• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Internetin paskamyrskyt

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Kannattaa joskus käydä siellä Jazzeilla. Aika vähissä on hipsterit ollu. Ne on jossain flow-festareilla.

Suurin asiakaskunta on tavallinen keski-ikäinen keskiluokka.
Täällä Porissa nyt päälle 30v asustelleena, niin ei pidä paikkaansa. Hipsterit ovat nimenomaan maksullisissa konserteissa yliedustettuina. Käy siellä toki muutakin väkeä, mutta kyllä sen hipsterijengin lompakolla äänestäminen olisi ollut todella iso kolaus festareille.
Toisina vuosinahan VR on jopa järjestänyt ihan erikoiskuljetuksia HKI-PORI-HKI vaan jonkun tietyn konsertin takia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 306
Steam games store to 'allow everything'
Tässä lienee seuraava myrsky tulossa.

Jos tätä peilaa tuohon Pori Jazz -keissiin, niin kannattaa tässäkin mennä rahan mukana. Valve on jo ilmeisesti ymmärtänyt, etteivät pelaajat lähde boikotoimaan palvelua jonkun animetissin takia (joista tämä koko paska taisi lähteä liikkeelle.).
Pori Jazzien tapauksessa taas se hipsterikansa twitterissä todellakin on maksavaa asiakaskuntaa.

E: Parempi artikkeli tuosta Valvesta:
Steam updates game-content guidelines, will include “something that you hate”
We've decided that the right approach is to allow everything onto the Steam Store, except for things that we decide are illegal or straight-up trolling,
Vaikka sallivatkin tavallaan kaiken kauppaansa niin silti he myös määrittelevät sen mikä on laitointa tai trollaamista. Eli edelleen aika epäselvät säännöt minun mielestä siinä että mitä siellä sallitaan ja mitä ei.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Täällä Porissa nyt päälle 30v asustelleena, niin ei pidä paikkaansa. Hipsterit ovat nimenomaan maksullisissa konserteissa yliedustettuina. Käy siellä toki muutakin väkeä, mutta kyllä sen hipsterijengin lompakolla äänestäminen olisi ollut todella iso kolaus festareille.
Toisina vuosinahan VR on jopa järjestänyt ihan erikoiskuljetuksia HKI-PORI-HKI vaan jonkun tietyn konsertin takia.
Eihän siellä enää edes ole muita (maksullisia) konsertteja kuin ne päiväliput. Ennen vanhaan oli toki kaikenlaista.

nim. 20v ajan enemmän ja vähemmän säännöllisesti tuolla käynyt.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Vaikka sallivatkin tavallaan kaiken kauppaansa niin silti he myös määrittelevät sen mikä on laitointa tai trollaamista. Eli edelleen aika epäselvät säännöt minun mielestä siinä että mitä siellä sallitaan ja mitä ei.
Jättävät itselleen pienen liikkumavaran tuossa. Esimerkiksi vaikka joku raiskaamispeli tai juuri tuo kouluampumispeli saattaisi hyvinkin mennä USA:ssa sananvapauden piikkiin, mutta se saattaisi ylittää rajan, jolloin negatiivinen julkisuus oikeasti maksaa jotain.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 133
Kuinka moni tuota tyyppiä homofoobikoksi syyttävä ja tähän somelynkkaamiseen osallistunut ihminen edes luki, mitä se ITSE OIKEASTI sanoi?

Vai luettiinko vaan muitten kirjoittamia väitteitä siitä, että "paha homofoobikko valittiin pori jazzion johtajaksi" ja muitten tulkintoja/väitteitä siitä mitä se on MUKA sanonut?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 827
Kuinka moni tuota tyyppiä homofoobikoksi syyttävä ja tähän somelynkkaamiseen osallistunut ihminen edes luki, mitä se ITSE OIKEASTI sanoi?

Vai luettiinko vaan muitten kirjoittamia väitteitä siitä, että "paha homofoobikko valittiin pori jazzion johtajaksi" ja muitten tulkintoja7väitteitä siitä mitä se on MUKA sanonut?
Oliko tämä gallup? Jos tarkoitat tätä, niin toki luin. Ja luin myös kolumnin, josta kaikki sai alkunsa (jossa ei Ruotsalaa haastateltu). Boonuksena luin myös Ruotsalan vastineen Älä alistu! -kampanjan saaamaan kritiikkiin Rauhan Tervehdys -lehdessä.

Melkoisen hihhulin olivat onnistuneet palkkaamaan.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 729
Steam games store to 'allow everything'
Tässä lienee seuraava myrsky tulossa.

Jos tätä peilaa tuohon Pori Jazz -keissiin, niin kannattaa tässäkin mennä rahan mukana. Valve on jo ilmeisesti ymmärtänyt, etteivät pelaajat lähde boikotoimaan palvelua jonkun animetissin takia (joista tämä koko paska taisi lähteä liikkeelle.).
Pori Jazzien tapauksessa taas se hipsterikansa twitterissä todellakin on maksavaa asiakaskuntaa.

E: Parempi artikkeli tuosta Valvesta:
Steam updates game-content guidelines, will include “something that you hate”
Minä en ymmärrä miksi tämä olisi paskamyrsky kenellekään muulle kuin pienelle äänekkäälle vähemmistölle? Valve ei jatkossakaan salli Steamiin mitään laitonta tai selvästi trollaustarkoituksessa tehtyä sisältöä, joten haittaohjelmien kavalkadia ei tulla näkemään.

Sen sijaan sinne tulee aiempaa laajemmin kaikenlaista sisältöä ja se on mielestäni ihan ok. Veikkaan, että tosiaan varsinkin aikuisviihdepelit saavat sitä kautta uutta jalansijaa. Aika kireällä pitää pipon olla, jos se on merkittävä ongelma.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Minä en ymmärrä miksi tämä olisi paskamyrsky kenellekään muulle kuin pienelle äänekkäälle vähemmistölle? Valve ei jatkossakaan salli Steamiin mitään laitonta tai selvästi trollaustarkoituksessa tehtyä sisältöä, joten haittaohjelmien kavalkadia ei tulla näkemään.

Sen sijaan sinne tulee aiempaa laajemmin kaikenlaista sisältöä ja se on mielestäni ihan ok. Veikkaan, että tosiaan varsinkin aikuisviihdepelit saavat sitä kautta uutta jalansijaa. Aika kireällä pitää pipon olla, jos se on merkittävä ongelma.
Sanotaanko vaikka näin että pelijournalisteista löytyy se oma klikki, joka kyllä saa tästä halutessaa paskamyrskyn. Se on sitten eri asia onko sillä mitään merkitystä Steamille. Mahdollisesti tuo mahdollinen paskamyrsky olisi vaan positiivista julkisuutta.

Esimerkkinä Kotaku :D
https://steamed.kotaku.com/valve-says-it-will-now-allow-everything-on-steam-unles-1826612274
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
940
Kuinka moni tuota tyyppiä homofoobikoksi syyttävä ja tähän somelynkkaamiseen osallistunut ihminen edes luki, mitä se ITSE OIKEASTI sanoi?

Vai luettiinko vaan muitten kirjoittamia väitteitä siitä, että "paha homofoobikko valittiin pori jazzion johtajaksi" ja muitten tulkintoja/väitteitä siitä mitä se on MUKA sanonut?
Sillähän nämä nykyraivot ja -myrskyt juuri tuppaa toimimaan, että on tärkeämpää miltä jonkun sanomiset tuntuu kuin mitä oikeasti tarkoitettiin. Tästä kyseisestä tapauksesta en ole ottanut selvää, koska ei yksinkertaisesti kiinnosta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 290
Suomeksi = hallitus toteutti ammattiloukkaantujien näkemyksen.
No tämähän se on. Ketään en tässä lähde syyttämään mistään virheestä, mutta tämä kertoo surullisella tavalla vallitsevasta kulttuurista. Henkisesti lapsen tasolle jääneet vihaiset hapen kuluttajat määräävät sen, mitkä mielipiteet ovat sallittuja, kiellettyjä, ihailtuja ja vihattuja. Muut nöyristelevät, koska yhteiskunnan mekanismit, niin taloudelliset kuin muutkin, on päästetty mätänemään sellaisiksi, että näin koneisto toimii.

Ihan samaa mielipuolista ripulipaskaa kuin yhden luottoluokittajan (en nyt jaksa tarkistaa mikä niistä, muistaakseni S&P) taannoinen toteamus siitä, että Suomen talouden näkymiä paikkaa suuri määrä turvapaikanhakijoita, koska nämä parantavat huoltosuhdetta.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Jenni Rajahalmi on kirjoittanut tällaista Facebookkiin. Ilmeisesti vain kavereille jaossa tai jo poistettu, mutta joku on sen jakanut. En kuitenkaan sen omilta sivuilta tuota huomannut.

Jenni Rajahalme /
Mitä tänään oikeasti tapahtui?

Olen todella harvoin pettynyt mutta nyt en löydä millään sanoja vaikka yritän kuinka punnertaa, koska päässäni jyskyttää, että miten näin voi käydä.

Tänään Suomi sai uuden julkisuuden henkilön Aki Ruotsalan. Minä olen työskennellyt hänen kanssaan ja arvostan häntä valtavasti ammatillisesti.

Arvostan häntä itseasiassa hänen suoruutensa ja rehellisyytensä vuoksi. Hän kertoo aina rohkeasti mielipiteensä ja on aina valmis kuuntelemaan toisen näkemyksen.

Miljoona suomalaista ei ajattele hänestä kuten minä. Heidän silmissä hän on homovihaaja ja suvaitsematon uskovainen fanaatikko... Kysymys kuuluukin, miksi miljoona ihmistä ajattelee näin? Siksi koska some ei toimi kuin sivistysvaltio.

Meillä on Akin kanssa varmasti vakaumuksissa näkemyseroja mutta yhdestä asiasta me olemme samaa mieltä ja se on sananvapaus. En kuitenkaan usko tällaiseen sivistysvaltioon, jossa ajojahdin kohteelle ei anneta mahdollisuutta edes puolustautua.

Kansa puolusti homoja ja lopputuloksena Pori Jazz pyysi anteeksi homoseksuaaleilta. Minulta pyydettiin siis anteeksi ja koko päivän ajan kymmenet tuhannet ovat ajatelleet puolustavansa minua
.

Miltä ihmeeltä minua tässä tapauksessa suojeltiin?

On sanottu, että ihminen keskittyy 8 sekuntia lukemaansa ja sitten loppuu keskittyminen. Tänään se valitettavasti toteutui.

Ketään ei enää kiinnostanut mitä Aki oikeasti ajattelee. Hänellä on vakaumus mutta ottaa kuitenkin aina ihmiset ihmisinä. Toimittajan kirjoittama uutinen kuitenkin määräsi tämän päivän tahdin.

Siinä oli yhdistettynä kaikki mediaseksikkäät elementit: uskonto, homous, ahdasmielisyys ja kirsikkana eheytyminen. Äkkiäkös siinä yhden ihmisen työelämä ja maine tuhotaan kun pikkuisen oikaistaan ja ei edes haluta kuulla toisen mielipidettä. Tänään meni somessa yli ja pahasti.

Toivon sydämestäni Aki kaikkea hyvää sinulle ja tsemppiä tulevaisuuteen. Pahoittelut myös tämän nykymaailman puolesta, koska sinä koit tänään jotain mikä on pahasti oikeudentajuani vastaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 470
En kuitenkaan usko tällaiseen sivistysvaltioon, jossa ajojahdin kohteelle ei anneta mahdollisuutta edes puolustautua.

...
Ketään ei enää kiinnostanut mitä Aki oikeasti ajattelee. Hänellä on vakaumus mutta ottaa kuitenkin aina ihmiset ihmisinä. Toimittajan kirjoittama uutinen kuitenkin määräsi tämän päivän tahdin.
..
Äkkiäkös siinä yhden ihmisen työelämä ja maine tuhotaan kun pikkuisen oikaistaan ja ei edes haluta kuulla toisen mielipidettä.
Tässä Jenni kyllä skippaa yhden aika kriittisen yksityiskohdan. Ruotsalalla oli mahdollisuus puolustautua ja se oli juurikin tuo artikkeli jossa sitä haastateltiin ja näköjään toimittaja vielä laittoi sanasta sanaan lainauksia.
Mutta Ruotsala ei osannut/halunnut puolustautua vaan oikeastaan kaivoo kuoppaa vielä syvemmäksi.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Tässä Jenni kyllä skippaa yhden aika kriittisen yksityiskohdan. Ruotsalalla oli mahdollisuus puolustautua ja se oli juurikin tuo artikkeli jossa sitä haastateltiin ja näköjään toimittaja vielä laittoi sanasta sanaan lainauksia.
Mutta Ruotsala ei osannut/halunnut puolustautua vaan oikeastaan kaivoo kuoppaa vielä syvemmäksi.
Eli kun ihminen ei osaa puolustautua oikeilla sanoilla, niin ei ole mitään merkitystä sillä, vaikka hänet tuntevat kertovat ettei hän ole sellainen kuin mistä häntä syytetään?

Kyllähän sen yleisestikin näkee, että jos joku on ns. suosikkipoju, niin sammakoita saa lennellä aika vapaasti ja kyllä ymmärrystä riittää. Sitten jos joku on mistä tahansa syystä epäilyttävä jo ennestään, niin tuomio tulee heti.

Timo Vihavainen kirjoittaa kuten minä tekisin, jos osaisin.

Vihavainen: Arvojohtamisen ongelmia

Lainaus:"Se, joka tunsi sosiologian klassikkoja ja sen vahvoja nykyisempiä nimiä, Ralf Dahrendorfista Erik Allardtiin, kuitenkin ymmärsi, ettei lunatic fringen melskaamisesta kannattanut hermostua. Lahkolaiset saivat huutaa minkä kurkusta lähti, kyllähän maailma ääntä veti. Yhteiskunnan moniarvoisuus oli asia, jota heidänkin oli käytännössä pakko kunnioittaa."

Nykyään on sitten siirrytty tuohon, että lunatic fringe määrää, kun ei riitä kanttia olla reagoimatta niihin millään tavalla.

Edit:
Vihavaisella näköjään toinenkin kirjoitus asiasta.
Vihavainen: Sana on sitten vapaa
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 802
"Lahkolaiset" rakastavat huutamista. Jos olisi sellainen "maailmanparannus nappi", jota painamalla maailmaan astuisi välittömästi 100% oikeuden mukaisuus ja rauha, lahkolainen ei sitä painaisi. Se veisi häneltä itsensä kohottamisen välineet, jos maa olisi vakaa.

"aikuiset" ovat loppujen lopuksi mahdottomia kakaroita. Myötähäpeä heille.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 164
Kyllähän tää kertoo melko sairaasta yhteiskunnasta ettei saa omaa mieltä olla asioista ettei saa seuraavana päivänä potkuja.
Näinhän se on, ainoastaan kieron poliitikon tyylillä pärjää: Virallisesti ollaan yhtä mieltä ja toitotetaan sitä ja sitten kuitenkin puuhaillaan sen mukaan, mitä mieltä oikeasti on ja mitkä asiat ovat itselle tärkeitä ja suurin osa ihmisistä on tyytyväisiä, eikä edes sosiaalisen median paskasanko päästele kaasuja juuri ikinä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Asiaton käytös
Tässä Jenni kyllä skippaa yhden aika kriittisen yksityiskohdan. Ruotsalalla oli mahdollisuus puolustautua ja se oli juurikin tuo artikkeli jossa sitä haastateltiin ja näköjään toimittaja vielä laittoi sanasta sanaan lainauksia.
Mutta Ruotsala ei osannut/halunnut puolustautua vaan oikeastaan kaivoo kuoppaa vielä syvemmäksi.
Siinäkö meillä vanha koulukiusaaja kertoo syvällä kokemuksen äänellä kuinka uhrit eivät vain osanneet puolustautua ja oikeastaan se oli ihan niiden oma vika?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
368
Kyllähän tää kertoo melko sairaasta yhteiskunnasta ettei saa omaa mieltä olla asioista ettei saa seuraavana päivänä potkuja.
Jos sinun mielipide on suoraan keskiajalta, ja arvot muita ihmisiä syrjiviä, niin et varmasti ole oikea henkilö toimimaan Pori Jazzin kaltaisen organisaation johdossa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 470
Eli kun ihminen ei osaa puolustautua oikeilla sanoilla, niin ei ole mitään merkitystä sillä, vaikka hänet tuntevat kertovat ettei hän ole sellainen kuin mistä häntä syytetään?
Tuo "ei hän oikeasti ole tuollainen" puolustus on aika heikko jossei sitä pysty tukemaan muuten. Lähes aina kun on joku tuollainen kohu, aiheeton tai aiheellinen, niin henkilön lähellä olevilta tulee noita kommentteja.

Mutta tuo ei ollut se pointti vaan se että Ruotsala sai mahdollisuuden puolustatua ja hän sössi sen. Teki tilannetta ehkä jopa vielä pahemmaksi. Joka taaskaan ei tee kovin hyvää hänen kyvylle toimia toimitusjohtajana.

Ymmärtäisin tämän "ei annettu mahdollisuutta puolustautua" argumentin paremmin jos Satakunnan Kansa olisi julkaissut artikkelin ilman että olisi haastatellut Ruotsalaa mutta kyse ei ollut tuosta. SK antoi Ruotsalalle mahdollisuuden puolustautua ja tehdä damage controllia mutta Ruotsala sössi tuon täysin muun muassa sillä että toi huumeriippuvuuden analogiaksi homoseksuaalisuudelle.
 

Tlapio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 984
Jos sinun mielipide on suoraan keskiajalta, ja arvot muita ihmisiä syrjiviä, niin et varmasti ole oikea henkilö toimimaan Pori Jazzin kaltaisen organisaation johdossa.
Eli jos mä olisin sitä mieltä että kuu on juustoa. Minut pitää erottaa töistä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 164
Tuo "ei hän oikeasti ole tuollainen" puolustus on aika heikko jossei sitä pysty tukemaan muuten. Lähes aina kun on joku tuollainen kohu, aiheeton tai aiheellinen, niin henkilön lähellä olevilta tulee noita kommentteja.

Mutta tuo ei ollut se pointti vaan se että Ruotsala sai mahdollisuuden puolustatua ja hän sössi sen. Teki tilannetta ehkä jopa vielä pahemmaksi. Joka taaskaan ei tee kovin hyvää hänen kyvylle toimia toimitusjohtajana.

Ymmärtäisin tämän "ei annettu mahdollisuutta puolustautua" argumentin paremmin jos Satakunnan Kansa olisi julkaissut artikkelin ilman että olisi haastatellut Ruotsalaa mutta kyse ei ollut tuosta. SK antoi Ruotsalalle mahdollisuuden puolustautua ja tehdä damage controllia mutta Ruotsala sössi tuon täysin muun muassa sillä että toi huumeriippuvuuden analogiaksi homoseksuaalisuudelle.
Liekkö ollut mitenkään suora veto vai ihan toteamus, että noin voi hyvinkin olla. Käsittääkseni seksiriippuvuuskin on tunnustettu ilmiö:
Seksiriippuvuus
 

Kraikas

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
336
Eli jos mä olisin sitä mieltä että kuu on juustoa. Minut pitää erottaa töistä.
Jos se ärsyttäisi tiettyjä ihmisiä, niin kyllä. Myös sellaisten faktojen sanominen ääneen, jotka ärsyttävät tiettyjä ihmisiä johtavat potkuihin. Sehän tässä toisaalta ikävää onkin...
 

Tlapio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 984
Jos se ärsyttäisi tiettyjä ihmisiä, niin kyllä. Myös sellaisten faktojen sanominen ääneen, jotka ärsyttävät tiettyjä ihmisiä johtavat potkuihin. Sehän tässä toisaalta ikävää onkin...
Olispa selkeät sanat laissa mitä ei saa sanoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 827
Eli jos mä olisin sitä mieltä että kuu on juustoa. Minut pitää erottaa töistä.
Jos olet työ-/virkasuhteessa, niin tuo tuskin olisi laillinen peruste irtisanomiseen. Luottamustoimessa taas saa antaa kenkää myös tuon takia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 827
No kyllä tää maailma on sekaisin nykyään.
Ei ole. Luottamustoimeen ryhdyttäessä kummatkin osapuolet tietävät ja ymmärtävät että kun kemiat tökkivät niin kenkää tulee. Ja siihen käy syyksi mikä tahansa. Ja siksi myös eroraha on yleensä tuhti. Muutoin tuollaisen toimen vastaanottaminen olisi isompi riski.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 827
Olispa selkeät sanat laissa mitä ei saa sanoa.
Ei lakiin voi kirjata 'sanoja joita ei saa sanoa' eikä siinä olisi mitään järkeä. Laki on ihan selkeä luottamustoimien osalta: käytännössä hallitus saa irtisanoa jos siltä tuntuu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Nii no mä taas ajattelen että jokaisella on oikeus olla mitä mieltä vaan ja sanoakkin sen. Mutta ei se tässä ajassa vaan käy.
Tämä on selitetty täällä aivan helvetin monta kertaa. Saa olla mitä mieltä vaan. Toimitusjohtaja vaan nyt kantoi vastuun sanomisistaan.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
492
Kyllähän tää kertoo melko sairaasta yhteiskunnasta ettei saa omaa mieltä olla asioista ettei saa seuraavana päivänä potkuja.
Ehkäpä homokammoinen toimari, joka ei pelkää näkemyksensä tuomista julki mediassa, ei ole paras edustaja yritykselle, jonka pitäisi palkata myös niitä em. homoja esiintymään ja koettaa saada heitä sekä homojen tasavertaisia oikeuksia kannattavia ihmisiä yleisöön?

Ja kyllähän mm. kirkkokin sai kärsiä kunnon eropiikistä silloin kun kristillinen järjestö julkisti Älä alistu -kampanjan, jossa myös väitettiin homojen voivan parantua. Sillä perusteella Pori Jazz aivan perustellusti voi pelätä kävijäkatoa -> hihhulitoimarille monoa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
368
Eli jos mä olisin sitä mieltä että kuu on juustoa. Minut pitää erottaa töistä.
Jos minun työpaikan toimitusjohtaja olisi sitä mieltä, että "kuu on juustoa", ei se minua hetkauttaisi, enkä siitä loukkaantuisi. Mutta jos minua katsottaisiin alaspäin, pidettäisiin vähempiarvoisena tai ajateltaisiin, että minussa on jotain vikaa, jos esim. kuuluisin seksuaalivähemmistöön tai ihonvärin perusteella, se olisi minun mielestä väärin ja epäoikeudenmukaista.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Ehkäpä homokammoinen toimari, joka ei pelkää näkemyksensä tuomista julki mediassa, ei ole paras edustaja yritykselle jonka pitäisi palkata myös niitä em. homoja esiintymään ja koettaa saada heitä yleisöön?
En löytänyt homokammoa haastattelusta.

Kannattaa nyt lukea ihan ajatuksella uudelleen tämä aiempi:

Kansa puolusti homoja ja lopputuloksena Pori Jazz pyysi anteeksi homoseksuaaleilta. Minulta pyydettiin siis anteeksi ja koko päivän ajan kymmenet tuhannet ovat ajatelleet puolustavansa minua
.

Miltä ihmeeltä minua tässä tapauksessa suojeltiin?
 

Tlapio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 984
Ehkä mä ajattelen omituisesti ja jokainen saa olla omaa mieltä asioista.

edit. En niin ole perehtynyt mitä se sanoi. Jotain homojen eheyttämisestä ja sai potkut omasta 8 vuoden takaisesta mielipiteestä.
Sen vähän mitä uutisia seurasin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Se että et ymmärrä asiaa, ei tarkoita että se olisi aivopieru. Olet tässä ketjussa muutamissa viesteissä todistanut ettet ymmärrä sananvapauden merkitystä länsimaisessa konseptissa.
Valitettavasti, se että laitat sormet korviin ja floodaat foorumin täyteen ei tee perverssistä sanan- ja mielipiteenvapauskäsityksestäsi totta.

Sinun näkemyksesi edustaa Itä-Eurooppalaista sananvapauskäsitystä. (Mikä toki on Suomessa se perinteinen ymmärrys)

Vainoaminen ja lynkkaaminen mielipiteen perusteella EI kuulu länsimaiseen sananvapauskäsitykseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 827
Ehkä mä ajattelen omituisesti ja jokainen saa olla omaa mieltä asioista.

edit. En niin ole perehtynyt mitä se sanoi. Jotain homojen eheyttämisestä ja sai potkut omasta 8 vuoden takaisesta mielipiteestä.
Sen vähän mitä uutisia seurasin.
Tuskin sai. Vaan sai potkut negatiivisesta julkisuudesta, joka yhdistettiin Pori Jazz -festivaaliin, mikä toki lähti liikkeelle hänen tuoreista ja 7v vanhoista homokommenteistaan. Hallitus luultavasti huolestui kun niin artistit kuin asiakkaat alkoivat repiä pelihousujaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Valitettavasti, se että laitat sormet korviin ja floodaat foorumin täyteen ei tee perverssistä sanan- ja mielipiteenvapauskäsityksestäsi totta.

Sinun näkemyksesi edustaa Itä-Eurooppalaista sananvapauskäsitystä. (Mikä toki on Suomessa se perinteinen ymmärrys)
Eli tämä "itäeurooppalainen" käytäntö on siis käytäntö myös Länsi-Euroopassa. Vai miten kuvittelet tämän saman tapahtumasarjan menevän vaikka Saksassa, Ranskassa tai Iso-Britanniassa?
Musta on vähän turha sun puhua floodaamisesta, kun itse vastailet tänne aika paljon ihan jollain one-linereilla ja vittuilulla.
 

Kraikas

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
336
Joo niinpä. Ajatella että yrityksellä on oikeus suojella brändiään. :facepalm:
Eli tummaihoiselle toimarille voi antaa potkut, jos hallitus on sitä mieltä, että toimitusjohtajan ihonväri haittaa yrityksen arjalaista brändiä? Ai tämäkö ei sitten käykään? Ja en nyt pyydä ketään argumentoimaan takaisin perustuslailla, vaan ihan sillä, että miksi minkä tahansa syyn takia saa toimarille antaa potkut, kunhan se mikä tahansa syy on tiettyjen syiden joukossa?
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 603
Siinäkö meillä vanha koulukiusaaja kertoo syvällä kokemuksen äänellä kuinka uhrit eivät vain osanneet puolustautua ja oikeastaan se oli ihan niiden oma vika?
Valitettavasti, se että laitat sormet korviin ja floodaat foorumin täyteen ei tee perverssistä sanan- ja mielipiteenvapauskäsityksestäsi totta.

Sinun näkemyksesi edustaa Itä-Eurooppalaista sananvapauskäsitystä. (Mikä toki on Suomessa se perinteinen ymmärrys)

Vainoaminen ja lynkkaaminen mielipiteen perusteella EI kuulu länsimaiseen sananvapauskäsitykseen.
Joskos keskityttäisiin sitten itse aiheeseen, toisten käyttäjien haukkumisen sijaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 827
Vallitseeko jossain päin maailmaa sellainen sananvapauskäsitys, mitä sinä kannatat?

Ikään kuin ennakoivasti jätän tämän tähän: Protected group - Wikipedia
Ei tietenkään. Tuo utopia toimii vain jos kukaan ei ikinä saisi tietää mitään toisten mielipiteistä. Mielipiteet kun eivät saisi vaikuttaa millään tavalla mihinkään. Sananvapautta sekin :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Eli tummaihoiselle toimarille voi antaa potkut, jos hallitus on sitä mieltä, että toimitusjohtajan ihonväri haittaa yrityksen arjalaista brändiä? Ai tämäkö ei sitten käykään? Ja en nyt pyydä ketään argumentoimaan takaisin perustuslailla, vaan ihan sillä, että miksi minkä tahansa syyn takia saa toimarille antaa potkut, kunhan se mikä tahansa syy on tiettyjen syiden joukossa?
Mitä?
Arjalainen brändi? :D

Käsittääkseni joku "hitlermart" saa erottaa sen mustan toimarinsa ihan millä syyllä haluaa.

E: tuossa jäisi muuten jo porilainen "täsmähakukin" kakkoseksi :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
492
En löytänyt homokammoa haastattelusta.
Toki olisin voinut kirjoittaa että "pitää homoutta sairautena", mutta eipä se olisi viestin ajatusta muuttanut.

Mielestäsi kirkon kokeman eropiikin toistuminen yleisökatona jatseissa ei olisi ollut mahdollinen riski? Vai olisiko se pitänyt vain hammasta purren kestää ja niellä mahdollinen tappio kuin mies? Varmaan toimarin pitäisi pystyttää oma firma, niin oma mielipide ja firman hallituksen mielipide eivät voi muodostaa konfliktia kuten nyt.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
822
Eli tummaihoiselle toimarille voi antaa potkut, jos hallitus on sitä mieltä, että toimitusjohtajan ihonväri haittaa yrityksen arjalaista brändiä? Ai tämäkö ei sitten käykään? Ja en nyt pyydä ketään argumentoimaan takaisin perustuslailla, vaan ihan sillä, että miksi minkä tahansa syyn takia saa toimarille antaa potkut, kunhan se mikä tahansa syy on tiettyjen syiden joukossa?
Kelpaisiko sellainen argumentti, että vastaukset kahteen ensimmäiseen kysymykseesi ovat kyllä ja kyllä, minkä lisäksi minulla on oikeus olla olematta kyseisen arjalaisen yrityksen asiakas?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 244
Viestejä
4 212 298
Jäsenet
71 029
Uusin jäsen
jepppisss

Hinta.fi

Ylös Bottom