• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Kahvinkeittimet

Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 949
kannataa kokeilla, on siinä eroa. Menee tietysti hieman hifistelyn puollelle.....perus punaisellakin täällä monesti mennään. Ja siniselläkin....

Valio kahvimaito laktoositon on kahvin paras kaveri niin vaahdotettuna kuin sellaisenaan. Se on kehitetty yhdessä kahviasiantuntijoiden kanssa juuri tähän tarkoitukseen sopivaksi. Valio kahvimaito sisältää runsaasti proteiinia ja 2 % rasvaa, mikä tuo makuun mukavasti täyteläisyyttä. Se myös vaahtoutuu kauniisti ja valkaisee kahvia juuri sopivasti.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 674
Varmasti on erilaista, maidoissa on eroja. Noissa automaatessa ei varmaan pääse vaahtoasiaan vaikuttamaan kuin maitoa vaihtelemalla, mutta käsin vaahdottaessa on parempi että pysyy siinä maidossa minkä valitsee, niin erilaisia ovat vaadotusominaisuuksiltaan, ettei kannata lisätä tätäkin kymmenien muuttujien joukkoon...
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Tuossa kahvimaidossa on vähemmän rasvaa kuin punaisessa, joka taas vaikuttaa vaahdon elinikään (kestävyyteen). Eli en kyllä tiedä, itse olen tuotakin kokeillut mutta palannut aina takaisin punaiseen maitoon.
 
Liittynyt
27.01.2020
Viestejä
69
Vähän kiinnostaisi hankkia tuommoinen kahviautomaatti/-kone. Parempi puolisko oli kavereilta hehkutusta moisista kuullut ja innostui ideasta, jota allekirjoittanut on jo joskus jo ehdottanut. Kuulemma kriteereinä laitteelle on että saa kaksi kuppia kerralla ja mahdollista myös isolle kupille (joku perus termosmuki olisi kiva saada kotona täytettyä napin painalluksella).
Sekä mahdolliset varaosat helpohkosti saatavilla jos rikki menisi.

Itse olen de longhi koneita sillä silmällä katsellut. Kaverit kuulemma kehuneet Siemensin vekotinta, ja Melittasta sanoneet että joku malli ainakin jo tehtaalta tullessa susi ja helposti rikki menevä.
Budjetti toiveissa ehkä siinä Max 700€. Olisiko noi Siemens koneet ton cashback kampanjan kanssa pätevä vaihtoehto rahalle
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 949
Kuulemma kriteereinä laitteelle on että saa kaksi kuppia kerralla ja mahdollista myös isolle kupille (joku perus termosmuki olisi kiva saada kotona täytettyä napin painalluksella).
Nämä laitteet, tai ainakin mitä itse olen käyttänyt, eivät oiken sovellu isojen mukinen /kannujen täyttöön. Kuppikoja saa varmasti jokaisessa määriteltyä, mutta mitä isommaksi kuppikoko menee, sitä "huonommaksi litkuksi" kahvi muuttuu. Periaatteessa kun nämä ovat espressokoneita jossa on tietty "kahvipanos". MIelestäni "panos" ei kasva riittävästi 2 kuppia varten.

Kahden kupin koneessa ( puhun vanhasta DeLonghista ), kahdella kupilla tuli aina hieman pliisumpa kahvia kuin yhdellä kupilla. Joten tuli käytettettyä mielummin yhtä kuppia. Uuden koneen valinnsassa tiputin listoista vaatimuksen 2 kupin yhtäaikaiseen valmistukseeen.

Voi olla että toimii jossakin paremmin, nämä kokemukset siis vanhasta DeLonghista.
 
Liittynyt
13.08.2021
Viestejä
399
Vähän kiinnostaisi hankkia tuommoinen kahviautomaatti/-kone. Parempi puolisko oli kavereilta hehkutusta moisista kuullut ja innostui ideasta, jota allekirjoittanut on jo joskus jo ehdottanut. Kuulemma kriteereinä laitteelle on että saa kaksi kuppia kerralla ja mahdollista myös isolle kupille (joku perus termosmuki olisi kiva saada kotona täytettyä napin painalluksella).
Sekä mahdolliset varaosat helpohkosti saatavilla jos rikki menisi.

Itse olen de longhi koneita sillä silmällä katsellut. Kaverit kuulemma kehuneet Siemensin vekotinta, ja Melittasta sanoneet että joku malli ainakin jo tehtaalta tullessa susi ja helposti rikki menevä.
Budjetti toiveissa ehkä siinä Max 700€. Olisiko noi Siemens koneet ton cashback kampanjan kanssa pätevä vaihtoehto rahalle
Tommonen menee kans justiinsa Siemenssiin, verrokkina perinteinen muumimuki.

Medium kuppikokoon (muumimuki täyteen) menee omaan makuun Very strong Cafe-Latte mutta jos ottaa isomman Large niin päivästä riippuen täytyy Doubleshottina ottaa, Vepastolla sinänsä hyvä pointti.

Kahteen kuppiin Siemenssin koneessa toisaalta tulee double shot-maisempi maultaan kun kahdessa erässä tulee pavut, omasta mielestä ihan jees. En ole huomannut että laihempaa juomaa tulisi.
IMG_20211204_124635.jpg
 
Liittynyt
27.01.2020
Viestejä
69
Kiitos vastauksista. Tiedostin että tosiaan erilaisia kuin normi kahvinkeitin, mutta en tullut ajatelleeksi että eivät tosiaan ihan niin optimoituja useammalle kupille ole. Meillä kahvikupit on yleensä just luokkaa muumi, osa inasen isompia.
En tiedä minkä kokoista termaria oli kehuja täytellyt, mutta kai pienemmästä päästä kun oli kuitenkin tyytyväinen makuun mitä siihen sai.
Pitää tutkia siis että löytyisi erikseen kahden kupin toiminto, sekä nuo doupleshotit ja very strongit. Aamulla olisi kätevä molemmille samaan aikaan kuppi kuumaa saada, niin siksi Mielellään siitä kriteereistä pidetään kiinni.
Me mitään hifistelijöitä (vielä) olla oltu laadun suhteen. Menty perinteisillä kahvilla (tyyliin aina joku merkki tarjouksesta 3/10€ tms) tummapaahdot etusijalla nykyisin.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 949
Ei tuo nyt iso lisäponnistus ole tehdä kaksi kahvia perätysten. Aika nopeasti ne sieltä tulee jos vertaa perinteiseen keittimeen...
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 949
Piti ihan tutkia omaa konetta tarkemmin ( karvalakki QE6 plus S100 ) Olihan siinäkin 2 kupin nappula näköjään. Eipä ollut tullut näköjään kokeiltua, varmaankin em. syistä johtuen. Pitääpi joskus kokeilla miten toimi. Ja doubleshottejakin löytyy näköjään kaksi , double shot, double shot+.

Pitäis varmaan lukea manuaali uudestaan :)
 
Liittynyt
13.08.2021
Viestejä
399
Kiitos vastauksista. Tiedostin että tosiaan erilaisia kuin normi kahvinkeitin, mutta en tullut ajatelleeksi että eivät tosiaan ihan niin optimoituja useammalle kupille ole. Meillä kahvikupit on yleensä just luokkaa muumi, osa inasen isompia.
En tiedä minkä kokoista termaria oli kehuja täytellyt, mutta kai pienemmästä päästä kun oli kuitenkin tyytyväinen makuun mitä siihen sai.
Pitää tutkia siis että löytyisi erikseen kahden kupin toiminto, sekä nuo doupleshotit ja very strongit. Aamulla olisi kätevä molemmille samaan aikaan kuppi kuumaa saada, niin siksi Mielellään siitä kriteereistä pidetään kiinni.
Me mitään hifistelijöitä (vielä) olla oltu laadun suhteen. Menty perinteisillä kahvilla (tyyliin aina joku merkki tarjouksesta 3/10€ tms) tummapaahdot etusijalla nykyisin.

699€ casbackin jälkeen ja kaupanpäälle 2kg papuja.
Tosta löytys 4 muistipaikkaa ja kahteen kuppiin.

Tulihan näissä resepteinä lisäksi tosiaan Flat White ja Cortado ja Led-valaistus ja enemmän terästä jos en vääris muista.

Eihän Led-valaistus yms vaikuta makuun mutta omalla kohdalla valinta oli selvä maksaa vähän ekstraa.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 779
Kiitos vastauksista. Tiedostin että tosiaan erilaisia kuin normi kahvinkeitin, mutta en tullut ajatelleeksi että eivät tosiaan ihan niin optimoituja useammalle kupille ole. Meillä kahvikupit on yleensä just luokkaa muumi, osa inasen isompia.
En tiedä minkä kokoista termaria oli kehuja täytellyt, mutta kai pienemmästä päästä kun oli kuitenkin tyytyväinen makuun mitä siihen sai.
Pitää tutkia siis että löytyisi erikseen kahden kupin toiminto, sekä nuo doupleshotit ja very strongit. Aamulla olisi kätevä molemmille samaan aikaan kuppi kuumaa saada, niin siksi Mielellään siitä kriteereistä pidetään kiinni.
Me mitään hifistelijöitä (vielä) olla oltu laadun suhteen. Menty perinteisillä kahvilla (tyyliin aina joku merkki tarjouksesta 3/10€ tms) tummapaahdot etusijalla nykyisin.
Ostaisin Melittan Barista TS:n, jos sen n. 700€ hintaan saa. Muuten kärsisin, että ei saa kahta maitoa sisältävää juomaa ja ostaisin Siemens EQ6 S100, kun sen todella halvalla 455€ saa.

Piti ihan tutkia omaa konetta tarkemmin ( karvalakki QE6 plus S100 ) Olihan siinäkin 2 kupin nappula näköjään. Eipä ollut tullut näköjään kokeiltua, varmaankin em. syistä johtuen. Pitääpi joskus kokeilla miten toimi. Ja doubleshottejakin löytyy näköjään kaksi , double shot, double shot+.

Pitäis varmaan lukea manuaali uudestaan :)
Maidottomia juomia tuuppaa kaksi, maidollisia et saa kahta samaan aikaan.
Doubleshotilla saa aika tiukkaa tavaraa. Kyseistä toimintoa hyödynnetään myös, kun kone tuuppaa kaksi espressoa tai mustaa kahvia.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 516
Globaalisti ajateltuna me juomme erikoiskahvia: Juhlamokkamukillista vastaavaa kahvia ei ole missään muualla.
Mutta kahvin merkityksestä kahvin makuun olen täysin samaa mieltä.
Jenkeissä juodaan yhtä vaaleaa paahtoa kuin täälläkin. Ei tietenkään Juhla Mokkaa mutta voinee laskea "samaksi"
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
18
Etsin vaimolle keitintä ja löysin Amazonista Siemensin EQ6 Plus S700 keittimen tarjouksesta, jäi maksamaan alle 500 euroa. Edit. Taisi olla huijaus, linkki pois näkyvistä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
44
Vähän kummastelen tuota myyjää Gs-futtermittel. Näyttäisi enemmän myyvän jotain eläinten ruokaa (Google-haku). Myy myös muita kahvikoneita erittäin edulliseen hintaan.
Hinta on kyllä hyvin edukas. Aloin jo miettiä Gigantista ostetun plus 100:n palauttamista, jos halvemmalla saisi plus 700:n.
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
18
Vähän kummastelen tuota myyjää Gs-futtermittel. Näyttäisi enemmän myyvän jotain eläinten ruokaa (Google-haku). Myy myös muita kahvikoneita erittäin edulliseen hintaan.
Hinta on kyllä hyvin edukas. Aloin jo miettiä Gigantista ostetun plus 100:n palauttamista, jos halvemmalla saisi plus 700:n.
Hmmm. Taas oli pudonnut hinta satasella. Laitoin kyselyä tuonne kauppaan onko heillä noita oikeasti myynnissä, vai onko tili kaapattu ja joku käyttää sitä huijaukseen. Ei ole vielä muuta kuulunut kuin rahojen siirto kuittaus ja Amazonin luoma tilausnumero heti oston jälkeen. Edit. Ei hyvältä näytä tämä. Älkää tilatko, saldot pomppii tuolla sivuilla miten sattujaan, välillä on vaan 1 jäljellä ja välillä voi laittaa vaikka 80 koriin. Laitan luottokorttiyhtiölle viestiä ja alan selvitellä jatkotoimia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 068
Etsin vaimolle keitintä ja löysin Amazonista Siemensin EQ6 Plus S700 keittimen tarjouksesta, jäi maksamaan alle 500 euroa. Nyt mietityttää että onko tuo hintansa arvoinen?
Sehän riippuu vaimon tarpeista. Itse et ilmeisesti sitä käyttäisi? Tälläkin sivulla on ollut samasta mallista keskustelua ja hyvä laitehan se on, mutta noi kaksi myyjää ei ainakaan minua vakuuta enkä itse niille rahojani laittaisi.
 
Liittynyt
27.01.2020
Viestejä
69
Päädyttiin lopulta Melittan barista versioon ja kone kotiutui lopppuviikosta talouteen. Kyllähän tuo aika erilaista kahvia keittää entiseen verrattuna. Vielä vähän hakusessa oikeat säädöt, mutta ei vielä huonoa kahvia ole ulos saatu. Maitoa oli kiva saada molempiin kuppeihin kerralla, ja korkeus tuntuu olevan omille kupeille hyvä.

Seuraavaksi kokeilemaan erilaisia papuja.
 
Liittynyt
13.04.2021
Viestejä
12
Moi,

Ostin itselleni 50v lahjaksi Siemens eq500 härvelin erillisellä maitoputkella, ei siis integroitu säiliö. Tämä erillinen putki on ihan mielestäni ihan ehdoton. Kaura/soija/täys/rasvaton/kardemumma yms. Kaikki käy ja kaikkea voi kokeilla. Vaahto/maito on priimaa ja hyvänmakuista Hintaa oli gigantissa tuolloin reilu 400€. Siemens on ollut nyt käytössä puolisen vuotta eikä Moccamasteria ole todellakaan ikävä.

Todella hyvät kahvit ja kiva kikkailla välillä maitokahvien kanssa. Kermainen ja pehmeä maku peruskahvilla. Sopiva määrä kahvia ja todella tuoretta. Olen käyttänyt Prisman tummia papuja, erinomainen hinta-laatusuhde varsinkin jos tykkää tummasta paahdosta.

Taloudessa on 4-5 kahvinjuojaa ja kone on ollut täys kymppi hankinnasta lähtien. Nyt olen hiffannut pitää tyhjää kuppia suuttimen alla, olen laittanut koneen sammumaan automaattisesti 2h kuluttua. Tällöin voi ottaa kahvia ohimennen (ei tarvii käynnistellä) ja automaattisen puhdistuksen vedet valuu kuppiin.

Jos nyt ostaisin niin ehkä hankkisin vielä paremman mallin (metallisen). Noh, aika näyttää kestääkö tämä miten. Meillä tuo käyttöaste on kuitenkin aika kova.

Kerran olen joutunut poistamaan kalkin ja puhdistamaan koneen. Hankin netistä Siemensin puhdistustabletit, kalkinpoistotabletit ja maitoharjan - 40€. Tällä pudistaa koneen 4-5 krt. Tämä on siis välttämätön hankinta. En tiennyt tätä ostaessani konetta.

Käytättekö vedenpuhdistinta? Itse en käytä, olisko järkevää käyttää. Meillä siis normivettä hanasta Hki....
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 949
Siemenssi kaupassa muuten tarvikkeet -30%.

1639510056582.png


Varmaan kovat lähtöhinnat , mutta tuolla saataa tulla kohtuullisiksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
100
Mikäs olisi noin 100€ luokassa paras perus kahvinkeitin?

Jotain hyvää tarjousta tällä hetkellä?

8-10vuotta sitten ostettu Bosch Styline hajosi ja on muovi osista halkeillut. Muuten olen ollut kyllä todella tyytyväinen ja tuo irroitettava vesisäiliö on kyllä kiva ominaisuus.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 883
Mikäs olisi noin 100€ luokassa paras perus kahvinkeitin?

Jotain hyvää tarjousta tällä hetkellä?

8-10vuotta sitten ostettu Bosch Styline hajosi ja on muovi osista halkeillut. Muuten olen ollut kyllä todella tyytyväinen ja tuo irroitettava vesisäiliö on kyllä kiva ominaisuus.
Mites Melitta?
10 vuoden takuulla 114,00

Jotain ajastinhärveleitä tässä 99,00:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
100
Mites Melitta?
10 vuoden takuulla 114,00

Jotain ajastinhärveleitä tässä 99,00:
Kiitos.

Mitäs sitä tässä enempää etsiskelemään. Alkuvuodesta melitta kaupoille siis, siihen saakka varastosta kaivetulla +20vuotta vanhalla parin kympin keittimellä tyytyväisenä.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 674
Siemenssi kaupassa muuten tarvikkeet -30%.



Varmaan kovat lähtöhinnat , mutta tuolla saataa tulla kohtuullisiksi.
Joo, kun ottaa huomioon mitä sitruunahappo ja kahvipuhdistusaine maksaa noinniinkuin muuten...

Tämäkin tosin vielä aika tyyris: Maustepörssi sitruunahappo 750g
-kuten tämäkin: Urnex Cafiza 2 kahvilaitteen puhdistusjauhe 900 g

Ja tarkennetaan että sitrunahapolla poistetaan kalkkikertymiä, kun on happoa -ja tuolla Cafizalla kahvijäämiä, on emäs.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.07.2020
Viestejä
8
Kiitokset kaikille jotka vinkkasi tuosta aikaisemmasta Gigantin Siemens EQ6 S100 -tarjouksesta. Pari viikkoa nyt ollut käytössä ja erittäin tyytyväinen olen. Cashbackin hyväksyttiin melko nopeasti.
 
Liittynyt
02.12.2017
Viestejä
75
Kuin myös. Uskollinen Prisman 19,90e pressopannu alkoi olla vaivaisen 8 vuoden jälkeen aika rikki rispaantunut ja vaikka olin vannonut etten mitään automaattia hommaa niin toi S100 tarjous oli sen verta hyvä ettei malttanut jättää väliin. Kyllähän tuo aika pirun hyvää plöröä tekee. Arkipapuina on pitkään ollut Liiterin iso espressosäkki ja tämä pikku kone vääntää siitä kyllä paljon maukkaampaa kuin esim. työpaikan jossain ihan eri hintaluokassa painiva Jura jostain paljon aromikkaammista pavuista.

Aika nopeasti tuo alkoi pyydellä kalkinpoistoa, tosin vesikin on täällä kovaa ja asetus myös sen mukainen. Ei ollut tilatut tabletit vielä saapuneet niin ajoin kalkinpoisto-ohjelman kahdella ruokalusikallisella sitruunahappoa 0,5 litrassa vettä.
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
44
Ostin tuon Gigantin Siemens EQ.6 plus -kahvinkeittimen joulukuun alkupuolella. Tein siitä cashback -vaadittavan arvostelun ja täytin muut asiaan liittyvät lomakkeet. Cashback tuli itseasiassa yllättävän nopeasti tilille, noin kolme-neljä viikkoa itse ostotapahtumasta.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
564
Ostin tuon Gigantin Siemens EQ.6 plus -kahvinkeittimen joulukuun alkupuolella. Tein siitä cashback -vaadittavan arvostelun ja täytin muut asiaan liittyvät lomakkeet. Cashback tuli itseasiassa yllättävän nopeasti tilille, noin kolme-neljä viikkoa itse ostotapahtumasta.
Onko antaa kokemuksia laitteesta? Vähän himottaisi kun sukulainen osti Jura E8 (joka kyllä omaan budjettiin overkill) ja iski kateus. Kokemus kahvista Moccamaster ja Dolce kapselikone.
Tässä ainakin saanut ihan hyvät revikat: 9 Reasons Why Everyone Love the Siemens EQ.6
 
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
42
Onko antaa kokemuksia laitteesta? Vähän himottaisi kun sukulainen osti Jura E8 (joka kyllä omaan budjettiin overkill) ja iski kateus. Kokemus kahvista Moccamaster ja Dolce kapselikone.
Tässä ainakin saanut ihan hyvät revikat: 9 Reasons Why Everyone Love the Siemens EQ.6
Itsellä ollut tuo EQ.6 plus S700 viikon verran ja kyllä tuo ihan kelpo laite mielestäni on ollut. Ei se nyt tuota E8:ia vastaa (käytän kyseistä keitintä työpaikalla), mutta kyllä tämä hintansa väärti ehdottomasti on. Itse pääsääntöisesti olen tuota americanoa ja Lattea tehnyt, mutta perheessä kyllä tuota maitovaahtoa tuotetaan kaakaojuomia varten ja sitä pidetään laitteen hyvänä ominaisuutena. Hiljaisempi tämä on muuten kuin tuo Jura.
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
44
Onko antaa kokemuksia laitteesta? Vähän himottaisi kun sukulainen osti Jura E8 (joka kyllä omaan budjettiin overkill) ja iski kateus. Kokemus kahvista Moccamaster ja Dolce kapselikone.
Tässä ainakin saanut ihan hyvät revikat: 9 Reasons Why Everyone Love the Siemens EQ.6
Hyvä vekotin kyseessä. Ensimmäinen kahvikoneeni. Itse käytän tuota enimmäkseen espressojen tekemiseen, mutta välillä tulee tehtyä joku maitokahvikin. Vaimo taas tekee tuolla itselleen maitokahveja. Laite on aika hiljainen, aamulla kuuden aikaan perheestä ei muut herää, kun "keittelen" tuolla itselleni aamulla espresson. Helppo pitää puhtaana. Tuo maitoletku on myös näppärä, kun sen voi laittaa suoraan maitopurkkiin ilman erillistä astiaa ja sellaisen pesua. Tippa-astiaa pitää tyhjennellä yllättävän usein, mutta se ei ole iso homma.

Erilaisia kahvivaihtoehtoja voisi olla enemmän. Ja jos seuraavaa laitetta hankkisin, haluaisin siihen kaksille eri pavuille omat säiliönsä. Lähinnä sillä ajatuksella, että toisessa säiliössä voisi olla espressopapuja ja toisessa sitten tavallisia. Mutta tuohon maksamaani 450 euron hintaan ihan lyömätön vehje.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
564
Hyvä vekotin kyseessä. Ensimmäinen kahvikoneeni. Itse käytän tuota enimmäkseen espressojen tekemiseen, mutta välillä tulee tehtyä joku maitokahvikin. Vaimo taas tekee tuolla itselleen maitokahveja. Laite on aika hiljainen, aamulla kuuden aikaan perheestä ei muut herää, kun "keittelen" tuolla itselleni aamulla espresson. Helppo pitää puhtaana. Tuo maitoletku on myös näppärä, kun sen voi laittaa suoraan maitopurkkiin ilman erillistä astiaa ja sellaisen pesua. Tippa-astiaa pitää tyhjennellä yllättävän usein, mutta se ei ole iso homma.

Erilaisia kahvivaihtoehtoja voisi olla enemmän. Ja jos seuraavaa laitetta hankkisin, haluaisin siihen kaksille eri pavuille omat säiliönsä. Lähinnä sillä ajatuksella, että toisessa säiliössä voisi olla espressopapuja ja toisessa sitten tavallisia. Mutta tuohon maksamaani 450 euron hintaan ihan lyömätön vehje.
Tosi hyvään hintaan olet kyllä saanut!
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
564
Nyt kyllä hämmennyin täysin noista tuotekoodeista:
TE657313RW (EQ6 Plus s700?) ja TE651209RW (Siemens EQ.6 Plus S100?). Mikähän noissa on käytännössä ero?
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
564
Siemensillä on tapana nimetä tuotteita S100, S700 jne. Isompi numero on parempi :D

Näistä linkeistä voit vertailla laitteiden speksejä:


Joo kurkkasin tuolta ja tulin tulokseen, että S700 on hiukan painavampi :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
915
Näyttäis noissa olevan kaikenlaisia pikkueroja S700 sisältää mm.:

* Irrotettavat säiliöt poistovedelle ja käytetyille kahvipuruille
* Vesipumpun paine: 19 baaria (toisessa 15 baaria)
* Useita eri kielivaihtoehtoja: mm. suomi, venäjä, ruotsi, norja ja tanska.

Avaa molemmat speksit selaimeen eri tabeihin ja sitten vaihtaa tabia, niin näkee mikä muuttuu. On kyllä vaikeaksi tehty vertailu...
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
564
Näyttäis noissa olevan kaikenlaisia pikkueroja S700 sisältää mm.:

* Irrotettavat säiliöt poistovedelle ja käytetyille kahvipuruille
* Vesipumpun paine: 19 baaria (toisessa 15 baaria)
* Useita eri kielivaihtoehtoja: mm. suomi, venäjä, ruotsi, norja ja tanska.

Avaa molemmat speksit selaimeen eri tabeihin ja sitten vaihtaa tabia, niin näkee mikä muuttuu. On kyllä vaikeaksi tehty vertailu...
No niinpä tietysti, itse vertasin tuon "vertaa" -toiminnon kautta :D kiitos selvennyksestä.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 779
Nyt kyllä hämmennyin täysin noista tuotekoodeista:
TE657313RW (EQ6 Plus s700?) ja TE651209RW (Siemens EQ.6 Plus S100?). Mikähän noissa on käytännössä ero?
Olisiko tästä viestistä apua?
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
564
Olisiko tästä viestistä apua?
Kiitos! En näemmä lukenut tarpeeksi taaksepäin.
Itse kyllä arvostan monipuolisempaa maitokahvitarjontaa, maidon säätöä ja ei tuo osien irroittaminen puhdistusta varten varmasti pahitteeksi ole.
S700 isketty tilaukseen kahvikaverista tuolla 699€ cashbä-hinnalla. Sai sieltä sentään tänään 2kg papuja kaupan päälle.
 
Liittynyt
13.08.2021
Viestejä
399
Nyt kyllä hämmennyin täysin noista tuotekoodeista:
TE657313RW (EQ6 Plus s700?) ja TE651209RW (Siemens EQ.6 Plus S100?). Mikähän noissa on käytännössä ero?
Tein itse vertailun syksyllä ja itellä kuvan TE657319RW EQ6 Plus s700. Tässä on lisänä:
-Maitojuomat kahteen kuppiin OneTouch DoubleCup
-Lisää erikoiskahveja: Americano, Flat White, Cafe Cortado maitovaahtopainikkeen takana.
-Maidon ja espresson suhde säädettävissä kaikille juomille.
-Suosikit: Tallenna jopa 4 ohjelmaa, favorites
-Lyhyt käyttöopas aina lähellä - laitteen sisällä
-Vesipumpun paine: 19 baaria vs 15.

Tästä en osaa sanoa löytyykö s100 mallista:
-Irrotettavat säiliöt poistovedelle ja käytetyille kahvipuruille

Sitten myös omia havaintoja.
-2x "soft start"-led valot käynnistyksessä ja käytettäessä.
-Rst-kehys.

Kuva vielä mukaan, tossa suosikkijuoman teko ja valittavissa paikoitellen enemmän näkyvät 3 vaihtoehtoa. Ensimmäisenä toki valitaan mihin juomaan perustuu, kuvassa Latten oletusnäkymät.

inCollage_20220105_054641380.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 779
Tein itse vertailun syksyllä ja itellä kuvan TE657319RW EQ6 Plus s700. Tässä on lisänä:
-Maitojuomat kahteen kuppiin OneTouch DoubleCup
-Lisää erikoiskahveja: Americano, Flat White, Cafe Cortado maitovaahtopainikkeen takana.
-Maidon ja espresson suhde säädettävissä kaikille juomille.
-Suosikit: Tallenna jopa 4 ohjelmaa, favorites
-Lyhyt käyttöopas aina lähellä - laitteen sisällä
-Vesipumpun paine: 19 baaria vs 15.

Tästä en osaa sanoa löytyykö s100 mallista:
-Irrotettavat säiliöt poistovedelle ja käytetyille kahvipuruille

Sitten myös omia havaintoja.
-2x "soft start"-led valot käynnistyksessä ja käytettäessä.
-Rst-kehys.

Kuva vielä mukaan, tossa suosikkijuoman teko ja valittavissa paikoitellen enemmän näkyvät 3 vaihtoehtoa. Ensimmäisenä toki valitaan mihin juomaan perustuu, kuvassa Latten oletusnäkymät.
S100 löytyy myös pieni ohjekirja, kupin koko- ja lämpötilasäädöt, irrotettavat osat sekä keruuastiat.

Lämmin maito, tuplamaitojuomien valmistus ja maidon määrän säätäminen sekä suosikkijuomien määrä isoimmat puutteet S100 vs. S700.

Sitten rosteria ei ole ja vesipumpun paine pienempi, tosin näillä ei taida käytännössä vaikutuksia olla. Americanon saa valmistettua myös S100:lla, vaikka ei ole valittavissa. Flat whitea ei osaa arvostelijoiden mukaan yksikään kone tehdä kunnolla.

S700 hintaan 700€ on hyvä kauppa.

EDIT: Omasta mielestäni kahden maitopohjaisen kahvin yhtäaikaisesta valmistamisesta kannattaa maksaa. Selvä aikahyöty silloin, kun tarjoillaan useammalle henkilölle. Muut jutut, kuten maitomäärän säätäminen ja suosikkijuomat ovat suurimmalle osalle aika pieniä asioita (hifistelijät erikseen).
 
Viimeksi muokattu:

FinMaky

Tekee sitä ATK:ta
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
680
Miele CM 6160 MilkPerfection LotusWhite -kahviautomaatti 999,00
Tuon kävin välipäivinä nappaamassa ostoskoriin. Siemens olisi ollut toinen vaihtoehto, mutta siitä lukenut että muutamilla on hajonnut parikin konetta peräkkäin ja vaikka takuut toimii jne, niin jäi vähän epäilevä olo. Miele taas mainosti että kotikäytössä 20v voisi toimia. Vielä on opettelu kesken ja kahvikonehistoria: Nespresso koneita 2 kpl ja käyttöä yli 5v ja olen ollut tyytyväinen (molemmat lähtee edukkaasti, jos joku haluaa), sittemmin aeropressasin kahveja muutaman kuukauden ja nyt sitten Miele. Niin ja juon kahvini maidolla
+ Hyvää kahvetta
+ Vastaavat maitovaahdot kuin nespresson koneesta
+ säätöjä löytyy, vielä on testailussa peruskahvien napit, mutta sitten pääsee optimoimaan omaa kupillista
+ Pilli maitopurkkiin suoraan, kun kahvi valmista niin pillin huuhtelu ja tiskikaappiin. Erittäin kätevää, nespressokoneessa erillinen maitosäiliö ja se menee nopeasti karmeen näköseksi ja sitten on tiskikoneessa kun tekee mieli kahvetta.
+ Kone automaattisesti putsaa maitolinjat ja itsensä, kun on ollut 15? min käyttämättömänä ja sammuu
+- Jokainen käynnistys pyöräyttää puhdistussyklin, josta seuraa isoimmat miinukset
- Tippasäiliö on täynnä kokoajan ja samoin sitten vesisäiliö tyhjenee vauhdilla
- Vesisäiliön kannen logiikka on vähän mielenkiintoinen, varmaan siinä on joku ajatus, mutta parikertaa saanut sen ns. jumiasentoon. Kansi pitää olla kiinni kun lasket vesisäiliötä. Nespresson koneessa tottui laskemaan kannesta säiliön, pitää vaan opetella erilainen tapa.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
564
Siemens EQ6 S700 löysi tänään kotiin ja hienoltahan tuo vaikuttaa. Kahvi on kuumaa sekä vahvaa ja maitovaahto paksua.

Ainoa epäilys: Onko muilla tuossa kosketusnäytön vasemmassa yläkulman muovissa vähän löysää? Napsuu kun painaa.. Ominaisuus vai vika?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
1 309
Tilaamani EQ3 tarjouskeitin löysi myöskin kotiin, äänekäs niinkuin oletinkin mutta muuten aivan toimiva peli. En ole maidonvaahdotinta vielä testannut.

Jos tuon lapsiperheesssä löisi klo 6 tulille niin kyllä vaimo, vaimon poikaystävä, lapset ja naapurin emäntä tuohon paukkeeseen heräisivät.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 883
Tekeekö tälläisellä mitään? Vai mikä olisi hyvä keitin mikä jauhaa kokonaisista pavuista?

Ideahan tuollaisessa laitteessa on ihan fiksu. Vastaavia tekee ainakin Melitta ja Princess. Kartioteristä Philipsissä puhutaan, joten mylly on varmaan ihan ok suodatinkahvia varten. Jossain arvosteluissa moititaan että on niin ahdas kuilu papusäiliön ja myllyn välillä, että papujen syöttö myllyyn voi toimia huonosti jos sattuu vähän isompaa papua olemaan pussissa, jolloin pitää ravistella että homma toimii. Ostaisin tuon ehkä ennemmin Gigantista halvemmalla hyvän palautusoikeuden saadakseni.
 

Sihijuoma667

Team AMD
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 313
Ideahan tuollaisessa laitteessa on ihan fiksu. Vastaavia tekee ainakin Melitta ja Princess. Kartioteristä Philipsissä puhutaan, joten mylly on varmaan ihan ok suodatinkahvia varten. Jossain arvosteluissa moititaan että on niin ahdas kuilu papusäiliön ja myllyn välillä, että papujen syöttö myllyyn voi toimia huonosti jos sattuu vähän isompaa papua olemaan pussissa, jolloin pitää ravistella että homma toimii. Ostaisin tuon ehkä ennemmin Gigantista halvemmalla hyvän palautusoikeuden saadakseni.
Olisko esim Melitta parempi? Halvempi ilman kahta papuosastoa..
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
321
Miele CM 6160 MilkPerfection LotusWhite -kahviautomaatti 999,00

- Tippasäiliö on täynnä kokoajan ja samoin sitten vesisäiliö tyhjenee vauhdilla
-
Tähän käytännön vinkki, Delonghin koneesta opittua. Ymmärsin, että huuhteluvedet annat mennä tippasäiliöön. Itse olemme ottaneet ison lasin tippasäiliöksi, mitä säilytetään aina kahvinkeittovälit suuttimien alla. Käynnistyessä ja sammuessa kone huuhtelee vedet lasiin - ei tarvii tippasäiliötä kolistella irti lähes koskaan.

Toki esteettisesti voi olla jollekkin hankala ratkaisu
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 779
Tähän käytännön vinkki, Delonghin koneesta opittua. Ymmärsin, että huuhteluvedet annat mennä tippasäiliöön. Itse olemme ottaneet ison lasin tippasäiliöksi, mitä säilytetään aina kahvinkeittovälit suuttimien alla. Käynnistyessä ja sammuessa kone huuhtelee vedet lasiin - ei tarvii tippasäiliötä kolistella irti lähes koskaan.

Toki esteettisesti voi olla jollekkin hankala ratkaisu
Tämä ei auta Siemens EQ6 kanssa, kun se poloinen ei ymmärrä keruulasin olevan suuttimien alla vaan taitaa laskennallisesti pyytää vähän väliä tyhjennystä. Kyllä sitä vettä kertyy tippasäiliöön silti runsaasti. Toisaalta ihan hyvä, että pesee kunnolla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 601
Viestejä
4 185 598
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom