Indiana Jones and the Great Circle (2024)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja demu
  • Aloitettu Aloitettu
Nvidian ajuriprofiilissa ei välttämättä ole Game Pass versioon liittyviä asetuksia mukana ilmeisesti.

Alla ohjeet millä ne saa lisättyä, en testannut että onko eroa. On toiminut muuten ihan hyvin ilmankin, paitsi frame generation ei toimi HDR kanssa tai ilman (3 fps lopputulos).



I can't edit my post with a guide, so I'll just reply it to you here.

I'm doing this from memory, so excuse any potential shortcomings of visual explanations:

- Download NVIDIA Profile Inspector. It's on GitHub here. If you're new to GitHub, click on "Releases" on the right side, and download the .zip from the "Assets" section.

- Once you're in, there should be a dropdown menu in the top left with "Profiles:" written to the left of it. Click the menu, and find Indiana Jones and The Great Circle. It's a loooong list of profiles, but you can just search for it.

- When the profile is selected, you will need to extract the profile, so you can edit it. Click on the extract button marked by a drive icon with a green arrow pointing up. You should get a prompt here IIRC, where you'll select something sounding like "Extract current profile". This will save a .nip file we can edit.

- Next up is to insert the specific APPID for Indiana Jones to the .nip file. Open the .nip you extracted with something like NotePad++. You'll see something like this:

-<ArrayOfProfile>
-<Profile>
-<ProfileName>
-<Executables>

- Beneath the Executables-section, you'll find the strings that will activate the profile/driver optimisation.

-Insert this under next bit under <Executeables>:

<string>BethesdaSoftworks.ProjectRelic_3275kfvn8vcwc</string>

- You should have a string with TheGreatCircle.exe, Platinum.exe and this new APPID. You DON'T need to type .exe by the end of the APPID.

- Save your file. Open NVIDIA Profile Inspector again, then click the drive icon with an arrow pointing DOWNWARDS. Then import. I can't remember if there is a prompt here, but if there is, select to replace CURRENT profile.

- Click "Apply changes" in the top-right, and you should be good.

I have no idea if the APPID can change from region to region, or for other reasons, but in case this fix doesn't seem to cover you, then the APPID should be found under AppData/Local/Packages, and the folder name will start with "BethesdaSoftworks.ProjectRelic".

This guide was entirely too long. Let me know if I'm a dummy myself.
 
Joo itsekin huomannut saman 4080s + 7800x3D. Yllättävän hyvin pyörii natiivina silti, kaikki muut täysillä mutta auta armas jos laittaa path tracing päälle niin huh huh... Kiireellä vissiin lisätty, on niin huonosti optimoitu tuo extraherkku.
Laitoin vsyncin pelissä päälle niin hävisi kaikki stutterointi full path tracingillä :)

NVIDIAn paneelissa low latency mode ultra ja vsync päällä limitterinä.
 
poistettu viesti
Omien kokemuksien perusteella kun nyt on testattuna parit ekat missionit olen täysin samaa mieltä tuon arvostelijan kanssa. Enkä näe tuossa varsinaisesti mitään väärää mielipidettä josta täytyisi itsensä suututtaa.
Stealtti aika tökköä ja sitä on pelissä paljon, "seikkailu" ollut ainakin tähän asti Doom salaovien metsästystä, epäonnistumisen pelon puute ja hyvin kliininen sekä kädestä pitäen meininki kokoajan. Korporaatiotuote, niinkuin artikkelissakin sanotaan.
Jos rehellisiä ollaan olisin ottanut tämän mielummin minisarjana/elokuvana, ja jos joku haluaa säästää kiintolevytilaa tämän voi mielestäni erittäin hyvin kokea playthrough videon katsomalla.
Tarina tai sen kerronta ei ole huonoa, eikä loistava, mutta siltä kantilta mielenkiintoinen että haluan nähdä mitä ne on keksinyt seuraavaksi. Ja tulen kyllä jatkamaan loppuun asti, jossain vaiheessa.
 
Omien kokemuksien perusteella kun nyt on testattuna parit ekat missionit olen täysin samaa mieltä tuon arvostelijan kanssa. Enkä näe tuossa varsinaisesti mitään väärää mielipidettä josta täytyisi itsensä suututtaa.
Stealtti aika tökköä ja sitä on pelissä paljon, "seikkailu" ollut ainakin tähän asti Doom salaovien metsästystä, epäonnistumisen pelon puute ja hyvin kliininen sekä kädestä pitäen meininki kokoajan. Korporaatiotuote, niinkuin artikkelissakin sanotaan.
Jos rehellisiä ollaan olisin ottanut tämän mielummin minisarjana/elokuvana, ja jos joku haluaa säästää kiintolevytilaa tämän voi mielestäni erittäin hyvin kokea playthrough videon katsomalla.
Tarina tai sen kerronta ei ole huonoa, eikä loistava, mutta siltä kantilta mielenkiintoinen että haluan nähdä mitä ne on keksinyt seuraavaksi. Ja tulen kyllä jatkamaan loppuun asti, jossain vaiheessa.


Tunnistan myös kritiikin mekaniikoita kohtaan. Silti katson peliä ihan eri vinkkelistä enkä keskity niihin. Peli on tunnelmallinen seikkailu ja kiva poikkeus valtavirrasta. Tekee niin paljon samalla oikein ettei nuo kritiikit häiritse. Verrokkina voisi pitää Star Wars Outlawssia, jossa on paljon samaa, mutta se on kökkö ja tämä on upea
 
Omien kokemuksien perusteella kun nyt on testattuna parit ekat missionit olen täysin samaa mieltä tuon arvostelijan kanssa. Enkä näe tuossa varsinaisesti mitään väärää mielipidettä josta täytyisi itsensä suututtaa.
Stealtti aika tökköä ja sitä on pelissä paljon, "seikkailu" ollut ainakin tähän asti Doom salaovien metsästystä, epäonnistumisen pelon puute ja hyvin kliininen sekä kädestä pitäen meininki kokoajan. Korporaatiotuote, niinkuin artikkelissakin sanotaan.
Jos rehellisiä ollaan olisin ottanut tämän mielummin minisarjana/elokuvana, ja jos joku haluaa säästää kiintolevytilaa tämän voi mielestäni erittäin hyvin kokea playthrough videon katsomalla.
Tarina tai sen kerronta ei ole huonoa, eikä loistava, mutta siltä kantilta mielenkiintoinen että haluan nähdä mitä ne on keksinyt seuraavaksi. Ja tulen kyllä jatkamaan loppuun asti, jossain vaiheessa.
Ymmärrän hyvin pointin! Ei tämä todellakaan ole mikään GOTY tai mitenkään erikoinen peli, mutta kaikin puolin mukiinmenevä seikkailupeli. Erona korporaatiopeleihin tässä on panostettu enemmän yksityiskohtiin - paikalliset puhuvat omaa kieltään, dokumentit on alkuperäisellä kielellä yms. Johonkin umpisieluttomaan Hogwarts Legacyyn verrattuna tämä on melkein indie peli :D
 
7 tuntia palloillut Vatikaanissa eikä kyllästytä alue yhtään. Vatikaanissa tullut käytyä ja yksi vaikuttavimmista paikoista elämässäni. Etenkin käytävä jossa seinävaatteisiin kudottu helvetin iso Jeesus ristillä seuraa katseellaan sinua kävellessäsi. Toivottavasti ko käytävä löytyy myös pelistä, vielä en ole törmännyt.
Tiedossa on vielä kaksi muuta vielä isompaa aluetta. Itselle Indy menee Game of the Year kirkkaasti.
 
Early access versiossa oli esim DFn mukaan cutsceneissä ongelmia, että hahmot menivät välillä 30framea. Itse olen vatikaanissa enkä ole kertaakaan huomannut mitään outoa välivideoissa. Korjattiinko tuo Day one patchissä?
Xbox series x:llä pelailin niin muuten tuntu pysyvän tasanen 60fps, mutta cutsceneissä välillä selkeästi alempi fps. PC:llä en kyllä vastaavaa huomannut.
 
Pari tunti tätä pelannut PC:llä ja kylläpä maistuu! Todella hienosti luotu tunnelma, miljöö ja tarina etenee todella hyvällä tempolla. Välillä saa rauhassa tutkia, välillä nytkähtää juoni eteenpäin. Ainakin kaksi ensimmäistä aluetta on todella hienosti toteutettu. Paikkoja on kiva tutkia, reittejä on monia ja pelaaminen tapahtuu monessa tasossa. En voisi olla enempää eri mieltä HS:n toimittajan kanssa lyhyen session perusteella ainakin.
 
Omien kokemuksien perusteella kun nyt on testattuna parit ekat missionit olen täysin samaa mieltä tuon arvostelijan kanssa. Enkä näe tuossa varsinaisesti mitään väärää mielipidettä josta täytyisi itsensä suututtaa.
Stealtti aika tökköä ja sitä on pelissä paljon, "seikkailu" ollut ainakin tähän asti Doom salaovien metsästystä, epäonnistumisen pelon puute ja hyvin kliininen sekä kädestä pitäen meininki kokoajan. Korporaatiotuote, niinkuin artikkelissakin sanotaan.
Jos rehellisiä ollaan olisin ottanut tämän mielummin minisarjana/elokuvana, ja jos joku haluaa säästää kiintolevytilaa tämän voi mielestäni erittäin hyvin kokea playthrough videon katsomalla.
Tarina tai sen kerronta ei ole huonoa, eikä loistava, mutta siltä kantilta mielenkiintoinen että haluan nähdä mitä ne on keksinyt seuraavaksi. Ja tulen kyllä jatkamaan loppuun asti, jossain vaiheessa.
Aina on se yksi
 
Nuo Johannes Valkolan arvostelut ovat itseäni ärsyttäneet jo pidemmän aikaa. Kaveri puhui ainakin aiemmin joka välissä videopeleistä eikä vain peleistä ja kaikki Nintendo- ja PlayStation-pelit saivat täydet pisteet. PS5 Prota kaveri kehui maasta taivaisiin koska siinä on jopa SSD-muisti ja uudet ray tracing -ominaisuudet jotka ovat olleet PC:issä arkipäivää ties kuinka pitkään. En voi ottaa ko. arvostelijaa enää vakavasti.
 
Pari-kolme tuntia pelattu taas eilen myöhäisillassa ja siihen sattui sisältymään muutama lyhyempi putkijuoksumainen osuus joka toisaalta oli ihan virkistävää laajojen alueiden tutkimisen jälkeen. Tämä on yksi niitä harvoja pelejä joiden kanssa kyllä toivoo ettei se peli/tarina päättyisi koskaan.
 
Ymmärrän hyvin pointin! Ei tämä todellakaan ole mikään GOTY tai mitenkään erikoinen peli, mutta kaikin puolin mukiinmenevä seikkailupeli. Erona korporaatiopeleihin tässä on panostettu enemmän yksityiskohtiin - paikalliset puhuvat omaa kieltään, dokumentit on alkuperäisellä kielellä yms. Johonkin umpisieluttomaan Hogwarts Legacyyn verrattuna tämä on melkein indie peli :D
Samoilla linjoilla. 7h pelattu ja ihan mukiinmenevä kuvastaa hyvin. GOTY peli tämä ei ole mutta pelikelpoinen, hetkittäin jopa todella viihdyttävä. Pelissä on paljon on hienoja yksityiskohtia kuten nuo kielet ja ääniefektit ovat hauskoja. Toisaalta sitten on liikaa samojen reittien koluamista/toistoa jos haluaa löytää pääjuonen ulkopuoliset jutut. Teköäly on varsin pökkelöä. Silti kiinni jäädessäsi se tarkoittaa lähes varmuudella game over koska hetkessä on koppi täynnä turpiin mätkiviä vihollisia.
Täytyy jatkaa tarinaa eteenpäin. Ehkä meno paranee pidemmälle edettyään ja kokonaisarviokin paranee.
 
Nuo Johannes Valkolan arvostelut ovat itseäni ärsyttäneet jo pidemmän aikaa. Kaveri puhui ainakin aiemmin joka välissä videopeleistä eikä vain peleistä ja kaikki Nintendo- ja PlayStation-pelit saivat täydet pisteet. PS5 Prota kaveri kehui maasta taivaisiin koska siinä on jopa SSD-muisti ja uudet ray tracing -ominaisuudet jotka ovat olleet PC:issä arkipäivää ties kuinka pitkään. En voi ottaa ko. arvostelijaa enää vakavasti.
Valkolahan on selkeästi joku tämän foorumin "asiantuntija" noiden infojen perusteella. :rofl:
 
Kyllä tämä pyörii vanhemmllakin raudalla ihan ok -I7 6700k ,32 GT ja 3070Ti . En vain saa sopimaan näytöllä 3440*1440 ,asetukset on oikeat mutta reunoihin jää mustat alueet
 
Kyllä tämä pyörii vanhemmllakin raudalla ihan ok -I7 6700k ,32 GT ja 3070Ti . En vain saa sopimaan näytöllä 3440*1440 ,asetukset on oikeat mutta reunoihin jää mustat alueet
Onko mustat alueet koko ajan vaiko vain välivideoissa? Mun piti valita se "cinematic" asetus niin ei välivideot leikkaantuneet tai tullut palkkeja. Oletuksena tarjosi myös jotain ihan hassua resoluutiota, ei jostain syystä tunnistanut oikein että pitäisi olla 21:9 ja 3440x1440.
 
Cinematic piti itsekin valita vaikka oli 21:9 valittuna ja widescreen ensin käytössä. Sittemmin lisäsin vielä sen pätsin githubista joka korjaa entisestään välivideoissa sitä ultrawideä. Mutta alusta asti kyllä ihan täydellä ruudulla saanut pelattua kun vaan hiffasi kokeilla sitä cinematic asetusta.
 
Onko mustat alueet koko ajan vaiko vain välivideoissa? Mun piti valita se "cinematic" asetus niin ei välivideot leikkaantuneet tai tullut palkkeja. Oletuksena tarjosi myös jotain ihan hassua resoluutiota, ei jostain syystä tunnistanut oikein että pitäisi olla 21:9 ja 3440x1440.
Koko ajan.Valitsin näytön asetuksista 21/9 suhteen ja reson 3440*1440 .Silti on pelikuva niinkuin ,mikä mulla oli entinen näyttö 30 inch Dell 16*10
 
Koko ajan.Valitsin näytön asetuksista 21/9 suhteen ja reson 3440*1440 .Silti on pelikuva niinkuin 16*9 ,rajat reunoilla
Resoluutiossa ja kuvasuhteesssa lukee Native perässä? Ja Picture Framing asetuksella ei ole vaikutusta? Näytönohjaimen ajurit päivitetty?
 
Muutama tunti peliä takana ja onhan tämä yllättänyt positiivisesti. Pelissä on saatu vangittua juonen, musiikin ja kliseisen dialogin avulla aitoa kasarihenkeä. Tykkään siitä, ettei tätä ole vedetty niin poppariviihteeksi kuin Uncharted-pelejä vaan löytyy enemmän vakavuutta. Tuntuu ihan Indyltä, joka on hivenen pönöttävä hahmo.

Huumoria kyllä löytyy paljonkin mutta enemmän pinnan alla. Onhan se aika huvittavaa, että Indy mätkii paljain käsin natseja ja fasisteja turpaan. Jos jotain kättä pidempää pitää käyttää, niin käteen voi sattua vaikka puuhaarukka…koska miksipäs ei.

Taistelusysteemi on aika kökkö, mutta on kyllä saanut makeat naurut monta kertaa. Onneksi maailma on tosi hienosti tehty ja vangitseva. Kontrasti pimeiden luolien ja kauniiden avomaailmojen välillä tekee tästä myös visuaalisesti tosi rikkaan kokemuksen.
 
Muutaman tunnin olen ehtinyt pelaamaan PC:llä. Tomb Raider fanina olen hyvin tyytyväinen tähän peliin. Itselleni tärkein eli elokuvista tuttu fiilis on saatu hienosti toteutettua tässä pelissä. Pulmien ratkonta on kivaa ja hiippailu fasistien taakse ja kolkkaaminen maasta löytyvillä työkaluilla ei kyllästytä vieläkään. Grafiikat ovat upeat.
 
Olisiko kolmas iso alue myös viimeinen iso alue (sisältää "tehtävän" jossa pitäisi käydä edellisillä alueilla), jossa kasvillisuutta on taas reilusti => fps tippui taas alle VRR-rajan myös paikoissa missä ei ole näitä kasveja (?)! Jotkut välianimaatiotkin tökkineet aikapahasti. Aseita löytyy myöhemmissä kentissä reilusti, tosin nyrkein ja lasipulloin tavallisia vihulaisia tainnuttanut (jos enemmän kuin yksi lähitienoin). Melee aseet ei vielä oikein vaikuttaneet, tosin en vielä ole mitään kykyjen päivityksiä edes ostanut (adventure points), kaikki tosin keräilty kentistä (login mukaan).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 403
Viestejä
4 536 947
Jäsenet
74 795
Uusin jäsen
karhuluu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom