Kahvihifistely

Liittynyt
22.12.2018
Viestejä
337
Joo, niillä on siihen muotoon patentti ja pääsevät sitten veloittamaan kunnolla. Kannu on kyllä hieno, mutta ei se tietenkään hintaa perustele. Buy once, cry once!-)
 
  • Tykkää
Reactions: |le

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 752
Sanoisin kuitenkin, että tuo ei loppujen lopuksi kallis ole, kun sen käyttöikä lasketaan kuitenkin vuosikymmenissä. Jos jatkajaa harrastukselle löytyy, niin ehkä jopa sadoissa. Tuskin tommonen teräsastia miksikään menee.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
687
Juu kyllä nuo kannut sen 30 € helposti maksaa. Minulla on pari eri kokoista Mottan kannua ja sitten yksi random kannu. Motta maksaa myös noin 30€. Harkinnassa on myös tuo Toroid.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 673
Komeita maitokahveja kyl. Itse vääntänyt kahveja kymenen vuotta mutta maidolla vaan ehkä yksi, kaksi viikossa niin ei tule rutiinia, joten ei myöskän arttiva. Tosin enpä oo oppinut kitaraakaan soittaman vaikka sellainen on aina ollut ;-) Tänään kävi postipoika, joten mun intialas-napolilainen papusotku ei pääse loppumaan, kun napolilainen osuus on taas varastossa, ja tuli pari kuppiakin, ja paperituukeja ja -teline ;-D
_OS22230.jpg
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 673
Pitäisi ostaa sähkökäyttöinen kahvimylly espressokonetta (Smeg) varten. Tuolla käsimyllyllä tulee liian paljon hajontaa, jonka johdosta heittelee espresson laatu.

Mitä suosittelisitte? Oisko tuo Wilfan Svart Uniform ihan ok entrylevel (vaikka ei varsinaisesti olekaan espressoa varten tarkoitettu) - hinta noin 350€.
Mylly varmaan jo hankittuna mutta sanon silti: On tuolla porukat jauhaneet, mutta 350e jos olisi noin arvaus, niin itse katsoisin Eurekan Mignon Specialitan suuntaan. Ja mitä Harioon tulee jauhaa silläkin jos hermot kestää. Itse sain jauhatuksen paikoilleen kun vedin poran kanssa, käsin ei jassanueiviittiny. Ja sitten lahjoitinkin värkin eteenpäin.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Mylly varmaan jo hankittuna mutta sanon silti: On tuolla porukat jauhaneet, mutta 350e jos olisi noin arvaus, niin itse katsoisin Eurekan Mignon Specialitan suuntaan. Ja mitä Harioon tulee jauhaa silläkin jos hermot kestää. Itse sain jauhatuksen paikoilleen kun vedin poran kanssa, käsin ei jassanueiviittiny. Ja sitten lahjoitinkin värkin eteenpäin.
Myllykeskusteluun, itse jauhan tällä ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Hienosti jauhaa suoraan kahvaan ja on säätövaraa todella paljon. Kahvikoneena itsellä Gaggia Classic.

 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 673
Itse olin niin typerä ja ämerkansaitin vietävissä että ostin Mahlkönigin Varion, joka tosin Baranza, no, sama se kammottava plastikkahirvitys. Hankin sitten oikean kahvimyllyn kun hermot paloi. _OS27329 (2).jpg
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 673
Nyt on pientä intoa ilmassa, kun tuli ropattua hiukan enempi värkkiä...

_OS22223.jpg
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Meillä on ihan perus Moccamaster kahvinkeittimenä. Olen nyt muutaman kerran ostanut kaupasta vähän erikoisempia kahveja ja ovat olleet hyviä. Heräsi kiinnostus hifistellä vielä vähän enemmän. Onko kahvimylly se seuraava hankinta, jotta voisi kokonaisista pavuista tehdä? Millaista myllyä kannattaisi katsella, käsikäyttöinen vai noita gigantin sähkövehkeitä? En tiedä niistä mitään...
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
832
Kahvimyllyä kaipailisin myös, kun parempi puolisko on innostunut mutteripannusta. Itse en kahvia juo, joten apua tarvitsisin, kun lahjaksi tätä meinasin. Mahdollisimman helppokäyttöinen ja sähköllä. Hinnasta en nyt osaa sanoa mitään. Jos satasella saa hyvän, mennään sillä, mutta jos 300 € pitää maksaa, niin sitten maksetaan. Siitä yli nyt ei varmaan ole syytä mennä? Ehdotuksia otetaan vastaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
205
Itse pähkäilin pitkään että ostan sähköisen myllyn, mutta lopulta päätin panostaa kaikki euroni mekaaniseen laatuun ja ostin Kinu M47 Simplityn. Nyt useampi kuukausi käyttöä takana ja erittäin hyvä ostos.

En myöskään halunnut isoa rotiskoa jo täynnä laitteita olevalle keittiön tasolle.

Tuolla myllyllä on todella kevyttä jauhaa espressoa ja tulee tasalaatuista. Helppo säätää säätöruuvilla - tosin itse keitän vain espressoja, joten en säädä.

Suosittelen!
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Kahvimyllyä kaipailisin myös, kun parempi puolisko on innostunut mutteripannusta. Itse en kahvia juo, joten apua tarvitsisin, kun lahjaksi tätä meinasin. Mahdollisimman helppokäyttöinen ja sähköllä. Hinnasta en nyt osaa sanoa mitään. Jos satasella saa hyvän, mennään sillä, mutta jos 300 € pitää maksaa, niin sitten maksetaan. Siitä yli nyt ei varmaan ole syytä mennä? Ehdotuksia otetaan vastaan.
Katso yllä mun vinkki.
Olen tehnyt kahvakoneilla Espressoja nyt noin 15 vuotta. Ja ihan syystä kehitys on mennyt näin.
- Ensiksi valmiiksi jauhetut kahvit ja podit.
- Seuraavaksi Zassenhaus Espresso manuaali, jaksoin pari vuotta tällä mennä. Tuplakin ottaa aikaa tällä.
- Sitten tällä pari vuotta, ideana että suoraan kahvaan. Laadussa toivomisen varaa ja ei tehnyt tarpeeksi hienoa. Graef CM 702 kahvimylly
- nyt ollut jo tovin käytössä yllä mainittu Sage. Loistava hintalaatu ja kartioterät niin saa todella hienoa, vaikka turkkilaista pölyä jauhettua suoraan kahvaan ja oikean annoksen.
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 752
Näistä ns. semi-automaateista taidetaan Sage Oraclea tai Oracle Touchia pitää parhaimpina. Meillä on Oracle Touch ja tyytyväisiä ollaan oltu. Haluttiin mahdollisimman yksinkertainen, koska en ole ainut joka käyttää. Emäntä ei jaksa kikkailla, eikä ylimääräisiä laitteita haluttu pöydälle. Edellinen kone oli Saecon täysautomaatti ja sen kahvin laatu ei kyllä päätä huimannut. Kyllä tuon Oraclen laskema shotti on aivan toista luokkaa kunhan jauhatuksen on saanut säädettyä kohdalleen.

Gigantissa tais molemmat em. olla black friday tarjouksessa.
 
Liittynyt
11.11.2018
Viestejä
189
Kiitos, tsekkailen nuo. Tarjoukset näyttää ainakin hyvältä, mikäli Gigantin OVH:ta on uskomista. :D
 
Liittynyt
08.07.2018
Viestejä
203
Alkaa Juhlamokkapavut jo tökkimään.
Mistä sais vaaleapaahtoisia papuja tilailtua suht edullisesti?
Tummat paahdot ei vain tunnu uppoavan vaikka kuinka kokeillut, eri karkeuksilla jne.
 
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
235
Alkaa Juhlamokkapavut jo tökkimään.
Mistä sais vaaleapaahtoisia papuja tilailtua suht edullisesti?
Tummat paahdot ei vain tunnu uppoavan vaikka kuinka kokeillut, eri karkeuksilla jne.
Kokeile vaikka slurp.fi. Itse tykkään tuosta heidän kestotilaus mallista jolloin himaan tulee uuttaa tuoretta kahvia viikoittain. Pääsee kivasti kokeilemaan eri paahtimoja ja papuja.
 
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
235
Harmittaa kun en ehtinyt gigantin tarjoukseen jossa olisi saanut ostaa Wilfa Svart Uniformin 199€...

Kannattaa tosiaan panostaa kunnon myllyyn ensin. Paskalla myllyllä kun tekee niin kahvi ei ole hyvää vaikka olisi 1000e keitin käytössä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
879
Mulla on ollut tuo Wilfa Svart Uniform käytännössä päivittäisessä käytössä keväästä lähtien. Suodatinkahville ihan täydellinen, mutta pressojauhatukselle katsoisin jotain muuta. Karkeusskaala on pressosta pannukahviin ja presso vie koneen aikalailla äärirajoille. Vaaka on todella luksusta. Vaikka omistin aiemminkin kahvivaa'an, niin tuo kannessa oleva vaaka on aina oikeassa paikassa, ja on osoittautunut paljon hyödyllisemmäksi kuin kuvittelin. BT ominaisuudet on musta turhat. Jos appiin saisi jonkinlaisen arvosteluominaisuutta, jossa voisi tallentaa kahvit, uuttoajat, purumäärät ja jauhatusasetukset varustettuna omin makuarvioin, niin BT voisi olla hyödyllinenkin, mutta nykyisellään tosissaan turhake. Kone on nopea ja eikä mikään hirveän kovaääninen. Hinta on korkea, mutta mylly on mielestäni hinnan värtti. Se metallinen puruastia on kanssa todella miellyttävän tuntuinen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
879
Alkaa Juhlamokkapavut jo tökkimään.
Mistä sais vaaleapaahtoisia papuja tilailtua suht edullisesti?
Tummat paahdot ei vain tunnu uppoavan vaikka kuinka kokeillut, eri karkeuksilla jne.
Jos painotus on edullisessa ja keskipaahtoinen kelpaa, niin tämä on musta hintaisekseen oikein asiallista kahvia suunnilleen sen juhlamokan hinnalla (ainakin 1+1 tarjouksess): Kahvipavut ”Caprissimo Professional”, 1 kg - Kahvikaveri Mitään hifistelykokemusta ei tuolla hinnalla kannata odottaa, mutta tosissaan parasta "halpakahvia" mitä on itse tullut juotua.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
205
Alkaa Juhlamokkapavut jo tökkimään.
Mistä sais vaaleapaahtoisia papuja tilailtua suht edullisesti?
Tummat paahdot ei vain tunnu uppoavan vaikka kuinka kokeillut, eri karkeuksilla jne.
Jos teet lattea/cappucinoa niin vahva suositus Lavazzan Italiano Classico pavuille. Tulee aivan törkeän hyvää.
 
Liittynyt
22.12.2018
Viestejä
337
Minäkin tykkään Lavazzasta, mutta kun ne on aina niin vanhoja ennenkuin ne Suomessä pääsee hyllyyn - melko sama mitä ne on jos ne on kuukausia paahdosta. Italiassa saa marketeista usein aika tuoretta paahtoa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
205
Minäkin tykkään Lavazzasta, mutta kun ne on aina niin vanhoja ennenkuin ne Suomessä pääsee hyllyyn - melko sama mitä ne on jos ne on kuukausia paahdosta. Italiassa saa marketeista usein aika tuoretta paahtoa.
Slurpilla sitten tuoreet setit, mutta tuo mainitsemani Lavazza on erinomaista talouskahvia, jos tekee Latteja/Cappucinoja.

Niitä valmiiksijauhettuja ei tosiaan kannata hankkia (noin muutenkaan), mutta pavut säilyy kyllä aika hyvin vaikka matka Italiasta kestääkin hieman kauemmin.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 673
Siis italialaisialla pavuilla on kaksi vuotta parasta-ennen päivään, eli ainakaan niihin ei kannata tuijottaa, käytännössä kanattaa ostaa sieltä missä nuo joskus ovat lopussa, koska tämmöiset kiertää Suomessa niin hitaasti että taatunvanhaa on hyllyssä. Itse tilaan italialaiset kahvit Saksasta, ja muut suomalaisilta paahtimoilta, esim Inkapaahtimo ja Pirkanmaan paahtimo ovat oleet oma valintani, saksankauppana espresso-international.de . Tykkään napolilaisista tummista paahdoista, muta sekoitan omat sotkuni niin että kolamnnes napolilaista ja kaksi kolmannesta "suomalaista" paahtoa, pääosin Indian monsoon malabar papua. Jotain Sagea nyt muuten ei pidä parhainpana kuin ehkä gigantin kaupppias. No, vaikka jos leikisti olisi laatumerkkikin, niin itse en koskaan ostaisi laitetta jossa se huono mylly on tungettu samaan pakettiin, koskapa siinä on se sama ongelma kuin stereopaketeissa: jos yksi osa laiteesta on huono, siitä ei pääse eroon, ja jos yksi osa laitteesta hajoaa, on koko hökötys sen jälkeen roskiskamaa. Halvoista espressokeittimistä suositeltava parivaljakko on Simonelli Oscar ja Rancilio Silvia. Ja myllyistä Eureka Mignon. Karkeampiin jauhatuksiin pääsee näillä "sage"markettilaitteillakin, kuten Wilfalla ok. Tosin siihenkin hommaan on olemassa laatumyllyjä. Luonnollisesti.
 

Z31

Liittynyt
19.12.2019
Viestejä
21
Moi, WILFA CG110B oli nyt tarjouksessa 29.95e. Onko siinä suuri ero tuohon kehuttuun WSCG-2 myllyyn? Eli kannattaako tuohon tarjoukseen tarttua?
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
190
Ollut nyt aika pitkään Rancilio Silvia/Rocky combo. Hieman houkuttaisi nyt Silvian pro-malli, vaikka hintava onkin. -10% tarjosi espressocoffeeshop.com BF ”ale” jos sitä nyt aleeksi voi kutsua eli jotain n. 1300€. Tuplaboileri, ajastimellä käyntiin ja PID-kontrolli. Nykyiseen en jaksa PID-modausta alkaa väkertämäään.

Ongelma: Kahvi on tuolla nykyiselläkin tosi hyvää, joten vähän kiikun kaakun tässä. Nopeampi varmasti olisi. Hinta hirvittää, 2,5x nykyisen hankintahintaan verrattuna. Parempaa alennusta en löydä. Ääh!?
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
687
Oma taival kapseli ja superautomaatti kokeilujen kautta päätyi Nuova Simonelli Oscariin. Tilasin sen eletkros.it. Myllynä Grinta. Ja olen samaa mieltä, kuin @OskuK ettei 1000€ välttämättä kannata laittaa noihin yhdistelmä koneisiin. Ne kun ovat jossain määrin kompromisseja monessa suhteessa, jotta paketti on saatu sellaiseksi kuin se on. Ja lisäksi samat perustelut kuin oskukilla.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 673
Ongelma: Kahvi on tuolla nykyiselläkin tosi hyvää, joten vähän kiikun kaakun tässä. Nopeampi varmasti olisi. Hinta hirvittää, 2,5x nykyisen hankintahintaan verrattuna. Parempaa alennusta en löydä. Ääh!?
Halvempi? ja suurempi vaikutus kahviisi ku vaihdat myllyä?
Jos suuntaudut yksittäisjauhatuksiin, niin Niche Zero ja jos käytät "normaalisti" papusäiliötä, niin joku suurempiteräinen laatumylly; katselet noita 65mm vempaimia? Kaikki omiaan kehuu mutta olen kyllä tykännyt Eurekastani.

Keittimen kanssa annat mennä "yön yli" nin kyä se siitä rauhoittuu, katot vaikka Lelit Biancaa, ni siinä sitten seuraavaksi jouluksi kiva vehe? Ja tämä sentään ihan tyhjältä pöydältä, mähän en muita kuin kahvakoneita huoli taloon enää ;-)
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
190
Noh, katselin kyllä samalla tuota Eureka Zenith 65 E HS, kai siitäkin vielä -10% lähtisi BF alena. Taitaa olla juuri tuollainen yhdellä konttorilla missä olen pöydän kulmaa lainaillut välillä. Sinänsä niin amatööri olen että Rocky on myös riittänyt tarpeisiin.

Silvia Pro kiinnostaa lähinnä merkkiuskollisuuden takia, ollut niin hyvä tuo perusmalli. Ja estetiikkakin viehättää. Mutta taisin riisua jo ostohousut. Tenava ilmoitti, että haluaa tuon nykyisen mukaansa kun muuttaa kotoa, joten pitänee odottaa vielä muutama vuosi.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 673
Noh, katselin kyllä samalla tuota Eureka Zenith 65 E HS, kai siitäkin vielä -10% lähtisi BF alena.
En ota kantaa aleen, mutta varmaan huomasit että veroton hinta ilmoitettuna. Tuo kauppa huonossa maineessa, mutta en varsinaisesti ajattele moisia näissä, kun kuka nyt lähettäisi kuitenkaan jotain myllyä Italiaan vaikka takuuaikana reistaisikin...sen sijaan elektrosin email-vinkit, ohjeet ja apu on kyllä tullut hyväksi todettua, jopa keittimelle jota en ollut heiltä ostanut ;-)

Mutta tässä tapauksessa, tai siis siinä alup. ajatuksessa, kun SilviaPron tarjous oli noinkin kökkö (en katsonut kylläkään linkkiä) niin itse pistäisin mailia "paikalliseen" ja kysyisin venyvätkö ;-) https://cafetoria.fi/fi/product/rancilio-silvia-pro/
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.03.2019
Viestejä
100
Suositusta suht järkevänhintaiseen kahvikoneeseen, hinta n. 300,-?
Eli mallia, pavut ja maitojauhe koneeseen.

Tarkoitus saada aamukahvikupillinen nappia painamalla.
Lattea juon pääasiassa, toki saa tehdä muutakin.
Vai saako tuohon hintaluokkaan vielä mitään kunnollista?
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Jos tätä Sagea vielä saatavilla niin on kyllä hyvä hinta myllyä kaipaaville. Voin suositella. Itse jauhan kahvaan ja välillä tarvitsen todella hienoa, lähes pölyä. Tällä onnistuu.

Ja bongasin juuri myös Kahvikaverin BF-tarjoukset , sieltä kähti mukaan Caprissimoa ja Parallelia joka hiukka pro matskua jo.
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
190
Mutta tässä tapauksessa, tai siis siinä alup. ajatuksessa, kun SilviaPron tarjous oli noinkin kökkö (en katsonut kylläkään linkkiä) niin itse pistäisin mailia "paikalliseen" ja kysyisin venyvätkö ;-) https://cafetoria.fi/fi/product/rancilio-silvia-pro/
Kiitos vinkistä, ei mitään paikallista liikettä vastaan. Tuon nykyisen Ransun tilasin tuolta Espressocoffeeshopista ja pari kertaa lisäkilkkeitä, ei sinänsä mitään ongelmia, mutta ei ole tullut takuuasiat myöskään eteen. 1306e siis Silvia Pron hinta tuolta alveineen. Kökkö tarjous tai ei, ekologisempaa olisikin ottaa tuollainen "päivitys" https://cafetoria.fi/fi/product/upgrade-for-rancilio-silvia/, oma laite kun on 2005 hankittu..
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
190
Suositusta suht järkevänhintaiseen kahvikoneeseen, hinta n. 300,-?
..
Vai saako tuohon hintaluokkaan vielä mitään kunnollista?
En uskalla suositella kun ei ole mitään tietoa, mutta budjettiin voisi sopia Kahvikone De'Longhi "ECAM 22.110.SB" - Kahvikaveri. Kyllähän tolla hinnalla pitäisi jo kelvollista saada, vaikka enemmänkin maksavia laitteita on. Vaihtoehtona jota voisin suositella olisi kytätä Rancilio Silviaa käytettynä, yleensä n. 250e ja vaikuttaa ikuiselta. Mylly toki pitäisi olla sitten erikseen.
 
Liittynyt
28.06.2018
Viestejä
7
Jos teet lattea/cappucinoa niin vahva suositus Lavazzan Italiano Classico pavuille. Tulee aivan törkeän hyvää.
Hyvät lattet tuli näistä pavuista! Tällä hetkellä alennuksessa Urjalan makeistukussa, muutaman muun Lavazzan kanssa, päiväystä oli pitkälle vuoteen 2022.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 673
, päiväystä oli pitkälle vuoteen 2022.
Joo, kun pistävät sen 2 vuotta parasta ennen ajaksi ;-D
Kuka ostaisi juhlamokkaa jos saisi kaksi vuotta vanhaa? Kolme kuukautta vanha papu on jo kiikunkaakun...ja ei ei ole hifistelyä, vaan ongelma on se ettei kahvin teko meinaa onnistua vanhalla, kyse ei siis ole pelkästään pahasta mausta, maku on makuasia -saattaahan sitä vaika tykätä vanhasta. Ongelma vanhassa rojussa on että joko juoma lirii kuin tee, tai sitten värkit menee tyystin tukkoon eikä tule mitään läpi.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 010
Tilasin varsin Amazonista kilon paketin Lucaffè Mr. Exclusive-papuja. Saa nähdä mikä päiväys lukee paketissa :) Kilossa kuitenkin menee omalla tahdilla aika hyvä tovi ja jos ovat jo valmiiksi kovin vanhoja niin lähtee palautukseen. 26,5e hinta kilosta oli vaan sen verran houkutteleva, että pitää testata :)
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 673
Tuolla monessa, tässäkin, on päiväys kerrottuna:

Itselläni ei ole mitään kokemusta täysautomaatisista keittiökoneista, mutta veikkaan että aivan nappia painamalla sekään elämä ei etene. Eli puhdistusrutiineja silläkin edessä. Tai ehkä nämä vipataan serrilavalle aina kun pitäisi putsata? ;-)
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 010
Tuolla monessa, tässäkin, on päiväys kerrottuna:

Itselläni ei ole mitään kokemusta täysautomaatisista keittiökoneista, mutta veikkaan että aivan nappia painamalla sekään elämä ei etene. Eli puhdistusrutiineja silläkin edessä. Tai ehkä nämä vipataan serrilavalle aina kun pitäisi putsata? ;-)
Kiitoksia muistutuksesta tästäkin kaupasta :) Ei oo pahat hinnat, joten pitänee alkaa suosia tätä kun seuraava paputarve tulee :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 620
Viestejä
4 196 832
Jäsenet
70 755
Uusin jäsen
Leevi L

Hinta.fi

Ylös Bottom