Emmä tiiä, mä näin mielessäni sellaisen baristakoneen, mikä vaatii (?) hirmuisesti vaivaa. Onko noissa helpoissa automaateissa automaattiset puhdistusohjelmat? Mulla on vaan mutteripannu, Aeropress ja pressopannuja 2 kpl.
Mielen automaatti huoltohommat ei paljon aikaa vie. Asiaa auttaa, että ei ole erillistä maitosäiliötä, vaan tikku joka tökätään maitopurkkiin. Maitosäiliön peseminen olisi 2-3 päivän välein tehtävä homma.
Päivittäin:
- Kato että on papuja ja vettä.
- Ilmoittaa kun roskis / jätevesi täynnä, tyhjennä ne. 20 sekuntia hommaa.
- Puhdistaa itse itsensä automaattisesti kun laittaa päälle ja kun menee pois päältä = huuhtelee järjestelmän ja maitoputket.
- Kun teen maitokahvin, niin otan tikun tiskikaapista joka menee purkkiin, kahvi valmis niin maito kaappiin ja tikun huuhtelu ja tiskikaappiin 20 sekuntia.
Viikon parin välein:
- Roskis ja hukkavesisäiliö pesukoneeseen tai pesu altaassa 2 minuuttia
- Yleinen pyyhkäisy koneen pinnoilta 1 minuutti
Kuukausittain tai harvemmin:
- Ilmoitaa kun pitää ajaa kalkinpoisto = nappi vesisäiliöön, jossa haaleaa vettä, kippo alle ja hoitaa homman. Huuhtele vesisäiliö ja täytä ja huuhtelee itsensä. Vie 11 minuuttia josta odottelua 9 ja puoli min.
- Ilmoittaa kun pitää ajaa rasvanpoisto keitinosalle. Keitinosa irti ja huuhtelu pesu sille. Nappi sinne. Keitinosan ympärilta koneen sisältä pikainen putsaus ja kone kasaan ja kone hoitaa loput. 15 min, josta aktiivista omaa toimintaa 5 min.
- Putsaa kahvisuuttimet ja maitoletkut 5 minuutin homma. Yleensä teen edellisen yhteydessä.