siipien päälle.

Mietin toimisko uunituksen jälkeinen nestekaasupolttimella kärvennys.
 

luuponen

   ✜
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
529
Ette saa rapeutta kiertoilmauunissa? Mitä ihmettä?
Itse;
Uuni 250C
siipet ja koipet uunipellille leivinpaperin päälle
15min
käännä koipet ja siipet
Kiertoilma päälle
10min
Uuni 220C
käännä koipet ja siivet
10min
Nosta kulhoon ja sotke kastikkeet tms soossit päälle, tai pirskota sitruunaa päälle ja nauttimaan.
Jos ovat valmiiksi marinoituja, näyttävät hieman "palaneilta" kuitenkaan sitä olematta.
Jotkut tekevät tämän pellin päälle asetetulla ritilällä, niin kääntämisen voi unohtaa, tosin pelti kannattaa kääntää ympäri vaakasuunnassa (ei ylösalaisin) kiertoilman päälle laiton jälkeen.
Tässä vaan ritilä menee ihan tosi sotkuiseksi, joten parempi leivinpaperi niin saa sen marinadiryönän helposti roskiin papereineen.
 
Liittynyt
13.02.2023
Viestejä
7
Näin se menee;

- Maustamattomat siivet kuivataan, se kosteus pyyhitään siipien pinnoilta esim paperilla.
- Siivet kulhoon, maustetta perään. Ei mahdottomasti.. Hyväksi havaittu cajun, savupaprika sekä valkosipulijauhe
- Kulhossa oleville maustetuille siiville ripaus leivinjauhetta. Pyörittele koko setti kulhossa.

- Uunipelti vuorataan foliolla, leivinpaperilla tms.
- Asettele siivet uuniritilälle, ritilä pellin päälle. Siivistä irtoava rasva valuu pellille, vola. Ritilään kevyt öljy pintaan, helpottaa puhdistamista...
- Rapeaksi saamisen salaisuus; Siipien ollessa ritilällä, ripottele uusi kerros leivinjauhetta siipien pintaan. Uuni kiertoilmalle, lämpö 250. Kärytä siipiä n. 30 min, joskus jopa enemmän. Käännä siivet ritilällä ja ripottele uusi kerros leivinjauhetta käännetylle pinnalle. Siivet takaisin uuniin. Kärytä taas 30 min. Tarpeen vaatiessa enemmän.

- Ota siivet pois uunista ja ihaile rapeaa pintaa. Siivet ovat rapsakoita, mutta sisältä taivaallisen pehmeitä. Heitä siivet kattilaan, kastike perään ja nauti.

Älkää ujostelko sen lämpötilan kanssa. Samoin aivan turhaa joku 10min ja lämpötilan säätö kesken ja kaiken, eihän se kerkeä se lämpötila muuttua siinä pienessä kuumassa komerossa edes.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 648
Viestejä
4 187 372
Jäsenet
70 776
Uusin jäsen
Fancy

Hinta.fi

Ylös Bottom