Hyviä pointteja tuossa jo tullut liittyen
@yannara paikkakunnan miettimiseen. Jos olisin tuossa tilanteessa niin itse laittaisin haun päälle heti, parhaisiin tuloksiin päässee jos ei ole kiire tehdä ratkaisuja. Avoimin mielin eikä sulje juttuja liikaa pois ennen hakua.
Tässä jotain ranskalaisia viivoja miten asiaa itse miettisin (aika paljon asioita sivuttu jo edellisissä viesteissä mutta laitanpa kuitenkin):
- PK-seutu kuitenkin? Jos hyvä palkka (jos saat uuden paikan jossa siis nykyistä parempi) ja muuttaa jonnekin hieman kauemmas.. (noin tekisin itse jos pitäisi olla PK-seudulla)
- ota huomioon etätyö, eli jos et ole toimistolla 100% niin jos kerran viikossa tai kerran kahdessa viikossa käy toimistolla niin sillon ei ole mitään väliä vaikka matkaan menisi 2h? Tämä mahdollistaa mielestäni toimimisen melkein mistä päin Suomea mihin päin Suomea tahansa.
- Oulussa luultavasti pääsee nauttimaan kunnon talvesta
Oulua kannattaa harkita. Tuo 250ke alkaa riittämään hyvään 4h kerrostalokämppään tai sit joku 80-85m2 kolmio/neliö paritalo/rivitaloon. (itse siis olen Oulussa ja tuntuu että tällä hetkellä varsin kova IT-alan ylämäki menossa,ei toki hirveästi eroa tilanteesta muualla Suomessa), muutenkin paljon enemmän saa rahalle vastinetta kuin PK-seutu,tämä tietty koskee joka paikkaa Suomessa..mitä pienempi niin sen edullisempaa.
- yleensäkin jos mun pitäisi jonnekin mennä Suomessa niin paikkakunnat olisi 1) Oulu (ihan tämän hetkisen asuinpaikkani takia) 2) Tampere 3) varmaankin sit Jyväskylä/Lahti 4) PK-seutu 5) muut
- onko sukulaisia/tuttuja joillain paikkakunnilla?
Johonkin paperille noita juttuja ylös..plussat ja miinukset ja sit arvioi tilannetta.