Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sehän on halvemmasta päästä Kaffan tuotteita
crema.fi:ssä 3 kupin 29,90 ja 2 kupin versio on myös 2 euroa halvempi. Amazon.de:ssä vielä halvempi mutta tue kotimaista.Osaako kukaan vinkata mistä löytyisi edullinen 2, ehkä 3 kupin teräksinen mutteripannu? 4-kuppisia näkyy olevan paljon mutta on jo liian iso. ~30-35 euron budjetti.
Alumiininen näkyy olevan. Mutta en tajunnut vilkaista mitä amazonissa olisi, pitää käydä sieltä etsimässä.crema.fi:ssä 3 kupin 29,90 ja 2 kupin versio on myös 2 euroa halvempi. Amazon.de:ssä vielä halvempi mutta tue kotimaista.
Bialetti Moka Express mutteripannu, 3 kuppia, Hinta 33,90 €
Maailman tunnetuin ja se alkuperäinen mutteripannu. Sähkö- ja kaasuliesille (ei induktio).www.crema.fi
Ai sori, en huomannu tuota terästä vaikka se oli boldattuna.Alumiininen näkyy olevan. Mutta en tajunnut vilkaista mitä amazonissa olisi, pitää käydä sieltä etsimässä.
En ole itse tilaillut, kun tarjonta on ylittänyt kysynnän ja REKOa on myös tullut käytettyä, siis sitä ruokarinkiä. Sinne on toimitellut Sixpot, jolla on myös verkkokauppa. Mukava heppu ja hyvää kahvia tekee. Cremasta voi toki myös kokeilla onneaan.Kahvipapuja tulee toisinaan osteltua, mutta marketeissa ei ole oikein mitään erikoisempaa. Olisiko suosituksia hyvistä nettikaupoista? Kannattaanko esim. Virosta tilata? Muutaman kerran tullut sieltä hankittua, mutta ei tainnut ainakaan sillä liikkeellä olla edes nettisivuja.
Osaako kukaan vinkata mistä löytyisi edullinen 2, ehkä 3 kupin teräksinen mutteripannu? 4-kuppisia näkyy olevan paljon mutta on jo liian iso. ~30-35 euron budjetti.
Bialetti Moka induction. Löytyy 2 kupin versio.Osaako kukaan vinkata mistä löytyisi edullinen 2, ehkä 3 kupin teräksinen mutteripannu? 4-kuppisia näkyy olevan paljon mutta on jo liian iso. ~30-35 euron budjetti.
Lisätään tähän:Olen myös ostanut Caffin papuja. Lähinnä suoraan heidän liikkeistä. Mutta mielestäni ovat tulleet aika arvokkaiksi. Tosin ihan hyviä kahveja ovat olleet.
”koticaffi” koodilla 4 kahvipussia kolmen hinnalla. Voimassa toukokuun loppuun.
Intohimona kahvi - Kahvipaahtimo Lahdesta | Caffi
Kahvin suhteen emme tingi mistään. Haluamme tarjota sinulle huippuluokan raaka-aineet ja välineet hyvään kahvihetkeen siellä, missä ikinä oletkin.www.caffi.fi
Teitkö oikein- vai nurinpäin? Tai mulle nurinpäin on oikeinpäin. Piiitkähkö haudutus pressokarkeilla puruilla.Ai hittolainen, tänään sain maistaa ensimmäisen kerran aeropressillä tehtyä kahvia ja voi totta jumalauta, onhan tämä hyvää! Oli kannattava ostos! Niin pehmeää ja maukasta kahvia.
Ja sitten kun haluaa ruveta säätämään ja seikkailemaan, niin klikkaa tuosta yhden 7800 eri tavasta tehdä kahvia Aeropressillä. Niin ja halpa muovihärpäke muuttuu kalliiksi, kun ostat kahvimyllyn, digitaalivaa'an ja lämpömittarin.Ai hittolainen, tänään sain maistaa ensimmäisen kerran aeropressillä tehtyä kahvia ja voi totta jumalauta, onhan tämä hyvää! Oli kannattava ostos! Niin pehmeää ja maukasta kahvia.
Ja sitten kun haluaa ruveta säätämään ja seikkailemaan, niin klikkaa tuosta yhden 7800 eri tavasta tehdä kahvia Aeropressillä. Niin ja halpa muovihärpäke muuttuu kalliiksi, kun ostat kahvimyllyn, digitaalivaa'an ja lämpömittarin.
Kesän suuri kahvitesti: Kulta Katriinan viritetty versio kirkkaaseen voittoon
Kulta Katriina nykyään laadukasta?
Koska on Aeropress, en taida tuota hankkia. Kokemuksieni perusteella kyllä tekisin itse tuolla kahvini Creman tuotekuvauksen mukaan. Eli vastajauhetut purut suodattimeen, 3-4 minuutin haudatus ja sitten valumaan. Minuutti kuulostaa lyhyeltä ja sekoittaminen tarpeettomalta. Ja purut siis presso-karkeuteen, suodatinkarkeus liian hienoa. Ja tämä nimenomaan Aeropress-kokemuksen kautta.Nyt olen reilun vuoden tehnyt arkikahvit Clever Coffee Dripperillä. Tuolla pienellä versiolla.
17g kahvia suppiloon, sitten kiehautan veden jota kaadan 250g sekaan kohtalaisen nopeasti. Käynnistän ajastimen ja samalla sekoita lusikalla.
Minuutin kohdalla nostan suppilon mukin päälle ja pyöräytän lusikalla pari kertaa. Sitten vain odotan kun kahvi valunut mukiin.
Koska on Aeropress, en taida tuota hankkia. Kokemuksieni perusteella kyllä tekisin itse tuolla kahvini Creman tuotekuvauksen mukaan. Eli vastajauhetut purut suodattimeen, 3-4 minuutin haudatus ja sitten valumaan. Minuutti kuulostaa lyhyeltä ja sekoittaminen tarpeettomalta. Ja purut siis presso-karkeuteen, suodatinkarkeus liian hienoa. Ja tämä nimenomaan Aeropress-kokemuksen kautta.
Ja pressokarkeudelle tartteis jo paremman myllyn kun mun Baratza Virtuoso.
Eikös Virtuoso ole jo kovinkin laatuverme? Itse olen tehnyt aivan tyytyväisenä Encorellakin espressojauhatusta vaikka sitä on hifistelijät moittineet siihen kelpaamattomaksi
Mulla on Wilfan perusmylly. En stressaa, vaan nautin kahvistaniAikoinaan aloittelin pressopannulla ja sille jauhaminen oli vaikeata. Myllyn on vaikeampi jauhaa tasalaatuista karkeaa jauhatusta kuin hienoa. Mahlkönigin EK43 teki jo aikaa tasaista pressolle.
Mulla oli kans tuo Wilfa ennen Baratzaa. Todella pätevä hintaisekseen.Mulla on Wilfan perusmylly. En stressaa, vaan nautin kahvistani
Sama tekniikka toimii hyvin myös manuaalisella tippalukolla varustetun Moccamasterin kanssa.Nyt olen reilun vuoden tehnyt arkikahvit Clever Coffee Dripperillä. Tuolla pienellä versiolla.
17g kahvia suppiloon, sitten kiehautan veden jota kaadan 250g sekaan kohtalaisen nopeasti. Käynnistän ajastimen ja samalla sekoita lusikalla.
Minuutin kohdalla nostan suppilon mukin päälle ja pyöräytän lusikalla pari kertaa. Sitten vain odotan kun kahvi valunut mukiin.
Lidlistä Crema merkkiset pavut.Olisiko heittää jotain vaaleita paahtoja mitä voisi kokeilla? Pääasiassa menee papuina Pauligin Brazilia ja Juhla Mokkaa. Välillä kokeilen niitä "kaupunkikahveja" mutta aina näihin kahteen edellä mainittuun palaan. Cremasta tuli joskus House Blendiä ja Brazilia otettua. Ne olivat ihan jees mutta dailynä turhan kalliita. Mitäs vielä voisi kokeilla?
Mitään americanoa kun haudatus kerralla lopulliseen vahvuuteen. Härvelin mukana tulleen mittalusikan verran papuja (saa olla hiukan kukkurallinen) myllyyn ja pressokarkeuteen. Neljän minuutin uutto reikäpuoli ylöspäin ja sitten vasta kääntö ja määrätietoinen männän painaminen alas. Paljon parempaa kuin ohjesäännön mukainen sumppi.Minkälaisilla resepteillä teette kupillisen "americanoa"?
Aeropressin vakioreseptiksi on alkanut muodostumaan tällainen yksinkertainen tapa:
1. Aeropress -mitallinen papuja myllyyn. Pavut jauhetaan vähän hienommaksi kuin suodatinkahvi.
2. Inverted-metodi
3. Purut Aeropressiin. Aluksi kostutus ja lyhyt sekoitus ja sitten Aeropress täyteen vettä (ei ihan piripintaan).
4. Erittäin nopea uutto: käytännössä käännän Aeropressin heti kuin ehdin ja painan kahvin mottiin melko reippaasti.
Perään maitoa ja simppeli aamukahvi on valmis. Papuina vähän vaihtelevasti jotain matalahappoista ja tummaa paahtoa mitä nyt kaupasta mieli tekee.
Itellä muuten sama, mutta tuplafiltteri ja uutto on ehkä reipas minuutti.
Huomasin kun ostin sen metallisen kestofiltterin, että sen kautta menee tavara paljon nopeempaa kuin tuplafiltterillä, joten pitää painaa vähän hitaammin.
Itse asiassa tuo on juuri se Aeropressin vakioresepti melkeinpä viimeistä pilkkua myöten. Eikä siis ole inverted-metodi, joka on se pitkä haudutus ennen kääntöä. Vai puhunko höpöjä?Aeropressin vakioreseptiksi on alkanut muodostumaan tällainen yksinkertainen tapa:
1. Aeropress -mitallinen papuja myllyyn. Pavut jauhetaan vähän hienommaksi kuin suodatinkahvi.
2. Inverted-metodi
3. Purut Aeropressiin. Aluksi kostutus ja lyhyt sekoitus ja sitten Aeropress täyteen vettä (ei ihan piripintaan).
4. Erittäin nopea uutto: käytännössä käännän Aeropressin heti kuin ehdin ja painan kahvin mottiin melko reippaasti.
Perään maitoa ja simppeli aamukahvi on valmis. Papuina vähän vaihtelevasti jotain matalahappoista ja tummaa paahtoa mitä nyt kaupasta mieli tekee.
Itse asiassa tuo on juuri se Aeropressin vakioresepti melkeinpä viimeistä pilkkua myöten. Eikä siis ole inverted-metodi, joka on se pitkä haudutus ennen kääntöä. Vai puhunko höpöjä?
Käytännössä tuo demovideo ei juuri poikkea sinun menetelmästäsi. Samalla tavalla kokeilin itse ekat kupit, eli hieno jauhatus, 20 s sekoittelua ja pumppaus. En saanut hyvää, joten vaihdoin inverted-metodiin. Se nyt on makuasia, pidätkö putkea käännettynä vai ilman mäntää kupin päällä. Inverted-metodin juju on se pitkä haudutus. Pitkään haudutukseen jauhan purut paljon karkeammaksi. Helpottaa muutenkin elämää, kun pidän samaa jauhatusta myös pressopannulle. Ainoa ero pressopannuun on se paperifiltteri. Mä en muuten hoksaa, mikä idea on kastella se filtteri valmiiksi. Kyllä se kastuu 100 % varmasti muutenkin eikä vaikuta kahvin makuun tuon taivaallista, vaikka liottaisi tunnin ennen haudutusta.Oman Aeropressin ohjeissa oli muistaakseni nämä samat ohjeet:
Understand the science that makes AeroPress the best
The AeroPress is an immersion style coffee maker. Unlike the French press, finely ground coffee is immersed in the AeroPress chamber with a short brew time. The pressure produced when pressing the plunger through the chamber further extracts flavor, and coffee is free of mud and grit as it...aeropress.com
Käytännössä tuo demovideo ei juuri poikkea sinun menetelmästäsi. Samalla tavalla kokeilin itse ekat kupit, eli hieno jauhatus, 20 s sekoittelua ja pumppaus. En saanut hyvää, joten vaihdoin inverted-metodiin. Se nyt on makuasia, pidätkö putkea käännettynä vai ilman mäntää kupin päällä. Inverted-metodin juju on se pitkä haudutus. Pitkään haudutukseen jauhan purut paljon karkeammaksi. Helpottaa muutenkin elämää, kun pidän samaa jauhatusta myös pressopannulle. Ainoa ero pressopannuun on se paperifiltteri. Mä en muuten hoksaa, mikä idea on kastella se filtteri valmiiksi. Kyllä se kastuu 100 % varmasti muutenkin eikä vaikuta kahvin makuun tuon taivaallista, vaikka liottaisi tunnin ennen haudutusta.