Eli jotain prosentin kymmenyksen luokkaa olevia eroja siinä missä naapurustoissa on joutunut odottamaan useammin pitkään. Ja tälle on lukuisia ihan yhtä hyviä vaihtoehtoisia selityksiä kuin ”rasismi”. Eiköhän Suomessakin löydy vaikka mitä, paljon voimakkaampia korrelaatioita maahanmuuttajaväestön osuuden ja vaikka minkä muun väliltä, jonka voi sitten tarpeen mukaan tulkita ”todisteeksi” Suomen ”valkoisesta ylivallasta”, tai maahanmuuttajien suosimisesta tai ihan mistä vaan.
Ja sitähän tuo jenkeissö on, kaikki pakotetaan omaan ennalta määritettyyn narratiiviin ja valehdellaan vähän päälle, kuten esim. Joe Bidenon täysin kiistatta vasemmalle kallistuvien lähteiden mukaan nyt tehdyt.
Sitäpaisi mustat eivät ole Georgiassa aliedustettuina äänestäjissä, joten heidän äänensä ei voi olla miten ”suppressed”. Ja ylipäätän jos joku on oire rasismista niin se että ihmisryhmät ajatellaan homogeenisinä äänestäjäryhmiänä yksilöiden sijasta. Et ole musta jos et äänestä minua, kuten Biden tämän ilmaisi.
Jos tarkkoja ollaan niin sinä teet nuo rinnastukset rasismiin, valkoiseen ylivaltaan, jne, en minä. Itse vain totean että datan valossa ei-valkoisilla alueilla tilanne on huonompi, se että johtuuko se rasismista vai jostain muusta ei selviä tämän datan perusteella.
Tietysti ottaen huomioon republikaanien ja trumpin kannattajien suhteen värillisiin ja muihin kulttuureihin, en ihmettele yhtään että joku voi epäillä että kyseessä voisi olla rasismi, mutta kuten sanottua se ei tuosta datasta selviä.