Kahvinkeittimet

Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Jatketaas tätä juttua täällä eikä tarjousketjussa.
Kyseessä siis Nespresson kampanja joka vinkattiin hyvien tarjousten ketjuun, osta 300 kapselia ja saat koneen kaupan päälle.
Ko. kampanja on sähköpostiin tulleen viestin mukaan taas voimassa. Olishan tuollainen Vertuo Next -laite askel laadukkaampaan kahviin, joskaan en ole ollut tyytymätön kyllä Dolce Gustoonikaan. Satojen eurojen isot kahvikoneet eivät pienehkössä keittiössä kiinnosta, mutta tuollainen Vertuo Next vielä mahtuisi. Tosin senkin saa vaikka heti alle sataselle Suomeen Saksan Amazonista.

Siitä vaan ei pääse mihinkään, että on nuo Vertuo Next -kapselit hinnakkaita. Esim. Dolce Gusto -kapselit, mitä käytän maksavat n. 0.3-0.4eur/kpl siinä missä Vertuo Next -kapseleiden keskihinta näkyy siinä 0.75euron hujakoilla. Käytän päivässä yleensä 3-4 kapselia, joten kahviin kuluisi puolentoista euron sijaan kolmisen euroa. Eihän tuo taloutta nyt kaada, mutta on kuitenkin tuntuva lisäkulu. Käsittääkseni nuo Vertuo Next -kapselit joutuu tilaamaan suoraan Nespressolta (tämän voi tehdä myös kätevän äppin kautta) ja sentään ilmaiset toimituskulut tulee isommassa tilauksessa. Toisaalta esim. Dolce Gusto -kapseleita on saanut esim. Verkkokauppa.comista halvemmalla, mutta Vertuo Nextin kanssa ei pääse ostamaan sieltä, missä on halvinta.

Pitänee kuitenkin miettiä asiaa, kun toisaalta laadukas kahvi kiinnostaisi. Monihan pitää Dolce Gustoa tosi huonona kahvina, mutta ainakin itse olen kohdannut paljon sitä, että osa haukkuvasta porukasta ei vaivaudu valitsemaan makujen joukosta hyvälaatuisempia, vaan valkkaa jonkun kaikkien haukkuman maun ja siitä vetää johtopäätökset. Toisaalta maistan kyllä DG-kahveissa hieman sitä väitettyä "vetisyyttä". Nespresson laitteita pidetään kyllä laadukkaina mutta olen lukenut jonkin vuoto-ongelmista. Niillähän ei myöskään voi Dolce Guston tavoin tehdä pelkkää kuumaa vettä, joskaan enpä tätä ominaisuutta ole paljon käyttänyt.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Ko. kampanja on sähköpostiin tulleen viestin mukaan taas voimassa.
Näköjään nyt sais uudempaa konetta, mutta mua ei oikeastaan harmita että mulla on toi vanhempi. Isompi vesisäiliö joka on käännettävissä sivulle, tätä toimintoa ei nähdäkseni Nextissä ole ja mulle se on hyödyllinen keittiön pöytätilan kannalta. Uudessa on lähinnä jotain bt ja wlan yhteyksiä sekä mahdollisuus tehdä karahvi kahvia, mille kummallekaan ei ole itsellä tarvetta. Omassa toosassa myös luukku toimii sähköllä, ei tarvi itse väännellä ja lukita vaan aristokraattisesti vain painaa kytkintä :tongue:

Hyvää sumppia toi vehje kyllä tekee ja Vertuo kapseleita löytyy aika laaja valikoima. Omiksi suosikeiksi on päätynyt pääosin "tavallisempia" kahveja sekä muutama miedompi espresso. Noi "normaalit" kahvitkin on jotenkin täyteläisempiä kuin tavallinen kahvi niin tykkään keitellä yleensä yhden kupillisen päivässä Vertuolla ihan vaan naatiskelumielessä. Suurimmaksi osaksi kuitenkin juon edelleen suodatinkahvia Moccamasterilla tehtynä, osittain menee juuri sen kalleuden piikkiin. Jos kuppihinta on 55-75 senttiä niin ei niitä viitti kauhean montaa päivässä keittää kun suodatinkahvi maksaa hiluja siihen verrattuna.

Ei ole jääny harmittamaan että tuon satsin tilasin, oikein tyytyväinen ollut tuohon vehkeeseen ja tilaamiini kahveihin. Kivahan se on aina keitellä vähän spessumpaa kerran päivässä kun kotitoimistolla pyörii päivät pitkät. Joskus isompi 230 ml muki, joskus pienempi 150 ml gran lungo, välillä espresso tai tupla, joskus väkertää niistä espressoista cappucinon jne. Vertuo kupposesta on tullu mun työpäivien kohokohta kun olen yksin kotosalla, ne on ne elämän pienet ilot :kahvi:
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Näköjään nyt sais uudempaa konetta, mutta mua ei oikeastaan harmita että mulla on toi vanhempi. Isompi vesisäiliö joka on käännettävissä sivulle, tätä toimintoa ei nähdäkseni Nextissä ole ja mulle se on hyödyllinen keittiön pöytätilan kannalta.
Tässä jo vähän pohdin kampanjan hyödyntämistä. Laskeskelin, että jos sitä pitäytyisi kolmessa kupissa per päivä, niin valitsemillani kapseleilla se tekisi 1.8 euroa/vrk eli runsaat 50 euroa kuussa. Onhan tuo Vertuo Next vaan sitten suht. kookas laite. Toki leveys on vain 14.2cm mutta syvyys aika ratkaisevat 42.9cm. Se vesisäiliön liikuteltavuus olis monessakin mielessä hyvä (vaikkapa sen suhteen, että saa täytettyä helpommin, kun syvyyden takia joutuu työntämään laitteen syvimpään nurkkaan) mutta eihän tässä tosiaan sitä ole.
 

FinMaky

Tekee sitä ATK:ta
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
678
Tässä jo vähän pohdin kampanjan hyödyntämistä. Laskeskelin, että jos sitä pitäytyisi kolmessa kupissa per päivä, niin valitsemillani kapseleilla se tekisi 1.8 euroa/vrk eli runsaat 50 euroa kuussa. Onhan tuo Vertuo Next vaan sitten suht. kookas laite. Toki leveys on vain 14.2cm mutta syvyys aika ratkaisevat 42.9cm. Se vesisäiliön liikuteltavuus olis monessakin mielessä hyvä (vaikkapa sen suhteen, että saa täytettyä helpommin, kun syvyyden takia joutuu työntämään laitteen syvimpään nurkkaan) mutta eihän tässä tosiaan sitä ole.
Tuo Vertuo Next on selkeästi huonompi laite kuin edellinen Vertuo Plus. Pienempi vesisäiliö joka ei käänny sivulle, ei automaattista avaus / sulkumekaniikkaa, huonompi vaahto kahviin, hieman kitkerämpi kahvi, roskis kyljessä, joten vasemmalla sivulla pitää olla tilaa avata se, joku wifi hässäkkä eli tietoturva-aukko :). Jotkut tykkää muotoilusta on ainut plussa. Toki se mitä suunnittelussa haettiin oli edulliempi peruskone joka on "ilmastoystävällinen" (mun mutu) ja jos eka kone niin varmasti olisi ihan tyytyväinen, mutta kaikki vertailijat ovat lytänneet. Katsoin pari youtube arvostelua, josko päivittäisi omansa kun "ilmaiseksi" saa.
 
Viimeksi muokattu:

Z69

Liittynyt
28.10.2017
Viestejä
53
Tuli tartuttua Vertuo tarjoukseen edellisellä kerralla. Ja tämä kyseinen laite päättäny lähteä itsekseen päälle. Tekeekö muilla laite tällaista? Elikkäs onko enemmän vika vai ominaisuus?

