Kahvinkeittimet

Aeropress tuli nyt hankittua normaalin keittimen tilalle, kun vain minä juon meillä kahvia ja on juuri sitä mitä hain, eli helppo, nopea ja vaivaton.
On hyvä laite yhdelle hengele. Sitä en tajuu, että miten ne on keksinyt ikuiset suodattimet. Aina vaan löytyy paketista lisää.
Hyvä vaihtoehto on myös pieni pressopannu. Mut jos haluaa rasvat suodatella pois, niin aeropress parempi.

Aeropress tuli nyt hankittua normaalin keittimen tilalle, kun vain minä juon meillä kahvia ja on juuri sitä mitä hain, eli helppo, nopea ja vaivaton.
Hyvä valinta. Mulla on nyt laite huollettu, eli vaihdoin sen männän kumitulpan uuteen. Vehje on nyt uuden veroinen. Muistaakseni on ehkä kolmas tai max. neljäs pakka suodatinpapereita menossa, eli jonkun 800-1000 kuppia se alkuperäinen kesti. Ei se vielä falskaamaan ruvennut, mutta hiukan väljäksi kävi. Oisko toi kuus vuotta mulla nyt ollut.

Hyvä valinta. Mulla on nyt laite huollettu, eli vaihdoin sen männän kumitulpan uuteen. Vehje on nyt uuden veroinen. Muistaakseni on ehkä kolmas tai max. neljäs pakka suodatinpapereita menossa, eli jonkun 800-1000 kuppia se alkuperäinen kesti. Ei se vielä falskaamaan ruvennut, mutta hiukan väljäksi kävi. Oisko toi kuus vuotta mulla nyt ollut.
Joo minullahan tuo sitten kestää korkeintaan puoli vuotta, jos en muita keittimiä käytä :kahvi: Kävikin jo mielessä että saako sen varaosana.

Onkohan tästä mihinkään (olisi BF 249e):
Tätä olin kyllä katsellut, tässä olisi enemmän toimintoja.

Bialettin Musa tai Venus 6 kuppia tekee noin 3dl valmista vahvaa kahvia.
Italian väreissä tuo 6 kupin Bialetti sitten tuli. Odotin vasta jouluksi, mutta tulikin etuajassa. Tuo antaa about 2 dl valmista tavaraa, riittää just sopivasti kahdelle pikku herkutteluhetkeen. Äsken ensimmäinen satsi juotavaksi asti Pauligin Napoli-pavuilla (paahtoaste 4) ja mokkajauhatuksella. Meni kyllä jatkoon, sekä menetelmä että noi pavut. Aamusumpit teen kyllä edelleen Aeropressillä.

Italian väreissä tuo 6 kupin Bialetti sitten tuli. Odotin vasta jouluksi, mutta tulikin etuajassa. Tuo antaa about 2 dl valmista tavaraa, riittää just sopivasti kahdelle pikku herkutteluhetkeen. Äsken ensimmäinen satsi juotavaksi asti Pauligin Napoli-pavuilla (paahtoaste 4) ja mokkajauhatuksella. Meni kyllä jatkoon, sekä menetelmä että noi pavut. Aamusumpit teen kyllä edelleen Aeropressillä.
Joo se taisi olla niin että 3dl menee vettä josta 0.5dl jää pannuun suojaamaan jos jää induktioliedelle vähän turhan pitkäksi aikaa, ja 0.5dl jää poroihin.

On minustakin parempaa kuin perussuodatinkahvi. Hyvä jos tykkäätte. K-Marketeista löytyy Pellini 250gr jauhatus. Ihan hyvää sekin, samaten se tummempi Kimbo jos napolilaisesta tykkää. Kimboa en ole nyt tosin nähnyt kaupoissa. Molemmat on Italiassa suosittuja kahveja eli varmaanheidän juhla mokkaa :)

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 190
Jäsenet
74 165
Uusin jäsen
wesseli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom