Jenni Rajahalmi on kirjoittanut tällaista Facebookkiin. Ilmeisesti vain kavereille jaossa tai jo poistettu, mutta joku on sen jakanut. En kuitenkaan sen omilta sivuilta tuota huomannut.
Jenni Rajahalme /
Mitä tänään oikeasti tapahtui?
Olen todella harvoin pettynyt mutta nyt en löydä millään sanoja vaikka yritän kuinka punnertaa, koska päässäni jyskyttää, että miten näin voi käydä.
Tänään Suomi sai uuden julkisuuden henkilön Aki Ruotsalan. Minä olen työskennellyt hänen kanssaan ja arvostan häntä valtavasti ammatillisesti.
Arvostan häntä itseasiassa hänen suoruutensa ja rehellisyytensä vuoksi. Hän kertoo aina rohkeasti mielipiteensä ja on aina valmis kuuntelemaan toisen näkemyksen.
Miljoona suomalaista ei ajattele hänestä kuten minä. Heidän silmissä hän on homovihaaja ja suvaitsematon uskovainen fanaatikko... Kysymys kuuluukin, miksi miljoona ihmistä ajattelee näin? Siksi koska some ei toimi kuin sivistysvaltio.
Meillä on Akin kanssa varmasti vakaumuksissa näkemyseroja mutta yhdestä asiasta me olemme samaa mieltä ja se on sananvapaus. En kuitenkaan usko tällaiseen sivistysvaltioon, jossa ajojahdin kohteelle ei anneta mahdollisuutta edes puolustautua.
Kansa puolusti homoja ja lopputuloksena Pori Jazz pyysi anteeksi homoseksuaaleilta. Minulta pyydettiin siis anteeksi ja koko päivän ajan kymmenet tuhannet ovat ajatelleet puolustavansa minua
.
Miltä ihmeeltä minua tässä tapauksessa suojeltiin?
On sanottu, että ihminen keskittyy 8 sekuntia lukemaansa ja sitten loppuu keskittyminen. Tänään se valitettavasti toteutui.
Ketään ei enää kiinnostanut mitä Aki oikeasti ajattelee. Hänellä on vakaumus mutta ottaa kuitenkin aina ihmiset ihmisinä. Toimittajan kirjoittama uutinen kuitenkin määräsi tämän päivän tahdin.
Siinä oli yhdistettynä kaikki mediaseksikkäät elementit: uskonto, homous, ahdasmielisyys ja kirsikkana eheytyminen. Äkkiäkös siinä yhden ihmisen työelämä ja maine tuhotaan kun pikkuisen oikaistaan ja ei edes haluta kuulla toisen mielipidettä. Tänään meni somessa yli ja pahasti.
Toivon sydämestäni Aki kaikkea hyvää sinulle ja tsemppiä tulevaisuuteen. Pahoittelut myös tämän nykymaailman puolesta, koska sinä koit tänään jotain mikä on pahasti oikeudentajuani vastaan.