Indiana Jones and the Great Circle (2024)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja demu
  • Aloitettu Aloitettu
Nvidian ajuriprofiilissa ei välttämättä ole Game Pass versioon liittyviä asetuksia mukana ilmeisesti.

Alla ohjeet millä ne saa lisättyä, en testannut että onko eroa. On toiminut muuten ihan hyvin ilmankin, paitsi frame generation ei toimi HDR kanssa tai ilman (3 fps lopputulos).



I can't edit my post with a guide, so I'll just reply it to you here.

I'm doing this from memory, so excuse any potential shortcomings of visual explanations:

- Download NVIDIA Profile Inspector. It's on GitHub here. If you're new to GitHub, click on "Releases" on the right side, and download the .zip from the "Assets" section.

- Once you're in, there should be a dropdown menu in the top left with "Profiles:" written to the left of it. Click the menu, and find Indiana Jones and The Great Circle. It's a loooong list of profiles, but you can just search for it.

- When the profile is selected, you will need to extract the profile, so you can edit it. Click on the extract button marked by a drive icon with a green arrow pointing up. You should get a prompt here IIRC, where you'll select something sounding like "Extract current profile". This will save a .nip file we can edit.

- Next up is to insert the specific APPID for Indiana Jones to the .nip file. Open the .nip you extracted with something like NotePad++. You'll see something like this:

-<ArrayOfProfile>
-<Profile>
-<ProfileName>
-<Executables>

- Beneath the Executables-section, you'll find the strings that will activate the profile/driver optimisation.

-Insert this under next bit under <Executeables>:

<string>BethesdaSoftworks.ProjectRelic_3275kfvn8vcwc</string>

- You should have a string with TheGreatCircle.exe, Platinum.exe and this new APPID. You DON'T need to type .exe by the end of the APPID.

- Save your file. Open NVIDIA Profile Inspector again, then click the drive icon with an arrow pointing DOWNWARDS. Then import. I can't remember if there is a prompt here, but if there is, select to replace CURRENT profile.

- Click "Apply changes" in the top-right, and you should be good.

I have no idea if the APPID can change from region to region, or for other reasons, but in case this fix doesn't seem to cover you, then the APPID should be found under AppData/Local/Packages, and the folder name will start with "BethesdaSoftworks.ProjectRelic".

This guide was entirely too long. Let me know if I'm a dummy myself.
 
Joo itsekin huomannut saman 4080s + 7800x3D. Yllättävän hyvin pyörii natiivina silti, kaikki muut täysillä mutta auta armas jos laittaa path tracing päälle niin huh huh... Kiireellä vissiin lisätty, on niin huonosti optimoitu tuo extraherkku.
Laitoin vsyncin pelissä päälle niin hävisi kaikki stutterointi full path tracingillä :)

NVIDIAn paneelissa low latency mode ultra ja vsync päällä limitterinä.
 
poistettu viesti
Omien kokemuksien perusteella kun nyt on testattuna parit ekat missionit olen täysin samaa mieltä tuon arvostelijan kanssa. Enkä näe tuossa varsinaisesti mitään väärää mielipidettä josta täytyisi itsensä suututtaa.
Stealtti aika tökköä ja sitä on pelissä paljon, "seikkailu" ollut ainakin tähän asti Doom salaovien metsästystä, epäonnistumisen pelon puute ja hyvin kliininen sekä kädestä pitäen meininki kokoajan. Korporaatiotuote, niinkuin artikkelissakin sanotaan.
Jos rehellisiä ollaan olisin ottanut tämän mielummin minisarjana/elokuvana, ja jos joku haluaa säästää kiintolevytilaa tämän voi mielestäni erittäin hyvin kokea playthrough videon katsomalla.
Tarina tai sen kerronta ei ole huonoa, eikä loistava, mutta siltä kantilta mielenkiintoinen että haluan nähdä mitä ne on keksinyt seuraavaksi. Ja tulen kyllä jatkamaan loppuun asti, jossain vaiheessa.
 
Omien kokemuksien perusteella kun nyt on testattuna parit ekat missionit olen täysin samaa mieltä tuon arvostelijan kanssa. Enkä näe tuossa varsinaisesti mitään väärää mielipidettä josta täytyisi itsensä suututtaa.
Stealtti aika tökköä ja sitä on pelissä paljon, "seikkailu" ollut ainakin tähän asti Doom salaovien metsästystä, epäonnistumisen pelon puute ja hyvin kliininen sekä kädestä pitäen meininki kokoajan. Korporaatiotuote, niinkuin artikkelissakin sanotaan.
Jos rehellisiä ollaan olisin ottanut tämän mielummin minisarjana/elokuvana, ja jos joku haluaa säästää kiintolevytilaa tämän voi mielestäni erittäin hyvin kokea playthrough videon katsomalla.
Tarina tai sen kerronta ei ole huonoa, eikä loistava, mutta siltä kantilta mielenkiintoinen että haluan nähdä mitä ne on keksinyt seuraavaksi. Ja tulen kyllä jatkamaan loppuun asti, jossain vaiheessa.


Tunnistan myös kritiikin mekaniikoita kohtaan. Silti katson peliä ihan eri vinkkelistä enkä keskity niihin. Peli on tunnelmallinen seikkailu ja kiva poikkeus valtavirrasta. Tekee niin paljon samalla oikein ettei nuo kritiikit häiritse. Verrokkina voisi pitää Star Wars Outlawssia, jossa on paljon samaa, mutta se on kökkö ja tämä on upea
 
Omien kokemuksien perusteella kun nyt on testattuna parit ekat missionit olen täysin samaa mieltä tuon arvostelijan kanssa. Enkä näe tuossa varsinaisesti mitään väärää mielipidettä josta täytyisi itsensä suututtaa.
Stealtti aika tökköä ja sitä on pelissä paljon, "seikkailu" ollut ainakin tähän asti Doom salaovien metsästystä, epäonnistumisen pelon puute ja hyvin kliininen sekä kädestä pitäen meininki kokoajan. Korporaatiotuote, niinkuin artikkelissakin sanotaan.
Jos rehellisiä ollaan olisin ottanut tämän mielummin minisarjana/elokuvana, ja jos joku haluaa säästää kiintolevytilaa tämän voi mielestäni erittäin hyvin kokea playthrough videon katsomalla.
Tarina tai sen kerronta ei ole huonoa, eikä loistava, mutta siltä kantilta mielenkiintoinen että haluan nähdä mitä ne on keksinyt seuraavaksi. Ja tulen kyllä jatkamaan loppuun asti, jossain vaiheessa.
Ymmärrän hyvin pointin! Ei tämä todellakaan ole mikään GOTY tai mitenkään erikoinen peli, mutta kaikin puolin mukiinmenevä seikkailupeli. Erona korporaatiopeleihin tässä on panostettu enemmän yksityiskohtiin - paikalliset puhuvat omaa kieltään, dokumentit on alkuperäisellä kielellä yms. Johonkin umpisieluttomaan Hogwarts Legacyyn verrattuna tämä on melkein indie peli :D
 
7 tuntia palloillut Vatikaanissa eikä kyllästytä alue yhtään. Vatikaanissa tullut käytyä ja yksi vaikuttavimmista paikoista elämässäni. Etenkin käytävä jossa seinävaatteisiin kudottu helvetin iso Jeesus ristillä seuraa katseellaan sinua kävellessäsi. Toivottavasti ko käytävä löytyy myös pelistä, vielä en ole törmännyt.
Tiedossa on vielä kaksi muuta vielä isompaa aluetta. Itselle Indy menee Game of the Year kirkkaasti.
 
Early access versiossa oli esim DFn mukaan cutsceneissä ongelmia, että hahmot menivät välillä 30framea. Itse olen vatikaanissa enkä ole kertaakaan huomannut mitään outoa välivideoissa. Korjattiinko tuo Day one patchissä?
Xbox series x:llä pelailin niin muuten tuntu pysyvän tasanen 60fps, mutta cutsceneissä välillä selkeästi alempi fps. PC:llä en kyllä vastaavaa huomannut.
 
Pari tunti tätä pelannut PC:llä ja kylläpä maistuu! Todella hienosti luotu tunnelma, miljöö ja tarina etenee todella hyvällä tempolla. Välillä saa rauhassa tutkia, välillä nytkähtää juoni eteenpäin. Ainakin kaksi ensimmäistä aluetta on todella hienosti toteutettu. Paikkoja on kiva tutkia, reittejä on monia ja pelaaminen tapahtuu monessa tasossa. En voisi olla enempää eri mieltä HS:n toimittajan kanssa lyhyen session perusteella ainakin.
 
Omien kokemuksien perusteella kun nyt on testattuna parit ekat missionit olen täysin samaa mieltä tuon arvostelijan kanssa. Enkä näe tuossa varsinaisesti mitään väärää mielipidettä josta täytyisi itsensä suututtaa.
Stealtti aika tökköä ja sitä on pelissä paljon, "seikkailu" ollut ainakin tähän asti Doom salaovien metsästystä, epäonnistumisen pelon puute ja hyvin kliininen sekä kädestä pitäen meininki kokoajan. Korporaatiotuote, niinkuin artikkelissakin sanotaan.
Jos rehellisiä ollaan olisin ottanut tämän mielummin minisarjana/elokuvana, ja jos joku haluaa säästää kiintolevytilaa tämän voi mielestäni erittäin hyvin kokea playthrough videon katsomalla.
Tarina tai sen kerronta ei ole huonoa, eikä loistava, mutta siltä kantilta mielenkiintoinen että haluan nähdä mitä ne on keksinyt seuraavaksi. Ja tulen kyllä jatkamaan loppuun asti, jossain vaiheessa.
Aina on se yksi
 
Nuo Johannes Valkolan arvostelut ovat itseäni ärsyttäneet jo pidemmän aikaa. Kaveri puhui ainakin aiemmin joka välissä videopeleistä eikä vain peleistä ja kaikki Nintendo- ja PlayStation-pelit saivat täydet pisteet. PS5 Prota kaveri kehui maasta taivaisiin koska siinä on jopa SSD-muisti ja uudet ray tracing -ominaisuudet jotka ovat olleet PC:issä arkipäivää ties kuinka pitkään. En voi ottaa ko. arvostelijaa enää vakavasti.
 
Pari-kolme tuntia pelattu taas eilen myöhäisillassa ja siihen sattui sisältymään muutama lyhyempi putkijuoksumainen osuus joka toisaalta oli ihan virkistävää laajojen alueiden tutkimisen jälkeen. Tämä on yksi niitä harvoja pelejä joiden kanssa kyllä toivoo ettei se peli/tarina päättyisi koskaan.
 
Ymmärrän hyvin pointin! Ei tämä todellakaan ole mikään GOTY tai mitenkään erikoinen peli, mutta kaikin puolin mukiinmenevä seikkailupeli. Erona korporaatiopeleihin tässä on panostettu enemmän yksityiskohtiin - paikalliset puhuvat omaa kieltään, dokumentit on alkuperäisellä kielellä yms. Johonkin umpisieluttomaan Hogwarts Legacyyn verrattuna tämä on melkein indie peli :D
Samoilla linjoilla. 7h pelattu ja ihan mukiinmenevä kuvastaa hyvin. GOTY peli tämä ei ole mutta pelikelpoinen, hetkittäin jopa todella viihdyttävä. Pelissä on paljon on hienoja yksityiskohtia kuten nuo kielet ja ääniefektit ovat hauskoja. Toisaalta sitten on liikaa samojen reittien koluamista/toistoa jos haluaa löytää pääjuonen ulkopuoliset jutut. Teköäly on varsin pökkelöä. Silti kiinni jäädessäsi se tarkoittaa lähes varmuudella game over koska hetkessä on koppi täynnä turpiin mätkiviä vihollisia.
Täytyy jatkaa tarinaa eteenpäin. Ehkä meno paranee pidemmälle edettyään ja kokonaisarviokin paranee.
 
Nuo Johannes Valkolan arvostelut ovat itseäni ärsyttäneet jo pidemmän aikaa. Kaveri puhui ainakin aiemmin joka välissä videopeleistä eikä vain peleistä ja kaikki Nintendo- ja PlayStation-pelit saivat täydet pisteet. PS5 Prota kaveri kehui maasta taivaisiin koska siinä on jopa SSD-muisti ja uudet ray tracing -ominaisuudet jotka ovat olleet PC:issä arkipäivää ties kuinka pitkään. En voi ottaa ko. arvostelijaa enää vakavasti.
Valkolahan on selkeästi joku tämän foorumin "asiantuntija" noiden infojen perusteella. :rofl:
 
Kyllä tämä pyörii vanhemmllakin raudalla ihan ok -I7 6700k ,32 GT ja 3070Ti . En vain saa sopimaan näytöllä 3440*1440 ,asetukset on oikeat mutta reunoihin jää mustat alueet
 
Kyllä tämä pyörii vanhemmllakin raudalla ihan ok -I7 6700k ,32 GT ja 3070Ti . En vain saa sopimaan näytöllä 3440*1440 ,asetukset on oikeat mutta reunoihin jää mustat alueet
Onko mustat alueet koko ajan vaiko vain välivideoissa? Mun piti valita se "cinematic" asetus niin ei välivideot leikkaantuneet tai tullut palkkeja. Oletuksena tarjosi myös jotain ihan hassua resoluutiota, ei jostain syystä tunnistanut oikein että pitäisi olla 21:9 ja 3440x1440.
 
Cinematic piti itsekin valita vaikka oli 21:9 valittuna ja widescreen ensin käytössä. Sittemmin lisäsin vielä sen pätsin githubista joka korjaa entisestään välivideoissa sitä ultrawideä. Mutta alusta asti kyllä ihan täydellä ruudulla saanut pelattua kun vaan hiffasi kokeilla sitä cinematic asetusta.
 
Onko mustat alueet koko ajan vaiko vain välivideoissa? Mun piti valita se "cinematic" asetus niin ei välivideot leikkaantuneet tai tullut palkkeja. Oletuksena tarjosi myös jotain ihan hassua resoluutiota, ei jostain syystä tunnistanut oikein että pitäisi olla 21:9 ja 3440x1440.
Koko ajan.Valitsin näytön asetuksista 21/9 suhteen ja reson 3440*1440 .Silti on pelikuva niinkuin ,mikä mulla oli entinen näyttö 30 inch Dell 16*10
 
Koko ajan.Valitsin näytön asetuksista 21/9 suhteen ja reson 3440*1440 .Silti on pelikuva niinkuin 16*9 ,rajat reunoilla
Resoluutiossa ja kuvasuhteesssa lukee Native perässä? Ja Picture Framing asetuksella ei ole vaikutusta? Näytönohjaimen ajurit päivitetty?
 
Muutama tunti peliä takana ja onhan tämä yllättänyt positiivisesti. Pelissä on saatu vangittua juonen, musiikin ja kliseisen dialogin avulla aitoa kasarihenkeä. Tykkään siitä, ettei tätä ole vedetty niin poppariviihteeksi kuin Uncharted-pelejä vaan löytyy enemmän vakavuutta. Tuntuu ihan Indyltä, joka on hivenen pönöttävä hahmo.

Huumoria kyllä löytyy paljonkin mutta enemmän pinnan alla. Onhan se aika huvittavaa, että Indy mätkii paljain käsin natseja ja fasisteja turpaan. Jos jotain kättä pidempää pitää käyttää, niin käteen voi sattua vaikka puuhaarukka…koska miksipäs ei.

Taistelusysteemi on aika kökkö, mutta on kyllä saanut makeat naurut monta kertaa. Onneksi maailma on tosi hienosti tehty ja vangitseva. Kontrasti pimeiden luolien ja kauniiden avomaailmojen välillä tekee tästä myös visuaalisesti tosi rikkaan kokemuksen.
 
Muutaman tunnin olen ehtinyt pelaamaan PC:llä. Tomb Raider fanina olen hyvin tyytyväinen tähän peliin. Itselleni tärkein eli elokuvista tuttu fiilis on saatu hienosti toteutettua tässä pelissä. Pulmien ratkonta on kivaa ja hiippailu fasistien taakse ja kolkkaaminen maasta löytyvillä työkaluilla ei kyllästytä vieläkään. Grafiikat ovat upeat.
 
Olisiko kolmas iso alue myös viimeinen iso alue (sisältää "tehtävän" jossa pitäisi käydä edellisillä alueilla), jossa kasvillisuutta on taas reilusti => fps tippui taas alle VRR-rajan myös paikoissa missä ei ole näitä kasveja (?)! Jotkut välianimaatiotkin tökkineet aikapahasti. Aseita löytyy myöhemmissä kentissä reilusti, tosin nyrkein ja lasipulloin tavallisia vihulaisia tainnuttanut (jos enemmän kuin yksi lähitienoin). Melee aseet ei vielä oikein vaikuttaneet, tosin en vielä ole mitään kykyjen päivityksiä edes ostanut (adventure points), kaikki tosin keräilty kentistä (login mukaan).
 
Resoluutiossa ja kuvasuhteesssa lukee Native perässä? Ja Picture Framing asetuksella ei ole vaikutusta? Näytönohjaimen ajurit päivitetty?
Kun laittoi asetuksista Cinematic alkoi olla koko ruutu.Ihme juttu kun asetti 3440*1440 ja 21/9 asetuksena eikä ollut oikea
 
Tietääkö joku pääseekö tässä takaisin vatikaaniin? Piti nuohota se kunnolla, mutta kävikin niin, että tein sellaisen tehtävän tietämättäni, että matka jatkui eteenpäin :D en katsonut yhtään kartasta että seuraava main story tehtävä alkaa tästä, tuli vain tutkittua paikkoja ja näytti sen verran mielenkiintoiselta mestalta että tuli edettyä vahingossa :D
 
Tietääkö joku pääseekö tässä takaisin vatikaaniin? Piti nuohota se kunnolla, mutta kävikin niin, että tein sellaisen tehtävän tietämättäni, että matka jatkui eteenpäin :D en katsonut yhtään kartasta että seuraava main story tehtävä alkaa tästä, tuli vain tutkittua paikkoja ja näytti sen verran mielenkiintoiselta mestalta että tuli edettyä vahingossa :D
Käsittääkseni joo. Journalista pääsee karttaan ym. niin siellä on kohteet joissa on ollut ja voi vissiin vierailla uusiksi.
 
Yritän kysyä spoilereita lukematta, että onko jo käsitystä miten tämä pyörii serrillä (3080)? Kiinnostais hankkia tämä, aika sopivasti edellinen peli alkaa olla taputeltu, joten hyvälle seikkailupelille olisi tilausta, mutta nuo recommended -vaatimukset vähän säikäytti. Varsinkin kun itse tykkään ruuvata silmäkarkkia mahdollisimman paljon, niin tuntuis ikävältä kattella perunaa. FPS:ksi riittää yleensä semmoinen ~50fps.
 
Yritän kysyä spoilereita lukematta, että onko jo käsitystä miten tämä pyörii serrillä (3080)? Kiinnostais hankkia tämä, aika sopivasti edellinen peli alkaa olla taputeltu, joten hyvälle seikkailupelille olisi tilausta, mutta nuo recommended -vaatimukset vähän säikäytti. Varsinkin kun itse tykkään ruuvata silmäkarkkia mahdollisimman paljon, niin tuntuis ikävältä kattella perunaa. FPS:ksi riittää yleensä semmoinen ~50fps.
Tuttu striimaaja pelaa 3080:lla 1440p resoluutiolla medium-high asetuksilla ja peli pyörii hänen mielestään vallan sulavasti, ja siltä se on streameissakin näyttänyt.
 
Tuttu striimaaja pelaa 3080:lla 1440p resoluutiolla medium-high asetuksilla ja peli pyörii hänen mielestään vallan sulavasti, ja siltä se on streameissakin näyttänyt.
Tosiaan jäi mainitsematta, että 4k pitäis saada resoksi, jotta kuva on terävä.
 
Viimeksi muokattu:
Tosiaan jäi mainitsematta, että 4k pitäis saada resonoi, jotta kuva on terävä.
4k voi kyllä tehä tiukkaa vramin puolesta.

Tää on myös yllättävän prossupainotteinen peli.
Testattu nyt 4070 superin kanssa kolmella eri kivellä samoilla High-Ultra asetuksilla 1440p:
5600 - FPS huonoimmillaan alle 60
5800X3D ~120fps
13700K ~120fps
 
Tosiaan jäi mainitsematta, että 4k pitäis saada resoksi, jotta kuva on terävä.
Tuossa linkki Youtubeen ensimmäiseen testiin missä 3080:lla eri resoluutioilla peliä ajetaan, tosin early access versiolla eli oikeastaan voisi odottaa pelin jopa toimivan paremmin kuin tuossa.
 
Yritän kysyä spoilereita lukematta, että onko jo käsitystä miten tämä pyörii serrillä (3080)? Kiinnostais hankkia tämä, aika sopivasti edellinen peli alkaa olla taputeltu, joten hyvälle seikkailupelille olisi tilausta, mutta nuo recommended -vaatimukset vähän säikäytti. Varsinkin kun itse tykkään ruuvata silmäkarkkia mahdollisimman paljon, niin tuntuis ikävältä kattella perunaa. FPS:ksi riittää yleensä semmoinen ~50fps.
No jos mun 3070 ti-llä pyörii nyt high asetuksilla.En kyllä pysty ajattelemaan miltä paremmat grafiikat näyttää kun tääkin on ihankuin elokuva
 
4k voi kyllä tehä tiukkaa vramin puolesta.

Tää on myös yllättävän prossupainotteinen peli.
Testattu nyt 4070 superin kanssa kolmella eri kivellä samoilla High-Ultra asetuksilla 1440p:
5600 - FPS huonoimmillaan alle 60
5800X3D ~120fps
13700K ~120fps

Nyt kun peli toimii itselläni jotenkuten, niin alkuviidakossa natiivi 4kna pyöri 45-75fps välillä.

4090 + 7900x3D kombolla
 
Mistähän voi johtua kun eilen vielä pyöri 100-120 fps ja tänään enää 60-70? Mitään asetuksia en ole muuttanut ja ajurit on samat. Asetuksina ultra graffat 4k dlss quality. ei framegeniä. 4070s ja 5800x3d. Konettakin käynnistelin uudestaan mutta ei vaikutusta. :/
 
Nyt kun peli toimii itselläni jotenkuten, niin alkuviidakossa natiivi 4kna pyöri 45-75fps välillä.

4090 + 7900x3D kombolla
Onko tässä DLSS pois päältä?

Vähän on harkinnassa, että pitäiskö tässä täräyttää punkinkonttiin 4080, mutta vähän kiire tulee tehdä ratkaisuja, sillä huomenna saisi vielä indyn samaan pakettiin. Olin ajatellut odotella 5000-sarjaa, 4090 hintaa ei perse kestää, mutta tsekkasin niin 4080 tarjoilis karkeasti 50% tehoja vrt. nykyiseen 3080:aan, niin olisihan tuolla jotain vaikutusta indyyn ja muihin tehorohmuihin :hmm:
 
En uskaltanu ostaa peliä, koska näyttis RTX 2060 :)
(Minimivaatimus on 2060 Super jossa 2Gigaa enemmän VRAMia 6 -> 8GB)
Youtubessa on pari videoo jossa peli pyörii ok 1080p low asetuksilla, tietty videoiden aitoutta voi epäillä.
Game passiin sijoitin sen 12€ ja pelasin tätä 900p low asetuksilla, Native TAA, static resolution scale 67. fps oli rajoitettu 80. toimi hyvin ja yllättävän hyvältä näytti.
hieman fps tippuili aavikolla. mutta siihen auttoi aina pelin uudelleen käynnistys.

25tuntia pelattu ja nyt villagessa ei toimi enää. kokeilin 900p ja eri DLSS asetuksia joko ei toimi (kaatuu vramin puutteeseen) tai toimii, mutta hirveä lagi ja grafiikkavirheitä.
Kokeilin 720p low ja native TAA, ei riitä vram.
Tämä toiminut nyt toistaiseksi: 720p low, + reflections and vegetation animation Off ja DLSS asetus: Quality.
Tuosta alemmas voi mennä vain laittamalla DLSS Balanced tai joku muu huonompi. se tietäis varmaan lagia.
 
Viimeksi muokattu:
Yritän kysyä spoilereita lukematta, että onko jo käsitystä miten tämä pyörii serrillä (3080)? Kiinnostais hankkia tämä, aika sopivasti edellinen peli alkaa olla taputeltu, joten hyvälle seikkailupelille olisi tilausta, mutta nuo recommended -vaatimukset vähän säikäytti. Varsinkin kun itse tykkään ruuvata silmäkarkkia mahdollisimman paljon, niin tuntuis ikävältä kattella perunaa. FPS:ksi riittää yleensä semmoinen ~50fps.
Hyvin pyörii 4K itsellä 3080 10Gb + 5700X3D kombolla ja DLSS Quality. Reilu 60fps koko ajan ja usein jossain 80-100fps tuntumassa. Asetukset taisi olla kaakossa paitsi texture pool size mediumilla, koska muuten VRAM loppuu.
 
Onkos kukaan koittanut tätä saada toimimaan sellaisilla näytönohjaimilla mitkä ei virallisesti ole tuettu?
Koitin Linuxissa saada tätä toimimaan radeon rx580 kanssa asettamalla ajureita varten ympäristömuuttujan RADV_PERFTEST=emulate_rt ( Environment Variables — The Mesa 3D Graphics Library latest documentation )
Quake 2 rtx tuon kanssa lähti toimimaan, mutta indiana jonesille tuo ei vielä riittänyt. Virheilmoitus kyllä muuttui.
Tuossa virheet ennen parametria ja parametrin kanssa.
Olisikohan toi fp16 tuki vielä jotenkin mahdollista saada?

rx580_indy.png


rx580_indy_RADV_PERFTEST_emulate_rt.png
 
Tähän oli ilmeisesti tullut tänään/eilen joku vitun "pätsi", kun teki jonkin nopean shader buildin tms. Peli meni iha rikki itsellä. Toissa iltana ei ollut vielä mitään ongelmia, mutta tänään frametimet on ihan perseestä ja G-syncin kanssa kuva vilkkuu koko ajan oli HDR päällä tai ei. Tai jos ottaa ne extra RT jutut pois, niin sitten toimii ihan ok, mutta ne päällä on ihan pelikelvoton.

Toissa päivänä itsellä toimi ihan täydellisesti tämä, ja ei ollut ongelmaa edes HDR/DLSS komob kanssa, mitä monella oli ilmeisesti.

Edit:
No ainoa tapa miten tämän nyt enää saan itse sulavasti toimimaan Full RT:n kanssa on DLSS frame genin enablointi. Tuon kun tökkäsin päällen, niin Frame Time graafi muuttui aivan luotisuoraksi. Frame genin takia pitää tosiasan disabloida pelin sisäinen HDR, koska jostain syystä FG ei toimi, jos HDR on päällä. No laitoin sitten nvidian oman RTX HDR:n päälle, niin se toimii kyllä ihan kivasti, vaikka ei ehkä ihan yhtä hyvälle/luonnolliselle näytä, kun pelin oma HDR.
 
Viimeksi muokattu:
Tähän oli ilmeisesti tullut tänään/eilen joku vitun "pätsi", kun teki jonkin nopean shader buildin tms. Peli meni iha rikki itsellä. Toissa iltana ei ollut vielä mitään ongelmia, mutta tänään frametimet on ihan perseestä ja G-syncin kanssa kuva vilkkuu koko ajan oli HDR päällä tai ei. Tai jos ottaa ne extra RT jutut pois, niin sitten toimii ihan ok, mutta ne päällä on ihan pelikelvoton.

Toissa päivänä itsellä toimi ihan täydellisesti tämä, ja ei ollut ongelmaa edes HDR/DLSS komob kanssa, mitä monella oli ilmeisesti.

Itselläni oli frame generation jäänyt päälle, peli teki myös bootissa nopean shader buildin, peli nyppi ja pätki oudosti uusimmalla päivityksellä. Otin FG pois päältä niin tilanne tasaantui ja yllätykseksi pelihän pyöri lähestulkoon yhtä hyvin kuin sen kanssa aiemmin. En FG toiminnasta ollut mitenkään vakuuttunut tähän mennessä muutenkaan tämän kanssa, varmasti paranee lähitulevaisuudessa. Pyörii vallan mainiosti ilmankin kaikki tapissa.
 
Itselläni oli frame generation jäänyt päälle, peli teki myös bootissa nopean shader buildin, peli nyppi ja pätki oudosti uusimmalla päivityksellä. Otin FG pois päältä niin tilanne tasaantui ja yllätykseksi pelihän pyöri lähestulkoon yhtä hyvin kuin sen kanssa aiemmin. En FG toiminnasta ollut mitenkään vakuuttunut tähän mennessä muutenkaan tämän kanssa, varmasti paranee lähitulevaisuudessa. Pyörii vallan mainiosti ilmankin kaikki tapissa.
Just näin, että menee hommat ihan päinvastoin eri kokoonpanoissa. Itse en ollut tosin edes testannut Frame geniä aiemmin, kun sille ei ollut mitään tarvetta... :think:
 
Onko tässä DLSS pois päältä?

Vähän on harkinnassa, että pitäiskö tässä täräyttää punkinkonttiin 4080, mutta vähän kiire tulee tehdä ratkaisuja, sillä huomenna saisi vielä indyn samaan pakettiin. Olin ajatellut odotella 5000-sarjaa, 4090 hintaa ei perse kestää, mutta tsekkasin niin 4080 tarjoilis karkeasti 50% tehoja vrt. nykyiseen 3080:aan, niin olisihan tuolla jotain vaikutusta indyyn ja muihin tehorohmuihin :hmm:

Ilman dlss, fg:tä ja säteenseurantaa (Kirjoitinkin että natiivi 4k:na)
 
Nojoo very hard -vaikeus asolla tuli läpipelattua ilman mitään upgradeja, parry (ei block) ajoitukset suht hallussa piti olla. "Boss" taistelut vähän kinkkisiä, mutta selvästi mitoitettu siten, että pystyi tekemään ilman upgradeja (kättäpidempien määrä just riittivä). Hiukan saanut olla pidempi (pari aluetta lisää), nykyisetkin alueet tuntui jäävän kesken ( olisiko johtunut tavasta siirtyä uusille alueille), jonkin verran enempi sanailua olisi parantanut myös sisältöä ja lähes kaikki animaatiot turhan kankeita - apurin käyttäytyminen paikoitellen ihan... ilmeisesti bugi esti saamasta 100% kaikkiin kohtiin travel logissa, yksi note puuttuu joka olisi pitänyt saada automaaattisesti youtube videon perusteella.
 
Viimeksi muokattu:
Nojoo very hard -vaikeus asolla tuli läpipelattua ilman mitään upgradeja, parry (ei block) ajoitukset suht hallussa piti olla. "Boss" taistelut vähän kinkkisiä, mutta selvästi mitoitettu siten, että pystyi tekemään ilman upgradeja (kättäpidempien määrä just riittivä). Hiukan saanut olla pidempi (pari aluetta lisää), nykyisetkin alueet tuntui jäävän kesken ( olisiko johtunut tavasta siirtyä uusille alueille), jonkin verran enempi sanailua olisi parantanut myös sisältöä ja lähes kaikki animaatiot turhan kankeita - apurin käyttäytyminen paikoitellen ihan... ilmeisesti bugi esti saamasta 100% kaikkiin kohtiin travel logissa, yksi note puuttuu joka olisi pitänyt saada automaaattisesti youtube videon perusteella.
Kuinka paljon oikeesti pelaatte,itse vasta aloitin ja aikaa mennyt 10 tuntia
 
~35h mittarissa pelitunteja very hardilla, viikko sitten to-pe yönä aloitin kun oli early access. Tuosta 25h striimeissäni pelattua sellaista jossain määrin paikkojen tutkimista mutta myös tasaista etenemistä, loput 10h on striimien välillä aikaisempien alueiden täydellistä tutkimista, pyrkien löytämään kaiken. Alkaa vaan ikävästi tuntua siltä että peli loppuu pian mutta toivotaan että ei.
 
Kyllä tätä pelaa (mm. täälläkin aikaisemmin mainitut Tomb Raiderit ja Dishonoredit pelanneena), mutta voi helvetti että ärsyttää Mafia 3 -syndrooma, joka kyseisestä pelistä jäi päälimmäisenä mieleen. Tekoäly on erittäin tyhmää. Käy jossain koluamassa paikkoja ja laita kaikki kylmäksi... käväise muualla ja tule takaisin, niin joka ikinen sama ukko on uudestaan stondailemassa samoilla sijoillaan. Voiko taas typerämpää olla? Tuo on ominaisuus joka tökkii itselläni aivan helvetisti. Monesti tulee peleissä koluttua paikkoja ja sitten kun joku tehtävä ohjaakin jo koluttuun paikkaan, niin "pelataan" sitten mahdollisesti tuplana sama paikka.
Pulmien ratkonta tässä ei ole mitään rakettitiedettä, odotin kyllä vähän enemmän.

Onhan miljöö(t) sentään ihan kiva (kaksi aluetta toistaiseksi koluttuna).
 
Aloitin pelin ensin näppäimistöllä ja hiirellä ja siinä oli joku nappi, jolla sai kolkattua vastustajia hiljaisesti takaapäin. En ole keksinyt mikä tuo nappi on ohjaimella pelatessa, voisko joku auttaa?

Edit: pitikin olla joku ase kädessä, ilman ei saanut kolkattua ketään
 
Viimeksi muokattu:
Noin 44h kesti itseltä kerätä kaikki kentistä ennen seuraavaan kenttään siirtymistä (paitsi bugiset kerättävät) ja muutaman kerran yrittää uudestaan erillaisia hiipimis taktiikoita/boss taisteluita +nyrkkeily otteluissa parry mekaanikan harjoittelua (very hard ei päivityksiä: 1 nyrkin osuman vastaanotto -> uusiksi), joitakin arkkujen puzzle vastauksia etsin suoraan netistä.
 
Noin 44h kesti itseltä kerätä kaikki kentistä ennen seuraavaan kenttään siirtymistä (paitsi bugiset kerättävät) ja muutaman kerran yrittää uudestaan erillaisia hiipimis taktiikoita/boss taisteluita +nyrkkeily otteluissa parry mekaanikan harjoittelua (very hard ei päivityksiä: 1 nyrkin osuman vastaanotto -> uusiksi), joitakin arkkujen puzzle vastauksia etsin suoraan netistä.
Pelaan hardilla ja meni ihan vitusti hermot siihen Italia kentän vikaan vastustajaan joka veti tajun pois törkeän nopeasti :D Yllättäen sitten wehrmachtin miehet meni heittämällä läpi
 
Tuli erikoinen bugi vastaan cat mummy tehtävän lopussa.

Olin huoneessa, josta cat mummyn piti löytyä. Gina huuteli, että taisi löytää. Samaan aikaan kokeilin avata sivuovea ja gina tuli lockpickaamaan sen. Tämän jälkeen mentiin seuraavasta ovesta zeppeliinin luokse. Eli koko taistelu Locusin kanssa ja Mussoliini kohtaukset jäi välistä. Katsoin nämä sitten youtubesta kun tuntui että ei dialogit sovi…
 
Tuli erikoinen bugi vastaan cat mummy tehtävän lopussa.

Olin huoneessa, josta cat mummyn piti löytyä. Gina huuteli, että taisi löytää. Samaan aikaan kokeilin avata sivuovea ja gina tuli lockpickaamaan sen. Tämän jälkeen mentiin seuraavasta ovesta zeppeliinin luokse. Eli koko taistelu Locusin kanssa ja Mussoliini kohtaukset jäi välistä. Katsoin nämä sitten youtubesta kun tuntui että ei dialogit sovi…
Mielenkiintoinen havainto, oli tarkoitus speedruneja vetää tästä jahka on läpi pelattu niin tuossahan on hyvä pikku skippi jos toistettavissa aina :thumbsup:
 
Itselle kävi samalla tavalla. Eiköhän toi jossain tulevaisuuden pätsissä korjata.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 749
Viestejä
4 564 565
Jäsenet
75 015
Uusin jäsen
Dani.kaipanen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom