Voitko pyytää nimikkeen muutoksen ilman että se vaikuttaa palkkaan mitenkään?
Oma työnhaku IT-alalla on päätynyt ilmeisesti jonkinlaiseen umpikujaan.
Kerrotaas hieman omaa taustaa.
Kävin aikoinaan pelkän ammattikoulun, ja päädyin suoraan koulusta nykyiseen firmaani töihin. Sanotaan nyt vaikka että tittelinä paperinpyörittäjä. Useamman vuoden jälkeen alkoi IT-ala kiinnostamaan, ja kävin töiden ohella AMK:n. Paperit sain viime keväänä. Kuitenkin melkolailla heti koulun alettua pääsin tekemään firmassa ohjelmistoduunia. Firma siis myy asiakkaille ohjelmaa X, jossa meikäläisen tehtävä on hoitaa migraatiot ja järjestelmän pystytys asiakkaalle, sekä kaikki muut mahdolliset Sysadmin hommat. Laskutusta per asiakas on yleensä kymmeniä tuhansia.
Mitä katsellut uusia työpaikkoja, niin valtiolla tismalleen vastaavista työtehtävistä maksetaan sellaista 3500-4200€/kk. Mulle maksetaan alle 3000€/kk. Olen pyytänyt tittelin ja palkan päivittämistä sille kuuluvalle tasolle, mutta ei onnistu ei pysty.
Luulisi tälläisellä taustalla saavan edes jostain IT-alan duunia, mutta ei. Yksi ongelmakohdista taitaa olla se, että mun nimike nykyisessä firmassa on edelleen paperinpyörittäjä. Joudun joka hakemuksessa kertomaan, että en ole enää paperinpyörittäjä vaikka titteli niin sanookin. Mutta tuntuu että hakemuksia ei kovin hyvin lueta, sillä 50 lähetetyn hakemuksen jälkeen tuloksena on 1 työhaastattelu ja sekään ei johtanut pidemmälle.
Alkaa vaikuttamaan mielenterveyteen koko paska. Töissä on vaan hyväksikäytetty olo ja työtä työnnetään nokan eteen jatkuvasti. Firmassa ei ole ketään joka vois mua edes tuurata, joten lomien tai sairaslomien jälkeen on aina työt jonossa joita saa purkaa. Irtisanoutua en voi asuntovelkaisena. Vittu mitä paskaa.