Kahvinkeittimet

Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
348
James Hoffmann julkaisi testin täysautomaateista, testissä kuusi eri valmistajan mallia.


Spoileri:
Jura ja DeLonghi parhaat.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 762
Joo ei ongelmia. Itse asiassa mä löysin tästä ketjusta kiteytyksen tämän linkin takaa:

Ei tuossa S500:n ja S700:n välillä ole teknisissä ominaisuuksissa muuta eroa kuin tuo muistipaikkajuttu.
Tuossa linkin takaisessa tekstissä vertailin pelkkiä kahvin valintaan ja tekemiseen liittyviä ominaisuuksia. Ulkonäöllisiä ominaisuuksia voi olla päälle, kun en niitä tutkinut. Esimerkiksi rosteri vs. muovi ja led-valot vs. ei valoja.

Täältä kun valkkaa tietyn kahvikoneen ja valitsee kaikki tekniset tiedot, niin pystyy selailemaan tarkemmin eroja. Vertailu-työkalu ei valitse riittävästi tietoja erojen kaivamiseen eli kiinnostavan koneen tekniset tiedot pitää kahlata kokonaan läpi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
Tuossa linkin takaisessa tekstissä vertailin pelkkiä kahvin valintaan ja tekemiseen liittyviä ominaisuuksia. Ulkonäöllisiä ominaisuuksia voi olla päälle, kun en niitä tutkinut. Esimerkiksi rosteri vs. muovi ja led-valot vs. ei valoja.

Täältä kun valkkaa tietyn kahvikoneen ja valitsee kaikki tekniset tiedot, niin pystyy selailemaan tarkemmin eroja. Vertailu-työkalu ei valitse riittävästi tietoja erojen kaivamiseen eli kiinnostavan koneen tekniset tiedot pitää kahlata kokonaan läpi.
Juu näin tulkitsinkin vertailuasi. Täytyy kuitenkin mainita, että vaikka linkit kliksauttaa auki ja käy rivi riviltä läpi S500 ja S700 laitteet, niin ainoa "ulkoinen" ero on paino. Kuvan perusteella sitten toisessa on ehkä teräspintaa tai harmaata muovia. Tätä ei spekseissä mainita erikseen. Eli valmistajan speksien mukaan identtiset laitteet. Hämmästyttävää.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
Siemensin EQ6 sarjalainen on pelannut varsin mainiosti, mutta tuo maitojärjestelmän puhdistus.
Miksi maitokahvin valmistamisen jälkeen pitää vielä erikseen hyväksyä maitojärjestelmän pesu ? Jos et muista sammutaessasi konetta painaa vielä eriksen sitä start nappula ( maitojärjestelmän pesun käynnistys ), niin kone sammuu ja tekee vain normaalin pesun ja maitojärjestelmä jää pesemättä. Miksi maitojörjstelmän pesu pitää erikseen vielä varmistaa, miksei se vain tee sitä ihan niinkuin peruspesuakin sammuttamisen yhteydessä ?

Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun on unohtunut varmistaa maitojärjestelmän pesun, jolloin maitosysteemi on jäänyt pesemättä.

Toinen asia on veden loppuminen, Onko tuttu tilanne kun sammutat tai käynnistät konetta ja se silloin alka huutamaan lisää vettä ? Eikä huomautukset vähäisestä vesimäärästä vois tehdä silloin kuin se on päällä standy tilassa, ennen sammutamista ?. Kun konetta sammutetaan tai käynnistettään, silloin on "kiire". Sama pätee tippakaukalon tyhjennyksen.
 
Liittynyt
13.08.2021
Viestejä
399
Siemensin EQ6 sarjalainen on pelannut varsin mainiosti, mutta tuo maitojärjestelmän puhdistus.
Miksi maitokahvin valmistamisen jälkeen pitää vielä erikseen hyväksyä maitojärjestelmän pesu ? Jos et muista sammutaessasi konetta painaa vielä eriksen sitä start nappula ( maitojärjestelmän pesun käynnistys ), niin kone sammuu ja tekee vain normaalin pesun ja maitojärjestelmä jää pesemättä. Miksi maitojörjstelmän pesu pitää erikseen vielä varmistaa, miksei se vain tee sitä ihan niinkuin peruspesuakin sammuttamisen yhteydessä ?

Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun on unohtunut varmistaa maitojärjestelmän pesun, jolloin maitosysteemi on jäänyt pesemättä.

Toinen asia on veden loppuminen, Onko tuttu tilanne kun sammutat tai käynnistät konetta ja se silloin alka huutamaan lisää vettä ? Eikä huomautukset vähäisestä vesimäärästä vois tehdä silloin kuin se on päällä standy tilassa, ennen sammutamista ?. Kun konetta sammutetaan tai käynnistettään, silloin on "kiire". Sama pätee tippakaukalon tyhjennyksen.
Ihan kätevää ettei huuhtele maitovesiä maitosäiliöön/purkkiin, meilllä monesti aina tunnin päällä ja uusi kuppi tai sammutus harkinnassa niin yleensä juuri silloin kerkeää mennä kiinni eikä kerkeisi pelastaa tilannetta olohuoneen puolelta saati etätoimistolta.

Veden lisäämistä ensi käynnistyskerralla myös vähän miettinyt mutta onhan sitä sammuttaessakin kiire välillä. Tuleepahan tuoretta vettä lisättyä.

Kaukalon tyhjentämisessä saisi erikseen vielä olla critical/vastaava ilmoitus että voisi tyhjennyksen yhtä kuppia varten ohittaa :lol:
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
han kätevää ettei huuhtele maitovesiä maitosäiliöön/purkkiin, meilllä monesti aina tunnin päällä ja uusi kuppi tai sammutus harkinnassa niin yleensä juuri silloin kerkeää mennä kiinni eikä kerkeisi pelastaa tilannetta olohuoneen puolelta saati etätoimistolta.
Tuota riskiä en edes ajatellut. Aina tulee maitopurkki/astia siirrettyä jääkaappiin ja sen jälkeen sammutettua kone. Mutta se viimeinen ok maitojärjestelmän puhdistamiseksi kiireeessä unohtuu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
Olin jo tilaamassa eq6 S500:n, mutta..
Eilen kun luin arvosteluja, niin moni suosittelee Siemensin sijaan Delonghia. Tuolta on noussut erityisesti Primadonna (jokuversio) esille. En ole itse vielä ehtinyt Delonghiin perehtyä, mutta varmasti pitäisi ennen kuin tilausta liipaisee. Oliko täällä Delonghi-kahvikoneen omistajia?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
348
Olin jo tilaamassa eq6 S500:n, mutta..
Eilen kun luin arvosteluja, niin moni suosittelee Siemensin sijaan Delonghia. Tuolta on noussut erityisesti Primadonna (jokuversio) esille. En ole itse vielä ehtinyt Delonghiin perehtyä, mutta varmasti pitäisi ennen kuin tilausta liipaisee. Oliko täällä Delonghi-kahvikoneen omistajia?
DeLonghi Dinamica ECAM350.55.B ollut neljä vuotta käytössä ongelmitta. Tekee omaan makuun hyvää kahvia ja on suht vaivaton puhdistaa. Sisältähän nuo DeLonghit ovat identtisiä, ero tulee sitten materiaaleissa, näytössä ja valmiissa ohjelmissa sekä millainen maitosysteemi on.
Siemensiin/Juraan/Mieleen verrattuna on heppoisempi ja äänekkäämpi, eli sellainen halpisräminä laitteesta pääsee noihin tuplasti-4x kalliimpiin verrattuna. Kuten noi testitkin osoittaa ei sillä lisähinnalla osteta paremman makuista kahvia vaan imagoa..

Tuossa voi koko maitosysteemin nakata tiskikoneeseen ja muuten se vaatii lähinnä uuttoyksikön liottamisen hanalämpöisessä vedessä, ohjeet taitaa sanoa kuukaisittain mutta oma rutiini on tehdä se joka sunnuntai.
Kaipaan tuohon oikeastaan vain toista myllyä että saisi helpommin vaihtelua (on siinä ohisyöttö valmiiksi jauhetulle kahville kuppi kerrallaan), muuten täyttää tarpeet.
Tuo pesee itseään aina käynnistäessä ja sammuttaessa joten vettä saa lisätä liki päivittäin. Vesiastia irroitetaan vetämällä eteenpäin (eikä ylös) joka on omassa käytössä ehdoton vaatimus, laitteen saa sijoitettua keittiössä kaapin alapuolelle
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
DeLonghi Dinamica ECAM350.55.B ollut neljä vuotta käytössä ongelmitta. Tekee omaan makuun hyvää kahvia ja on suht vaivaton puhdistaa. Sisältähän nuo DeLonghit ovat identtisiä, ero tulee sitten materiaaleissa, näytössä ja valmiissa ohjelmissa sekä millainen maitosysteemi on.
Siemensiin/Juraan/Mieleen verrattuna on heppoisempi ja äänekkäämpi, eli sellainen halpisräminä laitteesta pääsee noihin tuplasti-4x kalliimpiin verrattuna. Kuten noi testitkin osoittaa ei sillä lisähinnalla osteta paremman makuista kahvia vaan imagoa..

Tuossa voi koko maitosysteemin nakata tiskikoneeseen ja muuten se vaatii lähinnä uuttoyksikön liottamisen hanalämpöisessä vedessä, ohjeet taitaa sanoa kuukaisittain mutta oma rutiini on tehdä se joka sunnuntai.
Kaipaan tuohon oikeastaan vain toista myllyä että saisi helpommin vaihtelua (on siinä ohisyöttö valmiiksi jauhetulle kahville kuppi kerrallaan), muuten täyttää tarpeet.
Tuo pesee itseään aina käynnistäessä ja sammuttaessa joten vettä saa lisätä liki päivittäin. Vesiastia irroitetaan vetämällä eteenpäin (eikä ylös) joka on omassa käytössä ehdoton vaatimus, laitteen saa sijoitettua keittiössä kaapin alapuolelle
Mun pitää ottaa hiukan aikaa ja perehtyä mitä malleja tuolla on tarjolla. Nyt kun nostit hiljaisuuden esille, niin se olisi kyllä laitteelle tarpeellinen ominaisuus. Täytyy katsoa onko tuossa kehitystä tapahtunut ja nykyiset jos olisivat hiljaisempia kuin mitä sinulla. Niin jaksi kuppia pitäisi saada maitokahvia kerralla. Täytyykin perehtyä myös tuohon vesisäiliöasiaa mistä mainitsit. On melko oleellista, että veden täyttö ei tarkoita laitteen liikuttelua kun itselläkin "Kattotilaa" ei ihan hirveästi taida olla.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 762
Olin jo tilaamassa eq6 S500:n, mutta..
Eilen kun luin arvosteluja, niin moni suosittelee Siemensin sijaan Delonghia. Tuolta on noussut erityisesti Primadonna (jokuversio) esille. En ole itse vielä ehtinyt Delonghiin perehtyä, mutta varmasti pitäisi ennen kuin tilausta liipaisee. Oliko täällä Delonghi-kahvikoneen omistajia?
Itse ostaisin tällä hetkellä S500:n ellei jostain löydy Melittan Baristaa Smartia edullisesti.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
Nyt kun nostit hiljaisuuden esille, niin se olisi kyllä laitteelle tarpeellinen ominaisuus. Täytyy katsoa onko tuossa kehitystä tapahtunut ja nykyiset jos olisivat hiljaisempia kuin mitä sinulla. Niin jaksi kuppia pitäisi saada maitokahvia kerralla. Täytyykin perehtyä myös tuohon vesisäiliöasiaa mistä mainitsit. On melko oleellista, että veden täyttö ei tarkoita laitteen liikuttelua kun itselläkin "Kattotilaa" ei ihan hirveästi taida olla.
Minulla oli ennen DeLonghi joka oli selvästi äänekkäämpi. Uusi Siemens on selvästi hiljaisempi. Siemensissä vesisäiliö irtoaa myös sivulle, ylöspäin tilaa ei paljoa tarvita. Säiliötä tarvitsee nostaa ensin se pari senttiä ylös jonka jälkeen se sen voi vetää sivulle. Kahva on suunnitelu juuri sivulle nostamista varten . Hyvä on huomioida näissä myös papujen täyttö, miten se tapahtuu ja paljonko se vaatii tilaa.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 762
Hintalaatusuhde. All-time-low hinnalla myynnissä eli 699€. Hiljainen, käyttöliittymä fiksu ja säädettävämpi kuin S100 malli (eli tekee kaksi maitojuomaa, maidon määrää voi säätää jne).

Delonghi on meluisampi ja pidän käyttöliittymää huonona vs. Siemens. Siemensin maitoletku on ehdottomasti paras mahdollinen ratkaisu arjessa. Kahvin makua on hyvin vaikea vertailla ellei saa koneita vierekkäin. Edelleen uskon pavuilla olevan isompi merkitys kuin itse koneella kahvin makua arvotettaessa. Siksi arvostan enemmän ominaisuuksia ja käytettävyyttä.

Melitta siksi, että siinä on kaikki asiat kunnossa. Löytyy pari papusäiliötä, kaikki mahdolliset säädöt, hinta järkevä ja pärjännyt testeissä. Hintakin fiksu. Ainoastaan käyttöliittymässä aika paljon nappeja eikä ole niin visuaalisesti yksinkertainen kuin Siemens.

Oma fiilis on, että Siemensin EQ.6 mallien tarjoushinnat eroaa kaikista eniten ovh-hinnoista. Tätä ei huomioida testeissä ja siksi menestystä ei ole niin kovasti tullut. Kun laitetaan hinnaksi max. 600-800 €, näyttäytyy Siemens minusta hyvin vahvana ehdokkaana.
 
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
42
Nyt on jo kolme kuukautta EQ6 plus 700-konetta käytelty. Mutta nyt on alkanut maidon vaahdotus tökkimään kovasti. Sylkee ja pätkii vaahdotuksessa kovasti. Itse en juurikaan ole tuota käyttänyt (ehkä yksi latte/viikko), mutta vieraat ja poika kovastikin. Puhdistettu on erilaisilla menetelmillä ja poistettu kalkkia ja ajettu normipuhdistusta ja kahvijärjestelmän puhdistusainettakin olen "vaahdottanut". Ei meinaa skulata siltikään - harmittavaa! Onko muilla ollut ongelmia ja miten olette järjestelmää putsailleet?
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 762
Nyt on jo kolme kuukautta EQ6 plus 700-konetta käytelty. Mutta nyt on alkanut maidon vaahdotus tökkimään kovasti. Sylkee ja pätkii vaahdotuksessa kovasti. Itse en juurikaan ole tuota käyttänyt (ehkä yksi latte/viikko), mutta vieraat ja poika kovastikin. Puhdistettu on erilaisilla menetelmillä ja poistettu kalkkia ja ajettu normipuhdistusta ja kahvijärjestelmän puhdistusainettakin olen "vaahdottanut". Ei meinaa skulata siltikään - harmittavaa! Onko muilla ollut ongelmia ja miten olette järjestelmää putsailleet?
Itse olen huomannut, että kauramaidolla meinaa sylkeä, punaisella tai rasvattomalla ei ikinä.

Ei oikein tietoa, miksi sylkee. Jos letkussa on liian tiukka mutka, niin silloin voi sitä tehdä. Lisäksi, kun kauramaitopurkin pohjaan tökkää letkun pään sopivasti, virtaus häiriintyy.

Ihan normaalia pesua teen joka vkl, jossa irrotetaan kaikki mahdolliset osat ja maitoletkulle on oma harja.
 
Liittynyt
13.08.2021
Viestejä
399
Nyt on jo kolme kuukautta EQ6 plus 700-konetta käytelty. Mutta nyt on alkanut maidon vaahdotus tökkimään kovasti. Sylkee ja pätkii vaahdotuksessa kovasti. Itse en juurikaan ole tuota käyttänyt (ehkä yksi latte/viikko), mutta vieraat ja poika kovastikin. Puhdistettu on erilaisilla menetelmillä ja poistettu kalkkia ja ajettu normipuhdistusta ja kahvijärjestelmän puhdistusainettakin olen "vaahdottanut". Ei meinaa skulata siltikään - harmittavaa! Onko muilla ollut ongelmia ja miten olette järjestelmää putsailleet?
Onkohan kuinka tiivis liitos maitoletkulla suutinosaan?
 
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
42
Itse olen huomannut, että kauramaidolla meinaa sylkeä, punaisella tai rasvattomalla ei ikinä.

Ei oikein tietoa, miksi sylkee. Jos letkussa on liian tiukka mutka, niin silloin voi sitä tehdä. Lisäksi, kun kauramaitopurkin pohjaan tökkää letkun pään sopivasti, virtaus häiriintyy.

Ihan normaalia pesua teen joka vkl, jossa irrotetaan kaikki mahdolliset osat ja maitoletkulle on oma harja.
Juurikin kaurajuomaa vain käytetty. Alkuun ei ongelmia ollut, mutta joitain aikoja sitten nämä alkoivat. Pitääkin kokeilla sitten tuota normimaitoa, jos sillä toimisi paremmin. Kiitos!
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 762
Juurikin kaurajuomaa vain käytetty. Alkuun ei ongelmia ollut, mutta joitain aikoja sitten nämä alkoivat. Pitääkin kokeilla sitten tuota normimaitoa, jos sillä toimisi paremmin. Kiitos!
Sellainen huomio vielä, että rasvattomalla maidolla vaahdon ikä on aika lyhyt. Punaisella maidolla vaahto ei taas "häviä" millään. Olisiko kevytmaito sitten näiden välistä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
Noh olin jo maksamassa S500:sta hintaan 699€, mutta aloin epäröimään kun alkuvuodesta tarjouksella ja cashbackilla on saatu samaan hintaan S700. Eli nyt taidan laittaa jäitä hattuun ja odotella, josko S700 tulisi sopivaan tarjoukseen. Onneksi moccamaster toimii :)
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 762
Noh olin jo maksamassa S500:sta hintaan 699€, mutta aloin epäröimään kun alkuvuodesta tarjouksella ja cashbackilla on saatu samaan hintaan S700. Eli nyt taidan laittaa jäitä hattuun ja odotella, josko S700 tulisi sopivaan tarjoukseen. Onneksi moccamaster toimii :)
No jos sitä kaikista optimaalisinta diiliä hakee, niin S100 hintaan 555€ ja siitä satanen cashbackia eli 455€ on minusta ollut omaa luokkaansa.

Cashback-kamppista ei liene ihan heti tulossa uudestaan. En myöskään muista nähneeni S700 alle 749€ Suomesta.
 
Liittynyt
13.08.2021
Viestejä
399
S700 koneesta 07.08.2021 maksettu 764,10€ kun oli jossain -15% kampanjassa veikon koneella ilman cashbackia toki ja toki 9,90€ postit.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
S700 koneesta 07.08.2021 maksettu 764,10€ kun oli jossain -15% kampanjassa veikon koneella ilman cashbackia toki ja toki 9,90€ postit.
EDIT: niin siis sullakin oli hyvällä hinnalla. Tolla voisin melkein jo ostohanskat vetää.. käteen.

Kiitos! En näemmä lukenut tarpeeksi taaksepäin.
Itse kyllä arvostan monipuolisempaa maitokahvitarjontaa, maidon säätöä ja ei tuo osien irroittaminen puhdistusta varten varmasti pahitteeksi ole.
S700 isketty tilaukseen kahvikaverista tuolla 699€ cashbä-hinnalla. Sai sieltä sentään tänään 2kg papuja kaupan päälle.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
562
Itse olen huomannut, että kauramaidolla meinaa sylkeä, punaisella tai rasvattomalla ei ikinä.

Ei oikein tietoa, miksi sylkee. Jos letkussa on liian tiukka mutka, niin silloin voi sitä tehdä. Lisäksi, kun kauramaitopurkin pohjaan tökkää letkun pään sopivasti, virtaus häiriintyy.

Ihan normaalia pesua teen joka vkl, jossa irrotetaan kaikki mahdolliset osat ja maitoletkulle on oma harja.
Itsekin voin kompata, että kauramaito ruiskii ja huutaa mielestäni enemmän kuin kevyt- tai kahvimaito. Amazon.de saa halvalla 3rd party letkua ja putkea, jos tuntuu että putkessa jokin mättää.

Omana kommenttina:
S700 ollut nyt muutaman kk käytössä. Avokin mielestä oli tällöin täysin järjetön ostos hinnan takia ja koska suodatinkahvi on tarpeeksi hyvää. Epäilytti alkuun itseäkin sijoitus, mutta nyt ei kaduta yhtään. Moccamaster pölyyntyy kaapissa, edellinen kapselikone annettu porukoille ja aeropress lahjoitettu kaverille. Mielestäni monipuolisuudellaan, nopeudellaan ja helppoudellaan melko lyömätön laite. Jos jotain välttämättä haluaa nillittää, niin vesisäiliön ja tippkaukalon koko voisivat olla isompia, mutta tällöin kasvattaisi myös laitteen kokoa. Ei tämä edes kalpene Jura E8:lle, ehkä vaahto hiukan parempi Jurassa.

Kylkiäisenä tuli Kahvikaverin alekuponkeja ja tullut tilattua 10kg papuja varalle huokeaan n. 10€/kg hintaan. Ilmeisesti kahvin hinta voi hypähtää nykyisen maailmantilanteen takia...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
Noh vielä kysyn yhden. Jos nyt vertaa S700:sta Melitan Barista T Smartiin F83/1-101, niin onko mitään muita eroja kuin:
- Siemens hiljaisempi
- Melittassa kaksi papusäiliötä
- Melitta hieman halvempi
- Siemens helpompi näytöltä käyttää
 
Liittynyt
02.02.2022
Viestejä
40
Vai että puolison mukaan pitäisi uusi kahvinkeitin hommata (edellisessä mitään vikaa).

Monia monia monia vuosia palvellut phillips grind & brew hd7762/00 ilmeisesti eläkkeelle.

Ihan hyvä keitin ollut paria veemäistä suunnittelun kukkasta lukuunottamatta

- Vesimäärä mittari on aivan karsea tällaiselle pygmille ku joutuu varvistelemaan ku mittari on yläpuolella ja todella vaikea lukuinen.

- Kaikkien keittimien heikko kohta PUHDISTUS!!

Itseä ei ainakaan häiritse koneessa oleva PIIP ääni kun laittaa keittimen pörisemään tai kun kahvi on valmis ja onhan tuo mylly melkoista luksusta ja herättää aamulla mukavasti ku kämppä tärisee ihan ku tiekarhu menis tuosta tieltä.

Katsottu Melitta EPOS kahvinkeitin MEL21941 ja muita Melittan keittimiä et kokemuksia otetaan vastaan.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 762
Juurikin kaurajuomaa vain käytetty. Alkuun ei ongelmia ollut, mutta joitain aikoja sitten nämä alkoivat. Pitääkin kokeilla sitten tuota normimaitoa, jos sillä toimisi paremmin. Kiitos!
Itsekin voin kompata, että kauramaito ruiskii ja huutaa mielestäni enemmän kuin kevyt- tai kahvimaito. Amazon.de saa halvalla 3rd party letkua ja putkea, jos tuntuu että putkessa jokin mättää.
...
Tähän voin muuten vielä lisätä, että Oatlyn kauramaito ruiskii ja huutaa eli virtaus ei jotenkin toimi. Nyt tuli testattua Elovenan kaurajuoma Kahviin ja sehän toimii erinomaisesti ja maistuukin oivalliselle. Mainostavat vielä erikseen, että vaahtoutuu hyvin. Suosittelen.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
562
Tähän voin muuten vielä lisätä, että Oatlyn kauramaito ruiskii ja huutaa eli virtaus ei jotenkin toimi. Nyt tuli testattua Elovenan kaurajuoma Kahviin ja sehän toimii erinomaisesti ja maistuukin oivalliselle. Mainostavat vielä erikseen, että vaahtoutuu hyvin. Suosittelen.
Joo meillä tosiaan vain Oatly käytössä, koska kaikki muut tuntuvat maistuvan paskalta. Pitää testata tuo Elovena.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
562
Tämän IS:n testin perusteella kannattanee kokeilla myös Pirkkaa.
Huutisteltiin kotona tuolle testille, meistä tuo Pirkka on aivan kamalaa litkua. Mutta makuasioitahan nämä. Oddlygood Barista on ollut lähes Oatlyn veroinen, mutta sakkautuu vähän enemmän pohjalle ja hinta taitaa olla aika samoissa Oatlyn kanssa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
297
Monia monia monia vuosia palvellut phillips grind & brew hd7762/00 ilmeisesti eläkkeelle.
Menikö philipsissä ikinä myllyn alla oleva 'torvi' tukkoon kahvinpuruista? Melitta aromafresh grind and brew koneita ollut pari kappaletta ja aina saanut säännöllisesti putsata tai alkoi jauhamaan koneen sisään puruja.
 
Liittynyt
02.02.2022
Viestejä
40
Menikö philipsissä ikinä myllyn alla oleva 'torvi' tukkoon kahvinpuruista? Melitta aromafresh grind and brew koneita ollut pari kappaletta ja aina saanut säännöllisesti putsata tai alkoi jauhamaan koneen sisään puruja.
En ole huomannut että olisi mennyt tukkoon koskaan.
 
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
42
Tähän voin muuten vielä lisätä, että Oatlyn kauramaito ruiskii ja huutaa eli virtaus ei jotenkin toimi. Nyt tuli testattua Elovenan kaurajuoma Kahviin ja sehän toimii erinomaisesti ja maistuukin oivalliselle. Mainostavat vielä erikseen, että vaahtoutuu hyvin. Suosittelen.
Tosiaan itsekin olin ostanut tuota, koska se oli ollut mielestäni parhaan makuinen kaurajuomista noin yleisestikin. Nyt testailtu maidolla ja tosiaan - ei ole ilmennyt enää rykimistä! Kiitos kovasti! Nyt kun tämäkin on selvitetty, niin olisiko raadilla mitä muita ehdotuksia vaihdokeiksi, kun tuo maito ei ole muuten oikein oma suosikkijuoma (kookos joku muu mikä?)
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
Omituinen ongelma, toivottavasti vain ohimenevä. Kone siis Siemens EQ6-sarjalainen
Tein kalkinpoiston viime viikolla. Nyt kone haluaa kalkinpoistoa taas ! Luulin että kalkinpoistokehoitus on ihan laskennellinen juttu ph asetuksen perusteella, mutta miksi ihmeessä kalkkia pitäisi taas poistaa ? Tuota kehoitusta ei oikein voi kuitatakkaan pois ?
No, kai se täytyy kalkinpoisto taas tehdä ja katsoa mitä tapahtuu.

Onko jollain mulla ollut vastaavaa ?
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 762
Omituinen ongelma, toivottavasti vain ohimenevä. Kone siis Siemens EQ6-sarjalainen
Tein kalkinpoiston viime viikolla. Nyt kone haluaa kalkinpoistoa taas ! Luulin että kalkinpoistokehoitus on ihan laskennellinen juttu ph asetuksen perusteella, mutta miksi ihmeessä kalkkia pitäisi taas poistaa ? Tuota kehoitusta ei oikein voi kuitatakkaan pois ?
No, kai se täytyy kalkinpoisto taas tehdä ja katsoa mitä tapahtuu.

Onko jollain mulla ollut vastaavaa ?
Ei ole ollut. Veikkaan, että jokin meni kalkinpoisto-ohjelmassa vikaan ja puhdistus ei tallennut koneen muistiin.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
562
Omituinen ongelma, toivottavasti vain ohimenevä. Kone siis Siemens EQ6-sarjalainen
Tein kalkinpoiston viime viikolla. Nyt kone haluaa kalkinpoistoa taas ! Luulin että kalkinpoistokehoitus on ihan laskennellinen juttu ph asetuksen perusteella, mutta miksi ihmeessä kalkkia pitäisi taas poistaa ? Tuota kehoitusta ei oikein voi kuitatakkaan pois ?
No, kai se täytyy kalkinpoisto taas tehdä ja katsoa mitä tapahtuu.

Onko jollain mulla ollut vastaavaa ?
Tuosta löytyy googlettamalla kohtalotovereita. Itse en ole vielä joutunut ekaa descalingia tekemään. Yksi neuvo oli vetää veden kovuus 5, ajaa descaling ja sitten taas laittaa kovuus 1.
 
Liittynyt
26.10.2019
Viestejä
70
Onko täällä mielipiteitä erillistä kahvimyllyistä? Haussa hyvä kahvimylly, joka tekee kuppimäärän mukaisesti puruja
 
Liittynyt
26.10.2019
Viestejä
70
Onko täällä mielipiteitä erillistä kahvimyllyistä? Haussa hyvä kahvimylly, joka tekee kuppimäärän mukaisesti
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
562
Voiskos joku vinkata mitä puhdistuskamaa tarvitsen Siemens EQ6 plus S500 kahvikoneelle?
Eikös noihin myydä virallisia tabletteja esim. Gigantti (Amazon.de halvempi) puhdistukseen ja kalkinpoistoon erikseen. Itse ostin myös Kahvikaverista yleisnesteet molempiin hommiin, en ole testannut mutta voi olla halvin optio.
 

kz-

Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
85
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
Kiitti tyypit. Ymmärränkö kuitenkin oikein, että 2in1 tabletti pitää sisällään molemmat em. puhdistus- ja kalkinpoistotabletin ominaisuudet? Hinta tosin nyt mitä on, mutta ihan ajatuksellisesti yritän ymmärtää.

EDIT: ymmärsin väärin, eli tabut ovat erillisiä puhdistukseen ja kalkinpoistoon.

Ja sitten toinen:
Mitäs papuja kannattais hakea, että pääsee alkuun? Tähän asti juhla mokka moccamasterista ollut se millä menty. Suosituksia?
 
Viimeksi muokattu:

kz-

Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
85
Kiitti tyypit. Ymmärränkö kuitenkin oikein, että 2in1 tabletti pitää sisällään molemmat em. puhdistus- ja kalkinpoistotabletin ominaisuudet? Hinta tosin nyt mitä on, mutta ihan ajatuksellisesti yritän ymmärtää.

Ja sitten toinen:
Mitäs papuja kannattais hakea, että pääsee alkuun? Tähän asti juhla mokka moccamasterista ollut se millä menty. Suosituksia?
Ei, tarvitset kalkinpoistotabletit erikseen.
 
Liittynyt
27.07.2018
Viestejä
723
Mitäs papuja kannattais hakea, että pääsee alkuun? Tähän asti juhla mokka moccamasterista ollut se millä menty. Suosituksia?
Lähimarketista jotain tuoreita (paahdosta mahd. vähän aikaa) kahvipapuja oman paahto-makuasteen mukaan. Jättäisin hifistelyn pavuissa myöhemmälle, kun on eka rauhassa maistellut vastajauhettua kahvia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
871
Ja sitten toinen:
Mitäs papuja kannattais hakea, että pääsee alkuun? Tähän asti juhla mokka moccamasterista ollut se millä menty. Suosituksia?
Jos haluaa lähteä vähän kohtuullisemmin kustannuksin liikkeelle niin suhteella hankkimisen helppous/hinta/laatu LIDL:n Barista Origins pavut on aika kova vaihtoehto, etenkin vähän katsoo parasta ennen päiviä. Noissa ne taitaa olla 18kk päässä paahtopäivästä - eli mielellään vähintään vuosi saisi olla parasta ennen päivään jäljellä. Ja tilaamalla Kahvikaverin Caprissimo-pavut, etenkin nyt 40% pääsiäisalessa on hyvä valinta. (oma suosikki on professional).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
Jees. Kiitti vielä tipseistä. Ostin sellaisen 59€ puhdistus+kalkinpoisto+maitoputkirassi -setin nyt alkuun. Täytyy myöhemmin ja jatkossa tilata näitä halvempia settejä. Kävin hakemassa lidlista pari pussia papuja. Ja koneeksi tosiaan hommasin eq6 plus s500:n. On gigantissa nyt sen 599€, joten ihan kohtuuhinta mielestäni.
Ohjeita luin läpi ja vielä on hieman auki, että pitääkö mun huoltaa tätä omatoimisesti jotenkin. Ohjeissa lukee, että pitää välillä tehdä sitä ja tätä, mutta muistuttaako huolto-ohjelma sekä kalkinpoistosta ja puhdistuksesta, joka sitten pitää valikon kautta ajaa? Maitokahvia en vielä kokeillut, mutta huomenna lattea kehiin. Maidonpuhdistus pitää joka rundin jälkeen tehdä, mutta tapahtuiko sekin automaattisesti vai onko manuaalipuhdistus?
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
562
Jees. Kiitti vielä tipseistä. Ostin sellaisen 59€ puhdistus+kalkinpoisto+maitoputkirassi -setin nyt alkuun. Täytyy myöhemmin ja jatkossa tilata näitä halvempia settejä. Kävin hakemassa lidlista pari pussia papuja. Ja koneeksi tosiaan hommasin eq6 plus s500:n. On gigantissa nyt sen 599€, joten ihan kohtuuhinta mielestäni.
Ohjeita luin läpi ja vielä on hieman auki, että pitääkö mun huoltaa tätä omatoimisesti jotenkin. Ohjeissa lukee, että pitää välillä tehdä sitä ja tätä, mutta muistuttaako huolto-ohjelma sekä kalkinpoistosta ja puhdistuksesta, joka sitten pitää valikon kautta ajaa? Maitokahvia en vielä kokeillut, mutta huomenna lattea kehiin. Maidonpuhdistus pitää joka rundin jälkeen tehdä, mutta tapahtuiko sekin automaattisesti vai onko manuaalipuhdistus?
Ainakin S700 täytyy sammuttaessa laittaa lasi alle ja letku siihen maitojärjestelmän puhdistusta varten. Kone pitää lukua siitä milloin pitää puhdistella tableteilla. Rutiinihommat ovat veden lisäys + tippakaukalon ja purusäilön tyhjennys ja pesu.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
+ silloin tällöin uutinyksikön pesu käsin ja myös maidonvaahdotus systeemin pesu käsin.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 557
Viestejä
4 166 185
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom