Kahvinkeittimet

Sen verran noita Moccamaster-malleja tarjolla, että joutuu täältäkin vähän tiedustelemaan. Gigantin sivuilta löytyi tällainen tuote ja siinä on hinta 169€, tämä ilmeisesti on jokin tarjoushinta? Koska tämän tyyliset Moccamasterit on yleensä siellä 250€ hintaluokkaa? Katsoin, että sama laite on Powerilla merkattu tarjoukseen tällä hetkellä. Mutta onko tuo nyt sellainen hinta, että tämä kannattaa ostaa pois? Edellinen Moccamaster hajosi kesken kahvinkeiton ja se kesti sellaiset päälle 10 vuotta ja sen hinta oli aikanaan jossakin Powerin ja Gigantin avajaistarjous nokittelussa 59€

Sen verran noita Moccamaster-malleja tarjolla, että joutuu täältäkin vähän tiedustelemaan. Gigantin sivuilta löytyi tällainen tuote ja siinä on hinta 169€, tämä ilmeisesti on jokin tarjoushinta? Koska tämän tyyliset Moccamasterit on yleensä siellä 250€ hintaluokkaa? Katsoin, että sama laite on Powerilla merkattu tarjoukseen tällä hetkellä. Mutta onko tuo nyt sellainen hinta, että tämä kannattaa ostaa pois? Edellinen Moccamaster hajosi kesken kahvinkeiton ja se kesti sellaiset päälle 10 vuotta ja sen hinta oli aikanaan jossakin Powerin ja Gigantin avajaistarjous nokittelussa 59€

Moccamasterilla on kolme mallia mitä ne valmistavat tällä hetkellä, kaikki muut on edellisen sukupolven malleja mitä ei enää valmisteta.

One: karvalakkimalli.
Automatic: Ylimääräinen nappi millä voi säätää kuumalevyn lämpötilaa.
Optio: Kallein malli missä ylimääräinen nappi puolikkaiden pannujen keittoon.

Moccamasterilla on kolme mallia mitä ne valmistavat tällä hetkellä, kaikki muut on edellisen sukupolven malleja mitä ei enää valmisteta.

One: karvalakkimalli.
Automatic: Ylimääräinen nappi millä voi säätää kuumalevyn lämpötilaa.
Optio: Kallein malli missä ylimääräinen nappi puolikkaiden pannujen keittoon.
Vieläkö kaikkien mocamastereiden tippalukot vuotaa?

Veit sanat suusta, yrittäny aiva sanoihi kysymksii ettiä vastauksia 😄
Tällähetkellä vedelly pelkällä aeropressillä (ja lähempänä Americanoa tehnyt kuin espressoa), mietin vähän että pitäskö sitä ottaa riski hommata Siemens. Ois kans mukava päästä testailemaan vähän eri tyyppisiä.

Löytykö johonki kysymyksiin vastauksia? Eq700 ois enemmä ominaisuuksia, toki se on kans nyt yli 400e kalliimpi (ja tämä 599 tuntuu jo hintavalta ekana parempana laitteena)

Ensimmäinen kahvikoneen (Siemens EQ.6 Plus s700) matka ei mennyt iha putkeen.

Syyskuun lopussa hommasin tuon gigantista, laite näytti toimivan ihan hienosti.

Rupesin sitten ihmettelemään että kyllä tuo tippasäiliö tuntuu täyttyvän nopsaan. Ja putsatessa oli pöydällä lammikko vettä kun olin jättänyt osat ilma kuivumaan yön ajaksi irti koneesta.

No tein testin että tyhjensin tippasäiliön, laitoin vesisäiliön täyteen ja jätin pöydälle 24h ajaksi ilman että kosken siihen. Vesisäiliö oli tyhjentynyt vähän ja tippasäiliössä oli n. 2dl vettä.

Eikun siemensiin yhteyttä, otin niiden huoltosähköpostiin yhteyttä ja kyselin asiasta. Sanoivat että vaatii huoltoa ja ota yhteys puhelintukeen ja anto numeron (unohtivat mainita että on maksullinen numero).

No soitin numeroon, 7min jonossa ja sitten parin minuutin aikana aspa (oli vissii ruotsi puole aspa, puhu kuitenki, pienellä aksentilla, suomea) kattelee lähialueen huoltopaikan mulle ja antaa sen numeron.

Miksi tätäkään ei voinut antaa suoraan sähköpostissa, varsinkin kun silloin annoin vielä oman paikkakunnan yms.. Olisi säästänyt kaikkien aikaa ja vaivaa varsinki ku lopulta jouduin kuitenki itse ottaa huoltoon yhteyttä.

No, huoltoon yhteyttä ja vein laitteen paikalliseen huoltoon marraskuun alussa. Ekaan viikkoon ei kuulunut mitään, pistin sinne itse viestiä ja kyselin perään.

Heillä meni aika kauan saada vika toistettua, sen jälkeen varaosat tilattua ja lopulta kokonaa uusi kone. Ja tuona aikana kyselin väliaikatietoja useamman kerran kun ei mitään kuulunut.

Sain sen laitteen sitten takaisin pari päivää ennen jouluaattoa 😅

Eli oli siinäkohtaa ollut enemmän huollossa kuin mulla itsellä käytössä.

Jos jotain plussaa, uusi kone tuntuu toimivan niinkuin pitäisi. Ja olen kyllä tuosta vehkeestä tykännyt.

Mutta olisi tuo huoltokeissi voinut olla kyllä paljon parempi.

Viimeksi muokattu:
Kysymyksessä on Moccamaster USA -sivusto, joten ei mielestäni ole relevantti lähde suomalaiseen keskusteluun, kun erona on vielä ostopaikan lisäksi myös eriävät käyttöjännitteet.

Minä saan tulokseksi Suomi Moccamaster -sivustolta kotikeittimiksi sovelruvansi saatavilla olevien mallien määräksi viisi erilaista.
En tiedä tuon perusteella mitä on tuotannossa, mutta näitä esitetään saataville.

Optio
Automatic
One Switch
Cup-one
Model 68

Näiden lisäksi on tarjolla toimisto- ja catering -mallit

Statistiikka

Viestiketjuista
296 571
Jäsenet
81 199
Uusin jäsen