Kaava-alueen oma tontti jossa on Carunan katujakamon tuollainen pikkukaappi meidän tontilla. Tuosta siis jaetaan maakaapeleilla neljään eri osoitteeseen sähköt.
Mitään sopimusta tuosta ei ole aikanaan 78 tehty (max. suullinen sopimus se aikaisen talon omistajan ja senaikaisen sähkön toimittajan kanssa).
Nyt kun Caruna taas nostelee hintojaan, havahduin taas siihen että kaappi on meidän tontilla, ja kulku kaapille tapahtuu meidän etupihan poikki. Samaten tuo vie tontin käyttöneliöitä, koska kaapin etupuoli pitää pitää vapaana ja aiheuttaa haasteita esim pihan aitaamisen osalta.
Kaikenlisäksi Carunan tulkinta on se, että jos piha on aidattu ja pidän koiria aidan sisällä (omalla pihalla), ja jos sähkömies menee sähkökaapille (ts. tulee ilmoittamatta meidän pihalle ja avaa aidan portin), on vastuu minulla jos koira jostain syystä kävisi sähkärin kimppuun (no tuota nyt ei tapahdu, mutta teoreettinen mahdollisuus on aina).
Tämä ei nyt ihan mene minun ymmärrykseen.
1) yksityinen yritys käyttää minun tonttiani jakelukeskuksena ilmaiseksi ja heidän liikevaihtonsa kartuttamiseen (veikkaus että tienaavat tällä n. 2000-3000€ vuodessa).
2) yksityinen firma vaatii että pidän oman tonttini sellaisina että pääsevät sähkökaapille esteettä, eli yksityinen firma määrittelee mitä saan tehdä omalla tontillani (toki ottaen huomioon normaalit kaava-alueen määrittelyt).
3) firma vetoaa johonkin suulliseen sopimukseen vuodelta 78, mitään kirjallista ei ole, eikä myöskään rasitemerkintöjä missään.
4) firma sanoo että jos heidän henkilö tulee luvatta ja ilmoittamatta tontilleni, ja avaa vielä aidan portin jossa ilmoitus koirasta, niin silti vastuu mahdollisista koiran aiheuttamista vahingoista on minulla. Ehdottivat myös että rajaa kaappi aidan ulkopuolelle (eli tee mutka ja kaapin kohdalta vedä aitaa n. 1.5m-2m tontin sisäpuolelle).
Eihän tää nyt voi mennä näin?