Täytyny napata töpseli pois seinästä ettei vaan sattuis mitään. Muuten tätä päälle kytkeytymistä huomaakkaan, mutta laitteen päällä oleva valo palaa vihreänä ja laite lämpiää "normaalisti". Mitään syytä en ole keksiny miksi päättää lähteä päälle. Ei esim pöytää täristelty yms. Meet vaan keittiöön ja siellä se on valmiudessa.

Olen "ohjelmoinu" vedenmäärää, että voiskos tällä olla asian kanssa jotain tekemistä. Ei kyllä uskois.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Tuli tartuttua Vertuo tarjoukseen edellisellä kerralla. Ja tämä kyseinen laite päättäny lähteä itsekseen päälle. Tekeekö muilla laite tällaista? Elikkäs onko enemmän vika vai ominaisuus?
Ei ole kyllä ittelle koskaan käynyt, käynnistyy vain vivusta tai napista painamalla. Kannattaa laittaa reklamaatiota menemään toosasta, 5v takuuhantuossa pitäis olla.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Ensimmäisenä pisti silmään yllämainitussa mallissa 2GB, onko näissäkin jo tallennustilaa. :D

Itse aiheesta mikä näistä noin satasen vaihtoehdoista tekee Moccamasteria paremman? En ole Moccamaster fani erityisemmin, mutta mielenkiinnosta kyselen onko jokin asia tehty paremmin vai onko kyse enemmänkin toteutuksesta ja ulkonäöstä.
 
Liittynyt
09.08.2020
Viestejä
94
Ensimmäisenä pisti silmään yllämainitussa mallissa 2GB, onko näissäkin jo tallennustilaa. :D

Itse aiheesta mikä näistä noin satasen vaihtoehdoista tekee Moccamasteria paremman? En ole Moccamaster fani erityisemmin, mutta mielenkiinnosta kyselen onko jokin asia tehty paremmin vai onko kyse enemmänkin toteutuksesta ja ulkonäöstä.
Itselläni on ainakin huonoja kokemuksia Moccamasterista. Ensimmäinen joka mulla oli meni rikki neljän vuoden käytön jälkeen ja seuraava mokkis keitti mielestäni kahvin vähän liiankin kuumaksi jolloin makuun tuli hieman sellaista kitkerän/palaneen vivahdetta. Eipä myöskään mielestäni porukoiden mokkis mitään maata mullistavaa kahvia keitä vaikka maksoikin sen ~150€
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 026
Itselläni on ainakin huonoja kokemuksia Moccamasterista. Ensimmäinen joka mulla oli meni rikki neljän vuoden käytön jälkeen ja seuraava mokkis keitti mielestäni kahvin vähän liiankin kuumaksi jolloin makuun tuli hieman sellaista kitkerän/palaneen vivahdetta. Eipä myöskään mielestäni porukoiden mokkis mitään maata mullistavaa kahvia keitä vaikka maksoikin sen ~150€
Ei se montaa vuotta kestäny minunkaan mocciksen termari ennenkuin alko lämpöä falskaamaan ja rajusti.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Eiks Moccamastereissa ole 5 vuoden takuu, rekisteröimällä 10? Jos termari porsii ennen sitä niin kai se takuuseen korjataan...

No, itse keittelen tyytyväisenä neljättätoista vuotta samalla Moccamasterilla.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 026
Eiks Moccamastereissa ole 5 vuoden takuu, rekisteröimällä 10? Jos termari porsii ennen sitä niin kai se takuuseen korjataan...

No, itse keittelen tyytyväisenä neljättätoista vuotta samalla Moccamasterilla.
Tais mennä yli tuon kuitenkin. Itse keitinhän toimii hyvin, mitä nyt tyypilliseen tapaan tippalukko ei ole kauhean tiivis. Olkoon kaapissa, nyt kahvit tulee joko Electrolux EKF3300:lla tai Siemens EQ.300:lla.
 
Liittynyt
20.08.2017
Viestejä
48
Mikäs on tämän hetken paras keitin 100-200€? Onko moccamasterin voittanutta.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Onkos kellään kokemuksia Nanopressosta? Tekisiköhän tuolla sen satunnaisen espressonsa?

 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
990
Onkos kellään kokemuksia Nanopressosta? Tekisiköhän tuolla sen satunnaisen espressonsa?



Melkein kannattaa noita Flairin tuotteita katsoa, jos nyt tavoitteena saada kelvollista juotavaa.

 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Melkein kannattaa noita Flairin tuotteita katsoa, jos nyt tavoitteena saada kelvollista juotavaa.
Oikeastaan tavoite on käyttää Powerin lahjakortti ennen sen happanemista. Noita parempia vehkeitä ei ole siellä valikoimissa. No, pitää keksiä joku muu turhuus sieltä.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Nyt tuli tuo yllä oleva 99€ Sagen tarjouskeitin lasikannulla. Testierä näin illaksi 3 kuppia jolloin (alle 450ml) keitin automaattisesti säätää paremmat asetukset pienemmälle määrälle, toki erikseen silloinkin voi kaikki uuttoajat ja lämmöt säätää.

Mukavan pehmeän makuista.
 
Liittynyt
12.05.2017
Viestejä
95
Nyt tuli tuo yllä oleva 99€ Sagen tarjouskeitin lasikannulla. Testierä näin illaksi 3 kuppia jolloin (alle 450ml) keitin automaattisesti säätää paremmat asetukset pienemmälle määrälle, toki erikseen silloinkin voi kaikki uuttoajat ja lämmöt säätää.

Mukavan pehmeän makuista.
Hyvän makuista kahvia tuli ihan perus Nordqvistin Rekosta tällä keittimellä. Jossain arvosteluissa parjattu pienen annoksen lämpötilaongelma ei ole läsnä ainakaan tässä yksilössä. 4 kuppia keittyi tosi kuumaksi.
 
Liittynyt
11.10.2020
Viestejä
2
Nyt on muutaman viikon ollut Gigantin kahvikone: https://www.gigantti.fi/product/kod..._content=viikkotarjoukset&itm_term=TE651209RW

Näppärä tehdä erilaisia kahveja, mutta ihmetyttää alusastiaan kertyvän veden määrä varsinkin, kun kerään putkien huuhteluvedet erilliseen kippoon: noin 10 kupin jälkeen alusastia pitää tyhjentää. Onko tämä ihan normaalia vai vuotaako tuossa jokin tiiviste?

Näköjään myyvät samaa laitetta huomenna 44€ edullisemmin. Gigantti maksanee erotuksen tai vaihtoehtona palautus...
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
881
Nostellaan aihetta. Jonkin verran oli viestejä aiheesta eli kahvinkeitin missä integroitu kahvimylly. Philipsiä ja Electroluxia näyttäisi olevan, onko kokemuksia? Severiinit ja muut "merkkilaitteet" saa jättää väliin.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Joku just kyseli näistä, tuolla ainakin muutamat kommentit. Ja sanottakoon tässäkin, ei mitään integroituja oma mielipide.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 627
Tiiä niistä merkeistä sitten, esim. noita "espresso"automaatteja on tosi monta merkkiä, muttei olenkaan niin monta valmistajaa...
 

jalluco

Tukijäsen
Liittynyt
01.09.2018
Viestejä
82
Suositelkaas jotain edullisempaa kahvinkeitintä, vai käynkö hakemassa tuon Electroluxin? Ois tarkoitus alkaa töihin keittelemään kahvit mukaan. Ja pitääkö Airamin termoskannu kahvin kuumana sopivan pitkään, ainakin töissä niitä muutamilla näyttäisi olevan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
687
Meillä vaihtui Moccamaster ihan vain vaihtelun vuoksi. Ei mennyt rikki millään ja laite on jo teini-iässä, olisiko se nyt reilut 14v vanha. Tuolla se varastossa odottelee, että nykyinen keitin kojahtaa, niin voidaan kaivaa vanha tuttu taas esiin uudelleen :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
800
Nostellaan aihetta. Jonkin verran oli viestejä aiheesta eli kahvinkeitin missä integroitu kahvimylly. Philipsiä ja Electroluxia näyttäisi olevan, onko kokemuksia? Severiinit ja muut "merkkilaitteet" saa jättää väliin.
Tällainen tuli maanantaina kotiin. Irroitettava vesisäiliö, mylly, ajastin ja termoskannu. Toimii hienosti ja käyttö ollut helppoa. Kestävyydestä toki ei vielä kokemusta.
Ainoa napina siinä, että määrä valitaan kahden kupin hypyin.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
153
Oma Moccamaster on jo kerennyt 20 vuoden ikään, niin vaihtelun vuoksi katellut uutta konetta.
Onkohan kellään kokemuksia Ratio Six masiinasta? Omaan silmään hyvän näköinen ja pitäisi tulla tarpeeksi kuumaa kahvia.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
281
Moccamasterista levisi keitinvastus joka kustantaa 70€ joten sama ostaa uusi keitin. Onko olemassa termoskeitintä joka toimisi ja pitäisi kahvin n.4 tuntia juotavana? Jos, ei niin mikä normikeitin 100-200€ maastosta olisi oikea valinta kun maku ratkaisee?

Edit: Väliaikaisratkaisuna kahvi hätään Gigantista Electrolux EKF3300 a' 17,90€...
 
Viimeksi muokattu:

FinMaky

Tekee sitä ATK:ta
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
678
Noin 9 baria pitäisi olla se paine jolla uutetaan, joten en näe mitä hyötyä isommasta olisi.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Hmm, eikös 15 baria ole se klassinen optimaali espressokoneissa.

Heittäisin lonkalta että mitä pienempi paine niin sitä karkeampaa pitää olla jauhatus ja tulee plöröä espressoksi. Pienempi paine ei tule siitä hienosta espressojauhatuksesta läpi.

Joku asiaan perehtynyt voi avata enemmän asiaa, google löytää paljon tuloksia 15barin optimista. Tosin artikkelit painottuu pitkälti puoliautomaattisiin kahvakoneisiin, sellaisella itsekin kyhäilen espressoni.
 

Foxy

• Artisti •
Liittynyt
11.01.2019
Viestejä
323
Vinkkinä jos moccamasteri tuntuu "polttavan" kahvin niin menee rautakauppaan etsimään pari leveämpää prikkaa jotka laittaa levyn ja pannun väliin :cool: ikivanha kikka mutta kokeilun arvoinen, myöskään ei ole fiksua koskaan antaa kahvin seistä pannulla tunteja.
Itse juuri uutta keitintä mietinnässä, mutta en saa millään päätettyä wilfan tai moccamasterin välillä. Molemmista kuullut hyvää ja huonoa.
Tosin näille viesteille jossa mainitaan että työpaikan moccamasterista tulee ulos tervaa, niin syynä on 99% todennäköisyydellä se että sinne laitetaan vettä kahvikannulla joka on ehdottoman no no, se pilaa koneen.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
Sen verran selvisi että tuo on koneen max paine. Eli paine varmaan tippuu uutettaessa ja max paineen pitää olla selvästi korkeampi kuin se optimi 9bar. Näyttäsi että Delonghin paremmissa koneissa kaikissa on se 19 bar maksimipaine.

Jokin viite kertoi että tulisi parempi "vaahto". Tiedä noista vai onko markkinointijargonia vaan, enempi parempi ?
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Vinkkinä jos moccamasteri tuntuu "polttavan" kahvin niin menee rautakauppaan etsimään pari leveämpää prikkaa jotka laittaa levyn ja pannun väliin :cool: ikivanha kikka mutta kokeilun arvoinen, myöskään ei ole fiksua koskaan antaa kahvin seistä pannulla tunteja.
Itse juuri uutta keitintä mietinnässä, mutta en saa millään päätettyä wilfan tai moccamasterin välillä. Molemmista kuullut hyvää ja huonoa.
Tosin näille viesteille jossa mainitaan että työpaikan moccamasterista tulee ulos tervaa, niin syynä on 99% todennäköisyydellä se että sinne laitetaan vettä kahvikannulla joka on ehdottoman no no, se pilaa koneen.
Maun puolesta ehdottomasti Wilfa jos näitä +200€ koneita tarkoitat.
 

FinMaky

Tekee sitä ATK:ta
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
678
Miksi ihmeessä kahvinkeittimessä pitäisi olla lämpölevy, joka paahtaa siitä kaffeesta pahaa? Termarikeitin siis.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
289
Vinkkinä jos moccamasteri tuntuu "polttavan" kahvin niin menee rautakauppaan etsimään pari leveämpää prikkaa jotka laittaa levyn ja pannun väliin :cool: ikivanha kikka mutta kokeilun arvoinen, myöskään ei ole fiksua koskaan antaa kahvin seistä pannulla tunteja.
Itse juuri uutta keitintä mietinnässä, mutta en saa millään päätettyä wilfan tai moccamasterin välillä. Molemmista kuullut hyvää ja huonoa.
Tosin näille viesteille jossa mainitaan että työpaikan moccamasterista tulee ulos tervaa, niin syynä on 99% todennäköisyydellä se että sinne laitetaan vettä kahvikannulla joka on ehdottoman no no, se pilaa koneen.
Wilfalla paremman makuista kahvia. Keittimen laadusta sitten voikin olla montaa mieltä. Onneksi Wilfalla 5v takuu. Itsellä jo kolmas Wilfa menossa 4,5v sisällä. Ensimmäinen oli hajalla jo pakkauksesta ulosotettaessa ja takuusta uusi. Seuraava kesti sen 4,5v kunnes ei enää mennyt virrat päälle. Nyt kolmas menossa takuuna. Aika paljon lukenut Wilfasta samanlaisia kokemuksia kestävyydestä ja laadusta. Emäntä olisi jo halunnut toisen merkkisen keittimen mutta itse annoin vielä mahdollisuuden koska kahvin maku on niin paljon parempi Wilfalla kuin muilla keittimillä.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Teräksinen pressopannu ja termari kaveriksi. Ei mee rikki eikä paahda valmista kahvia tervaksi. Keittimet on ihan turhia.
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
274
Vinkkinä jos moccamasteri tuntuu "polttavan" kahvin niin menee rautakauppaan etsimään pari leveämpää prikkaa jotka laittaa levyn ja pannun väliin :cool: ikivanha kikka mutta kokeilun arvoinen, myöskään ei ole fiksua koskaan antaa kahvin seistä pannulla tunteja.
Tuohon käy mainiosti myös 5 centin kolikot jos sellaisia taskunpohjalta löytyy. Ei tartte lähteä rautakauppaan. :)
 
Liittynyt
28.01.2019
Viestejä
115
Funtsailin aikanaan Wilfan ja Moccamasterin välillä mutta päädyin sitten Bravilor Junioriin jota Gigantti myy Ilou-nimellä. Hyvä peli on ollut.
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
990
Miksi ihmeessä kahvinkeittimessä pitäisi olla lämpölevy, joka paahtaa siitä kaffeesta pahaa? Termarikeitin siis.
Ainakin Boschit ja Braunit tuntuvat käyttävän miedompaa lämpötilaa, eikä yritä pitää saman lämpöisenä kuin mihin se vesi lämmitetään keittäessä.
 

Foxy

• Artisti •
Liittynyt
11.01.2019
Viestejä
323
Itsellä jo kolmas Wilfa menossa 4,5v sisällä. Ensimmäinen oli hajalla jo pakkauksesta ulosotettaessa ja takuusta uusi. Seuraava kesti sen 4,5v kunnes ei enää mennyt virrat päälle
Olisi kiva selvitellä, että mikä se osa/osat on noissa mitkä sanoo aina sopparin irti vai onko se joku sama liitin siellä sisällä mikä ottaa esim kosteutta :hmm: Jos ei mene virta päälle kuulostaa juuri tuolta. Moccamasterin kestävyyden kun saisi Wilfaan niin olisi hyvä :p
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
Nappasin Powerin tarjouksesta hajoneen DeLonghin tilalle Siemensin EQ6 plus sarjan koneen . Hieman avelutti merkin vaihto kun oli ollut DeLongiin hyvin tyytyväinen. Saa nähdä onko Siemens yhtä luotetttava peli kuin DeLonghi. DeLongi kesti meillä 15 vuotta , kerran siihen on uutinyksikkö vaihdettu, mutta mielestäni erinomainen suoritus kahviautomatilta. Uteliaisuuttani avasin hajonneen laiteen , ja sehän oli letkua, putkea ja piuhaa täynnä, ihan kuin olis katsonut jotain Nasan sateliittiä. Pelästyin ja laitoin nopsasti takaisn kasaan.




 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
No Nyt on tämäkin kone kotiona ja ensimmäiset "sumpit keitetty". Olipas tämä hiljainen vehje verrattuuna DeLonghiin.
Nyt koneessa on vaan surkeet pavut sisällä, joten mausta en viellä osaa sanoa mitään. Hieman vielä hakusessa annosmäärät yms muut asetukset.
Eiköhän ne siitä iteroudu pikku hiljaa kohdilleen.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
Jatkan monologia.

Hieman eroja DeLonghiin :
- max veden lämpötila onkorkeampi tässä, eli kahvi on kuumepa kuin DeLongissa. ( se olikin hieman liian matala)
- Siemens käyttää pudistukseen paljon enenmmän vettä kuin DeLonghi
- Suosikki ominaisuutta ei vanhassa ollut, se on mukava, kun oletuksen näytöllä on valiituna oma suosikikahvi
- maitokahvisysteemi puhdistuu automaatisesti kun laitten laittaa pois, vanhassa maitopuoli piti puhdistaa "manuaalisesti" ( = painaa nappia )
- papusäiliö on tiivis ( siinä on tiiviste ) eli pavut varmaan säilyvät siellä paremmin ( DeLongissa pavut oli vaan luukun alla ), Papusäiliö myös läpinäkyvä, eli näkee kun pavut meinaavat loppua. DeLongissa ne loppuivat aina yllättäen kun olivat piilossa.

Ihan pätevältä peliltä tämä vaikuttaa, kun nyt on päässyt sinuiksi laitteen kanssa.
 

mtee

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
21
Nappasin Powerin tarjouksesta hajoneen DeLonghin tilalle Siemensin EQ6 plus sarjan koneen . Hieman avelutti merkin vaihto kun oli ollut DeLongiin hyvin tyytyväinen. Saa nähdä onko Siemens yhtä luotetttava peli kuin DeLonghi. DeLongi kesti meillä 15 vuotta , kerran siihen on uutinyksikkö vaihdettu, mutta mielestäni erinomainen suoritus kahviautomatilta. Uteliaisuuttani avasin hajonneen laiteen , ja sehän oli letkua, putkea ja piuhaa täynnä, ihan kuin olis katsonut jotain Nasan sateliittiä. Pelästyin ja laitoin nopsasti takaisn kasaan.




EQ5 plussalla on tullut keiteltyä pääasissa maidottomia kahveja 4379 kuppia ilman ongelmia. Oikein tyytyväinen olen ollut.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 482
Viestejä
4 163 799
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom