Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tokkopa tuosta petosta saa aikaiseksi. Siinä pitäisi olla hyötynyt jotenkin. Isännöitsijä ei hyödy mitenkään siitä, että tilaa lukkosepän. Muutenkin kun puhutaan noin "pienistä" summista, ei poliisi tutki asia. Aika laajoja selviäkin nettipetoksia saa tehtailla, että poliisi viitsii suorittaa tutkintaa asiasta.Tekisin suht. nopeasti rikosilmoituksen petoksen yrityksestä.
Et tartte tuohon rikosilmoon muuta kuin laskun, tuon isännöitsijän vastauksen joka yllä sekä lukkojampan yhteystiedot jolta poliisi saa vastaukseksi tuon saman ihmettelyn jonka sinäkin sait ja rikoksen tunnusmerkistö on melko vahvasti täyttynyt.
Kannattaa tässä tapauksessa kalibroida jalkamittasi tulevia pysäköintejä varten. Ja maksaa parkkisakko.Tieliikennelaista
Sain parkkisakon, kun pysäköin autoni merkkien (Pysäköinti kielletty C38, jonka lisänä H3 Vaikutusalueen pituus lisäkilpi 20m) jälkeen jalkamitalla mitattuna 20m päähän.
Mitä sanoo laki tuosta mitasta, pitääkö olla mittanauha mukana vai miten se menee?? Onko ennakkotapauksia oikeudesta?
Joo ehkä. Miten parkkipirkot mittaavat? Onko niillä paremmin kalibroidut jalkamitat?Kannattaa tässä tapauksessa kalibroida jalkamittasi tulevia pysäköintejä varten. Ja maksaa parkkisakko.
Oletan että heillä on tätä varten laser-mittari tms jolla saa hyvinkin tarkan mitan helposti. Noin se ainakin lyhyissä tapauksissa toimii kun mittaavat etäisyyksiä suojatiehen tai johonkin liikennemerkkiin.Joo ehkä. Miten parkkipirkot mittaavat? Onko niillä paremmin kalibroidut jalkamitat?
Jossakin sakkoansassa oli muistaakseni parkkipirkoilla muistissa katukiveyksen kohta, johon asti pysäköintikielto on voimassa. Tätä kohtaa ei tietenkään voinut merkitä keltaisella reunaviivalla, koska sehän vähentäisi kunnan tuloja.Joo ehkä. Miten parkkipirkot mittaavat? Onko niillä paremmin kalibroidut jalkamitat?
Tässä ilmeisesti kommentoidaan sitä että iLOQ pesään työnnetään Abloyn avain jolla yritetään avata lukkoa ja avaimen pois saanti vaatii osaavan henkilö apua, tai jopa koLisäksi muutenkin vahingonkorvausvelvollisuus kysyisen kaltaisessa tilanteessa edellyttää jonkinasteista tahallisuutta. Eli jos lukko menisi paskaksi siitä että sinne vahingossa työntää vääränlaisen avaimen normaalia voimaa käyttämällä niin ongelma on taloyhtiön eikä avaimen työntäjän. Se olisi sitten eri asia jos vääränlaisen avaimen perillemenoa autetaan vaikkapa vasaralla.
Varmaan virheitä tekevät, mutta vieraassa paikkaa havaittu että mittanauhaakin käytetty. Tosin luulisi että nykyään kannattaisi investoida modernimpaan tekniikkaan, se mainittu laser. Tosin jos kuvaavat mittanauhaa, niin ehkä uskottavampiJoo ehkä. Miten parkkipirkot mittaavat? Onko niillä paremmin kalibroidut jalkamitat?
Uusimmassa viestissä isännöitsijä ignoraa kokonaan kaiken mitä olen kirjoittanut ja jankkaa samaa juttua, että lukkopesä olisi uusittu jo huhtikuussa.
Ilmoitin harkitsevani rikosilmoituksen tekoa asiasta.
Isännöitsijä hyötyisi taloudellisesti siitä, että joku muu maksaisi laskun. Muuta hyötyä rikosilmoituksesta ei kyllä ole todennäköisesti, kuin ehkä vastapuolen herättely. Tilastokeskuksen tietojen perusteella petoksista ja lievistä petoksista on yhteensä jaettu kymmenistä tuhansista vuosittaisista rikosilmoituksista jopa kymmeniä sakkorangaistuksia. Poliisia ei tosiaankaan tunnu kiinnostavan. Itse jättäisin laskun maksamatta ja isännöintifirma voi halutessaan viedä asiaa eteenpäin. Lasku on perustellusti kiistetty, joten ainoa mitä yritys voi tehdä on alkaa perimään sitä oikeudellisesti.Tokkopa tuosta petosta saa aikaiseksi. Siinä pitäisi olla hyötynyt jotenkin. Isännöitsijä ei hyödy mitenkään siitä, että tilaa lukkosepän. Muutenkin kun puhutaan noin "pienistä" summista, ei poliisi tutki asia. Aika laajoja selviäkin nettipetoksia saa tehtailla, että poliisi viitsii suorittaa tutkintaa asiasta.
Uusimmassa viestissä isännöitsijä ignoraa kokonaan kaiken mitä olen kirjoittanut ja jankkaa samaa juttua, että lukkopesä olisi uusittu jo huhtikuussa.
Jatkoa lukko keissiin.
Isännöitsijä vastasi sähköpostiini jossa kieltäydyin maksamasta lukon korjauksesta tullutta laskua.
Ihmettelen miten kyseessä voi olla päivystystyö jos korjaajalla kestää 6kk edes tulla paikalle sekä miten lukko voi olla rikki jos olemme käyttäneet sitä 6kk ilman ongelmia?
Juttu vaan sakenee, nyt isännöitsijä väittää, että lukko olisi korjattu jo huhtikuussa, mutta lasku lähtenyt vasta lokakuussa.
Muuten hyvä, mutta ennen lokakuuta ei koko lukolle ollu tehty yhtään mitään.
Tässä vähän ristiriitaista ja en ihan varma mikä väite perustuu mihinkäkinOsaisikohan kukaan neuvoa kuinka toimia tilanteessa, jossa muistisairas vanhus on alkukesästa työntänyt lukkopesään vääränlaisen avaimen, isännöitsijä ilmoittanut asiasta lukkosepällä reilut 5 kuukautta myöhemmin väittäen avaimen olevan yhä lukossa ja asian olevan kiireellinen tästä kaikesta isännöitsijä on sitten lähettänyt 750€ laskun?
Itse kyseessä oleva tapahtuma tapahtui jo alkukesästä ja asiasta selvittiin huoltomiehen avulla. Lukkoon ei tullut vaurioita eikä siinä ollut mitään toiminnallista vikaa vaan se toimi edelleen kuten pitää.
Jostain syystä isännöitsijä oli ilmoittanut lukkosepälle asiasta tällä viikolla ja sanonut avaimen olevan lukossa kiinni ja asian olevan kiireellinen.
Eli tämä koko tapahtuma tapahtui huhtikuussa tarkkaa päivää en muista, kyseessä oleva muistisairas on äitini tuttu jolla on pitkälle edennyt alzheimer.Vähän joutuu kelaileen, kun lainausketjut katkeileen
Yritin poimia viestisi.
Tässä vähän ristiriitaista ja en ihan varma mikä väite perustuu mihinkäkin
Onko tämä lukkomiehen käyntiajankohta tiedossa, ja onko se käynyt silloin kun viasta ilmoitettu ja uudestaan 5kk myöhemmin. vai vain toisen kerran.
Siis en tässä ihan erota sitä mikä on muistisairaan vanhuksen tarinaa, mikä perustuu hänen kertomaa, mikä johonkin muuhun.
Kerrotun perusteella tarina, missä lukko olisi korjattu heti vahingon tapahuttua kuullosta ihan uskottavalta. (*
Mutta jos tässä siitä kyse että korjaaminen ei kuulu asukkaalle lainkaan, niin sitten ei kai väliä koska korjattu.
Kinatkoon yhtiöt keskenään kuka maksaa, ja tai onko lasku aiheellinen.
(*
Nykyään toki monilla huolto, isännöinti ja lukkofirmoilla on hyvin ylhäällä asiat, mutta osalla mennään muistilapuilla ja muistinvaraisesti.
Ok, sori, muistisairauksista kirjoittaminen sekoitti pakanEli tämä koko tapahtuma tapahtui huhtikuussa tarkkaa päivää en muista, kyseessä oleva muistisairas on äitini tuttu jolla on pitkälle edennyt alzheimer.
He olivat tulleet käymään kylässä ja tuttu oli tunkenut oman avaimensa lukkoon, emme itse uskaltaneet ruveta repimään avainta pois lukosta vaan soitimme huoltoyhtiöön josta saapuikin joku käymään, mutta hän vain repi avaimen pois lukosta eikä tehnyt muuta, lukkoon ei tullut vaurioita ja se toimi ihan normaalisti.
Yhtäkään lukkoseppää tai korjaajaa ei tullut käymään ennen lokakuuta jolloin lukkoseppä soitti ja sanoi että oli saanut kiirellisen päivystystyöpyynnön isännöitsijältä.
Eli lukkoseppä soitti sinulle, miten se keskustelu meni, olitko kotona silloin kun teki työn.Yhtäkään lukkoseppää tai korjaajaa ei tullut käymään ennen lokakuuta jolloin lukkoseppä soitti ja sanoi että oli saanut kiirellisen päivystystyöpyynnön isännöitsijältä.
Soitimme huoltoyhtiön asiakaspalvelunumeroon.Ok, sori, muistisairauksista kirjoittaminen sekoitti pakan
Eli muistisairais oli tullut äitisi kanssa teillä käymään. ja kyse kämppäsi oven lukosta.
Eli vieraasi tunki avaimen lukkoosi, ja soititte huoltomiehen, jonka avustuksella saitte avaimen pois.
Sinä tai vieraasi ei ottanut yhteyttä kuin huoltomiehelle(*
- Olit kotona aamuunasti, joten jos lukkoseppa olisi käynyt, niin aika hiljaa touhunnut.
- Sitä et avannut mistä isännöitsiä sai tiedon lukko ongelmasta.
(*
Se jäi epäselväksi, onko nähty, soitettu hänelle suoraan, vai huoltoyhtiön aspaan, vai jokin sähköinen palvelu.
Eli lukkoseppä soitti sinulle, miten se keskustelu meni, olitko kotona silloin kun teki työn.
Eli jos näillä tiedoilla arpoo, niin tuolta voinut tieto kulkeutua isännöinti toimistoon. Vaikka olisikin joku järjestelmä häiriöä, niin hoitakoon keskenään.Soitimme huoltoyhtiön asiakaspalvelunumeroon.
Eli hyvin epätodennököistä että silloin olisi kukaan käynyt lukkoa vaihtamassa, saati että siinä olisi vain jumissa.Olin sinä päivänä vapaalla ja äitini halusi tulla katsomaan parin kuukauden ikäistä esikoistani silloin ja olin itse paikalla kun huoltomies kävi paikalla.
Jos nyt tuot esille että muistisairauden kanssa tässä ei ole mitään tekemistä, ja sen että olette ihan terveitä, ettekä ole mitään lukkomiehiä tilaileet.Ajattelin pyytää isännöitsijältä huoltopaperit joista näkee, koska lukko on muka korjattu ja kuka sen on korjannut sekä soittaa lukko firmaan joka kävi lokakuussa ja pyytää heiltä kirjallisena tiedot koska he ovat käyneet paikalla.
Itse jättäisin laskun maksamatta ja isännöintifirma voi halutessaan viedä asiaa eteenpäin. Lasku on perustellusti kiistetty, joten ainoa mitä yritys voi tehdä on alkaa perimään sitä oikeudellisesti.
Terve,
varmistettu vielä urakoitsijalta, että työ on tehty päivystystyönä huhtikuussa, ei lokakuussa. Lokakuussa ei ainakaan meidän tiedon mukaan ole tehty tähän lukkoon liittyviä lukkopesän korjauksia.
Lasku on ikävä kyllä edelleenkin aiheellinen.
Eli sulkeutuuko tässä ympyrä nyt siihen että tuon laskun peruste on se että korjaaja tuli huhtikuussa paikalle ja nykäisi avaimen pois lukkopesästä? Vai oliko siitä keikasta tullut jo aiemmin lasku?Mielenkiinnolla odotan saanko isännöitsijältä pyytämiäni tietoja työn tiedoista ja kuka työn on suorittanut, samoin odottelen lukkoliikkeeltä tietoja lokakuussa tehdystä lukonkorjauksesta ja siihen liittyvistä kirjauksista.
Isännöitsijän viimeisin vastaus
Se meni ohi että mitä silloin lokakuussa tapahtui, lukkoseppä soitti, mitä puhelimissa sovittiin, se selvisi että silloin lukon korjasi, eli ilmeisesti lukkoliikkeen lasku on ok, mutta se sitten isännöitsijän joka tilasi ja taloyhtiön välinen juttu. Taloyhtiötä (johtoa) kannattaa infota että ne ei lähde suorilta maksamaan tarpeetonta työtä.Mielenkiinnolla odotan saanko isännöitsijältä pyytämiäni tietoja työn tiedoista ja kuka työn on suorittanut, samoin odottelen lukkoliikkeeltä tietoja lokakuussa tehdystä lukonkorjauksesta ja siihen liittyvistä kirjauksista.
Isännöitsijän viimeisin vastaus
Se on kerrottu että huoltomies auttoi huhtikussa avaimen pois saamisessa.Eli sulkeutuuko tässä ympyrä nyt siihen että tuon laskun peruste on se että korjaaja tuli huhtikuussa paikalle ja nykäisi avaimen pois lukkopesästä? Vai oliko siitä keikasta tullut jo aiemmin lasku?
Lokakuussa kun lukkoseppä soitti minulle niin hän ilmoitti, että oli saanut isännöitsijältä soiton kiirellisestä työstä jossa avain on työnnetty lukkoon ja lukko olisi rikki.
Minulla sattui olemaan silloin juuri vapaapäivä joten olin kotona kun lukkoseppä soitti ja myös kun lukkoseppä kävi korjaamassa täysin toimivan lukon.
emme itse uskaltaneet ruveta repimään avainta pois lukosta vaan soitimme huoltoyhtiöön josta saapuikin joku käymään, mutta hän vain repi avaimen pois lukosta eikä tehnyt muuta, lukkoon ei tullut vaurioita ja se toimi ihan normaalisti.
olin itse paikalla kun huoltomies kävi paikalla.
Kyseessä oli mielestäni huoltoliikkeen (Kotikatu) työntekijä ainakin auton ja vaatteiden perusteella.
Vähän ohi, mutta mielenkiinnosta, oliko kyse iLOQ in lukkopesästä, vai jostain muusta.Miten se voisi olla laskun peruste, kun silloin ei lukolle tehty muuta kuin otettiin väärä avain pois lukosta?
Lisäksi lukkosepän puheet siitä, että hänet oli hälytetty kiireelliselle lukonkorjaus keikalle lokakuussa, eivät oikein sovi yhteen isännöitsijän puheiden kanssa.
Se on , ehkä vähän vuosimallista riippuen, sellainen lukkopesä että Abloyn avaimen sinne saa jumiin ja kannattaa ehdottomasti pyytää apuja, huoltomiehellä voi olla osaamista ottaa vain pois, mutta tarinoiden mukaan voi seurata tilanne että pitää vaihtaa osiaiLOQ lukkopesä kyseessä.
Paikalletulo maksaa + voi olla minimilaskutus työlle +päivystys+ilta/yö/viikonloppu/pyhälisät, eli kyllä sellaisestakin vähäisestä työstä mitä huhtikuussa on tehty on tapana laskuttaa. Täysin toinen asia on sitten se että onko laskutettava hinta työstä kohtuullinen ja/tai onko laskussa puutteelinen erittely.Miten se voisi olla laskun peruste, kun silloin ei lukolle tehty muuta kuin otettiin väärä avain pois lukosta?
Lisäksi lukkosepän puheet siitä, että hänet oli hälytetty kiireelliselle lukonkorjaus keikalle lokakuussa, eivät oikein sovi yhteen isännöitsijän puheiden kanssa.
Ongelmana on, että isännöitsijä väittää, että lukkopesä olisi uusittu huhtikuussa ja sitä ei ole tehty ennen lokakuuta.
Tässähän teillä on hyvin ollut ihan todistajiakin paikalla silloin huhtikuussa. Samoin lukkoliikkeeltä pitäisi olla mahdollista saada tositteita siitä mitä lokakuussa on tehty.Huhtikuun käynnistä ei ole tullut mitään laskua, eikä voi edes tulla, kun tässä Espoon asuntojen talossa huoltoyhtiön suorittama ovien avaus ei maksa asukkaalle mitään.
En tiedä, mutta veikkaisin että tuolla firmalla on sähköiset järjestelmät, mistä selviää mitä tehty, koska missä ja mitä tilattu,Kyseessä oli mielestäni huoltoliikkeen (Kotikatu) työntekijä ainakin auton ja vaatteiden perusteella.
En nyt ymmärrä mitä vänkäät huoltomiehen käynnistä, jos kerran lasku on tullut lukkosepän käynnistä ja lukkopesän uusimisesta. Isännöitsijä ei lähetä huoltoyhtiön laskuja, sen tekee huoltoyhtiö. Ja kertoi kyllä jo aiemmin mainitsemasi asiat, soitto huoltoyhtiön aspaan, huoltomies tuli ja otti avaimen pois hänen ollessa paikalla.Tässähän teillä on hyvin ollut ihan todistajiakin paikalla silloin huhtikuussa. Samoin lukkoliikkeeltä pitäisi olla mahdollista saada tositteita siitä mitä lokakuussa on tehty.
Mutta se mikä on nyt vielä epäselvää (vaikka selailin ketjun ensimmäiseen viestiisi saakka): Hän kuka nykäisi avaimen lukosta, tiedätkö varmasti oliko hän huoltoyhtiöstä vai lukkoliikkeestä? Ja kerrotko vielä palstallekkin kummasta hän oli. Sinänsä tuo toimenpide "vieraan esineen poistaminen lukkopesästä" minkä hän silloin suoritti ei ole tarkkaan otettuna "maksuton ovien avaus".
Niin, olen kyllä lukenut ketjusta että huoltoyhtiöön on soitettu. Mutta mikä takaa että sen perusteella tulee huoltoyhtiön tyyppi paikalle. iLOG lukot ovat sen verran uudempaa kamaa että heillä ei välttämättä ole niistä mitään osaamista (jos kohta mistään lukoista), jolloin huoltoyhtiöllä voisi olla käytäntö välittää avunpyyntö iLOG lukkosepälle vierasesineiden osalta. Näin vaikka itse hoitaisivatkin oven avaukset yleisavaimella, kun asukkaan avain on kateissa.En nyt ymmärrä mitä vänkäät huoltomiehen käynnistä, jos kerran lasku on tullut lukkosepän käynnistä ja lukkopesän uusimisesta. Isännöitsijä ei lähetä huoltoyhtiön laskuja, sen tekee huoltoyhtiö. Ja kertoi kyllä jo aiemmin mainitsemasi asiat, soitto huoltoyhtiön aspaan, huoltomies tuli ja otti avaimen pois hänen ollessa paikalla.
No ei ole. Jos lukko toimii kuukausia sen jälkeen, silloin se toimii. Ja vaikkei toimisi, ei silloin tilata päivystyksenä mitään kun kaikki maksaa 200% tai enemmän. Eikö tää nyt ole aika selkeää, että isännöitsijä on vahingossa tms saanut viestin huoltoyhtiöstä, tai lukenut sieltä tulleen viestin/raportin neljän jälkeen ja kuvitellut lukon olevan mahdoton avata. Ja tilannut sen lukkosepän. Kenen paskaa kommunikointia, vai kaikkien. Vaikea sanoa.Saattaa tapauksen osalta olla aika olennaista oliko avaimen poistajalla ammattitaitoa arvioida voiko vierasesineen riuhtaista pois lukkopesästä ilman että sille lukkopesälle aiheutuu vahinkoa.
Minulla ei ainakaan ole pätevyyttä arvioida onko iLOGin lukko ehjä ja takuut kunnossa sen jälkeen kun siitä on poistettu vierasesine, tämä riippumatta siitä saako oven auki avaimella.No ei ole. Jos lukko toimii kuukausia sen jälkeen, silloin se toimii. Ja vaikkei toimisi, ei silloin tilata päivystyksenä mitään kun kaikki maksaa 200% tai enemmän. Eikö tää nyt ole aika selkeää, että isännöitsijä on vahingossa tms saanut viestin huoltoyhtiöstä, tai lukenut sieltä tulleen viestin/raportin neljän jälkeen ja kuvitellut lukon olevan mahdoton avata. Ja tilannut sen lukkosepän. Kenen paskaa kommunikointia, vai kaikkien. Vaikea sanoa.
Tästä on ketjussa ristiriitaisia postauksia.Laskun kuuluu maksaa hänen kuka on asiassa aiheuttaja. Nyt sitten arvotaan voidaanko osoittaa että korjaustarpeen aiheuttaja oli lukkoon vierasesineen työntäjä vai työn tilaaja vaiko mahdollisesti tarpeettoman työn tilaaja.
Lisäksi muutenkin vahingonkorvausvelvollisuus kysyisen kaltaisessa tilanteessa edellyttää jonkinasteista tahallisuutta. Eli jos lukko menisi paskaksi siitä että sinne vahingossa työntää vääränlaisen avaimen normaalia voimaa käyttämällä niin ongelma on taloyhtiön eikä avaimen työntäjän. Se olisi sitten eri asia jos vääränlaisen avaimen perillemenoa autetaan vaikkapa vasaralla.
Vähän sama mutu, en väitä etteikö voisi olla joku välimalli, mutta ne jotka tiedän rikotun, ovat rikki, ja ne mistä avain saatu hallitusti pois ovat toimineet normaalisti.No ei ole. Jos lukko toimii kuukausia sen jälkeen, silloin se toimii.
No ihan samaa mieltä. Joku hässäkkä tuossa on taustalla, kerrotun tarinan mukaan joku mokannut ja maksajaa haetaan sielä mistä helpointa. Ilmeisesti taloyhtiö tarkkaa, niin uskalla sinne jättää.Ja vaikkei toimisi, ei silloin tilata päivystyksenä mitään kun kaikki maksaa 200% tai enemmän.
Laitoin myös lukkoliikkeeseen viestiä ja pyysin saada kirjallisena lokakuussa tehdyn työn tiedot.Hei,
olemme käsitelleet asian jo aiempien viestiesi perusteella ja olet saanut vastauksemme. Asia on Espoon Asuntojen puolelta loppuun käsitelty.
Puhelinlokista löytynee vielä yhteydenotto lukkosepältä lokakuusta? Osaavatko kertoa, miksi sieltä on soiteltu ja sovittu käynti? Muussa tapauksessa täytynee siirtyä tuonne salaliitto-threadin puolelle.Mielenkiintoista lukkoliike väittää, että lokakuussa ei olisi kukaan käynyt vaihtamassa lukkopesää, mutta huhtikuulle olisi kirjattu käynti ja lukkopesän vaihto.
Oon nyt vähän sivusilmällä seuraillut keissiä. Jos olen käsittänyt karkeasti ottaen oikein niin kevään puolella on lukkoon työnnetty väärä avain ja se on poistettu sieltä, lukkoseppä on käynyt syksyn puolella vilkaisemassa ja tekemässä jotain huoltoa, mutta isännöitsijä on laittanut laskun kiireisestä työstä ja sanoo sen tapahtuneen keväällä. Nyt tässä epäillään, että isännöitsijä on tarpeettomasti tilannut huollon kiireellisenä, ja olisit valmis maksamaan huollosta normaalin hinnan, koska kiiretilaus ei ollut perusteltua. Ja epäillään lisäksi, että isännöitsijä valehtelee tuosta huoltoajankohdasta, jotta saisi kiiretilauksena tehdyn laskun laskutettua.Puhelinlokista löytyy yhteydenotto.
Eivät osanneet asiakaspalvelussa tehdä muuta kuin laittaa soittopyynnön työn kirjanneelle lukkosepälle.
Luulisi kaikista järjestelmistä selviävän minä päivänä kirjaus on oikeasti tehty järjestelmään?
Mihinhän sitä oikein voisi soittaa ja kysellä apuja tähän asiaan liittyen?
Lähinnä tässä halutaan selvyys siihen miten on mahdollista, että laskutetaan jostain mitä ei ole edes tehty laskuun merkittynä ajankohtana.Oon nyt vähän sivusilmällä seuraillut keissiä. Jos olen käsittänyt karkeasti ottaen oikein niin kevään puolella on lukkoon työnnetty väärä avain ja se on poistettu sieltä, lukkoseppä on käynyt syksyn puolella vilkaisemassa ja tekemässä jotain huoltoa, mutta isännöitsijä on laittanut laskun kiireisestä työstä ja sanoo sen tapahtuneen keväällä. Nyt tässä epäillään, että isännöitsijä on tarpeettomasti tilannut huollon kiireellisenä, ja olisit valmis maksamaan huollosta normaalin hinnan, koska kiiretilaus ei ollut perusteltua. Ja epäillään lisäksi, että isännöitsijä valehtelee tuosta huoltoajankohdasta, jotta saisi kiiretilauksena tehdyn laskun laskutettua.
Eipä tässä nyt oikein voi muuta tehdä, kuin ottaa selville, koska tuo lukkoliike oikeasti on käynyt huollon tekemässä. Jos epäilet että isännöitsijä valehtelee, niin laita isännöitsijätoimistoon viestiä, että haluat heiltä nähtäväksi tuon lukkoliikkeen laskun, koska käsityksesi mukaan lukkoliike hoiti hommansa syksyllä. Sinähän sitä laskua olet maksamassa, niin eikös se sillä ratkea, että näet laskusta lukkoliikkeen käyntiajankohdan. Voit sitten vahvistaa laskun tiedot lukkoliikkeestä.
No asia ratkeaa silti sillä, että pyydät tuon laskun itsellesi nähtäväksi, jos olet sitä itse kerran maksamassa ja jos koet että laskussa on joku epäselvyys, voi sen sitten ratkaista olemalla lukkoliikkeeseen yhteydessä.Lähinnä tässä halutaan selvyys siihen miten on mahdollista, että laskutetaan jostain mitä ei ole edes tehty laskuun merkittynä ajankohtana.
Tällä hetkellä itse epäilen eniten, että lukkoliike/lukkoseppä on tyrinyt jotenkin tässä asiassa.
Noin on varmaankin parasta. Luulen kyllä, että isännöitsijätoimisto on sulle velvollinen laskun tiedot näyttämään, jos kerran sinulle laskua ovat ohjaamassa.Isännöitsijä ei suostu antamaan mitään tietoja, kun pyysin saada tiedot nähtäväkseni.
Lukkoliikkeen järjestelmässä olevat tiedot taas eivät täsmää, koska lokakuun käynnistä ei ole heillä mitään kirjausta.
Odottelen nyt, että työn suorittanut lukkoseppä soittaa ja saamme selvitettyä asian.
Lukkoliikkeellä ei liene mitään halua tai edes pakkoa antaa haluamasi tietoja. Isännöitsijä on lukkoliikkeen asiakas ja suhteet sinne lienee tärkeimpiä kuin vuokrataloyhtiön asukas. Elämä harvemmin on reilua.En ole vieläkään saanut soittoa lukkosepältä, mietin tässä, että kenelle lukkoliikkeen johtoportaassa olevalle pitäisi kirjoittaa asiasta jotta jotain tapahtuisi?
Sitten voi lisätä sen lukkoliikkeen rikoskumppaniksi siihen rikosilmoon petoksen yrityksestä ... Näillä tiedoilla mitä nyt on annettu niin isännöitsijähän on sinänsä toiminut "oikein" jos hänelle näkyy lasku keväällä tehdyistä hommista.Lukkoliikkeellä ei liene mitään halua tai edes pakkoa antaa haluamasi tietoja. Isännöitsijä on lukkoliikkeen asiakas ja suhteet sinne lienee tärkeimpiä kuin vuokrataloyhtiön asukas. Elämä harvemmin on reilua.
Isännöitsijä ei suostu antamaan mitään tietoja, kun pyysin saada tiedot nähtäväkseni.
Kiistän omalta osaltani laskun ja äitini kyselee ensi viikolla paikalliselta sosiaalitoimistolta miten asiassa toimitaan, koska kuten sanottu muistisairas tuttuni on asiassa ns. syyntakeeton eikä ole ymmärtänyt tekonsa seurauksia.Entä jos lähtisi siitä että "Minä en ole lukkoa rikkonut, joten en maksa sen korjauskulujakaan. Palautan laskun aiheettomana."
Ja jos isännöitsijä sitten tivaa että: "No kukas sen sitten on rikkonut?"
Niin toteaa että: "Ei ole mun homma tutkia." tai hieman huonompina vaihtoehtoina: "Ei ole tiedossa että sitä olisi kukaan rikkonut" tai "Ainoastaan huoltomies on käsitellyt lukkoa kovakouraisemmin"
Edit: Etenkin kun muistetaan että isännöitsijä on itse todennut: " Vuokralainen on velvollinen korvaamaan vuokranantajalle vahingon, jonka vuokralainen tahallisesti taikka laiminlyönnillään tai muulla huolimattomuudellaan aiheuttaa huoneistolle. "
-->Vuokralainenhan ei ole itse aiheuttanut tässä yhtään mitään vahinkoa.
Vuokralainen vastaa myös kutsumiensa vieraiden aiheuttamista vahingoista, eli jos on mennyt möläyttämään että se oli oman alzheimermummon avain, niin heikoilla ollaan. Muutenhan sitä voi vaan sanoa että joku nisti on käynyt tunkemassa avaimen lukkoonVuokralainenhan ei ole itse aiheuttanut tässä yhtään mitään vahinkoa.