- Liittynyt
- 12.10.2018
- Viestejä
- 934
Eli esim. rautasahalla kylmästi poikki, pala pois välistä ja takaisin liittäminen ulko- tai jatkoliittimellä? Tai pannalla? Ei ole mitään käryä onko tuolla missä kohdin valmiita jatkoja kun on kauttaaltaan eristettyjä nuo putket. Pitänee tutkia asiaa. Mieluummin yrittäisi ylivarustautua tätä hommaa varten, kuin että kaikki on levällään ja jotain oleellista palikkaa puuttuu
Joo edestä nousee ensin magneettikiinnitteinen suojapelti pois ja sen alla olla on kahdella sormiruuvilla kiinni oleva luukku jonka alta löytyy rinnakkain kasettisuodattimet. Takana tosiaan ehkä 15cm matalemmalla tuulettimet.
Juu tosiaan poikki nuo putket (rautasaha voi olla työläs) mutta puukkosaha metalliterällä voisi olla kova sana. Jatkoksi käy sisäpuolinen jatko aivan hyvin. Saa liikkeestä suoraan putken koolla. Kiinnittää vaikka ruuvilla tai popniitiillä ja teippi päälle. Sitten vaan eristys (osta suoraan uudet eristeet). Etummaisia putkia ei tarvitse katkaista jos pääset koneen sivusta käsiksi mutta työläs operaatio. Itselläni on katkaistu kaikki työn helpottamiseksi
Tässä kuvassa näkyy nuolen kohdassa yhden ruuvin paikka. Tämä reikä EI NÄY uutena. Jokaisessa kulmassa ainakin (8.kpl yhteensä) ja muistelen että keskelläkin olisi ollut mutta en pääse nyt näkemään.
Moottorin kun saat pois niin ÄLÄ irroita Nilanin levyä (tuo missä on ruuvit kiinni ja nuoli osoittaa) itse meinasin jo porata popniitit auki kunnes tajusin että moottori aukeaa aivan hyvin kun vain hieman taivuttaa. Ei vaadi väkivaltaa.
Laakerit vaihtuu helposti ja imurilla saat kotelot puhtaaksi.
Lukkorengas eli seekeripihdit on myös hyvä olla. Moottoreissa on pienet lukkorenkaat (varmasti saa muutenkin pois)
Edellisessä viestissäni oli sikäli virhe että tietysti moottoreita on vain KAKSI ja ne nousevat erikseen. Edestä katsottuna oikean puolen moottori on se joka vaikeampi saada ulos. Kuvassa nuolen suuntaan.
Liitteet
Viimeksi muokattu: