- Liittynyt
- 23.10.2016
- Viestejä
- 1 451
Kiitos näistä, pitääpä katsoa hommaa alkuun. Puukkosahakin löytyy, mutta on kyllä sen verran ahdas väli, että en tiedä sopiiko sen kanssa touhuamaan tuolla.Juu tosiaan poikki nuo putket (rautasaha voi olla työläs) mutta puukkosaha metalliterällä voisi olla kova sana. Jatkoksi käy sisäpuolinen jatko aivan hyvin. Saa liikkeestä suoraan putken koolla. Kiinnittää vaikka ruuvilla tai popniitiillä ja teippi päälle. Sitten vaan eristys (osta suoraan uudet eristeet). Etummaisia putkia ei tarvitse katkaista jos pääset koneen sivusta käsiksi mutta työläs operaatio. Itselläni on katkaistu kaikki työn helpottamiseksi
Tässä kuvassa näkyy nuolen kohdassa yhden ruuvin paikka. Tämä reikä EI NÄY uutena. Jokaisessa kulmassa ainakin (8.kpl yhteensä) ja muistelen että keskelläkin olisi ollut mutta en pääse nyt näkemään.
Moottorin kun saat pois niin ÄLÄ irroita Nilanin levyä (tuo missä on ruuvit kiinni ja nuoli osoittaa) itse meinasin jo porata popniitit auki kunnes tajusin että moottori aukeaa aivan hyvin kun vain hieman taivuttaa. Ei vaadi väkivaltaa.
Laakerit vaihtuu helposti ja imurilla saat kotelot puhtaaksi.
Lukkorengas eli seekeripihdit on myös hyvä olla. Moottoreissa on pienet lukkorenkaat (varmasti saa muutenkin pois)
Edellisessä viestissäni oli sikäli virhe että tietysti moottoreita on vain KAKSI ja ne nousevat erikseen. Edestä katsottuna oikean puolen moottori on se joka vaikeampi saada ulos. Kuvassa nuolen suuntaan.
Kone on tosiaan veemäisessä paikassa, kun on nurkassa ja vasemmalla puolella kaappi. Näyttäisi kuitenkin, että asennusvaiheessa on kaapin seinä irrotettu ja tehty kuviosahalla reikää, että putket saa mahtumaan kunnolla, joten tuohon pitäisi vasemmalle puolelle tulla ihan hyvin tilaa kun kaapin tyhjää ja ottaa toisen seinän irti.
Ehkä pitää aloittaa siitä, että purkaa kaappia ja sitten leikkaa eristettä pois tieltä. Hyvällä säkällä tuossa voisi olla joku jatkos kohta tehtynä ja ei tarvi itse alkaa katkomis puuhiin. Ja kaikkihan me tiedetään, ettei niin hyvää säkää olekaan
Se tässä nyt on oikeastaan paskamaisinta, että käytännössä on pakko ottaa puhallin pöydälle ennenkuin pääsen metsästämään oikeita laakereita. Lämpöpumput foorumia kun lueskelin, niin näissä on käytetty vuosien aikana eri puhaltimia ja siten eri laakereita, joten netissä mainitut laakerimallit ei välttämättä pidä paikkaansa omalla kohdalla
Näin siinä varmasti käy, kun on alkanut korva jo tottua tuohon jurinaanSekin vielä että kun vaihdat kunnon laakerit älä ihmettele jos ei kuulu mitään ääntä. Itsellä kakkosteholla oli niin hiljainen että oikeasti luulin puhaltimien olevan rikki.