Missä vaiheessa rekrytointia teille on haettu noita turvallisuusselvityksiä? Rekrytointi on siinä vaiheessa, että pitäisi tehdä valinta, mutta selvitystä ei ole haettu ja tiedän, että se vaaditaan perusmuotoisena. Olen vakiduunissa ja vähän ahdistaa ajatus, että pitäisi irtisanoutua ennen kuin kaikki on 100% selvää. Jos siis vaikka tulisin valituksi. Taustat on kyllä puhtaat, mutta kun noihin salaisiin rekistereihin joutuminen taitaa nykypäivän kyttäämisen ja tarkkailun ansiosta olla joskus pienestäkin kiinni. Mitään rekistereitä ei pääse itse näkemään, tuloksesta ei kerrota kohteelle tarkkoja tietoja, eikä kohde edes tiedä miten hakija tulkitsee tietoja. On aika salakähmäistä hommaa ja vainoharha on kuudes aistini...
Nykyiseen duuniin vaadittiin perusmuotoinen selvitys, ja se tehtiin sen jälkeen kun soittivat että otatko paikan vastaan ja mä vastasin kyllä. Paperit tehtiin valmiiksi jo haastattelussa, koska firma halusi saada selvityksen työn alle välittömästi rekrypäätöksen jälkeen. Meillä kun ei voi työskennellä jos selvitys ei mene läpi.
Jos et mitään ihmeellistä ole tehnyt niin en olis huolissani. Musta on tehty turvallisuusselvitys muistaakseni neljä kertaa eikä kertaakaan ole ollut ongelmia. Pari ylinopeussakkoa (pieniä) olen elämäni aikana saanut eikä vaikuttanut mihinkään.