Jatketaas tätä juttua täällä eikä tarjousketjussa.
Kyseessä siis Nespresson kampanja joka vinkattiin hyvien tarjousten ketjuun, osta 300 kapselia ja saat koneen kaupan päälle.
Ko. kampanja on sähköpostiin tulleen viestin mukaan taas voimassa. Olishan tuollainen Vertuo Next -laite askel laadukkaampaan kahviin, joskaan en ole ollut tyytymätön kyllä Dolce Gustoonikaan. Satojen eurojen isot kahvikoneet eivät pienehkössä keittiössä kiinnosta, mutta tuollainen Vertuo Next vielä mahtuisi. Tosin senkin saa vaikka heti alle sataselle Suomeen Saksan Amazonista.
Siitä vaan ei pääse mihinkään, että on nuo Vertuo Next -kapselit hinnakkaita. Esim. Dolce Gusto -kapselit, mitä käytän maksavat n. 0.3-0.4eur/kpl siinä missä Vertuo Next -kapseleiden keskihinta näkyy siinä 0.75euron hujakoilla. Käytän päivässä yleensä 3-4 kapselia, joten kahviin kuluisi puolentoista euron sijaan kolmisen euroa. Eihän tuo taloutta nyt kaada, mutta on kuitenkin tuntuva lisäkulu. Käsittääkseni nuo Vertuo Next -kapselit joutuu tilaamaan suoraan Nespressolta (tämän voi tehdä myös kätevän äppin kautta) ja sentään ilmaiset toimituskulut tulee isommassa tilauksessa. Toisaalta esim. Dolce Gusto -kapseleita on saanut esim. Verkkokauppa.comista halvemmalla, mutta Vertuo Nextin kanssa ei pääse ostamaan sieltä, missä on halvinta.
Pitänee kuitenkin miettiä asiaa, kun toisaalta laadukas kahvi kiinnostaisi. Monihan pitää Dolce Gustoa tosi huonona kahvina, mutta ainakin itse olen kohdannut paljon sitä, että osa haukkuvasta porukasta ei vaivaudu valitsemaan makujen joukosta hyvälaatuisempia, vaan valkkaa jonkun kaikkien haukkuman maun ja siitä vetää johtopäätökset. Toisaalta maistan kyllä DG-kahveissa hieman sitä väitettyä "vetisyyttä". Nespresson laitteita pidetään kyllä laadukkaina mutta olen lukenut jonkin vuoto-ongelmista. Niillähän ei myöskään voi Dolce Guston tavoin tehdä pelkkää kuumaa vettä, joskaan enpä tätä ominaisuutta ole paljon käyttänyt.