Ei tässä ole kyse mistään yksittäisestä jutusta vaan näitä näyttää olevan vireillä paljon. Korvausvastuu voi tarkoittaa sitä, että valmistaja joutuu lunastamaan auton ja antamaan nipun seteleitä vastineeksi. Jos tulee jokin tuomio, joka katsotaan yleispäteväksi niin se voi koskea suurta määrää autoja.Siis tuossa jutussahan ei edes vihjata mihinkään ajokieltoon vaan valmistajan korvausvastuuseen. Sen tekee viimeistään selväksi se, kun asiaa verrataan Volkkarin dieselgateen, eihän niitäkään autoja ole määrätty ajokieltoon, Suomessa ei edes maksettu korvauksia.
Ilmeisesti täällä ei kenelläkään ole käsitystä kokonaiskuvasta?
Ajoneuvolaista päästömanipulaation määritelmä:
"32 a) päästömanipulaatiolla pakokaasupäästöjen jälkikäsittelyjärjestelmän tai moottorin ohjausjärjestelmän tarkoituksellista muuttamista siten, että ajoneuvo ei enää täytä ympäristöominaisuuksiltaan pakokaasupäästöjä koskevia vaatimuksia;"
Tätä voi soveltaa vaikka manipulaation olisi tehnyt *valmistaja itse*. Onneksi tuossa puhutaan muuttamisesta, joten tämä ei ilmeisesti sovellu tilanteisiin, joissa auto on tyyppihyväksytty päästömanipuloituna, eli lämpöikkuna on ollut autossa alusta pitäen. Ilmeisesti VAG:n skandaalin jälkeen lämpöikkuna on ohjelmoitu monelle jälkikäteen, ja ainakin nämä autot voivat olla vaarassa.