Jotain jää tietenkin kesken, mutta on siinä aika suuri ero laitetaanko niitä tehtyjä asioita eteenpäin ja dokumentoidaan / järjestellään kahden viikon (tai edes viikon) verran vai pistetään sähköposti koittakaa pärjäillä ja jäädään suoraan kotiin nukkumaan aamulla.En tiedä tarkkaan mitä tuolla tarkoitat mutta aika usein jotain jää kesken kun IT-alalla työtilanne on hyvä. Esim. itse olin ollut pitkään samassa paikassa ja yrityskaupan takia tuli paineet lähteä. Mietin toisaalta että projekti oli aika tiiviissä vaiheessa, mutta sekin olisi kestänyt varmaan muutaman kuukauden vielä ja paha siinä sanoa tuleeko "parempaa aikaa". Homman voi ajatella myös niin että firmat voivat lomauttaa/antaa potkut sen kummemmin miettimättä millainen aika se on työntekijälle, useinhan potkuja annetaan esim. ennen joululomia josain syystä.. Eli lähtee kun siltä tuntuu, turha siinä firmankaan parasta on ihan liikaa miettiä.
Edit: Vielä lisäyksenä että itsellä oli aika paljon asioita mistä tiesin enemmän kuin muut. Työnantaja lupaili että katsotaan sitten niin saat käydä nämä jutut läpi muisen kanssa. No siinä firma kyllä kusi homman ja asiat katsottiin tiiviisti parin viimeisen päivän aikana kun olin töissä. En siitäkään stressiä ottanut, ihan puhdas firman moka
Itse olen aikeistani kertonut hyvissä ajoin ja varannut sen kuukauden työpaikan vaihtoon vaikka olisikin ollut 2 viikon irtisanomisaika (enkä koe mitään hävinneeni). Toki pitää lähteä kun siltä tuntuu, mutta kyllä ne asiat voi silti hoitaa siten, että kaikille jää mahdollisimman hyvä mieli kollegoita myöten eikä turhaan polttele siltoja. Otetaan/pyydetään sitten varmasti vähän innokkaammin takaisinkin, jos joskus tarvii töitä.
Tietenkin, jos on ehtinyt olla jonkun kuukauden ei vielä välttämättä ole mitään saanut tehtyäkään, mutta puolessa vuodessa varmasti on jo jotain roinaa ja ajatuksia, mitkä tulisi pistää hallitusti jatkoon.