Indiana Jones and the Great Circle (2024)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja demu
  • Aloitettu Aloitettu
Onkos kukaan koittanut tätä saada toimimaan sellaisilla näytönohjaimilla mitkä ei virallisesti ole tuettu?
Koitin Linuxissa saada tätä toimimaan radeon rx580 kanssa asettamalla ajureita varten ympäristömuuttujan RADV_PERFTEST=emulate_rt ( Environment Variables — The Mesa 3D Graphics Library latest documentation )
Quake 2 rtx tuon kanssa lähti toimimaan, mutta indiana jonesille tuo ei vielä riittänyt. Virheilmoitus kyllä muuttui.
Tuossa virheet ennen parametria ja parametrin kanssa.
Olisikohan toi fp16 tuki vielä jotenkin mahdollista saada?

rx580_indy.png


rx580_indy_RADV_PERFTEST_emulate_rt.png
Jatkoin vähän testailua koneilla jotka ei virallisesti ole tuettu.
Nyt koitin imac pro (2017), 32Gt, 8coren xeon 3.2GHz, radeon vega 56 8Gt.
Tämän kanssa linuxissa peli lähti käymään RADV_PERFTEST=emulate_rt parametrin kanssa. Ilman antoi saman virheen kuin rx580 kanssakin.
Lisäksi piti laittaa radv_legacy_sparse_binding=true radv_zero_vram=true RADV_DEBUG=nodc parametrit, että peli toimi ilman grafiikkabugeja(katsoin mallia miten steamdeckin kanssa oli ohjeistettu)
1920x1080 reso low/med asetuksilla pyöri viidakossa jotain 30-40fps. Sen jälkeen vaikutti vähän paremmin toimivan.
Väittäsin että radeon vega korttien kanssa tämä on ihan hyvin pelattavissa linuxissa.

indy_vega56_8Gt_imacPro_linux.png
 
Tuli nyt joulunpyhät pyhitettyä tälle. Tallennusslotin mukaan 34 tuntia. Ei 100% koluttu, mutta nuo sivutehtävät ja mysteerit kaikki. Lippulappuset saa jäädä noutamatta.

Välianimaatiot välillä turhankin pitkiä, mutta kokonaisuutena sopivan pituinen pläjäys :)
 
(RTX 2060 6GB vram
...pelasin tätä 900p low asetuksilla, Native TAA, static resolution scale 67...)
Tuo yllä oleva toimi Sukhothaihin asti, siellä piti laittaa 720p low, DLSS asetus: Quality. fps limit 60. + reflections and vegetation animation Off.
Tarina on läpi. Haluaisin kerätä vielä kaikki, mutta kaatuilee nyt Vatikaanissa.
1176x664 resoluutio, low, fps limit 45 ja DLSS Balanced asetuksella peli latautuu ja toimii ehkä.
tuo fps limitin tiputtaminen näyttäis olevan tärkeetä. koska muuten samat asetukset ja limit 60, niin peli ei toiminu.
tuolla on vielä lisää DLSS asetuksia, esim. astetta huonompi Performance, mutta sen kanssa peli stutteroi ja tulee grafiikkavirheitä.

Jotain ne teki Update 2:ssa, koska aikaisemmin sama alue toimi 900p low, static resolution scale 67 asetuksilla.
Siihen tuli Path Ray Tacing asetuksia. mutta mulle peli ei niitä asetuksia edes näytä. eli kai ne sitten on OFF.
Jos nyt sais kaiken kerättyä reilun kuukauden sisällä. max pari kuukautta voi sitä Gamepassia maksaa tän pelin takia.
720p low, Native TAA, resolution scale off ja fps limit 45 tuntuisi toimivan myös.
Muistaakseni kokeilin aikaisemmin, mutta fps limit tais sillo olla 60.
(ei ehkä merkitystä, mutta laitoin windowsista näytön resoluutioksi 720p.
aikaisemmin oli 1080p tai 1440p.
edit: on merkitys. pelissä pidin samat 720p asetukset. kaatuu vramin puutteeseen jos windowsissa on 1080p tai 1440p valittu.)

Aivan liikaa kerättävää tuntuu olevan. joten taidan siirtyä seuraavan pelin pariin. Sukhothain sivutehtäviä tosin voisi vielä koittaa.
 
Viimeksi muokattu:
9/10 peli oli.

Harvoin sitä jaksaa näin vanhempana innostua mistään pelistä miten Indystä innostuin. Ei ollut oikein mitään negatiivista pelissä.
Tosta on hyvä rakentaa eri tarinoita, jos DLC on uus alue mitä tutkia.

Ainoa mitä toivoisin lisää ja mikä tekisi 10/10 pelin olis coop että vois kaverin kanssa pelata puzzleja.
 
Tuli itse kokeiltua tätä tänään. Upean näköinen (4090+oled) mutta onko tämä pelkkä täysin lineaarinen puzzle peli? Jos on niin en usko innostuvani.
 
Kyllä tämä oli vuoden ykkönen itselläni. Tuli eilen nakuteltua läpi pääjuoni ja sivutehtävät. Kaikkea rojua en kerännyt, enkä

avannut esim. sitä Secret Vaultia vielä, joka vaatii rojujen keräämistä vielä aika tavalla

Hieno juoni, joka hakkasi idioottimaiset alienit ja myös vitosleffan aikamatkat mennen tullen. Leffamaisuus toimi hienosti ja ääninäyttely ja näyttely oli todella timanttia. Puzzlet olivat pääosin helppoa, mutta se ei lopulta kauheasti haitanut. Jos tälle tulee jatkoa niin toivon vaikeampia puzzleja. Paikkojen tutkiminen, natsien hakkaaminen ja tehtävien tekeminen pitivät kyllä otteessaan loppuun asti. Musiikit ihan ok, mutta eivät nämä John Williamsia olleet. Mutta indy-lore toimi ja kaikki oli uskollista leffoille 1-3. Niin, ja upeat tunnelmalliset grafiikat ja miljööt olivat pelin suola. Todella hienoja alueita kaikki, mutta erityisesti Kampus, Giza ja Vatikaani säväyttivät.

Tätä on helppo suositella. 5/5 ja Worth A Buy -kanavan arvostelu oli puhdasta kuraa.
 
Tuli itse kokeiltua tätä tänään. Upean näköinen (4090+oled) mutta onko tämä pelkkä täysin lineaarinen puzzle peli? Jos on niin en usko innostuvani.

Ei ole pelkkä puzzle peli, eikä lineaarinen. On isoja avoimia alueita, missä saat koittaa mennä minne haluat ja selvitellä erilaisia sivumysteerejö yms, jos sille tuntuu. Natseja vältellään, tai nuijitaan nyrkeilla/muilla melee aseilla tsntereeseen. Toki voi köiasella ampua myös, jos haluaa hälyttää kaikki tienoon natsit peräänsä.
 
Speedrunitkin saatu täällä käyntiin, meni tovi omaa reittiä hakiessa ja pari kertaa tuli vedettyä läpi ilman ajastinta. Sitten ajastimen kanssa ja eka yritys ~1h 41min illalla ja nyt toinen yritys 1h 33min 21sek. Näemmä ennätys ~1h 15min tällä hetkellä joka on tavoitteena rikkoa, katsotaan nyt miten pitkälle oma reittisuunnitelma kantaa ja sitten jossain kohtaa voisi vilkaista miten muut tämän vetää.

Any% on kategoria eli kaikkia pelinsisäisiä keinoja käyttäen pelin mahdollisimman nopea läpipeluu, seinistä ja katoista mennään läpi siellä missä on collisioniin jäänyt rakoja (harvemmin), yleensä koitetaan hakea reitti esm. välivideon triggerille joka avaa kenttää pidemmälle. Tämä liittyy siihenkin miten normaalisti pelatessa esm. Vatikaanissa huomaa että työlaiset tekevät katukivetystä, jossain vaiheessa ne saavat sen valmiiksi - tämä on sidottu niihin tarinaa kuljettaviin triggereihin (tosin tuo esimerkki ei ole kuin yksityiskohta jonka tarkkasilmäinen pelaaja saattaa hoksata). Samantyyppisiä ympäristön muutoksia tarinan myötä on muillakin alueilla ja osa näistä on estämässä sitä ettei tarinassa voi edetä tiettyä pistettä pidemmälle ennenkuin määrätyt asiat on tehty ensin. Näistä "esteistä" jos onnistuu pääsemään läpi niin se mitä sinne taakse on blokattu on yleensä saavutettavissa aikaisin.
 
Tuli itse kokeiltua tätä tänään. Upean näköinen (4090+oled) mutta onko tämä pelkkä täysin lineaarinen puzzle peli? Jos on niin en usko innostuvani.
Ei, Peli sisältää 3 open world mappia, joista Giza on kaikista avoin. Peli alkaa putkijuoksuna, kunnes olet päässyt Vatikaaniin. Vatikaani on noista vähiten Open World, mutta aika vapaasti sielläkin saa liikkua ja käytännössä kaikki sivutehtävät ja mysteerit ovat heti auki.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
263 365
Viestejä
4 570 838
Jäsenet
75 144
Uusin jäsen
JayHo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom