Epäselvästi tosiaan ilmaistu että tuleeko peruspaketissa mukana myös filtteri. Jos tulee, niin ei ainakaan enempää kuin yksi. Suodattimen tarve ja vaihtoväli riippuu paikallisen veden kovuudesta. Suomessa vaihtoväli lienee aika paljon pidempi kuin monessa muussa maassa. Suodattimen hinta on jotain 7-9 euroa.
Minä olen tässä kytännyt eilisestä lähtien, että josko Amazon warehouseen tulisi tuosta tarjolle "used - like new" -kategorian palautettu versio, kun niistä saisi tällä hetkellä vielä -30% alennusta. Ei vaan ole näkynyt kuin "acceptable"-luokkaisia, eikä sellaiseen kannata hairahtua. Lisäksi siellä on roikkunut yksi "used - good" -luokituksella oleva ja sen saa kyllä laitettua ostoskoriin, mutta maksuvaiheessa tulee virhe. Varmaan pitää ostaa ovh-hinnalla ennen kuin tarjous loppuu.
Edit.
Piti laittaa tilaukseen uusi laite tuolla tarjoushinnalla, kun ei niitä uudenveroisia palautettuja näkynyt listoilla. Toivottavasti tuolla nyt hoituu ne tarpeet mitä oli ajateltu ja jos ei, niin sitten pitää kokeilla Amazonin palautusta tai laittaa laite myyntiin Suomessa. Onhan tuo kovasti kehuttu vekotin, mutta saa nyt nähdä.
Jos täällä on porukalla kokemuksia tuosta De'Longhi Magnifica S ECAM 22.110.B:stä tai vastaavista, niin otan ihan mielelläni vastaan käyttövinkkejä ja suosituksia mm. pavuista jne. Minä en tosiaan ole kuin satunnainen kahvinjuoja, mutta tiedä vaikka tämän myötä innostuisi enemmänkin.
Sepä siinä juuri on meidänkin tapauksessa, eli ei olla hakemassa niitä tuhkakupin makuisia tummimpia paahtoja, vaan juuri jotain Mundon tapaista tai ei ainakaan kovin paljon tummempaa. Mieli voi toki muuttua testaillessa, mutta vaimolla on niin vahva näkemys siitä mikä on oma suosikkikahvi, että ei varmaan ihan heti löydy korvaajaa.
Minulla sen sijaan ei ole mitään odotuksia ja jos tuolla rakkineella tuotettu cappuccino ei maistu hirveästi Espresso housen perussettiä paskemmalle, niin se on silkkaa voittoa.
Ei kai noita jauhoja suositella noihin automaattikoneisiin laitettavan, vaikka niissä jauhoillekin joku reikä olisi, vai kuinka?